Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef Blistering het volgende:
Gaat jou niet zo best af anders, Y.
Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrechtquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof het zo'n verschil zou maken om er overdag te zitten...
Gewoon doorslapenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:30 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik heb volgende periode iedere woensdag om 9 uur een werkgroep strafprocesrechtTrein van 7:43, wekker om 6:00. Wat een ellende
Oh ja, dat zou ik zeker doen als er geen aanwezigheidsplicht was.quote:
Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:09 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Tjes02 is wat dat betreft dan hetzelfde als ik, maar hoeveel contacturen heb je gemiddeld dan ongeveer per week en over hoeveel dagen zijn die verspreid ongeveer? Rechten heeft namelijk het imago van bijna geen contacturen etc. maar het zou niet de eerste keer zijn dat vooroordelen grotendeels gebaseerd zijn op gebakken lucht.
Als die vooroordelen waar zijn is dat wel een groot pluspunt want ik heb dag en nacht ook min of meer omgedraaid (tenzij verplichtingen zoals vandaag).
Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?quote:
Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Worden die niet als minderwaardig beschouwd t.o.v. Kluwer? Die hebben toch zo'n rare ordening op rechtsgebied etc.?
Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had in mijn eerste jaar altijd twee vakken tegelijk. Elk vak heeft (in de regel) 2 of 3 uur hoorcollege en 2 of 3 uur werkgroep. Simpele rekensom leert dat je dan dus acht tot twaalf contacturen per week hebt.
Daarnaast heb je (in elk geval op de UvA) nog responsiecolleges (kans om vragen te stellen over de stof) en werkcolleges (voor extensieve studenten die geen hoorcolleges volgen). Als je wil kun je daarmee je contacturen opschroeven maar in principe ben je dan naar herhaling aan het luisteren.
edit: Overigens kun je op de UvA alle hoorcolleges van bachelorvakken ook online terugkijken en soms zelfs live meekijken terwijl ze gegeven worden. Enerzijds is dat super nuttig omdat je niet voor die paar uur naar de uni hoeft maar ik vond het altijd erg lastig de discipline op te brengen om ze echt elke week te gaan kijken en dat ook nog geconcentreerd te doen.
Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Helemaal niet. Voor de rest zie Tchock zijn post uitgezonderd de laatste zin.
Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Dat klinkt geweldig maar het word toch niet over vier dagen ofzo verspreid of wel? Dat zou namelijk niet zo tof zijn.
Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekendquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:03 schreef Ryon het volgende:
De UvA is echter berucht om (..) het geen ene neuk geven om haar studenten.
Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Laat ik het dan zo stellen: waarom gebruik jij liever vnw i.p.v. Kluwer? De enige reden die ik atm kan bedenken is die walgelijke kaft van Kluwer.
Links rijden is overigens volslagen debiel...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kluwer versus Vermande is Ajax versus Feyenoord, football versus soccer, links rijden versus rechts rijden.
Compleet inwisselbaar dus. Maar de Kluwer is wel veel beter.
Kluwers zijn veel te dikquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik heb Kluwer nooit gebruikt. VNW bevalt mij prima en heeft mij goed het eerste jaar door geholpen, dus zie geen reden om te veranderen.
Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden? En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar over de UvA spreken en die verspreiden je werkgroepen inderdaad totaal willekeurig.
Ryon zei het al:
[..]
Er is een vast inschrijfmoment waarop alle studenten voor alle vakken moeten inschrijven. Dit is een beetje zoals concertkaartjes kopen online. Alle systemen lopen vast en het is een loterij wat je krijgt. Als je mazzel hebt, heb je volledige keuze en dan kun je meestal al je werkgroepen op één of twee dagen plannen. Ik had in mijn tweede jaar een semester met 5 dagen weekend
Maar als je te laat bent of pech hebt kan het ook dat je elke dag één college hebt of, nog erger, twee colleges op één dag met úúúren er tussen.
Als je de inschrijftermijn mist moet je na-inschrijven, en dan word je echt op elke mogelijke manier genaaid.
Bedoel je niet VNW?quote:
In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:10 schreef Sefarad het volgende:
[..]
2 dik VS 3 dun maakt toch niet echt uit wat dat betreft?
Oké true.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
In totaal niet. Maar je hebt er in de regel eentje nodig.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Valt dat systeem niet op de een of andere manier te manipuleren, de ict'ers op het Science Park moeten daar toch wel een handigheidje in kunnen vinden?
Je krijgt werkgroepen toegewezen op basis van vrijkomende plekken omdat studenten niet op komen dagen of stoppen met hun studie. Dat wil dus zeggen dat je totaal geen invloed hebt op wélke werkgroep je terecht komt (kunnen ook meerdere tegelijkertijd zijn) en bovendien krijg je dit alles pas na anderhalf tot twee weken te horen, dus je mist ook het begin van het onderwijs. En geen garantie dat er überhaupt een plek vrijkomt.quote:En op welke manier word je genaaid als je moet na-inschrijven?
Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Boterbartje het volgende:
Ru heeft ook aanwezigheidsplicht en voorbereidingsplicht bij werkgroepen. Lijkt heel schools, vond ik ook.. Maar zo krijg je wel actieve werkgroepen met discussie i.t.t. dom naar docent loeren.
Overigens Kluwer Limited Edition
Lobiquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jezus, alsof jij maar twintig woorden beheerst of zo.
Beter geregeld bij de ruquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Je krijgt werkgroepen toegewezen op basis van vrijkomende plekken omdat studenten niet op komen dagen of stoppen met hun studie. Dat wil dus zeggen dat je totaal geen invloed hebt op wélke werkgroep je terecht komt (kunnen ook meerdere tegelijkertijd zijn) en bovendien krijg je dit alles pas na anderhalf tot twee weken te horen, dus je mist ook het begin van het onderwijs. En geen garantie dat er überhaupt een plek vrijkomt.
Goed hoor. Werk veel (bijna fulltime) en tussendoor veel afspreken met vrienden en muziek maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lobi
Hoe is je vakantie dan tsjok
Lekker hoor! Nog weg geweest?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed hoor. Werk veel (bijna fulltime) en tussendoor veel afspreken met vrienden en muziek maken.
Die van jou?
Ben naar Rock Werchter geweest begin juli en ben aan het plannen om nog naar Lowlands te gaan. Festivalsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lekker hoor! Nog weg geweest?
Centjes verdienen, altijd fijn.
Lekker in de hangmat gechillt, vakantie gepakt, geslapen, feestjes en nu ook weer fulltime aan het werk.. maar wel tegen een prettig loon en niet echt hard werken: aangenaam. En heb pas eind oktober weer onderwijs
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben naar Rock Werchter geweest begin juli en ben aan het plannen om nog naar Lowlands te gaan. FestivalsGeen "echte" vakantie dit jaar.
Ik kijk eigenlijk best wel uit naar weer onderwijs. Zin in de master.
Welke ga je doen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben naar Rock Werchter geweest begin juli en ben aan het plannen om nog naar Lowlands te gaan. FestivalsGeen "echte" vakantie dit jaar.
Ik kijk eigenlijk best wel uit naar weer onderwijs. Zin in de master.
Zouden jullie dit doen?quote:In collegejaar 2015-2016 gaan we met een kleine groep studenten (minimaal 100) aan de slag met de streamdienst, ELC Library. Overal en altijd je literatuur tot je beschikking hebben? Besparen op je studiekosten (100 euro i.p.v. 325 euro)? ELC Library kent daarnaast ook veel nuttige functionaliteiten zoals een full text zoekfunctie, de mogelijkheid om te arceren en aantekeningen per pagina in de boeken te maken en deze met een druk op de knop in een keer samen te vatten.
Jouw toekomstige werkgevers, of je nou als advocaat gaat werken, als onderzoeker, als juridisch medewerker of adviseur, heeft de overstap naar de digitale werkomgeving al gemaakt. Nu jij nog!
Neem een abonnement op de ELC Library. Voor slechts 20 euro per maand (25 euro per blok) heb je alle boeken van de eerste vier blokken (september tot eind januari) overal en altijd tot je beschikking. Betalen doe je veilig en simpel via iDeal.
Wil jij één van de pioniers zijn? Meld je dan nu aan via studievoorlichting@law.eur.nl
Heb je vragen over ELC Library? Neem dan contact op met Farshida Zafar: zafar@law.eur.nl
Nee, beginfase van een ict-project staat garant voor heel veel problemen en hoofdpijn als eindgebruikerquote:
Klopt ja. Het is relatief goedkoper maar online lijkt me echt vreselijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Nee, beginfase van een ict-project staat garant voor heel veel problemen en hoofdpijn als eindgebruiker
Is in Leiden ook zo, weet niet of dit alleen voor deeltijd geldt, maar volgens mij kan iedereen hier zich voor inschrijven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uhu. Altijd gedaan. Toen ik begon waren er zelfs nog hoorcolleges om 18.00 uur en daarna werkgroep om 20.00. Dat was pas mooi.
Nee. Zoals al eerder gezegd: je wil nooit testvoorwerp zijn van een ICT-project, lezen van een scherm is veel minder fijn dan papier en bovendien ben je waarschijnlijk je literatuur kwijt als je niet meer betaalt of stopt met studeren.quote:
Leer die mentaliteit wel echt zo snel mogelijk afquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:46 schreef Rickertman96 het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ga het inderdaad niet doen nee.
Heb op zich wel zin in school nu, nieuwe opleiding, nieuwe school, nieuwe mensen etc maar aan de andere kant vrees ik dat ik nu wel echt moet gaan bikkelen en zo snel mogelijk af moet zijn van m'n middelbareallesuitstellentotdelaatstedagomeen6tehalen-mentaliteit
ghehe
Dan ben je gewoon niet slim genoeg. Als je eerste jaar wel haalt, maar tweede niet met zelfde inzet dat mis je intelligentie. Maar dat is sws bij 75% van de studenten.. En dat kun je compenseren met inzetquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leer die mentaliteit wel echt zo snel mogelijk afIk heb mijn eerste jaar op die manier alles gehaald en toen in het tweede jaar ging ik keer op keer op mijn bek omdat de stof iets moeilijker werd.
Ja het moet echt per 1 september veranderd zijn, komt goed, hopelijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leer die mentaliteit wel echt zo snel mogelijk afIk heb mijn eerste jaar op die manier alles gehaald en toen in het tweede jaar ging ik keer op keer op mijn bek omdat de stof iets moeilijker werd.
Wel goed initiatief! Na je studie doe je ook vrijwel alles digitaal, dus niet gek om daar nu al aan te wennen.quote:
Gewoon vulpen en papierquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel goed initiatief! Na je studie doe je ook vrijwel alles digitaal, dus niet gek om daar nu al aan te wennen.
Niets.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:22 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn
Wat betalen jullie trouwens voor je boeken per jaar ongeveer?
Dit. Niet altijd ideaal, maar beter om er nu al mee te beginnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel goed initiatief! Na je studie doe je ook vrijwel alles digitaal, dus niet gek om daar nu al aan te wennen.
Verschilt enorm per jaar, per periode en per boek. Sommige dingen kun je zonder, sommige vakken schrijven weinig voor maar af en toe ben je echt de klos en moet je boeken van 50-60 euro per stuk hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:22 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn
Wat betalen jullie trouwens voor je boeken per jaar ongeveer?
Aha. Weet ik dat ook weer. Ik zie het wel op de 1e schooldagquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verschilt enorm per jaar, per periode en per boek. Sommige dingen kun je zonder, sommige vakken schrijven weinig voor maar af en toe ben je echt de klos en moet je boeken van 50-60 euro per stuk hebben.
In totaal denk ik over vier jaar zo'n zes- tot achthonderd euro tot nu toe.
Tip: leer de woorden school, meester en les snel af.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:03 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Aha. Weet ik dat ook weer. Ik zie het wel op de 1e schooldag
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tip: leer de woorden school, meester en les snel af.
Ik ga naar school of ik ga naar de uni, maakt niet uitquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo beschouw ik mijn werkgever niet echt. Niet echt het moederlijk type, voor zover dat al kan met een rechtspersoon.quote:
ik had niet gedacht dat jij er zo eentje was t...quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die constant met elitaire termen strooit maar als je op de universiteit zit moet je simpelweg niet meer zeggen dat je op school in een klas zit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik had niet gedacht dat jij er zo eentje was t...
en huiswerk?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die constant met elitaire termen strooit maar als je op de universiteit zit moet je simpelweg niet meer zeggen dat je op school in een klas zit.
Nee, naar de universiteit gaan is gewoon wezenlijk anders dan een school punt. Altijd zo sneu als mensen die woorden nog gebruikenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik ga naar school of ik ga naar de uni, maakt niet uit
Dat andere zeg ik verder toch nooit
Kortom: je wil gewoon opscheppen dat je een hoog niveau doetquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 08:23 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nee, naar de universiteit gaan is gewoon wezenlijk anders dan een school punt. Altijd zo sneu als mensen die woorden nog gebruiken.
De kapper noem je toch ook geen slager, want ja, het is allemaal maar middenstand?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Kortom: je wil gewoon opscheppen dat je een hoog niveau doet
Dat zijn jouw woordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
De kapper noem je toch ook geen slager, want ja, het is allemaal maar middenstand?
Moedervennootschap.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zo beschouw ik mijn werkgever niet echt. Niet echt het moederlijk type, voor zover dat al kan met een rechtspersoon.
Hoezo opscheppen? De universiteit is simpelweg geen school. Het hbo is net zo min "school". Sowieso lopen er genoeg malloten rond op een universiteit dat van opscheppen weinig sprake is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Kortom: je wil gewoon opscheppen dat je een hoog niveau doet
Hoezo simpelwegquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo opscheppen? De universiteit is simpelweg geen school. Het hbo is net zo min "school". Sowieso lopen er genoeg malloten rond op een universiteit dat van opscheppen weinig sprake is.
quote:1school (de; v(m); meervoud: scholen)
1
inrichting waar onderwijs wordt gegeven: een lagere school basisschool
2
het gebouw
3
onderwijs, les: we hebben vandaag geen school
4
richting in letterkunde, kunst enz.; de romantische school
5
de gezamenlijke volgelingen van een meester
| Forum Opties | |
|---|---|