Nee, daarvoor is een meerderheid (ik meen 85%) nodig in de EU waarbij je moet bedenken dat Engeland met z'n 14% inbreng, daar niet in mag meestemmen. Dat is in het leven geroepen om te voorkomen dat a) een land monopoliseert en b) er instabiliteit komt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet hoe het precies zit, maar Engeland moet toch ook instemmen met het plan?
Er is naar de letter geen noodsituatie.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:09 schreef nixxx het volgende:
En ook nog een punt. Het nieuwe programma valt onder het ESM toch?Moest daar niet een noodsituatie voor zijn die de hele eurozone kon bedreigen?
Iemand die het duidelijk uit kan leggen?
Le Pen en Farage zijn alleen maar uit op hun eigen Hegemonie. Daar wil je in de praktijk, imo, niets mee te maken hebben. Wanneer je werkelijk een koers wilt hebben, kies dan voor Meritocratische standpunten en toets of de "keuze" die je hebt daar inpast.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Vrijwel niemand spreekt altijd de waarheid, maar als het over Europa gaat dan hebben le Pen en Farage natuurlijk gewoon gelijk.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik ben blij dat #ThisIsACoup zo populair is wereldwijd.Laat toch zien dat het volk solidair is.
Maar helaas blijven de protesten uit.Ik zou het zo mooi vinden als mensen massaal zouden protesteren en staken om steun te betuigen aan Griekenland.
Het is moeilijk protesteren wanneer je afhankelijk bent van de tower-of-power en geen "tijd" cq "kennis" hebt, onderscheid te maken in (je) keuzes.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb geen miljoenen mensen op Wall Street in tentjes gezien. Occupy deed het goed op de startende sociale media, maar daar is ook alles mee gezegd. De enigen die het zich konden veroorloven om in een tentje maanden te bivakkeren, waren zij die niet gebonden waren aan het systeem waar ze tegen ageerden. Iedereen met een baan en een hypotheek kan niet zomaar maanden protesteren. Dus een boos berichtje op Facebook, profielfotootje veranderen en verder komen ze niet.
Ik zie nog steeds maatschappelijke desinteresse. Het is vooral een kleine groep actievoerders die heel vocaal is. Vraag 100 mensen in Nederland of ze in de afgelopen 10 jaar gedemonstreerd hebben, en je krijgt waarschijnlijk 95 keer nee.
Lees je nog a.u.b. in over democratie en wat dat feitelijk betekent. Trek de schellen van je ogen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nonsens. Griekenland hoeft niet in te stemmen met dit pakket en niemand heeft Griekenland gedwongen om geld te lenen. Ook daar wordt gewoon op democratische wijze (d.w.z. in overleg met het parlement) om Europese steun gevraagd.
Idd. Het is geen kwestie van kiezen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:34 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Griekenland heeft geen keus. Je kunt sowieso al niet uit de euro zonder enorme economische schade. Griekenland in haar positie al helemaal niet. De Grieken zelf snappen dat ten minste.
Doodleuk zeggen: "Ze mogen zelf kiezen. Als ze willen stappen ze er toch uit." is bewust misleidend en enorm cynisch. Enige wat zo een uitspraak zegt is iets over het morele kompas van de persoon die de uitspraak doet.
Op het moment dat het VK (met veek graagte) lid was van de EU, heeft zij haar lot verbonden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat om de munt. Het VK hanteert ook zijn eigen munt maar is deelnemer van de EU en NAVO.
De nieuwe mogelijkheden is wat Zeitgeist ook al noemt, zo min mogelijk gebruik maken van het systeem, stimuleren van je eigen ontwikkeling en maximaliseren van je zelfstandigheid.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Alleen demonstreren is zo jaren 70, kun je nou echt niks beters verzinnen dan iets wat al decennia effectief genegeerd wordt? Zijn er geen nieuwe mogelijkheden en nieuwe kansen met nieuwe technieken? Zijn er geen nieuwe ideeen?
Het is niet de bedoeling dat Griekenland auto\'s gaat maken, wat wel kan is dat de Gfiekse werknemer in Duitsland gaat werken en zo de loonkosten in Duitsland gaat drukken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:07 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Het is inderdaad een race to the bottom, met Duitsland die het voortouw neemt. Hoe kan men in Griekenland ooit betere en goedkopere auto's bouwen als de Duitse autofabriekwerknemer hetzelfde verdient als een Griek (met wel een baan)?
Wat is jouw alternatief ? Is dat werkelijk beter , geeft dat kansen ?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die hele EU is een race to the bottem voor het volk. Welzijn is ondergeschikt. Het sociaal stelsel verdwijnt. Men moet steeds meer uitbreiden om loonslaven te kunnen werven.
Waar ik eerst nog een voorstander van een EU was krijg ik steeds meer een afkeer tegen de EU. Zeker als je nu al ziet hoe men Griekenland totaal de vernieling inhelpt.
Onzin, ga nu niet de schuld geven aan "ouderen". Een sociale-stelsel maakt mensen onafhankelijk en dat paste niet in een monetairs systeem waar alleen een momentele bijdrage in de winst, wordt beloont.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat sociale stelsel heeft zichzelf vernietigd (met name door de vergrijzing).
Die ¤86 Miljard was en werd al genoemd in de EU top. Dijs heeft en hoeft hier nauwelijks wat over uitleggen aan ons parlement.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:08 schreef Ryan3 het volgende:
Geheim IMF rapport: Grieken hebben nog meer cash nodig dan in plannen nu wordt voorzien.
[..]
Nou Dijsselbloem heeft dit rapport dus ook ontvangen, Kamerleden kunnen er naar vragen tijdens het debat. Of liever voor dat debat dan.
Nee, dat is geen protest en dat gaat ook niet over veranderingen van bovenaf afdwingen. Dat wil niet zeggen dat het niet goed is, maar het verbeteren van de eigen situatie die misschien op termijn een maatschappelijk effect heeft.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:30 schreef Vallon het volgende:
De nieuwe mogelijkheden is wat Zeitgeist ook al noemt, zo min mogelijk gebruik maken van het systeem, stimuleren van je eigen ontwikkeling en maximaliseren van je zelfstandigheid.
Hoe ? , dat is voor ieder anders.
Dan is het belangrijk als krediet verlener dat je eerst van tevoren goed uitzoekt of het wel verstandig is om een lenig te verstrekken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je met een zielig verhaal een kwart of de helft van je schulden kwijt kan raken, dan kan dat aantrekkelijk zijn als je in de ellende zit of dreigt te komen. Het is niet de eerste optie natuurlijk.
Daarnaast is het punt wat ik zelf maakte belangrijker, geen land gaat tientallen of honderden miljarden geven of kwijtschelden zonder zeer strenge voorwaarden.
Wat is de achtergrond van dat lage geboortecijfer?quote:
Zo, wat ben jij slim zeg!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Een sociaal stelsel moet bekostigd worden, waarde Vallon. Pensioenen, basisinkomens - je kunt ze niet van lucht betalen. Of zoals een wijs mens ooit zong:
Ik wil een broertje, en een mooie rooie fiets
En een hele grote teddybeer maar meestal krijg ik niets
Ik wil een racebaan en een nieuwe toverdoos
Hoewel ik snel tevreden ben wordt m'n vader altijd boos
En hij wordt rood, en hij wordt rooier, hij spat bijna uit elkaar
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Er staat geen geldboom in m'n tuin
'k Ben Sinterklaas niet
Ik heb een negatief fortuin
Als er straks bankbiljetten groeien op m'n rug
Ben jij de eerste die het hoort
Kom dan nog maar eens terug
Eén heel simpel antwoord: Voer per direct 100% erfbelasting in.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Een sociaal stelsel moet bekostigd worden, waarde Vallon. Pensioenen, basisinkomens - je kunt ze niet van lucht betalen. Of zoals een wijs mens ooit zong:
Ik wil een broertje, en een mooie rooie fiets
En een hele grote teddybeer maar meestal krijg ik niets
Ik wil een racebaan en een nieuwe toverdoos
Hoewel ik snel tevreden ben wordt m'n vader altijd boos
En hij wordt rood, en hij wordt rooier, hij spat bijna uit elkaar
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Er staat geen geldboom in m'n tuin
'k Ben Sinterklaas niet
Ik heb een negatief fortuin
Als er straks bankbiljetten groeien op m'n rug
Ben jij de eerste die het hoort
Kom dan nog maar eens terug
Ja, maak er een YouTube clipje van [HD720p of beter] voor je vrienden.quote:
Ja, praat dergelijk simplisme van Claudia X maar goed.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:42 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, maak er een YouTube clipje van [HD720p of beter] voor je vrienden.
Ik begrijp dat het een intuïtief aanlokkelijk idee is, maar even los van de vraag of zo'n regel wel moreel verdedigbaar is, zou je je af moeten vragen wat de consequenties op de lange termijn zouden zijn. Immers, maar al te vaak wordt wetgeving doorgevoerd die op de korte termijn tot gewenste uitkomsten leidt en op de lange termijn desastreuze neveneffecten heeft. Als ik een gok mag doen: mensen gaan niet meer sparen, bij leven wordt zoveel mogelijk geld weggesluisd naar familie en vrinden en degenen met geld maken dat ze wegkomen naar een land met gunstigere voorwaarden. Het zijn juist de allerrijksten die telkens weer aan onaangename regelgeving weten te ontkomen; de middenklasse is steevast de klos.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eén heel simpel antwoord: Voer per direct 100% erfbelasting is.
Alles wat je bezit gaat NA jouw dood naar de staat en die betaalt daarmee alles en kan er zelfs een lening op afsluiten omdat je ooit dood gaat.
Och dat het ons nog meer zal gaan kosten en dat wij dan zelfs nog meer moeten gaan hervormen zijn wij natuurlijk ook allemaal schuld. Een sociaal stelsel moet natuurlijk wel betaalt worden. Maar ik geef je op een briefje dat zonder een goed sociaal stelsel menig Nederlander niet eens de top had kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, praat dergelijk simplisme van Claudia X maar goed.
Ik zal geen lang exposé geven en verwijs naar http://rondetafelbeleid.nl/ , het (lezen) kost wat tijd maar het zit verdomd goed in elkaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het een intuïtief aanlokkelijk idee is, maar even los van de vraag of zo'n regel wel moreel verdedigbaar is, zou je je af moeten vragen wat de consequenties op de lange termijn zouden zijn. Immers, maar al te vaak wordt wetgeving doorgevoerd die op de korte termijn tot gewenste uitkomsten leidt en op de lange termijn desastreuze neveneffecten heeft. Als ik een gok mag doen: mensen gaan niet meer sparen, bij leven wordt zoveel mogelijk geld weggesluisd naar familie en vrinden en degenen met geld maken dat ze wegkomen naar een land met gunstigere voorwaarden. Het zijn juist de allerrijksten die telkens weer aan onaangename regelgeving weten te ontkomen; de middenklasse is steevast de klos.
De trend is juist om de schuld op banken af te schuiven. In het geval van de kredietcrisis bijvoorbeeld zou je ook naar consumenten kunnen kijken die te hoge schulden aangingen of naar overheden die banken van de ondergang hebben gered.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef Cherna het volgende:
Maar het ligt altijd aan het volk en links die teveel willen. Maar dat GS(Goldman Sachs) de zaak bedonderd, en de politiek zowel landelijk als op EU niveau er een chaos van maken is niet zo erg. Dan moeten wij maar hervormen. Dat is de trend.
Aha, jij hebt de ultieme oplossing voorhanden? Ben erg benieuwd, en Dijsselbloem allicht ook!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De eurogroep is doof voor rationele argumenten.Lijkt het wel.
Nogmaals als kenner in de financiële wereld behoor je goed advies te geven. Dat is de kern.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De trend is juist om de schuld op banken af te schuiven. In het geval van de kredietcrisis bijvoorbeeld zou je ook naar consumenten kunnen kijken die te hoge schulden aangingen of naar overheden die banken van de ondergang hebben gered.
Als het land er niet aan kan voldoen, waarom stemmen ze er dan mee in? En waarom stemden ze dan in met de eerdere plannen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan is het belangrijk als krediet verlener dat je eerst van tevoren goed uitzoekt of het wel verstandig is om een lenig te verstrekken.
Maar het is jarenlang doodgezwegen terwijl je al van tevoren wist dat Griekenland niet zou voldoen(nog voordat het tot de Euro toetrad). En nog steeds niet. Maar schijnbaar is men er als econoom(en EU zijnde) van overtuigd dat men het probleem oplost door schulden af te lossen door het verlenen van een krediet met de daarbij behoorde voorwaarden die in Afrika ook al niet werken. En dan gaat men ervan uit dat het land wel zal hervormen(op korte termijn). Maar hoe wil je hervormen als een land al de bodem heeft bereikt. Je stelt nu bepaalde voorwaarden waar het land niet aan kan voldoen.
maw je kunt kredieten blijven geven.
Dat de steenrijke reders met de noorderzon zijn vertrokken is zeer dubieus. Maar deze mensen hebben natuurlijk hard gewerkt en daarom verdienen ze dat.
Scapegoating.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De trend is juist om de schuld op banken af te schuiven. In het geval van de kredietcrisis bijvoorbeeld zou je ook naar consumenten kunnen kijken die te hoge schulden aangingen of naar overheden die banken van de ondergang hebben gered.
Waarom?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dat doet, dan kunnen ze net zo goed in de Euro blijven...
Maar ook dat kwijtschelden gaat enkel gebeuren onder zeer strenge voorwaarden, vermoedelijk nog strenger dan de huidige...
Ik ken de theorieën, net als die omtrent het basisinkomen. Ze gaan allemaal mank aan hetzelfde onderliggende probleem, namelijk een gebrek aan een kijk op langetermijngevolgen. Begrijp me niet verkeerd: van mij mag er gerust een sociaal experiment komen waarmee andersdenkenden hun gelijk bewijzen. En ik doe dan niet aan dat experiment mee.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zal geen lang exposé geven en verwijs naar http://rondetafelbeleid.nl/ , het kost wat tijd maar het zit verdomd goed in elkaar.
Ja, 100% erfbelasting is moreel zeer verdedigbaar. Dat je niet meer spaart is nog beter voor de economie.
Dat de rijken wegvluchten uit hun land, prima ze gaan ooit toch dood en de erfenis komt tzt wel.
Waarom zou die regelgeving van 100% onaangenaam zijn ? Je bent dan al dood, je hebt er niets aan.
Tja, wie zou je met recht een kenner kunnen noemen? De een is van de Keynes-school, de ander van die van Hayek. Economie is feitelijk een vorm van religie: je zoekt argumenten bij het geloof dat je aanhangt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nogmaals als kenner in de financiële wereld behoor je goed advies te geven. Dat is de kern.
Dat is nooit gebeurt. Sterker nog men gaf het advies om meer te lenen dan nodig was.
En als mensen in hun eigen sector al hun eigen producten niet begrijpen hoe kun je de consument dan behoeden voor shit.
Die strenge voorwaarden zijn er om de hulp te koppelen aan structurele hervormingen om het in de toekomst te voorkomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waarom?
We zitten toch in 1 gezamelijk EU om ons sterker te maken en het leven dragelijker?
Dus waarom geld uitlenen tegen zware voorwaarden?
Ga je zo met je vrienden/partners om?
Of is de EU opgezet/bedoelt om de zakken van de rijken en de banken flink te vullen?
Je zou bijna denken dat het een overeenkomst is tussen twee partijen die daarom beide verantwoordelijkheid dragen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus wij dragen wel verantwoordelijkheid en zij niet? Nogal krom.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een overeenkomst is tussen twee partijen die daarom beide verantwoordelijkheid dragen.
Met een eigen munt zodat de Euro niet besmet raakt. En er kunnen wel orde op zaken gesteld worden maar zeker niet op korte termijn(huidige generatie). Maar zoals zo vaak denkt men in EU dat het mogelijk is om in een tijdsbestek van een generatie wel een hele cultuur om te gooien en hun systeem te laten aanpassen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het land er niet aan kan voldoen, waarom stemmen ze er dan mee in? En waarom stemden ze dan in met de eerdere plannen?
En ik zou Griekenland niet gelijk willen stellen aan een Afrikaans land. Volgens mij zijn ze in Griekenland prima in staat om orde op zaken te stellen. En zo niet, waarom vertrouw je ze dan wel toe om zonder strenge voorwaarden wel de goede dingen te doen?
Je verhaal rammelt nogal.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een overeenkomst is tussen twee partijen die daarom beide verantwoordelijkheid dragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |