abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154564590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar daarbij geldt toch ook steeds meer voor dat mensen het zat zijn om de keuze van de redactie van DWDD opgedrongen te krijgen?
Dat klopt, ik vind het zelf ook afschuwelijk, het is ook overcompensatie. Ik leid eruit af dat de behoefte er is, het is geen voorbeeld van hoe goed in die behoefte voorzien wordt.

quote:
Geldt wmb ook voor Zomergasten. Ikzelf heb dat ongeveer 20 jaar gevolgd, maar ben er al lang klaar mee eigenlijk. Beide programma's zijn echt nog voortbrengselen van het tijdperk van de lineaire televisie.
De boel defragmenteert daardoor idd, maar de behoeftes van het publiek evolueren daardoor ook.
De vraag en de behoefte is niet per se hetzelfde, ik geloof niet dat elke behoefte is terug te brengen tot het individuele keuzemoment.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:49:23 #52
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_154564664
Ik ga niet extra betalen voor zon dienst.

Er zijn vaak zat interessante dingen op tv en anders heb ik wel wat leuks op mn hd recorder.

Ik vind het wel een beetje jammer als straks het nederlandse medialandschap volledig defragmenteerd wordt.

Dat tv niet meer gezamenlijk kan worden beleefd en besproken omdat iedereen langs elkaar heen kijkt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_154564772
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef Staal het volgende:
Overigens wat ik wel echt een nadeel vind en dat veel onder jongeren van pakweg 15 a 16 jaar zie. Ze weten echt niks. Er is zoveel entertainment maar het zorgt er ook voor dat ze daardoor geen algemene kennis meer hebben.
daar is school voor bedoeld he niet de tv :')
pi_154564780
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef VeX- het volgende:

Dat tv niet meer gezamenlijk kan worden beleefd en besproken omdat iedereen langs elkaar heen kijkt.
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat met de komst van internetdiensten zal stoppen. Juist de grote series zoals Game of Thrones en Breaking Bad zorgen in mijn ogen dat dat juist steeds 'groter' wordt.

Verder vond ik nou nooit dat er zoveel spannende dingen op TV gebeurde dat ik de behoefte had om dat te bespreken met anderen.
Conscience do cost.
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:13 #55
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_154564808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef boik het volgende:

[..]

daar is school voor bedoeld he niet de tv :')
Ik vind het onderwijs dan ook erbarmelijk geworden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_154564833
Ik geloof dat we bijna 1 miljard per jaar voor de omroep betalen, dit kan makkelijk wegbezuinigd worden.
Er zijn genoeg commerciële zenders, satelliet TV, Internet film, etc, etc.
Ik denk dat de reden dat dit nog in stand wordt gehouden komt door de links zijn vanuit de politiek met de media, nog een erfenis van de verzuiling.
( en die uitgespaarde miljard kan zo naar Griekenland :{ )
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_154564854
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vind het onderwijs dan ook erbarmelijk geworden.
klopt mja daar gaat dit topic niet over :P
pi_154564893
quote:
Overigens wat ik wel echt een nadeel vind en dat veel onder jongeren van pakweg 15 a 16 jaar zie. Ze weten echt niks. Er is zoveel entertainment maar het zorgt er ook voor dat ze daardoor geen algemene kennis meer hebben.
Kennis wordt ook minder algemeen he. In het Engels heeft common knowledge niet alleen de betekenis van gewone kennis, maar ook van gedeelde kennis: Ik weet, en ik weet dat jij dat ook weet. Met die versplintering van informatiebronnen krijg je dus ook dat je er niet meer op kunt vertrouwen dat wat jij weet ook door een ander geweten is. Maar sowieso weten 15-jarigen nog maar heel weinig, gewoon omdat ze pas een paar jaar informatie aan het opslaan zijn.
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:59:29 #59
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_154564953
quote:
Je weet dat je oud wordt als je begint te zeiken dat de jongere generatie geen flikker uitvoert en niks weet. :P
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_154564984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kennis wordt ook minder algemeen he. In het Engels heeft common knowledge niet alleen de betekenis van gewone kennis, maar ook van gedeelde kennis: Ik weet, en ik weet dat jij dat ook weet. Met die versplintering van informatiebronnen krijg je dus ook dat je er niet meer op kunt vertrouwen dat wat jij weet ook door een ander geweten is. Maar sowieso weten 15-jarigen nog maar heel weinig, gewoon omdat ze pas een paar jaar informatie aan het opslaan zijn.
Ik begon met 6 jaar, hoe kom jij aan 14 ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_154565068
Ik kijk nog redelijk veel TV, maar heb hem vaak meer als achtergrond behang aan staan. Ik kan soms documentaires nog wel waarderen zoals 2doc. En meestal kijk ik wel naar Pauw.

Maar ik vind het echt schandalig dat er nu maandenlang helemaal geen enkele live talk show op de NPO is. Geen Pauw, geen Jinek, ook geen NOS sportzomer late night show.
٩๏̯͡๏)۶
pi_154565139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat als je 24 bent je twee keer zoveel tijd hebt gehad om informatie op te slaan tov iemand van 15, dan is het niet zo raar dat je allerlei leemtes in diens kennis aantreft.
pi_154565205
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Maar ik vind het echt schandalig dat er nu maandenlang helemaal geen enkele live talk show op de NPO is. Geen Pauw, geen Jinek, ook geen NOS sportzomer late night show.
ach da kwatswijf miste toch niks aan
pi_154565293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, maar het ontbreken van een dagelijkse talkshow over de actualiteiten mis ik wel.
Ik ben bijna aan het terugverlangen naar Tijs van den Brink, kun je nagaan.
Bizar inderdaad. Een vervangend zomerprogramma dat er zelf van tussen gaat.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:14:51 #65
42366 Staal
pi_154565388
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je weet dat je oud wordt als je begint te zeiken dat de jongere generatie geen flikker uitvoert en niks weet. :P
Vroeger zeiden grootouders dat alleen maar nu zeggen ouders dat.

Ik ben 42.
Un certain jeune homme
pi_154565396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En laten we vooral al die extra zenders in de lucht blijven houden die niks toevoegen.
Veronica, net 5, sbs 6, en ga zo maar door. Afijn, we hebben gewoon te veel zenders.
Dat zijn commerciële zenders. Die houden zichzelf in de lucht zolang dat rendabel is. Niets mis mee dus. De publieke omroepen is een ander verhaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:17:35 #67
42366 Staal
pi_154565467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.

En dat vind ik nu dus echt een gebrek bij veel jongeren. Alles beter weten maar tegelijkertijd nauwelijks algemene kennis terwijl ze Google of Safari binnen handbereik hebben.
Un certain jeune homme
pi_154565555
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik ook. Las me echt een slag in de rondte en ik keek al vrij jong het journaal omdat het traditie was om 20:00 uur.

En dat vind ik nu dus echt een gebrek bij veel jongeren. Alles beter weten maar tegelijkertijd nauwelijks algemene kennis terwijl ze Google of Safari binnen handbereik hebben.
Ik vind het altijd grappig vooral als ze dan dingen beweren die totaal niet kloppen en ze dan vraagt om dat een goed uit te leggen. Maar dat is niet alleen bij veel jongeren het geval ook veel niet hoog opgeleid volk heeft hier een handje van.
pi_154565571
Ik las elders dat de onderzoeker van het accountantskantoor hiervoor zelf bij Netflix werkte.

De vergelijking met de VS gaat volgens mij maar gedeeltelijk op omdat men in de VS minder nieuws en actualiteiten kijkt. Vooral dergelijke live-programma's zullen wel blijven bestaan. De tv is daarvoor een zeer geschikt medium met een eenvoudig verdienmodel. Zenders die het moeten hebben van het uitzenden van series gaan het inderdaad moeilijk krijgen.

Overigens is het goede van jonge kijkers dat ze vanzelf oude kijkers worden en andere (kijk)behoeften krijgen en/of minder tijd krijgen om alles zelf online te zoeken.
pi_154565581
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Ouderen lezen ook veel minder hè. Nou ja, men leest wel, maar niet direct meer boeken. Nog zo'n 10 jaar geleden ging 1 x in de zoveel tijd een stapeltje boeken kopen (af en toe paar jaar geleden nog in de ramsj vooral), maar dat doe je ook niet meer. Het boek voor in de zomervakantie, het boek voor in de kerstvakantie, het is allemaal weg aan het gaan imho.
I´m back.
pi_154565627
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:34 schreef Staal het volgende:

[..]

DWDD is anders behoorlijk in populariteit gedaald.
Misschien bij jou maar DWDD had afgelopen seizoen, mede door de verhuizing naar NPO1, haar beste seizoen qua kijkcijfers.
pi_154565821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En daar had onze overheid allang al wat aan moeten doen dat kabelboeren hun netwerken ook open zouden gooien, die koppelverkoop van ziggo/upc is gewoon belachelijk. Dat je verplicht een TV abbo moet nemen om een snelle internet verbinding te kunnen hebben. :')
Ja die koppelverkoop is idioot, het argument, dat ze het tv signaal niet kunnen blokeren, van ziggo ook trouwens.

Maar ja glasvezel schiet niet echt op bij mij en adsl/vdsl is niet echt een alternatief.
  Forum Admin donderdag 23 juli 2015 @ 13:30:49 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154565859
Er zijn ongetwijfeld nog leuke programma's op televisie te zien, maar het gros is gewoon pure bagger met op eenzame hoogte realityshows. Daarnaast word ik ook helemaal ramgek van de hoeveelheid reclame. Ik kijk zelden televisie, als ik het al kijk is het kort comedy central, of het nieuws.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_154565936
Dit heeft alles te maken met de individualisering van de samenleving. De generaties van de laatste 25-35 jaar willen tegenwoordig zélf bepalen wat ze bekijken. Nu zijn het de zenderbazen en netmanagers die beslissen voor miljoenen kijkers wat ze te zien krijgen. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat niet meer gaat werken in de toekomst.

TV fabrikanten verkopen SMART tv's, maar ik mis nog steeds een 'kabelexploitant' die on-demand kanalen integreert in z'n zenderpakket.

Waarom kan ik niet afstemmen op kanaal 14 en van daaruit bladeren en zoeken in de Netflix library of kanaal 15 voor Youtube, maar moet ik aparte apps openen? Waarom kan ik niet gewoon de EPG openen en reeds uitgezonden programma's kijken door er op te drukken, maar moet ik een aparte service 'uitzending gemist' opstarten?

Of nog een stap verder; waarom biedt (als we het toch over DWDD hebben) de VARA niet de mogelijkheid om als je DWDD selecteert in je EPG of je de hele uitzending wilt bekijken, of dat je het stukje boekpluggen of het gedicht van Dijkshoorn wilt deselecteren. Dan duurt die uitzending ook wat minder lang.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:36:54 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154566042
Dat ligt niet zo zeer aan Netflix, het ligt aan die gruwelijke reclameblokken. Ik weiger dat te kijken.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')