Zojuist wel continu onweer en regen hier in Boedapest. Kwam ook best uit het niets, afgelopen donderdag ook wel. Dus wie weet morgenquote:
Staat een youtube filmpje in het vorige deel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb wat gemist, maar wat heeft Alfons nou precies gedaan en is het ergens op beeld? Klinkt als iets tofs?
Tof dat je ter plaatse bentquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:35 schreef Rossdale het volgende:
Was wel van erg ver weg voor mijn telefoon helaas
Da' klopt nie'. Dat geldt alleen voor de coureurs die Q3 halen, oftewel 1 t/m 10. Daarboven hebben ze vrije bandenkeuze.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:10 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
#1 t/m #15 starten op de banden waarmee ze in q2 hun snelste tijd hebben gereden.
Dat klopt. Vergissing van mij om de q2-rijders er ook bij te rekenen.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Da' klopt nie'. Dat geldt alleen voor de coureurs die Q3 halen, oftewel 1 t/m 10. Daarboven hebben ze vrije bandenkeuze.
Hij heeft niks te kiezen, hij moet op zacht starten.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben toch benieuwd of Max weer voor zelfde tactiek gaat als op Silverstone, starten op de hardere band en eindigen op zacht.
Maarja, er zit regen in de lucht. Buxton heeft zojuist op zijn twitter gemeld dat het nat is endat is de afgelopen dagen nog niet geweest. Hopelijk blijft het zo![]()
[/chauvinisme]
Inderdaad, vrijwel altijd moet de gehele Q3 op zacht starten.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij heeft niks te kiezen, hij moet op zacht starten.
zo'n beetje elke weersvoorspelling zegt dat het vanmiddag droog is inclusief zonnetje bij het circuitquote:Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben toch benieuwd of Max weer voor zelfde tactiek gaat als op Silverstone, starten op de hardere band en eindigen op zacht.
Maarja, er zit regen in de lucht. Buxton heeft zojuist op zijn twitter gemeld dat het nat is endat is de afgelopen dagen nog niet geweest. Hopelijk blijft het zo![]()
[/chauvinisme]
Een afwijkende strategie is meestal om naar voren te rijden. De williams coureurs doen dit vaker om te proberen de mercedessen aan te vallen. Dit laatste gaat niet gebeuren op dit circuit want het is een high downforce circuit. Daarnaast is p9 vrij realistisch voor Max. Ik denk dat P8 misschien nog tot de mogelijkheden ligt voor Max, maar dan wordt het met een andere strategie nog moeilijk om die plek te pakken.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja, kwam er net achter na het posten... Ik zat nog met die p11 van VT2 in mn hoofd. Maar dan de vraag, hij rijdt goed en graag met die hardere band (vaak wel), meestal zie je rijders of begin van de race de andere band nemen, of eind van de race. Hoe vaak komt het voor dat de hardere band midden in de race word gebruikt? Perez doet het vaak weet ik en volgens mij Massa ook wel. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet. En nu Max een extra set banden heeft, zal hij ze dan gaan gebruiken en een 3 stopper willen doen?
Geplande driestoppers komen tegenwoordig eigenlijk niet meer voor.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja, kwam er net achter na het posten... Ik zat nog met die p11 van VT2 in mn hoofd. Maar dan de vraag, hij rijdt goed en graag met die hardere band (vaak wel), meestal zie je rijders of begin van de race de andere band nemen, of eind van de race. Hoe vaak komt het voor dat de hardere band midden in de race word gebruikt? Perez doet het vaak weet ik en volgens mij Massa ook wel. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet. En nu Max een extra set banden heeft, zal hij ze dan allemaal gaan gebruiken en een 3 stopper willen doen?
Daar heb je wel gelijk in ja, toch zie ik het niet als onmogelijk. Zeg dat hij 6 of 8 ronden doet over zijn eerste set, hoeft minder banden te sparen en dus lekker aggresief rijden, dan naar de hardere band en een langere stint op rijden. Laatste deel van de race kan hij weer tot 2 keer toe meer vragen van zijn banden dan gebruikelijk, zeker op een warme baan + een tank die leeg word gereden geen onmogelijke strategie. Perez deed het volgens mij ook hier op Hongarije 2 of 3 jaar geleden ook een afwijkende strategie met veel puntjes als bonus.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geplande driestoppers komen tegenwoordig eigenlijk niet meer voor.
Met deze strategie moeten er grote gaten tussen coureurs zitten of je moet goed kunnen inhalen. Inhalen op de Hungaroring is lastig dus ik denk niet echt dat het veel zal helpen om in de laatste 15 rondjes er twee setjes zachte banden onder te gooien. De enige manier waarop ik het zie werken is als Max in de eerste helft van de race achter iemand zit die langzamer is waardoor Max veel brandstof kan besparen die hij kan gebruiken tijdens de laatste 15 rondjes van de race met de zachte band.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in ja, toch zie ik het niet als onmogelijk. Zeg dat hij 6 of 8 ronden doet over zijn eerste set, hoeft minder banden te sparen en dus lekker aggresief rijden, dan naar de hardere band en een langere stint op rijden. Laatste deel van de race kan hij weer tot 2 keer toe meer vragen van zijn banden dan gebruikelijk, zeker op een warme baan + een tank die leeg word gereden geen onmogelijke strategie. Perez deed het volgens mij ook hier op Hongarije 2 of 3 jaar geleden ook een afwijkende strategie met veel puntjes als bonus.
Heb soms het idee dat coureurs/teams teveel in een stramien zitten en weinig risico meer willen nemen. Ook vanwege de poen natuurlijk eind van het jaar, maar ook door vastgeroest te zitten in het veilige hoekje. Eigenlijk heb je het dan niet eens meer over een strategie, maar meer een protocol. En gelukkig is STR wel zo'n team dataf en toe durft !
bespaar je de moeite en tijd als je dat weet. BBC heeft toch nog een kleine samenvatting in hun preview.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Was de quali spannend? Ik weet alleen Hamilton op pole en Max 9 verder geen seconde van gezien. Kan nog een recording gaan bekijken nu voor de race als het de moeite waard is.
Dit inderdaad, gewoon de samenvatting van de BBC bekijken, de hele kwali is niet echt de moeite waard. Einde Q2 is nog even spannend en het moment van Alonso is lache.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bespaar je de moeite en tijd als je dat weet. BBC heeft toch nog een kleine samenvatting in hun preview.
Dat leek mij ook, vond het al zo vreemd.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:57 schreef franklop het volgende:
Elke Europese GP begint al jaren om 14.00 uur. Dat is nu niet anders
Dat is dan ook het opvallenste moment dit jaar (voor beiden)...quote:Op zondag 26 juli 2015 13:15 schreef franklop het volgende:
Max in introfilmpje BBC
Jammer genoeg dan wel met de crash met Grosjean
Ik hoop op een grote massale crash, dat is al weer even geleden.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ben benieuwd wat de start gaat brengen. Hulk zal wel snel naar voren schieten in de eerste ronden, hopen dat Sainz Grosjean nog even eruit start.. En misschien nog een plaatsje winnen voor Verstappen bij de start zelf als hij goed weet weg te komen.hij zit gunstig links.
Ik zie die 2 mercedessen best graag tegen elkaar aanrijden.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb liever dat er 20 rijders een goede race neerzetten, maar ieder zijn ding...
Beide een lange pitstop en dan het hele veld voorbij moeten. Zou leuk zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:31 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ik zie die 2 mercedessen best graag tegen elkaar aanrijden.
Mag ook.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beide een lange pitstop en dan het hele veld voorbij moeten. Zou leuk zijn.
Er hangt toch wel een en ander aan buien in de omgeving, maar heel heftig is het allemaal niet.quote:
Ja op 25km van het circuit zeiden ze, maar dat komt volgens de experts niet over het circuit heen.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:36 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Er hangt toch wel een en ander aan buien in de omgeving, maar heel heftig is het allemaal niet.
http://www.met.hu/en/idojaras/aktualis_idojaras/radar/
Ik hoorde wat ze zeiden maar dat ging over een bui ten Noorden van het circuit. Er is ook nog genoeg in aantocht vanuit het Westen.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:37 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja op 25km van het circuit zeiden ze, maar dat komt volgens de experts niet over het circuit heen.
Dat zou erg leuk zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:39 schreef Izzy73 het volgende:
Ik hoop dat Max punten gaat scoren en dat Lewis van de baan afvliegt en uitvalt.
Sssst.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:45 schreef heywoodu het volgende:
Lekker geregeld onderling, die minuut stilte
Ze stonden allemaal te praten, dus ik wist niet of het al begonnen was.quote:
volkslied lijkt mequote:
Hongaars volkslied lijkt me, ik weet nog wel dat dat een vrij sip volkslied is dus dat past hier ook wel bij.quote:
Maar waarom wordt Jules geeerd tijdens het Hongaars volkslied? Beetje vreemd.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hongaars volkslied lijkt me, ik weet nog wel dat dat een vrij sip volkslied is dus dat past hier ook wel bij.
Ik zou zeggen, leg die helmen neer, ga staan en laat dan de minuut stilte ingaan.quote:
ja, dit dus.....quote:Op zondag 26 juli 2015 13:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leg die helmen neer, ga staan en laat dan de minuut stilte ingaan.
klootviool?quote:
Dat vroeg ik me ook afquote:Op zondag 26 juli 2015 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f
wat betekent dit
Ace-id.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f
wat betekent dit
Mwah, waarschijnlijk heeft hij er duizenden in zijn huisje hangen.quote:
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, maar daar laat hij alleen anderen op spelen.
Leuk huis, zwembad alleen een beetje klein.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Mwah, waarschijnlijk heeft hij er duizenden in zijn huisje hangen.
[ afbeelding ]
Het is ook maar een klein mannetje en vergeleken bij dat huis lijkt alles klein.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Leuk huis, zwembad alleen een beetje klein.
Ik had het ook liever niet gezien.quote:
ik hoop het nietquote:Op zondag 26 juli 2015 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat Hamilton vandaag winnen?
Zeg het maar jongens
Hij kan er maar een per keer aan, dus meer dan 2 heeft hij niet nodigquote:Op zondag 26 juli 2015 13:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Mwah, waarschijnlijk heeft hij er duizenden in zijn huisje hangen.
[ afbeelding ]
Download gewoon ace player, dan heb je dat gezeik ook niet meer.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:55 schreef raptorix het volgende:
Iemand een webstream voor wetenschappelijk onderzoek? PM please.
holaquote:Op zondag 26 juli 2015 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
Damn. Sport1 heeft geoblock. Dus ik kan nu niet kijken. Of is er een app voor ace streams?
Oh lekker kut...quote:Op zondag 26 juli 2015 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
Damn. Sport1 heeft geoblock. Dus ik kan nu niet kijken. Of is er een app voor ace streams?
Je bent niet de enigequote:Op zondag 26 juli 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt echt een doodsaaie race trouwens, en toch elke keer weer kijken. Wat een saai leven heb ik
Ga fietsen. Of Netflix/PT bingen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt echt een doodsaaie race trouwens, en toch elke keer weer kijken. Wat een saai leven heb ik
Zolang hij in de top tien eindigt ben ik blijquote:
Limburgs bier neem ik aan?quote:Op zondag 26 juli 2015 14:01 schreef DerRabbit het volgende:
Biertje op tafel, Sport1 op de TV en Fok op mijn laptop. Veel beter kan het leven niet meer worden. Wellicht een paar pitpoezen mijn kant op sturen zou het eventueel nog beter maken.
Het is een verslaving, elke keer weer die F1 aanzetten in de hoop dat het wat wordt en keihard teleurgesteld worden als die Mercedessen de optocht leiden.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga fietsen. Of Netflix/PT bingen.
quote:
Nein man, Belgisch bierquote:
Waar haal je dat geluid (gratis) vandaan?quote:Op zondag 26 juli 2015 14:03 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb hier de Bbc opmet geluid van Olav via de pc. Beste setup... Als BBC uitzendt natuurlijk
Belgisch Limburg?quote:
zal te maken hebben met de brandstof.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:04 schreef zoem het volgende:
Rare regel eigenlijk dat dit van het rondetotaal afgaat.
Volgens mij stond Vettel niet goed.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee waarom, want iedereen kon weg komen
Dat dan weer welquote:
Zal wel moeten ander staan ze aan het eind allemaal stil zonder brandstofquote:Op zondag 26 juli 2015 14:04 schreef zoem het volgende:
Minder brandstof besparen en meer raggen met die bak dus.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:04 schreef zoem het volgende:
Mooi.quote:
deze man leeft de leven.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:01 schreef DerRabbit het volgende:
Biertje op tafel, Sport1 op de TV en Fok op mijn laptop. Veel beter kan het leven niet meer worden. Wellicht een paar pitpoezen mijn kant op sturen zou het eventueel nog beter maken.
Heb ook een paar Belgische speciaal biertje in huis gehaald. Als cadeautje om na te genieten van een geweldige racequote:
Sport1 go, abbotje bij/via een forummer.. (Ik weet niet meer wiequote:Op zondag 26 juli 2015 14:04 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Waar haal je dat geluid (gratis) vandaan?
quote:
Wat nou saaiquote:
Ik denk dat ik die speciaal biertje toch wat eerder ga open trekkenquote:
Bye bye anderhalf uurtje slapen, welkom geweldige racequote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wie zei ook al weer dat het een saaie race zou gaan worden?
He pushed me off the trackquote:Op zondag 26 juli 2015 14:08 schreef Izzy73 het volgende:
Hamilton begint alweer te zeuren dat het aan Nico lag
Nee maar daar gaan de punten. Helaas.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt helaas niet alles hebben
Gaat sowieso leuke race worden met een Hamilton die door het veld heen moet en de Ferrari's die strategisch aan de bak moeten. Genoeg leuke momenten in het vooruitzicht!quote:
Perez ook. Doen die FI goedquote:Op zondag 26 juli 2015 14:09 schreef King_Merc het volgende:
Hulkenberg heeft ook een goeie start gehad
Die komt een paar rondjes later nadat hij weer een off momentje heeft.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:10 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hij zal dadelijk ook wel 'don't talk to me in the corners' roepen.
Was al duidelijk dat ze hem straf zouden gaan geven.quote:
quote:
Die heeft het wel goed gedaan, zat nog even langs Maxi.quote:
Een hogere straf zou goed zijn voor Max. Nu is het maar een kwestie van er dicht achter zitten als de eerste stops komen.quote:
Vettel gehoudenquote:Op zondag 26 juli 2015 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Vloekerdevloek... Vettel ingewisseld voor Rosberg in de manager
Parijs is nog verquote:
Inderdaad, Nico deed hierin niets fout.quote:
Gewoon Hamilton samen met Rosberg nemen de rest van het seizoen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:13 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet vaker Hamilton in de manager nemen
Inderdaad, maar wel Alonso al voorbijquote:Op zondag 26 juli 2015 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
Max helaas gewoon een uur te laat bij de start. Jammer.
dit dusquote:
Had je dan iets anders verwacht van Lewisquote:
Die gaat nog wel het een en ander winnen bij en rondom de stops.quote:
Hamilton en Vettel dan, Ferrari dominant hoeft ook weer niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gewoon Hamilton samen met Rosberg nemen de rest van het seizoen.
Hamilton gaat weer elk rondje op dezelfde plekken dezelfde kansloze moves proberen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:15 schreef Bayswater het volgende:
Massa gaat Hamilton een tijdje afhouden hopelijk
Nico is erger.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:15 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Had je dan iets anders verwacht van Lewis![]()
Als hij niet vooraan rijdt dan ligt het aan alles en iedereen behalve hemzelf.
Allebei vrij walgelijkquote:
Het zou wat zijn als Max zometeen voor Hamilton rijd. Dan krijgt hij een fles champagne van Ferrari opgestuurd na de racequote:
torrent stream / ace stream id.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:18 schreef Susi het volgende:
Go Max.
Wat is bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f ?
Vind Hamilton toch erger, ik weet niet wat het is bij die gast, hij staat me gewoon niet aan. Vooral die vader is een walgelijke ventquote:
Of effe een radiootje er tegenaan gooien!quote:Op zondag 26 juli 2015 14:18 schreef Geralt het volgende:
Max aansluiting weer. Zet sainz maar ff terug aan de kant
Bij Hamilton is ook de rest vervelend. Bij Rosberg is het echt alleen zijn gehuil in de auto wat hem vervelend maakt, die is niet zo overdreven arrogant oidquote:Op zondag 26 juli 2015 14:18 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Vind Hamilton toch erger, ik weet niet wat het is bij die gast, hij staat me gewoon niet aan. Vooral die vader is een walgelijke vent
Ik weet wel wat het is bij die gast, het is een verwend nest dat denkt dat de regels niet voor hem gelden en die begint te bleren als een klein kind wanneer niet alles perfect voor hem gaat.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:18 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Vind Hamilton toch erger, ik weet niet wat het is bij die gast, hij staat me gewoon niet aan.
quote:Op zondag 26 juli 2015 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het is bij die gast, het is een verwend nest dat denkt dat de regels niet voor hem gelden en die begint te bleren als een klein kind wanneer niet alles perfect voor hem gaat.
quote:Op zondag 26 juli 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Massa had nog net iets meer moeten duwen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |