Later een geweldige jazz cd gemaakt met neneh cherry and the thingquote:
Ik ken ze, maar nooit echt geluisterd. Klinkt niet eens heel verkeerdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zat aan deze te denken
(Maar die telt dus nu ff niet mee)
quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:14 schreef Odaiba het volgende:
Wat dachten jullie van Avicii, of de wat kleinere DJ´s met vaak wat mindere hits.
De Zweden zetten met het ESF altijd hét juiste deuntje neer. Een fijn in het gehoor liggend melodietje, een aardige zanger/zangeres, een typische herkenbare opbouw, alles catchy en gelikt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:14 schreef Odaiba het volgende:
Europa noemen na de UK volgens mij.
Ze winnen ook best vaak het songfestival
Jaaa, mijn favoriete nummer van vorig jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
First aid kit timmert ook aardig aan de weg
Oh Lambretta is wel tof inderdaad, althans hetgeen ik er van ken.quote:
Vandaag nog beide geluisterdquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:15 schreef ranja het volgende:
2 bands met een 2015 liedje, met overlappende groepsleden
Zweden kent een geweldige muziekcultuur. Staan we hier te hossen op slechte Nederlandstalige schlagers en bij De Toppers mee te zingen met nummers die we allang kennen, in Zweden is er ruim baan voor nieuwe muziek; nieuw talent.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:11 schreef Odaiba het volgende:
Wat maakt hun muziek zo succesvol over de wereld?
En ken jij nog leuke zweedse nummers?
Alexander Bard (die man van Army of Lovers met het rode haar) was jarenlang het grote brein achter Alcazar (in dit topic ook al genoemd).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Gayyer bestaat bijna niet inderdaad
Stijf uitverkocht met 27000 mensen in het stadionquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 02:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een uitstekend voorbeeld vind ik het Nationaal Songfestival. In Nederland wordt dat OF helemaal niet gehouden, of het is een lachertje met vijf B-artiesten die hun versie van "Shalalie" zingen. In Zweden is het Melodifestivalen een immense happening, met voorrondes en een finale in een afgeladen concertzaal. Dat ziet er elk jaar ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
In de voorbije 25 jaar hebben ze op het ESF 12 keer Top 5 gescoord en 4 keer gewonnen. Dat zegt natuurlijk niet alles over de algemene muziekkwaliteit, maar het geeft wel een goede indicatie dat ze in Zweden er goed in zijn om muziek te produceren die een groot publiek aanspreekt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 02:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zweden kent een geweldige muziekcultuur. Staan we hier te hossen op slechte Nederlandstalige schlagers en bij De Toppers mee te zingen met nummers die we allang kennen, in Zweden is er ruim baan voor nieuwe muziek; nieuw talent.
Een uitstekend voorbeeld vind ik het Nationaal Songfestival. In Nederland wordt dat OF helemaal niet gehouden, of het is een lachertje met vijf B-artiesten die hun versie van "Shalalie" zingen. In Zweden is het Melodifestivalen een immense happening, met voorrondes en een finale in een afgeladen concertzaal. Dat ziet er elk jaar ongeveer zo uit:
Deze post.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:39 schreef Gehenna het volgende:
Kennen jullie deze nog-og-og-og?
Niet allemaal pareltjes, maar die Zweden weten wel hoe je een deuntje maakt die de hele dag in je hoofd blijft zitten
Die zijn al een paar keer genoemdquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
En de grootste gitaarhit van het afgelopen decennium is natuurlijk ook zo Zweeds als wat
Mja ik had even een pagina geskiptquote:
Die eindbazen zijn helaas uit elkaarquote:
Helemaal waar. Eerste 3 albums zijn top. Bring 'Em In is misschien wel de beste imo.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja ik had even een pagina geskipt
Hun oudere materiaal (Hurricane Bar oa) is trouwens stukken beter
Leuk topiconderwerp, bandjes die hun stijl hebben veranderd door commercieel succes. Er waren er genoeg in die tijd. The Killers en de Kings of Leon zijn wel de meest opvallende.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Helemaal waar. Eerste 3 albums zijn top. Bring 'Em In is misschien wel de beste imo.
Beetje dezelfde route als Black Keys overigens. Eerste paar albums waren lekker eigen, maar nog zonder de grote hits. Daarna ook best goed, dikke hits, maar meer 13-in-een-dozijn.
oh, hadden ze nog meer nummers?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie
Die band heeft zoveel leuke nummers gemaakt.
Allemaal vrij vergelijkbaar, maar vrij verslavendquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh, hadden ze nog meer nummers?
jammer dat het bier er zo duur is, maar verderquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zweden is by far het beste Europese hitproducerende land dat niet Engelstalig is en heeft ook nog bakken met boeiende namen in het alt en metalsegment. Wat een land jongens, wat een land
In 2013 hebben ze, als comeback, in de originele bezetting meegedaan aan het nationale songfestival. Zonder enig succes overigens.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:23 schreef Odaiba het volgende:
Even in de Army of Lovers archieven gedoken, maar dit nummer werd in 1993 zelfs geen hitnotering in Zweden. Ook was Camilla Henemark vertrokken om een solo carriere te beginnen, maar kwam zij later weer terug, maar toen konden ze al niet meer doorbreken in andere hitlijsten.
Jawelquote:Op donderdag 13 augustus 2015 01:10 schreef Beregd het volgende:
The cardigans zijn nog niet eens genoemd
[ afbeelding ]
Wordt nu gebruikt bij de nieuwe Renault-reclame.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jaaa, mijn favoriete nummer van vorig jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |