Niet harder gaan, of een auto rijden waarbij het haast niet mogelik is. is iets anders dan niet durven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:31 schreef deezler het volgende:
[..]
[..]
Beetje onzin natuurlijk. Ik weet niet waar jullie auto rijden, maar ik zie toch regelmatig mensen rijden die niet veel harder gaan dan 100-110. Soms zijn dat senioren. Soms zijn het mensen met een auto waarmee het niet verstandig is of prettig rijden is met 130 km per uur.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.
Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer.
Had 'ie dan wel een bel? En verlichting? En hield deze wielrenner zich wel altijd aan de verkeersregels?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.
Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer.
schijnt hier een agent te zijn die zich zo gedraagt. Zal wel weer een staartje krijgen...quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Had 'ie dan wel een bel? En verlichting? En hield deze wielrenner zich wel altijd aan de verkeersregels?
Wielrenners...
En met 110 een rijtje vrachtwagens inhalen waar je 130 mag, waar dan van achteren vanuit de verte iemand nadert die 130 rijdt, en die dus even vaart moet minderen, is ook iets anders dan hem ineens naar links gooien terwijl er een hoop sneller verkeer al op de linkerbaan zit. Maar volgens de redenering waarop ik reageerde hier, zouden die mensen alleen de weg op mogen als ze zich constant aan de maximum snelheid van 130 houden alsof het een minimum snelheid was.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:09 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Niet harder gaan, of een auto rijden waarbij het haast niet mogelik is. is iets anders dan niet durven.
Als je niet harder gaat omdat je een zondagsrijder bent en van de omgeving wil genieten, prima, maar geef ff wat gas bij als je je op de linkerbaan begeeft. Anders ben je gewoon een lul eerste klas.
Als je niet harder gaat omdat je niet durft ben je niet geschikt om auto te rijden en moet je gewoon je rijbewijs inleveren en nooit meer achter het stuur kruipen.
Ik rij regelmatig het stuk tussen Almelo en Hoogeveen. Alleen maar 100 km wegen met nauwelijks mogelijkheid om in te halen. Ik heb er dan geen probleem mee om 80-90 te rijden achter een vrachtwagen of auto met aanhanger. Die mogen nou eenmaal niet harder. Maar als ik daar 80-90 moet rijden omdat er weer eens een echtpaar met grijs haar in een middenklasser met een fietsenrek achterop onderweg is, dan word ik kwaad. Ga dan lekker een weg opzoeken waar je anderen niet zo lastig valt.
Letterlijk de regels volgend zou je ook daarop uitkomen. Als mensen de maximale snelheid rijden en hun rijgedrag aan moeten passen omdat iemand van rechts naar links gaat, is het, strikt volgens de regels, het niet verlenen van voorrang aan al het overige verkeer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:48 schreef deezler het volgende:
En met 110 een rijtje vrachtwagens inhalen waar je 130 mag, waar dan van achteren vanuit de verte iemand nadert die 130 rijdt, en die dus even vaart moet minderen, is ook iets anders dan hem ineens naar links gooien terwijl er een hoop sneller verkeer al op de linkerbaan zit. Maar volgens de redenering waarop ik reageerde hier, zouden die mensen alleen de weg op mogen als ze zich constant aan de maximum snelheid van 130 houden alsof het een minimum snelheid was.
Klopt maar ik gaf dit gechargeerde voorbeeld omdat dit voor iedereen te begrijpen is. Zo zijn de gevolgen bij een verhoging van 10 kn per uur marginaal, ik zal hier eens vragen hoe groot.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar jouw stelling ging niet over vaart versus stilstaan, maar over 120 versus 130 km/uur.
Heerlijke posting!quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.
Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer.
Je moet voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Als je eenmaal op de nieuwe rijstrook zit, is het aan het andere verkeer daar om een juiste volgafstand te bewaren. En voorrang verlenen wil dus zeggen dat je voldoende ruimte achter je hebt dat de auto's achter je niet meteen op je bumper zitten.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Letterlijk de regels volgend zou je ook daarop uitkomen. Als mensen de maximale snelheid rijden en hun rijgedrag aan moeten passen omdat iemand van rechts naar links gaat, is het, strikt volgens de regels, het niet verlenen van voorrang aan al het overige verkeer.
En er is ook nog iets als het overige verkeer niet hinderen. Mijn punt is niet dat ik iets van het gas af moet, maar dat dit soort mensen een hele rare rijder is. 60 op een 80 weg en vervolgens ook gewoon 60 blijven rijden bij een school in de buurt, dat soort rare acties. Mensen die harder rijden worden egoļstisch genoemd, maar juist het type mens dat hier beschreven wordt, is de egoļst. Het zijn veelal ook dit soort mensen die onnodig links hangen, voorrang nemen waar ze het niet hebben, bij het eerste blokje van de invoegstrook met 60 naar links gaan, etc. "Maar ik rij toch niet te hard" is het standaard antwoord. "Nee, koekwaus, maar je lapt wel alle andere verkeersregels aan je laars!" Maar dat krijg je er toch niet in.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:19 schreef Light het volgende:
Je moet voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Als je eenmaal op de nieuwe rijstrook zit, is het aan het andere verkeer daar om een juiste volgafstand te bewaren. En voorrang verlenen wil dus zeggen dat je voldoende ruimte achter je hebt dat de auto's achter je niet meteen op je bumper zitten.
Maar ik wel. Want dat is vaak het gevolg in een land waar het de hele dag semi-spits is en in de spits overvol-spits, en waar je blij bent als je lekker de V-max kan rijden naar je bestemming. Ik vind het een onzinnige en egoļstische eis dat de mensen die de V-max willen rijden moeten wachten op iemand die z'n persoonlijke voorkeur voor 110 km/h graag in de praktijk brengt op de linkerstrook. Hoe moeilijk is het om even te versnellen naar 125-130, als het kan met een aanloopje, in te halen en vervolgens weer rechts 110 te gaan rijden? Je hoeft zelfs niet van je CC af, gas bij, gas los, pakt automatisch weer op. Eitje. Durf je niet harder, lever dan z.s.m. je rijbewijs in. Kan je niet harder, prima, dan kun je dat 9/10 keer zien (volle bestelbus, aanhanger, oldtimer, whatever, iedere normale auto/motor haalt tegenwoordig fluitend 130 op de teller) en maakt niemand er een probleem van als je even inhaalt en weer naar rechts gaat erna. Wil je niet harder, dan ben jij de egoļst. Niet ik. Los van dat de regels theoretisch gezien niet helemaal in je voordeel zijn is het in de praktijk ook vervelend.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:35 schreef deezler het volgende:
[..]
Niemand had het over een remmende kettingreactie. Het is gewoon een onzinnige en ook egoistische eis dat iedereen op de linkerbaan perse 130 zou moeten rijden waar dat de maximum snelheid is.
Als het maar genoeg geld oplevert kan er ineens best veel, maak je daar vooral geen zorgen over.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Provincie, Rijkswaterstaat en min.fin dat samenwerkt? Onmogelijk
Heel normaal toch? Als gans Nederland op wielrenners wil kankeren dan moet je ook niet zuur doen als je zelf op je gedrag gewezen wordt. Kom op, een beetje ruggengraat, mensen...quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:38 schreef Yreal het volgende:
Rij ik net met een onmogelijke constructie op mijn motor even 2x een kleine stukje fietspad omdat een stuk veiliger. In de 3de versnelling met met 25km/u.
Begint een Fucking wielrenner moeilijk te doen dat ik de verkeersregels niet respecteer.
Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar ik wel. Want dat is vaak het gevolg in een land waar het de hele dag semi-spits is en in de spits overvol-spits, en waar je blij bent als je lekker de V-max kan rijden naar je bestemming. Ik vind het een onzinnige en egoļstische eis dat de mensen die de V-max willen rijden moeten wachten op iemand die z'n persoonlijke voorkeur voor 110 km/h graag in de praktijk brengt op de linkerstrook. Hoe moeilijk is het om even te versnellen naar 125-130, als het kan met een aanloopje, in te halen en vervolgens weer rechts 110 te gaan rijden? Je hoeft zelfs niet van je CC af, gas bij, gas los, pakt automatisch weer op. Eitje. Durf je niet harder, lever dan z.s.m. je rijbewijs in. Kan je niet harder, prima, dan kun je dat 9/10 keer zien (volle bestelbus, aanhanger, oldtimer, whatever, iedere normale auto/motor haalt tegenwoordig fluitend 130 op de teller) en maakt niemand er een probleem van als je even inhaalt en weer naar rechts gaat erna. Wil je niet harder, dan ben jij de egoļst. Niet ik. Los van dat de regels theoretisch gezien niet helemaal in je voordeel zijn is het in de praktijk ook vervelend.
Amen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?
Wat maakt het uit of een oldtimer 100 rijdt of dat dat een auto is die wel harder kan (maar dat alleen niet doet)? Het enige verschil is het uiterlijk van de auto die voor je rijdt (en schijnbaar jou stress-level).
Als je bang bent te laat te komen ben je te laat weg gegaan! Je zult toch ook rekening moeten houden met de mogelijkheid tot file, ongelukken buiten jou schuld om etc. Daar maakt een stukje 110 ipv 130 rijden echt niet voor uit.
Als je je gaat ergeren aan mensen die geen 130 rijden terwijl ze (volgens jou redenering) dat prima kunnen moet je misschien toch even een parkeerplaats opzoeken en een paar keer diep in en uit ademen.
Je kunt niet altijd alles voor een ander beter weten. Er kunnen zat redenen zijn om niet 130 te rijden. Er is ook geen enkele wet die zegt dat je 130 MOET rijden.
Je begint over de spits, en vervolgens heb je het er nog steeds over dat je vindt dat je 130 moet kunnen rijden. Welkom in Nederland! Dat lukt je in de spits sowieso vrijwel nergens meer! Hallo! Wordt eens wakker!
Echt, ik geloof dat ik deze topicreeks maar eens ga verlaten, ik erger me tegenwoordig meer aan de gebruikers hier dan dat ik me aan de meeste weggebruikers om me heen erger.
sorry voor de wat minder objectieve bewoording hierboven, maar dit is ondertussen mijn grootste irritatie
Check.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:56 schreef Fer het volgende:
Ik kan mij de irritatie van bigsmurf wel voorstellen. Zo reed ik vroeger ook, maar met de jaren komt het besef dat de anderen echt niet vlotter gaan rijden, het is alleen maar drukker geworden.
Ik ben blij, dat ik ontdekt heb, dat door zelf iets rustiger te rijden een hoop minder ergernis oplevert.
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Check.
Op een gegeven moment realiseer je dat er altijd mede-weggebruikers zijn die dingen doen op een andere manier dan jij zou doen. Dat voorkom je niet, nooit, dus kun je er maar beter mee leren leven!
Ik verbaas me af en toe over het gedrag van mijn mede-weggebruikers, maar me er aan ergeren, dat heb ik me grootendeels wel afgeleerd.
Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)
http://www.dumpert.nl/med(...)ge_automobilist.html
arme automobilist op de meest rechtse rijstrook die geramd wordt
Automatisme, zoals het hoortquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...![]()
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...![]()
Oh okee. Ik had het geluid uit, dus dat wist ik niet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.
Yupquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh okee. Ik had het geluid uit, dus dat wist ik niet.
Maar om niet te discrimineren: ook vrouwen zijn mongolen blijkbaar.
En ik dacht dat vrouwen zich altijd netjes gedroegen in het verkeerquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.
En dus ook zonder moeite rechts, waardoor je dus echt al te vroeg op het midden zat. Iets anders kunnen we er niet van maken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:30 schreef padlarf het volgende:
Wat ik doe is technisch gezien onjuist, maar hij had er zonder moeite gewoon links langs gekund.
Als je 160 rijdt heb je rechts niks te zoeken. Als ik iemand hinder vind ik een terechtwijzing ook niet meer dan terecht, dat was hier toch echt niet het geval. Sterker nog, ik kreeg niet eens de kans om mijn 'fout' te herstellen. Maar goed, deze trap na van jou had ik gelukkig al ingecalculeerd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dus ook zonder moeite rechts, waardoor je dus echt al te vroeg op het midden zat. Iets anders kunnen we er niet van maken.
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je 160 rijdt heb je rechts niks te zoeken. Als ik iemand hinder vind ik een terechtwijzing ook niet meer dan terecht, dat was hier toch echt niet het geval. Sterker nog, ik kreeg niet eens de kans om mijn 'fout' te herstellen. Maar goed, deze trap na van jou had ik gelukkig al ingecalculeerd.
Hier kan ik mij dan weer aan ergeren. Mensen die dus helemaal niet hard gaan en je eigenlijk een beetje ophouden en vervolgens bij een krappe bocht even de grens van bandengrip opzoeken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup
Mijn vriendin heeft nu een jaar het rijbewijs en is in dat jaar over het algemeen steeds beter en vooral zelfverzekerder gaan rijden.
Echter gister, reden we op een haakse bocht af, en zoals jullie wel gemerkt hebben is het al 30 uur non stop aan het regenen dus zijn de wegen lekker doorweekt.
Maar mevrouw dacht dat ze niet heel erg hoefde te remmen voor deze bocht.....met als gevolg dat de achterkant uitbrak (en dat in een voorwiel aangedreven auto) en we dus min of meer a-la dukes of hazard de bocht door gleden.
![]()
Het gebeurde zo snel allemaal. Want ze reed op de bocht af en ik zat ernaast en dacht in een flits nog van "goh, zou ze niet wat meer moeten afremmen?" en op dat moment ieehieehiee beginnen we te slippen, en voor ik het wist stonden we half scheef stil in de bocht.
Gelukkig was het enorm rustig en zat er niemand voor of achter ons en hebben we niks geraakt.
En eerste wat mn vriendin doet is mij met grote ogen aankijken en zegt: "wat de fack was dat??" Alsof ik er een aandeel in had ofzo![]()
dus ik heel droog: "nou, dat gebeurt er als je een bocht veel te hard neemt op nat wegdek"
....en daarna schoten we in de lach![]()
Ik zei ook daarna dat ik het wel enorm hilarisch vond dat zij als eerste uit de bocht is gevlogen met de auto, terwijl ik over het algemeen pittiger rijd dan zij.... maar mij is dat nog nooit overkomen.
Les geleerd denk ik zo, voortaan neemt ze de bochtjes wat voorzichter als het regent....
quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:30 schreef padlarf het volgende:
Gisteren reed ik op de A16, middelste strook, 130. Rechts zat een stukje verderop treintje dat rond de 115 reed, ik bleef in het midden rijden. De linkerstrook was helemaal vrij. Van achter nadert een auto met 150-160, en gaat mij gewoon rechts voorbij.
Die mening deel ik niet. Bij 130+ kom ik ook amper de rechter strook op. Het is er te druk voor, snelheidsverschillen zijn te groot en de kans dat er een Aventador met 250 aankomt er zeer klein.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Volgens mij zie je één belangrijk ding over het hoofd. Ik heb het over de linkerstrook. Zoals ik eerder al zei, als iemand lekker 100-110 wil rijden, omwille wat voor reden dan ook, ik vind het prima. Het enige wat ik wens van m'n medeweggebruikers, en ik vind dat helemaal geen rare eis, is dat je even gas bijgeeft richting de V-max als je op de linkerstrook belandt. Niet meer, niet minder. Kįn dat niet, dan kįn dat niet. Simpel. Hoor je mij niet klagen. Maar als je met 100 op de linkerstrook gaat rijden waar 130, waarbij je een treintje achter je creėert van mensen die de V-max willen rijden, dan vind ik je een pannenkoek en lichtelijk egoļstisch als je dat bewust doet. Zéker als het een rijbaan is met 3 of meer rijstroken. Want dan heb je 2 of meer rijstroken tot je beschikking waar je dat in alle rust kan doen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?
Wat maakt het uit of een oldtimer 100 rijdt of dat dat een auto is die wel harder kan (maar dat alleen niet doet)? Het enige verschil is het uiterlijk van de auto die voor je rijdt (en schijnbaar jou stress-level).
Als je bang bent te laat te komen ben je te laat weg gegaan! Je zult toch ook rekening moeten houden met de mogelijkheid tot file, ongelukken buiten jou schuld om etc. Daar maakt een stukje 110 ipv 130 rijden echt niet voor uit.
Als je je gaat ergeren aan mensen die geen 130 rijden terwijl ze (volgens jou redenering) dat prima kunnen moet je misschien toch even een parkeerplaats opzoeken en een paar keer diep in en uit ademen.
Je kunt niet altijd alles voor een ander beter weten. Er kunnen zat redenen zijn om niet 130 te rijden. Er is ook geen enkele wet die zegt dat je 130 MOET rijden.
Je begint over de spits, en vervolgens heb je het er nog steeds over dat je vindt dat je 130 moet kunnen rijden. Welkom in Nederland! Dat lukt je in de spits sowieso vrijwel nergens meer! Hallo! Wordt eens wakker!
Echt, ik geloof dat ik deze topicreeks maar eens ga verlaten, ik erger me tegenwoordig meer aan de gebruikers hier dan dat ik me aan de meeste weggebruikers om me heen erger.
sorry voor de wat minder objectieve bewoording hierboven, maar dit is ondertussen mijn grootste irritatie
Een trap na is misschien te sterk uitgedrukt, feit blijft wel dat je het zonodig nog een keer moest aanstippen, ondanks dat ik al had toegegeven zelf ook fout te zitten. Dat je me nog een keer extra wijst op mijn ingezette klemrijactie snap ik dan weer wel , dat was ook gewoon een domme actie. Het schaamrood op mijn kaken lijkt me daar de enige gepaste reactie op.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Buiten dat is met een flink snelheidsverschil rechts inhalen ook bloedjelink vind ik....quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Verder blijf ik weigeren om naar rechts te gaan puur om het naar rechts gaan. Als een gefrusteerde schoolmeester me dan per se rechts voorbij moet scheuren, dan is dat maar zo.
Toch je kan echt een boete krijgen als je onnodig op de middelste baan blijft, en terecht. Ik zou je wel gewoon links hebben ingehaald maar dan wel vlak achter je langs en ook weer vlak voor je langs helemaal naar rechts, 9 vd 10 keer gaat diegene dan ook naar rechts. Blijven toch rare mensen die midden en linksplakkersquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een trap na is misschien te sterk uitgedrukt, feit blijft wel dat je het zonodig nog een keer moest aanstippen, ondanks dat ik al had toegegeven zelf ook fout te zitten. Dat je me nog een keer extra wijst op mijn ingezette klemrijactie snap ik dan weer wel , dat was ook gewoon een domme actie. Het schaamrood op mijn kaken lijkt me daar de enige gepaste reactie op.
Verder blijf ik weigeren om naar rechts te gaan puur om het naar rechts gaan. Als een gefrusteerde schoolmeester me dan per se rechts voorbij moet scheuren, dan is dat maar zo.
Het is allebei fout. Klaar.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus hoe zeer men met het vingertje hier wil wijzen dat je "altijd rechts" moet houden. Ik vind met zo'n fors snelheidsverschil iemand rechts inhalen echt tien keer onverantwoorder hoor.
Filmpje van hierboven niet gezien?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Toch je kan echt een boete krijgen als je onnodig op de middelste baan blijft, en terecht. Ik zou je wel gewoon links hebben ingehaald maar dan wel vlak achter je langs en ook weer vlak voor je langs helemaal naar rechts, 9 vd 10 keer gaat diegene dan ook naar rechts. Blijven toch rare mensen die midden en linksplakkers
Jawel, maar die ging er niet vlak voorlangs en dat was ook niet haar bedoeling. Het is heus niet zo dat ik er een meter voorlangs schiet maar wel wat eerder dan bij een normale inhaalactie maar zonder dat het gevaarlijk wordt natuurlijk.quote:
Deze heb ik ook the hard way geleerd... Regenbui na een lange, droge periode en ineens stond ik achterstevoren op een kruispunt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Fer het volgende:
...
Einde zomer, kruising, glad. Duh....
Hopelijk heeft ze ervan geleerd ;-)
Niet alleen die BMW, maar ook van die dude met zijn Mercedes zijn rijbewijs door de papiervernietiger halen. Als je zo stoer bent en te hard rijd (en daar in de Telegraaf nog trots over gaat vertellen ook) moet je ook de gevolgen dragen en de boete betalen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)
http://www.dumpert.nl/med(...)ge_automobilist.html
arme automobilist op de meest rechtse rijstrook die geramd wordt
Het is dan ook verdomd verraderlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Deze heb ik ook the hard way geleerd... Regenbui na een lange, droge periode en ineens stond ik achterstevoren op een kruispunt.
Hint: let op de sporen van je voorganger. Schuim = glad.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is dan ook verdomd verraderlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |