Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)
http://www.dumpert.nl/med(...)ge_automobilist.html
arme automobilist op de meest rechtse rijstrook die geramd wordt
Automatisme, zoals het hoortquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...![]()
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat hij dan wél weer netjes richting aangaf...![]()
Oh okee. Ik had het geluid uit, dus dat wist ik niet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.
Yupquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh okee. Ik had het geluid uit, dus dat wist ik niet.
Maar om niet te discrimineren: ook vrouwen zijn mongolen blijkbaar.
En ik dacht dat vrouwen zich altijd netjes gedroegen in het verkeerquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wacht even.. Hij? Het is toch echt een zij. Een zijtokkie.
En dus ook zonder moeite rechts, waardoor je dus echt al te vroeg op het midden zat. Iets anders kunnen we er niet van maken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:30 schreef padlarf het volgende:
Wat ik doe is technisch gezien onjuist, maar hij had er zonder moeite gewoon links langs gekund.
Als je 160 rijdt heb je rechts niks te zoeken. Als ik iemand hinder vind ik een terechtwijzing ook niet meer dan terecht, dat was hier toch echt niet het geval. Sterker nog, ik kreeg niet eens de kans om mijn 'fout' te herstellen. Maar goed, deze trap na van jou had ik gelukkig al ingecalculeerd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dus ook zonder moeite rechts, waardoor je dus echt al te vroeg op het midden zat. Iets anders kunnen we er niet van maken.
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je 160 rijdt heb je rechts niks te zoeken. Als ik iemand hinder vind ik een terechtwijzing ook niet meer dan terecht, dat was hier toch echt niet het geval. Sterker nog, ik kreeg niet eens de kans om mijn 'fout' te herstellen. Maar goed, deze trap na van jou had ik gelukkig al ingecalculeerd.
Hier kan ik mij dan weer aan ergeren. Mensen die dus helemaal niet hard gaan en je eigenlijk een beetje ophouden en vervolgens bij een krappe bocht even de grens van bandengrip opzoeken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup
Mijn vriendin heeft nu een jaar het rijbewijs en is in dat jaar over het algemeen steeds beter en vooral zelfverzekerder gaan rijden.
Echter gister, reden we op een haakse bocht af, en zoals jullie wel gemerkt hebben is het al 30 uur non stop aan het regenen dus zijn de wegen lekker doorweekt.
Maar mevrouw dacht dat ze niet heel erg hoefde te remmen voor deze bocht.....met als gevolg dat de achterkant uitbrak (en dat in een voorwiel aangedreven auto) en we dus min of meer a-la dukes of hazard de bocht door gleden.
![]()
Het gebeurde zo snel allemaal. Want ze reed op de bocht af en ik zat ernaast en dacht in een flits nog van "goh, zou ze niet wat meer moeten afremmen?" en op dat moment ieehieehiee beginnen we te slippen, en voor ik het wist stonden we half scheef stil in de bocht.
Gelukkig was het enorm rustig en zat er niemand voor of achter ons en hebben we niks geraakt.
En eerste wat mn vriendin doet is mij met grote ogen aankijken en zegt: "wat de fack was dat??" Alsof ik er een aandeel in had ofzo![]()
dus ik heel droog: "nou, dat gebeurt er als je een bocht veel te hard neemt op nat wegdek"
....en daarna schoten we in de lach![]()
Ik zei ook daarna dat ik het wel enorm hilarisch vond dat zij als eerste uit de bocht is gevlogen met de auto, terwijl ik over het algemeen pittiger rijd dan zij.... maar mij is dat nog nooit overkomen.
Les geleerd denk ik zo, voortaan neemt ze de bochtjes wat voorzichter als het regent....
quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:30 schreef padlarf het volgende:
Gisteren reed ik op de A16, middelste strook, 130. Rechts zat een stukje verderop treintje dat rond de 115 reed, ik bleef in het midden rijden. De linkerstrook was helemaal vrij. Van achter nadert een auto met 150-160, en gaat mij gewoon rechts voorbij.
Die mening deel ik niet. Bij 130+ kom ik ook amper de rechter strook op. Het is er te druk voor, snelheidsverschillen zijn te groot en de kans dat er een Aventador met 250 aankomt er zeer klein.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Volgens mij zie je één belangrijk ding over het hoofd. Ik heb het over de linkerstrook. Zoals ik eerder al zei, als iemand lekker 100-110 wil rijden, omwille wat voor reden dan ook, ik vind het prima. Het enige wat ik wens van m'n medeweggebruikers, en ik vind dat helemaal geen rare eis, is dat je even gas bijgeeft richting de V-max als je op de linkerstrook belandt. Niet meer, niet minder. Kán dat niet, dan kán dat niet. Simpel. Hoor je mij niet klagen. Maar als je met 100 op de linkerstrook gaat rijden waar 130, waarbij je een treintje achter je creëert van mensen die de V-max willen rijden, dan vind ik je een pannenkoek en lichtelijk egoïstisch als je dat bewust doet. Zéker als het een rijbaan is met 3 of meer rijstroken. Want dan heb je 2 of meer rijstroken tot je beschikking waar je dat in alle rust kan doen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat is je probleem met niet altijd de V-max kunnen rijden? Ben je bang dat je te laat komt? Ben je bang dat je te weinig benzine verbruikt? Ben je bang dat je ego vertrapt wordt als iemand ziet dat je langzamer rijdt?
Wat maakt het uit of een oldtimer 100 rijdt of dat dat een auto is die wel harder kan (maar dat alleen niet doet)? Het enige verschil is het uiterlijk van de auto die voor je rijdt (en schijnbaar jou stress-level).
Als je bang bent te laat te komen ben je te laat weg gegaan! Je zult toch ook rekening moeten houden met de mogelijkheid tot file, ongelukken buiten jou schuld om etc. Daar maakt een stukje 110 ipv 130 rijden echt niet voor uit.
Als je je gaat ergeren aan mensen die geen 130 rijden terwijl ze (volgens jou redenering) dat prima kunnen moet je misschien toch even een parkeerplaats opzoeken en een paar keer diep in en uit ademen.
Je kunt niet altijd alles voor een ander beter weten. Er kunnen zat redenen zijn om niet 130 te rijden. Er is ook geen enkele wet die zegt dat je 130 MOET rijden.
Je begint over de spits, en vervolgens heb je het er nog steeds over dat je vindt dat je 130 moet kunnen rijden. Welkom in Nederland! Dat lukt je in de spits sowieso vrijwel nergens meer! Hallo! Wordt eens wakker!
Echt, ik geloof dat ik deze topicreeks maar eens ga verlaten, ik erger me tegenwoordig meer aan de gebruikers hier dan dat ik me aan de meeste weggebruikers om me heen erger.
sorry voor de wat minder objectieve bewoording hierboven, maar dit is ondertussen mijn grootste irritatie
Een trap na is misschien te sterk uitgedrukt, feit blijft wel dat je het zonodig nog een keer moest aanstippen, ondanks dat ik al had toegegeven zelf ook fout te zitten. Dat je me nog een keer extra wijst op mijn ingezette klemrijactie snap ik dan weer wel , dat was ook gewoon een domme actie. Het schaamrood op mijn kaken lijkt me daar de enige gepaste reactie op.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Trap na? Het is gewoon de waarheid. Als iemand jou rechts voorbij komt zonder mensen af te snijden en rare dingen te doen, zit jij gewoon een rijstrook (of meerdere) teveel naar links. Gelukkig geef je dat zelf al rijkelijk toe doordat je hem wilde klemrijden door te versnellen (en laat je daarmee ook duidelijk merken dat je een groot gebrek aan zelfsreflectie hebt). Even filesituaties uitgezonderd, doet je snelheid daar niets aan af. Ook als je 160 rijdt, geldt nog steeds dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Buiten dat is met een flink snelheidsverschil rechts inhalen ook bloedjelink vind ik....quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Verder blijf ik weigeren om naar rechts te gaan puur om het naar rechts gaan. Als een gefrusteerde schoolmeester me dan per se rechts voorbij moet scheuren, dan is dat maar zo.
Toch je kan echt een boete krijgen als je onnodig op de middelste baan blijft, en terecht. Ik zou je wel gewoon links hebben ingehaald maar dan wel vlak achter je langs en ook weer vlak voor je langs helemaal naar rechts, 9 vd 10 keer gaat diegene dan ook naar rechts. Blijven toch rare mensen die midden en linksplakkersquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een trap na is misschien te sterk uitgedrukt, feit blijft wel dat je het zonodig nog een keer moest aanstippen, ondanks dat ik al had toegegeven zelf ook fout te zitten. Dat je me nog een keer extra wijst op mijn ingezette klemrijactie snap ik dan weer wel , dat was ook gewoon een domme actie. Het schaamrood op mijn kaken lijkt me daar de enige gepaste reactie op.
Verder blijf ik weigeren om naar rechts te gaan puur om het naar rechts gaan. Als een gefrusteerde schoolmeester me dan per se rechts voorbij moet scheuren, dan is dat maar zo.
Het is allebei fout. Klaar.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus hoe zeer men met het vingertje hier wil wijzen dat je "altijd rechts" moet houden. Ik vind met zo'n fors snelheidsverschil iemand rechts inhalen echt tien keer onverantwoorder hoor.
Filmpje van hierboven niet gezien?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Toch je kan echt een boete krijgen als je onnodig op de middelste baan blijft, en terecht. Ik zou je wel gewoon links hebben ingehaald maar dan wel vlak achter je langs en ook weer vlak voor je langs helemaal naar rechts, 9 vd 10 keer gaat diegene dan ook naar rechts. Blijven toch rare mensen die midden en linksplakkers
Jawel, maar die ging er niet vlak voorlangs en dat was ook niet haar bedoeling. Het is heus niet zo dat ik er een meter voorlangs schiet maar wel wat eerder dan bij een normale inhaalactie maar zonder dat het gevaarlijk wordt natuurlijk.quote:
Deze heb ik ook the hard way geleerd... Regenbui na een lange, droge periode en ineens stond ik achterstevoren op een kruispunt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:52 schreef Fer het volgende:
...
Einde zomer, kruising, glad. Duh....
Hopelijk heeft ze ervan geleerd ;-)
Niet alleen die BMW, maar ook van die dude met zijn Mercedes zijn rijbewijs door de papiervernietiger halen. Als je zo stoer bent en te hard rijd (en daar in de Telegraaf nog trots over gaat vertellen ook) moet je ook de gevolgen dragen en de boete betalen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laten we nog even genieten van iemand die zichzelf veel te druk maakt en die waarschijnlijk van heel wat andere weggebruikers het liefste het rijbewijs afgepakt ziet worden (zal wel een repost zijn)
http://www.dumpert.nl/med(...)ge_automobilist.html
arme automobilist op de meest rechtse rijstrook die geramd wordt
Het is dan ook verdomd verraderlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Deze heb ik ook the hard way geleerd... Regenbui na een lange, droge periode en ineens stond ik achterstevoren op een kruispunt.
Hint: let op de sporen van je voorganger. Schuim = glad.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is dan ook verdomd verraderlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |