Het had ze gesierd de banden dan openbaar te maken of inzichtelijk te maken.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:32 schreef Cubs het volgende:
[..]
De aanslag op de agenten heeft vooral te maken met de warme banden van de agenten met IS. De aanslag kan dan ook gezien worden als vergelding gericht tegen de agenten dan tegen de Turkse republiek.
Ehm, nadat de PKK daar duidelijkheid over gaf dat het niet door hen gesteunde aanvallen zijn is Turkije ook gestopt. En is er aan beide kanten niets ondernomen, wel zegt de PKK nu ditquote:Op maandag 27 juli 2015 22:29 schreef primakov het volgende:
[..]
Dan sterkt dat nog meer mijn punt dat Turkije destijds dus het bestand schond. Daarop is ook geen excessieve reactie geweest van de kant van de PKK. Het doodschieten van die 2 agenten is gewoon dom geweest.
nadat ze zelf de aanslagen op de agenten hebben opgeëist, dan is Turkije het bestand aan het riskeren? Right.quote:"The truce has no meaning anymore after these intense air strikes by the occupant Turkish army," the PKK said in a statement on its website.
Dan zorg je er voor dat HDP flink wat ophef gaat maken in de media, zeker niet moeilijk te bewerkstelligen als je ook nog eens flink wat bewijs hebt. Zijn het maar verdenkingen? Lekker dan.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:32 schreef Cubs het volgende:
[..]
De aanslag op de agenten heeft vooral te maken met de warme banden van de agenten met IS. De aanslag kan dan ook gezien worden als vergelding gericht tegen de agenten dan tegen de Turkse republiek.
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijnquote:Op maandag 27 juli 2015 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg indien waar. Ik weet niet of het waar is, jij wel?
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:33 schreef primakov het volgende:
[..]
Het had ze gesierd de banden dan openbaar te maken of inzichtelijk te maken.
Ja, want een aanklacht tegen Erdogan is hetzelfde als een aanklacht tegen twee agenten natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.
Ook mensen die slapen kunnen met IS samenwerkenquote:Op maandag 27 juli 2015 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijn
Je doet alsof de feiten dat per definitie uitsluiten.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijn
Hear hear, maar het is pr-technisch gewoon oliedom.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.
Nope, maar agenten werken wel voor de staat. Nogmaals, het was gewoon fout die lui te executeren. Dat staat buiten kijf.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want een aanklacht tegen Erdogan is hetzelfde als een aanklacht tegen twee agenten natuurlijk.
de pkk komt op voor deze aanslag en geven aan dat het wraak was, dus een actie van een rogue unit was het niet. het is spijtig dat het zover is gekomen. het ging al jaren redelijk. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regioquote:Op maandag 27 juli 2015 22:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook mensen die slapen kunnen met IS samenwerkenNogmaals dit was gewoon fout hoor. Maarja, als staat deal je met een hele organisatie die zichzelf onmogelijk altijd helemaal in de hand heeft. Een staat heeft controlemechanismen, een verboden organisatie minder.
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regio
Nope, maar dat is het vervelende van vechten tegen een (gedeeltelijk) terroristische organisatie zoals de PKK. Elementen daarbinnen kunnen altijd een domme actie uitvoeren. Misschien dat de organisatie het achteraf opeist en het intern oplost. Zo'n organisatie is ook nooit een gesmeerde uniforme machine. Daar bestaat altijd frictie over de te varen koers.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
de pkk komt op voor deze aanslag en geven aan dat het wraak was, dus een actie van een rogue unit was het niet. het is spijtig dat het zover is gekomen. het ging al jaren redelijk. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regio
Dat is inderdaad vreemd, waarom mogen Koerdische media niet over deze aanvallen posten? Je hebt toch niets te verbergen?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.
erdo is doctor evil als ik sommige users moet gelovenquote:Op maandag 27 juli 2015 22:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.
Wel, dat is ook weer een beetje overdreven. Als Turkse soldaat dien je weliswaar een zeer foute leider, maar dat zegt niks over jou als mens. Het leger kiest de leider niet (notabene vroeger geregeld, maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten).quote:
Nee het is een rechtgeaarde, vrome, goudeerlijke man met 0 politieke of strategische bijbedoelingen. Je persiflage is erg naïef.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo is doctor evil als ik sommige users moet geloven
Erdo is samen met het Saudische koningshuis, de Emir van Qatar en Netanyahu een redelijk gezwel in het M-O ja.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo is doctor evil als ik sommige users moet geloven
Erdogan ja?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:52 schreef Richestorags het volgende:
maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, dat is ook weer een beetje overdreven. Als Turkse soldaat dien je weliswaar een zeer foute leider, maar dat zegt niks over jou als mens. Het leger kiest de leider niet (notabene vroeger geregeld, maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten).
blijft weinig over van het m-oquote:Op maandag 27 juli 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erdo is samen met het Saudische koningshuis, de Emir van Qatar en Netanyahu een redelijk gezwel in het M-O ja.
Je weet dat er een dienstplicht geldt hé?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.
Oman is een redelijk stabiele staat inderdaad. Het M-O is ook een puinhoop op dit moment...quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
blijft weinig over van het m-o![]()
okay oman we hebben oman nog
twitter:Pyrrha108 twitterde op maandag 27-07-2015 om 12:37:54Daesh Account: "Turkish airstrikes on us hit only empty fields. No casualties." @EjmAlrai @DR_SHAHID @TarekFatah http://t.co/kPEHxMvLi8 reageer retweet
Dit is geen doorsnee soldaat als ik het zo zie (ozel tim?), dat doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat het een tragische gebeurtenis is.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet dat er in Turkije een dienstplicht is en als je weigert je wordt gearresteerd, opgesloten en alsnog het leger in moet daarna.
Wel dit ziet eruit als iemand die al in het leger zat voordat Erdolf op de troon zat. Ik ben anti-Erdolf maar wil niet dat zijn soldaten zomaar sterven.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ozel = Specialquote:Op maandag 27 juli 2015 22:59 schreef Cubs het volgende:
[..]
Dit is geen doorsnee soldaat als ik het zo zie (ozel tim?), dat doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat het een tragische gebeurtenis is.
Wel opmerkelijk dat er nog nergens duidelijkheid is omtrent de gevolgen van de bombardementen op daesh.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:59 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pyrrha108 twitterde op maandag 27-07-2015 om 12:37:54Daesh Account: "Turkish airstrikes on us hit only empty fields. No casualties." @EjmAlrai @DR_SHAHID @TarekFatah http://t.co/kPEHxMvLi8 reageer retweet
Hij was een commandant, dat wat anders dan een normale soldaat.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel dit ziet eruit als iemand die al in het leger zat voordat Erdolf op de troon zat. Ik ben anti-Erdolf maar wil niet dat zijn soldaten zomaar sterven.
Misschien niet sexy genoeg om bepaalde verwijtende lezingen te blijven aanhouden.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:02 schreef primakov het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk dat er nog nergens duidelijkheid is omtrent de gevolgen van de bombardementen op daesh.
Veroordeel jij ook dat Erdogan groepen steunt die Syrische soldaten doden dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ozel = Special
Tim = team ( heheh)
Ik weet zijn achtergrond, relevantie met de Koerden etc niet, maar het prijzen dat een soldaat voor zijn vrouw en dochter is gedood, waarbij zijn vrouw ook nog eens gewond is geraakt onder de noemer "ja maar anderen doen het ook", is natuurlijk te bizar voor woorden.
ja zo worden ze genoemd in de regio: special forcesquote:Op maandag 27 juli 2015 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ozel = Special
Tim = team ( heheh)
Ik weet zijn achtergrond, relevantie met de Koerden etc niet, maar het prijzen dat een soldaat voor zijn vrouw en dochter is gedood, waarbij zijn vrouw ook nog eens gewond is geraakt onder de noemer "ja maar anderen doen het ook", is natuurlijk te bizar voor woorden.
Geef eens wat links dan, want non-Turkse bronnen hebben nauwelijks meldingen gedaan van hoeveel voertuigen/gebouwen/strijders er zijn dood gegaan. En waar doel je op met verwijtende? Vertel..quote:Op maandag 27 juli 2015 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien niet sexy genoeg om bepaalde verwijtende lezingen te blijven aanhouden.
Turkstalige media besteed er vrij veel aandacht aan.
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:05 schreef reza1 het volgende:
[..]
Veroordeel jij ook dat Erdogan groepen steunt die Syrische soldaten doden dan?
De PKK ziet het als zelfverdediging tegen de Turkse bombardementen. En de groepen die Erdogan steunt in Syrië zien het als zelfverdediging tegen Assad.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.
De enige waarbij ik zeg dat ik er niet mee kan zitten is IS. Zelfs bij JN zitten mensen met een verhaal. Idem FSA, SAA etc. Genoeg foute elementen binnen de gelederen, maar ook genoeg mannen die strijden voor geld, hun familie, hun land, omdat het moet, of omdat ze oprecht denken goed te doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.
Verwijtende = Erdogan hartje ISISquote:Op maandag 27 juli 2015 23:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Geef eens wat links dan, want non-Turkse bronnen hebben nauwelijks meldingen gedaan van hoeveel voertuigen/gebouwen/strijders er zijn dood gegaan. En waar doel je op met verwijtende? Vertel..
Dus? Moet ik dan alsnog toejuichen omdat er iemand is gedood? Ik zit lekker achter mijn computer, iedereen kan wel wat roepen, maar ook als het gaat om zelfverdediging, ga ik het niet toejuichen, zeker niet als meneer doorzeefd is met kogels wanneer hij met vrouw en kind is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:11 schreef reza1 het volgende:
[..]
De PKK ziet het als zelfverdediging tegen de Turkse bombardementen. En de groepen die Erdogan steunt in Syrië zien het als zelfverdediging tegen Assad.
IS en matties zijn geen mensen, hebben compleet hun menselijkheid achter zich gelaten toen ze deze pad gingen bewandelen. Als Assad komt te vallen zal hij wel een last minute vlucht boeken, hetzelfde met de andere leiders, zij lijden er idd niet veel onder.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige waarbij ik zeg dat ik er niet mee kan zitten is IS. Zelfs bij JN zitten mensen met een verhaal. Idem FSA, SAA etc. Genoeg foute elementen binnen de gelederen, maar ook genoeg mannen die strijden voor geld, hun familie, hun land, omdat het moet, of omdat ze oprecht denken goed te doen.
Een uitlaatklep van Erdogan en z'n partij, geen triangulatie in andere bronnen, redelijk groot aantal slachtoffers. Hmm ik ben redelijk sceptisch en nog niet echt overtuigd.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verwijtende = Erdogan hartje ISIS
Sabah had het 4 dagen geleden over 100 IS doden
verder gooi dit ff door translate als je wilt
ben zelf te lui
Ik zie je anders de bombardementen op de PKK verdedigen, weinig verschil tussen iets toejuichen en het steunen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus? Moet ik dan alsnog toejuichen omdat er iemand is gedood? Ik zit lekker achter mijn computer, iedereen kan wel wat roepen, maar ook als het gaat om zelfverdediging, ga ik het niet toejuichen, zeker niet als meneer doorzeefd is met kogels wanneer hij met vrouw en kind is.
quote:HDP General Co-Chair Selahattin Demirtaş said, "These operations are carried out in favor of the government. We will struggle against AKP not to come power alone due to a snap election.”
Peoples’ Democratic Party (HDP) Co-Chair Selahattin Demirtaş reviewed air operations carried out by Turkish Armed Forces against PKK and ISIS in northern Iraq. “The interim government is warmongering now. We knew they would do mad things to be permanent with panic, we see it for the moment. Government of Justice and Development Party (AKP) has come to a total deadlock. They try to come to power alone with great panic," added Demirtaş.
“Each person you cause his death is our fellows. We share the grief without looking at their uniforms or political opinions. We won’t let our sons be killed in order to cover your dirt. Moreover, a corrupted interim government cannot call HDP to account," underlined HDP co-chair.
The Turkish army’s ongoing military operations in Iraq and Syria to crack down on terrorists was engineered by the Justice and Development Party (AKP), whose objective to regain its one-party government is dragging Turkey into a “civil war,” the leader of the HDP noted.
'AKP is dragging the country into a civil war'
“A temporary government with its temporary prime minister is dragging the country step-by-step into a civil war, regional war. Turkey has already been bogged down the Middle East quagmire because of wrong policies in Syria,” Demirtaş told reporters July 27, before a party meeting in Ankara.
He resumed his speech: “We have nothing to lose. We don’t have billions or protocol cars to lose. We are plain and we will be plain. You think your own fate. Interment flags cannot cover your sins. Fortunately, Turkey has HDP. The ones who see themselves as the master of the country while target HDP as the traitor should look at their own crimes."
'Peace was just one move ahead'
“We will struggle against AKP not to come power alone due to a snap election. Peace was just one move ahead. These operations are carried out in favor of the government. The death of young people unsettles us," said he.
'People who lick AKP’s boots should be questioned'
Demirtaş concluded, "Peoples open or close political parties. Fascist persons try to actualize a fascist policy. We have nothing to fear. If we had had, we wouldn’t have been in the parliament. People who lick AKP’s boots should be questioned.”
Dat moet je niet lezen als een verwijt richting jou, maar een verwijt richting de mensen die dat doen, verwees niet specifiek naar jou, kwam niet eens bij me op als ik eerlijk mag zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:23 schreef primakov het volgende:
[..]
Een uitlaatklep van Erdogan en z'n partij, geen triangulatie in andere bronnen, redelijk groot aantal slachtoffers. Hmm ik ben redelijk sceptisch en nog niet echt overtuigd.
En Erdogan hartje ISIS ja, kan je mij verwijten dat een dergelijke stellingname niet sexy is, maar veel spreekt voor het feit dat Erdogan misschien niet in een liefdevolle relatie zat, maar wel al te graag het handje wilde vasthouden, vooral als isis een vergiftigende werking heeft op die irritante buurjongen van Erdogan.
Steunen nog wel, dat heb je mij zien doen nog wel? Doe er een schepje bovenop en zeg dat ik ook sympathiseer met de oorlog / conflict vanuit Turks kant en dat ik op het punt sta om mij aan te melden voor het Turkse leger nadat ik geld heb gedoneerd dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:23 schreef vermist het volgende:
[..]
Ik zie je anders de bombardementen op de PKK verdedigen, weinig verschil tussen iets toejuichen en het steunen.
Steunen door middel van woorden natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Steunen nog wel, dat heb je mij zien doen nog wel? Doe er een schepje bovenop en zeg dat ik ook sympathiseer met de oorlog / conflict vanuit Turks kant en dat ik op het punt sta om mij aan te melden voor het Turkse leger nadat ik geld heb gedoneerd dan?
Als jij hier voor het eerst komt kijken en niet op de hoogte bent van wat ik de Turkse staat allemaal verwijt mbt de behandeling van de Koerden, wat ik keer op keer tot in details hierheen uiteen heb gezet met historische voorbeelden moet je het echt niet bij komen daarmee, als je daar niets van weet.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:29 schreef vermist het volgende:
[..]
Steunen door middel van woorden natuurlijk.Maar als jij eigenlijk de bombardementen van Turkije veroordeelt, wat totaal niet blijkt uit je reacties hier, mag je het ook zeggen hoor.
Ik zie jou in dit topic nu de bombardementen van Turkije verdedigen maar nogmaals als je ze eigenlijk veroordeelt mag je het zeggen. Van je eventuele verwijten aan de Turkse staat over de behandeling van Koerden ben ik inderdaad niet op de hoogte maar het lijkt me ook niet gelijk staan aan de bombardementen veroordelen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij hier voor het eerst komt kijken en niet op de hoogte bent van wat ik de Turkse staat allemaal verwijt mbt de behandeling van de Koerden, wat ik keer op keer tot in details hierheen uiteen heb gezet met historische voorbeelden moet je het echt niet bij komen daarmee, als je daar niets van weet.
Hoe steun / juich ik bombardementen precies toe volgens jou?
Doe eens een linkje, quote, voorbeeld waar ik de bombardementen verdedig, steun of toejuich. Als je dat niet kan, koop aub een bril.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:36 schreef vermist het volgende:
[..]
Ik zie jou in dit topic nu de bombardementen van Turkije verdedigen maar nogmaals als je ze eigenlijk veroordeelt mag je het zeggen. Van je eventuele verwijten aan de Turkse staat over de behandeling van Koerden ben ik inderdaad niet op de hoogte maar het lijkt me ook niet gelijk steun aan de bombardementen veroordelen.
Hoorde dat ze binnenkort Crimea gaan bevrijdden van die Kozakken en Russen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:33 schreef Nintex het volgende:
Wanneer gaat Turkije bombardementen uitvoeren in Oekraine dan kunnen we alles in 1 topic stoppen.
Ze brengen de subplots (Irak/Syrie/Koerden/ISIS) zo wel bij elkaar.
Nee ze moeten de Oeigoeren bevrijden van die Chinezen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:38 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hoorde dat ze binnenkort Crimea gaan bevrijdden van die Kozakken en Russen.
Aint gonna happen, Mother Russia heeft haar eigen Mujahideen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:38 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hoorde dat ze binnenkort Crimea gaan bevrijdden van die Kozakken en Russen.
Nee, de Azeri’s van de Armenen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Nee ze moeten de Oeigoeren bevrijden van die Chinezen.
De Assyriërs van de Koerdenquote:
Bijna al je posts in de twee topics over dit ontwerp bestaan uit het verdedigen van de Turkse positie, leek me dan logisch dat je de bombardementen ook steunt. Excuses als je ze eigenlijk veroordeelt.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe eens een linkje, quote, voorbeeld waar ik de bombardementen verdedig, steun of toejuich. Als je dat niet kan, koop aub een bril.
https://www.washingtonpos(...)021381a75_story.htmlquote:Op maandag 27 juli 2015 23:42 schreef primakov het volgende:
[..]
De Assyriërs van de KoerdenWat is btw je bron voor de inlichtingen mbt de plekken van de PKK kampen in Irak dat die afkomstig zijn van de VS en Israel?
Zoals?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:44 schreef vermist het volgende:
Bijna al je posts in de twee topics over dit ontwerp bestaan uit het verdedigen van de Turkse positie
Toen hij met zijn vrouw en dochtertje op stap was, hahaha ik zei het al, ze zijn nog minder waard dan een sigarettenpeuk die pkk'ers..quote:Op maandag 27 juli 2015 22:47 schreef Slayage het volgende:
weer een turkse oldaat doodgeschoten in zijn auto terwijl zijn vrouw als bijrijder naast hem zat. zijn vrouw is licht gewond geraakt
http://www.diken.com.tr/m(...)z-hayatini-kaybetti/
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus, waar komt dat soort onzin vandaan? Ik zeg onzin omdat de PKK is begonnen met de aanvallen.
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ondertussen deed de PKK lief en zei "Sorry, onze fout" en deed verder niets? Wie heeft de eerste aanvallen gedaan sinds het bestand en waarom zegt de PKK dan nu pas dat Turkije het bestand aan het verbreken is en niet met al die voorbeelden die jij noemt?
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Huidige scenario is als volgt:
- PKK executeert Turkse agenten en eist ook de aanslagen op
- Turkije reageert met bombardementen
- PKK verwijt Turkije het verbreken van het bestand nav de bombardementen.
Ik hoopte al dat je daarmee als voorbeeld zou komen, daar mijn antwoord in mijn hoofd al klaar stond. Wat je daar leest is de chronologische inconsistentie van een claim aan de kaak stellen. Namelijk dat het krom is dat de PKK Turkije verwijt het bestand in gevaar te brengen, als het zelf voor die bombardementen en voor het maken van deze verwijten zelf al aanslagen heeft opgeëist.quote:
Jij verdedigt daarmee de Turkse positie gezien de PKK een hele andere chronologie heeft, jij zegt dat de PKK begonnen is met aanvallen terwijl de PKK zelf wat anders is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat je daarmee als voorbeeld zou komen, daar mijn antwoord in mijn hoofd al klaar stond. Wat je daar leest is de chronologische inconsistentie van een claim aan de kaak stellen. Namelijk dat het krom is dat de PKK Turkije verwijt het bestand in gevaar te brengen, als het zelf voor die bombardementen en voor het maken van deze verwijten zelf al aanslagen heeft opgeëist.
Je moet wel heel creatief lezen als je denkt dat ik daarmee Fuck Yeah Go Turkey Go zeg.
Thnx, zo te lezen bepaalt de VS idd welke info er wordt toegespeeld aan Turkije.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)021381a75_story.html
http://www.rferl.org/cont(...)_fight/24383897.html
Maarja de Turken zeggen weer dat Israel(grote boeman van MO die je moet bashen om je achterban te paaien) informatie doorgeeft aan de PKK.
http://mondoweiss.net/201(...)he-kurdish-group-pkk
lol, Ik verdedig / steun daarmee de Turkse positie, jij denkt dat als het andersom is dat ik het niet chronologisch inconsistent zou vindenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:02 schreef vermist het volgende:
[..]
Jij verdedigt daarmee de Turkse positie gezien de PKK een hele andere chronologie heeft, jij zegt dat de PKK begonnen is met aanvallen terwijl de PKK zelf wat anders is.
Ik zei steunen/verdedigen, niet vieren.
Jij zegt:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik verdedig / steun daarmee de Turkse positie, jij denkt dat als het andersom is dat ik het niet chronologisch inconsistent zou vinden? Wanneer Turkije eerst zou aanvallen, het opeisen en daarna de Koerden zou verwijten het bestand te riskeren, zou ik daarmee de Koerdische positie verdedigen? Gast ff serieus.
Daarmee verdedig je toch echt de Turkse positie, de PKK zegt dat Turkije is begonnen met aanvallen.quote:Ik zeg onzin omdat de PKK is begonnen met de aanvallen.
Ben blij dat je het allemaal snapt. Erg creatief ook allemaal.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:09 schreef vermist het volgende:
[..]
Jij zegt:
[..]
Daarmee verdedig je toch echt de Turkse positie, de PKK zegt dat Turkije is begonnen met aanvallen.
Nee, met de versie van de volgorde en gebeurtenissen die jij hanteert steun je de Turkse positie, niet omdat je het op basis van die versie chronologisch inconsistent zou vinden.
Tja, als jij om je eigen positie heen draait.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben blij dat je het allemaal snapt. Erg creatief ook allemaal.
Ik ben niet intellectueel opgewassen tegen iemand die woorden in mijn mond legt ook al probeer ik hem constant er op te wijzen dat hij mijn woorden verkeerd interpreteert, dan moet je het maar opgeven en het probleem bij jezelf zoeken, precies wat ik doe.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:14 schreef vermist het volgende:
[..]
Tja, als jij om je eigen positie heen draait.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wanneer geven de Koerden en Turken elkaar nou eens een kusje?
twitter:Liberty__Lions twitterde op maandag 27-07-2015 om 23:27:01Claudia Roth, deputy speaker german parliament: Putting #PKK and #ISIS on the same list is insane #TwitterKurds http://t.co/ZsNA1bSNX7 reageer retweet
Dit soort plaatjes zijn het beste. Dan zie je tenminste dat het grotendeels een woestijn is waar niemand komt, en dat het feitelijke grondgebied zeer klein is.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:13 schreef TeenWolf het volgende:
Volgens Turkse media zijn Amerika en Turkije het eens over een 'van IS vrijgemaakt veilig gebied' en het zou dit stukje moeten zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:36 schreef vermist het volgende:
Resultaat van de Turkse agressie tegen het Koerdische volk in Diyarbakir:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En beetje bij beetje word het doel van sultan Erdogan duidelijk,...quote:Turkish President Recep Tayyip Erdoğan said on Tuesday it was impossible to continue a settlement process with Kurdish militants and that politicians with links to "terrorist groups" should be stripped of their immunity from prosecution.
Erdoğan: Kurdish settlement process over, demands HDP stripped of immunity
"It is not possible for us to continue the settlement process with those who threaten our national unity and brotherhood," Erdoğan told a news conference ahead of his departure on an official visit to China.
Erdoğan also said a "secure zone" in northern Syria, which Turkey and the United States are in talks about establishing, would pave the way for the return of 1.7 million Syria refugees currently being sheltered in Turkey.
July 28, 2015 | Reuters | Ankara
En dan nog zeggen dat de PKK de kwaadaardige is in dit conflict. Dat ze zijn eigen immuniteit maar opheffen en hem als terrorist in Den Haag berechten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
En beetje bij beetje word het doel van sultan Erdogan duidelijk,...
Wat een clown, als er een partij banden met terroristen heeft is het de AKP wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
En beetje bij beetje word het doel van sultan Erdogan duidelijk,...
quote:On July 20, a suicide bomber struck a gathering in the Turkish town of Suruç, just across the border from Kobani, the site of a fierce struggle between the Islamic State (ISIS, ISIL, Daesh) and Syrian Kurdish forces. Two days later, after a telephone call between Presidents Barack Obama and Recep Tayyip Erdoğan, Turkey agreed to allow US planes to use Turkish bases to strike at Islamic State targets in Syria. That’s significant: flights which once took hours to get over targets in Syria now take as little as 20 minutes.
But does the change in Turkish policy signal an about-face? After all, over the past few years, Erdoğan has transformed Turkey into a superhighway for foreign fighters wishing to join Al Qaeda-linked groups or the Islamic State. Has Erdoğan finally recognized that his passive, if not active, support for ISIS has endangered all Turks with a jihadist backlash?
Alas, compartmentalization may be blinding those directing the US fight against ISIS. They might applaud Turkey’s sudden cooperation, but they don’t recognize that Turkey might be pursuing very different goals. While Turkish planes have launched some attacks on ISIS targets in Syria, they have directed far more sorties bombing the Kurdistan Workers Party (PKK) insurgents and fighters in northern Iraq. While Turkey had long faced a PKK insurgency, there has been an ongoing peace process for two years. Another way to look at this is that Turkey is bombing the same Kurdish Peshmerga who have been most successful at rolling back the Islamic State in Syria and around Mount Sinjar in Iraq. By such a flagrant violation of the peace process with the PKK, Erdoğan also is preparing the groundwork for dissolving the Peoples’ Democratic Party (HDP), the Kurdish party whose members generally sympathize with the PKK and whose election success in June denied Erdoğan’s followers a majority or the first time since they came to power in 2002.
Dissolving the HDP would ensure Erdoğan a majority in new elections likely to be held as early as this November should coalition talks fail. Even if Erdoğan doesn’t dissolve the HDP, a crisis in Syria empowers the Turkish leader much as contrived states-of-emergency have empowered autocrats across the Middle East.
It must be comforting to believe that Erdoğan saw the light, but ideologies don’t change on a whim. To reward Erdoğan prematurely might simply be to play into his hands.
En terecht. HDP deed nog niet eens de moeite om PKK te veroordelen, terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben. Daarom verdienen ze geen plek in de democratie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:32 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Inderdaad, de sultan heeft volop banden met IS, Al Qaida en Hamas.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:50 schreef reza1 het volgende:
[..]
Wat een clown, als er een partij banden met terroristen heeft is het de AKP wel.
Erdolf heeft een rookgordijn opgeworpen om zijn terroristische, dictatoriale, megalomane en nostalgische plannen erdoorheen te drukken. Helaas voor hem en het Turkse volk gaat het backfiren: Turkije loopt nu het risico om door IS sleeper cells te worden genakt, op nieuwe aanslagen vanuit de PKK en op proxies van Iran / Syrië die wraak willen nemen op hun haatpolitiek. Tevens vervreemden ze zich steeds meer van het Westen, zeker als die erachter komen wat de werkelijke intenties van Erdolf zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:53 schreef reza1 het volgende:
No, Turkey hasn’t become an ally in the fight against the Islamic State
[..]
Dit gaat hem echt niet pakken, hij heeft een enorm populistisch speech gehouden. Een Bush-actie van 14 jaar geleden met je bent voor ons of tegen ons. Ik voorspel juist een enorme toestroom van MHP achterban die hem gaat steunen. De CHP zal nu kleur moeten gaan bekennen of ze nog wel heil zien in een directe samenwerking met de HDP, als ze dat wel doen verwacht ik juist dat het voor hun gaat backfiren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erdolf heeft een rookgordijn opgeworpen om zijn terroristische, dictatoriale, megalomane en nostalgische plannen erdoorheen te drukken. Helaas voor hem en het Turkse volk gaat het backfiren: Turkije loopt nu het risico om door IS sleeper cells te worden genakt, op nieuwe aanslagen vanuit de PKK en op proxies van Iran / Syrië die wraak willen nemen op hun haatpolitiek. Tevens vervreemden ze zich steeds meer van het Westen, zeker als die erachter komen wat de werkelijke intenties van Erdolf zijn.
En dat allemaal voor alleenheerschappij. Deze terrorist gaat echt letterlijk over lijken.
quote:Morgen ga ik en mijn 80 vertegenwoordigers naar het parlement om zelf een aanvraag in te dienen om onze onschendbaarheid te verwijderen, durven jullie dat ook?
Ik denk dat de haat van erdo tegen HDP heel diep is omdat zij een van de grootste factor waren die hem tegenhielden om een meerderheid te behalen en de grondwet zo te wijzigen. Nu probeert hij de Koerden uit de tent te lokken om bij vervroegde verkiezingen weer de meerderheid te halen. Met een beetje geluk is dan de HDP afgeschaft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef johnson555 het volgende:
Het haatgehalte zit wel diep (hihi) hier
twitter:Terror_Monitor twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 04:51:33#TURKEY Photos of the #Iran-Turkish gas pipeline blown up by the #PKK in #Ağrı province. http://t.co/Y8d6iNBRSy reageer retweet
twitter:Terror_Monitor twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 13:21:26#TURKEYClashes Between Military& #PKK In #Tendurek Of #Agri Province : @tahtakuslar http://t.co/3iSUJ8Jizl reageer retweet
Holy shit man, dat moet me een knal zijn geweest.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:49 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Terror_Monitor twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 04:51:33#TURKEY Photos of the #Iran-Turkish gas pipeline blown up by the #PKK in #Ağrı province. http://t.co/Y8d6iNBRSy reageer retweet
twitter:humeyra_pamuk twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 14:39:30Our wrap for the day - #Turkey's Erdogan says peace process with #Kurdish militants impossible http://t.co/81DyoRxoqn via @tulayevler reageer retweet
quote:'NAVO wil niet meegesleurd worden in Turkse anti-Koerdische agenda'
In Brussel komt vandaag de NAVO bijeen voor spoedberaad. Dat gebeurt op verzoek van Turkije, want het land voelt zich bedreigd door Islamitische Staat en de Koerdische PKK. Maar binnen de NAVO is een fundamenteel verschil van inzicht over hoe de strijd tegen IS aan te pakken, zeggen correspondent Joris van Poppel en defensiespecialist Ko Colijn van Clingendael.
"Aan de ene kant moet er solidariteit betuigd worden met Turkije: een land waar aanslagen worden gepleegd, een land dat zegt dat zijn veiligheid in het geding is en dat meestrijdt tegen IS", zegt Van Poppel. "Maar Turkije houdt er een volstrekt andere strategie op na wat betreft de Koerden. Turkije ziet hen als vijand, veel NAVO-landen zien hen als bondgenoot."
"Dat is een groot dilemma voor de NAVO", zegt Colijn. "Die wil niet meegesleurd worden in de strijd tegen de Koerden. De Turken zijn immers duidelijk: die willen een bufferzone tussen Turkije en Syrië waarin geen IS-strijders, maar ook geen Koerden zitten. De NAVO wil daar alleen geen IS-strijders."
Kritische geluiden
Bondskanselier Merkel, NAVO-chef Stoltenberg en de Britse premier Cameron hebben zich al kritisch uitgelaten over het Turkse plan. "Daarmee willen ze zeggen: heb vooral niet te hoge verwachtingen. Jullie willen een steunverklaring van ons, maar die gaan we niet onvoorwaardelijk uitspreken."
Een goed alternatief voor het Turkse plan is volgens de defensiespecialist de al bestaande anti-IS-coalitie onder leiding van de Amerikanen. "Iedereen is vrij om zich daarbij aan te sluiten. Dat willen de Amerikanen ook het liefst. En de NAVO hoeft zich dan niet druk te maken om de anti-Koerdische agenda van Turkije."
Toch zal er ondanks dat verschil een verklaring uitrollen waaruit eenheid spreekt. "Concrete punten staan er waarschijnlijk niet in; er zal vooral in algemene termen worden gesproken", zegt correspondent Van Poppel. "Die algemeenheden moeten dan verdoezelen dat ze het fundamenteel oneens zijn. De PKK zal niet worden genoemd."
Geen militaire hulp
De gesprekken zullen volgens Van Poppel niet gaan over concrete militaire bijstand van andere NAVO-landen voor Turkije. "De Turken hebben aan de hand van artikel 4 om een spoedvergadering verzocht. Artikel 5 gaat over militaire hulp. Dat heeft Turkije niet gevraagd aan de NAVO."
Ook een confrontatie met Iran zoekenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:49 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Terror_Monitor twitterde op dinsdag 28-07-2015 om 04:51:33#TURKEY Photos of the #Iran-Turkish gas pipeline blown up by the #PKK in #Ağrı province. http://t.co/Y8d6iNBRSy reageer retweet
Niets nieuws, PKK-geaffilieerde splintergroepen vechten al jaren tegen / in Iran.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ook een confrontatie met Iran zoeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |