abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154757379
Stukjes wortel met een beetje sesamolie. Gewoon komkommer met een beetje peper & zout. Noten. Druiven.
pi_154757383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie en mijn schoonouders zijn daar ook. Vaak wordt er dan in de avond gekaart en wordt er omdat het gezellig is een shitload aan chips en nootjes op tafel gezet.

Nu kan ik daar opzich best goed vanaf blijven. Maar gezien het ook vakantie voor mij is, heeft er iemand lekkere gezondere alternatieven dan die zooi?
Klein fruit inderdaad. Paprika, komkommer of zo is ook lekker :)
pi_154757390
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Druiven. En ander klein fruit. :Y
Ja kan. Maar in een caravan zit maar een mini koelkast dus past dat er allemaal niet in. Zit al vol met de gewone dagelijkse dingen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154757400
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja kan. Maar in een caravan zit maar een mini koelkast dus past dat er allemaal niet in. Zit al vol met de gewone dagelijkse dingen.
Druiven (en een ananas en meloen) kunnen prima buiten de koelkast, mits niet aangesneden voor de ananas en de meloen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_154757408
Was zelf idd ook al wel bij de komkommers en paprika's maar dacht misschien weet iemand ook wat anders.

Met noten zit ik alsnog zo over mijn bovengrens heen.

Naja ga wel een beetje op Google rondkijken
pi_154757419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie en mijn schoonouders zijn daar ook. Vaak wordt er dan in de avond gekaart en wordt er omdat het gezellig is een shitload aan chips en nootjes op tafel gezet.

Nu kan ik daar opzich best goed vanaf blijven. Maar gezien het ook vakantie voor mij is, heeft er iemand lekkere gezondere alternatieven dan die zooi?
(Zoete) aardappel kruiden en roosteren in de oven. Heb je gezonde chips/frietjes voor erbij. :)
pi_154757421
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Druiven (en een ananas en meloen) kunnen prima buiten de koelkast, mits niet aangesneden voor de ananas en de meloen.
Ik ben allergisch voor ananas. Maar open fruit werkt niet fruitvliegjes everywhere
pi_154757424
Krentjes? :P
pi_154757429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

(Zoete) aardappel kruiden en roosteren in de oven. Heb je gezonde chips/frietjes voor erbij. :)
Geen oven aanwezig in de caravan
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:43:34 #235
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_154757441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.
Natuurlijk verdiende ik die chips niet. :D Dat ik gewoon een stom stemmetje wat het goed wil praten dat je iets doet waarvan je dondersgoed weet dat het niet goed is. Want tellen of niet tellen, geloof mij dat paste nooit hoor. Hahaha.
Kijk, als ik honger heb, dan ga ik mezelf heel zielig voelen en na 2 dagen ga ik dat compenseren door echt naar vette troep te grijpen. Klinkt heel kinderachtig enzo, maar zo zit het. Ik wil in eerste instantie afvallen om m'n conditie wat te verbeteren en wat gezonder te eten. Uiteraard ook afvallen, maar wel in het totaalplaatje dus.

Ik heb wat gelezen her en der en ik zie qua voedingswaarden niet zo'n bezwaar om nu aardappelen, brood en rijst te vermijden. dus waarom zou ik dat dan wel eten? Ik eet ook veel minder vlees en meer vis? Waarom omdat ik denk dat dat gezonder is en och ik hoef dat vlees toch niet te eten? Geen kaas. Ja oke, en dan? Is dit zo slecht dan?
Als het slecht is, wil ik er graag van leren hoor, maar ik zie zo in ene niet echt welke voedingsmiddelen ik daadwerkelijk mis om gezond te kunnen eten.
Ik denk dat je het verkeerd leest: het is niet dat die voedingsmiddelen onmisbaar zijn voor een gezond eetpatroon (ikzelf eet bijvoorbeeld ook zelden brood, maar wel pasta, aardappelen, rijst). Het punt dat wij willen maken is dat het niet nodig is om die voedingsmiddelen te schrappen om een gezond eetpatroon te bereiken. Brood, pasta en aardappelen leveren juist wel essentiële voedingsstoffen, die prima passen in een goed en gevarieerd eetpatroon.

Wat - denk ik - veel belangrijker is, is dat je leert welke hoeveelheden voedsel passen om gezond te leven en welk voedsel nodig is en past in zo'n leefstijl. Wat Maraca bedoelt is dat je die chips niet 'verdient' na een rondje hardlopen, maar dat je iedere dag een voorbedacht aantal kcal beschikbaar hebt, op basis van je gemiddelde/gebruikelijke lichamelijke activiteit. Dat houdt in dat je niet extra mag eten als je gesport hebt, maar dat dat verbruik dus is ingecalculeerd in wat je dagelijks eet.

Die honger is denk ik ook iets waar je in het begin doorheen moet, al denk ik niet dat je echt honger zal lijden. Begrijp me niet verkeerd, maar jij hebt een hoog BMI en dus zul je aanvankelijk best veel mogen eten: een zwaar/groot lijf heeft namelijk meer energie nodig dan een klein en/of dun iemand.
Daarom: ga alsjeblieft berekenen wat je nodig hebt. Dat voorkomt ook dat je honger gaat lijden, omdat je gewoon redelijkerwijs eet naar wat je lijf nodig heeft. Ga 500 kcal onder het aantal kcal zitten dat je nodig hebt om op gewicht te blijven en zie, je zult afvallen :)
Maar wees dan ook eerlijk naar jezelf en houd een tijdje bij hoe veel je eet op een dag. Daar leer je van en dat kan ook een boel ellende voorkomen (te weinig eten, je futloos voelen, etc.).
Fear is the path to the Dark Side.
pi_154757448
Je hebt ook van die zakjes mini snack & jacks. Bbq smaak is lekker :D
pi_154757454
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Geen oven aanwezig in de caravan
Oh ja. :+ Dan kom je toch al snel op stukjes fruit (aardbeien :9) of groente idd. Rozijntjes of zo.
pi_154757496
wilde sowieso wat bakwerk vooraf doen. Havermout muffins voor tussendoor enzo.

Nu denk ik dat in die week sowieso mijn calorieën wel omhoog mogen omdat ik op vakantie continu bezig ben en weinig op mijn gat zit. Maar er zijn ook grenzen natuurlijk. Afvallen hoeft niet op vakantie maar aankomen hoeft ook niet... Dat is in Italië al genoeg geweest :+
pi_154757499
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben allergisch voor ananas. Maar open fruit werkt niet fruitvliegjes everywhere
;(

en open fruit kun je ook afdekken met folie natuurlijk ;)
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:47:20 #240
159909 -Peach
Prunus persica
pi_154757501
Olijven misschien? Als je die lust.
Of zelf popcorn maken!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_154757556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk al op een goed gewicht. Ik vind 1400 niet te weinig om af te vallen, zo heb ik het ook lange tijd gedaan toen ik nog veel overgewicht had. :) Al sportte ik toen niet. Ik merk dat nu ik sport en rond de 1800 blijf eten ik geen gewicht meer verlies, of misschien onderschat ik mijn inname. Kan ook.

Sterker nog, er zijn hele bevolkingsgroepen in Azië die leven op weinig calorieën. Schijnt dat je er nog ouder door wordt ook. Zo lang het maar geen lege calorieën zijn van pizza of chips.
Je hongert jezelf enigszins uit met 1400 denk ik (tenzij je helemaal niks doet), je lichaam heeft in coma zelfs meer nodig volgens mij. :P Ik ben ook goed op gewicht, 52 kilo bij 1.57. Val echt gewoon af met 1800 calorieen.

Maar ieder vooor zich :P
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:52:56 #242
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_154757572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Nu denk ik dat in die week sowieso mijn calorieën wel omhoog mogen omdat ik op vakantie continu bezig ben en weinig op mijn gat zit. Maar er zijn ook grenzen natuurlijk. Afvallen hoeft niet op vakantie maar aankomen hoeft ook niet... Dat is in Italië al genoeg geweest :+
Zou inderdaad op vakantie ook niet te streng zijn, je hoeft niet los te gaan. Maar tijdens een gezellig avondje een paar handjes chips horen daar toch ook wel een beetje bij?
Het is niet dat je in die ene week (of twee) ineens kilo's aankomt.
Wat ook nog lekker is zijn wortels dippen in Hummus
Of 'pita chips' met hummus, weet alleen niet of je die pita lekker kunt houden omdat daar geen oven is. Ik maak die alsvolgt: Pita opensnijden en dan beide helften in stukjes. Daar peper en zou op (aan de binnenkant want buitenkant is te glad) en dan ff in de oven tot ze lichtbruin en knapperig zijn (gaat snel) echt lekker!
Maar goed ik zelf zou kiezen om paar handjes chips mee te doen. Stuk makkelijker en lekker en heust niet erg een weekje iets hoger zitten.
pi_154757592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

;(

en open fruit kun je ook afdekken met folie natuurlijk ;)
Ja gedeeltelijk wel. Maar dat neemt ook weer plek in.

Agh iig iedere dag nieuw fruit halen dus iedere dag alleen al 10 km heen en weer fietsen naar de supermarkt.

En hebben wat leuke routes uitgezet. Eentje van 53 km ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
pi_154757626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Zou inderdaad op vakantie ook niet te streng zijn, je hoeft niet los te gaan. Maar tijdens een gezellig avondje een paar handjes chips horen daar toch ook wel een beetje bij?
Het is niet dat je in die ene week (of twee) ineens kilo's aankomt.
Wat ook nog lekker is zijn wortels dippen in Hummus
Of 'pita chips' met hummus, weet alleen niet of je die pita lekker kunt houden omdat daar geen oven is. Ik maak die alsvolgt: Pita opensnijden en dan beide helften in stukjes. Daar peper en zou op (aan de binnenkant want buitenkant is te glad) en dan ff in de oven tot ze lichtbruin en knapperig zijn (gaat snel) echt lekker!
Maar goed ik zelf zou kiezen om paar handjes chips mee te doen. Stuk makkelijker en lekker en heust niet erg een weekje iets hoger zitten.
Pita kan ik niet in de oven doen. Ga het wel onthouden voor thuis een keer.

En tuurlijk af en toe handje chips is niet erg. Maar ik ken dit.. Het gaat iedere dag zo en dan vind ik het ook prettig om af en toe wat gezonds te pakken.
pi_154757696
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:51 schreef Rucola het volgende:

[..]

Je hongert jezelf enigszins uit met 1400 denk ik (tenzij je helemaal niks doet), je lichaam heeft in coma zelfs meer nodig volgens mij. :P Ik ben ook goed op gewicht, 52 kilo bij 1.57. Val echt gewoon af met 1800 calorieen.

Maar ieder vooor zich :P
Als uithongeren betekent mijn vetreserves aanspreken, graag. :+

Nee, maar ik heb 1400 niet bepaald ervaren als crashen. :) Op sedentary dagen zou ik zelfs minder 'moeten' eten als ik 500 kcal onder onderhoud wil zitten om een halve kilo per week af te vallen. Als ik terug kijk naar een jaar of wat geleden op myfitnesspal kan ik wel zien dat ik met 1400 prima afviel en dat het niet te snel ging. Bovendien eet ik toch wel als ik honger krijg.

Heb alleen even de discipline niet om me aan mijn kcal doelen te houden. :') Dus sport ik maar meer.
pi_154758256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:43 schreef Artoo het volgende:
Ik denk dat je het verkeerd leest: het is niet dat die voedingsmiddelen onmisbaar zijn voor een gezond eetpatroon (ikzelf eet bijvoorbeeld ook zelden brood, maar wel pasta, aardappelen, rijst). Het punt dat wij willen maken is dat het niet nodig is om die voedingsmiddelen te schrappen om een gezond eetpatroon te bereiken. Brood, pasta en aardappelen leveren juist wel essentiële voedingsstoffen, die prima passen in een goed en gevarieerd eetpatroon.
En dit is juist het gene wat ik vaak duidelijk probeer te maken maar mensen in mijn omgeving niet snappen. Echt heel frustrerend..

Als die kansloze opmerkingen en constateringen omtrent 'koolhydraten'.. pff ik word er moe van.

Laatst kwamen er ook vrienden eten en die keken ook raar op van het feit dat ik 500gr aardappelen op m'n bord had liggen. Want ja hun koolhydraatarm dieet is de shit en dat werkt zo goed! Ondertussen worstelen ze al een jaar met afvallen & sporten..

Maar als je dan probeert uit te leggen dat het allemaal draait om de kcal innamen, dat je minder moet eten dan je verbruikt zitten ze je raar aan te kijken.

En als ik dan ook nog eens zeg dat je lichaam de koolhydraten na het sporten hard nodig heeft snappen ze het helemaal niet meer :+
pi_154759120
ghehe :) koolhydraatarm...ja ik heb dat ook een tijd gedaan..dus ik heb wel enigszins begrip voor die onwetendheid ;)
pi_154759412
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik heb vorige week havermout muffins gemaakt. Er zat gewoon geen smaak aan, was vergeten banaan toe te voegen. :'(
pi_154759569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als uithongeren betekent mijn vetreserves aanspreken, graag. :+

Nee, maar ik heb 1400 niet bepaald ervaren als crashen. :) Op sedentary dagen zou ik zelfs minder 'moeten' eten als ik 500 kcal onder onderhoud wil zitten om een halve kilo per week af te vallen. Als ik terug kijk naar een jaar of wat geleden op myfitnesspal kan ik wel zien dat ik met 1400 prima afviel en dat het niet te snel ging. Bovendien eet ik toch wel als ik honger krijg.

Heb alleen even de discipline niet om me aan mijn kcal doelen te houden. :') Dus sport ik maar meer.
Maar het is in principe wel crashen, toch? Want je eet erg weinig en het is niet mogelijk om met zo'n aantal alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. En volgens mij went het op den duur om weinig te eten. Ik zou het mijn lichaam in ieder geval niet aandoen, dan maar wat langzamer afvallen! :P
pi_154759775
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:35 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ik heb vorige week havermout muffins gemaakt. Er zat gewoon geen smaak aan, was vergeten banaan toe te voegen. :'(
Whaha Nee dan zijn ze niet lekker idd _O- Ik deed er ook weleens blooker cacoa door maar dat is te bitter. Binnenkort eens nesquick doorheen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')