SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Zonder wrijving geen glans
Het is toch al een tijd geleden, ik weet het niet precies meer, maar laat ik gokken tussen 7 en 10 jaar geleden?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is die weg nou relatief recent geasfalteerd?
Thnx, dan zal het de regen zijn die het zo vers deed lijken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:23 schreef djkoelkast het volgende:
Nog een paar hi-res foto's van die andere boom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Het is toch al een tijd geleden, ik weet het niet precies meer, maar laat ik gokken tussen 7 en 10 jaar geleden?
Van Anrooystraatquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Altijd wordt Den Haag voorbij gegaan met stormen en alles. Ben ik eens 3 dagen niet in Den Haag, is dit het heftigste wat ik zie![]()
[ afbeelding ]
Terwijl er thuis in de straat meerdere bomen zijn gaan liggen, gasleidingen en electra kapotgetrokken zijn![]()
Soms heb je het maar te slikkenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:10 schreef GekkePoes het volgende:
Een kennis die woont op het laagste gedeelte van de woonwijk, en die stond al klaar met de ontstopper om het gat van de beneden wc dicht te duwen als het water omhoog komt te borrelen. Had 1 keertje dat alle drek daar naar binnen kwam lopen bij een storm met hevige regenval..
Gast... Den Haag was één groot bos geworden met al die omgewaaide bomen en bladeren overal...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Altijd wordt Den Haag voorbij gegaan met stormen en alles. Ben ik eens 3 dagen niet in Den Haag, is dit het heftigste wat ik zie![]()
[ afbeelding ]
Terwijl er thuis in de straat meerdere bomen zijn gaan liggen, gasleidingen en electra kapotgetrokken zijn![]()
Kan deze foto niet de standaard WKN-anticlimaxfoto worden vanaf nu?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zegt ie toch ookquote:Op zondag 26 juli 2015 00:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gast... Den Haag was één groot bos geworden met al die omgewaaide bomen en bladeren overal...
Damnquote:Op zondag 26 juli 2015 08:26 schreef beantherio het volgende:
Angstige momenten voor passagiers bij noodlanding Schiphol
Met video van de Transavia-vlucht die een noodlanding moest maken zonder flaps. Da's de snelste landing die ik heb gezien: je vraagt je af of de landingsbaan wel lang genoeg is voor zoiets. Maar blijkbaar wel.
Kans is erg klein, maar uitsluiten kan je het nooit natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:46 schreef computergirl het volgende:
Volgens Staatsbosbeheer kn je beter geen boswandeling maken vandaag ivm takken en bomen die alsnog kunnen vallen
Alleen maar zon in augustus.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:38 schreef Dven het volgende:
NL gaat voor verbetering op de LT. Keert de zomer toch nog terug?
[ afbeelding ]
Hier in het noorden viel het niet mee...vooral in de auto niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:39 schreef Fred0w het volgende:
En toch viel het hier in Zeeland wel mee qua wind en regen.
Hier en daar wel flinke takken op de weg maar dat was ook alles.
[ afbeelding ]
Nou, ik heb het overleefdquote:Op zondag 26 juli 2015 10:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Kans is erg klein, maar uitsluiten kan je het nooit natuurlijk.
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er ligt weer een partij regen klaar
Hoe zit het met de neerslag tekorten? Iemand??
Levensgevaarlijk he..? Als er nog wat takken hangen of bomen net niet omgegaan zijn..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef Ajaxfan het volgende:
Vanmorgen hard gaan lopen in het Amsterdamse Bos. Wat een partij bomen / takken zijn er daar geknakt zeg. Werd meer een soort obstacle run.
Beetje sneu ook om dan pas na de storm nog een keer een tak ofzo op je hoofd te krijgenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk he..? Als er nog wat takken hangen of bomen net niet omgegaan zijn..
Staatsbosbeheer schreeuwt het de hele dag al van de daken.. en is ook algemeen bekend dat daardoor veel ongelukken gebeuren na storm...
http://nos.nl/artikel/204(...)in-bos-wandelen.html
Het was een georganiseerde training van een club die nauw contact heeft met Staatsbosbeheer en we liepen 3x langs een groep mensen van hun die geen krimp gaven. Waren wel weg aan het snoeien maar een deel van het bos was vrijgegeven.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk he..? Als er nog wat takken hangen of bomen net niet omgegaan zijn..
Staatsbosbeheer schreeuwt het de hele dag al van de daken.. en is ook algemeen bekend dat daardoor veel ongelukken gebeuren na storm...
http://nos.nl/artikel/204(...)in-bos-wandelen.html
Kijk ff naar het plaatje bij het bericht.. je zou er zo tussen passen... die mensen zijn daar aan het werk in boomverzorging, die gaan geen mensen tegen houden die eigenwijs zijn... Die gaan bomen kappen.. en je zou ze de ruimte moeten geven..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het was een georganiseerde training van een club die nauw contact heeft met Staatsbosbeheer en we liepen 3x langs een groep mensen van hun die geen krimp gaven. Waren wel weg aan het snoeien maar een deel van het bos was vrijgegeven.
Dat snap ik en zie ik. Ik blijf erbij dat een atletiekclub niet 200 man een pad op stuurt en daarbij hun eigen reputatie / levens in de waagschaal gaat leggen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kijk ff naar het plaatje bij het bericht.. je zou er zo tussen passen... die mensen zijn daar aan het werk in boomverzorging, die gaan geen mensen tegen houden die eigenwijs zijn... Die gaan bomen kappen.. en je zou ze de ruimte moeten geven..
Nee daar worden we het niet over eens als zo'n club dat niet zelf kan bedenken na een zware storm..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:56 schreef Ajaxfan het volgende:
een atletiekclub niet 200 man een pad op stuurt
Dat kan zo'n club ook niet...maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed. Het is wachten tot het dan weer een keer goed mis gaat (wat geheid een keer gebeurt).quote:Op zondag 26 juli 2015 18:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee daar worden we het niet over eens als zo'n club dat niet zelf kan bedenken na een zware storm..
Dat gebeurt zeker.. ook gewoon vanuit het niets.. meestal als er veel blad/bloei in zit..quote:Op zondag 26 juli 2015 18:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kan zo'n club ook niet...maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed. Het is wachten tot het dan weer een keer goed mis gaat (wat geheid een keer gebeurt).
Die tak in het artikel waar je naar linkt heeft niets met een storm te maken.. Dus in hoeverre dat relevant zou zijn...?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat gebeurt zeker.. ook gewoon vanuit het niets.. meestal als er veel blad/bloei in zit..
Maar je mag een beetje zelfredzaamheid verwachten van mensen, helemaal in clubverband..
Ik bedoel, er staan ook geen bordjes: "pas op nat" als het regent.. er word vanuit gegaan dat mensen dat zelf wel snappen![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-ziekenhuis.dhtml
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Die tak in het artikel waar je naar linkt heeft niets met een storm te maken.. Dus in hoeverre dat relevant zou zijn...?
(Dan mag je dus verwachten dat je als club van 200 man na een zware storm geen risico neemt..)quote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat gebeurt zeker.. ook gewoon vanuit het niets.. meestal als er veel blad/bloei in zit..
Ik vond het ook wat vreemd na gisteren maar verwacht dan altijd maar dat de organisatie weet wat ze doen. Even om verduidelijking gevraagd bij hun.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
[..]
(Dan mag je dus verwachten dat je als club van 200 man na een zware storm geen risico neemt..)
Je moet altijd en overal om jezelf denken... Zorg altijd dat als je ergens binnen stapt, je weet waar een nooduitgang is etc.. daar moet je toch echt zelf om denken.. Het gaat altijd goed.. en het gebeurd altijd een ander he..quote:Op zondag 26 juli 2015 19:05 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat vreemd na gisteren maar verwacht dan altijd maar dat de organisatie weet wat ze doen. Even om verduidelijking gevraagd bij hun.
Of je linkt meteen ook even naar het filmpje:quote:Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef tralalala het volgende:
Dat filmpje van binnen het Transavia vliegtuig die gisteren in problemen kwam op het journaal, stewardess keihard aan het schreeuwen en paniek zaaien.Wat een doos
Je wordt inderdaad getraind om je gezicht zo strak mogelijk te houden bij noodsituaties, en vooral de kalmte te bewaren. Maar goed, dat geeft natuurlijk geen enkele garantie als er een keer echt wat gebeurd. Lijkt een beetje op EHBO lessen voor de gemiddelde Nederlander, het wordt allemaal mooi verteld en dat is het ook, totdat er een keer echt wat gebeurd....quote:Op zondag 26 juli 2015 21:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Of je linkt meteen ook even naar het filmpje:
Ze zullen het in hun training wel meekrijgen. Daarbij geloof ik wel dat het vrij angstaanjagend is en dat je dan een beetje doorschiet.
In die Youtube reacties staat dat het protocol is om dat zo te doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef tralalala het volgende:
Dat filmpje van binnen het Transavia vliegtuig die gisteren in problemen kwam op het journaal, stewardess keihard aan het schreeuwen en paniek zaaien.Wat een doos
quote:Dat moeten ze want anders raken ze hun baan kwijt. Dit is onderdeel van de noodlandings-procedure. Hierbij wordt continue geschreeuwd om de brace-position aan te nemen totdat het vliegtuig stilstaat. Ik hoop dat je het nu begrijpt.
Contact met ze gehad:quote:Op zondag 26 juli 2015 20:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je moet altijd en overal om jezelf denken... Zorg altijd dat als je ergens binnen stapt, je weet waar een nooduitgang is etc.. daar moet je toch echt zelf om denken.. Het gaat altijd goed.. en het gebeurd altijd een ander he..![]()
Maar een beetje voorbereid zijn kan nooit kwaad..
En toen viel er alsnog een tak naar beneden zonder aanleiding of wind![]()
![]()
Uit het artikel:quote:Op zondag 26 juli 2015 21:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Contact met ze gehad:
'Het Amsterdamse Bos staat echter niet onder beheer van Staatsbosbeheer en daarom hebben we ook geen contact met die instelling. We hebben nauwe contacten met het beheer van het Amsterdamse Bos. Zij hebben het bos vanochtend vrijgegeven'.
Oké wie lult er uit zijn nek van de 2.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Uit het artikel:
Boswachter Van Zadelhoff van het Amsterdamse Bos denkt nog zeker een week nodig te hebben om de stormschade op te ruimen.
Niet iedereen neemt de waarschuwing van de boswachters serieus.
quote:Op zondag 26 juli 2015 22:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Oké wie lult er uit zijn nek van de 2.
Ohw my gawd ik had dood kunnen zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie de tekst in de foto.. en de foto zelf zegt echt al genoeg...![]()
Zelfs daar in het zonnigste stukje Nederland?quote:
Ja, en het stopt ook niet meerquote:Op maandag 27 juli 2015 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelfs daar in het zonnigste stukje Nederland?
En m'n moeder en zusje zitten juist op Texelquote:
Dat is al lang weggedreven.quote:Op maandag 27 juli 2015 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
En m'n moeder en zusje zitten juist op Texel
Mijn moeder heeft ook standaard slecht weer op vakantie. Zelfs precies de 10 dagen die ze hier was, was het precies het koelst en het meest bewolk en hebben we ook de enige regen van deze maand gehadquote:
En filmpje van de buitenkantquote:Op zondag 26 juli 2015 21:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Of je linkt meteen ook even naar het filmpje:
Ze zullen het in hun training wel meekrijgen. Daarbij geloof ik wel dat het vrij angstaanjagend is en dat je dan een beetje doorschiet.
Klopt. De airco werkt namelijk goedquote:
Flaps kapoet?quote:Op maandag 27 juli 2015 09:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En filmpje van de buitenkant![]()
Was dus wel menens, ze komen met een hogere snelheid dan gebruikelijk aanvliegen en landen zonder flaps (!)
jammer alleen dat ik moet fietsen naar het station. Kreeg me toch een bak water over me heen vanochtend vroegquote:
De rest van de week ook. Tot en met donderdag iigquote:
Zou snorkel pakkenquote:Op maandag 27 juli 2015 12:51 schreef Misstique het volgende:
In een minuut of tien is m'n tuin hier (Zwolle) compleet veranderd in een zwembad..
Bluf dat je erin gaat liggen met je luchtbed/snorkel..quote:Op maandag 27 juli 2015 12:51 schreef Misstique het volgende:
In een minuut of tien is m'n tuin hier (Zwolle) compleet veranderd in een zwembad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |