abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154926865
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef Blistering het volgende:
Gaat jou niet zo best af anders, Y.

:P
Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...
pi_154926979
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...
Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrecht :'( Trein van 7:43, wekker om 6:00. Wat een ellende -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154927031
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrecht :'( Trein van 7:43, wekker om 6:00. Wat een ellende -O-
Gewoon doorslapen
pi_154927117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon doorslapen
Oh ja, dat zou ik zeker doen als er geen aanwezigheidsplicht was.

Wat dat betreft is het echt super kinderachtig. Ik doe het liefste ook alles thuis, ze zien me wel verschijnen op het tentamen. Maar door die idiote regel dat je niet mag herkansen als je meer dan 2x gemist hebt, word je min of meer gedwongen te gaan.

Overigens wel geniaal altijd, die brakke koppen van mijn medestudenten :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154927246
Ze zijn binnen:

_O_
pi_154927325
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:41 schreef Blistering het volgende:
Ze zijn binnen:
[ afbeelding ]

_O_
VNW _O_
Tabjes plakken _O_
pi_154927659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:09 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Tjes02 is wat dat betreft dan hetzelfde als ik, maar hoeveel contacturen heb je gemiddeld dan ongeveer per week en over hoeveel dagen zijn die verspreid ongeveer? Rechten heeft namelijk het imago van bijna geen contacturen etc. maar het zou niet de eerste keer zijn dat vooroordelen grotendeels gebaseerd zijn op gebakken lucht.

Als die vooroordelen waar zijn is dat wel een groot pluspunt want ik heb dag en nacht ook min of meer omgedraaid (tenzij verplichtingen zoals vandaag).
Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.

Daarnaast heb je (in elk geval op de UvA) nog responsiecolleges (kans om vragen te stellen over de stof) en werkcolleges (voor extensieve studenten die geen hoorcolleges volgen). Als je wil kun je daarmee je contacturen opschroeven maar in principe ben je dan naar herhaling aan het luisteren.

edit: Overigens kun je op de UvA alle hoorcolleges van bachelorvakken ook online terugkijken en soms zelfs live meekijken terwijl ze gegeven worden. Enerzijds is dat super nuttig omdat je niet voor die paar uur naar de uni hoeft maar ik vond het altijd erg lastig de discipline op te brengen om ze echt elke week te gaan kijken en dat ook nog geconcentreerd te doen.
pi_154927682
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:41 schreef Blistering het volgende:
Ze zijn binnen:
[ afbeelding ]

_O_
Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
pi_154927705
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.

Compleet inwisselbaar dus. Maar de Kluwer is wel veel beter.
pi_154927730
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.
pi_154927739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.

Daarnaast heb je (in elk geval op de UvA) nog responsiecolleges (kans om vragen te stellen over de stof) en werkcolleges (voor extensieve studenten die geen hoorcolleges volgen). Als je wil kun je daarmee je contacturen opschroeven maar in principe ben je dan naar herhaling aan het luisteren.

edit: Overigens kun je op de UvA alle hoorcolleges van bachelorvakken ook online terugkijken en soms zelfs live meekijken terwijl ze gegeven worden. Enerzijds is dat super nuttig omdat je niet voor die paar uur naar de uni hoeft maar ik vond het altijd erg lastig de discipline op te brengen om ze echt elke week te gaan kijken en dat ook nog geconcentreerd te doen.
Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.
pi_154927805
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.
Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.
pi_154927819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.
Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.

Ryon zei het al:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:03 schreef Ryon het volgende:
De UvA is echter berucht om (..) het geen ene neuk geven om haar studenten.
Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekend _O_

Maar als je te laat bent of pech hebt kan het ook dat je elke dag één college hebt of, nog erger, twee colleges op één dag met úúúren er tussen.

Als je de inschrijftermijn mist moet je na-inschrijven, en dan word je echt op elke mogelijke manier genaaid.
pi_154927888
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.
Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.
pi_154927896
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.

Compleet inwisselbaar dus. Maar de Kluwer is wel veel beter.
Links rijden is overigens volslagen debiel...
pi_154927909
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:06 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.
Kluwers zijn veel te dik
pi_154927939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.

Ryon zei het al:

[..]

Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekend _O_

Maar als je te laat bent of pech hebt kan het ook dat je elke dag één college hebt of, nog erger, twee colleges op één dag met úúúren er tussen.

Als je de inschrijftermijn mist moet je na-inschrijven, en dan word je echt op elke mogelijke manier genaaid.
Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden? En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?
pi_154927952
quote:
8s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kluwers zijn veel te dik
Bedoel je niet VNW? :7

edit: Oh nee never mind.
pi_154927960
quote:
8s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kluwers zijn veel te dik
2 dik VS 3 dun maakt toch niet echt uit wat dat betreft?
pi_154928018
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:10 schreef Sefarad het volgende:

[..]

2 dik VS 3 dun maakt toch niet echt uit wat dat betreft?
In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.
pi_154928433
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.
Oké true.

Wat waren jullie grootste valkuilen toen jullie begonnen eigenlijk?

Ik ben op een blauwe maandag naar een meeloopdag geweest en daar enorm afgeschrikt omdat die idioten ons zonder enige uitleg casussen wilden laten oplossen waardoor het overkwam als een soort alfa equivalent van raketwetenschap, een tijd daarna thuis een boek bestudeerd en juist weer de andere kant opgeschoten :').
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:23:13 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154931844
Ru heeft ook aanwezigheidsplicht en voorbereidingsplicht bij werkgroepen. Lijkt heel schools, vond ik ook.. Maar zo krijg je wel actieve werkgroepen met discussie i.t.t. dom naar docent loeren.

Overigens Kluwer Limited Edition _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_154931849
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden?
:')
quote:
En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?
Je krijgt werkgroepen toegewezen op basis van vrijkomende plekken omdat studenten niet op komen dagen of stoppen met hun studie. Dat wil dus zeggen dat je totaal geen invloed hebt op wélke werkgroep je terecht komt (kunnen ook meerdere tegelijkertijd zijn) en bovendien krijg je dit alles pas na anderhalf tot twee weken te horen, dus je mist ook het begin van het onderwijs. En geen garantie dat er überhaupt een plek vrijkomt.
pi_154931854
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Boterbartje het volgende:
Ru heeft ook aanwezigheidsplicht en voorbereidingsplicht bij werkgroepen. Lijkt heel schools, vond ik ook.. Maar zo krijg je wel actieve werkgroepen met discussie i.t.t. dom naar docent loeren.

Overigens Kluwer Limited Edition _O_
Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:12:12 #250
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_154932903
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.
Lobi

Hoe is je vakantie dan tsjok
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')