tip; volgende keer telefoon een kwart slag draaien.quote:
Hoe bedoel je dat precies. Zou ze geschikt zijn als 100% binnenkat? Gaat ze bij jou naar buiten?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:42 schreef winterstorm666 het volgende:
Aard van het beestje: zindelijk, kan buiten en binnen, zeer sociaal naar mensen. kan met andere katten. Echt een schatje.
Mocht je haar overwegen, en toch af en toe die frisse neus wil laten halen, dan zou je je balkon (ik neem aan dat je dat wel hebt) vrij eenvoudig af kunnen zetten met speciaal kattennetquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies. Zou ze geschikt zijn als 100% binnenkat? Gaat ze bij jou naar buiten?
En waar ergens woont ze nu?
Rond de 100 denk ik, incl consult? Sterilisatie is een duurder grapje, maar dat is gelukkig al gedaan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef k_man het volgende:
Oeps. Niet geënt, niet gechipt (denk ik?) en geen paspoort. Wat zou het kosten om dat in orde te maken? Paspoort kost maar een paar euro, dacht ik. Maar inentingen en chippen zal wel duurder zijn.
Je hebt een PMquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef k_man het volgende:
Oeps. Niet geënt, niet gechipt (denk ik?) en geen paspoort. Wat zou het kosten om dat in orde te maken? Paspoort kost maar een paar euro, dacht ik. Maar inentingen en chippen zal wel duurder zijn.
Chippen is niet zo duur en enten moet toch elk jaar, dus dat is een kostenpost waar je sowieso rekening mee zal moeten houden..quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:46 schreef k_man het volgende:
Als ik naar de prijzen kijk bij mijn dierenarts is het rond de 30 euro voor enting kat en niesziekte en chippen voor de kat rond de 25 euro. sterilisatie is inderdaad het duurst, maar dat is inderdaad al gedaan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Rond de 100 denk ik? Sterilisatie is een duurder grapje, maar dat is gelukkig al gedaan.
Ik heb mn post aangepast, bedoelde ook inclusief consult. Consult gaat van 25-50 euro, vandaar dat ik naar boven ging met 100.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Als ik naar de prijzen kijk bij mijn dierenarts is het rond de 30 euro voor enting kat en niesziekte en chippen voor de kat rond de 25 euro. sterilisatie is inderdaad het duurst, maar dat is inderdaad al gedaan.
Zolang ik al katten heb (30 jaar) ik mijn katten als kitten laten inenten en een herhaling inenting.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:24 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Chippen is niet zo duur en enten moet toch elk jaar, dus dat is een kostenpost waar je sowieso rekening mee zal moeten houden..
Dan breng je ze zeker nooit naar een pension, als je met vakantie gaat?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:00 schreef vronie het volgende:
[..]
Zolang ik al katten heb (30 jaar) ik mijn katten als kitten laten inenten en een herhaling inenting.
Daarna nooit meer jaarlijks.
Nee als ik op vakantie ga heb ik oppas aan huis.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan breng je ze zeker nooit naar een pension, als je met vakantie gaat?
Top! Oh jee met het raam open verder gereden?? haha!quote:Op zondag 26 juli 2015 13:45 schreef k_man het volgende:
Tot nu toe lijkt het goed te gaan.
In de auto is ze geen minuut stil geweest, het was kennelijk niet erg aangenaam in het reismandje. Nou ja, op een gegeven moment was ze wel een tijdje stil. En daarna begon het enorm te stinken...
Nu zo'n 1,5 uur thuis en ze is een beetje aan het rondscharrelen. Bakjes heeft ze gevonden en er wordt flink gedronken, maar nog niet gegeten. Net schrok ze kennelijk ergens van (geen idee wat) en heeft ze 10 minuten onder de bank verstopt gezeten.
Oh jaaa, dat doet Jackson Galaxy ookquote:Op zondag 26 juli 2015 20:55 schreef Holyme het volgende:
Klinkt al goed k_man!! Nog wel even een tip, wat kan helpen is als poezel je aankijkt, terug kijken en met beide ogen langzaam knipogen
Ik gebruik het echt heel veel bij angstige kittens, die kijk ik nooit rechtstreeks aan. Het moment dat zo'n katje eindelijk wat durft te ontspannen, en die enorme oogjes ook ontspannen en mijn dubbele knipoog beantwoorden...quote:Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh jaaa, dat doet Jackson Galaxy ook
Ik wist dat dus echt niet, maar in zijn programma heb ik gezien dat dat werktquote:Op zondag 26 juli 2015 21:01 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik gebruik het echt heel veel bij angstige kittens, die kijk ik nooit rechtstreeks aan. Het moment dat zo'n katje eindelijk wat durft te ontspannen, en die enorme oogjes ook ontspannen en mijn dubbele knipoog beantwoorden...!
Ik kan het niet helpen dan dat ik van die beelden in mijn hoofd krijg van Aliens facehuggers als reaktie daarop..quote:Op zondag 26 juli 2015 21:20 schreef oh-oh het volgende:
Daarom staar ik katten altijd heel strak aan
quote:Op zondag 26 juli 2015 13:45 schreef k_man het volgende:
Tot nu toe lijkt het goed te gaan.
In de auto is ze geen minuut stil geweest, het was kennelijk niet erg aangenaam in het reismandje. Nou ja, op een gegeven moment was ze wel een tijdje stil. En daarna begon het enorm te stinken...
Nu zo'n 1,5 uur thuis en ze is een beetje aan het rondscharrelen. Bakjes heeft ze gevonden en er wordt flink gedronken, maar nog niet gegeten. Net schrok ze kennelijk ergens van (geen idee wat) en heeft ze 10 minuten onder de bank verstopt gezeten.
Nou, dat weet ik niet... Ze komt wel knuffels halen, ze komt naast me liggen op de bank, maar ze komt (nog?) niet op schoot.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:19 schreef Pippi het volgende:
Wat een feel good topicIk ontdek 'm nu pas.
Krijgen we binnenkort foto's van schattekat relaxed op schoot bij K_man![]()
Ze kent je pas net hequote:Op maandag 27 juli 2015 07:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet... Ze komt wel knuffels halen, ze komt naast me liggen op de bank, maar ze komt (nog?) niet op schoot.
Dat klinkt al heel goedquote:Op maandag 27 juli 2015 07:49 schreef k_man het volgende:
Nou, dat weet ik niet... Ze komt wel knuffels halen, ze komt naast me liggen op de bank, maar ze komt (nog?) niet op schoot.
Een half uurtje nadat ik dat schreef kroop ze op schoot. Het lijkt dus inderdaad heel goed te gaan. Ze is nu wel voor het eerst overdag alleen thuis, dus ik ben benieuwd wat ik bij thuiskomst aantref.quote:Op maandag 27 juli 2015 08:33 schreef Maraca het volgende:
Ze kent je pas net heMaar wel tof dat ze al knuffels komt halen. Volgens mij heb je de kat gevonden waar je naar op zoek was
toppie! Dat gaat al heel goed!quote:Op maandag 27 juli 2015 15:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Een half uurtje nadat ik dat schreef kroop ze op schoot. Het lijkt dus inderdaad heel goed te gaan. Ze is nu wel voor het eerst overdag alleen thuis, dus ik ben benieuwd wat ik bij thuiskomst aantref.
Ik merk wel dat ze moet wennen, maar dat gaat meer over de ruimte dan over mij. Vanochtend had ze weer een nieuwe plek ontdekt waar je naar buiten kunt kijken. En ze moet leren dat ze niet op het aanrecht mag komen.
Geef het een beetje tijd,kerel,dit gaat goed komen.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Een half uurtje nadat ik dat schreef kroop ze op schoot. Het lijkt dus inderdaad heel goed te gaan. Ze is nu wel voor het eerst overdag alleen thuis, dus ik ben benieuwd wat ik bij thuiskomst aantref.
Ik merk wel dat ze moet wennen, maar dat gaat meer over de ruimte dan over mij. Vanochtend had ze weer een nieuwe plek ontdekt waar je naar buiten kunt kijken. En ze moet leren dat ze niet op het aanrecht mag komen.
Nou, dat nogalquote:Op maandag 27 juli 2015 16:47 schreef Valerie. het volgende:
De meeste katten zouden nog onder de bank of zo zitten
Haha, ik wist even niet waar deze post nou op sloeg, maar je bedoelt de honden! Ja, die waren wel érg enthousiast.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:51 schreef Charged het volgende:
Tof om te zien hoe de witjes omgingen met je zwarte kleding!
Ik zal het proberen.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:32 schreef Duufje het volgende:
Wat gaaf! Wat is dit snel gegaan zeg. Krijgen we nog foto's te zien K_man?
Ik dacht eerst dat er een kip buiten beeld zat of zoquote:
Kiek haar daar liggen met de witte snorrenquote:
Ik denk dat ze een andere naam gaat krijgen. Ik begreep dat ze al diverse namen gehad heeft en ze luistert naar geen van alle, dus veel maakt het niet uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:03 schreef Maraca het volgende:
Blijf je haar trouwens Schattekat noemen of heb je al een andere naam in gedachten?
Oh leuke naam! En met dat gesnor van haar past dat welquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een andere naam gaat krijgen. Ik begreep dat ze al diverse namen gehad heeft en ze luistert naar geen van alle, dus veel maakt het niet uit.
Ik dacht aan een Vlaamse voornaam: Lieve.
ah, wat een lieverdquote:
Goeie, sommige katten geven de voorkeur aan horizontaal krabbenquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:44 schreef Valerie. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is altijd een grote hit, en 9 euro of zo. Lekker horizontaal krabben en je kan er schijnbaar heerlijk in liggen.
Op hun looproutes? OK, ik las ergens dat in de buurt van hun slaap- of eetplek aan te raden was. Aangezien ze het krabben niet alleen doen om de nageltjes te scherpen, maar ook als markering van hun territorium.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Holyme het volgende:
En niet elke krabpaal wordt goedgekeurd helaas, stelletje eigenwijzenEen krabplankje wat hoger ophangen, vlakbij de bank een optie? Katten vinden krabmogelijkheden op hun looproutes vaak fijn, dus de plaats van je krabton kan ook nog verschil maken
Klopt, en juist daarom ook op de looproutesquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Op hun looproutes? OK, ik las ergens dat in de buurt van hun slaap- of eetplek aan te raden was. Aangezien ze het krabben niet alleen doen om de nageltjes te scherpen, maar ook als markering van hun territorium.
Ik zal eens omzien naar druppeltjes valeriaan o.i.d. en wellicht een krabplankje. Mijn ouders hebben ook nog een 'krabvis' liggen waar ze niks mee doen, dus die haal ik daar binnenkort op. Dat is ook een ding dat je op de vloer legt, maar dan dus in de vorm van een vis (niet dat de kat 'm als zodanig zal herkennen, maar goed).
Het krabben aan de bank is vervelend, maar het was ook een opluchting. Toen ik vanochtend even met haar aan het kroelen was viel me op dat één nageltje bloedrood was. Ik dacht dat ze zich ergens aan verwond had, of misschien zichzelf gebeten vanwege pijn ofzo. Afijn, toen ik beter keek bleek het dus geen bloed te zijn maar een rood pluisje van de bank. Toen kwam ik er pas achter wat ze gedaan had...
Heb je de doos nog?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:32 schreef k_man het volgende:
Vanavond nog even langs de dierenwinkel geweest. Zo'n golvend krabding gehaald, spray met valeriaan en kattensnoepjes te beloning. De snoepjes vindt ze heerlijk, maar de rest doet haar tot nu toe erg weinig.
Ik heb de krabton met de spray bespoten en ze kwam wel even snuffelen, maar dat was alles. Met de krabplank hetzelfde verhaal, al kreeg die ook een paar kopjes. Bij de krabplank zat ook een zakje catnip, maar daar heeft ze ook totaal geen belangstelling voor.
Raar beest.
Haha. Ze heeft nu een 'mandje'. Dat is een kartonnen doos met een dekentje. Bij mijn ouders staat nog een ongebruikt echt mandje, dat haal ik daar binnenkort op. Je zult echter zien dat ze daar ook niks van moet hebben.quote:
Cole & Marmaladequote:
Ik heb nog nooit een kat gehad die gevoelig is voor catnip. Jammer welquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:35 schreef Holyme het volgende:
Die catnip is, wat hierboven al gezegd werd, bedoeld om op de plank te strooien (erg handig ja, als dat ding hangt). Maar je kan het ook prima ergens anders op of in strooien
Let wel, niet alle katten zijn gevoelig voor catnip enzulks, en er zit ook veel variatie in kwaliteit volgens mijn katten. De valeriaanspray krijgt bv lang niet zoveel reactie als enkele speeltjes met gedroogde valeriaan. Catnip geven ze vaak maar weinig reactie op, maar af en toe heb ik zo'n speeltje waar blijkbaar een sterkere soort in zit ofzo, die vinden ze dan ineens wel helemaal geweldig
[..]
Cole & Marmalade
Hier alle drie. Kwijlen doen ze ervanquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kat gehad die gevoelig is voor catnip. Jammer wel
Da's pech, net die 30% die het niets doet bij jouquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Die Kong eekhoorn?!quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's pech, net die 30% die het niets doet bij jou![]()
Hier merk ik wel verschil in extase: eentje slobbert de carnip regenboog helemaal onder, de andere twee stoeien er af en toe mee maar kan het weinig boeien.
Al is de pluche eekhoorn (ook in egel variant te verkrijgen) waarvan ik het buikje telkens kan vullen met 'verse' (gedroogde) catnip wel een hit.
Er zit echt verschil in catnip. Ik heb gemerkt dat spul van Yeowww! het hier uitermate uitstekend doet.
Voorbeeldje: http://www.poespas.org/contents/nl/d49.html
Heb je wel 'ns valeriaan of matatabi geprobeerd? Hier reageren ze ook erg goed op deze 2:quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:26 schreef Valerie. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:06 schreef Holyme het volgende:
[..]
Die Kong eekhoorn?!Dat ding wordt hier flink door mijn katten uit elkaar geschopt en kapot gelikt, die was al snel helemaal lek
Ze geven zelden zo'n reactie op catnip, maar zelfs die kleintjes reageren er wat op! En ik ging pas foto's van kittens van een ander gastgezin maken, die eekhoorn mee ter ontspanning (voor de kittens
), dat was dus geen succes. Kitten wou niet meer opkijken, alleen maar met z'n neus in dat ding verdwijnen en liet 'm ook niet meer los
[..]
Heb je wel 'ns valeriaan of matatabi geprobeerd? Hier reageren ze ook erg goed op deze 2:
http://www.zooplus.nl/sho(...)atnip_kussens/459076
http://www.zooplus.nl/sho(...)pspeelgoedjes/293403 (das ist ja wohl Deutsches qualitätsprodukt!)
Gillend ja?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
Die eekhoorn is volgens mij geen kong. Pluche ding met een klittenband in de buik. Wordt luid gillend als prooi versleept (bij voorkeur 's nachts), tegenaan geknuffeld en er wordt mee omgerold. Ding ziet er inmiddels niet meer uit, maar blijft wel intact. Eurootje of vijf bij de dierenwinkel, geloof ik.
En zo is het ook. Daar gaat ze nauwelijks in liggen. Ze komt wel gezellig naast me liggen op de bank, of op tafel naast de computer.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Haha. Ze heeft nu een 'mandje'. Dat is een kartonnen doos met een dekentje. Bij mijn ouders staat nog een ongebruikt echt mandje, dat haal ik daar binnenkort op. Je zult echter zien dat ze daar ook niks van moet hebben.
Hee zo'n modelletje heb ik ook, kijk maar naar de kleuren, ze komen vast uit dezelfde fabriekquote:
Ze heeft haar plekje bij jou wel gevondenquote:Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef k_man het volgende:
[..]
En zo is het ook. Daar gaat ze nauwelijks in liggen. Ze komt wel gezellig naast me liggen op de bank, of op tafel naast de computer.
Vanwege het krabben aan de bank heb ik er nu twee grote doeken overheen gedaan, maar... sinds gisteren heeft ze toch ontdekt wat je met de krabton kunt doen!![]()
Dit was vanochtend:
[ afbeelding ]
Briljante fotoquote:Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef k_man het volgende:
[..]
En zo is het ook. Daar gaat ze nauwelijks in liggen. Ze komt wel gezellig naast me liggen op de bank, of op tafel naast de computer.
Vanwege het krabben aan de bank heb ik er nu twee grote doeken overheen gedaan, maar... sinds gisteren heeft ze toch ontdekt wat je met de krabton kunt doen!![]()
Dit was vanochtend:
[ afbeelding ]
Relaxxxxxquote:Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit was vanochtend:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit was vanochtend:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 18:02:21 ]
Dank je voor een update en dat op Dierendag.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:15 schreef k_man het volgende:
Lieve is gisteren naar de dokter geweest, als laatste stap van haar introductieprogramma. Inenten, chippen, nageltjes knippen en een algemene check. De dierenarts vond dat ze een heel mooi gebit heeft, in goede conditie is en op een prima gewicht. Lieve deed het ook heel goed. Heel rustig, geen enkele poging tot verzet, alleen een beetje bang. Terwijl ik haar aaide kon de dierenarts alles doen.
Ze heet nu dus ook 'officieel' Lieve. Zo staat ze in ieder geval nu geregistreerd.
Over een dikke maand wacht een nieuw avontuur. Dan gaat ze op vakantie. Komt wel goed uit, want dan kan ik zelf ook op vakantie.OK, eigenlijk was het andersom Vandaag een kijkje wezen kijken bij het pension dat ik op het oog heb. Ziet er heel mooi uit, dus dat komt vast goed. Het is een pension met alleen katten en als ze die ook niet om zich heen wil (ik weet niet hoe ze zich gedraagt bij andere katten), zijn er eventueel zelfs privékamers.
Je bent een beetje laat met je reactie... Lieve woont nu al meer dan twee maanden bij mij.quote:Op zondag 4 oktober 2015 03:38 schreef EricOscuro het volgende:
De meeste psychoses zijn tijdelijk van aard, indien jouw broer geholpen wordt.
Ik zou het proberen nog even vol te houden... want als jouw broer uit zijn psychose komt en zijn geliefde kat is ineens weggegeven... dan zal dat hem niet echt aanmoedigen.
Jij bent dus de nieuwe eigenaar/ bediende van deze lieve kat?quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bent een beetje laat met je reactie... Lieve woont nu al meer dan twee maanden bij mij.![]()
Het is wel een goed punt, we hebben het hier ook over gehad voor haar ik meenam.
Allereerst is niemand jou een antwoord of uitleg schuldig. Daarnaast vind ik het erg kort door de bocht om maar meteen te zeggen dat TS hier lichtvaardig mee om is gegaan, wij hebben namelijk geen flauw idee van de situatie, hoe ernstig het is, of dit al vaker voor is gekomen, of er al eerder over is gesproken met familie en/of broer, enz. enz.quote:Op maandag 5 oktober 2015 02:18 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Jij bent dus de nieuwe eigenaar/ bediende van deze lieve kat?
Dan valt er inderdaad weinig meer aan te doen, en ben jij verder ook geen enkel antwoord schuldig. Ik hoop alleen maar dat je heel goed voor die kat zult zorgen.
Maar ik heb wel heel veel te doen met de broer van TS. , zelfs al is hij het er qua verantwoordelijkheid wel mee eens dat het is herplaatst.
Dat lijkt op het eerste gezicht wel een goede stap naar 'genezing.'
Gelukkig is het met mij nooit zo ver gekomen als met de broer van T.S. Maar ik zou het niet kunnen accepteren als een van mijn katten zomaar was afgegeven aan iemand anders.
Het klinkt misschien pathetisch, maar mijn katten zijn als mijn kinderen.
Ik vind niet dat T.S. hiermee zo lichtvaardig mee had om moeten gaan (ondanks die toestemming achteraf). Als zoiets bij mijn broertje zou gebeuren, dan zou ik nog liever zelf op een houtje bijten, dan diens kat te herplaatsen ( wees niet ongerust, hij houdt niet echt van katten)
Misschien is niemand mij verantwoording schuldig, maar als je het hele verhaal hier neerpent kun je er op rekenen dat wel iemand vragen heeft (en zich in de verliezende partij inleeft).quote:Op maandag 5 oktober 2015 03:21 schreef Holyme het volgende:
[..]
Allereerst is niemand jou een antwoord of uitleg schuldig. Daarnaast vind ik het erg kort door de bocht om maar meteen te zeggen dat TS hier lichtvaardig mee om is gegaan, wij hebben namelijk geen flauw idee van de situatie, hoe ernstig het is, of dit al vaker voor is gekomen, of er al eerder over is gesproken met familie en/of broer, enz. enz.
Dat je te doen hebt met de broer van TS is 1 ding, maar daarom hoef je niet zo beschuldigend naar TS te doen. Deze kat heeft dankzij de moeite die TS heeft genomen, een superlief baasje gevonden van wat ik zo lees, en daar gaat het hier om.
Dat vind ik niet raar hoor. Ik zou mijn katten ook absoluut niet willen missen, tenzij ik ze niet meer de zorg kan geven die ze verdienen. En ja, ik weet ook dat een psychose iedereen kan overkomen, maar ook ik heb gezien wat er dan kan gebeuren, helemaal als het een terugkerend probleem is (en in die situatie was dieren laten zitten echt geen optie). En daar ging het me om, je weet niks van de situatie hier en je post kwam op mij meteen beschuldigend over, en dat vind ik niet eerlijk tegenover TS. Voor haar is het ongetwijfeld ook een moeilijke situatie.quote:Op maandag 5 oktober 2015 03:31 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Misschien is niemand mij verantwoording schuldig, maar als je het hele verhaal hier neerpent kun je er op rekenen dat wel iemand vragen heeft (en zich in de verliezende partij inleeft).
Een psychose kan jou ook overkomen, mij ook... dat kan iedereen overkomen, al is de een daar meer vatbaar voor dan een ander.
Maar ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn lieverdjes niet meer aantref als ik eindelijk uit een psychose zou komen... dan zou ik willen dat ik er direct weer in kwam.
En zo sta ik hierin. En nee, nog nooit een psychose gehad, maar wel van nabij (een van mijn beste vrienden) meegemaakt. En zelf zou ik zo'n beslissing nooit gekozen hebben.
En als je dat raar vindt... prima, maar ik ben jou ook geen verantwoording schuldig als ik op een ander reageer. Of is dat ook weer raar?
Kinderen worden ook weggehaald als de ouder er niet meer voor kan zorgen. Ik vind het nogal kort door de bocht om een kat maar te laten verwaarlozen omdat het anders zo zielig is voor het baasje. Mooie dierenvriend ben je dan. Je had trouwens het topic ook wel even kunnen lezen voor je reageerde, dan had je geweten dat er voor TS geen andere optie was dan een nieuw huisje zoeken voor Schattekat.quote:Op maandag 5 oktober 2015 02:18 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dan valt er inderdaad weinig meer aan te doen, en ben jij verder ook geen enkel antwoord schuldig. Ik hoop alleen maar dat je heel goed voor die kat zult zorgen.
Maar ik heb wel heel veel te doen met de broer van TS. , zelfs al is hij het er qua verantwoordelijkheid wel mee eens dat het is herplaatst.
Gelukkig is het met mij nooit zo ver gekomen als met de broer van T.S. Maar ik zou het niet kunnen accepteren als een van mijn katten zomaar was afgegeven aan iemand anders.
Ik vind niet dat T.S. hiermee zo lichtvaardig mee had om moeten gaan (ondanks die toestemming achteraf). Als zoiets bij mijn broertje zou gebeuren, dan zou ik nog liever zelf op een houtje bijten, dan diens kat te herplaatsen ( wees niet ongerust, hij houdt niet echt van katten)
ik ben je geen antwoord schuldig.quote:Op maandag 5 oktober 2015 02:18 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Kijk hierin kan ik het wel met jou eens zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 03:52 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat vind ik niet raar hoor. Ik zou mijn katten ook absoluut niet willen missen, tenzij ik ze niet meer de zorg kan geven die ze verdienen. En ja, ik weet ook dat een psychose iedereen kan overkomen, maar ook ik heb gezien wat er dan kan gebeuren, helemaal als het een terugkerend probleem is (en in die situatie was dieren laten zitten echt geen optie). En daar ging het me om, je weet niks van de situatie hier en je post kwam op mij meteen beschuldigend over, en dat vind ik niet eerlijk tegenover TS. Voor haar is het ongetwijfeld ook een moeilijke situatie.
Maar goed, laten we hopen dat het goed gaat met de broer en dat zulke dingen ons bespaard blijven
Kinderen krijg je meestal weer terug wanneer je er weer bovenop bent.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kinderen worden ook weggehaald als de ouder er niet meer voor kan zorgen. Ik vind het nogal kort door de bocht om een kat maar te laten verwaarlozen omdat het anders zo zielig is voor het baasje. Mooie dierenvriend ben je dan. Je had trouwens het topic ook wel even kunnen lezen voor je reageerde, dan had je geweten dat er voor TS geen andere optie was dan een nieuw huisje zoeken voor Schattekat.
Nee, je bent mij geen verantwoording schuldig en nee ik hoef ook niet alles te weten.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:59 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
ik ben je geen antwoord schuldig.
de psychose is maar een klein deel van de problemen van mijn broer en in het belang van beiden is dit de beste manier en was de spreekwoordelijke druppel. ik zie verder geen heil in het volledige verhaal van onze situatie op internet te zetten. vind ik ook niet eerlijk tegenover mijn broer.
ik zie het verschil hoe Lieve is bij K-man. En hoe ze was bij mijn broer.
Een wereld van verschil. en lichtvaardig denk ik niet over dit soort dingen na.
mijn dieren zijn mijn kinderen.
Beter inlezen op alle topic's lijkt mij voordat je hier een oordeel plaatst.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 02:13 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Nee, je bent mij geen verantwoording schuldig en nee ik hoef ook niet alles te weten.
K-man ken ik verder niet, ook niet de verdere geschiedenis...
Maar ik begrijp met deze uitleg jou veel meer als in jouw openings topic. Namelijk dat er veel meer aan de hand is als slechts een psychose.
Door wat je schreef leek het voor mij dat er gewoon sprake was van een psychose en er verder weinig aan de hand was. Sorry dat ik me dan waarschijnlijk te veel heb ingeleefd in jouw broer.
Ik ga ook maar uit van de informatie die ik heb...
Ik wil je slechts een tip meegeven!! Mocht zo'n situatie ooit weer voorkomen... Begin dan met de woorden "Door persoonlijke omstandigheden (van mijn broer)...."
Dan zal bijna niemand vragen naar deze omstandigheden (namelijk persoonlijk)... en dus ook bijna niemand meer informatie vragen... of jou in een situatie brengen waarin jij niet wilt geraken.
En nogmaals... sorry voor hoe mijn woorden doorklonken. Het is niet jouw schuld hoe ik mijn woorden heb geformuleerd.
Maar je kunt het wel makkelijk voorkomen, door te schrijven "door persoonlijke omstandigheden."
Ach... gewoon een tip van mij om dergelijke misverstanden te voorkomen, naar niet ingewijde personen zoals mijzelf.![]()
Ik hoop dat ik het een beetje goedgemaakt heb bij je!
Dat probeer ik ook. Maar je hebt het zelf ook vast wel eens meegemaakt, dat veel discussies blijven hangen om hetzelfde gelul, en ook niet opschiet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 02:35 schreef vronie het volgende:
[..]
Beter inlezen op alle topic's lijkt mij voordat je hier een oordeel plaatst.
Ook zonder inlezen moet je kunnen reageren zonder jezelf te projecteren op de ander of op derden en de ander daar op aan te vallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:07 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook. Maar je hebt het zelf ook vast wel eens meegemaakt, dat veel discussies blijven hangen om hetzelfde gelul, en ook niet opschiet.
Ik wil best wel het een en ander lezen (en doe dat vaak ook voor een redelijk groot deel)... maar ergens houdt het op.
Anticipeer daar dan ook op, dat zou elke discussie vloeiender laten verlopen.
Tips:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 03:07 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook. Maar je hebt het zelf ook vast wel eens meegemaakt, dat veel discussies blijven hangen om hetzelfde gelul, en ook niet opschiet.
Ik wil best wel het een en ander lezen (en doe dat vaak ook voor een redelijk groot deel)... maar ergens houdt het op.
Anticipeer daar dan ook op, dat zou elke discussie vloeiender laten verlopen.
Het ene persoon is de andere niet. Mijn kameraad heeft een keer een psychose gehad en is iets van 6 tot 8 weken intern behandeld. Verder nooit meer last gehad.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ook zonder inlezen moet je kunnen reageren zonder jezelf te projecteren op de ander of op derden en de ander daar op aan te vallen.
Ik vond zelf psychose voldoende uitleg. De chaos was al extra. Wij hoeven de achtergronden helemaal niet te kennen, dus de gegeven aanduidingen volstonden: er werd met redenen die niet onze validatie behoeven, een goed huis voor een katje gezocht. Details bekend maken is iets tussen tussenpersoon en nieuwe eigenaar. Er werd verrassend snel een warm huis gevonden tot ieders tevredenheid. Ieders is hier: van tussenpersoon, katje, nieuwe eigenaar en eerdere eigenaar.
Bedankt voor de enorm goede tip om via settings de TS een ander kleurtje te geven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:52 schreef Holyme het volgende:
[..]
Tips:
Kijk naar de datum van de OP. In dit geval was dat dus 20 juli, dan weet je meteen dat er mogelijk al van alles gezegd/gebeurd is, het is tenslotte bijna 3 maanden geleden.
Kijk naar de laatste paar posts. Dan had je dus al gelezen dat de kat al lang een fijn thuis heeft gevonden
Geef de posts van de TS een ander kleurtje (via settings rechtsboven), dan kun je ook makkelijk door een topic scrollen en de posts van de TS vinden.
Ook zonder toelichting is herplaatsing van een dier waar niet meer voor gezorgd kan worden te respecteren. En dat respecteren gaat dan op de simpele mededeling dat er niet (meer) voor gezorgd kan worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 01:59 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Het ene persoon is de andere niet. Mijn kameraad heeft een keer een psychose gehad en is iets van 6 tot 8 weken intern behandeld. Verder nooit meer last gehad.
Maar goed, nu weet ik dat de broer van T.S. meer problemen heeft.
En ja, nu waardeer ik het helemaal dat ze haar best gedaan heeft om die kat een goed huis te geven. Zeker nu blijkt dat haar broer niet goed voor deze kat kon zorgen. [..]
Dat geldt misschien voor jou. En zoals ik al zei... "door omstandigheden" volstaat. Ga je er dieper op in, dan neem je het risico dat mensen meer vragen gaan stellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 02:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ook zonder toelichting is herplaatsing van een dier waar niet meer voor gezorgd kan worden te respecteren. En dat respecteren gaat dan op de simpele mededeling dat er niet (meer) voor gezorgd kan worden.
Waar het om draait is dat derden (wij dus) geen zeggenschap hebben over de herplaatsing.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 02:54 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor jou. En zoals ik al zei... "door omstandigheden" volstaat. Ga je er dieper op in, dan neem je het risico dat mensen meer vragen gaan stellen.
Kortom neem mijn tip gewoon aan... of negeer het.. en loop telkens weer tegen hetzelfde probleem aan. En al kom je het 200 keer tegen, dan zul je het nog niet begrijpen en de wijsneus willen uithangen.
Maar ik ga niet meer tijd aan jou besteden. Ik heb geprobeerd iets uit te leggen... soit !
En dat is meestal ook terecht, stel je voor dat iedereen elkaars huisdieren maar kan herplaatsen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:18 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Waar het om draait is dat derden (wij dus) geen zeggenschap hebben over de herplaatsing.
Dat geloof ik niet nee. Maar zie wel dat ze extra blij kunnen zijn om weer thuis te zijn, dus ik zou het eerder daar aan toewijzen. Spannend reisje naar de dierenarts en dan gewoon enorm blij zijn dat ze weer veilig mee naar huis werd genomenquote:Op zondag 11 oktober 2015 19:59 schreef k_man het volgende:
Hoe dan ook... ondertussen gaat het beter en beter met haar (en het ging al heel goed). Kan het zijn dat die inentingen bijwerkingen hebben? Dat katten er aanhankelijker door worden? Want sindsdien heeft ze het kneden ontdekt.
Vooral als ik op de bank tv lig te kijken doet ze dat graag. Vanaf de rugleuning me benaderen, dan met de achterpoten op de leuning blijven staan, en met de voorpoten m'n buik gaan kneden.![]()
Ze komt nu ook vaker op schoot en blijft dan veel langer liggen.
En nu ligt ze te snurken en piepen op de bank. Kennelijk een interessante droom.
Die heeft denk ik gewoon ontdekt dat ze dat kan, en voelt zich zo goed bij je dat ze het ook doetquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:47 schreef k_man het volgende:
OK. De blijdschap duurt inmiddels al wel een week. Kennelijk bevalt het kneden goed.
quote:
Go Lieve!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:03 schreef k_man het volgende:
Vandaag iets geprobeerd waar ik een beetje tegenop zag; Lieve een pilletje geven (tegen wormen, puur preventief). Bij de katten van mijn ouders was dat altijd een enorm gedoe. Vaak was de enige methode om het pilletje met een pincet zodanig ver de keel in te duwen dat de kat geen andere keuze meer heeft dan het door te slikken.
De dierenarts had me aangeraden om het in eerste instantie te proberen met iets lekkers; doe het pilletje in een beetje smeerkaas of zoiets. Ik was daar nogal sceptisch over; de katten van mijn ouders zouden dat nooit accepteren - die zouden net zo lang gaan zitten kliederen totdat ze wel de smeerkaas, maar niet het pilletje binnen hadden.
Bovendien is Lieve vrij kritisch met eten en (smeer)kaas vindt ze niet interessant. Vis evenmin. Een flintertje kip? Als ik het in haar bakje leg eet ze het uiteindelijk wel op, maar erg enthousiast wordt ze er niet van. Maar... paté bleek wel in de smaak te vallen!![]()
Zonet dus het pilletje verstopt in een klein beetje paté en voor haar neus neergelegd. Eerst even eraan likken... hmm, best lekker... hap, slik, weg! Inclusief pilletje!
Ik heb serieus nog nooit een kat meegemaakt waar dat bij luktequote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:03 schreef k_man het volgende:
Vandaag iets geprobeerd waar ik een beetje tegenop zag; Lieve een pilletje geven (tegen wormen, puur preventief). Bij de katten van mijn ouders was dat altijd een enorm gedoe. Vaak was de enige methode om het pilletje met een pincet zodanig ver de keel in te duwen dat de kat geen andere keuze meer heeft dan het door te slikken.
De dierenarts had me aangeraden om het in eerste instantie te proberen met iets lekkers; doe het pilletje in een beetje smeerkaas of zoiets. Ik was daar nogal sceptisch over; de katten van mijn ouders zouden dat nooit accepteren - die zouden net zo lang gaan zitten kliederen totdat ze wel de smeerkaas, maar niet het pilletje binnen hadden.
Bovendien is Lieve vrij kritisch met eten en (smeer)kaas vindt ze niet interessant. Vis evenmin. Een flintertje kip? Als ik het in haar bakje leg eet ze het uiteindelijk wel op, maar erg enthousiast wordt ze er niet van. Maar... paté bleek wel in de smaak te vallen!![]()
Zonet dus het pilletje verstopt in een klein beetje paté en voor haar neus neergelegd. Eerst even eraan likken... hmm, best lekker... hap, slik, weg! Inclusief pilletje!
Leuk filmpje! Maar nog leukere flickr accountquote:
Thanks!quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:07 schreef MoChe het volgende:
[..]
Leuk filmpje! Maar nog leukere flickr accountMooie reizen maak jij!!
Kattenquote:Op zondag 31 januari 2016 12:33 schreef k_man het volgende:
Om te vieren dat ze hier een half jaar is had ik deze week een klein blikje extra lekker voer gekocht (normaal krijgt ze alleen droge brokken). Ze kwam al direct enthousiast mauwend aan trippelen toen ze hoorde en rook dat het blikje open ging. Vervolgens zette ik het voor haar neer, snuffelde ze er één keer aan, draaide zich om en liep weg. Bekijk het maar, je denkt toch niet dat ik dát opvreet?![]()
Het staat hier nog steeds onaangeroerd. Denk dat ik het zo maar weggooi, want ze weigert ervan te eten.
Soms ben ik blij dat wij een konijn hebbenquote:Op zondag 31 januari 2016 17:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
de variant dat ze wel enthousiast gaan eten en dan gelijk uitkotsen is ook gezellig
quote:Op zondag 31 januari 2016 12:33 schreef k_man het volgende:
Om te vieren dat ze hier een half jaar is had ik deze week een klein blikje extra lekker voer gekocht (normaal krijgt ze alleen droge brokken). Ze kwam al direct enthousiast mauwend aan trippelen toen ze hoorde en rook dat het blikje open ging. Vervolgens zette ik het voor haar neer, snuffelde ze er één keer aan, draaide zich om en liep weg. Bekijk het maar, je denkt toch niet dat ik dát opvreet?![]()
Het staat hier nog steeds onaangeroerd. Denk dat ik het zo maar weggooi, want ze weigert ervan te eten.
Wat is het toch een lieverdquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:53 schreef k_man het volgende:
Twee nieuwe foto's en een filmpje aan het album toegevoegd.
Haar...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef vronie het volgende:
Wat is het toch een lieverden dat knorren van hem.
gewoon pakje kalkoenfilet kopen, kost even veelquote:Op zondag 31 januari 2016 12:33 schreef k_man het volgende:
Lust ze hoogstwaarschijnlijk ook niet. Na een tip van een collega uiteindelijk iets gevonden dat ze wel heel graag wil: Gourmet Mon Petit. Dus dat krijgt ze nu als er wat te voeren vieren valt.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon pakje kalkoenfilet kopen, kost even veel
Hier ook zoeen. Of als je langsloopt, even pootje uitsteken om je aan te rakenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |