abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:10:08 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154923348
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:08 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Ja maar helemaal vrij ben je in die keuze ook niet aangezien je een half punt extra krijgt als je wel altijd aanwezig bent bij die werkgroep maar dat geld vgm niet voor hoorcolleges die ik persoonlijk vaker niet dan wel zinnig vind. Wat bedoel je eigenlijk met dat het soms niet eens mogelijk is om werkcolleges te volgen?
Werkcolleges kan je altijd volgen. Werkgroepen kunnen vol zitten of worden niet aangeboden ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_154923370
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:06 schreef Blistering het volgende:

[..]

Maar waarom boeit je dat zoveel? Als jij gewoon netjes de boel leest en maakt (want waarom zou je dat niet doen?) dan is er toch niets aan de hand?
Omdat mijn haat voor wiskunde huiswerkcontroles dan weer naar boven komt waarbij er wordt gezeken als je sommige opgaven niet had gemaakt of niet helemaal had uitgeschreven ookal snapte je het verder wel. Die behfel ist befehl mentaliteit bevalt me niet.
pi_154923407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Werkcolleges kan je altijd volgen. Werkgroepen kunnen vol zitten of worden niet aangeboden ;)
Met het risico om dom over te komen: wat is het verschil?
pi_154923437
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:10 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Omdat mijn haat voor wiskunde huiswerkcontroles dan weer naar boven komt waarbij er wordt gezeken als je sommige opgaven niet had gemaakt of niet helemaal had uitgeschreven ookal snapte je het verder wel. Die behfel ist befehl mentaliteit bevalt me niet.
Oh maar daar geef ik je ook wel gelijk in. Het voelt heel schools, en dat had ik zelf ook niet verwacht van de universiteit.

De meeste docenten bij mij werken er ook niet aan mee hoor. Die vinden dat je het zelf maar moet uitzoeken. Of je nu wel of niet komt, of je werk wel of niet maakt, uiteindelijk ben jij degene die dik 1900 euro per jaar moet aftikken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:15:51 #205
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154923480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Met het risico om dom over te komen: wat is het verschil?
Werkcolleges zijn colleges (zaal 50 / 100 man) waarin opdrachten klassikaal besproken worden. De mogelijkheid om vragen te stellen is beperkt en de docent leest de antwoorden voor.

werkgroepen (10 tot 20 man) zijn kleine groepen waarin klassikaal opdrachten of discussieonderwerpen behandeld worden. Van studenten wordt een eigen inbreng verwacht en er is mogelijkheid om vragen te stellen en te discussiëren.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22:13 #206
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154923660
Maar goed, het academisch jaar begint over een paar weken al dus ik denk dat je al bent ingeschreven bij een universiteit?
--
pi_154923715
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Werkcolleges zijn colleges (zaal 50 / 100 man) waarin opdrachten klassikaal besproken worden. De mogelijkheid om vragen te stellen is beperkt en de docent leest de antwoorden voor.

werkgroepen (10 tot 20 man) zijn kleine groepen waarin klassikaal opdrachten of discussieonderwerpen behandeld worden. Van studenten wordt een eigen inbreng verwacht en er is mogelijkheid om vragen te stellen en te discussiëren.
Oké, dan ligt het al een stuk genuanceerder, bij dergelijke gelegenheden is het naar mijn mening niet meer dan logischer dat een ietwat actievere houding word verwacht, zeker aangezien werkgroepen vol kunnen zitten en je dan dus onnodig een plaats bezet houd die iemand anders wellicht beter kan gebruiken.

Ik denk dat een vrije universiteit in mijn geval het beste is. Het enige punt dat overblijft zijn die belachelijke huurprijzen in en om Amsterdam.
pi_154923727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:22 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het academisch jaar begint over een paar weken al dus ik denk dat je al bent ingeschreven bij een universiteit?
Begin pas het collegejaar erna.

Bedankt trouwens voor jullie hulp, een stuk nuttiger dan al die open propagandadagen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:28:02 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154923813
Ja, Amsterdam is duur. Al je op tijd inschrijft bij Studentenwoningweb kan je vrij betaalbaar wonen. Als je particulier wilt wonen ben je wat meer kwijt voor een kamer (denk aan 450 euro p/m).

Als je nog een jaartje de tijd hebt om je te orienteren zou ik zoveel mogelijk open dagen en proefstudeer dingen gaan doen. Krijg je een goed beeld van de verschillen. De verschillen in onderwezen materie zijn relatief klein. Maar de cultuur en de onderwijsmethodiek kan erg verschillen. Wat bij de een past, past bij de andere niet. Cultuur en sfeer kan je niet uit de vakkengids halen, die moet je proeven.
--
pi_154924046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:28 schreef Ryon het volgende:
Ja, Amsterdam is duur. Al je op tijd inschrijft bij Studentenwoningweb kan je vrij betaalbaar wonen. Als je particulier wilt wonen ben je wat meer kwijt voor een kamer (denk aan 450 euro p/m).

Als je nog een jaartje de tijd hebt om je te orienteren zou ik zoveel mogelijk open dagen en proefstudeer dingen gaan doen. Krijg je een goed beeld van de verschillen. De verschillen in onderwezen materie zijn relatief klein. Maar de cultuur en de onderwijsmethodiek kan erg verschillen. Wat bij de een past, past bij de andere niet. Cultuur en sfeer kan je niet uit de vakkengids halen, die moet je proeven.
Zal ik zeker doen maargoed ik heb nog een jaar dus dat is verder geen probleem.

Wat huurprijzen betreft: ik heb best wat te besteden (¤600) aangezien ik hiervoor ook al een tijdje heb gewerkt maar ik zit er echt niet op te wachten om op kamers te gaan en wil wel echt m'n eigen studio of appartement al stel ik bijna geen eisen aan de locatie zolang ik maar binnen 3 kwartier op locatie ben dus dan zou zelfs Utrecht nog een optie zijn ware het niet dat de huurprijzen daar bijna even belachelijk zijn.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:41:09 #211
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154924101
600 euro voor een eigen appartement is bijna niet te doen als je gaat huren. Als je wat te besteden hebt zou je eventueel een studio kunnen kopen (voor rond de 100k) in omgeving Amsterdam. Dan kom je rond de 500/600 euro in de maand uit. Maar ik weet niet of je een hypotheek krijgt als student :P

Vrije sector binnen de Randstad begint pas rond de 800+ euro. Met inkomenseis. Voor 600 euro kan je wel een hele mooie kamer krijgen met relatief veel eigen voorzieningen als je een beetje zoekt.
--
pi_154924298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:41 schreef Ryon het volgende:
600 euro voor een eigen appartement is bijna niet te doen als je gaat huren. Als je wat te besteden hebt zou je eventueel een studio kunnen kopen (voor rond de 100k) in omgeving Amsterdam. Dan kom je rond de 500/600 euro in de maand uit. Maar ik weet niet of je een hypotheek krijgt als student :P

Vrije sector binnen de Randstad begint pas rond de 800+ euro. Met inkomenseis. Voor 600 euro kan je wel een hele mooie kamer krijgen met relatief veel eigen voorzieningen als je een beetje zoekt.
Hypotheek gaat het atm niet worden helaas :P.

Hoeveel betaal je voor een studio ongeveer per maand binnen drie kwartier afstand van Amsterdam dat moet toch wel goedkoper kunnen via bv. Studentenwoningweb?

Ohja wie weet toevallig wie die user was die nacht en dag omdraaide? Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat gecombineerd kan worden met je studie aangezien ik een echt nachtmens ben en dat ritme liever voorlopig niet verplicht moet afleren.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:54:38 #213
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154924451
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sefarad het volgende:
Hoeveel betaal je voor een studio ongeveer per maand binnen drie kwartier afstand van Amsterdam dat moet toch wel goedkoper kunnen via bv. Studentenwoningweb?
Via SSW krijg je een container met 4 jaar wachttijd en een studio met +/- 5 jaar wachttijd voor 400 max per maand. Maar dat is sociaal dus wachttijden.
quote:
Ohja wie weet toevallig wie die user was die nacht en dag omdraaide? Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat gecombineerd kan worden met je studie aangezien ik een echt nachtmens ben en dat ritme liever voorlopig niet verplicht moet afleren.
Elke student is een nachtmens :P Colleges om 9 uur zijn dan ook een hel :P
--
pi_154924568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Via SSW krijg je een container met 4 jaar wachttijd en een studio met +/- 5 jaar wachttijd voor 400 max per maand. Maar dat is sociaal dus wachttijden.

[..]

Elke student is een nachtmens :P Colleges om 9 uur zijn dan ook een hel :P
Oke dat is niet al te best.

Wat nachtmens betreft: ik ben denk ik echt een gradatie erger wat dat betreft (lees: wakker worden om 5 uur in de middag en gaan slapen om 8 uur in de morgen tenzij verplichtingen zoals vandaag)
pi_154925444
quote:

[..]

Ik heb momenteel een ritme van slapen tussen 4 en 5 en opstaan tussen 11 en 12. Tjes02 is nog erger, die haalt echt nachten door en slaapt echt overdag (wat ik niet doe).

Combineren met studie? Tsja. Over het algemeen gaat dat prima. Tot je een tentamen of afspraak hebt om negen uur, want dan ben je gesloopt.
pi_154926303
quote:

[..]

Hypotheek gaat het atm niet worden helaas :P.

Op de uva heb je werkgroepen van 18.00-20.00 of 20.00-22.00 als je wil.
pi_154926410
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb momenteel een ritme van slapen tussen 4 en 5 en opstaan tussen 11 en 12. Tjes02 is nog erger, die haalt echt nachten door en slaapt echt overdag (wat ik niet doe).

Combineren met studie? Tsja. Over het algemeen gaat dat prima. Tot je een tentamen of afspraak hebt om negen uur, want dan ben je gesloopt.
Tjes02 is wat dat betreft dan hetzelfde als ik, maar hoeveel contacturen heb je gemiddeld dan ongeveer per week en over hoeveel dagen zijn die verspreid ongeveer? Rechten heeft namelijk het imago van bijna geen contacturen etc. maar het zou niet de eerste keer zijn dat vooroordelen grotendeels gebaseerd zijn op gebakken lucht.

Als die vooroordelen waar zijn is dat wel een groot pluspunt want ik heb dag en nacht ook min of meer omgedraaid (tenzij verplichtingen zoals vandaag).
pi_154926428
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Op de uva heb je werkgroepen van 18.00-20.00 of 20.00-22.00 als je wil.
Are you serious?!
pi_154926456
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:10 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Are you serious?!
Uhu. Altijd gedaan. Toen ik begon waren er zelfs nog hoorcolleges om 18.00 uur en daarna werkgroep om 20.00. Dat was pas mooi.
pi_154926517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uhu. Altijd gedaan. Toen ik begon waren er zelfs nog hoorcolleges om 18.00 uur en daarna werkgroep om 20.00. Dat was pas mooi.
Op hoeveel contacturen moet ik ongeveer rekenen?
pi_154926558
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:13 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Op hoeveel contacturen moet ik ongeveer rekenen?
Als je braaf overal heen gaat? Max10 per week.
pi_154926591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je braaf overal heen gaat? Max10 per week.
Maximaal 10 inclusief hoorcolleges, werkcolleges alles?!

Dat zou echt geweldig zijn.
pi_154926705
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:16 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Maximaal 10 inclusief hoorcolleges, werkcolleges alles?!

Dat zou echt geweldig zijn.
Als je doelstelling is zo min mogelijk aanwezig te zijn, kan je ook je bachelor wel halen door een stuk of 15x per jaar te komen...
pi_154926749
Gaat jou niet zo best af anders, Y.

:P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154926772
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je doelstelling is zo min mogelijk aanwezig te zijn, kan je ook je bachelor wel halen door een stuk of 15x per jaar te komen...
Nouja dat is geen doel opzich maar ik weet gewoon van mezelf dat ik het beste leer in stilte diep in de nacht in m'n kamer en dan is het geweldig dat je niet zoveel word opgezadeld met overbodige onzin waardoor je ook nog eens tijd hebt voor nuttige zaken naast je opleiding.
pi_154926865
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef Blistering het volgende:
Gaat jou niet zo best af anders, Y.

Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...
pi_154926979
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...
Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrecht :'( Trein van 7:43, wekker om 6:00. Wat een ellende -O-
pi_154927031
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrecht :'( Trein van 7:43, wekker om 6:00. Wat een ellende -O-
Gewoon doorslapen
pi_154927117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon doorslapen
Oh ja, dat zou ik zeker doen als er geen aanwezigheidsplicht was.

Wat dat betreft is het echt super kinderachtig. Ik doe het liefste ook alles thuis, ze zien me wel verschijnen op het tentamen. Maar door die idiote regel dat je niet mag herkansen als je meer dan 2x gemist hebt, word je min of meer gedwongen te gaan.

Overigens wel geniaal altijd, die brakke koppen van mijn medestudenten :7
pi_154927246
Ze zijn binnen:

_O_
pi_154927325
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:41 schreef Blistering het volgende:
Ze zijn binnen:
[ afbeelding ]

_O_
VNW _O_
Tabjes plakken _O_
pi_154927659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:09 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Tjes02 is wat dat betreft dan hetzelfde als ik, maar hoeveel contacturen heb je gemiddeld dan ongeveer per week en over hoeveel dagen zijn die verspreid ongeveer? Rechten heeft namelijk het imago van bijna geen contacturen etc. maar het zou niet de eerste keer zijn dat vooroordelen grotendeels gebaseerd zijn op gebakken lucht.

Als die vooroordelen waar zijn is dat wel een groot pluspunt want ik heb dag en nacht ook min of meer omgedraaid (tenzij verplichtingen zoals vandaag).
Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.

Daarnaast heb je (in elk geval op de UvA) nog responsiecolleges (kans om vragen te stellen over de stof) en werkcolleges (voor extensieve studenten die geen hoorcolleges volgen). Als je wil kun je daarmee je contacturen opschroeven maar in principe ben je dan naar herhaling aan het luisteren.

edit: Overigens kun je op de UvA alle hoorcolleges van bachelorvakken ook online terugkijken en soms zelfs live meekijken terwijl ze gegeven worden. Enerzijds is dat super nuttig omdat je niet voor die paar uur naar de uni hoeft maar ik vond het altijd erg lastig de discipline op te brengen om ze echt elke week te gaan kijken en dat ook nog geconcentreerd te doen.
pi_154927682
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:41 schreef Blistering het volgende:
Ze zijn binnen:
[ afbeelding ]

_O_
Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
pi_154927705
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.

Compleet inwisselbaar dus. Maar de Kluwer is wel veel beter.
pi_154927730
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.
pi_154927739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.

Daarnaast heb je (in elk geval op de UvA) nog responsiecolleges (kans om vragen te stellen over de stof) en werkcolleges (voor extensieve studenten die geen hoorcolleges volgen). Als je wil kun je daarmee je contacturen opschroeven maar in principe ben je dan naar herhaling aan het luisteren.

edit: Overigens kun je op de UvA alle hoorcolleges van bachelorvakken ook online terugkijken en soms zelfs live meekijken terwijl ze gegeven worden. Enerzijds is dat super nuttig omdat je niet voor die paar uur naar de uni hoeft maar ik vond het altijd erg lastig de discipline op te brengen om ze echt elke week te gaan kijken en dat ook nog geconcentreerd te doen.
Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.
pi_154927805
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.
Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.
pi_154927819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.
Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.

Ryon zei het al:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:03 schreef Ryon het volgende:
De UvA is echter berucht om (..) het geen ene neuk geven om haar studenten.
Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekend _O_

Maar als je te laat bent of pech hebt kan het ook dat je elke dag één college hebt of, nog erger, twee colleges op één dag met úúúren er tussen.

Als je de inschrijftermijn mist moet je na-inschrijven, en dan word je echt op elke mogelijke manier genaaid.
pi_154927888
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.
Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.
pi_154927896
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.

Compleet inwisselbaar dus. Maar de Kluwer is wel veel beter.
Links rijden is overigens volslagen debiel...
pi_154927909
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:06 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.
Kluwers zijn veel te dik
pi_154927939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.

Ryon zei het al:

[..]

Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekend _O_

Maar als je te laat bent of pech hebt kan het ook dat je elke dag één college hebt of, nog erger, twee colleges op één dag met úúúren er tussen.

Als je de inschrijftermijn mist moet je na-inschrijven, en dan word je echt op elke mogelijke manier genaaid.
Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden? En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?
pi_154927952
quote:
8s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kluwers zijn veel te dik
Bedoel je niet VNW? :7

edit: Oh nee never mind.
pi_154927960
quote:
8s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kluwers zijn veel te dik
2 dik VS 3 dun maakt toch niet echt uit wat dat betreft?
pi_154928018
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:10 schreef Sefarad het volgende:

[..]

2 dik VS 3 dun maakt toch niet echt uit wat dat betreft?
In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.
pi_154928433
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.
Oké true.

Wat waren jullie grootste valkuilen toen jullie begonnen eigenlijk?

Ik ben op een blauwe maandag naar een meeloopdag geweest en daar enorm afgeschrikt omdat die idioten ons zonder enige uitleg casussen wilden laten oplossen waardoor het overkwam als een soort alfa equivalent van raketwetenschap, een tijd daarna thuis een boek bestudeerd en juist weer de andere kant opgeschoten :').
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:23:13 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154931844
Ru heeft ook aanwezigheidsplicht en voorbereidingsplicht bij werkgroepen. Lijkt heel schools, vond ik ook.. Maar zo krijg je wel actieve werkgroepen met discussie i.t.t. dom naar docent loeren.

Overigens Kluwer Limited Edition _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_154931849
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden?
:')
quote:
En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?
Je krijgt werkgroepen toegewezen op basis van vrijkomende plekken omdat studenten niet op komen dagen of stoppen met hun studie. Dat wil dus zeggen dat je totaal geen invloed hebt op wélke werkgroep je terecht komt (kunnen ook meerdere tegelijkertijd zijn) en bovendien krijg je dit alles pas na anderhalf tot twee weken te horen, dus je mist ook het begin van het onderwijs. En geen garantie dat er überhaupt een plek vrijkomt.
pi_154931854
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Boterbartje het volgende:
Ru heeft ook aanwezigheidsplicht en voorbereidingsplicht bij werkgroepen. Lijkt heel schools, vond ik ook.. Maar zo krijg je wel actieve werkgroepen met discussie i.t.t. dom naar docent loeren.

Overigens Kluwer Limited Edition _O_
Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:12:12 #250
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154932903
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.
Lobi

Hoe is je vakantie dan tsjok
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:12:50 #251
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154932919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

:')

[..]

Je krijgt werkgroepen toegewezen op basis van vrijkomende plekken omdat studenten niet op komen dagen of stoppen met hun studie. Dat wil dus zeggen dat je totaal geen invloed hebt op wélke werkgroep je terecht komt (kunnen ook meerdere tegelijkertijd zijn) en bovendien krijg je dit alles pas na anderhalf tot twee weken te horen, dus je mist ook het begin van het onderwijs. En geen garantie dat er überhaupt een plek vrijkomt.
Beter geregeld bij de ru

Sws plek, zelf je wg kiezen
pi_154933147
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lobi

Hoe is je vakantie dan tsjok
Goed hoor. Werk veel (bijna fulltime) en tussendoor veel afspreken met vrienden en muziek maken.

Die van jou?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:37:49 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154933604
quote:
17s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed hoor. Werk veel (bijna fulltime) en tussendoor veel afspreken met vrienden en muziek maken.

Die van jou?
Lekker hoor! Nog weg geweest?
Centjes verdienen, altijd fijn.

Lekker in de hangmat gechillt, vakantie gepakt, geslapen, feestjes en nu ook weer fulltime aan het werk.. maar wel tegen een prettig loon en niet echt hard werken: aangenaam. En heb pas eind oktober weer onderwijs :P
pi_154933840
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lekker hoor! Nog weg geweest?
Centjes verdienen, altijd fijn.

Lekker in de hangmat gechillt, vakantie gepakt, geslapen, feestjes en nu ook weer fulltime aan het werk.. maar wel tegen een prettig loon en niet echt hard werken: aangenaam. En heb pas eind oktober weer onderwijs :P
Ben naar Rock Werchter geweest begin juli en ben aan het plannen om nog naar Lowlands te gaan. Festivals O+ Geen "echte" vakantie dit jaar.

Ik kijk eigenlijk best wel uit naar weer onderwijs. Zin in de master.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:03:29 #255
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154934394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ben naar Rock Werchter geweest begin juli en ben aan het plannen om nog naar Lowlands te gaan. Festivals O+ Geen "echte" vakantie dit jaar.

^O^
Goede verhalen over gehoord. Nice!

Tja, zeker als je gewerkt hebt is onderwijs weer heerlijk. Sowieso (vind ik althans) is onderwijs niet onplezierig. Maarja, ik mag nog 2,5 maand wachten op onderwijs :P Maar vakantie is ook lekker.
pi_154935692
Ik wil ook vakantie :(
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:27:38 #257
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154936911
Jij hebt altijd vaka realy
pi_154939193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welke ga je doen?
pi_154959898
quote:
In collegejaar 2015-2016 gaan we met een kleine groep studenten (minimaal 100) aan de slag met de streamdienst, ELC Library. Overal en altijd je literatuur tot je beschikking hebben? Besparen op je studiekosten (100 euro i.p.v. 325 euro)? ELC Library kent daarnaast ook veel nuttige functionaliteiten zoals een full text zoekfunctie, de mogelijkheid om te arceren en aantekeningen per pagina in de boeken te maken en deze met een druk op de knop in een keer samen te vatten.

Jouw toekomstige werkgevers, of je nou als advocaat gaat werken, als onderzoeker, als juridisch medewerker of adviseur, heeft de overstap naar de digitale werkomgeving al gemaakt. Nu jij nog!

Neem een abonnement op de ELC Library. Voor slechts 20 euro per maand (25 euro per blok) heb je alle boeken van de eerste vier blokken (september tot eind januari) overal en altijd tot je beschikking. Betalen doe je veilig en simpel via iDeal.

Wil jij één van de pioniers zijn? Meld je dan nu aan via studievoorlichting@law.eur.nl
Heb je vragen over ELC Library? Neem dan contact op met Farshida Zafar: zafar@law.eur.nl
Zouden jullie dit doen?
pi_154960045
quote:
6s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:26 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Zouden jullie dit doen?
Nee, beginfase van een ict-project staat garant voor heel veel problemen en hoofdpijn als eindgebruiker
pi_154960141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:32 schreef Henrys het volgende:

[..]

Nee, beginfase van een ict-project staat garant voor heel veel problemen en hoofdpijn als eindgebruiker
Klopt ja. Het is relatief goedkoper maar online lijkt me echt vreselijk.
pi_154960662
Lijkt me ook niet chill om alles van het scherm te moeten lezen

Verder klinkt het wel praktisch
pi_154980284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Is in Leiden ook zo, weet niet of dit alleen voor deeltijd geldt, maar volgens mij kan iedereen hier zich voor inschrijven.
pi_154980285
Lijkt me dramatisch om van een scherm de literatuur te bestuderen. Kun je ook minder gemakkelijk terugbladeren enzo. En laten we wel wezen, het is toch heerlijk om lekker in het zonnetje te zitten en over het vermogensrecht te lezen O+
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:31:31 #265
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154980617
Ik zou steeds afgeleid zijn als ik van een scherm dingen moest aflezen.
pi_154980878
quote:

[..]

Zouden jullie dit doen?
Nee. Zoals al eerder gezegd: je wil nooit testvoorwerp zijn van een ICT-project, lezen van een scherm is veel minder fijn dan papier en bovendien ben je waarschijnlijk je literatuur kwijt als je niet meer betaalt of stopt met studeren.
pi_154980985
Bedankt voor de reacties, ik ga het inderdaad niet doen nee.

Heb op zich wel zin in school nu, nieuwe opleiding, nieuwe school, nieuwe mensen etc maar aan de andere kant vrees ik dat ik nu wel echt moet gaan bikkelen en zo snel mogelijk af moet zijn van m'n middelbareallesuitstellentotdelaatstedagomeen6tehalen-mentaliteit

ghehe
pi_154981282
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:46 schreef Rickertman96 het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ga het inderdaad niet doen nee.

Heb op zich wel zin in school nu, nieuwe opleiding, nieuwe school, nieuwe mensen etc maar aan de andere kant vrees ik dat ik nu wel echt moet gaan bikkelen en zo snel mogelijk af moet zijn van m'n middelbareallesuitstellentotdelaatstedagomeen6tehalen-mentaliteit

ghehe
Leer die mentaliteit wel echt zo snel mogelijk af :') Ik heb mijn eerste jaar op die manier alles gehaald en toen in het tweede jaar ging ik keer op keer op mijn bek omdat de stof iets moeilijker werd.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:36:38 #269
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154982650
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Leer die mentaliteit wel echt zo snel mogelijk af :') Ik heb mijn eerste jaar op die manier alles gehaald en toen in het tweede jaar ging ik keer op keer op mijn bek omdat de stof iets moeilijker werd.
Dan ben je gewoon niet slim genoeg. Als je eerste jaar wel haalt, maar tweede niet met zelfde inzet dat mis je intelligentie. Maar dat is sws bij 75% van de studenten.. En dat kun je compenseren met inzet
pi_154983355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja het moet echt per 1 september veranderd zijn, komt goed, hopelijk :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:07:52 #271
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154983577
quote:

[..]

Zouden jullie dit doen?
Wel goed initiatief! Na je studie doe je ook vrijwel alles digitaal, dus niet gek om daar nu al aan te wennen.
--
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:08:39 #272
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154987298
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wel goed initiatief! Na je studie doe je ook vrijwel alles digitaal, dus niet gek om daar nu al aan te wennen.
Gewoon vulpen en papier
pi_154987704
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:08 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon vulpen en papier
Zou mooi zijn
Wat betalen jullie trouwens voor je boeken per jaar ongeveer?
pi_154989943
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:22 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Zou mooi zijn
Niets.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_154989968
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit. Niet altijd ideaal, maar beter om er nu al mee te beginnen.
pi_154990194
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Niets.
Mama
pi_154991157
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:22 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Zou mooi zijn
Verschilt enorm per jaar, per periode en per boek. Sommige dingen kun je zonder, sommige vakken schrijven weinig voor maar af en toe ben je echt de klos en moet je boeken van 50-60 euro per stuk hebben.

In totaal denk ik over vier jaar zo'n zes- tot achthonderd euro tot nu toe.
pi_154991325
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verschilt enorm per jaar, per periode en per boek. Sommige dingen kun je zonder, sommige vakken schrijven weinig voor maar af en toe ben je echt de klos en moet je boeken van 50-60 euro per stuk hebben.

In totaal denk ik over vier jaar zo'n zes- tot achthonderd euro tot nu toe.
Aha. Weet ik dat ook weer. Ik zie het wel op de 1e schooldag :')
pi_154991410
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:03 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Aha. Weet ik dat ook weer. Ik zie het wel op de 1e schooldag :')
Tip: leer de woorden school, meester en les snel af.
pi_154991494
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

pi_154991745
quote:

[..]

Ik ga naar school of ik ga naar de uni, maakt niet uit
Dat andere zeg ik verder toch nooit
pi_154994387
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:11 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Mama
Zo beschouw ik mijn werkgever niet echt. Niet echt het moederlijk type, voor zover dat al kan met een rechtspersoon.
pi_154995487
quote:

[..]

ik had niet gedacht dat jij er zo eentje was t...
pi_154995502
Tevens groetjes vanaf de Azoren. :P
pi_154996812
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik had niet gedacht dat jij er zo eentje was t...
Ik ben niet iemand die constant met elitaire termen strooit maar als je op de universiteit zit moet je simpelweg niet meer zeggen dat je op school in een klas zit.
pi_155004487
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die constant met elitaire termen strooit maar als je op de universiteit zit moet je simpelweg niet meer zeggen dat je op school in een klas zit.
en huiswerk?
pi_155006909
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

en huiswerk?
Ook niet _O- En tussenuur wat mij betreft ook niet.
pi_155007770
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:17 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik ga naar school of ik ga naar de uni, maakt niet uit
Dat andere zeg ik verder toch nooit
Nee, naar de universiteit gaan is gewoon wezenlijk anders dan een school punt. Altijd zo sneu als mensen die woorden nog gebruiken :').
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:53:27 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_155008533
Ach ga lekker uit de hoogte doen.. Moer naar school is imo prima.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:05:31 #290
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155008625
Universiteit als "elitaire term" beschouwen. Het plebs neemt steeds meer de overhand.
--
pi_155009058
Je kan ook volstaan met uni? Of als je elitair wil klinken: ik ga naar de faculteit *) :P
mag het weten
pi_155009477
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:23 schreef Accursius het volgende:

[..]

Nee, naar de universiteit gaan is gewoon wezenlijk anders dan een school punt. Altijd zo sneu als mensen die woorden nog gebruiken :').
Kortom: je wil gewoon opscheppen dat je een hoog niveau doet :')
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:27:28 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155009631
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:17 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

De kapper noem je toch ook geen slager, want ja, het is allemaal maar middenstand?
--
pi_155009651
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

De kapper noem je toch ook geen slager, want ja, het is allemaal maar middenstand?
Dat zijn jouw woorden
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:33:32 #295
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155009721
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:29 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden

Ik hoor het u zeggen.
--
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:34:50 #296
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155009742
Maar goed. Als jaars mag je nog best het verschil niet kennen tussen "school" en "universiteit" en "klas" en "college". Het een beetje groene achter de oortjes hoort erbij. Als je alles al wist hoefde je natuurlijk ook niet te gaan studeren.
--
pi_155009794
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik hoor het u zeggen.
:D Ben benieuwd of ie de kamer in mag na de TK-verkiezing.
mag het weten
pi_155011659
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Zo beschouw ik mijn werkgever niet echt. Niet echt het moederlijk type, voor zover dat al kan met een rechtspersoon.
Moedervennootschap.
pi_155015210
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:17 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hoezo opscheppen? De universiteit is simpelweg geen school. Het hbo is net zo min "school". Sowieso lopen er genoeg malloten rond op een universiteit dat van opscheppen weinig sprake is.
pi_155015357
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo opscheppen? De universiteit is simpelweg geen school. Het hbo is net zo min "school". Sowieso lopen er genoeg malloten rond op een universiteit dat van opscheppen weinig sprake is.
Hoezo simpelweg
quote:
1school (de; v(m); meervoud: scholen)
1
inrichting waar onderwijs wordt gegeven: een lagere school basisschool
2
het gebouw
3
onderwijs, les: we hebben vandaag geen school
4
richting in letterkunde, kunst enz.; de romantische school
5