Het had ze gesierd de banden dan openbaar te maken of inzichtelijk te maken.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:32 schreef Cubs het volgende:
[..]
De aanslag op de agenten heeft vooral te maken met de warme banden van de agenten met IS. De aanslag kan dan ook gezien worden als vergelding gericht tegen de agenten dan tegen de Turkse republiek.
Ehm, nadat de PKK daar duidelijkheid over gaf dat het niet door hen gesteunde aanvallen zijn is Turkije ook gestopt. En is er aan beide kanten niets ondernomen, wel zegt de PKK nu ditquote:Op maandag 27 juli 2015 22:29 schreef primakov het volgende:
[..]
Dan sterkt dat nog meer mijn punt dat Turkije destijds dus het bestand schond. Daarop is ook geen excessieve reactie geweest van de kant van de PKK. Het doodschieten van die 2 agenten is gewoon dom geweest.
nadat ze zelf de aanslagen op de agenten hebben opgeëist, dan is Turkije het bestand aan het riskeren? Right.quote:"The truce has no meaning anymore after these intense air strikes by the occupant Turkish army," the PKK said in a statement on its website.
Dan zorg je er voor dat HDP flink wat ophef gaat maken in de media, zeker niet moeilijk te bewerkstelligen als je ook nog eens flink wat bewijs hebt. Zijn het maar verdenkingen? Lekker dan.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:32 schreef Cubs het volgende:
[..]
De aanslag op de agenten heeft vooral te maken met de warme banden van de agenten met IS. De aanslag kan dan ook gezien worden als vergelding gericht tegen de agenten dan tegen de Turkse republiek.
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijnquote:Op maandag 27 juli 2015 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg indien waar. Ik weet niet of het waar is, jij wel?
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:33 schreef primakov het volgende:
[..]
Het had ze gesierd de banden dan openbaar te maken of inzichtelijk te maken.
Ja, want een aanklacht tegen Erdogan is hetzelfde als een aanklacht tegen twee agenten natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.
Ook mensen die slapen kunnen met IS samenwerkenquote:Op maandag 27 juli 2015 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijn
Je doet alsof de feiten dat per definitie uitsluiten.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is wel opvallend goed geframed op deze manier. "het zijn soldaten die met isis werkten" komt verdomd goed uit voor de propaganda. itt de feiten namelijk: twee soldaten die in hun slaap geëxecuteerd zijn
Hear hear, maar het is pr-technisch gewoon oliedom.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, in hun verdediging: in een land met een fatsoenlijk rechtsysteem zou er wat mee gebeuren. In een bananenrepubliek als Turkije zou degene die deze corruptie aan de kaak stelt zelf in de bak gaan, zie de andere zaken. Niet dat dat een executie rechtvaardigt, maar het plaatst het verhaal wel meer in perspectief.
Nope, maar agenten werken wel voor de staat. Nogmaals, het was gewoon fout die lui te executeren. Dat staat buiten kijf.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want een aanklacht tegen Erdogan is hetzelfde als een aanklacht tegen twee agenten natuurlijk.
de pkk komt op voor deze aanslag en geven aan dat het wraak was, dus een actie van een rogue unit was het niet. het is spijtig dat het zover is gekomen. het ging al jaren redelijk. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regioquote:Op maandag 27 juli 2015 22:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook mensen die slapen kunnen met IS samenwerkenNogmaals dit was gewoon fout hoor. Maarja, als staat deal je met een hele organisatie die zichzelf onmogelijk altijd helemaal in de hand heeft. Een staat heeft controlemechanismen, een verboden organisatie minder.
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regio
Nope, maar dat is het vervelende van vechten tegen een (gedeeltelijk) terroristische organisatie zoals de PKK. Elementen daarbinnen kunnen altijd een domme actie uitvoeren. Misschien dat de organisatie het achteraf opeist en het intern oplost. Zo'n organisatie is ook nooit een gesmeerde uniforme machine. Daar bestaat altijd frictie over de te varen koers.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
de pkk komt op voor deze aanslag en geven aan dat het wraak was, dus een actie van een rogue unit was het niet. het is spijtig dat het zover is gekomen. het ging al jaren redelijk. niemand is gebaat bij een volledige hervatting van de vijandigheden tussen de turkse staat en de pkk. uiteraard het minst de koerdische bevolking van de regio
Dat is inderdaad vreemd, waarom mogen Koerdische media niet over deze aanvallen posten? Je hebt toch niets te verbergen?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.
erdo is doctor evil als ik sommige users moet gelovenquote:Op maandag 27 juli 2015 22:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan de volledige baten eruit probeert te halen als ik het politieke momentum en de aanpak van Koerdische nieuwskanalen zo bezie.
Wel, dat is ook weer een beetje overdreven. Als Turkse soldaat dien je weliswaar een zeer foute leider, maar dat zegt niks over jou als mens. Het leger kiest de leider niet (notabene vroeger geregeld, maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten).quote:
Nee het is een rechtgeaarde, vrome, goudeerlijke man met 0 politieke of strategische bijbedoelingen. Je persiflage is erg naïef.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo is doctor evil als ik sommige users moet geloven
Erdo is samen met het Saudische koningshuis, de Emir van Qatar en Netanyahu een redelijk gezwel in het M-O ja.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo is doctor evil als ik sommige users moet geloven
Erdogan ja?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:52 schreef Richestorags het volgende:
maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, dat is ook weer een beetje overdreven. Als Turkse soldaat dien je weliswaar een zeer foute leider, maar dat zegt niks over jou als mens. Het leger kiest de leider niet (notabene vroeger geregeld, maar de Sultan heeft dat op slinkse wijze voorkomen door generaals op te sluiten).
blijft weinig over van het m-oquote:Op maandag 27 juli 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erdo is samen met het Saudische koningshuis, de Emir van Qatar en Netanyahu een redelijk gezwel in het M-O ja.
Je weet dat er een dienstplicht geldt hé?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Je weet als je het leger ingaat dat je het beleid van Erdolf gaat dienen, en daarmee terrorisme wat aan al tienduizenden mensen het leven heeft gekost.
Oman is een redelijk stabiele staat inderdaad. Het M-O is ook een puinhoop op dit moment...quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
blijft weinig over van het m-o![]()
okay oman we hebben oman nog
twitter:Pyrrha108 twitterde op maandag 27-07-2015 om 12:37:54Daesh Account: "Turkish airstrikes on us hit only empty fields. No casualties." @EjmAlrai @DR_SHAHID @TarekFatah http://t.co/kPEHxMvLi8 reageer retweet
Dit is geen doorsnee soldaat als ik het zo zie (ozel tim?), dat doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat het een tragische gebeurtenis is.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet dat er in Turkije een dienstplicht is en als je weigert je wordt gearresteerd, opgesloten en alsnog het leger in moet daarna.
Wel dit ziet eruit als iemand die al in het leger zat voordat Erdolf op de troon zat. Ik ben anti-Erdolf maar wil niet dat zijn soldaten zomaar sterven.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ozel = Specialquote:Op maandag 27 juli 2015 22:59 schreef Cubs het volgende:
[..]
Dit is geen doorsnee soldaat als ik het zo zie (ozel tim?), dat doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat het een tragische gebeurtenis is.
Wel opmerkelijk dat er nog nergens duidelijkheid is omtrent de gevolgen van de bombardementen op daesh.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:59 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Pyrrha108 twitterde op maandag 27-07-2015 om 12:37:54Daesh Account: "Turkish airstrikes on us hit only empty fields. No casualties." @EjmAlrai @DR_SHAHID @TarekFatah http://t.co/kPEHxMvLi8 reageer retweet
Hij was een commandant, dat wat anders dan een normale soldaat.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel dit ziet eruit als iemand die al in het leger zat voordat Erdolf op de troon zat. Ik ben anti-Erdolf maar wil niet dat zijn soldaten zomaar sterven.
Misschien niet sexy genoeg om bepaalde verwijtende lezingen te blijven aanhouden.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:02 schreef primakov het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk dat er nog nergens duidelijkheid is omtrent de gevolgen van de bombardementen op daesh.
Veroordeel jij ook dat Erdogan groepen steunt die Syrische soldaten doden dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ozel = Special
Tim = team ( heheh)
Ik weet zijn achtergrond, relevantie met de Koerden etc niet, maar het prijzen dat een soldaat voor zijn vrouw en dochter is gedood, waarbij zijn vrouw ook nog eens gewond is geraakt onder de noemer "ja maar anderen doen het ook", is natuurlijk te bizar voor woorden.
ja zo worden ze genoemd in de regio: special forcesquote:Op maandag 27 juli 2015 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ozel = Special
Tim = team ( heheh)
Ik weet zijn achtergrond, relevantie met de Koerden etc niet, maar het prijzen dat een soldaat voor zijn vrouw en dochter is gedood, waarbij zijn vrouw ook nog eens gewond is geraakt onder de noemer "ja maar anderen doen het ook", is natuurlijk te bizar voor woorden.
Geef eens wat links dan, want non-Turkse bronnen hebben nauwelijks meldingen gedaan van hoeveel voertuigen/gebouwen/strijders er zijn dood gegaan. En waar doel je op met verwijtende? Vertel..quote:Op maandag 27 juli 2015 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien niet sexy genoeg om bepaalde verwijtende lezingen te blijven aanhouden.
Turkstalige media besteed er vrij veel aandacht aan.
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:05 schreef reza1 het volgende:
[..]
Veroordeel jij ook dat Erdogan groepen steunt die Syrische soldaten doden dan?
De PKK ziet het als zelfverdediging tegen de Turkse bombardementen. En de groepen die Erdogan steunt in Syrië zien het als zelfverdediging tegen Assad.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.
De enige waarbij ik zeg dat ik er niet mee kan zitten is IS. Zelfs bij JN zitten mensen met een verhaal. Idem FSA, SAA etc. Genoeg foute elementen binnen de gelederen, maar ook genoeg mannen die strijden voor geld, hun familie, hun land, omdat het moet, of omdat ze oprecht denken goed te doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb jou wel vaker proberen duidelijk te maken, dat een/het doden, van welk achtergrond dan ook niet toe te juichen is. De enige 'legitieme' dood is in self-defense, en ook dan maakt het vrij weinig uit wie zich zelf verdedigd, als het maar zelfverdediging is.
Verwijtende = Erdogan hartje ISISquote:Op maandag 27 juli 2015 23:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Geef eens wat links dan, want non-Turkse bronnen hebben nauwelijks meldingen gedaan van hoeveel voertuigen/gebouwen/strijders er zijn dood gegaan. En waar doel je op met verwijtende? Vertel..
Dus? Moet ik dan alsnog toejuichen omdat er iemand is gedood? Ik zit lekker achter mijn computer, iedereen kan wel wat roepen, maar ook als het gaat om zelfverdediging, ga ik het niet toejuichen, zeker niet als meneer doorzeefd is met kogels wanneer hij met vrouw en kind is.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:11 schreef reza1 het volgende:
[..]
De PKK ziet het als zelfverdediging tegen de Turkse bombardementen. En de groepen die Erdogan steunt in Syrië zien het als zelfverdediging tegen Assad.
IS en matties zijn geen mensen, hebben compleet hun menselijkheid achter zich gelaten toen ze deze pad gingen bewandelen. Als Assad komt te vallen zal hij wel een last minute vlucht boeken, hetzelfde met de andere leiders, zij lijden er idd niet veel onder.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige waarbij ik zeg dat ik er niet mee kan zitten is IS. Zelfs bij JN zitten mensen met een verhaal. Idem FSA, SAA etc. Genoeg foute elementen binnen de gelederen, maar ook genoeg mannen die strijden voor geld, hun familie, hun land, omdat het moet, of omdat ze oprecht denken goed te doen.
Een uitlaatklep van Erdogan en z'n partij, geen triangulatie in andere bronnen, redelijk groot aantal slachtoffers. Hmm ik ben redelijk sceptisch en nog niet echt overtuigd.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verwijtende = Erdogan hartje ISIS
Sabah had het 4 dagen geleden over 100 IS doden
verder gooi dit ff door translate als je wilt
ben zelf te lui
Ik zie je anders de bombardementen op de PKK verdedigen, weinig verschil tussen iets toejuichen en het steunen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus? Moet ik dan alsnog toejuichen omdat er iemand is gedood? Ik zit lekker achter mijn computer, iedereen kan wel wat roepen, maar ook als het gaat om zelfverdediging, ga ik het niet toejuichen, zeker niet als meneer doorzeefd is met kogels wanneer hij met vrouw en kind is.
quote:HDP General Co-Chair Selahattin Demirtaş said, "These operations are carried out in favor of the government. We will struggle against AKP not to come power alone due to a snap election.”
Peoples’ Democratic Party (HDP) Co-Chair Selahattin Demirtaş reviewed air operations carried out by Turkish Armed Forces against PKK and ISIS in northern Iraq. “The interim government is warmongering now. We knew they would do mad things to be permanent with panic, we see it for the moment. Government of Justice and Development Party (AKP) has come to a total deadlock. They try to come to power alone with great panic," added Demirtaş.
“Each person you cause his death is our fellows. We share the grief without looking at their uniforms or political opinions. We won’t let our sons be killed in order to cover your dirt. Moreover, a corrupted interim government cannot call HDP to account," underlined HDP co-chair.
The Turkish army’s ongoing military operations in Iraq and Syria to crack down on terrorists was engineered by the Justice and Development Party (AKP), whose objective to regain its one-party government is dragging Turkey into a “civil war,” the leader of the HDP noted.
'AKP is dragging the country into a civil war'
“A temporary government with its temporary prime minister is dragging the country step-by-step into a civil war, regional war. Turkey has already been bogged down the Middle East quagmire because of wrong policies in Syria,” Demirtaş told reporters July 27, before a party meeting in Ankara.
He resumed his speech: “We have nothing to lose. We don’t have billions or protocol cars to lose. We are plain and we will be plain. You think your own fate. Interment flags cannot cover your sins. Fortunately, Turkey has HDP. The ones who see themselves as the master of the country while target HDP as the traitor should look at their own crimes."
'Peace was just one move ahead'
“We will struggle against AKP not to come power alone due to a snap election. Peace was just one move ahead. These operations are carried out in favor of the government. The death of young people unsettles us," said he.
'People who lick AKP’s boots should be questioned'
Demirtaş concluded, "Peoples open or close political parties. Fascist persons try to actualize a fascist policy. We have nothing to fear. If we had had, we wouldn’t have been in the parliament. People who lick AKP’s boots should be questioned.”
Dat moet je niet lezen als een verwijt richting jou, maar een verwijt richting de mensen die dat doen, verwees niet specifiek naar jou, kwam niet eens bij me op als ik eerlijk mag zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:23 schreef primakov het volgende:
[..]
Een uitlaatklep van Erdogan en z'n partij, geen triangulatie in andere bronnen, redelijk groot aantal slachtoffers. Hmm ik ben redelijk sceptisch en nog niet echt overtuigd.
En Erdogan hartje ISIS ja, kan je mij verwijten dat een dergelijke stellingname niet sexy is, maar veel spreekt voor het feit dat Erdogan misschien niet in een liefdevolle relatie zat, maar wel al te graag het handje wilde vasthouden, vooral als isis een vergiftigende werking heeft op die irritante buurjongen van Erdogan.
Steunen nog wel, dat heb je mij zien doen nog wel? Doe er een schepje bovenop en zeg dat ik ook sympathiseer met de oorlog / conflict vanuit Turks kant en dat ik op het punt sta om mij aan te melden voor het Turkse leger nadat ik geld heb gedoneerd dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:23 schreef vermist het volgende:
[..]
Ik zie je anders de bombardementen op de PKK verdedigen, weinig verschil tussen iets toejuichen en het steunen.
Steunen door middel van woorden natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Steunen nog wel, dat heb je mij zien doen nog wel? Doe er een schepje bovenop en zeg dat ik ook sympathiseer met de oorlog / conflict vanuit Turks kant en dat ik op het punt sta om mij aan te melden voor het Turkse leger nadat ik geld heb gedoneerd dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |