abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:27:38 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154575779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De meeste mensen kopen hun dagelijkse boodschappen toch nog in de supermarkt. Zo zullen er ook dagelijkse (actualiteiten)programma's, nieuws, registraties van evenementen etc op tv-zenders te zien blijven.
Alleen kijken er steeds minder mensen naar, en vergrijzen deze steeds meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154575785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:25 schreef Scrutinizer het volgende:
De meeste mensen kopen hun dagelijkse boodschappen toch nog in de supermarkt. Zo zullen er ook dagelijkse (actualiteiten)programma's, nieuws, registraties van evenementen etc op tv-zenders te zien blijven.
Dat lijkt mij toch ook.

En dat moet ook.

Wordt toch maar een saaie troep als internet alles gvd maar overneemt! De videotheek is al uit het straatbeeld verdwenen, de platenzaak, cd'-winkel. Beetje jammer toch. Vond het altijd heerlijk om lekker te neuzen in dat soort zaakjes. Nu neemt internet alles over.
pi_154575872
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die nu jong zijn worden ook vanzelf oud en het is maar de vraag of mensen in die levensfase nog steeds bereid zijn alles zelf uit te gaan zitten vogelen. Na een lange dag werken, de kinderen net op bed ... veel mensen hebben dan weinig puf meer dan om die tv aan te zetten en te consumeren wat ze voorgeschoteld krijgen.
  Moderator / Colorchick donderdag 23 juli 2015 @ 19:32:40 #154
382129 crew  Donna
pi_154575906
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja dit.

Niemand in mijn omgeving kijkt nog echt TV. Ze kijken vooral series. Vrijwel geen enkele serie wordt in Nederland op de TV uitgezonden, of pas maanden (soms jaren) later. Of gewoon hele seizoenen door elkaar heen, keer op keer op herhaling. Dan heb je er echt totaal niks aan.

Mijn moeder (en haar generatie) kijkt dan wel weer veel TV. Van het nieuws, tot docu's, tot slechte programma's. Maarja, vergrijzing.
  Moderator / Colorchick donderdag 23 juli 2015 @ 19:35:42 #155
382129 crew  Donna
pi_154575996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:31 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Mensen die nu jong zijn worden ook vanzelf oud en het is maar de vraag of mensen in die levensfase nog steeds bereid zijn alles zelf uit te gaan zitten vogelen. Na een lange dag werken, de kinderen net op bed ... veel mensen hebben dan weinig puf meer dan om die tv aan te zetten en te consumeren wat ze voorgeschoteld krijgen.
Ik denk dat juist die mensen na een lange dag werken en de kinderen op bed, Netflix aanzetten of een gedownloade serie. Dat zie ik wel bij collega's. Zij kijken er juist naar uit om `s avonds als alles aan kant is een serie/film te gaan kijken . Echt iets zien wat je graag wilt zien en niet 'wat er maar op TV is'.
pi_154576333
Nu nog alternatieve en 'gezonde' media gaan streamen via internet, en de hele santekraam kan de prullenbak in. Zou hoog tijd worden.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_154576412
Televisie is een verouderd medium. Net als het telegram, Viditel, telefoon (met draad en draaischijf) en de compactcassette. Het scherm zal wel blijven bestaan en nog lange tijd onze huiskamers vullen, maar televisie als medium loopt op zijn einde. Toen er nog twee netten waren bleven mensen soms thuis voor een programma. Met de komst van video hoefde dat niet meer. Ik had eind vorige eeuw zelfs drie videorecorders, omdat het kon en omdat ze bijna niks meer kostten. Begin deze eeuw begon de omslag. Series uit de VS kwamen pas na jaren hier op de buis, maar werden vaak midden in een seizoen geschrapt. Boeiende series worden 's nachts uitgezonden en dan nog beginnen ze vaak een kwartier te laat zodat je niks aan je video hebt. Door de snelheid van internet kan je een serie in een minuutje binnenhalen.

In een volgend topic zal ik uitgebreider ingaan op (illegaal) downloaden en aanbieders als Netflix en HBO.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_154576584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:34 schreef Coritchando het volgende:
wij kijken ook geregeld netflix (kinderen iets meer) maar zou de normale tv niet willen missen. soms is het gewoon fijn om hersenloos rond te zappen en te blijven hangen op een programma wat je dan leuk vindt.

[..]
Ik betrap mezelf er al tijdenlang op dat er, wanneer ik met zappen op het "uiteinde" van mijn zenderpakket aanbeland ben, totaal niets voorbij is gekomen wat mijn aandacht ook maar enigszins heeft vast kunnen houden.

Op programma's als bijvoorbeeld 'Andere tijden' en 'De ijzeren eeuw' (niet toevalligerwijs beiden door Hans Goedkoop geproduceerd) na komt er tegenwoordig vooral veel vuilnis voorbij op TV...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154576655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En laten we vooral al die extra zenders in de lucht blijven houden die niks toevoegen.
Veronica, net 5, sbs 6, en ga zo maar door. Afijn, we hebben gewoon te veel zenders.
En alsnog kwam er nóg één bij, SBS9. Nóg meer water bij de wijn. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154576723
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_154577271
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik betrap mezelf er al tijdenlang op dat er, wanneer ik met zappen op het "uiteinde" van mijn zenderpakket aanbeland ben, totaal niets voorbij is gekomen wat mijn aandacht ook maar enigszins heeft vast kunnen houden.

Op programma's als bijvoorbeeld 'Andere tijden' en 'De ijzeren eeuw' (niet toevalligerwijs beiden door Hans Goedkoop geproduceerd) na komt er tegenwoordig vooral veel vuilnis voorbij op TV...
dan ga ik meestal een boek lezen :D
pi_154577396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:19 schreef Coritchando het volgende:

[..]

dan ga ik meestal een boek lezen :D
Weet je dat ik alleen nog een boek lees voor slapen gaan. En niet zo snel ook meer.
Verder heb ik hetzelfde met tv als DDDDaaf. Wij hebben gek genoeg onlangs nieuw pakket aangevraagd bij KPN, maar eh... ik heb nauwelijks nog naar de tv gekeken, alleen af en toe een avondje Investigative Discovery. Eigenlijk is het dus allemaal langzamerhand weggegooid geld aan het worden. Cherry picking wb NPO via Uitzending Gemist kan via je breedbandje.
Heel rationeel bekeken heb je straks alleen je breedbandje nog maar nodig, zit dus eigenlijk op hetzelfde punt als Dagonet hierboven.
I´m back.
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:44:08 #164
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_154578073
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

'De IJzeren Eeuw' ook hele mooie inderdaad. Keek die vaak in de herhaling op zondag.

Verder kijk ik alleen nog maar op deze manier. Scannen wat er komt in de digitale gids en daar een uiterst kleine selectie uit maken. Je moet de pareltjes wel zoeken zolangzamerhand.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_154580024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:20 schreef Duikbril112 het volgende:
Maar live (talk) shows, die kunnen toch in feite nooit vervangen worden?
De tv is toch ook een beetje een sociaal bindmiddel trouwens? Dat het hele land ergens naar kijkt gezamenlijk (bijvoorbeeld de halve finale van het WK, of de verwikkelingen op het nieuws bij een terroristische aanslag, rtl late night, weet ik veel) en je het daar dan de volgende dag op je werk over hebt? Hoe gaat dat in de toekomst dan? Dan zoekt iedereen z'n eigen materiaal bij elkaar 's avonds en zit iedereen op z'n eigen zelfgekozen eilandje maar iets te kijken?

Ik heb verder geen idee hoe dat netflix werkt trouwens.

Maar ik vind het eigenlijk best jammer als de traditionele tv verdwijnt.
talkshows zijn voor mij al 3 jaar geleden totaal vervangen. Ik kijk twitch, ustream, veetle etc. Er is op elk moment van de dag wel een talkshow van iets te vinden, geheel naar keuze.

En wat je zegt klopt wel. Op werk merk ik het op vooral als generatiekloof. De jonge mensen praten met elkaar of ze de nieuwe episode van x serie hebben gezien, (want die was gister uitgekomen en beschikbaar op popcorntime) terwijl de ouderen vaak hebben over x programma op tv. Even als voorbeeld, de meest populaire dingen komen toch wel bovendrijven.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:41:25 #166
45206 Pietverdriet
pi_154580289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:31 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk het niet, die fokken een beetje of zetten een aflevering van een serie op die ze volgen
pi_154581122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je dat ik alleen nog een boek lees voor slapen gaan. En niet zo snel ook meer.
Verder heb ik hetzelfde met tv als DDDDaaf. Wij hebben gek genoeg onlangs nieuw pakket aangevraagd bij KPN, maar eh... ik heb nauwelijks nog naar de tv gekeken, alleen af en toe een avondje Investigative Discovery. Eigenlijk is het dus allemaal langzamerhand weggegooid geld aan het worden. Cherry picking wb NPO via Uitzending Gemist kan via je breedbandje.
Heel rationeel bekeken heb je straks alleen je breedbandje nog maar nodig, zit dus eigenlijk op hetzelfde punt als Dagonet hierboven.
Maar dat is content die voor tv gemaakt is. Als Hilversum de slag zou verliezen is die content er ook niet meer. Een verdienmodel voor iets anders dan een internationaal te verkopen serie is zo simpel nog niet, zo lijkt het.
pi_154581270
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk het niet, die fokken een beetje of zetten een aflevering van een serie op die ze volgen
Er zijn toch echt mensen, ja zelfs jonge mensen, die de actualiteit volgen. En er zijn zelfs mensen, zoals ik, die helemaal geen series kijken. Ik ben het vwb het uitzenden van die series ook wel met de goegemeente hier eens: die zullen in de toekomst niet of nauwelijks meer door omroepen of zenders uitgezonden worden. Maar de tv is meer dan alleen series.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:09:50 #169
45206 Pietverdriet
pi_154581342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er zijn toch echt mensen, ja zelfs jonge mensen, die de actualiteit volgen. En er zijn zelfs mensen, zoals ik, die helemaal geen series kijken. Ik ben het vwb het uitzenden van die series ook wel met de goegemeente hier eens: die zullen in de toekomst niet of nauwelijks meer door omroepen of zenders uitgezonden worden. Maar de tv is meer dan alleen series.
Actualiteit volgen op tv...
Sorry, maar :,)
pi_154581475
Ja, sorry hoor dat niet iedereen zo supergeweldig is als jij.
pi_154581496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Maar dat is content die voor tv gemaakt is. Als Hilversum de slag zou verliezen is die content er ook niet meer. Een verdienmodel voor iets anders dan een internationaal te verkopen serie is zo simpel nog niet, zo lijkt het.
Nou kijk, het is heel wat anders specifiek als wat Weltschmerz en Duikbril112 bedoelen, maar als je dus alleen nog maar via je breedbandje bezig bent (en dan afgezien van je binnenlands nieuws) dan lijkt het wel eens alsof je geen Nederlander meer bent. Ik neem ook steeds meer informatie op in het Engels.
Laten we wel zijn de (betere) serie neemt het langzaam over van de film. En zowel de Nlse film als de NLse serie is sws niet iets waar je naar kijkt meer. Als je die huis-tuin-en-keuken shit ook niet meer ziet, de domme shows van Endemol c.s. niet meer, alles wat met DWDD, Paul de Leeuw of RTL4 ook niet meer, blijft een gerichtheid over op VS, UK in mindere mate andere "buitenlanden"...
Ik denk dat dat toch wel gebeurt. In generaties. Ik bedoel, de oudere generaties hebben dit niet, de jongeren wel, maar de wat ouderen volgen in rap tempo...
En in Hilversum hebben ze dit uiteraard niet door, want ze verdienen er nog hun gesubsidieerde boterhammen mee. In Den Haag hebben ze dit niet door, omdat ze sws hun kop in een plek hebben zitten waar de zon niet schijnt, denk ik wel eens (uitzonderingen daar gelaten).

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 23-07-2015 22:19:18 ]
I´m back.
pi_154581585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou kijk, het is heel wat anders specifiek als wat Weltschmerz en Duikbril112 bedoelen, maar als je dus alleen nog maar via je breedbandje bezig bent (en dan afgezien van je binnenlands nieuws) dan lijkt het wel eens alsof je geen Nederlander meer bent.
Laten we wel zijn de (betere) serie neemt het langzaam over van de film. En zowel de Nlse film als de NLse serie is sws niet iets waar je naar kijkt meer. Al die huis-tuin-en-keuken shit ook niet meer ziet, de domme shows van Endemol c.s. niet meer, alles wat met DWDD, Paul de Leeuw of RTL4 ook niet meer, blijft een gerichtheid over op VS, UK in mindere mate andere "buitenlanden"...
Ik denk dat dat toch wel gebeurt. In generaties. Ik bedoel, de oudere generaties hebben dit niet, de jongeren wel, maar de wat ouderen volgen in rap tempo...
En in Hilversum hebben ze dit uiteraard niet door, want ze verdienen er nog hun gesubsidieerde boterhammen mee. In Den Haag hebben ze dit niet door, omdat ze sws hun kop in een plek hebben zitten waar de zon niet schijnt, denk ik wel eens (uitzonderingen daar gelaten).
Boer zoekt Vrouw, The Voice ... kijkt inderdaad niemand meer naar.
pi_154581604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:16 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Boer zoekt Vrouw, The Voice ... kijkt inderdaad niemand meer naar.
Ik niet nee. :{.
Dat soort programma's zullen ook nog wel lang blijven bestaan hoor. Maar ijkpunt over 10 jaar wil ik dat nog wel eens zien.
I´m back.
pi_154581713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik niet nee. :{.
Dat soort programma's zullen ook nog wel lang blijven bestaan hoor. Maar ijkpunt over 10 jaar wil ik dat nog wel eens zien.
We zouden het er over 10 jaar eens over kunnen hebben maar ik denk persoonlijk dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat. :)
pi_154581730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:19 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

We zouden het er over 10 jaar eens over kunnen hebben maar ik denk persoonlijk dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat. :)
Dat zou ik echt sneu vinden, weet je dat... dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat...
I´m back.
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2015 @ 22:21:59 #176
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_154581768
Netflix is heerlijk. Wel heb je toegang nodig tot de buitenlandse bibliotheken om het aanbod daadwerkelijk interessant te maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_154581824
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zou ik echt sneu vinden, weet je dat... dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat...
Het populairste subforum qua postaantallen is er eentje over een tv-programma, UTO :')
pi_154581935
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:23 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het populairste subforum qua postaantallen is er eentje over een tv-programma, UTO :')
Kom op?
Nee, ik zit nu al 14 jaar op deze site, nu moeten ze doorgaan ook, als FOK! er niet zou zijn, dan is dat toch een leemte wmb......... dat kunnen we niet toestaan. Hee, er zijn tientallen mensen, die dagelijks blijven posten al op zijn minst net zo lang als ik en langer.
(Maar goed, andere discussie natuurlijk...)
I´m back.
pi_154582254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom op?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(andere discussie inderdaad)
pi_154583429
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:35 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(andere discussie inderdaad)
Hoe dan ook, ergens denk ik dat ze geen plan B hebben in Hilversum. Zelfde als Paul Krugman constateerde tav Tsipras c.s.
I´m back.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 06:55:01 #181
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154588715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Waarom zou je documentaires niet on demand kunnen leveren? Half 3voor12 van de VPRO staat vol met spul dat je nooit op TV ziet of radio hoort maar streamt.
Je kan de NPO heel makkelijk terugbrengen naar de basis van programma's die niet snel gemaakt zouden worden door commerciëlen en die streamen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 07:48:49 #182
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_154588926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Kon je voor die 80 euro per maand alle zenders ter wereld ontvangen?
Nee, had gewoon een uitgebreid Ziggo pakket. Nu ga ik overschakelen op schotel. En ontvang ik straks voor een fractie van het bedrag zo'n 11000 zenders.

Ja, daar zitten ook Bulgarije 1,2 & 3 bij. Maar ook FOX etc.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 24 juli 2015 @ 07:53:50 #183
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154588963
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:48 schreef onlogisch het volgende:

Ja, daar zitten ook Bulgarije 1,2 & 3 bij. Maar ook FOX etc.
Ik weet niet wat ik liever in m'n pakket heb.

Pakketkeuze, dat is ook zoiets.

"standaard 60 zenders"

Alsof iemand in Groningen naar Omroep Zeeland kijkt en alsof Jan Teunissen snel TV5 of Mediaset Italia gaat kijken.

Geef mij liever de lijst met zenders en laat mij er tien, vijftien uitzoeken, alles erboven is extra betalen per zender.
Maar dat kan niet, ik kan al amper kiezen welke provider ik neem met die regioafspraken die ze maken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_154588985
Zolang traditionele tv abo's hier gekoppeld verkocht mogen worden met snel internet, electra, gas of water hebben ze niets te vrezen.
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 08:03:26 #185
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_154589029
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

"standaard 60 zenders"

Alsof iemand in Groningen naar Omroep Zeeland kijkt en alsof Jan Teunissen snel TV5 of Mediaset Italia gaat kijken.

Geef mij liever de lijst met zenders en laat mij er tien, vijftien uitzoeken, alles erboven is extra betalen per zender.
Maar dat kan niet, ik kan al amper kiezen welke provider ik neem met die regioafspraken die ze maken.
Ja. Ik voel je pijn. Ik heb ook helemaal niks met die zenders. Ik hou van voetbal, en zou eigenlijk alleen de sportzenders willen ontvangen. De rest kan me gestolen worden. Hopelijk komt er ooit een aanbieder die het aanbiedt zoals jij het voorschotelt. Dan ben ik, vermoedelijk samen met jou, 1 van de eerste die zal overstappen.
4045
onlogisch
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:14:53 #186
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154589087
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja. Ik voel je pijn. Ik heb ook helemaal niks met die zenders. Ik hou van voetbal, en zou eigenlijk alleen de sportzenders willen ontvangen. De rest kan me gestolen worden. Hopelijk komt er ooit een aanbieder die het aanbiedt zoals jij het voorschotelt. Dan ben ik, vermoedelijk samen met jou, 1 van de eerste die zal overstappen.
Ik denk dat ik tegen die tijd allang m'n tv abo de deur uit heb gedaan.
Het is dat het eigenlijk geen drol kost en je niet héél veel bespaart per maand.
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 08:31:56 #187
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_154589199
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat ik tegen die tijd allang m'n tv abo de deur uit heb gedaan.
Het is dat het eigenlijk geen drol kost en je niet héél veel bespaart per maand.
Nou ja, ik bespaar nu 8 tientjes per maand. Voor mij wel een aardige besparing :)
4045
onlogisch
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:57:56 #188
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_154589455
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

"standaard 60 zenders"

Hear hear.

Ik heb alleen maar tv omdat alleen internet via de kabel goed werkt voor me.
Zodra ik een goed alternatief heb stop ik daar ook mee.
Het is allemaal Netflix / Youtube / Downloads wat we kijken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:59:17 #189
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154589471
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nou ja, ik bespaar nu 8 tientjes per maand. Voor mij wel een aardige besparing :)
Wat voor pakket had je dan en heb je nu?
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 09:26:22 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_154589769
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 08:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat voor pakket had je dan en heb je nu?
Ik had zo'n Ziggo pakket met alles er op en er aan. Veel zenders, extra HD zenders, Fox Sports, opnemen, 2e box.

Kostte me iets van 84 euro per maand, dat was nog met een korting van 15% :')

Dat heb ik nu opgezegd en stap binnenkort over op schotel TV. Waarbij ik zo'n 11k zenders ga ontvangen. Eenmalige aanschafkosten voor zo'n dreambox, een schotel en een illegaal vindingrijk systeempje via een 1 of andere website.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 09:26:57 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_154589777
Apart dat wanneer je Ziggo typt, er automatisch een url van wordt gemaakt :{

*edit*
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 09:30:33 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154589807
De charme van tv vind ik dat ik nog eens iets kijk wat ik niet zou opzoeken, gisteren een frank sinatra docu gezien... Ik heb niet zoveel met de man maar ik kan prima naar docu's kijken over muziek die ik niet persee leuk vind (zo ook vaak docu's over orkesten of dirigenten) erg boeiend. Ik denk dat als ik slechts tv zou kijken via netflix (wat ik trouwens niet heb) ik zou blijven hangen in dingen die ik zelf opzoek en zo een veel eenzijdiger beeld zou krijgen... Niets zo leuk als verrast worden door een documentaire over een onderwerp waar je eigenlijk geen interesse in hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154589817
PO en zenders moeten meer investeren in gezamenlijke applicaties. Kijkers vinden het dood-irritant dat je voor verschillende zenders ook verschillende bronnen voor 'uitzending gemist' nodig hebt.

Smart TV? Nutteloze apps overspoelen het aanbod, hier zouden dus ook apps moeten komen voor zenders, genres (sport, al het Nederlandse sport aanbod verzameld met 1 app) en random interests. Ipv dat de PO en commerciële zenders nu nog met elkaar in contest zijn, zouden ze er denk ik beter aan doen om samen te gaan werken in aanbod, productie van programma's en verdeling van reclame inkomsten. De STER zou hier ook belangrijke rol in kunnen spelen, door reclame/advertenties te meten die er zijn bekeken en welke vooraf zijn gegaan aan een gekeken PO programma. Natuurlijk wil iedereen zonder reclames 'tv' kijken, maar het is nooit helemaal weg te denken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Meike26 op 24-07-2015 09:40:07 ]
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:43:58 #194
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154589964
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
De charme van tv vind ik dat ik nog eens iets kijk wat ik niet zou opzoeken, gisteren een frank sinatra docu gezien... Ik heb niet zoveel met de man maar ik kan prima naar docu's kijken over muziek die ik niet persee leuk vind (zo ook vaak docu's over orkesten of dirigenten) erg boeiend. Ik denk dat als ik slechts tv zou kijken via netflix (wat ik trouwens niet heb) ik zou blijven hangen in dingen die ik zelf opzoek en zo een veel eenzijdiger beeld zou krijgen... Niets zo leuk als verrast worden door een documentaire over een onderwerp waar je eigenlijk geen interesse in hebt.
Er staat een shitload aan docu's op Netflix.
Om maar niet te spreken over het online aanbod van de VPRO bijvoorbeeld.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:49:35 #195
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154590034
quote:
Dit dus. Ik heb geen zin om actief op zoek te gaan naar content en vind het soms juist leuk om ergens langs te komen dat misschien niet helemaal in mijn straatje past. Ik heb dan ook echt helemaal niets met Netflix en lijk soms wel de enige Nederlander (samen met mijn vriendin) die absoluut geen interesse heeft in series kijken. Als je dat tegen iemand zegt, wordt er vol ongeloof gereageerd en altijd gezegd "probeer het eens, het is echt verslavend", maar nee, dat werkt voor mij echt niet zo. Heb me bijvoorbeeld eens voorgenomen om aan Californication te beginnen en de serie is best leuk, maar na drie afleveringen vergeet ik weer waar ik mee bezig was en laat ik het zo een jaar links liggen. Ik heb ook een hekel aan het feit dat alles maar via filmpjes moet, die tig filmpjes die iedereen altijd doorstuurt en deelt kijk ik ook echt nooit, ik vind het echt zonde van mijn tijd.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:50:08 #196
45206 Pietverdriet
pi_154590044
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er staat een shitload aan docu's op Netflix..

Mooie docu gekeken over Randi bij Netflix.

An Honest Liar (2014) - IMDb

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 24-07-2015 09:55:41 ]
pi_154590080
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb

Dit is ook een leuke docu op netflix
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 09:55:10 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154590119
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er staat een shitload aan docu's op Netflix.
Om maar niet te spreken over het online aanbod van de VPRO bijvoorbeeld.

Ja maar het is iets anders om er op te klikken dan het tegen te komen terwijl het aan de gang is. Zo vind ik heel veel VPRO docus tof maar ik zou nooit naar de website van de VPRO gaan om er één op te zoeken en als ik er dan één opzoek kies ik een andere dan een die gewoon maar wordt uitgezonden.

Door mensen te laten kiezen, neem je de kans weg dat ze iets kijken waardoor ze verrast zijn... Als ik voor mezelf spreek alle films en series die ik gezien heb omdat ik ze gedownload zijn zitten heel erg in mijn genre (muziek docu's, fringe films, her en der een superhelden ding) maar op tv heb ik wel eens een docu gezien over chinees porselein (die wel een beetje te vaak werd uitgezonden trouwens) over el bulli over een 12 jarig canadees piano talent.

Allemaal dingen die ik nooit gezien zou hebben zou ik zelf mogen kiezen... m.a.w. soms is het fijn dat mensen met verstand van zaken voor je selecteren. Bij de VPRO online heb ik wel eens een lezing gezien over die majorana deeltjes prima lezing maar kwa tv waarde niets stilstaande camera in een slechtverlichte zaal.. Ik zie de TV makers als een filter die soms dingen tonen waar ikzelf nooit aan gedacht zou hebben om het te gaan bekijken.
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 09:57:19 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154590150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:52 schreef Chewie het volgende:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb

Dit is ook een leuke docu op netflix
Ik geloof best dat er leuke docu's op netflix staan, de meeste muziek docu's kijk ik ook wel (die ik in het muziek documentaire topic in MUZ vind) maar verrast worden door mijn eigen keuze gaat me nooit lukken omdat ik die keuze maak.
pi_154590184
quote:
Ja precies, het zappen en dan ergens op stuiten dat best leuk blijkt te zijn.
En de regelmaat, dat heb ik hard nodig. Zoals we vroeger altijd om acht uur klaar zaten voor GTST, zo probeer ik nu klaar te zitten voor iets anders. Er is alleen niks :') Soms een film om half negen en een tijdje geleden had je zo'n ziekenhuisprogramma op SBS om acht uur, ik hoop dat die na de zomer terugkomt. Maar die regelmaat heb ik echt nodig :@
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')