Dat klopt, ik vind het zelf ook afschuwelijk, het is ook overcompensatie. Ik leid eruit af dat de behoefte er is, het is geen voorbeeld van hoe goed in die behoefte voorzien wordt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar daarbij geldt toch ook steeds meer voor dat mensen het zat zijn om de keuze van de redactie van DWDD opgedrongen te krijgen?
De vraag en de behoefte is niet per se hetzelfde, ik geloof niet dat elke behoefte is terug te brengen tot het individuele keuzemoment.quote:Geldt wmb ook voor Zomergasten. Ikzelf heb dat ongeveer 20 jaar gevolgd, maar ben er al lang klaar mee eigenlijk. Beide programma's zijn echt nog voortbrengselen van het tijdperk van de lineaire televisie.
De boel defragmenteert daardoor idd, maar de behoeftes van het publiek evolueren daardoor ook.
daar is school voor bedoeld he niet de tvquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef Staal het volgende:
Overigens wat ik wel echt een nadeel vind en dat veel onder jongeren van pakweg 15 a 16 jaar zie. Ze weten echt niks. Er is zoveel entertainment maar het zorgt er ook voor dat ze daardoor geen algemene kennis meer hebben.
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat met de komst van internetdiensten zal stoppen. Juist de grote series zoals Game of Thrones en Breaking Bad zorgen in mijn ogen dat dat juist steeds 'groter' wordt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef VeX- het volgende:
Dat tv niet meer gezamenlijk kan worden beleefd en besproken omdat iedereen langs elkaar heen kijkt.
Ik vind het onderwijs dan ook erbarmelijk geworden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef boik het volgende:
[..]
daar is school voor bedoeld he niet de tv
klopt mja daar gaat dit topic niet overquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik vind het onderwijs dan ook erbarmelijk geworden.
Kennis wordt ook minder algemeen he. In het Engels heeft common knowledge niet alleen de betekenis van gewone kennis, maar ook van gedeelde kennis: Ik weet, en ik weet dat jij dat ook weet. Met die versplintering van informatiebronnen krijg je dus ook dat je er niet meer op kunt vertrouwen dat wat jij weet ook door een ander geweten is. Maar sowieso weten 15-jarigen nog maar heel weinig, gewoon omdat ze pas een paar jaar informatie aan het opslaan zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef Staal het volgende:
Overigens wat ik wel echt een nadeel vind en dat veel onder jongeren van pakweg 15 a 16 jaar zie. Ze weten echt niks. Er is zoveel entertainment maar het zorgt er ook voor dat ze daardoor geen algemene kennis meer hebben.
Je weet dat je oud wordt als je begint te zeiken dat de jongere generatie geen flikker uitvoert en niks weet.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef Staal het volgende:
Ik begon met 6 jaar, hoe kom jij aan 14 ?quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennis wordt ook minder algemeen he. In het Engels heeft common knowledge niet alleen de betekenis van gewone kennis, maar ook van gedeelde kennis: Ik weet, en ik weet dat jij dat ook weet. Met die versplintering van informatiebronnen krijg je dus ook dat je er niet meer op kunt vertrouwen dat wat jij weet ook door een ander geweten is. Maar sowieso weten 15-jarigen nog maar heel weinig, gewoon omdat ze pas een paar jaar informatie aan het opslaan zijn.
Waar het om gaat is dat als je 24 bent je twee keer zoveel tijd hebt gehad om informatie op te slaan tov iemand van 15, dan is het niet zo raar dat je allerlei leemtes in diens kennis aantreft.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik begon met 6 jaar, hoe kom jij aan 14 ?
ach da kwatswijf miste toch niks aanquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Maar ik vind het echt schandalig dat er nu maandenlang helemaal geen enkele live talk show op de NPO is. Geen Pauw, geen Jinek, ook geen NOS sportzomer late night show.
Bizar inderdaad. Een vervangend zomerprogramma dat er zelf van tussen gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, maar het ontbreken van een dagelijkse talkshow over de actualiteiten mis ik wel.
Ik ben bijna aan het terugverlangen naar Tijs van den Brink, kun je nagaan.
Vroeger zeiden grootouders dat alleen maar nu zeggen ouders dat.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je weet dat je oud wordt als je begint te zeiken dat de jongere generatie geen flikker uitvoert en niks weet.
Dat zijn commerciële zenders. Die houden zichzelf in de lucht zolang dat rendabel is. Niets mis mee dus. De publieke omroepen is een ander verhaal.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En laten we vooral al die extra zenders in de lucht blijven houden die niks toevoegen.
Veronica, net 5, sbs 6, en ga zo maar door. Afijn, we hebben gewoon te veel zenders.
Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik begon met 6 jaar, hoe kom jij aan 14 ?
Ik vind het altijd grappig vooral als ze dan dingen beweren die totaal niet kloppen en ze dan vraagt om dat een goed uit te leggen. Maar dat is niet alleen bij veel jongeren het geval ook veel niet hoog opgeleid volk heeft hier een handje van.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.
En dat vind ik nu dus echt een gebrek bij veel jongeren. Alles beter weten maar tegelijkertijd nauwelijks algemene kennis terwijl ze Google of Safari binnen handbereik hebben.
Ouderen lezen ook veel minder hè. Nou ja, men leest wel, maar niet direct meer boeken. Nog zo'n 10 jaar geleden ging 1 x in de zoveel tijd een stapeltje boeken kopen (af en toe paar jaar geleden nog in de ramsj vooral), maar dat doe je ook niet meer. Het boek voor in de zomervakantie, het boek voor in de kerstvakantie, het is allemaal weg aan het gaan imho.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.
En dat vind ik nu dus echt een gebrek bij veel jongeren. Alles beter weten maar tegelijkertijd nauwelijks algemene kennis terwijl ze Google of Safari binnen handbereik hebben.
Misschien bij jou maar DWDD had afgelopen seizoen, mede door de verhuizing naar NPO1, haar beste seizoen qua kijkcijfers.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:34 schreef Staal het volgende:
[..]
DWDD is anders behoorlijk in populariteit gedaald.
Ja die koppelverkoop is idioot, het argument, dat ze het tv signaal niet kunnen blokeren, van ziggo ook trouwens.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En daar had onze overheid allang al wat aan moeten doen dat kabelboeren hun netwerken ook open zouden gooien, die koppelverkoop van ziggo/upc is gewoon belachelijk. Dat je verplicht een TV abbo moet nemen om een snelle internet verbinding te kunnen hebben.
Laat TV aanbieders een duurder abonnement zónder reclame aanbieden. Zolang je maar kunt kiezen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat ligt niet zo zeer aan Netflix, het ligt aan die gruwelijke reclameblokken. Ik weiger dat te kijken.
Hoe moet de zender weten welk account er aan die Netflix of Youtube hangt?quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:33 schreef Multatilu het volgende:
Waarom kan ik niet afstemmen op kanaal 14 en van daaruit bladeren en zoeken in de Netflix library of kanaal 15 voor Youtube, maar moet ik aparte apps openen?
Heb jij daar een bron bij?quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Misschien bij jou maar DWDD had afgelopen seizoen, mede door de verhuizing naar NPO1, haar beste seizoen qua kijkcijfers.
Dat zal niet veel helpen. Ze hebben ongetwijfeld het idee dat ze alles op kunnen zoeken, maar als je geen kennis hebt weet je ook niet wat er op te zoeken is. Daarnaast staat het internet vol met pseudo-kennis en is kennis van de jaren voor internet sterk ondervertegenwoordigd.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb jij daar een bron bij?
Ik weet wel dat inderdaad daarom Verlinde aan het klagen was omdat zijn kijkcijfers terugliepen door het concurendende tijdstip van de DWDD. Maar in general lopen alle kijkcijfers terug ook bij de DWDD. Vanaf 2013 al.
Streaming kan ook live en hoe is het beschikbaar komen online van een aflevering van Wie is de Mol anders dan een vast tijdstip op donderdagavond?quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:19 schreef Jovatov het volgende:
Maar in het tweede geval heeft juist het 'live' meekijken met heel Nederland wel echt zijn charme. Wanneer Wie Is De Mol elke donderdag om half negen 'beschikbaar' zou worden zou er een heel stuk beleving missen naar mijn idee.
Net als bij de radio, waar er ook al geen muziek meer is die iedereen kent.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef VeX- het volgende:
Ik ga niet extra betalen voor zon dienst.
Er zijn vaak zat interessante dingen op tv en anders heb ik wel wat leuks op mn hd recorder.
Ik vind het wel een beetje jammer als straks het nederlandse medialandschap volledig defragmenteerd wordt.
Dat tv niet meer gezamenlijk kan worden beleefd en besproken omdat iedereen langs elkaar heen kijkt.
Kom op... beetje creatief meedenken graagquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe moet de zender weten welk account er aan die Netflix of Youtube hangt?
Ik heb een heleboel kanalen die ik volg op Youtube, en dat zijn een zooi anderen dan dat jij doet bijv.
Dat kan, via de app.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:49 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Kom op... beetje creatief meedenken graag![]()
Waarom kun je niet zelf per account een kanaal inrichten? En in je settings ergens die koppeling maken?
Een beetje serie wordt tegenwoordig naar gekeken als naar een film of een miniserie.. een binge kijk gedrag.. nog maar een aflevering nog maar een aflevering. Met z'n allen uitkijken naar een ontwikkeling of een betekenis van een bepaalde gebeurtenis gebeurt zelden meer omdat het grote gros series pas gaat kijken als er een seizoen afgelopen is, of sterker nog men zet tegenwoordig vaak series per seizoen online.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat met de komst van internetdiensten zal stoppen. Juist de grote series zoals Game of Thrones en Breaking Bad zorgen in mijn ogen dat dat juist steeds 'groter' wordt.
Verder vond ik nou nooit dat er zoveel spannende dingen op TV gebeurde dat ik de behoefte had om dat te bespreken met anderen.
Omdat je als je het live op televisie kijkt je echt tijd vrij moet plannen om donderdag half negen klaar te zitten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Streaming kan ook live en hoe is het beschikbaar komen online van een aflevering van Wie is de Mol anders dan een vast tijdstip op donderdagavond?
Dan volg je dat met live chats met cast en crew via Google Hangouts. Dat soort dingen gebeuren nu ook op Youtube, Ustream en Twitch.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:54 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Omdat je als je het live op televisie kijkt je echt tijd vrij moet plannen om donderdag half negen klaar te zitten.
De energie die je erin steekt om de avond vrij te houden en op tijd klaar te zitten heeft zo zijn charme.
Wanneer het gewoon online beschikbaar komt, hoef je er niet meer speciaal op donderdagavond klaar voor te zitten.
Dat is natuurlijk wel heel praktisch, want je kan hem dan ook om negen uur, of later pas aanzetten. Maar je mist dan wel het live-gevoel en bijvoorbeeld het live meetwitteren online.
Je maakt er minder snel een 'avondje' van.
Dat kan met streamen ook, het is eigenlijk niet anders dan via de reguliere tv zenders en nogmaals streamen kan ook prima live.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:54 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Omdat je als je het live op televisie kijkt je echt tijd vrij moet plannen om donderdag half negen klaar te zitten.
Dat kan met streamen dus ookquote:De energie die je erin steekt om de avond vrij te houden en op tijd klaar te zitten heeft zo zijn charme.
Ja en dat kan met WidM dus op de huidige manier ook, zie het verschil niet.quote:Wanneer het gewoon online beschikbaar komt, hoef je er dus ook niet meer speciaal op donderdagavond klaar voor te zitten.
Dat is natuurlijk wel heel praktisch, want je kan hem dan ook om negen uur, of later pas aanzetten. Maar je mist dan wel het live-gevoel en bijvoorbeeld het live meetwitteren online.
Je maakt er minder snel een 'avondje' van.
Je hebt gelijk. Had zelf ook even gezocht. Maar in 2014 krabbelde DWDD al uit die dip.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld:
http://www.televizier.nl/(...)wereld.5258807.lynkx
Flutstukje natuurlijk maar DWDD heeft dit seizoen meer dan eens de eigen kijkcijferrecords verbroken.
Om het te integreren. Dat houdt het toch makkelijk? En of je het nu op je TV toestel, tablet, smartphone of laptop inricht, het gaat erom dat oude en nieuwe media integreren waarbij de kijker kan kiezen wat hij wil.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan, via de app..
Als ik het al via m'n normale internetverbinding kan, waarom dan moeilijk inrichten via TV-provider?
Tja maar als je digitale tv hebt kijk je ook gewoon naar een stream... dus daar gaat het verschil niet op. En daar ligt de concurentie ook niet.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat kan met streamen ook, het is eigenlijk niet anders dan via de reguliere tv zenders en nogmaals streamen kan ook prima live.
er is dus geen verschil met WidM uitzenden op donderdagavond en daarna beschikbaar maken via uitzending gemist.
[..]
Dat kan met streamen dus ook
[..]
Ja en dat kan met WidM dus op de huidige manier ook, zie het verschil niet.
Voor zulke programma's maakt het helemaal niet uit hoe het word uitgezonden, via internet of via een tv zender.
Dat doe ik toch al? telefoon en chromecast bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:06 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Om het te integreren. Dat houdt het toch makkelijk? En of je het nu op je TV toestel, tablet, smartphone of laptop inricht, het gaat erom dat oude en nieuwe media integreren waarbij de kijker kan kiezen wat hij wil.
Dan heb je nog steeds meerdere accounts bij meerdere apps nodigquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat doe ik toch al? telefoon en chromecast bijvoorbeeld.
Precies. Dat is exact waar mijn kritiek ook ligt. Als je bepaalde criteria niet kent hoe moet je dan ooit een filter ontwikkelen? En dan is het ook nog opvallend hoe leraren in het onderwijs hierop achterlopen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal niet veel helpen. Ze hebben ongetwijfeld het idee dat ze alles op kunnen zoeken, maar als je geen kennis hebt weet je ook niet wat er op te zoeken is. Daarnaast staat het internet vol met pseudo-kennis en is kennis van de jaren voor internet sterk ondervertegenwoordigd.
Het punt is dat het voor het "live gevoel" en "samen kijken" niet uitmaakt hoe een programma bij jou op je scherm kunt. Via internet kan het op dezelfde manier aangeboden worden, een "live" tijdstip (met interactieve mogelijkheden) en daarna starten wanneer je wil.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja maar als je digitale tv hebt kijk je ook gewoon naar een stream... dus daar gaat het verschil niet op. En daar ligt de concurentie ook niet.
Maar dat heb je op je tv ook, je zal toch moeten inloggen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds meerdere accounts bij meerdere apps nodig
Precies zoals op de tv. Dus dan zou tv wel een sterke concurentie positie moeten hebben want ze hebben hetzelfde als streamingdiensten. Ik denk dat het dus uiteindelijk gewoon neerkomt op aanbod.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het punt is dat het voor het "live gevoel" en "samen kijken" niet uitmaakt hoe een programma bij jou op je scherm kunt. Via internet kan het op dezelfde manier aangeboden worden, een "live" tijdstip (met interactieve mogelijkheden) en daarna starten wanneer je wil.
Met als bonus dat je je een groep bijeen kan krijgen op een tijdstip dat iedereen ook daadwerkelijk kan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het punt is dat het voor het "live gevoel" en "samen kijken" niet uitmaakt hoe een programma bij jou op je scherm kunt. Via internet kan het op dezelfde manier aangeboden worden, een "live" tijdstip (met interactieve mogelijkheden) en daarna starten wanneer je wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |