abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154329785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:44 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ben jij al op vakantie geweest?
Ramptoerisme bedoel je?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154329838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik zei al kwijtschelden van een groot deel van de schulden.
Als je dat doet, dan kunnen ze net zo goed in de Euro blijven...
Maar ook dat kwijtschelden gaat enkel gebeuren onder zeer strenge voorwaarden, vermoedelijk nog strenger dan de huidige...
pi_154329848
Het fonds met ca 50 miljard aan staatsbezittingen is kul en een fabel voor de buhne. Elke opvolgende regering kan dat terugdraaien dmv nationalisering. Het gaat nimmer ook maar in de buurt komen van 50 miljard vanwege de hoge risicopremie die in de verkoopprijs verdisconteerd wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_154329852
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vind het ook moeilijk te geloven, maar dat is wat ik vanochtend hoorde.
Ik zou het ook niet openlijk over een plan B hebben als ik nog op een plan A hoop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_154329874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gewoon de deurwaarders over de grens zetten :P
Zolang ze in de EU blijven is dat lastig, ook al hebben ze geen Euro meer :P
pi_154329902
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je dat doet, dan kunnen ze net zo goed in de Euro blijven...
Maar ook dat kwijtschelden gaat enkel gebeuren onder zeer strenge voorwaarden, vermoedelijk nog strenger dan de huidige...
Inderdaad. Als de eurolanden dat niet zouden doen, schept kwijtschelding een precedent dat andere landen nog op ideeën kan brengen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:07:15 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154329926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet openlijk over een plan B hebben als ik nog op een plan A hoop.
Nee, maar nu er dus dat Plan A. ligt blijkt dat er dus geen Plan B. was.
Althans dat is wat er vanmorgen de Griekse media inlekte van een aantal gefrustreerde ambtenaren waarschijnlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154329934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ach bullshit. Iedereen heeft noodscenario's klaarliggen, de EU net zo goed. Dat weet elke leek die ooit ook maar ergens een bestuurlijke functie heeft bekleed. Dat je daar als regering helemaal niks aan gedaan hebt geeft wel duidelijk het totale onvermogen aan.
Zoals in 2008 er overal noodscenario's klaarlagen om te volgen toen eindelijk gebeurde wat iedereen had kunnen zien aankomen?
pi_154329993
Geheim IMF rapport: Grieken hebben nog meer cash nodig dan in plannen nu wordt voorzien.

quote:
Secret IMF report shows Greece needs debt relief far beyond EU plans | Business | ekathimerini.com

Term

Greece will need debt relief far beyond what eurozone partners have been prepared to consider due to the devastation of its economy and banks in the last two weeks, a confidential study by the International Monetary Fund seen by Reuters shows.

The updated debt sustainability analysis was sent to eurozone governments late on Monday, hours after Athens and its 18 partners agreed in principle to open negotiations on a third bailout program of up to 86 billion euros in return for tougher austerity measures and structural reforms.

"The dramatic deterioration in debt sustainability points to the need for debt relief on a scale that would need to go well beyond what has been under consideration to date -- and what has been proposed by the ESM," the IMF said, referring to the European Stability Mechanism bailout fund.

European countries would have to give Greece a 30-year grace period on servicing all its European debt, including new loans, and a very dramatic maturity extension, or else make explicit annual fiscal transfers to the Greek budget or accept "deep upfront haircuts" on their loans to Athens, the report said.

[Reuters]
Nou Dijsselbloem heeft dit rapport dus ook ontvangen, Kamerleden kunnen er naar vragen tijdens het debat. Of liever voor dat debat dan.
I´m back.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:09:06 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154329998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals in 2008 er overal noodscenario's klaarlagen om te volgen toen eindelijk gebeurde wat iedereen had kunnen zien aankomen?
Waar doel je op? De bankencrisis?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_154330002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb jij mij net verteld dat Griekenland geen Plan B. voor een vertrek uit de Euro had?
Ik weet toch zeker dat ik dat vanochtend op de radio gehoord heb en niet hier. Maar vertel?
Nee, ik had al preceis door de nuance bij jou tussen een plan voor een Grexit en een plan B. Het plan B van V impliceerde niet per se een Grexit. Jij vroeg je af waarom ze dat niet deden, in iedergeval een Grexit voorbereiden. Daar gaf ik antwoord op. En daarna vertelde ik je dat er wel een plan B was.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 14-07-2015 15:53:50 ]
pi_154330010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Als de eurolanden dat niet zouden doen, schept kwijtschelding een precedent dat andere landen nog op ideeën kan brengen.
Ook dat. Maar niemand stuurt zomaar zakken met geld zonder daar omheen zaken te regelen.
pi_154330022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar nu er dus dat Plan A. ligt blijkt dat er dus geen Plan B. was.
Het plan A is er nog niet definitief.

Ik heb overigens ergens nog de fraaie suggestie gelezen dat Griekenland niet terug zou moeten keren naar de drachme maar naar een andere (sterke) munteenheid, zoals de yen.
pi_154330050
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat. Maar niemand stuurt zomaar zakken met geld zonder daar omheen zaken te regelen.
Tuurlijk, landen kijken nu jaloers naar Griekenland en willen het graag gaan kopieeren. Doe dwaas kun je zijn?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:10:50 #240
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154330075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:09 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Nee, ik had al preceis door de nuance bij jou tussen een plan voor een Grexit en een plan B. Het plan B van V impliceerde niet per se een Grexit. Jij vroeg je af waarom ze dat niet deden, in iedergeval een Grexit voorbereiden. Daar gaf ik antwoord op. En daarna vertelde ik je dat er wel een plan B was.

Liegen kun je dus ook goed.
Ik heb gezegd dat er geen scenario's klaar lagen voor een Grexit (alhtans niet bij de Grieken).
Jij vertelt me dat Varoufakis wel een plan B. had, maar met behoudt van de Euro.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 14-07-2015 15:54:20 ]
pi_154330088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Touché.
pi_154330102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het plan A is er nog niet definitief.

Ik heb overigens ergens nog de fraaie suggestie gelezen dat Griekenland niet terug zou moeten keren naar de drachme maar naar een andere (sterke) munteenheid, zoals de yen.
Ze kunnen ook gewoon de Euro blijven gebruiken maar iedere verdere invloed daarop opgeven.
pi_154330171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:10 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Tuurlijk, landen kijken nu jaloers naar Griekenland en willen het graag gaan kopieeren. Doe dwaas kun je zijn?
Als je met een zielig verhaal een kwart of de helft van je schulden kwijt kan raken, dan kan dat aantrekkelijk zijn als je in de ellende zit of dreigt te komen. Het is niet de eerste optie natuurlijk.

Daarnaast is het punt wat ik zelf maakte belangrijker, geen land gaat tientallen of honderden miljarden geven of kwijtschelden zonder zeer strenge voorwaarden.
pi_154330226
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook gewoon de Euro blijven gebruiken maar iedere verdere invloed daarop opgeven.
Die hadden ze toch al niet. Dus omdat dit niets veranderd kan het ook niets oplossen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:15:19 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154330227
en er is geen enkel ander land binnen Europa dat er zo voor staat of gaat voorstaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:19:01 #246
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_154330338
All argumentum personams aside: Hoe laat is de stemming in het Griekse parlement morgen en wat zijn de vooruitzichten?
pi_154330469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:08 schreef Ryan3 het volgende:
Geheim IMF rapport: Grieken hebben nog meer cash nodig dan in plannen nu wordt voorzien.

[..]

Nou Dijsselbloem heeft dit rapport dus ook ontvangen, Kamerleden kunnen er naar vragen tijdens het debat. Of liever voor dat debat dan.
De eurogroep is doof voor rationele argumenten. :') Lijkt het wel.
pi_154330492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt dit niet een beetje in de categorie 'sinds Syriza is de economische groei weer krimp geworden', terwijl die krimp zich al ruim voor Syriza had ingezet, 'de austerity maatregelen werkten prima alleen de Grieken voerden ze niet goed uit' ?

Zelfs al zou de economie de afgelopen 2 weken helemaal plat hebben gelegen en de schade helemaal niet ingehaald worden in de maanden erna, en dus niemand uitgaven heeft uitgesteld, dan nog lijkt me dan dat het hooguit 4% extra krimp betekent. Ik kan me niet voorstellen dat dat veel uitmaakt op de 25% krimp van de 5 jaar IMF daarvoor en voor de schuldpositie.

Ik zie de laatste dagen allemaal figuren uit hun holen kruipen om Syriza de schuld te geven van wat er de laatste 5 jaar niet goed is gegaan. Nu worden er ineens ook weer eisen gesteld om politieke benoemingen in het bestuur tegen te gaan en de macht van rijke families daarover te doorbreken, maar het lijkt me toch sterk Syriza dat in die 5 maanden allemaal heeft geregeld terwijl juist die partij geen enkele band heeft met de oude organisatoren van het clientelisme.
pi_154330597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Valt dit niet een beetje in de categorie 'sinds Syriza is de economische groei weer krimp geworden', terwijl die krimp zich al ruim voor Syriza had ingezet, 'de austerity maatregelen werkten prima alleen de Grieken voerden ze niet goed uit' ?

Zelfs al zou de economie de afgelopen 2 weken helemaal plat hebben gelegen en de schade helemaal niet ingehaald worden in de maanden erna, en dus niemand uitgaven heeft uitgesteld, dan nog lijkt me dan dat het hooguit 4% extra krimp betekent. Ik kan me niet voorstellen dat dat veel uitmaakt op de 25% krimp van de 5 jaar IMF daarvoor en voor de schuldpositie.

Ik zie de laatste dagen allemaal figuren uit hun holen kruipen om Syriza de schuld te geven van wat er de laatste 5 jaar niet goed is gegaan. Nu worden er ineens ook weer eisen gesteld om politieke benoemingen in het bestuur tegen te gaan en de macht van rijke families daarover te doorbreken, maar het lijkt me toch sterk Syriza dat in die 5 maanden allemaal heeft geregeld terwijl juist die partij geen enkele band heeft met de oude organisatoren van het clientelisme.
Maar de Trojka zelf vaart ook wel bij nepotisme en cliëntelisme, zie ook:

'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_154330656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar de Trojka zelf vaart ook wel bij nepotisme en cliëntelisme, zie ook:

Ik heb de docu niet gezien, maar het is net zoiets als mensen die roepen dat de EU Griekenland nooit had mogen toelaten tot de eurozone want corrupt. Alsof corrupte mensen iets tegen corruptie hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')