Daar heb je zeker een paar mooie punten naar voren gebracht, goed om voor ons als investeerders van op de hoogte te zijn. Op dat punt ben ik het ook absoluut met je eens. Ik vraag me daarnaast enkel af in hoeverre dat percentage te vergelijken is met het percentage van een individuele investeerder. Dat zal wat anders kunnen uitpakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:08 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
Het gaat om informatie die bij de sites direct beschikbaar is, en een feitelijk inzicht geven in de wijze waarop zij invulling geven aan 'verantwoorde financiering'. Relevant voor de waardering van de projectinformaties en de geboden rentes. Ik kan vele redenen bedenken waarom sites dat wensen achter te houden, maar dat is niet in het belang van funders. Er ligt daarin een taak voor de AFM.
Waarom niet? Te groot risico, of geen binding met de projecten, of iets anders?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:16 schreef Justme7005 het volgende:
Heb al maanden een account op Collin. Nog geen enkel project daar gezien waarin ik zou investeren.
En ook weer stapelfinanciering, mij onduidelijk hoe de zekerheden zich verhouden. Waarom zou de bank dat -voor hen- restdeeltje niet ook meefinancieren...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:12 schreef darktower het volgende:
Die nieuwe op Collin, Inside Brands, loopt als een gek vol. Maar als ik de tekst goed lees, waren ze in 2012 nog failliet doordat één kledingmerk opzegde... En dan nu ineens laag risico..?
Eigenlijk elke keer wel weer iets anders: lage solvabiliteit, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, te mooie prognoses. Altijd wel iets wat een slecht onderbuikgevoel geeftquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:18 schreef darktower het volgende:
[..]
Waarom niet? Te groot risico, of geen binding met de projecten, of iets anders?
Helder... mag ik vragen waar je dan bijvoorbeeld wél in hebt geïnvesteerd? #nieuwsgierigquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:20 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Eigenlijk elke keer wel weer iets anders: lage solvabiliteit, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, te mooie prognoses. Altijd wel iets wat een slecht onderbuikgevoel geeft
Dag mag. Ik heb in ca. 200 projecten geïnvesteerd waarvan de meeste in GvE, KoM en LendaHand, Verder nog wat staan bij TDD, Zencap, Greencrowd en HCNquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:21 schreef darktower het volgende:
[..]
Helder... mag ik vragen waar je dan bijvoorbeeld wél in hebt geïnvesteerd? #nieuwsgierig
Dat laatste heb je natuurlijk gelijk in. Mijn ervaring is echter dat ook met grote spreiding het grotendeels gokwerk blijft (gelet op projectinfo, de momentopname en de snelheid waarmee projecten vollopen). Bij Lendico is het daarom zelfs mogelijk via een 'investeringsmanager' at random te investeren naar risicocategorie...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:15 schreef MSR het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een paar mooie punten naar voren gebracht, goed om voor ons als investeerders van op de hoogte te zijn. Op dat punt ben ik het ook absoluut met je eens. Ik vraag me daarnaast enkel af in hoeverre dat percentage te vergelijken is met het percentage van een individuele investeerder. Dat zal wat anders kunnen uitpakken.
Niet netjes inderdaad, maar wel een mooie truc om de iets minder slimme/kritische lezer om de tuin te leiden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:20 schreef darktower het volgende:
Ik vind het erg vervelend dat Collin niet gewoon in de tekst zet dat ze failliet waren in 2012, maar dat ze in plaats daarvan alleen de doorstart noemen. Wees zo eerlijk en transparant mogelijk. Ik vind dat gedoe met omfloerst taalgebruik helemaal niks.
Eens, viel mij ook al op. En als kleine investeerder mag je weer achteraan sluiten als het fout gaat. Bank neemt debiteuren over, 'wij' krijgen voorraad en mogen personeel en overige kosten 'betalen'.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:19 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
En ook weer stapelfinanciering, mij onduidelijk hoe de zekerheden zich verhouden. Waarom zou de bank dat -voor hen- restdeeltje niet ook meefinancieren...
Waar kan ik het OP lijstje vinden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Zo'n lijstje in de OP is mooi en helpt, maar aan de andere kant is het maar behelpen. Als platform mag je de mooie zaken delen maar ben je verplicht om de lelijke zaken die het rendement beinvloeden ook te delen naar mijn opinie.
Ik heb hier al vanaf half 2014 over geklaagd bij GvE maar ook bij de AFM, Helaas zie je bij alle platformen alleen wat globale percentages en geen echte getallen.
Nou, misschien houd je er wel een paar mooie sportschoenen aan over (zij het verkeerde maten)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:38 schreef MSR het volgende:
[..]
Kortom, zoals ik het lees krijg je als investeerder achterblijvende voorraad die waarschijnlijk geen zak waard is en de ing neemt vrolijk debiteuren over.
Daarnaast ook nog een matige borgstelling en een matige solvabiliteit van 17%. Ja, 500k groot wordt expliciet genoemd bij Collin, maar dat blijft alsnog 17%. En dat wordt dan voldoende genoemd. Is dat vreemd of zie ik daarbij iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:12 schreef darktower het volgende:
Die nieuwe op Collin, Inside Brands, loopt als een gek vol. Maar als ik de tekst goed lees, waren ze in 2012 nog failliet doordat één kledingmerk opzegde... En dan nu ineens laag risico..?
Ik ben alleen niet echt een fervente (vervend?) sporterquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:42 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
Nou, misschien houd je er wel een paar mooie sportschoenen aan over (zij het verkeerde maten)
OP wordt hier gebruikt als afkorting voor de Opening Post of Original Post, oftewel het allereerste bericht waarmee dit topic geopend is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:41 schreef samlood het volgende:
[..]
Waar kan ik het OP lijstje vinden?
fervente kloptquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:46 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet echt een fervente (vervend?) sporter
Die kennen we nog van de autoliefhebbersquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:46 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet echt een fervente (vervend?) sporter
ga ik doen dank jequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:04 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
OP wordt hier gebruikt als afkorting voor de Opening Post of Original Post, oftewel het allereerste bericht waarmee dit topic geopend is.
Deze dus: WGR / Crowdfunding #57 - Zelfs met defaults betere rentes dan sparen...
Daar staat een lijstje met de - bij ons bekende - projecten van GVE die gedefault zijn. (klik op de spoiler om ze te zien)
Ik ben ervan overtuigd dat ik Inside Brands eerder op een crowdfunding-platform heb gezien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:12 schreef darktower het volgende:
Vandaag voor het eerst eens naar een project van Collin gekeken, mede omdat er hier in het verleden vaak lovend over de projecten gesproken is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:10 schreef CRWD het volgende:
Nieuwe op Collin:
https://www.collincrowdfu(...)2FoilJ6jIVeA0F-12748
¤ 200.000 | 60 maanden | 7,5%
het volgende project van AGD loopt nog niet zo snel vol, blijft toch een probleem met nieuwe platforms. Ik twijfel zelf ook of ik daar geld wil investeren ondanks de 2,5% incentivequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:30 schreef Horsemen het volgende:
Naast Infra Union loopt Concept Food ook sinds vandaag bij AGD. Die laatste is best snel, aangezien ik het geld pas de 11e heb overgemaakt. De eerste betaaldatum is blijkbaar 6 september, iets wat volgens mij wel erg snel is maar we wachten het af.
Nee, zit weinig beweging in. Wel jammer, want op zich een leuk project met een heel mooi rendement wat je, door die 2,5% extra, nergens anders krijgt geboden. Om de loop er in te krijgen is echt moeilijk blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het volgende project van AGD loopt nog niet zo snel vol, blijft toch een probleem met nieuwe platforms. Ik twijfel zelf ook of ik daar geld wil investeren ondanks de 2,5% incentive
Ik heb ook even gekeken naar AGD en ik heb er vooralsnog niets mee gedaan. Het is mij totaal niet duidelijk hoe de leningen terug betaald worden: lineair, per annuïteit of pas aan het einde van de looptijd? Wellicht heb ik erover heen gelezen maar als het tegelijkertijd zo verstopt zit zie ik het niet zitten om daar te gaan investeren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:44 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, zit weinig beweging in. Wel jammer, want op zich een leuk project met een heel mooi rendement wat je, door die 2,5% extra, nergens anders krijgt geboden. Om de loop er in te krijgen is echt moeilijk blijkbaar.
Toch is 500K niet verkeerd, wetende dat er in 2012 een doorstart was waarschijnlijk met een minimaal eigen vermogen. Dan hebben ze toch netto (na vpb) 2 ton per jaar verdiend.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:44 schreef MSR het volgende:
[..]
Daarnaast ook nog een matige borgstelling en een matige solvabiliteit van 17%. Ja, 500k groot wordt expliciet genoemd bij Collin, maar dat blijft alsnog 17%. En dat wordt dan voldoende genoemd. Is dat vreemd of zie ik daarbij iets over het hoofd?
Ah, ik zie nu dat het dus om een annuitaire aflossing gaat. Staat weer iets verderop in wat regeltjes in de av.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:50 schreef MSR het volgende:
Edit2: ik zie zojuist in de algemene voorwaarden dat er maandelijks aflossing en rente uitgekeerd wordt. Ik zie nog niet of dit lineair op per annuïteit uitgekeerd wordt. Ik blijf van mening dat deze informatie echt helderder en zichtbaarder kan.
ik zal mijn spam de komende dagen eens bekijken. ik gebruik per website een apart mailadres en kan dus zo de dader achterhalen (en afsluiten) :-)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:06 schreef Warrick21 het volgende:
Hebben anderen trouwens ook het gevoel dat Symbid hun e-mailadres heeft verkocht aan spammers? Sinds ik me vorige week heb aangemeld bij Symbid merk ik dat ik dagelijks tenminste 1 spam e-mail per dag krijg. Lijkt me niet bepaald netjes van zo'n platform.
Ik heb nergens last van. Denk dat het ergens anders vandaan komt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:06 schreef Warrick21 het volgende:
Hebben anderen trouwens ook het gevoel dat Symbid hun e-mailadres heeft verkocht aan spammers? Sinds ik me vorige week heb aangemeld bij Symbid merk ik dat ik dagelijks tenminste 1 spam e-mail per dag krijg. Lijkt me niet bepaald netjes van zo'n platform.
dat lijkt mij verstandige bedrijfsvoering.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:41 schreef samlood het volgende:
gve deze week maar 1 project ,zal volgende week wel meer zijn als ze hogere fee gaan heffen
dat staat in het epistel van Agium. (Ik heb die reactie niet geplaatst, maar ik snap de twijfel.)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:23 schreef obligataire het volgende:
Anonieme investeerder 14-8-2015 18:50
Een opstart van een onderneming en vervolgens een netto winst van ¤72.000,- in één kwartaal. Ik wens je veel succes.
Alweer zo'n fake(?) reactie. Waar staat dat, van die 72K ?
O ja, nu zie ik het ook staan. Nogal wiedes trouwens dat het 4e kwartaal goed is. Betekent in feite dat ze in de eerste drie kwartalen 2016 bijna niets verdient.........quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:35 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat staat in het epistel van Agium. (Ik heb die reactie niet geplaatst, maar ik snap de twijfel.)
Opzich een goed idee maar wel heel veel werk ben ik bang!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:26 schreef Faraday01 het volgende:
Heel iets anders: is het een idee om naast de defaults ook een overzicht bij te houden van de afbetaalde projecten, voor zover wij dat weten natuurlijk. Hoewel nooit volledig geeft het na een tijdje een beeld van de verhouding tussen projecten die in een bepaalde periode gestart zijn die goed afgelopen zijn en die in default gegaan zijn. Omdat wij dat alleen weten van de projecten die wij gezamenlijk gestart zijn is het verhoudingscijfer als soort van steekproef nog best aardige informatie. Wat denken jullie daar van?
het 4e kwartaal moet inderdaad de klapper zijn, maar is het niet wat optimistisch om meteen 72k winst te verwachten? of moet ik KoM/Agium weer op de blauwe ogen geloven dat de cijfers kloppen? Voor mij echt een dikke no-go.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
O ja, nu zie ik het ook staan. Nogal wiedes trouwens dat het 4e kwartaal goed is. Betekent in feite dat ze in de eerste drie kwartalen 2016 bijna niets verdient.........
Worden er meer fake reacties geplaatst dan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:23 schreef obligataire het volgende:
Anonieme investeerder 14-8-2015 18:50
Een opstart van een onderneming en vervolgens een netto winst van ¤72.000,- in één kwartaal. Ik wens je veel succes.
Alweer zo'n fake(?) reactie. Waar staat dat, van die 72K ?
Dat vermoeden is er wel al een aantal keren geweest.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Worden er meer fake reacties geplaatst dan?
Is dit ook de rede om voor ieder platform een apart emailadres te openen? Lijkt mij vrij lastig bijhouden allemaal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:32 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
ik zal mijn spam de komende dagen eens bekijken. ik gebruik per website een apart mailadres en kan dus zo de dader achterhalen (en afsluiten) :-)
Is geen enkele moeite, alleen vooraf goed inregelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:04 schreef AQuila360 het volgende:
Opzich een goed idee maar wel heel veel werk ben ik bang!
Bedoel de voltooide projecten vermelden/bijhouden!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:43 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Is geen enkele moeite, alleen vooraf goed inregelen.
Alle mail naar @mijndomein kan ik ik lezen via 1 mailadres: info@mijndomein.nl
Voor gve gebruik ik gve@mijndomein.nl enz enz. Hier hoef ik niets (meer) voor te doen. Alle @mijndomein.nl bestaan eigenlijk al. Ik doe dit niet alleen voor CF maar ook voor webwinkels en eigenlijk alles.
Mijn zoontjes gebruiken bol.kwik, bol.kwek en bol.kwak@mijndomein.nl voor mail van bol.com en die kunnen ze uitlezen op kwik@mijndomein.nl
Als een mailadres te vaak spam ontvangt en ik gebruik het niet meer dan kan ik hem op een lijst zetten dat hij niet meer naar info@ gaat maar naar de prullenbak.
Mail van mijn bank (mijnbank@mijndomein.nl), belastingdienstr (belasting@mijndomein.nl) gaat naar archief@mijndomein EN naar info@mijndomein.nl zodat ik daar altijd een kopie van heb.
dat is suf. Zo wordt het niets met impulsinvesteringenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:18 schreef obligataire het volgende:
Het valt niet mee bij Investormatch om een account aan te maken.......ben nu al 10 minuten bezig maar heb nog steeds geen wachtwoord
Ik heb zojuist binnen 1 minuut - zoals door de website belooft - een account aangemaakt en geactiveerd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:18 schreef obligataire het volgende:
Het valt niet mee bij Investormatch om een account aan te maken.......ben nu al 10 minuten bezig maar heb nog steeds geen wachtwoord
In principe start het incassotraject no cure no pay. Pas als er echt juridische stappen genomen moeten worden zijn er meer kosten (fixed prijs). Wij hebben een calamiteitenfonds voor deze eerste kosten en goede afspraken met onze incasso partij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:08 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb nog wel een vraag over Investormatch. Als een ondernemer de lening niet betaald, dan wordt een incassobureau ingeschakeld. Ook de kosten daarvan komen voor de ondernemer. Maar wie betaald de deurwaarder als de ondernemer een kale kip blijkt te zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |