abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154384767
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nu is echter wel het momentum weg en bovendien kan de Grexit nu niet meer ingezet worden als onderhandelingsmiddel. Tsipras heeft het verbruid op maandagochtend om 6:30 en het parlement heeft daar mee ingestemd.
Jammer, ik denk dat je gelijk hebt.
pi_154384808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen. Een krantenverkoper had in Griekenland vanaf zijn 55ste een pensioen van 1300 euro per maand, terwijl 200 km hoger (in Bulgarije) een werkende ingenieur nog geen 600 euri toucheert. En de Griekse economie is echt niet zo heel veel productiever dan die van Bulgarije.
En die landen zijn wel bij de Euro neem ik aan, gelijke monniken gelijke kappen?
Al gaat dat niet op voor de verdienste of wel?
pi_154384825
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar waarom zou uit de Euro stappen het beste zijn voor de Grieken?
pi_154384836
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach, niks meer aan te doen. Hopelijk hebben Tsipras en co. wel een les geleerd mochten er nog eens onderhandelingen volgen.
pi_154384838
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Interessant stukje tekst.
Het wordt in de BNW/conspiracy hoek gedrukt uiteraard:
quote:
Controversy

Sebastian Mallaby, economics columnist of the Washington Post, reacted sharply to Perkins' book:[3] describing him as "a conspiracy theorist, a vainglorious peddler of nonsense, and yet his book, Confessions of an Economic Hit Man, is a runaway bestseller." Mallaby, a member of the Council on Foreign Relations, holds that Perkins' conception of international finance is "largely a dream" and that his "basic contentions are flat wrong."[3] As an example, Mallaby states that Indonesia reduced its infant mortality and illiteracy rates by two-thirds after economists persuaded its leaders to borrow money in 1970.[3]

Articles in the New York Times[4] and Boston magazine, as well as a press release issued by the United States Department of State, have referred to a lack of documentary or testimonial evidence to corroborate the claim that the NSA was involved in his hiring by Chas T. Main.

In a 2006 rebuttal, a State Department release claims that much of the book "appears to be a total fabrication....the National Security Agency is a cryptological (codemaking and codebreaking) organization, not an economic organization... Neither of [its] missions anything remotely resembling placing economists at private companies in order to increase the debt of foreign countries." (The National Security Administration has several missions, including but not limited to cryptography).The State Department also claims that Perkins has alleged U.S. Government complicity in "the assassinations of President John F. Kennedy, Senator Robert F. Kennedy, Martin Luther King Jr., former Beatle John Lennon, and several unnamed U.S. senators who had died in plane crashes.".[5] Questioned in a recorded interview about the State Department claims on the assassinations, Perkins replied, "No, I've never alleged that. I probably opened a question as to whether it might have been that way".[6] He continued by alleging that President Jaime Roldós Aguilera of Ecuador and Omar Torrijos of Panama had been assassinated and the US government had been involved, adding "I know. I was there."[6]]
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Perkins_%28author%29

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-07-2015 12:30:45 ]
I´m back.
pi_154384845
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die heeft het al veel langer geleden verbruid.
Voor mij heeft de Euro het verbruid, deze had nog het idee iets te denken te kunnen veranderen.

Ik val hier van het ene gat in het andere, denk dat het land niet geleid wordt en nog verschillende dingen.
Waarom denk je dat ik probeer op mijn geld te zitten, en ik denk meerdere als mij?
Zal de economie alleen maar goed doen he!

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2015 12:28:51 ]
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:24:49 #187
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_154384853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die landen zijn wel bij de Euro neem ik aan, gelijke monniken gelijke kappen?
Al gaat dat niet op voor de verdienste of wel?
Yep. Vandaar dat ook Litouwen, Slowakije enzo ook op hun achterste benen staan. Die hebben een welvaartspeil dat lager is dan Griekenland (maar hebben wel hun zaakjes op orde), en moeten nu ook opdraaien om Griekenland te redden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_154384901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Yep. Vandaar dat ook Litouwen, Slowakije enzo ook op hun achterste benen staan. Die hebben een welvaartspeil dat lager is dan Griekenland (maar hebben wel hun zaakjes op orde), en moeten nu ook opdraaien om Griekenland te redden.
Weet je misschien hoe hoog daar het sterfte cijfer is in die landen?
Ik bedoel dus of vraag me toch wel zeer af wie daar onder leidt om die cijfers op orde te hebben?
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:28:50 #189
3647 B.R.Oekhoest
pi_154384945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet je misschien hoe hoog daar het sterfte cijfer is in die landen?
Ik bedoel dus of vraag me toch wel zeer af wie daar onder leidt om die cijfers op orde te hebben?
Met de sterftecijfers daar valt het wel mee denk ik. Het is eerder een kwestie van de hoogte van de salarissen en pensioenen in vergelijking met de arbeidsproductiviteit van het land.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_154384955
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom zou uit de Euro stappen het beste zijn voor de Grieken?
Maakt een snelle sanering van het bankwezen en de staatsschuld mogelijk en het belangrijkste wat je daarmee wint is tijd (de teller staat nu al op 5 verloren jaren) en soevereiniteit doordat er weer zelfstandige toegang tot de kapitaalmarkt komt. Iets waar technisch gezien overigens geen Grexit voor nodig is.
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:32:35 #191
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154385028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een krantenverkoper had in Griekenland vanaf zijn 55ste een pensioen van 1300 euro per maand, terwijl 200 km hoger (in Bulgarije) een werkende ingenieur nog geen 600 euri touche
Waar haal je dat uit. Ik geloof er niets van. Alleen ambtenaren werden luxe behandeld. Het is een fabel dat iedereen met 55 met pensioen gaat / ging. Ook het bedrag van die 1300 euro is volgens mij bullshit. Nederland heeft het beste pensioenstelsel en daar heeft een krantenbezorger niet eens dat pensioen.

De reders hebben het land leeggeroofd en niet zo een beetje ook. Hebben al hun vermogen mooi op tijd weggesluisd en nooit een cent belasting betaalt. Dat is gigantisch.
Griekenland heeft de grootste koopvaardijvloot van Europa en doen nu niets om het land te redden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154385029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ze kunnen dat natuurlijk eenvoudig voorkomen door een dezer dagen niet in te stemmen met akkoord.
pi_154385036
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Goeie site man :')
Dan koop je toch zijn boek op een gerenommeerde site?http://www.bol.com/nl/c/b(...)MQEFOHJ2-82626583160

Of bekijk de gratis YouTube.

[ Bericht 20% gewijzigd door Resonancer op 16-07-2015 12:40:11 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:33:47 #194
3647 B.R.Oekhoest
pi_154385048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar haal je dat uit. Ik geloof er niets van. Alleen ambtenaren werden luxe behandeld. Het is een fabel dat iedereen met 55 met pensioen gaat / ging. Ook het bedrag van die 1300 euro is volgens mij bullshit. Nederland heeft het beste pensioenstelsel en daar heeft een krantenbezorger niet eens dat pensioen.

De reders hebben het land leeggeroofd en niet zo een beetje ook. Hebben al hun vermogen mooi op tijd weggesluisd en nooit een cent belasting betaalt. Dat is gigantisch.
Griekenland heeft de grootste koopvaardijvloot van Europa en doen nu niets om het land te redden.
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-meest~a4100927/
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:35:16 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_154385077
@alexstubb: Grand Committee of the Finnish Parliament gives the government a mandate for bridge financing and beginning of ESM-negotiations on #Greece.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_154385085
Velen gaan maar door over die pensioenen, maar vergeten dat het Griekse stelsel anders in elkaar steekt dan het Nederlandse. Veel Griekse 'gepensioneerden' zijn in werkelijkheid arbeidsongeschikt geraakt. Daar is in Griekenland, buiten het pensioen, geen volksverzekering of ander spaarpotje voor.
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:36:49 #197
3647 B.R.Oekhoest
pi_154385106
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-het-meest~a4100927/

"'Gaan jullie in Holland met 67 met pensioen? Crazy. Dan ga ik dood.'
Zuur voor de krantenman, die zijn pensioen voorrekent. Vijf jaar geleden was dat ruim 1.300 euro, nu nog 1.000. 'Wij zijn toch geen Bulgaren', zegt hij treurig."

pi_154385108
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maakt een snelle sanering van het bankwezen en de staatsschuld mogelijk en het belangrijkste wat je daarmee wint is tijd (de teller staat nu al op 5 verloren jaren) en soevereiniteit doordat er weer zelfstandige toegang tot de kapitaalmarkt komt. Iets waar technisch gezien overigens geen Grexit voor nodig is.
Voor die sanering is ook medewerking van de schuldeisers nodig en ook dan zullen ze strenge eisen stellen waar de Grieken geen zin in hebben. Ofwel je krijgt een nieuwe patstelling waarbij de gewone Griek nog harder het bokje is...

En die toegang tot de kapitaalmarkt is leuk maar dat zal nog heel lang duren en tegen zeer hoge rentes. Dus nog meer bezuinigingen en ellende voor het volk.
pi_154385133
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is men juist al jaren aan het bezuinigen om het begrotingstekort terug te dringen...
Waar je dit geleuter nu weer vandaan haalt is mij dus echt een raadsel...
Als het begrotingstekort in NL echt terug gedrongen zou zijn zou de staatsschuld niet nog steeds stijgen zoals op dit moment nog steeds wel het geval is met 480 euro per seconde.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Feiten spreken voor zich, dan kun je mijn kritiek wel als geleuter weg zetten maar dat ontkracht het niet.
pi_154385164
Autoverkopen in Griekenland zijn in juni 2015 met 15% gestegen, hoorde ik een minuut geleden op Radio 1
pi_154385172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:35 schreef Kowloon het volgende:
Velen gaan maar door over die pensioenen, maar vergeten dat het Griekse stelsel anders in elkaar steekt dan het Nederlandse. Veel Griekse 'gepensioneerden' zijn in werkelijkheid arbeidsongeschikt geraakt. Daar is in Griekenland, buiten het pensioen, geen volksverzekering of ander spaarpotje voor.
Hoe dan ook was hervorming van het pensioenstelsel daar hard nodig, net zoals dat in Nederland moest gebeuren.
pi_154385188
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor die sanering is ook medewerking van de schuldeisers nodig en ook dan zullen ze strenge eisen stellen waar de Grieken geen zin in hebben. Ofwel je krijgt een nieuwe patstelling waarbij de gewone Griek nog harder het bokje is...
Nee, de economisch situatie zal hen voor een voldongen feit stellen. Hoe langer men in een dergelijk geval wacht met afschrijven, des te minder geld zal er ooit terug komen. Derhalve is er voor zowel schuldenaar als schuldeisers een duidelijke incentive om tot een realistisch akkoord te komen.
pi_154385221
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe dan ook was hervorming van het pensioenstelsel daar hard nodig, net zoals dat in Nederland moest gebeuren.
Het is gewoon een nuancering die vrijwel altijd achterwege gelaten wordt. Derhalve vond ik het nodig om het nog eens te benadrukken.
pi_154385222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het begrotingstekort in NL echt terug gedrongen zou zijn zou de staatsschuld niet nog steeds stijgen zoals op dit moment nog steeds wel het geval is met 480 euro per seconde.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Feiten spreken voor zich, dan kun je mijn kritiek wel als geleuter weg zetten maar dat ontkracht het niet.
Die site zou ik niet al te hard als bron aanhalen ;).

Maar je snapt het verschil tussen het terugdringen van een tekort en het oplossen of laten verdwijnen van een tekort?
Het tekort was veel groter en is nu teruggedrongen naar redelijker proporties en zal de komende jaren blijven dalen. Wellicht tot er zelfs een overschot komt. Maar je moet ook beseffen dat bezuinigen niet makkelijk is en altijd mensen pijn zal doen.
pi_154385244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:39 schreef Idisrom het volgende:
Autoverkopen in Griekenland zijn in juni 2015 met 15% gestegen, hoorde ik een minuut geleden op Radio 1
En hoeveel is die daarvoor gedaald?
Die rekensommetjes die rekenen zich rijk, als het echt moet zal ik er ook aan moeten geloven om een andere aan te schaffen.
Maar als het even kan en ik houd hem draaiend vindt ik het best, des te minder snufjes des te minder kan kapot.
pi_154385264
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die site zou ik niet al te hard als bron aanhalen ;).

Maar je snapt het verschil tussen het terugdringen van een tekort en het oplossen of laten verdwijnen van een tekort?
Het tekort was veel groter en is nu teruggedrongen naar redelijker proporties en zal de komende jaren blijven dalen. Wellicht tot er zelfs een overschot komt. Maar je moet ook beseffen dat bezuinigen niet makkelijk is en altijd mensen pijn zal doen.
Ja ja meneer de jager we krijgen alles terug met rente.

Nou hoef ik het helemaal niet terug als het bergop gaat hoor, maar hoe lang wordt me dat al beloofd?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2015 12:46:44 ]
pi_154385265
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, de economisch situatie zal hen voor een voldongen feit stellen. Hoe langer men in een dergelijk geval wacht met afschrijven, des te minder geld zal er ooit terug komen. Derhalve is er voor zowel schuldenaar als schuldeisers een duidelijke incentive om tot een realistisch akkoord te komen.
Men heeft de tijd. Aflossing was toch al niet aan de orde de komende jaren. Die rente dienen de Grieken maar op te hoesten.
Maar al met al is het een model wat de Grieken nog verder de ellende in zal drukken dan nu het geval is. Zeker de gewone Griek met een paar spaarcenten is het bokje met jouw voorstellen.
pi_154385321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

En hoeveel is die daarvoor gedaald?
Die rekensommetjes die rekenen zich rijk, als het echt moet zal ik er ook aan moeten geloven om een andere aan te schaffen.
Maar als het even kan en ik houd hem draaiend vindt ik het best, des te minder snufjes des te minder kan kapot.
quote:
...(knip) .....Net als iedereen, hier of in Nederland, zegt hij dat het aan de banken ligt. Al het geld gaat naar de banken. Maar waar komen al die nieuwe huizen dan vandaan, vraag ik, de glimmende auto's en de splinternieuwe veerboot (spotgoedkoop, want overheid)? Het antwoord is niet moeilijk. Dankzij goedkoop geld heeft Griekenland jarenlang boven zijn stand geleefd. En nu is het over.
Uit hetzelfde Volkskrantartikel van B.R. Oekhoest hierboven.
pi_154385396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]

[..]

Uit hetzelfde Volkskrantartikel van B.R. Oekhoest hierboven.
Kan kloppen maar dan nog waar worden die auto s gemaakt iemand zal er onder leiden dat ze niet meer boven hun stand leven dan?
Wie zou dat zijn, is dat niet in de vorm van minder werknemers dan is het wel met wat anders of niet?
Ik zet het wel zo simpel erneer maar het zal veel ingewikkelder zijn als dat ik het erneer zet of niet?
pi_154385427
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:39 schreef Idisrom het volgende:
Klopt was eerder in het nieuws. Mogelijke reden die men toen opgaf was dat dat was omdat mensen toen nog een Grexit vreesden en een geldontwaarding en liever hun geld staken in iets van waarde.

http://business.financial(...)-protect-their-money

[ Bericht 12% gewijzigd door Dutchguy op 16-07-2015 13:01:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')