Alleen kijken er steeds minder mensen naar, en vergrijzen deze steeds meerquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De meeste mensen kopen hun dagelijkse boodschappen toch nog in de supermarkt. Zo zullen er ook dagelijkse (actualiteiten)programma's, nieuws, registraties van evenementen etc op tv-zenders te zien blijven.
Dat lijkt mij toch ook.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:25 schreef Scrutinizer het volgende:
De meeste mensen kopen hun dagelijkse boodschappen toch nog in de supermarkt. Zo zullen er ook dagelijkse (actualiteiten)programma's, nieuws, registraties van evenementen etc op tv-zenders te zien blijven.
Mensen die nu jong zijn worden ook vanzelf oud en het is maar de vraag of mensen in die levensfase nog steeds bereid zijn alles zelf uit te gaan zitten vogelen. Na een lange dag werken, de kinderen net op bed ... veel mensen hebben dan weinig puf meer dan om die tv aan te zetten en te consumeren wat ze voorgeschoteld krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen kijken er steeds minder mensen naar, en vergrijzen deze steeds meer
Ja dit.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen kijken er steeds minder mensen naar, en vergrijzen deze steeds meer
Ik denk dat juist die mensen na een lange dag werken en de kinderen op bed, Netflix aanzetten of een gedownloade serie. Dat zie ik wel bij collega's. Zij kijken er juist naar uit om `s avonds als alles aan kant is een serie/film te gaan kijken . Echt iets zien wat je graag wilt zien en niet 'wat er maar op TV is'.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mensen die nu jong zijn worden ook vanzelf oud en het is maar de vraag of mensen in die levensfase nog steeds bereid zijn alles zelf uit te gaan zitten vogelen. Na een lange dag werken, de kinderen net op bed ... veel mensen hebben dan weinig puf meer dan om die tv aan te zetten en te consumeren wat ze voorgeschoteld krijgen.
Ik betrap mezelf er al tijdenlang op dat er, wanneer ik met zappen op het "uiteinde" van mijn zenderpakket aanbeland ben, totaal niets voorbij is gekomen wat mijn aandacht ook maar enigszins heeft vast kunnen houden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:34 schreef Coritchando het volgende:
wij kijken ook geregeld netflix (kinderen iets meer) maar zou de normale tv niet willen missen. soms is het gewoon fijn om hersenloos rond te zappen en te blijven hangen op een programma wat je dan leuk vindt.
[..]
En alsnog kwam er nóg één bij, SBS9. Nóg meer water bij de wijn.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En laten we vooral al die extra zenders in de lucht blijven houden die niks toevoegen.
Veronica, net 5, sbs 6, en ga zo maar door. Afijn, we hebben gewoon te veel zenders.
dan ga ik meestal een boek lezenquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf er al tijdenlang op dat er, wanneer ik met zappen op het "uiteinde" van mijn zenderpakket aanbeland ben, totaal niets voorbij is gekomen wat mijn aandacht ook maar enigszins heeft vast kunnen houden.
Op programma's als bijvoorbeeld 'Andere tijden' en 'De ijzeren eeuw' (niet toevalligerwijs beiden door Hans Goedkoop geproduceerd) na komt er tegenwoordig vooral veel vuilnis voorbij op TV...
Weet je dat ik alleen nog een boek lees voor slapen gaan. En niet zo snel ook meer.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
dan ga ik meestal een boek lezen
'De IJzeren Eeuw' ook hele mooie inderdaad. Keek die vaak in de herhaling op zondag.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf er al tijdenlang op dat er, wanneer ik met zappen op het "uiteinde" van mijn zenderpakket aanbeland ben, totaal niets voorbij is gekomen wat mijn aandacht ook maar enigszins heeft vast kunnen houden.
Op programma's als bijvoorbeeld 'Andere tijden' en 'De ijzeren eeuw' (niet toevalligerwijs beiden door Hans Goedkoop geproduceerd) na komt er tegenwoordig vooral veel vuilnis voorbij op TV...
talkshows zijn voor mij al 3 jaar geleden totaal vervangen. Ik kijk twitch, ustream, veetle etc. Er is op elk moment van de dag wel een talkshow van iets te vinden, geheel naar keuze.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:20 schreef Duikbril112 het volgende:
Maar live (talk) shows, die kunnen toch in feite nooit vervangen worden?
De tv is toch ook een beetje een sociaal bindmiddel trouwens? Dat het hele land ergens naar kijkt gezamenlijk (bijvoorbeeld de halve finale van het WK, of de verwikkelingen op het nieuws bij een terroristische aanslag, rtl late night, weet ik veel) en je het daar dan de volgende dag op je werk over hebt? Hoe gaat dat in de toekomst dan? Dan zoekt iedereen z'n eigen materiaal bij elkaar 's avonds en zit iedereen op z'n eigen zelfgekozen eilandje maar iets te kijken?
Ik heb verder geen idee hoe dat netflix werkt trouwens.
Maar ik vind het eigenlijk best jammer als de traditionele tv verdwijnt.
Ik denk het niet, die fokken een beetje of zetten een aflevering van een serie op die ze volgenquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mensen die nu jong zijn worden ook vanzelf oud en het is maar de vraag of mensen in die levensfase nog steeds bereid zijn alles zelf uit te gaan zitten vogelen. Na een lange dag werken, de kinderen net op bed ... veel mensen hebben dan weinig puf meer dan om die tv aan te zetten en te consumeren wat ze voorgeschoteld krijgen.
Maar dat is content die voor tv gemaakt is. Als Hilversum de slag zou verliezen is die content er ook niet meer. Een verdienmodel voor iets anders dan een internationaal te verkopen serie is zo simpel nog niet, zo lijkt het.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weet je dat ik alleen nog een boek lees voor slapen gaan. En niet zo snel ook meer.
Verder heb ik hetzelfde met tv als DDDDaaf. Wij hebben gek genoeg onlangs nieuw pakket aangevraagd bij KPN, maar eh... ik heb nauwelijks nog naar de tv gekeken, alleen af en toe een avondje Investigative Discovery. Eigenlijk is het dus allemaal langzamerhand weggegooid geld aan het worden. Cherry picking wb NPO via Uitzending Gemist kan via je breedbandje.
Heel rationeel bekeken heb je straks alleen je breedbandje nog maar nodig, zit dus eigenlijk op hetzelfde punt als Dagonet hierboven.
Er zijn toch echt mensen, ja zelfs jonge mensen, die de actualiteit volgen. En er zijn zelfs mensen, zoals ik, die helemaal geen series kijken. Ik ben het vwb het uitzenden van die series ook wel met de goegemeente hier eens: die zullen in de toekomst niet of nauwelijks meer door omroepen of zenders uitgezonden worden. Maar de tv is meer dan alleen series.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk het niet, die fokken een beetje of zetten een aflevering van een serie op die ze volgen
Actualiteit volgen op tv...quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er zijn toch echt mensen, ja zelfs jonge mensen, die de actualiteit volgen. En er zijn zelfs mensen, zoals ik, die helemaal geen series kijken. Ik ben het vwb het uitzenden van die series ook wel met de goegemeente hier eens: die zullen in de toekomst niet of nauwelijks meer door omroepen of zenders uitgezonden worden. Maar de tv is meer dan alleen series.
Nou kijk, het is heel wat anders specifiek als wat Weltschmerz en Duikbril112 bedoelen, maar als je dus alleen nog maar via je breedbandje bezig bent (en dan afgezien van je binnenlands nieuws) dan lijkt het wel eens alsof je geen Nederlander meer bent. Ik neem ook steeds meer informatie op in het Engels.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar dat is content die voor tv gemaakt is. Als Hilversum de slag zou verliezen is die content er ook niet meer. Een verdienmodel voor iets anders dan een internationaal te verkopen serie is zo simpel nog niet, zo lijkt het.
Boer zoekt Vrouw, The Voice ... kijkt inderdaad niemand meer naar.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou kijk, het is heel wat anders specifiek als wat Weltschmerz en Duikbril112 bedoelen, maar als je dus alleen nog maar via je breedbandje bezig bent (en dan afgezien van je binnenlands nieuws) dan lijkt het wel eens alsof je geen Nederlander meer bent.
Laten we wel zijn de (betere) serie neemt het langzaam over van de film. En zowel de Nlse film als de NLse serie is sws niet iets waar je naar kijkt meer. Al die huis-tuin-en-keuken shit ook niet meer ziet, de domme shows van Endemol c.s. niet meer, alles wat met DWDD, Paul de Leeuw of RTL4 ook niet meer, blijft een gerichtheid over op VS, UK in mindere mate andere "buitenlanden"...
Ik denk dat dat toch wel gebeurt. In generaties. Ik bedoel, de oudere generaties hebben dit niet, de jongeren wel, maar de wat ouderen volgen in rap tempo...
En in Hilversum hebben ze dit uiteraard niet door, want ze verdienen er nog hun gesubsidieerde boterhammen mee. In Den Haag hebben ze dit niet door, omdat ze sws hun kop in een plek hebben zitten waar de zon niet schijnt, denk ik wel eens (uitzonderingen daar gelaten).
Ik niet nee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Boer zoekt Vrouw, The Voice ... kijkt inderdaad niemand meer naar.
We zouden het er over 10 jaar eens over kunnen hebben maar ik denk persoonlijk dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik niet nee..
Dat soort programma's zullen ook nog wel lang blijven bestaan hoor. Maar ijkpunt over 10 jaar wil ik dat nog wel eens zien.
Dat zou ik echt sneu vinden, weet je dat... dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat...quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
We zouden het er over 10 jaar eens over kunnen hebben maar ik denk persoonlijk dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat.
Het populairste subforum qua postaantallen is er eentje over een tv-programma, UTOquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt sneu vinden, weet je dat... dat FOK! over 10 jaar niet meer bestaat...
Kom op?quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het populairste subforum qua postaantallen is er eentje over een tv-programma, UTO
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(andere discussie inderdaad)
quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Hoe dan ook, ergens denk ik dat ze geen plan B hebben in Hilversum. Zelfde als Paul Krugman constateerde tav Tsipras c.s.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(andere discussie inderdaad)I´m back.
Waarom zou je documentaires niet on demand kunnen leveren? Half 3voor12 van de VPRO staat vol met spul dat je nooit op TV ziet of radio hoort maar streamt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar dat is content die voor tv gemaakt is. Als Hilversum de slag zou verliezen is die content er ook niet meer. Een verdienmodel voor iets anders dan een internationaal te verkopen serie is zo simpel nog niet, zo lijkt het.
Nee, had gewoon een uitgebreid Ziggo pakket. Nu ga ik overschakelen op schotel. En ontvang ik straks voor een fractie van het bedrag zo'n 11000 zenders.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Kon je voor die 80 euro per maand alle zenders ter wereld ontvangen?
Ik weet niet wat ik liever in m'n pakket heb.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:48 schreef onlogisch het volgende:
Ja, daar zitten ook Bulgarije 1,2 & 3 bij. Maar ook FOX etc.
Ja. Ik voel je pijn. Ik heb ook helemaal niks met die zenders. Ik hou van voetbal, en zou eigenlijk alleen de sportzenders willen ontvangen. De rest kan me gestolen worden. Hopelijk komt er ooit een aanbieder die het aanbiedt zoals jij het voorschotelt. Dan ben ik, vermoedelijk samen met jou, 1 van de eerste die zal overstappen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik liever in m'n pakket heb.
Pakketkeuze, dat is ook zoiets.
"standaard 60 zenders"
Alsof iemand in Groningen naar Omroep Zeeland kijkt en alsof Jan Teunissen snel TV5 of Mediaset Italia gaat kijken.
Geef mij liever de lijst met zenders en laat mij er tien, vijftien uitzoeken, alles erboven is extra betalen per zender.
Maar dat kan niet, ik kan al amper kiezen welke provider ik neem met die regioafspraken die ze maken.
Ik denk dat ik tegen die tijd allang m'n tv abo de deur uit heb gedaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja. Ik voel je pijn. Ik heb ook helemaal niks met die zenders. Ik hou van voetbal, en zou eigenlijk alleen de sportzenders willen ontvangen. De rest kan me gestolen worden. Hopelijk komt er ooit een aanbieder die het aanbiedt zoals jij het voorschotelt. Dan ben ik, vermoedelijk samen met jou, 1 van de eerste die zal overstappen.
Nou ja, ik bespaar nu 8 tientjes per maand. Voor mij wel een aardige besparingquote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat ik tegen die tijd allang m'n tv abo de deur uit heb gedaan.
Het is dat het eigenlijk geen drol kost en je niet héél veel bespaart per maand.
Hear hear.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik liever in m'n pakket heb.
Pakketkeuze, dat is ook zoiets.
"standaard 60 zenders"
Alsof iemand in Groningen naar Omroep Zeeland kijkt en alsof Jan Teunissen snel TV5 of Mediaset Italia gaat kijken.
Geef mij liever de lijst met zenders en laat mij er tien, vijftien uitzoeken, alles erboven is extra betalen per zender.
Maar dat kan niet, ik kan al amper kiezen welke provider ik neem met die regioafspraken die ze maken.
Wat voor pakket had je dan en heb je nu?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik bespaar nu 8 tientjes per maand. Voor mij wel een aardige besparing
Ik had zo'n Ziggo pakket met alles er op en er aan. Veel zenders, extra HD zenders, Fox Sports, opnemen, 2e box.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat voor pakket had je dan en heb je nu?
Er staat een shitload aan docu's op Netflix.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
De charme van tv vind ik dat ik nog eens iets kijk wat ik niet zou opzoeken, gisteren een frank sinatra docu gezien... Ik heb niet zoveel met de man maar ik kan prima naar docu's kijken over muziek die ik niet persee leuk vind (zo ook vaak docu's over orkesten of dirigenten) erg boeiend. Ik denk dat als ik slechts tv zou kijken via netflix (wat ik trouwens niet heb) ik zou blijven hangen in dingen die ik zelf opzoek en zo een veel eenzijdiger beeld zou krijgen... Niets zo leuk als verrast worden door een documentaire over een onderwerp waar je eigenlijk geen interesse in hebt.
Dit dus. Ik heb geen zin om actief op zoek te gaan naar content en vind het soms juist leuk om ergens langs te komen dat misschien niet helemaal in mijn straatje past. Ik heb dan ook echt helemaal niets met Netflix en lijk soms wel de enige Nederlander (samen met mijn vriendin) die absoluut geen interesse heeft in series kijken. Als je dat tegen iemand zegt, wordt er vol ongeloof gereageerd en altijd gezegd "probeer het eens, het is echt verslavend", maar nee, dat werkt voor mij echt niet zo. Heb me bijvoorbeeld eens voorgenomen om aan Californication te beginnen en de serie is best leuk, maar na drie afleveringen vergeet ik weer waar ik mee bezig was en laat ik het zo een jaar links liggen. Ik heb ook een hekel aan het feit dat alles maar via filmpjes moet, die tig filmpjes die iedereen altijd doorstuurt en deelt kijk ik ook echt nooit, ik vind het echt zonde van mijn tijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
De charme van tv vind ik dat ik nog eens iets kijk wat ik niet zou opzoeken, gisteren een frank sinatra docu gezien... Ik heb niet zoveel met de man maar ik kan prima naar docu's kijken over muziek die ik niet persee leuk vind (zo ook vaak docu's over orkesten of dirigenten) erg boeiend. Ik denk dat als ik slechts tv zou kijken via netflix (wat ik trouwens niet heb) ik zou blijven hangen in dingen die ik zelf opzoek en zo een veel eenzijdiger beeld zou krijgen... Niets zo leuk als verrast worden door een documentaire over een onderwerp waar je eigenlijk geen interesse in hebt.
Mooie docu gekeken over Randi bij Netflix.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er staat een shitload aan docu's op Netflix..
Ja maar het is iets anders om er op te klikken dan het tegen te komen terwijl het aan de gang is. Zo vind ik heel veel VPRO docus tof maar ik zou nooit naar de website van de VPRO gaan om er één op te zoeken en als ik er dan één opzoek kies ik een andere dan een die gewoon maar wordt uitgezonden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er staat een shitload aan docu's op Netflix.
Om maar niet te spreken over het online aanbod van de VPRO bijvoorbeeld.
Ik geloof best dat er leuke docu's op netflix staan, de meeste muziek docu's kijk ik ook wel (die ik in het muziek documentaire topic in MUZ vind) maar verrast worden door mijn eigen keuze gaat me nooit lukken omdat ik die keuze maak.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:52 schreef Chewie het volgende:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb
Dit is ook een leuke docu op netflix
Ja precies, het zappen en dan ergens op stuiten dat best leuk blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |