Ik begrijp er ook geen snars meer van hoor!quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
John, ik begrijp geen snars van je wartaal, maar heel sympathiek dat je het allemaal zo volgt.
"Een deur zit dicht, behalve als deze open is. Dan is de deur niet meer dicht."quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:43 schreef Dutchguy het volgende:
Harbers van VVD: 'Verkiezingsbelofte staat, behalve als er geld naar de Grieken gaat. Dan staat ie niet meer'.
Volgens mij is Harbers verre familie van Cruijff.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"Een deur zit dicht, behalve als deze open is. Dan is de deur niet meer dicht."
Ik lees er weinig anders in dan. Gewoon niet betalen en hetzelfde uitgavenpatroon blijven aanhouden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
https://www.jacobinmag.co(...)debt-default-grexit/
quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lees: ze willen begrotingstekorten maken en die financieren met de geldpers. De klassieke Zuid-Europese manier dus, die uiteindelijk tot zwakke munten leidt met vijf nullen aan het eind van de prijs van een waterijsje. Maar ok, is allicht alsnog beter -in geval van Griekenland!- dan wat men nu wil.quote:Recovery of monetary sovereignty, which automatically means regaining the capacity to provide liquidity to the economy. There is no other way to cut the European Central Bank’s noose on Greece.
dat geld drukken ze zelf, staat er toch!quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik lees er weinig anders in dan. Gewoon niet betalen en hetzelfde uitgavenpatroon blijven aanhouden.
Van welk geld dat precies moet ontbreekt weer chronisch, zoals bij ieder commentaar van de linkse dogmatici die bezig zijn over Griekenland.
Laat het ze maar proberen, daar ben ik helemaal voor. Als het lukt des te beter. Al gaan natuurlijk alle schuldeisers moeilijk doen als Griekenland dit doet. Dan moet je gaan denken aan dikke importheffingen op alle Griekse producten etc. Waar ze misschien nog mee wegkomen is zeggen dat ze pas weer schulden gaan afbetalen wanneer ze kunnen, de deur op een kiertje houden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je weet dat Grieken inmiddels ongeveer net zoveel belastinggeld ophalen als dat ze uitgeven? Ondanks de enorme krimp van de economie en ondanks dat ze belastingvlucht niet mogen aanpakken van de Troika.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik lees er weinig anders in dan. Gewoon niet betalen en hetzelfde uitgavenpatroon blijven aanhouden.
Van welk geld dat precies moet ontbreekt weer chronisch, zoals bij ieder commentaar van de linkse dogmatici die bezig zijn over Griekenland.
Voor de Euro?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De linkse hoek van Syriza had best een tof alternatief.
Tsja, ik zie het argument van D66 voor een transferunie wel. In de huidige vorm is het aannemelijk dat er na Griekenland nog andere landen zullen volgen waarin ook vele maanden onderhandeld moet worden over noodsteun. Een transferunie versimpelt dit proces en maakt het ook beter mogelijk om de schulden wél houdbaar te houden omdat je in de transferunie-overeenkomst hier hele duidelijke afspraken over kunt maken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
Bij D66 weet je waar je op stemt iig.
Transferunie.
ja, dus het begrotingstekort is bijna 0%?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet dat Grieken inmiddels ongeveer net zoveel belastinggeld ophalen als dat ze uitgeven? Ondanks de enorme krimp van de economie en ondanks dat ze belastingvlucht niet mogen aanpakken van de Troika.
Kun je dat blijven verkopen dat aan de kant van de gevers? Niet, denk ik, de gevers zuchten ook onder austerity. Heb heel vaak inmiddels gehoord dat mensen zich afvroegen waarom zoveel mensen veel moeten inleveren, terwijl de bakken met geld in de Egeïsche zee worden gedonderd.quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:00 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tsja, ik zie het argument van D66 voor een transferunie wel. In de huidige vorm is het aannemelijk dat er na Griekenland nog andere landen zullen volgen waarin ook vele maanden ondererhandeld moet worden over noodsteun. Een transferunie versimpelt dit proces en maakt het ook beter mogelijk om de schulden wél houdbaar te houden omdat je in de transferunie-overeenkomst hier hele duidelijke afspraken over kunt maken.
Maar ik zie ook wel in dat veel burgers en politici geen zin hebben om steeds maar netto-uitgever te zijn aan de zwakkere landen. Het blijft een lastige situatie zo als het nu is.
Dat hangt heel erg van de voorwaarden van de transferunie af, denk ik. In ruil voor de steun zullen er privileges of andere voordelen voor de rijkere landen van de unie aan moeten hangen. Als die voordelen significant zijn, kan het een succes worden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je dat blijven verkopen dat aan de kant van de gevers?
Google maar ff, is twee weken terug ofzo gepresenteerdquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
Het five presidents akkoord? Wat zei hij nou?
Kennen jullie dat?
Een plan voor gezamenlijk economische Europees bestuur, dat democratisch verantwoording aflegt.
Precies dit maakt dit zo'n kansloos debatquote:Op donderdag 16 juli 2015 13:43 schreef Dutchguy het volgende:
Harbers van VVD: 'Verkiezingsbelofte staat, behalve als er geld naar de Grieken gaat. Dan staat ie niet meer'.
Hoe heet dat dan, want ik kon het niet vinden iig.quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Google maar ff, is twee weken terug ofzo gepresenteerd
Buiten hun schulden draait de overheid helemaal niet zo slecht.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Lees: ze willen begrotingstekorten maken en die financieren met de geldpers. De klassieke Zuid-Europese manier dus, die uiteindelijk tot zwakke munten leidt met vijf nullen aan het eind van de prijs van een waterijsje. Maar ok, is allicht alsnog beter -in geval van Griekenland!- dan wat men nu wil.
De rechtse mensen hebben de crisis veroorzaakt en de linkse mensen krijgen nu het verwijt dat zij onvoldoende kunnen onderbouwen hoe je die puinhopen van rechts opruimt?quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |