abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154566085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat ligt niet zo zeer aan Netflix, het ligt aan die gruwelijke reclameblokken. Ik weiger dat te kijken.
Laat TV aanbieders een duurder abonnement zónder reclame aanbieden. Zolang je maar kunt kiezen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:38:10 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154566087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:33 schreef Multatilu het volgende:

Waarom kan ik niet afstemmen op kanaal 14 en van daaruit bladeren en zoeken in de Netflix library of kanaal 15 voor Youtube, maar moet ik aparte apps openen?
Hoe moet de zender weten welk account er aan die Netflix of Youtube hangt?
Ik heb een heleboel kanalen die ik volg op Youtube, en dat zijn een zooi anderen dan dat jij doet bijv.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:39:08 #78
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_154566111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Misschien bij jou maar DWDD had afgelopen seizoen, mede door de verhuizing naar NPO1, haar beste seizoen qua kijkcijfers.
Heb jij daar een bron bij?

Ik weet wel dat inderdaad daarom Verlinde aan het klagen was omdat zijn kijkcijfers terugliepen door het concurendende tijdstip van de DWDD. Maar in general lopen alle kijkcijfers terug ook bij de DWDD. Vanaf 2013 al.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_154566136
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.

En dat vind ik nu dus echt een gebrek bij veel jongeren. Alles beter weten maar tegelijkertijd nauwelijks algemene kennis terwijl ze Google of Safari binnen handbereik hebben.
Dat zal niet veel helpen. Ze hebben ongetwijfeld het idee dat ze alles op kunnen zoeken, maar als je geen kennis hebt weet je ook niet wat er op te zoeken is. Daarnaast staat het internet vol met pseudo-kennis en is kennis van de jaren voor internet sterk ondervertegenwoordigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154566240
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb jij daar een bron bij?

Ik weet wel dat inderdaad daarom Verlinde aan het klagen was omdat zijn kijkcijfers terugliepen door het concurendende tijdstip van de DWDD. Maar in general lopen alle kijkcijfers terug ook bij de DWDD. Vanaf 2013 al.
Deze bijvoorbeeld:

http://www.televizier.nl/(...)wereld.5258807.lynkx

Flutstukje natuurlijk maar DWDD heeft dit seizoen meer dan eens de eigen kijkcijferrecords verbroken.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 13:46:44 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154566345
Ik kom al jaren niet meer voorbij de 3 op mijn afstandsbediening.... elke keer als ik er perongeluk voorbij zap dan weet ik niet hoe snel ik terug moet.

Maar ik heb ook geen netflix... Ik denk dat ik niet van toepassing ben voor het hele geheel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154566368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:19 schreef Jovatov het volgende:

Maar in het tweede geval heeft juist het 'live' meekijken met heel Nederland wel echt zijn charme. Wanneer Wie Is De Mol elke donderdag om half negen 'beschikbaar' zou worden zou er een heel stuk beleving missen naar mijn idee.
Streaming kan ook live en hoe is het beschikbaar komen online van een aflevering van Wie is de Mol anders dan een vast tijdstip op donderdagavond?
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 13:48:08 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154566373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef VeX- het volgende:
Ik ga niet extra betalen voor zon dienst.

Er zijn vaak zat interessante dingen op tv en anders heb ik wel wat leuks op mn hd recorder.

Ik vind het wel een beetje jammer als straks het nederlandse medialandschap volledig defragmenteerd wordt.

Dat tv niet meer gezamenlijk kan worden beleefd en besproken omdat iedereen langs elkaar heen kijkt.
Net als bij de radio, waar er ook al geen muziek meer is die iedereen kent.
pi_154566420
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe moet de zender weten welk account er aan die Netflix of Youtube hangt?
Ik heb een heleboel kanalen die ik volg op Youtube, en dat zijn een zooi anderen dan dat jij doet bijv.
Kom op... beetje creatief meedenken graag ;)

Waarom kun je niet zelf per account een kanaal inrichten? En in je settings ergens die koppeling maken?
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:52:08 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154566489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:49 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Kom op... beetje creatief meedenken graag ;)

Waarom kun je niet zelf per account een kanaal inrichten? En in je settings ergens die koppeling maken?
Dat kan, via de app. :P.
Als ik het al via m'n normale internetverbinding kan, waarom dan moeilijk inrichten via TV-provider?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 13:52:26 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154566498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet in waarom dat met de komst van internetdiensten zal stoppen. Juist de grote series zoals Game of Thrones en Breaking Bad zorgen in mijn ogen dat dat juist steeds 'groter' wordt.

Verder vond ik nou nooit dat er zoveel spannende dingen op TV gebeurde dat ik de behoefte had om dat te bespreken met anderen.
Een beetje serie wordt tegenwoordig naar gekeken als naar een film of een miniserie.. een binge kijk gedrag.. nog maar een aflevering nog maar een aflevering. Met z'n allen uitkijken naar een ontwikkeling of een betekenis van een bepaalde gebeurtenis gebeurt zelden meer omdat het grote gros series pas gaat kijken als er een seizoen afgelopen is, of sterker nog men zet tegenwoordig vaak series per seizoen online.

Wmb een hele andere beleving als een serie volgen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:54:25 #87
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_154566543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Streaming kan ook live en hoe is het beschikbaar komen online van een aflevering van Wie is de Mol anders dan een vast tijdstip op donderdagavond?
Omdat je als je het live op televisie kijkt je echt tijd vrij moet plannen om donderdag half negen klaar te zitten.

De energie die je erin steekt om de avond vrij te houden en op tijd klaar te zitten heeft zo zijn charme.

Wanneer het gewoon online beschikbaar komt, hoef je er niet meer speciaal op donderdagavond klaar voor te zitten.
Dat is natuurlijk wel heel praktisch, want je kan hem dan ook om negen uur, of later pas aanzetten. Maar je mist dan wel het live-gevoel en bijvoorbeeld het live meetwitteren online.
Je maakt er minder snel een 'avondje' van.

Dat dit inderdaad zo werkt bewijzen programma's als WIDM/Expeditie Robinson/Boer Zoekt Vrouw door wel live nog steeds hoge kijkcijfers te trekken ondanks dat ze een minuut na uitzending ook online klaar staan om gestreamd te worden.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:57:57 #88
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154566652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:54 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Omdat je als je het live op televisie kijkt je echt tijd vrij moet plannen om donderdag half negen klaar te zitten.

De energie die je erin steekt om de avond vrij te houden en op tijd klaar te zitten heeft zo zijn charme.

Wanneer het gewoon online beschikbaar komt, hoef je er niet meer speciaal op donderdagavond klaar voor te zitten.
Dat is natuurlijk wel heel praktisch, want je kan hem dan ook om negen uur, of later pas aanzetten. Maar je mist dan wel het live-gevoel en bijvoorbeeld het live meetwitteren online.
Dan volg je dat met live chats met cast en crew via Google Hangouts. Dat soort dingen gebeuren nu ook op Youtube, Ustream en Twitch.
pi_154566681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:54 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Dat kan met streamen ook, het is eigenlijk niet anders dan via de reguliere tv zenders en nogmaals streamen kan ook prima live.

er is dus geen verschil met WidM uitzenden op donderdagavond en daarna beschikbaar maken via uitzending gemist.

quote:
Dat kan met streamen dus ook

quote:
Wanneer het gewoon online beschikbaar komt, hoef je er dus ook niet meer speciaal op donderdagavond klaar voor te zitten.
Ja en dat kan met WidM dus op de huidige manier ook, zie het verschil niet.

Voor zulke programma's maakt het helemaal niet uit hoe het word uitgezonden, via internet of via een tv zender.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:04:54 #90
42366 Staal
pi_154566833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:43 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld:

http://www.televizier.nl/(...)wereld.5258807.lynkx

Flutstukje natuurlijk maar DWDD heeft dit seizoen meer dan eens de eigen kijkcijferrecords verbroken.
Je hebt gelijk. Had zelf ook even gezocht. Maar in 2014 krabbelde DWDD al uit die dip.
Het negatieve uit 2013 is bij mij blijven hangen. Overigens vind ik 1,8 nog niet heel veel maar dat is een andere discussie.
Un certain jeune homme
pi_154566870
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kan, via de app. :P.
Als ik het al via m'n normale internetverbinding kan, waarom dan moeilijk inrichten via TV-provider?
Om het te integreren. Dat houdt het toch makkelijk? En of je het nu op je TV toestel, tablet, smartphone of laptop inricht, het gaat erom dat oude en nieuwe media integreren waarbij de kijker kan kiezen wat hij wil.
pi_154566886
Tja, kijkcijfers. Zijn die niet nog steeds gebaseerd op 500 kijkcijferkastjes? Volgens mij zijn de cijfers nog veel dramatischer.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 14:07:10 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154566893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kan met streamen ook, het is eigenlijk niet anders dan via de reguliere tv zenders en nogmaals streamen kan ook prima live.

er is dus geen verschil met WidM uitzenden op donderdagavond en daarna beschikbaar maken via uitzending gemist.

[..]

Dat kan met streamen dus ook

[..]

Ja en dat kan met WidM dus op de huidige manier ook, zie het verschil niet.

Voor zulke programma's maakt het helemaal niet uit hoe het word uitgezonden, via internet of via een tv zender.
Tja maar als je digitale tv hebt kijk je ook gewoon naar een stream... dus daar gaat het verschil niet op. En daar ligt de concurentie ook niet.

De concurentie komt van het on-demand gebeuren.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:08:55 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154566931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:06 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Om het te integreren. Dat houdt het toch makkelijk? En of je het nu op je TV toestel, tablet, smartphone of laptop inricht, het gaat erom dat oude en nieuwe media integreren waarbij de kijker kan kiezen wat hij wil.
Dat doe ik toch al? telefoon en chromecast bijvoorbeeld.
pi_154566951
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat doe ik toch al? telefoon en chromecast bijvoorbeeld.
Dan heb je nog steeds meerdere accounts bij meerdere apps nodig
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:09:54 #96
42366 Staal
pi_154566953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zal niet veel helpen. Ze hebben ongetwijfeld het idee dat ze alles op kunnen zoeken, maar als je geen kennis hebt weet je ook niet wat er op te zoeken is. Daarnaast staat het internet vol met pseudo-kennis en is kennis van de jaren voor internet sterk ondervertegenwoordigd.
Precies. Dat is exact waar mijn kritiek ook ligt. Als je bepaalde criteria niet kent hoe moet je dan ooit een filter ontwikkelen? En dan is het ook nog opvallend hoe leraren in het onderwijs hierop achterlopen.

Overigens zie je dat ook wel bij wat oudere users. Die sturen me gerust iets met Niburu als bron. Doing. Laat maar.
Un certain jeune homme
pi_154566957
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja maar als je digitale tv hebt kijk je ook gewoon naar een stream... dus daar gaat het verschil niet op. En daar ligt de concurentie ook niet.
Het punt is dat het voor het "live gevoel" en "samen kijken" niet uitmaakt hoe een programma bij jou op je scherm kunt. Via internet kan het op dezelfde manier aangeboden worden, een "live" tijdstip (met interactieve mogelijkheden) en daarna starten wanneer je wil.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:12:30 #98
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:09 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds meerdere accounts bij meerdere apps nodig
Maar dat heb je op je tv ook, je zal toch moeten inloggen.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 14:12:30 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154567015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het punt is dat het voor het "live gevoel" en "samen kijken" niet uitmaakt hoe een programma bij jou op je scherm kunt. Via internet kan het op dezelfde manier aangeboden worden, een "live" tijdstip (met interactieve mogelijkheden) en daarna starten wanneer je wil.
Precies zoals op de tv. Dus dan zou tv wel een sterke concurentie positie moeten hebben want ze hebben hetzelfde als streamingdiensten. Ik denk dat het dus uiteindelijk gewoon neerkomt op aanbod.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:14:54 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met als bonus dat je je een groep bijeen kan krijgen op een tijdstip dat iedereen ook daadwerkelijk kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')