abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154832644



Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen.

Link vorige topics:
SPT / Racefiets kopen
SPT / Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #4
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #5 met nieuwe oudjes
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #6 beginnen verder
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #8 Hopen op beter weer!

Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum):

Tips voor je begint:

-Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets.

-Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt.
De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen.

-Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop.

-Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept.

-Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan.

-Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken.
Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik?
Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan
dat je af en toe een rondje gaat fietsen.

-Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden?

-Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor
je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald.

-Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)!

Handige site voor onderhoud aan de fiets:

http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/

Fietskleding:

Een paar sites voor fietskleding, onderdelen, etc.

www.cyclewear.eu
www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.bike2build.nl
www.bike-components.de
https://www.12gobiking.nl/
http://www.mantel.com/
https://www.hopmansfietsgigant.nl/
http://www.bikester.nl
http://www.wiggle.nl/

Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan:

https://www.strava.com/
http://www.gpsies.com/
www.bikely.com (routes maken middels googlemaps)
www.endomondo.com
www.mapmyride.com
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

YouTube:

https://www.youtube.com/user/globalcyclingnetwork


Informatie van user dop;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los!
pi_154832677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:28 schreef ratatat het volgende:
Skinsuit _O_
Welke is tof? Heb er laatst een van Castelli gepast, maar vond die niet helemaal fijn zitten.
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2015 @ 07:48:04 #3
145146 Andyy
pi_154836125
quote:
4s.gif Op zondag 2 augustus 2015 00:38 schreef DrNick het volgende:

[..]

Welke is tof? Heb er laatst een van Castelli gepast, maar vond die niet helemaal fijn zitten.
Sanremo?
Vind het niet anders zitten dan normale broek en shirt, geeft zelfs minder druk op je schouders
pi_154841333
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 07:48 schreef Andyy het volgende:

[..]

Sanremo?
Vind het niet anders zitten dan normale broek en shirt, geeft zelfs minder druk op je schouders
Geloof het wel ja.

Het is alweer een tijdje geleden, dus ik weet het niet meer zeker.
pi_154846034
Ja Bram, die fiets is het idd.
pi_154872150
Ik heb nu een Bulls 600 met Ultegra afmontage (9x3). Jaar of tien oud (?).

Het geld moet ergens aan op, dus ik overweeg een nieuwe (/ jonge tweedehandse) fiets te kopen. Nu valt er op het frame en de wielen genoeg te winnen kan ik me voorstellen, maar ga ik er qua afmontage ook op vooruit als ik 105 koop uit 2013/2014/2015?

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:37:44 #7
145146 Andyy
pi_154886508
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb nu een Bulls 600 met Ultegra afmontage (9x3). Jaar of tien oud (?).

Het geld moet ergens aan op, dus ik overweeg een nieuwe (/ jonge tweedehandse) fiets te kopen. Nu valt er op het frame en de wielen genoeg te winnen kan ik me voorstellen, maar ga ik er qua afmontage ook op vooruit als ik 105 koop uit 2013/2014/2015?

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro.
2015 is vooral goed, de 11 speed versie
pi_154889075
Wat denken de heren kenners van zoiets?

http://fb60c189b87341429b(...)wijk%2Fdefault%2Ecss

Volgens mij een aardig setje wielen en Ultegra. Ik kan hem niet vinden in de bicycle blue book.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:28:36 #9
145146 Andyy
pi_154889699
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Wat denken de heren kenners van zoiets?

http://fb60c189b87341429b(...)wijk%2Fdefault%2Ecss

Volgens mij een aardig setje wielen en Ultegra. Ik kan hem niet vinden in de bicycle blue book.
Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuw
pi_154890439
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:28 schreef Andyy het volgende:

[..]

Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuw
Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.

Weet jij meer over het frame van die Koga?
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:10:18 #11
145146 Andyy
pi_154890493
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.

Weet jij meer over het frame van die Koga?
Ga je klimmen dan? Met een compact kan je al hetzelfde bereik hebben als met een triple als je de juiste cassette monteert, dus triples zijn best overbodig. Worden tegenwoordig ook niet meer gemaakt bij sommige groepen omdat er een compact optie beschikbaar is.
En de nieuwe 11 speed groepen zijn gewoon veel beter dan de oude 10 speeds, daarom raad ik je ook aan om naar een 2015 105 fiets te kijken met carbon frame, schakelt iets beter en je hebt een extra verzet om mee te klimmen.
pi_154890718
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:10 schreef Andyy het volgende:
En de nieuwe 11 speed groepen zijn gewoon veel beter dan de oude 10 speeds, daarom raad ik je ook aan om
Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?
pi_154890892
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?
Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.

Het "probleem" is dat zo'n cassette kut rijdt in nederland omdat de stappen tussen de verschillende versnellingen te groot zijn. Je zal dus regelmatig net te zwaar of net te licht moeten rijden en dan vaak ook nog eens met een scheve ketting. Dit is simpel op te lossen door in Nederland een andere cassette te monteren, maar mocht je dit teveel gedoe vinden is een triple imo nog steeds een goed alternatief.
pi_154891089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.

Het "probleem" is dat zo'n cassette kut rijdt in nederland omdat de stappen tussen de verschillende versnellingen te groot zijn. Je zal dus regelmatig net te zwaar of net te licht moeten rijden en dan vaak ook nog eens met een scheve ketting. Dit is simpel op te lossen door in Nederland een andere cassette te monteren, maar mocht je dit teveel gedoe vinden is een triple imo nog steeds een goed alternatief.
Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?

Edit: Niet goed gelezen, het ligt aan de cassette zie ik. Je hebt voor het vlakke een 'kleinere' cassette nodig met minder verschil onderling tussen de tandwielen verschil bedoel je?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 11:45:32 ]
pi_154891254
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?
Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.

Je ziet nu wel vaak zogenaamde "supercompact" wat het beste van compact en standaard zou combineren: 52-36. Ik denk voor veel mensen wel goede oplossing maar vraagt natuurlijk wel net iets meer training.
pi_154892199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.

Je ziet nu wel vaak zogenaamde "supercompact" wat het beste van compact en standaard zou combineren: 52-36. Ik denk voor veel mensen wel goede oplossing maar vraagt natuurlijk wel net iets meer training.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.

Op zich krijg ik 52-36 wel rond verwacht ik, als ik voor de verandering eens meer dan 200 kilometer fiets in het jaar voor ik een Alpencol ga bedwingen :').

Is zo'n supercompact standaard verkrijgbaar of moet je daarvoor hobbyen? Dat laatste vind ik namelijk veel via google.

Bedankt voor de adviezen overigens, beiden.
pi_154892320
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is zo'n supercompact standaard verkrijgbaar of moet je daarvoor hobbyen? Dat laatste vind ik namelijk veel via google.

Bedankt voor de adviezen overigens, beiden.
Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.
pi_154981385
Ik ben aan het rondkijken om mijn eerste echte koersfiets te kopen maar zit een beetje vast met het bepalen van de juiste framemaat.
Ik heb mezelf opgemeten en ben 1,84 meter groot en mijn binnenbeenlengte is 89 centimeter. Iemand suggesties welke framemaat me het beste zou passen?
  FOK!fotograaf vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:49:54 #19
145146 Andyy
pi_154992645
Nee. Ieder frame is anders
pi_155012490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.
Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 14:05:35 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:06:32 #21
145146 Andyy
pi_155015509
Verkeerd topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Andyy op 08-08-2015 16:30:33 ]
pi_155016605
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.
pi_155043195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:45 schreef ratatat het volgende:

[..]

Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.
Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
pi_155044187
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
Ik vind van niet eigenlijk.
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:06:39 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_155044203
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
schakelt wat anders , en ziet er anders uit.
sram is ook nog een optie ook weer net even anders, en die doen het met het gewicht van de groep het best.

verschil in look en feel kan ik niet uitleggen 1 omdat ik te weinig met ander spul heb gereden dan shimano en 2 omdat het nogal persoonlijk is.

maar ik denk wel dat look en feel de belangrijkste reden is om anders dan shimano te kiezen.
sram en campa moet je dieper voor in de buidel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155054199
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Ik vind het niets. Ik ben zelf begonnen met 50/30, die 30 voor levert in combinatie met de op een na kleinste achter nog een redelijk verzet op voor als je het rustig aan doet, bijvoorbeeld omdat je een langere afstand fietst. Zo gauw je wat sneller wil fietsen moet je schakelen naar het grote blad en moet je dus voor achter een flink aantal tandwieltjes terugschakelen om een goede overgang te krijgen. Je zit dus al snel alleen maar op het grote blad te rijden. Met een blad van rond de 40 voor als kleinste blad zijn de lichtste versnellingen waarschijnlijk ook nog licht genoeg om heuvels op te rijden terwijl de overgang soepeler is. Ik zou dus voor een maat van rond de 40 kiezen voor het kleine blad.
50/39 of 50/42 vind ik ideaal, met de laatste heb je een wat soepelere overgang tussen het kleine en het grote blad (ook handig om het minder snel te laten slijten dan wanneer je enkel op het grote blad fietst omdat het schakelen tussen groot en klein zo vervelend is), met het eerste heb je wat lichtere versnellingen voor in de heuvels. http://www.machars.net/bikecalc.htm
Als je veel in heuvels en bergen wil fietsen dan zou ik het eerste kiezen.

Ik raad aan om er op te letten dat voor achter het bereik niet al te groot is, hoe groter het verschil tussen de zwaarste en de lichtste hoe meer gaten (verschil van twee tandjes) er in zitten wat minder fijn schakelt omdat een verschil van twee tandjes vaak te veel is (een te hoog tempo bij de een, te zwaar bij de ander), 12-23 of 12-25 of zo zou ik aanraden voor achter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2015 20:12:46 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:09:09 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_155057225
bram bedoel je niet 50 34 (compact) want 50 30 past alleen op een tripple cranck
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155057346
50-30? Rijd je dan niet constant met redelijk scheve ketting als je tussen de 30 en 35 rijdt?
pi_155108644
Zit even te kijken naar een goedkoop fietsje voor in de winter / kroegracert (evt. op de trainer als die er ooit komt) dus dan kom je al gauw op oude stalen meuk uit. Maar ik heb geen idee wat goed is of waar ik op moet letten bij die oudere fietsen. De volgende kwamen iig mijn visuele inspectie door:

http://link.marktplaats.nl/m954688194
http://link.marktplaats.nl/m954999949
http://link.marktplaats.nl/m948533578
http://link.marktplaats.nl/m954842176

Is dit een beetje wat? Die RIH ziet er wel heel sexy uit, die Specialized lijkt me de beste fiets voor het geld.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:47:56 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_155123163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:59 schreef ratatat het volgende:
kroegracert
Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.
Dan vallen de epic en de Gios af, niet omdat het geen leuke fietsen zijn , maar juist omdat ze nostalgie hebben en misschien worden aangezien voor iets waardevols , en dus sneller gestolen zullen worden.

zijn eigenlijk ook fietsjes voor een liefhebber die een leuke oldtimer willen hebben.

rih kan mij niet bekoren , de gaint is volgens mij het meest geschikt om in de stad bij de kroeg achter te laten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155124228
De Giant is het slechtste van het stel. Ik zou voor de RIH gaan voor jouw doel. De Gios is te bekend en een carbon fiets uit dat tijdperk is niet altijd te vertrouwen. De onderdelen van de Specialized zijn alleen al de prijs waard.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:36:02 #32
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_155124971
Ik ben op zoek naar een leuke racefiets, maat 56.
Nu zit ik af te wegen nieuw/2e hands, voor +- 600-650 euro.
Nu kwam ik wat leuke(re) prijzen tegen op Mantel, die volgens mij vrij laag/strak geprijsd is.
Weet iemand nog een andere winkel die leuke aanbiedingen heeft?
pi_155125690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:36 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke racefiets, maat 56.
Nu zit ik af te wegen nieuw/2e hands, voor +- 600-650 euro.
Nu kwam ik wat leuke(re) prijzen tegen op Mantel, die volgens mij vrij laag/strak geprijsd is.
Weet iemand nog een andere winkel die leuke aanbiedingen heeft?
Met dat budget: 2e hands.
pi_155130168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef dop het volgende:

[..]

Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.
Dan vallen de epic en de Gios af, niet omdat het geen leuke fietsen zijn , maar juist omdat ze nostalgie hebben en misschien worden aangezien voor iets waardevols , en dus sneller gestolen zullen worden.

zijn eigenlijk ook fietsjes voor een liefhebber die een leuke oldtimer willen hebben.

rih kan mij niet bekoren , de gaint is volgens mij het meest geschikt om in de stad bij de kroeg achter te laten.

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:04:50 #35
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_155130400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:

[..]

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
Zijn die andere twee niet al verkocht?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:04:51 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_155130401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:

[..]

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
kwestie van smaak en liefde
ik zou denk de epic kiezen

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 12-08-2015 22:08:56 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155155448
Die Gios is dan wel geen echte Gios, maar wel een columbus frame. Ik zou voor de Gios gaan, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:10:58 #38
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155155886
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met dat budget: 2e hands.
Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.
Komt nog wel kleding/schoenen/helm bij natuurlijk.
pi_155234801
Vanochtend bij de FM een mooie Merida road 905 op de kop getikt. Ultegra afgemonteerd en voorzien van ritchey wielen. Fiets krijgt nog nieuwe bekabeling en cassette voordat ik m kan halen. Een koopje voor ¤500 m.i.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:57:44 #40
545 dop
:copyright: dop
pi_155237069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:24 schreef emil23 het volgende:
Vanochtend bij de FM een mooie Merida road 905 op de kop getikt. Ultegra afgemonteerd en voorzien van ritchey wielen. Fiets krijgt nog nieuwe bekabeling en cassette voordat ik m kan halen. Een koopje voor ¤500 m.i.
klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.

Pica ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155237260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.
Komt nog wel kleding/schoenen/helm bij natuurlijk.
Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
pi_155238415
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
Dit ja, beter een goede tweede hands die je nadat je meer ervaring hebt en beter wilt makkelijk kan doorverkopen.

Natuurlijk wel netjes bijhouden en goed oriënteren voordat je wat koopt
hardcoholic
pi_155238833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.

Pica ?


Snelle fotootjes gemaakt in de werkplaats van de fietsenzaak. Woensdag kan ik hem compleet afgesteld en op maat gemaakt afhalen.



[ Bericht 8% gewijzigd door emil23 op 15-08-2015 15:39:48 ]
pi_155240827
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
Als je een goede tweedehands kan vinden die goed is onderhouden en je laat iemand er naar kijken die er verstand van heeft dan wel, ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:48:40 #45
545 dop
:copyright: dop
pi_155246404
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:23 schreef emil23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Snelle fotootjes gemaakt in de werkplaats van de fietsenzaak. Woensdag kan ik hem compleet afgesteld en op maat gemaakt afhalen.

[ afbeelding ]
9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155248482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:

[..]

9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:50:56 #47
545 dop
:copyright: dop
pi_155248546
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:48 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.
heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsen
Prima fiets voor een nieuwe start en de prijs is ook netjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155253739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:50 schreef dop het volgende:

[..]

heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsen
Prima fiets voor een nieuwe start en de prijs is ook netjes
Was ook heftig. Maar ik besef me nu ook dat 15kg overgewicht voornamelijk buikvet, een veel groter risico is en dat fietsen toch echt de fijnste methode is om daar wat aan te doen.
pi_155258344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:

[..]

9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:30:01 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_155258927
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.
het schakelt iets minder soepel als de nieuwe 10 en 11 speed , maar heb hier nog 2 fietsen met 9 speed , 1 ultegra en 1 dura ace.
werkt allemaal nog prima
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155350382
Ik heb me - met wat hulp - opgemeten via competitivecyclist.co.uk:
Inseam: 86
Trunk: 64,7
Forearm: 37
Arm: 68,6
Thigh: 61,3
Lower Leg: 54,3
Sternal Notch: 147,8
Total Body Height: 182,5

Ik heb nu een Bulls met een bovenbuislengte (center-center) van 55 cm en een balhoofdbuislengte (top-top) van ca. 15 cm, met een spacer van 1-1,5 cm (dat zou ik thuis even op moeten meten). Omdat ik anders last van mijn rug heb, heb ik de stuurnok omgedraaid. Dan zit ik iets hoger en heb ik nergens last van. Volgens competitivecyclist zou ik een bovenbuis moeten hebben van 55,7-56,1 centimeter, dus die zou nét iets langer mogen zijn.

Nu heb ik een tweedehands Colnago AC-R zien staan in maat 52s. De effectieve bovenbuislengte is 55 cm en de balhoofdbuislengte is 16,6 cm. Daarnaast zitten er, kijkend naar de foto, nog 1 à 2 cm aan spacers op.

Geometrie van die fiets:
http://colnago.com/geometry-ac-r/

Zou deze mij passen? Ik twijfel om een paar redenen:
• Zal ik niet toch te diep zitten?
• Komt de zadelpen dan niet te hoog te staan?

Ik kan ook niet goed behoordelen hoe 'racy' dit frame is.

Tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 13:14:57 ]
pi_155407675
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 13:01 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb me - met wat hulp - opgemeten via competitivecyclist.co.uk:
Inseam: 86
Trunk: 64,7
Forearm: 37
Arm: 68,6
Thigh: 61,3
Lower Leg: 54,3
Sternal Notch: 147,8
Total Body Height: 182,5

Ik heb nu een Bulls met een bovenbuislengte (center-center) van 55 cm en een balhoofdbuislengte (top-top) van ca. 15 cm, met een spacer van 1-1,5 cm (dat zou ik thuis even op moeten meten). Omdat ik anders last van mijn rug heb, heb ik de stuurnok omgedraaid. Dan zit ik iets hoger en heb ik nergens last van. Volgens competitivecyclist zou ik een bovenbuis moeten hebben van 55,7-56,1 centimeter, dus die zou nét iets langer mogen zijn.

Nu heb ik een tweedehands Colnago AC-R zien staan in maat 52s. De effectieve bovenbuislengte is 55 cm en de balhoofdbuislengte is 16,6 cm. Daarnaast zitten er, kijkend naar de foto, nog 1 à 2 cm aan spacers op.

Geometrie van die fiets:
http://colnago.com/geometry-ac-r/

Zou deze mij passen? Ik twijfel om een paar redenen:
• Zal ik niet toch te diep zitten?
• Komt de zadelpen dan niet te hoog te staan?

Ik kan ook niet goed behoordelen hoe 'racy' dit frame is.

Tips?
Euh, ik zie dat je je veel focust op de bovenbuis maat. Op zich prima natuurlijk, gezien je rugklachten, maar ik zou eerst eens kijken welk framemaat bij jou past en binnen die maat naar de verschillende geometrieen (en dus ook verschillende lengte bovenbuizen) gaan kijken. Je hebt het over een maat 52 frame, ik kan je nu wel al zeggen dat dat veel te klein is. Met jouw lengte zul je naar fietsen moeten zoeken met een framemaat van rond de 56. Als je dan niet te diep wilt zitten, zoals je aangeeft, heb je voor 2 a 3 tientjes een korte stuurpen van 9 of 10 cm.

Edit: ik zie dat die Colnago een sloping frame heeft. Volgens internet komt een 52 sloping frame van Colnago ongeveer overeen met een maatje 56 bij traditionele frames (The sloping geometry found on Colnago road bikes are 4cm smaller than traditional geometry. For example a 56cm Traditional frame will be equal to a 52cm sloping frame), dus dan zou de maat je wellicht kunnen passen ja, maar 1 manier om erachter te komen! :)

[ Bericht 10% gewijzigd door iScream. op 21-08-2015 15:04:46 ]
pi_155413224
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 14:56 schreef iScream. het volgende:

[..]

Euh, ik zie dat je je veel focust op de bovenbuis maat. Op zich prima natuurlijk, gezien je rugklachten, maar ik zou eerst eens kijken welk framemaat bij jou past en binnen die maat naar de verschillende geometrieen (en dus ook verschillende lengte bovenbuizen) gaan kijken. Je hebt het over een maat 52 frame, ik kan je nu wel al zeggen dat dat veel te klein is. Met jouw lengte zul je naar fietsen moeten zoeken met een framemaat van rond de 56. Als je dan niet te diep wilt zitten, zoals je aangeeft, heb je voor 2 a 3 tientjes een korte stuurpen van 9 of 10 cm.

Edit: ik zie dat die Colnago een sloping frame heeft. Volgens internet komt een 52 sloping frame van Colnago ongeveer overeen met een maatje 56 bij traditionele frames (The sloping geometry found on Colnago road bikes are 4cm smaller than traditional geometry. For example a 56cm Traditional frame will be equal to a 52cm sloping frame), dus dan zou de maat je wellicht kunnen passen ja, maar 1 manier om erachter te komen! :)
Prima edit ;).

Ik ga morgen kijken en als het allemaal lijkt te passen een proefritje maken!
pi_155500038
http://link.marktplaats.nl/m937258320

Wat vinden jullie hiervan. Is de bovenkant van mijn budget. Zoek een fietsje waarmee ik af en toe een paar uur kan toeren in het Nijmeegse Heuvellandschap
Zu hause ist alles besser
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:24:52 #55
545 dop
:copyright: dop
pi_155506277
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:22 schreef kaputwiehund het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m937258320

Wat vinden jullie hiervan. Is de bovenkant van mijn budget. Zoek een fietsje waarmee ik af en toe een paar uur kan toeren in het Nijmeegse Heuvellandschap
te duur vreemde mix van oude onderdelen (bij elkaar geraapt zooitje)
kan het niet goed zien maar 105, dura ace en sora door elkaar.
volgens mij 9 speed
met heel korte stuurpen
velgen die leuk lijken maar volgen mij ook al behoorlijk ingeremd
met 350 euro lijkt hij mij al dik betaald

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 24-08-2015 19:59:41 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155507363
Bovendien, ik weet je lengte niet, maar dit is een erg klein fietsje.
En ik weet niet hoe getraind je bent, maar als je met een klassieke dubbel (52-39 voor) de oude holleweg op wilt, ga je het ook zwaar krijgen.
pi_155510502
Top, ik zoek verder. Nu ben ik vrij klein met mijn 1,70 en korte benen.

Deze stonden ook nog op mijn lijstje. Zijn dit betere opties:
Eddy Merckx Flyer, Centaur Triple.
¤ 400,00
http://link.marktplaats.nl/m956485116

OfRacefiets Giant ONCE Compact Road maat 50 slooping Mirage
¤ 450,00
http://link.marktplaats.nl/m958693724

De ideale afmetingen zijn voor me wat minder van belang. Puur omdat ik meer van de korte intensieve inspanningen ben dan van de urenlange tochten.
Zu hause ist alles besser
pi_155511864
Ook voor korte ritten zit een fiets die goed past beter, hoor ;)

Die Mercx ziet er wel goed uit. Prima fiets om mee te beginnen.
Betere groep dan op die Giant (en mooier, vind ik)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:13:17 #59
545 dop
:copyright: dop
pi_155531517
de mercx is al weer van MP af dus kan ik niet meer zien
de Giant is oud , best aardige instapper maar ¤450 is te duur.
9 speed rond de 15 jaar oud ik zou zeggen ¤300

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 25-08-2015 17:21:50 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155712795
Gisteren voor het eerst mijn MTB goed vies gemaakt. Flink door de modder en plassen gereden, nu hoorde ik naarmate er meer zand/modder op mijn fiets kwam ook mijn ketting steeds meer geluid maken (schurend geluid/krakend). Ik neem aan dat dit de modder/zand met de ketting doet. Iemand die dit kan bevestigen?

Nu heb ik hem gisteren al helemaal netjes afgestopen, met de tuinslang om een klein straaltje en daarna nog al het zand (nadat het opgedroogd was) eraf geborsteld.

Maar hoe kan ik nu het beste de ketting gaan verzorgen? Even met een doek eroverheen (of de ketting door de doek laten gaan) en het zand eraf halen zo om hem daarna opnieuw te olien? Heb al verschillende methodes voorbij zien komen, maar geen idee wat nu de beste is voor een leek zoals mij.
pi_155715999
Dat moet je ws met een MTB veel vaker doen dan met een racefiets iig, zelfs na elke rit. (De hele fiets eigenlijk, iig met slecht weer. :D)

Voor mijn racefiets heb ik een maf apparaatje wat de ketting kan reinigen door de ketting er doorheen te laten draaien. Dan drogen en opnieuw olie erop. Heb het een paar keer geprobeerd maar er kwam te veel olie op geloof ik, die balans is ook ietwat gevoelig. (Met een racefiets iig, te veel betekent dat er te veel zooi aan blijft plakken, al heb je dat met een MTB ook sowieso wel lijkt me.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_155717223
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:35 schreef LintuxCx het volgende:
Dat moet je ws met een MTB veel vaker doen dan met een racefiets iig, zelfs na elke rit. (De hele fiets eigenlijk, iig met slecht weer. :D)

Voor mijn racefiets heb ik een maf apparaatje wat de ketting kan reinigen door de ketting er doorheen te laten draaien. Dan drogen en opnieuw olie erop. Heb het een paar keer geprobeerd maar er kwam te veel olie op geloof ik, die balans is ook ietwat gevoelig. (Met een racefiets iig, te veel betekent dat er te veel zooi aan blijft plakken, al heb je dat met een MTB ook sowieso wel lijkt me.)
Ja het afspuiten doe ik na elke rit, de ketting om de rit. Maar nu vroeg ik mezelf dus af, of dat geluid bij de ketting dus kwam door alle rotzooi die erop zat. Waardoor hij dus een krakend/schurend geluid maakte.

De methode voor het reinigen van de ketting die ik noem is dus goed?
pi_155717693
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:03 schreef Alovenac het volgende:

[..]

Ja het afspuiten doe ik na elke rit, de ketting om de rit. Maar nu vroeg ik mezelf dus af, of dat geluid bij de ketting dus kwam door alle rotzooi die erop zat. Waardoor hij dus een krakend/schurend geluid maakte.

De methode voor het reinigen van de ketting die ik noem is dus goed?
Ik heb weinig MTB ervaring, dus weet het niet echt, maar denk je dat er wel genoeg olie/smeer achterblijft na het schoonspuiten?

Het kraken en schuren lijkt me idd wel van zand en andere rotzooi komen ja. Heb ik op de racefiets eigenlijk niet, en op de MTB in slecht weer al na een half uur.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:10:10 #64
545 dop
:copyright: dop
pi_155720113
ik gebruik zelf 2 kettingen en als er 1 erg vies en vuil is gaat hij in een sopje en nog een poosje in de ontvetter.
daarna een poosje wat dikker in de olie, de overtollige olie gaat er weer af de eerst volgende keer dat ik hem monteer.
ik wissel om de 1000km ongeveer of als ik veel regen en vuil heb gehad.

een ketting die goed vuil is moet je in elk geval ruim spoelen en ontvetten anders blijft het fijne gruis gewoon samen met de olie in de ketting zitten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 2 september 2015 @ 08:00:53 #65
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155751712
Wanneer gaan de huidige 2015 modellen van racefietsen ongeveer in de uitverkoop?
pi_155791173
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik heb weinig MTB ervaring, dus weet het niet echt, maar denk je dat er wel genoeg olie/smeer achterblijft na het schoonspuiten?

Het kraken en schuren lijkt me idd wel van zand en andere rotzooi komen ja. Heb ik op de racefiets eigenlijk niet, en op de MTB in slecht weer al na een half uur.
Net voor de eerste keer ketting schoongemaakt. Eerst even met een doekje de ketting een aantal keer rond gedraaid, daarna voor zover mogelijk het overige vuil met een tandenborstel er nog afgehaald. Tot slot schakel voor schakel een aantal druppels olie erop en wat rond gedraaid.

Ben benieuwd of het kraken van het zand nu afneemt, maar ik neem aan dat je dit gewoon blijft houden zoals je al zegt, zodra je weer het bos in gaat.
  donderdag 3 september 2015 @ 18:21:32 #67
545 dop
:copyright: dop
pi_155791432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 08:00 schreef Sunri5e het volgende:
Wanneer gaan de huidige 2015 modellen van racefietsen ongeveer in de uitverkoop?
het is niet als met kleding waar in een keer alles word uitverkocht.
Als je echt grote kortingen zoekt dan moet je gewoon mazzel hebben lang niet alle fietsen gaan met grote kortingen weg.
het verschilt per merk fietsenmaker en webshop hoe veel er in de uitverkoop gaat
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155971090
Hoi mensen,

Ik ben gisteren even bij een viertal winkels geweest in Hoofddorp (Brandt/Hoogma), Haarlem (Dasia) en Bennebroek (van Bakel). Wat korte gesprekken gehad met de diverse verkopers. Kijkend wat de opties waren nieuw en wat ze tweedehands hadden staan. Ik had een beetje gehoopt met het uitkomen van de nieuwe modellen binnen nu en een maand, dat er wat leuke aanbiedingen waren. Er waren wel vaak wel wat leuke aanbiedingen, maar helaas bijna niets meer beschikbaar in mijn maat. Bij Dasia hadden ze een inruiler in mijn maat, maar dat was een Merida van ongeveer 3 jaar oud (volgens de verkoper) met een volledige ultegra afmontage. Alleen toen ik de prijs hoorde, had ik wel wat twijfels over de leeftijd (650). Ik weet dat Merida over het algemeen wat goedkoper is, maar is een prijs van 650 euro voor zo een fiets realistisch of te mooi om waar te zijn? Of moet ik gewoon bij Merida wegblijven? (ik had een foto gemaakt, maar die is door mijn dochter vakkundig van mijn telefoon verwijderd :') )

Van Bakel in Bennebroek is een Giant dealer, maar omdat ik er 15 minuutjes vandaan woon ben ik daar even langsgewipt (ik was toch al onderweg) om te kijken of ze wellicht nog een leuke inruiller hadden staan. Ik had niet echt de intentie om een Giant aan te schaffen, maar ik liep daar wel tegen een tweetal fietsjes aan die wel interessant leken. Ik zou ze toch eens hier willen benoemen.

Optie 1:
http://www.giantfactoryou(...)osite.3/15868/68715/
(Afmontage 105 komt er 200 euro bij)

Optie 2:
http://www.giant-bicycles(...).triple/18502/75923/

Wat mij zelf opviel is dat de prijs onder andere gedrukt wordt door op bepaalde onderdelen te bezuinigen, waaronder de remmen. De verkoper was er alleen nogal stellig in, dat je beter voor een Carbon fiets met Tiagra kon gaan dan voor een aluminium met 105 die bijna hetzelfde kost.

Ik moet zeggen dat ik nu niet opeens fan ben van Giant, maar het waren wel twee mooie fietsen en de prijzen leken wel gunstig. Alleen weet ik nog niet genoeg van fietsen om daar een goed genoeg oordeel over te geven. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Robar op 10-09-2015 13:23:06 ]
pi_155971110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 08:00 schreef Sunri5e het volgende:
Wanneer gaan de huidige 2015 modellen van racefietsen ongeveer in de uitverkoop?
Ik kan je nu uit eigen ervaring vertellen, dat je daar gewoon erg veel geluk bij moet hebben. :)
  donderdag 10 september 2015 @ 13:26:20 #70
545 dop
:copyright: dop
pi_155971908
we komen op het punt dat steeds meer alu fietsen echte instap modellen worden.
maar het is volgens mij nog niet zo dat je over willekeurig welk model en merk kan roepen dat carbon beter is dan alu.
een carbon fiets van ¤1000 is ook gewoon een budgetfiets.

de tcr is meer race geometrie , maar de afmontage is nog ouderwets met waslijnen.
de defy is meer toerders geometrie , en mooiere afmontage.

ik denk dat de keuze van de geometrie bij deze 2 voorbeelden veel belangerijker is dan de keuze alu carbon.

slechte fietsenmaker die dan gaat zeggen dat carbon fiets beter is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 10 september 2015 @ 13:35:39 #71
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155972070
Bij fietsen onder (pak hem beet) 1200 euro zou ik bijna altijd voor een alu fiets met goed afmontage gaan.
pi_155972749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:43 schreef Robar het volgende:
Hoi mensen,

Ik ben gisteren even bij een viertal winkels geweest in Hoofddorp (Brandt/Hoogma), Haarlem (Dasia) en Bennebroek (van Bakel). Wat korte gesprekken gehad met de diverse verkopers. Kijkend wat de opties waren nieuw en wat ze tweedehands hadden staan. Ik had een beetje gehoopt met het uitkomen van de nieuwe modellen binnen nu en een maand, dat er wat leuke aanbiedingen waren. Er waren wel vaak wel wat leuke aanbiedingen, maar helaas bijna niets meer beschikbaar in mijn maat. Bij Dasia hadden ze een inruiler in mijn maat, maar dat was een Merida van ongeveer 3 jaar oud (volgens de verkoper) met een volledige ultegra afmontage. Alleen toen ik de prijs hoorde, had ik wel wat twijfels over de leeftijd (650). Ik weet dat Merida over het algemeen wat goedkoper is, maar is een prijs van 650 euro voor zo een fiets realistisch of te mooi om waar te zijn? Of moet ik gewoon bij Merida wegblijven? (ik had een foto gemaakt, maar die is door mijn dochter vakkundig van mijn telefoon verwijderd :') )

Van Bakel in Bennebroek is een Giant dealer, maar omdat ik er 15 minuutjes vandaan woon ben ik daar even langsgewipt (ik was toch al onderweg) om te kijken of ze wellicht nog een leuke inruiller hadden staan. Ik had niet echt de intentie om een Giant aan te schaffen, maar ik liep daar wel tegen een tweetal fietsjes aan die wel interessant leken. Ik zou ze toch eens hier willen benoemen.

Optie 1:
http://www.giantfactoryou(...)osite.3/15868/68715/
(Afmontage 105 komt er 200 euro bij)

Optie 2:
http://www.giant-bicycles(...).triple/18502/75923/

Wat mij zelf opviel is dat de prijs onder andere gedrukt wordt door op bepaalde onderdelen te bezuinigen, waaronder de remmen. De verkoper was er alleen nogal stellig in, dat je beter voor een Carbon fiets met Tiagra kon gaan dan voor een aluminium met 105 die bijna hetzelfde kost.

Ik moet zeggen dat ik nu niet opeens fan ben van Giant, maar het waren wel twee mooie fietsen en de prijzen leken wel gunstig. Alleen weet ik nog niet genoeg van fietsen om daar een goed genoeg oordeel over te geven. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Je had dan net zo goed bij Balk in Nieuw Vennep langs kunnen gaan, dat is ook een vrij bekende zaak in de regio ;) . Brandt vind ik echt een kutwinkel
pi_155973098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:10 schreef VXXLL het volgende:

[..]

Je had dan net zo goed bij Balk in Nieuw Vennep langs kunnen gaan, dat is ook een vrij bekende zaak in de regio ;) . Brandt vind ik echt een kutwinkel
Bedankt voor de tip. Ik wist dat er in Nieuw Vennep ook een winkel zat, maar ik heb de keuze gemaakt om een stukje noordwaarts te gaan. Overigens viel Brandt me kwa kennis ook erg tegen. De verkoper kwam niet verder dan de standaardantwoorden als 105 is wat luxer dan Tiagra. En Trek en Cube zijn kwalitatief vergelijkbaar. Maar hij leek er niet echt verschrikkelijk veel van te weten. (Om over Hoogma maar te zwijgen)

Bij Dasia en van Bakel had ik wel het gevoel, dat ze wisten waar ze het over hadden, alleen kreeg ik bij van Bakel het gevoel dat hij vooral die carbon fiets wilde verkopen (en dat gevoel lijk ik hier ook bevestigd te krijgen).

Heb je goede ervaringen met Balk?
pi_155973194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:26 schreef dop het volgende:
we komen op het punt dat steeds meer alu fietsen echte instap modellen worden.
maar het is volgens mij nog niet zo dat je over willekeurig welk model en merk kan roepen dat carbon beter is dan alu.
een carbon fiets van ¤1000 is ook gewoon een budgetfiets.

de tcr is meer race geometrie , maar de afmontage is nog ouderwets met waslijnen.
de defy is meer toerders geometrie , en mooiere afmontage.

ik denk dat de keuze van de geometrie bij deze 2 voorbeelden veel belangerijker is dan de keuze alu carbon.

slechte fietsenmaker die dan gaat zeggen dat carbon fiets beter is
Bedankt dat je mijn gevoel bevestigd. Hoewel die fiets normaal 1499 euro kost en dus nu is afgeprijsd naar 999, blijkt dus inderdaad, dat er op andere onderdelen zwaar beknibbeld wordt. Het eerste waar ik het aan zag waren de remmen en daardoor had ik gelijk het idee dat er op andere onderdelen ook wel bezuinigd zou moeten zijn.
pi_155973527
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:26 schreef Robar het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Ik wist dat er in Nieuw Vennep ook een winkel zat, maar ik heb de keuze gemaakt om een stukje noordwaarts te gaan. Overigens viel Brandt me kwa kennis ook erg tegen. De verkoper kwam niet verder dan de standaardantwoorden als 105 is wat luxer dan Tiagra. En Trek en Cube zijn kwalitatief vergelijkbaar. Maar hij leek er niet echt verschrikkelijk veel van te weten. (Om over Hoogma maar te zwijgen)

Bij Dasia en van Bakel had ik wel het gevoel, dat ze wisten waar ze het over hadden, alleen kreeg ik bij van Bakel het gevoel dat hij vooral die carbon fiets wilde verkopen (en dat gevoel lijk ik hier ook bevestigd te krijgen).

Heb je goede ervaringen met Balk?
Ik heb het sowieso niet echt op fietsenwinkels, dus ben niet echt objectief. Maar bij Balk hebben ze er sowieso veel meer verstand van dan bij Brandt en Hoogma. Dus ik zou een bezoekje wel overwegen denk ik, hebben ook een stuk meer keuze :)
pi_157580256
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:34 schreef kamustra het volgende:
Ik overweeg een wielrenfiets te kopen maar als beginner zie ik door de bomen het bos niet meer.
Concreet kom ik de Montana Zerow tegen aan ¤500, wat ongeveer mijn budget is.
Ik weet echter niet of deze fiets ook kwalitatief in orde is? Ik ben een beginner dus mijn eisen liggen nog niet superhoog, al wil ik er natuurlijk ook een tijdje mee verder kunnen en niet elke maand stukken hebben.
Er zijn zoals ik het zie twee uitvoeringen, met andere versnellingen:
http://www.montanabike.co(...)o-xenon-2x9/?lang=en
http://www.montanabike.com/shop/zerow-shimano-claris-3x8/?lang=en

Is er een beter van deze uitvoeringen? En stelt deze fiets wat voor of kijk ik beter voor een andere?
  zondag 15 november 2015 @ 21:15:05 #77
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_157581346
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:56 schreef kamustra het volgende:

[..]

Nee, dat is rotzooi. Tweedehands zul je rond de 500 euro een veel betere fiets kunnen vinden.
.
pi_157581425
Bedankt! Ik vreesde er al voor. Waarom is dat rotzooi of waar moet ik op letten?
  zondag 15 november 2015 @ 22:07:08 #79
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_157584225
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:16 schreef kamustra het volgende:
Bedankt! Ik vreesde er al voor. Waarom is dat rotzooi of waar moet ik op letten?
Loeizware fiets met een kwalitatief slechte afmontage (bijv. Claris)

Ik zou kijken naar een tweedehands met 105 afmontage en zonder schade. Voor 400 kan je wel iets vinden en geld over houden voor eventuele vervangingen of fietsschoenen/helm.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_160835023
quote:
Er is al 126 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Hm, ik hoop dat ik toch nog antwoorden krijg op mijn vragen. :P.

Een vriend van mij heeft me geïnfecteerd; ik wil een single speed in elkaar zetten. Bedoeling is een tweedehands frame + voorvork te kopen, en vervolgens de rest van de fiets zelf in elkaar te zetten.

Ik wil mijn 'eigen' kleuren, lekker persoonlijk (als je het doet, moet je het goed doen, hehe). Blijkt dat het bepalen van de kleuren nog best moeilijk is. Ik ben uitgekomen op deze drie: turquoise + rood + wit.

Ik wil geen witte frame, en een rode frame is niet echt een optie, want onderdelen in de kleur turqoise zijn moeilijk te vinden. Dus blijft turquoise over als framekleur (daarom tweedehands). De rest van de onderdelen worden dan root en wit.

Zoiets:



En dan beginnen de problemen bij mij... :P.

Ik lees een beetje in, en blijkt dat je een frame kunt laten poedercoaten of gewoon laten spuiten. Ik weet echter niet wat verstandiger is, qua duurzaamheid en kosten. Wat raden jullie aan? Ik had gehoopt dat ik voor 100 euro (max 150 euro) klaar was wat betreft een turquoise frame, maar ik lees bedragen van 300 euro. En dat is echt veels te veel.

Verder gebruiken ze bij het poedercoaten/spuiten de RAL-kleuren, waarbij turqouise RAL 5018 is. Echter is deze turquoise heel anders dan de 'normale' turquoise. Ik wil graag de turquoise zoals op de plaatjes hierboven, welke RAL is dat dan?

Hngg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 16:09:12 ]
pi_160835539
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft me geïnfecteerd; ik wil een racefiets bouwen (single speed). Bedoeling is een tweedehands frame + voorvork te kopen, en vervolgens de rest van de fiets zelf in elkaar te zetten.

Is geen racefiets vriend.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:57:26 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160835599
quote:
4s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Is geen racefiets vriend.
Lijkt mij dat die vraag hier prima kan hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 16:00:35 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160835674
Voor de wielrenfanaat zal de definitie van racefiets vast heel anders zijn dan voor de leek, kan je ook wel wat rekening mee houden.

Ik snap ook niet waarom dat niet hier zou kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160835675
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt mij dat die vraag hier prima kan hoor.
Oké :*
pi_160835863
quote:
4s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Is geen racefiets vriend.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt mij dat die vraag hier prima kan hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Voor de wielrenfanaat zal de definitie van racefiets vast heel anders zijn dan voor de leek, kan je ook wel wat rekening mee houden.

Ik snap ook niet waarom dat niet hier zou kunnen.
Ben een leek inderdaad, dus het kan voorkomen dat ik niet de juiste termen gebruik. In ieder geval: het gaat om een single speed.

Ik wilde het eerst in dit topic proberen, voordat ik er een (nieuw) apart topic voor open...
  maandag 21 maart 2016 @ 16:33:42 #86
545 dop
:copyright: dop
pi_160836444
kleur is denk ik RAL 6027 (kleur vanaf een monitor is onmogelijke opgave)
poeder coaten is duurzamer maar kan niet voor 100, word al lastig om het netjes te laten spuiten voor dat geld denk ik.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 21 maart 2016 @ 18:15:41 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_160838811
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm, ik hoop dat ik toch nog antwoorden krijg op mijn vragen. :P.

Een vriend van mij heeft me geïnfecteerd; ik wil een single speed in elkaar zetten. Bedoeling is een tweedehands frame + voorvork te kopen, en vervolgens de rest van de fiets zelf in elkaar te zetten.

Ik wil mijn 'eigen' kleuren, lekker persoonlijk (als je het doet, moet je het goed doen, hehe). Blijkt dat het bepalen van de kleuren nog best moeilijk is. Ik ben uitgekomen op deze drie: turquoise + rood + wit.

Ik wil geen witte frame, en een rode frame is niet echt een optie, want onderdelen in de kleur turqoise zijn moeilijk te vinden. Dus blijft turquoise over als framekleur (daarom tweedehands). De rest van de onderdelen worden dan root en wit.

Zoiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan beginnen de problemen bij mij... :P.

Ik lees een beetje in, en blijkt dat je een frame kunt laten poedercoaten of gewoon laten spuiten. Ik weet echter niet wat verstandiger is, qua duurzaamheid en kosten. Wat raden jullie aan? Ik had gehoopt dat ik voor 100 euro (max 150 euro) klaar was wat betreft een turquoise frame, maar ik lees bedragen van 300 euro. En dat is echt veels te veel.

Verder gebruiken ze bij het poedercoaten/spuiten de RAL-kleuren, waarbij turqouise RAL 5018 is. Echter is deze turquoise heel anders dan de 'normale' turquoise. Ik wil graag de turquoise zoals op de plaatjes hierboven, welke RAL is dat dan?

Hngg.
Fiets zelf bouwen wordt altijd duurder dan 1 compleet kopen, maar tis wel leuk om te doen en dat is een goede reden.

Je kan je frame en vork gewoon naar een (evt bevriende) autospuiter brengen en voor rond de 100.- laten spuiten. Als je het frameset zelf netjes schuurt (met waterproof schuurpapier korrel 400 minstens) kan je kosten besparen. Wel een hele klus als er bijv. transfers (stickers) op zitten want dan moet je tot kaal metaal schuren.

Poedercoaten is wel harder maar gewoon gelakt en afgebakken is ook best zat.

Wil je een bepaalde kleur zoek daar dan een voorbeeld van op papier ofzo en neem dat mee dan kan de spuiter die kleur mengen.
  maandag 21 maart 2016 @ 18:57:48 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_160839898
Voor je kleurzoektocht, zoek eens op Celeste
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 21 maart 2016 @ 19:01:19 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_160840007
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:57 schreef Fretwork het volgende:
Voor je kleurzoektocht, zoek eens op Celeste
Kleur is altijd moeilijk ivm lichtval. Zeker vanaf een foto op internet, hangt ook af van je beeldscherm enzo. Eeen profi spuiter kan adhv een staal een kleur precies namaken.
  FOK!fotograaf maandag 21 maart 2016 @ 22:02:55 #90
73911 ultra_ivo
pi_160845830
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Voor de wielrenfanaat zal de definitie van racefiets vast heel anders zijn dan voor de leek, kan je ook wel wat rekening mee houden.

Ik snap ook niet waarom dat niet hier zou kunnen.
Omdat hij een goed frame wil vernaggelen en de hele historie ervan wil vernieuwen door hem te herspuiten zonder enig gevoel voor de traditie en de historie van het frame.
  maandag 21 maart 2016 @ 22:07:07 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160845934
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Omdat hij een goed frame wil vernaggelen en de hele historie ervan wil vernieuwen door hem te herspuiten zonder enig gevoel voor de traditie en de historie van het frame.
Beter dat een frame wordt omgebouwd dan weggegooid toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf maandag 21 maart 2016 @ 22:08:25 #92
73911 ultra_ivo
pi_160845968
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beter dat een frame wordt omgebouwd dan weggegooid toch?
Wie zegt hier weggooien?
Er zijn nog genoeg liefhebbers die zo'n frame een 2e leven willen geven. Wat een probleem is als iemand er een of andere fantasiekleur op gespoten heeft en wat vaak nog erger is, allerhande oogjes en andere aansoldeeronderdelen afgeflext heeft.
pi_160846137
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wie zegt hier weggooien?
Er zijn nog genoeg liefhebbers die zo'n frame een 2e leven willen geven. Wat een probleem is als iemand er een of andere fantasiekleur op gespoten heeft en wat vaak nog erger is, allerhande oogjes en andere aansoldeeronderdelen afgeflext heeft.
Wie betaalt, bepaalt.
  FOK!fotograaf maandag 21 maart 2016 @ 23:09:25 #94
73911 ultra_ivo
pi_160847402
quote:
12s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:14 schreef ratatat het volgende:

[..]

Wie betaalt, bepaalt.
Een monumentaal gebouw mag ook niet zomaar verbouwd worden, ook al ben je de eigenaar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 23:17:48 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160847565
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een monumentaal gebouw mag ook niet zomaar verbouwd worden, ook al ben je de eigenaar.
Gelukkig gaat het niet over een monumentaal gebouw, maar over een oude racefiets.

Je kan ook proberen hem een beetje op weg te helpen op jouw manier :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160847937
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:33 schreef dop het volgende:
kleur is denk ik RAL 6027 (kleur vanaf een monitor is onmogelijke opgave)
poeder coaten is duurzamer maar kan niet voor 100, word al lastig om het netjes te laten spuiten voor dat geld denk ik.
Dat komt beter in de buurt ja. Thanks!
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:15 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Fiets zelf bouwen wordt altijd duurder dan 1 compleet kopen, maar tis wel leuk om te doen en dat is een goede reden.
Ja, dat weet ik inmiddels ook. :P. Heb erover nagedacht, en heb het ervoor over. Als-ie eenmaal af is, ben ik er wel trots op (i.t.t. een kant-en-klare). Lijkt me een leuk projectje.

quote:
Je kan je frame en vork gewoon naar een (evt bevriende) autospuiter brengen en voor rond de 100.- laten spuiten. Als je het frameset zelf netjes schuurt (met waterproof schuurpapier korrel 400 minstens) kan je kosten besparen. Wel een hele klus als er bijv. transfers (stickers) op zitten want dan moet je tot kaal metaal schuren.
Heb in Nijkerk eentje gevonden die het voor 100 euro doet. Dat bevalt me wel. Dat betekent vast dat ik 'm zonder lak/geschuurd moet inleveren?

Ergens anders kan ik dat ontlakken laten doen voor 77,50 euro. Dat zou betekenen dat ik voor 177,50 euro klaar ben voor ontlakken + stralen en coaten. Of zie ik iets over het hoofd?

quote:
Wil je een bepaalde kleur zoek daar dan een voorbeeld van op papier ofzo en neem dat mee dan kan de spuiter die kleur mengen.
Thanks.

Bedankt voor het meedenken!
pi_160847944
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:57 schreef Fretwork het volgende:
Voor je kleurzoektocht, zoek eens op Celeste
Celeste? Wat bedoel je hiermee? :P.
pi_160848099
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Omdat hij een goed frame wil vernaggelen en de hele historie ervan wil vernieuwen door hem te herspuiten zonder enig gevoel voor de traditie en de historie van het frame.
Waar heb jij het nou weer over?

...

Ik wil een fiets in elkaar zetten. Ik mag de kleuren zelf bedenken. Ik heb besloten om geen standaardkleur (zwart, rood, wit enzovoorts) te nemen. Ik kan dan twee dingen doen: of een nieuwe frame kopen en dan bijbetalen voor de juiste kleur, of ik koop een tweehands frame (met voorvork) en betaal dan bij voor de juiste kleur. De tweedehands-optie is goedkoper, dus waarom zou ik dat dan niet doen?

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg liefhebbers die zo'n frame een 2e leven willen geven.
Ik geef het ook een tweede leven...

quote:
Wat een probleem is als iemand er een of andere fantasiekleur op gespoten heeft
Waarom is dat een probleem? Ik probeer je te snappen, maar dat lukt me vooralsnog niet.

Ik wil de fiets een persoonlijk tintje geven, en wil daarbij een oude/tweedehands frame gebruiken. Maar dat zou ik niet mogen doen, of zo...
pi_160848120
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een monumentaal gebouw mag ook niet zomaar verbouwd worden, ook al ben je de eigenaar.
Wat een vergelijking ook...
pi_160849667
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Celeste? Wat bedoel je hiermee? :P.
Celeste is de standaard kleur van Bianchi.
Die uiteraard alleen op Bianchi - frames thuis hoort. O-)

Verder, als je goed zoekt kun je ook wel een adresje vinden waar je een frame kunt laten zandstralen + spuiten (of zelfs poedercoaten) voor <150 euro.

Check, verder geen ervaring mee, maar deze bijvoorbeeld: http://www.sir-pete.com/blog/fiets-frame-poedercoaten-2

[ Bericht 10% gewijzigd door cafca op 22-03-2016 08:23:18 ]
pi_160849683
Ik ben het overigens deels met Ivo eens, esthetisch heeft het de voorkeur om een oude fiets in ere te herstellen en zo veel mogelijk in originele staat terug te brengen.

Maar om een goed frame te hergebruiken voor een mooi nieuw leven als hipsterfiets vind ik een moi plan B ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')