abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:07:39 #176
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154328074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Plus dat men hoe dan ook tegen een achterstand in de ontwikkeling blijft aanhikken want de sterke landen blijven ook maar steeds doorgaan met de neoliberale broekaanhaal momenten waardoor een land als griekenland dus nooit of te nimmer op deze manier een economie harder als die van de noordelijke landen kan laten groeien zodat ze nooit op hetzelfde niveau uit komen als de landen die hun voorbeeld zouden moeten zijn.
En waarom blijft Griekenland, als enige land in de wereld, dan achter?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:07:47 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154328078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:02 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een gevalletje neo-colonialisme?
Wel eentje waar de onderworpenen zelf voor lijken te kiezen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154328084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:

"The trail of the Trojka" een anderhalf uur durende documentaire. Must see voor iedereen. ^O^
Bedankt voor het delen. Die ga ik nog kijken denk ik. :)
pi_154328148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:07 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

En waarom blijft Griekenland, als enige land in de wereld, dan achter?
Hoezo als enige land? We hebben in de eurozone zelf al Ierland, Cyprus, Portugal en Spanje.

Er is er altijd eentje het zwakst. Dat is nu toevallig Griekenland. Door een weeffout in de monetaire unie gaat de financiele markt altijd gokken tegen het zwakste euroland, en gokken op het sterkste euroland. Als Griekenland eruit zou gaan, dan gaat de discussie daarna over Portugal. Of Portugal het nu goed of slecht doet.

Griekenland doet het inderdaad erg slecht. Ze hebben hun eigen aloude problemen, en dat is niet of nauwelijks verbeterd. Daarbovenop kregen ze het probleem van austerity. En nu de laatste paar dagen ook echt financiele oorlogvoering doordat men in Frankfurt beslist dat de Griekse banken dicht moeten.
pi_154328175
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen. Die ga ik nog kijken denk ik. :)
Zeker doen. Legt de handelswijze van de 'Trojka' goed bloot, de aanloop naar de situatie in Griekenland, en de uitwerking van de geadviseerde "hervormingen".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_154328240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zeker doen. Legt de handelswijze van de 'Trojka' goed bloot, de aanloop naar de situatie in Griekenland, en de uitwerking van de geadviseerde "hervormingen".
Is het trouwens ook goed te volgen voor iemand die het nieuws niet nauwlettend heeft gevolgd? Dan weet ik namelijk of ik deze ook met sommige andere mensen kan kijken.
pi_154328262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Is het trouwens ook goed te volgen voor iemand die het nieuws niet nauwlettend heeft gevolgd? Dan weet ik namelijk of ik deze ook met sommige andere mensen kan kijken.
Absoluut, wel in het Engels uiteraard. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_154328297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Absoluut, wel in het Engels uiteraard. :)
Oh, maar dat is geen probleem. Bedankt. :)
pi_154328326
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou het ook liefdadigheid kunnen noemen.
Dan zou de EU humanitaire hulp verlenen aan de Griekse bevolking ipv nog meer geld uit lucht te creëren en dat naar Duitse en Franse banken door te sluizen en zodoende zowel Griekenland als west-Europese landen tot het vernietigen van bijv. het sociaal stelsel (onder het mom van "bezuinigen")te dwingen. Griekenland wordt misbruikt om de neoliberale natte droom van de Verhofstadts van deze wereld te verwerkelijken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:19:09 #185
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154328377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Hoezo als enige land? We hebben in de eurozone zelf al Ierland, Cyprus, Portugal en Spanje.

Er is er altijd eentje het zwakst. Dat is nu toevallig Griekenland. Door een weeffout in de monetaire unie gaat de financiele markt altijd gokken tegen het zwakste euroland, en gokken op het sterkste euroland. Als Griekenland eruit zou gaan, dan gaat de discussie daarna over Portugal. Of Portugal het nu goed of slecht doet.

Griekenland doet het inderdaad erg slecht. Ze hebben hun eigen aloude problemen, en dat is niet of nauwelijks verbeterd. Daarbovenop kregen ze het probleem van austerity. En nu de laatste paar dagen ook echt financiele oorlogvoering doordat men in Frankfurt beslist dat de Griekse banken dicht moeten.
Met Ierland en Spanje gaat het prima, meer dan 3,5% groei. Verder zijn landen als Letland en Slovenië, die heel veel armer dan Griekenland zijn en er veel slechter voorstonden, met erg veel succes hervormd.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:19:56 #186
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154328406
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dan zou de EU humanitaire hulp verlenen aan de Griekse bevolking ipv nog meer geld uit lucht te creëren en dat naar Duitse en Franse banken door te sluizen en zodoende zowel Griekenland als west-Europese landen tot het vernietigen van bijv. het sociaal stelsel (onder het mom van "bezuinigen")te dwingen. Griekenland wordt misbruikt om de neoliberale natte droom van de Verhofstadts van deze wereld te verwerkelijken...
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154328569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Met Ierland en Spanje gaat het prima, meer dan 3,5% groei. Verder zijn landen als Letland en Slovenië, die heel veel armer dan Griekenland zijn en er veel slechter voorstonden, met erg veel succes hervormd.
Kun je niet zomaar zeggen. Een kind met ondervoeding zal ook groeien. Letland en Slovenie zijn landen die nog niet oud genoeg zijn om een grote schuld te hebben. Weet niet hoe je een land met 10% GDP schuld kunt vergelijken met Griekenland.

Trouwens, als je hun schuldenontwikkeling ziet snap ik ook niet helemaal hoe je kunt zeggen dat ze sinds de crisis hervormd hebben en er sterker uitgekomen zijn.

Spanje gaat het prima? Spanje had op een gegeven moment werkloosheidsstats die slechter waren dan Griekenland.

Griekenland had aan het begin van dit jaar ook 2% groei.

Heb geen zin om diep op andere casus in te gaan, maar je argument zo is niet overtuigend.
Trouwens maakt het geen ene fuck uit. Als de ene patient kanker heeft en de andere een bacterieinfectie, behandel je ze ook niet beide met hetzelfde, omdat dat voor de ene werkt. Sterker nog, als je ze beide bestraalt, dan neem je het vermogen van de patient met de infectie om daar ook nog maar enige tegenstend tegen te bieden weg.

Zelfs als het waar is dat austerity overal werkt, werkt het dan wel in Griekenland? Volgens mij niet. Het is 5 jaar geprobeert, IMF projecties zaten er elke keer dik naast. Dus zeker kwestie van dogma vs realiteit. Zelfs al is het maar dat austerity niet werkt omdat de Griek niet wil dat het werkt, dan is dat al genoeg om tegen austerity in Griekenland te zijn. Je kunt bidden wat je wilt, realiteit is wat het is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Harunobu op 14-07-2015 14:32:40 ]
pi_154328656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nonsens. Griekenland hoeft niet in te stemmen met dit pakket en niemand heeft Griekenland gedwongen om geld te lenen. Ook daar wordt gewoon op democratische wijze (d.w.z. in overleg met het parlement) om Europese steun gevraagd.
Nou, ik heb het vermoeden dat er m.n. vanuit de EC en vanuit Frankrijk, Italie en de VS juist heel veel druk op Griekenland is uitgeoefend.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:30:42 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154328689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:07 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Het is inderdaad een race to the bottom, met Duitsland die het voortouw neemt. Hoe kan men in Griekenland ooit betere en goedkopere auto's bouwen als de Duitse autofabriekwerknemer hetzelfde verdient als een Griek (met wel een baan)?
Die hele EU is een race to the bottem voor het volk. Welzijn is ondergeschikt. Het sociaal stelsel verdwijnt. Men moet steeds meer uitbreiden om loonslaven te kunnen werven.
Waar ik eerst nog een voorstander van een EU was krijg ik steeds meer een afkeer tegen de EU. Zeker als je nu al ziet hoe men Griekenland totaal de vernieling inhelpt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154328745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:41 schreef Mystikvm het volgende:

Soevereiniteit wordt inderdaad aangetast. Maar er wordt gedaan alsof het bittere noodzaak is om Griekenland binnenboord te houden. Dit pakket brengt geen oplossing, alleen uitstel van executie. Het besluit is dus louter politiek gemotiveerd. Die schone lei twijfel ik ook nogal aan. Hoe uitvoerbaar zijn de eisen? Welke garantie is er dat we over vier jaar weer niet dezelfde discussie moeten voeren?
Maar als je dergelijke voorwaarden niet stelt, vinden er niet (genoeg) structurele veranderingen plaats. En alleen die structurele veranderingen kunnen het verantwoorden dat je nog eens geld leent aan een partij die zich al onbekwaam en onbetrouwbaar heeft getoond.

Ik deel je twijfels overigens. Daarom ben ik ook tegen een bail-out.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:33:48 #191
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_154328784
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Actiebereidheid is tegenwoordig veel groter dan het in de jaren '90 en begin '00 was. Kijk alleen maar naar bewegingen als Occupy, de Maagdenhuisbezetting, de rol van vakbonden in vergelijking met eerdere jaren, demonstraties tegen het leenstelsel, maar bijvoorbeeld ook naar ontwikkelingen in de sport (FC United of Manchester).
Dat hiervoor geen miljoen mensen samenkomen ligt dan ook meer aan het feit dat het een ver-van-mijn-bed-show is voor de meeste mensen. Voor zaken buiten Nederland kwamen mensen sowieso al nauwelijks in het geweer. De vredesbeweging van de jaren '80 werd ook pas echt groot toen duidelijk werd dat er raketten in Nederland geplaatst zouden worden, en de solidariteit van de kraakbeweging verdween als sneeuw voor de zon toen het gros weer aan het werk kon en een woning kon betalen.
Mensen demonstreren voor dingen die ze direct raakt, dat is altijd zo geweest. Zolang Griekenland ons dus niet direct aangaat zijn er genoeg mensen die er interesse in tonen, die meelezen en meeleven, maar niemand die ervoor de straat opgaat.
Klopt.

Daaraan toevoegend: Erover praten is al het halve werk. Als is een land de bevolking massaal een bepaald standpunt inneemt verandert dat het spel al ingrijpend. Een regering kan dat niet blijvend negeren, zonder dat het zich tegen hun keert.
The view from nowhere.
pi_154328794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, ik heb het vermoeden dat er m.n. vanuit de EC en vanuit Frankrijk, Italie en de VS juist heel veel druk op Griekenland is uitgeoefend.
Natuurlijk is de druk groot. Er is ook druk uitgeoefend vanuit de VS, Frankrijk en Luxemburg op Duitsland. Iedereen zet elkaar onder druk omdat er veel op het spel staat. De grootste druk op de Griekse politici lijkt me daarentegen de economisch ongewisse situatie waarin het land verkeert.
pi_154328815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet prima met Spanje en Ierland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154328833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die hele EU is een race to the bottem voor het volk. Welzijn is ondergeschikt. Het sociaal stelsel verdwijnt. Men moet steeds meer uitbreiden om loonslaven te kunnen werven.
Waar ik eerst nog een voorstander van een EU was krijg ik steeds meer een afkeer tegen de EU. Zeker als je nu al ziet hoe men Griekenland totaal de vernieling inhelpt.
Helaas ja, eerst was ik ook helemaal niet zo anti-EU. Maar dit drama heeft me wel zeer cynisch gemaakt.
pi_154328838
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat sociale stelsel heeft zichzelf vernietigd (met name door de vergrijzing).
pi_154328845
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat sociale stelsel heeft zichzelf vernietigd (met name door de vergrijzing).
wut?
pi_154328873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je vóór Europese samenwerking en een veilig, stabiel en welvarend Europa voor alle Europese burgers bent kun je anno 2015 niet anders dan fervent tegenstander van de EU zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154328935
lionelbarber twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 00:44:58 GO figure: Merkel needs punitive deal to get approval in Bundestag for a deal which makes no economic sense and won't be met #GreeceCrisis reageer retweet
pi_154328951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:35 schreef Harunobu het volgende:

[..]

wut?
Links is gek geworden
pi_154329060
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:57 schreef Harunobu het volgende:

Eigenlijk zijn we in oorlog met Griekenland. Hoeveel miljard moet je uit iemand's economie schieten voordat het een daad van oorlog is?
Nu wordt 'ie helemaal mooi. Je zou ook kunnen zeggen dat de Grieken dat bij ons hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')