abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154832644



Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen.

Link vorige topics:
SPT / Racefiets kopen
SPT / Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #4
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #5 met nieuwe oudjes
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #6 beginnen verder
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer!
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #8 Hopen op beter weer!

Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum):

Tips voor je begint:

-Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets.

-Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt.
De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen.

-Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop.

-Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept.

-Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan.

-Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken.
Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik?
Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan
dat je af en toe een rondje gaat fietsen.

-Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden?

-Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor
je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald.

-Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)!

Handige site voor onderhoud aan de fiets:

http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/

Fietskleding:

Een paar sites voor fietskleding, onderdelen, etc.

www.cyclewear.eu
www.futurumshop.nl
www.salden.nl
www.bike2build.nl
www.bike-components.de
https://www.12gobiking.nl/
http://www.mantel.com/
https://www.hopmansfietsgigant.nl/
http://www.bikester.nl
http://www.wiggle.nl/

Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan:

https://www.strava.com/
http://www.gpsies.com/
www.bikely.com (routes maken middels googlemaps)
www.endomondo.com
www.mapmyride.com
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

YouTube:

https://www.youtube.com/user/globalcyclingnetwork


Informatie van user dop;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los!
pi_154832677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:28 schreef ratatat het volgende:
Skinsuit _O_
Welke is tof? Heb er laatst een van Castelli gepast, maar vond die niet helemaal fijn zitten.
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2015 @ 07:48:04 #3
145146 Andyy
pi_154836125
quote:
4s.gif Op zondag 2 augustus 2015 00:38 schreef DrNick het volgende:

[..]

Welke is tof? Heb er laatst een van Castelli gepast, maar vond die niet helemaal fijn zitten.
Sanremo?
Vind het niet anders zitten dan normale broek en shirt, geeft zelfs minder druk op je schouders
pi_154841333
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 07:48 schreef Andyy het volgende:

[..]

Sanremo?
Vind het niet anders zitten dan normale broek en shirt, geeft zelfs minder druk op je schouders
Geloof het wel ja.

Het is alweer een tijdje geleden, dus ik weet het niet meer zeker.
pi_154846034
Ja Bram, die fiets is het idd.
pi_154872150
Ik heb nu een Bulls 600 met Ultegra afmontage (9x3). Jaar of tien oud (?).

Het geld moet ergens aan op, dus ik overweeg een nieuwe (/ jonge tweedehandse) fiets te kopen. Nu valt er op het frame en de wielen genoeg te winnen kan ik me voorstellen, maar ga ik er qua afmontage ook op vooruit als ik 105 koop uit 2013/2014/2015?

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:37:44 #7
145146 Andyy
pi_154886508
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb nu een Bulls 600 met Ultegra afmontage (9x3). Jaar of tien oud (?).

Het geld moet ergens aan op, dus ik overweeg een nieuwe (/ jonge tweedehandse) fiets te kopen. Nu valt er op het frame en de wielen genoeg te winnen kan ik me voorstellen, maar ga ik er qua afmontage ook op vooruit als ik 105 koop uit 2013/2014/2015?

Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro.
2015 is vooral goed, de 11 speed versie
pi_154889075
Wat denken de heren kenners van zoiets?

http://fb60c189b87341429b(...)wijk%2Fdefault%2Ecss

Volgens mij een aardig setje wielen en Ultegra. Ik kan hem niet vinden in de bicycle blue book.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:28:36 #9
145146 Andyy
pi_154889699
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Wat denken de heren kenners van zoiets?

http://fb60c189b87341429b(...)wijk%2Fdefault%2Ecss

Volgens mij een aardig setje wielen en Ultegra. Ik kan hem niet vinden in de bicycle blue book.
Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuw
pi_154890439
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:28 schreef Andyy het volgende:

[..]

Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuw
Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.

Weet jij meer over het frame van die Koga?
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:10:18 #11
145146 Andyy
pi_154890493
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.

Weet jij meer over het frame van die Koga?
Ga je klimmen dan? Met een compact kan je al hetzelfde bereik hebben als met een triple als je de juiste cassette monteert, dus triples zijn best overbodig. Worden tegenwoordig ook niet meer gemaakt bij sommige groepen omdat er een compact optie beschikbaar is.
En de nieuwe 11 speed groepen zijn gewoon veel beter dan de oude 10 speeds, daarom raad ik je ook aan om naar een 2015 105 fiets te kijken met carbon frame, schakelt iets beter en je hebt een extra verzet om mee te klimmen.
pi_154890718
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:10 schreef Andyy het volgende:
En de nieuwe 11 speed groepen zijn gewoon veel beter dan de oude 10 speeds, daarom raad ik je ook aan om
Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?
pi_154890892
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?
Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.

Het "probleem" is dat zo'n cassette kut rijdt in nederland omdat de stappen tussen de verschillende versnellingen te groot zijn. Je zal dus regelmatig net te zwaar of net te licht moeten rijden en dan vaak ook nog eens met een scheve ketting. Dit is simpel op te lossen door in Nederland een andere cassette te monteren, maar mocht je dit teveel gedoe vinden is een triple imo nog steeds een goed alternatief.
pi_154891089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.

Het "probleem" is dat zo'n cassette kut rijdt in nederland omdat de stappen tussen de verschillende versnellingen te groot zijn. Je zal dus regelmatig net te zwaar of net te licht moeten rijden en dan vaak ook nog eens met een scheve ketting. Dit is simpel op te lossen door in Nederland een andere cassette te monteren, maar mocht je dit teveel gedoe vinden is een triple imo nog steeds een goed alternatief.
Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?

Edit: Niet goed gelezen, het ligt aan de cassette zie ik. Je hebt voor het vlakke een 'kleinere' cassette nodig met minder verschil onderling tussen de tandwielen verschil bedoel je?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 11:45:32 ]
pi_154891254
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?
Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.

Je ziet nu wel vaak zogenaamde "supercompact" wat het beste van compact en standaard zou combineren: 52-36. Ik denk voor veel mensen wel goede oplossing maar vraagt natuurlijk wel net iets meer training.
pi_154892199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.

Je ziet nu wel vaak zogenaamde "supercompact" wat het beste van compact en standaard zou combineren: 52-36. Ik denk voor veel mensen wel goede oplossing maar vraagt natuurlijk wel net iets meer training.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.

Op zich krijg ik 52-36 wel rond verwacht ik, als ik voor de verandering eens meer dan 200 kilometer fiets in het jaar voor ik een Alpencol ga bedwingen :').

Is zo'n supercompact standaard verkrijgbaar of moet je daarvoor hobbyen? Dat laatste vind ik namelijk veel via google.

Bedankt voor de adviezen overigens, beiden.
pi_154892320
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Is zo'n supercompact standaard verkrijgbaar of moet je daarvoor hobbyen? Dat laatste vind ik namelijk veel via google.

Bedankt voor de adviezen overigens, beiden.
Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.
pi_154981385
Ik ben aan het rondkijken om mijn eerste echte koersfiets te kopen maar zit een beetje vast met het bepalen van de juiste framemaat.
Ik heb mezelf opgemeten en ben 1,84 meter groot en mijn binnenbeenlengte is 89 centimeter. Iemand suggesties welke framemaat me het beste zou passen?
  FOK!fotograaf vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:49:54 #19
145146 Andyy
pi_154992645
Nee. Ieder frame is anders
pi_155012490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.
Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 14:05:35 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:06:32 #21
145146 Andyy
pi_155015509
Verkeerd topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Andyy op 08-08-2015 16:30:33 ]
pi_155016605
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.
pi_155043195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:45 schreef ratatat het volgende:

[..]

Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.
Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
pi_155044187
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
Ik vind van niet eigenlijk.
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:06:39 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_155044203
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed om te weten.

Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
schakelt wat anders , en ziet er anders uit.
sram is ook nog een optie ook weer net even anders, en die doen het met het gewicht van de groep het best.

verschil in look en feel kan ik niet uitleggen 1 omdat ik te weinig met ander spul heb gereden dan shimano en 2 omdat het nogal persoonlijk is.

maar ik denk wel dat look en feel de belangrijkste reden is om anders dan shimano te kiezen.
sram en campa moet je dieper voor in de buidel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155054199
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.

Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Ik vind het niets. Ik ben zelf begonnen met 50/30, die 30 voor levert in combinatie met de op een na kleinste achter nog een redelijk verzet op voor als je het rustig aan doet, bijvoorbeeld omdat je een langere afstand fietst. Zo gauw je wat sneller wil fietsen moet je schakelen naar het grote blad en moet je dus voor achter een flink aantal tandwieltjes terugschakelen om een goede overgang te krijgen. Je zit dus al snel alleen maar op het grote blad te rijden. Met een blad van rond de 40 voor als kleinste blad zijn de lichtste versnellingen waarschijnlijk ook nog licht genoeg om heuvels op te rijden terwijl de overgang soepeler is. Ik zou dus voor een maat van rond de 40 kiezen voor het kleine blad.
50/39 of 50/42 vind ik ideaal, met de laatste heb je een wat soepelere overgang tussen het kleine en het grote blad (ook handig om het minder snel te laten slijten dan wanneer je enkel op het grote blad fietst omdat het schakelen tussen groot en klein zo vervelend is), met het eerste heb je wat lichtere versnellingen voor in de heuvels. http://www.machars.net/bikecalc.htm
Als je veel in heuvels en bergen wil fietsen dan zou ik het eerste kiezen.

Ik raad aan om er op te letten dat voor achter het bereik niet al te groot is, hoe groter het verschil tussen de zwaarste en de lichtste hoe meer gaten (verschil van twee tandjes) er in zitten wat minder fijn schakelt omdat een verschil van twee tandjes vaak te veel is (een te hoog tempo bij de een, te zwaar bij de ander), 12-23 of 12-25 of zo zou ik aanraden voor achter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2015 20:12:46 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:09:09 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_155057225
bram bedoel je niet 50 34 (compact) want 50 30 past alleen op een tripple cranck
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155057346
50-30? Rijd je dan niet constant met redelijk scheve ketting als je tussen de 30 en 35 rijdt?
pi_155108644
Zit even te kijken naar een goedkoop fietsje voor in de winter / kroegracert (evt. op de trainer als die er ooit komt) dus dan kom je al gauw op oude stalen meuk uit. Maar ik heb geen idee wat goed is of waar ik op moet letten bij die oudere fietsen. De volgende kwamen iig mijn visuele inspectie door:

http://link.marktplaats.nl/m954688194
http://link.marktplaats.nl/m954999949
http://link.marktplaats.nl/m948533578
http://link.marktplaats.nl/m954842176

Is dit een beetje wat? Die RIH ziet er wel heel sexy uit, die Specialized lijkt me de beste fiets voor het geld.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:47:56 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_155123163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:59 schreef ratatat het volgende:
kroegracert
Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.
Dan vallen de epic en de Gios af, niet omdat het geen leuke fietsen zijn , maar juist omdat ze nostalgie hebben en misschien worden aangezien voor iets waardevols , en dus sneller gestolen zullen worden.

zijn eigenlijk ook fietsjes voor een liefhebber die een leuke oldtimer willen hebben.

rih kan mij niet bekoren , de gaint is volgens mij het meest geschikt om in de stad bij de kroeg achter te laten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155124228
De Giant is het slechtste van het stel. Ik zou voor de RIH gaan voor jouw doel. De Gios is te bekend en een carbon fiets uit dat tijdperk is niet altijd te vertrouwen. De onderdelen van de Specialized zijn alleen al de prijs waard.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:36:02 #32
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_155124971
Ik ben op zoek naar een leuke racefiets, maat 56.
Nu zit ik af te wegen nieuw/2e hands, voor +- 600-650 euro.
Nu kwam ik wat leuke(re) prijzen tegen op Mantel, die volgens mij vrij laag/strak geprijsd is.
Weet iemand nog een andere winkel die leuke aanbiedingen heeft?
pi_155125690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:36 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke racefiets, maat 56.
Nu zit ik af te wegen nieuw/2e hands, voor +- 600-650 euro.
Nu kwam ik wat leuke(re) prijzen tegen op Mantel, die volgens mij vrij laag/strak geprijsd is.
Weet iemand nog een andere winkel die leuke aanbiedingen heeft?
Met dat budget: 2e hands.
pi_155130168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef dop het volgende:

[..]

Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.
Dan vallen de epic en de Gios af, niet omdat het geen leuke fietsen zijn , maar juist omdat ze nostalgie hebben en misschien worden aangezien voor iets waardevols , en dus sneller gestolen zullen worden.

zijn eigenlijk ook fietsjes voor een liefhebber die een leuke oldtimer willen hebben.

rih kan mij niet bekoren , de gaint is volgens mij het meest geschikt om in de stad bij de kroeg achter te laten.

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:04:50 #35
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_155130400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:

[..]

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
Zijn die andere twee niet al verkocht?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:04:51 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_155130401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:

[..]

En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
kwestie van smaak en liefde
ik zou denk de epic kiezen

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 12-08-2015 22:08:56 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155155448
Die Gios is dan wel geen echte Gios, maar wel een columbus frame. Ik zou voor de Gios gaan, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:10:58 #38
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155155886
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met dat budget: 2e hands.
Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.
Komt nog wel kleding/schoenen/helm bij natuurlijk.
pi_155234801
Vanochtend bij de FM een mooie Merida road 905 op de kop getikt. Ultegra afgemonteerd en voorzien van ritchey wielen. Fiets krijgt nog nieuwe bekabeling en cassette voordat ik m kan halen. Een koopje voor ค500 m.i.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:57:44 #40
545 dop
:copyright: dop
pi_155237069
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:24 schreef emil23 het volgende:
Vanochtend bij de FM een mooie Merida road 905 op de kop getikt. Ultegra afgemonteerd en voorzien van ritchey wielen. Fiets krijgt nog nieuwe bekabeling en cassette voordat ik m kan halen. Een koopje voor ค500 m.i.
klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.

Pica ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155237260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.
Komt nog wel kleding/schoenen/helm bij natuurlijk.
Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
pi_155238415
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
Dit ja, beter een goede tweede hands die je nadat je meer ervaring hebt en beter wilt makkelijk kan doorverkopen.

Natuurlijk wel netjes bijhouden en goed ori๋nteren voordat je wat koopt
hardcoholic
pi_155238833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.

Pica ?


Snelle fotootjes gemaakt in de werkplaats van de fietsenzaak. Woensdag kan ik hem compleet afgesteld en op maat gemaakt afhalen.



[ Bericht 8% gewijzigd door emil23 op 15-08-2015 15:39:48 ]
pi_155240827
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
Als je een goede tweedehands kan vinden die goed is onderhouden en je laat iemand er naar kijken die er verstand van heeft dan wel, ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:48:40 #45
545 dop
:copyright: dop
pi_155246404
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:23 schreef emil23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Snelle fotootjes gemaakt in de werkplaats van de fietsenzaak. Woensdag kan ik hem compleet afgesteld en op maat gemaakt afhalen.

[ afbeelding ]
9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155248482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:

[..]

9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:50:56 #47
545 dop
:copyright: dop
pi_155248546
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:48 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.
heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsen
Prima fiets voor een nieuwe start en de prijs is ook netjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155253739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:50 schreef dop het volgende:

[..]

heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsen
Prima fiets voor een nieuwe start en de prijs is ook netjes
Was ook heftig. Maar ik besef me nu ook dat 15kg overgewicht voornamelijk buikvet, een veel groter risico is en dat fietsen toch echt de fijnste methode is om daar wat aan te doen.
pi_155258344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:

[..]

9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:30:01 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_155258927
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.
het schakelt iets minder soepel als de nieuwe 10 en 11 speed , maar heb hier nog 2 fietsen met 9 speed , 1 ultegra en 1 dura ace.
werkt allemaal nog prima
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')