abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155241282
Het valt niet mee bij Investormatch om een account aan te maken.......ben nu al 10 minuten bezig maar heb nog steeds geen wachtwoord :6
Pecunia non olet
pi_155241489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:18 schreef obligataire het volgende:
Het valt niet mee bij Investormatch om een account aan te maken.......ben nu al 10 minuten bezig maar heb nog steeds geen wachtwoord :6
dat is suf. Zo wordt het niets met impulsinvesteringen ;)
pi_155242351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:18 schreef obligataire het volgende:
Ik heb zojuist binnen 1 minuut - zoals door de website belooft - een account aangemaakt en geactiveerd.

[edit]
Ik heb nog wel een vraag over Investormatch. Als een ondernemer de lening niet betaald, dan wordt een incassobureau ingeschakeld. Ook de kosten daarvan komen voor de ondernemer. Maar wie betaald de deurwaarder als de ondernemer een kale kip blijkt te zijn?

[ Bericht 15% gewijzigd door Groepfunder op 15-08-2015 18:15:20 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:23:00 #204
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155242709
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:08 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb nog wel een vraag over Investormatch. Als een ondernemer de lening niet betaald, dan wordt een incassobureau ingeschakeld. Ook de kosten daarvan komen voor de ondernemer. Maar wie betaald de deurwaarder als de ondernemer een kale kip blijkt te zijn?
In principe start het incassotraject no cure no pay. Pas als er echt juridische stappen genomen moeten worden zijn er meer kosten (fixed prijs). Wij hebben een calamiteitenfonds voor deze eerste kosten en goede afspraken met onze incasso partij.
pi_155243486
Het is een erg laag bedrag bij dat van Tonkeren project, maar vollopen doet het niet. Bij GVE zou die in een oogwenk ingevuld zijn.

Zijn mensen nu zo erg terughoudend met andere platformen? Ik heb ook maar eens een account gemaakt, eens kijken of ik er wat in stop. Geen fee's aan investeerders, dat is ook wel mooi. Volgens mij moet je wel direct met IDEAL betalen, of kan dat ook achteraf?

[ Bericht 8% gewijzigd door CRWD op 15-08-2015 19:17:03 ]
pi_155244221
Vo
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:57 schreef CRWD het volgende:
Het is een erg laag bedrag bij dat van Tonkeren project, maar vollopen doet het niet. Bij GVE zou die in een oogwenk ingevuld zijn.

Zijn mensen nu zo erg terughoudend met andere platformen? Ik heb ook maar eens een account gemaakt, eens kijken of ik er wat in stop. Geen fee's aan investeerders, dat is ook wel mooi. Volgens mij moet je wel direct met IDEAL betalen, of kan dat ook achteraf?

Volgens mij direct betalen.

Wat zijn de zekerheden? Ik kan niets vinden?

Werkt hij 6 weken voor zijn bv en ligt het dan 6 weken stil??
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:39:56 #207
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155244508
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef rockenfeller het volgende:
Vo

[..]

Direct overmaken klopt. We zijn wel bezig om te kijken wat de beste manier is voor reserveren. Is nu in onderzoek bij onze investeerders. Input van dit forum is natuurlijk van harte welkom.

De ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk. Verder geen zekerheden.

De heer van Tongeren vaart als kapitein een schema van zes weken op en zes weken af. In de periode dat hij thuis is worden advieswerkzaamheden uitgevoerd.
pi_155244588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef rockenfeller het volgende:
Vo

[..]

Er is hoofdelijke aansprakelijkheid, lees ik in het algemene deel op de site. Voor dat bedrag lijkt me dat ook betekenisvol (voor een miljoen niet zo).
Volgens mij ligt het dan inderdaad 6 weken stil (als hij niet vaart) en dan gaat hij dat advieswerk doen.
pi_155244612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:39 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Direct overmaken klopt. We zijn wel bezig om te kijken wat de beste manier is voor reserveren. Is nu in onderzoek bij onze investeerders. Input van dit forum is natuurlijk van harte welkom.

De heer van Tongeren vaart als kapitein een schema van zes weken op en zes weken af. In de periode dat hij thuis is worden advieswerkzaamheden uitgevoerd.
Dus dan liggen de werkzaamheden 6 weken stil?

Wat is zijn privé situatie? Kan hij het privé betalen als hij aangesproken wordt?
pi_155244693
Huh: er was al 2200 geinvesteerd en nu ineens maar 1900?!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:51:06 #211
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155244784
Een investeerder kan een investering een half uur reserveren. Binnen die tijd moet hij/zij het geld overmaken middels IDeal. Anders vervalt de reservering. Daar komt het verschil vandaan.
pi_155244822
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:51 schreef Investormatch het volgende:
Een investeerder kan een investering een half uur reserveren. Binnen die tijd moet hij/zij het geld overmaken middels IDeal. Anders vervalt de reservering. Daar komt het verschil vandaan.
helder, dank!
pi_155245444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:39 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Direct betalen vind ik zelf altijd vervelend. Met name omdat ik eerst geld moet overboeken. Voor GVE, KOM of AGD werkt dat wel gewoon fijn. Bij collin vind het ook een afknapper. Mijn middelen komen vanuit mijn spaarrekening, overboeken heeft even tijd nodig. Nu zou ik bijvoorbeeld niet mee kunnen doen voor 2,5 of 5K omdat dit momenteel niet op de juiste rekening staat.

Wellicht lastig, maar kan je iets zeggen over de vraag van Rockenfeller?
Wat is zijn privé situatie? Kan hij het privé betalen als hij aangesproken wordt?

Gezien het feit dat hij zelf nagenoeg geen vermogen lijk te hebben, heeft hij toevallig een afbetaald huis? of heeft hij een huurhuis van 1K per maand. Dergelijke info wordt nagenoeg nooit verstrekt, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie daar een reactie op kunnen/willen geven

[ Bericht 5% gewijzigd door CRWD op 15-08-2015 20:25:49 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:33:01 #214
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155245926
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:17 schreef CRWD het volgende:
Wellicht lastig, maar kan je iets zeggen over de vraag van Rockenfeller?
Hij brengt zelf 3000 euro spaargeld in. Hij huurt een woning. Zijn vrouw heeft ook mee getekend. Wij kijken ook naar de markt en zijn arbeidsverleden. Omdat hij heel ervaren is en de markt goed gaat, zal hij (als het bedrijf onverhoopt niet lukt) zeer waarschijnlijk terug kunnen in loondienst. Wij achten een bedrag van 10k ook dan niet onoverkomelijk.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:37:28 #215
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155246069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:17 schreef CRWD het volgende:

[..]

Direct betalen vind ik zelf altijd vervelend. Met name omdat ik eerst geld moet overboeken. Voor GVE, KOM of AGD werkt dat wel gewoon fijn. Bij collin vind het ook een afknapper. Mijn middelen komen vanuit mijn spaarrekening, overboeken heeft even tijd nodig. Nu zou ik bijvoorbeeld niet mee kunnen doen voor 2,5 of 5K omdat dit momenteel niet op de juiste rekening staat.

Dank voor deze input. Wij gaan waarschijnlijk werken met een optie: direct betalen of reserveren. Bij 85 - 95% krijg je een mail om te betalen (IDeal link of overmaken) die 72 uur geldig is.
pi_155246577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:37 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Dank voor deze input. Wij gaan waarschijnlijk werken met een optie: direct betalen of reserveren. Bij 85 - 95% krijg je een mail om te betalen (IDeal link of overmaken) die 72 uur geldig is.
Dat laatste lijkt me een hele verbetering. Je weet immers niet hoelang het duurt voor het project helemaal vol is en al die tijd staat je geld daar renteloos.

Het is trouwens ook bij mij, met enige vertraging, gelukt om het account aan te maken. Geen idee waarom het langer duurde.
Pecunia non olet
pi_155254296
Ik zat zojuist even wat dieper het AGD project door te nemen van de BIO Processor. Of het dierentuin project zoals ik het eerder heb genoemd. Echter heeft het eigenlijk helemaal niets met die dierentuin te maken, buiten dat de dierentuin de eindklant wordt van die BIO processor. Eerder dacht men hier ook dat die dierentuin (bij de Wildland Adventure Zoo Emmen), of een dochter BV de lening aanging oid. Vandaar ook die opmerking over die incentive van dierentuin kaartjes waar geloof ik Horseman mee begon.

Het is best een wirwar aan BV's in die groep, welke hoofdelijke aansprakelijkheid accepteert. ( Op de vennootschappelijke balans van de hoogste concernrelatie staat een eigen vermogen van ¤ 1.199.000,- op een balanstotaal van ¤ 1.922.000,- )Echter staat de ondernemer zelf niet persoonlijk borg voor de lening.

* Het eigendom van de machine ligt bij ZE BPP Emmen B.V. Er is geen koopoptie of koopverplichting opgenomen en het onderhoud wordt gedaan door een zusteronderneming van ZE BPP Emmen B.V. Zowel het economisch als juridisch eigendom ligt dus bij de vennootschap.
*
Nu ben ik in deze wel even benieuwd wanneer er problemen optreden waardoor de machine buiten werking wordt gesteld, de dierentuin vervolgens niets afneemt en dit misschien in zijn geheel staakt. Daar zijn geen vaste contracten voor. en BBP is eigenaar en risico drager. Dan kan de groep wel medeschuldenaar zijn, maar dat zijn ook niet echt harde garanties.

Worden die patenten van ik citeer: en heeft hij diverse patenten, o.a.: klapschaats, AeroFinn, Roeisysteem en CatchFinn. automatisch verpand aan de lening omdat ze bezit van de groep zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door CRWD op 16-08-2015 01:13:33 ]
pi_155255295
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:05 schreef CRWD het volgende:
Ik zat zojuist even wat dieper het AGD project door te nemen van de BIO Processor. Of het dierentuin project zoals ik het eerder heb genoemd. Echter heeft het eigenlijk helemaal niets met die dierentuin te maken, buiten dat de dierentuin de eindklant wordt van die BIO processor. Eerder dacht men hier ook dat die dierentuin (bij de Wildland Adventure Zoo Emmen), of een dochter BV de lening aanging oid. Vandaar ook die opmerking over die incentive van dierentuin kaartjes waar geloof ik Horseman mee begon.

Het is mij van het begin af helemaal duidelijk geweest dat de dierentuin alleen maar de eind afnemer en gedeeltelijk toeleverancier is. Dat staat ook in de pitch volgens mij. Er is ook gezegd dat hij eventueel de dierentuin kaartjes wel voor een zacht prijsje zou kunnen kopen. Anders zou kopen ook niet nodig zijn. De kaartjes zijn helaas ook niet doorgegaan maar er is toch nog een klein incentive gekomen, namelijk een half liter bio olie geloof ik, naast die extra 2,5% van AGD.
(aanvulling: Zie ook mijn berichtje van 7 augustus, 16.22uur).

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 16-08-2015 07:56:27 (aanvulling ) ]
pi_155258845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:37 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Oh, dat zou een fijne verbetering zijn, want ik herken het probleem van CRWD.
pi_155275687
Leuk dat er iemand van Investormatch participeert in de discussie.

De projecten zien er goed uit en een goed rendement. Geen kosten voor investeerders is ook mooi meegenomen.

In kader van spreiding van risico is Investormatch een interessante platform. Ik twijfel nog of ik een account ga openen mede omdat het waarschijnlijk nog heel lang gaat duren voordat het eerste project genoeg financiering krijgt. Ik volg al weken het 3D printshop project. Bij GVE was het zeker binnen een dag wel vol.
pi_155285325
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:12 schreef kompel het volgende:
Leuk dat er iemand van Investormatch participeert in de discussie.

De projecten zien er goed uit en een goed rendement. Geen kosten voor investeerders is ook mooi meegenomen.

In kader van spreiding van risico is Investormatch een interessante platform. Ik twijfel nog of ik een account ga openen mede omdat het waarschijnlijk nog heel lang gaat duren voordat het eerste project genoeg financiering krijgt. Ik volg al weken het 3D printshop project. Bij GVE was het zeker binnen een dag wel vol.
Als iedereen zo denkt gaat het zeker niet lukken. Ik zou een voorstander van zijn als er een aantal goede platforms ontstaan naast de grote jongens (vooral gve), zodat je als investeerder ook keuze hebt in het platform waar je graag investeerd.
pi_155287382
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/XCVAQrbuRZGq-15413

Leningaanvrager: FashionUnited
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 7,00 %
Looptijd: 36 maanden
జ్ఞ‌ా
pi_155288201
quote:
3s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:05 schreef µ het volgende:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/XCVAQrbuRZGq-15413

Leningaanvrager: FashionUnited
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 7,00 %
Looptijd: 36 maanden
Wel een goed verhaal. Ik mis alleen altijd jaarcijfers etc over de bedrijven op dit platform.
Zekerheden incl. hoofdelijke aansprakelijkheid lijken goed. Ook de drie jaar staan me wel aan.
Denk nog even na hoop dat het niet zo snel vol loopt.
pi_155288299
Ik heb m meegepakt.
Bedrijf bestaat al een lange tijd, tevens HA + korte looptijd.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:29:41 #225
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155289147
Loopt wel snel vol.. :)
Heb 'm ook maar meegepakt.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')