Oude tijden herleven weer:quote:Op zondag 12 juli 2015 21:22 schreef Breekfast het volgende:
En dit stuk:
[..]
Dit is gewoon een kolonisatie van Griekenland, iets anders kun je er niet van maken.
quote:9:10 p.m. Bron AP
The U.S. Treasury Department says Secretary Jacob Lew is "encouraged by reports of some progress" in Brussels at an emergency summit of eurozone leaders about Greece.
Lew noted that Greece is showing signs of "political will to implement difficult reforms."
In a statement issued on Sunday, Lew urged all sides to show flexibility.
He said that rebuilding trust between Greece and its creditors requires a tradeoff between Greek reforms and "measures" to ensure Greece's debt load is manageable.
quote:Greek officials have just slammed the proposals on the table tonight, in a briefing with journalists.
But while they were highly critical of chancellor Angela Merkel’s actions, European Central Bank president Mario Draghi was credited with being “very supportive”.
But Draghi needs a political signal that a deal is possible, to avoid the ECB cutting support for Greece’s banks on Monday.
Inderdaad, het is veel beter als de Amerikanen het in handen krijgen.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wel goed, voorkomt dat de Russen en Chinezen teveel in handen krijgen.
quote:Op zondag 12 juli 2015 21:52 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Oude tijden herleven weer:
[ afbeelding ]
Imperium Europaquote:Op zondag 12 juli 2015 21:52 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Oude tijden herleven weer:
[ afbeelding ]
Dit, en wat ik gisteren al zei, zij hebben boeken vol geschreven met theorieën over hoe het hier werkt..grappig eigenlijk... Die Moravczik die hier ten tonele werd gevoerd is er een van...quote:Op zondag 12 juli 2015 21:52 schreef Vallon het volgende:
Amerikanen vinden het bemoedigend, we moeten wederzijds flexibel zijn.
Ik snap dat wel want van een VS standpunt is dit gewoon een federaal probleem.
Ze snappen eigenlijk niets van onze Unie.... Griekenland is toch een soort Florida....
[..]
Of alleen voor het belang van de financiële wereld.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:37 schreef Royy het volgende:
[..]
Haha inderdaad, democratie is stervende. Alles om het te laten slagen blijkbaar, voor het groter belang?
twitter:tarapalmeri twitterde op zondag 12-07-2015 om 21:52:59Greek official: ¤zone’s plan for privatizing ¤50B of greek assets is “on another planet” for @atsipras & temporary #Grexit "100 percent No.” reageer retweet
Ik denk dat het een truuk is van Tsipras. Het referendum was duidelijk: nee. Door akkoord te gaan met nog zwaardere austerity dwingt Tsipras Griekenland in opstand te komen tegen de EU.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:40 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:dr_dzerzhinsky twitterde op zondag 12-07-2015 om 21:35:15Finance Minister of Finland says that the proposal #Greece has to accept is "very, very, very" much tougher than that #Greferendum rejected reageer retweet
Ik denk niet dat hij akkoord gaat...quote:Op zondag 12 juli 2015 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het een truuk is van Tsipras. Het referendum was duidelijk: nee. Door akkoord te gaan met nog zwaardere austerity dwingt Tsipras Griekenland in opstand te komen tegen de EU.
Dan gaat het niet om het resultaat, maar om wie de schuld krijgt.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij akkoord gaat...
Dat is ook precies de bedoeling van Duitsland, zo zeer het vuur aan de schenen leggen (ik varieer maar even met middeleeuwse martelmethodes) totdat de Grieken zeggen, nee bedankt.
De hete aardappel landt dan bij Tsipras...
Goedemorgen...daar gaat het sinds het referendum al om... Wordt overigens, as I type, bevestigd door de Berlijn correspondent op Nieuwsuur..quote:Op zondag 12 juli 2015 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan gaat het niet om het resultaat, maar om wie de schuld krijgt.
Inderdaad, belachelijk een dergelijke prestigestrijd op dit niveau.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan gaat het niet om het resultaat, maar om wie de schuld krijgt.
Het is dan ook geen prestigestrijd...het is het neerleggen van de route voor de toekomst van Europa, de "noordelijke" route of de "zuidelijke" .quote:Op zondag 12 juli 2015 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk een dergelijke prestigestrijd op dit niveau.
Bovendien dacht ik dat het zo belangrijk was om Griekenland bij de euro te houden?
Dat hangt ervan af aan wie je het vraagt! In Duitsland praten de SPD-politici zoals Sigmar Gabriel er net zo over als de Fransen. Maar ondanks dat ze in de regeringscoalitie zitten laten ze blijkbaar in de praktijk Schäuble naar hartelust z'n gang gaan.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk een dergelijke prestigestrijd op dit niveau.
Bovendien dacht ik dat het zo belangrijk was om Griekenland bij de euro te houden?
lijkt mij ook verstandigquote:Op zondag 12 juli 2015 22:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Rutte praat ook alleen als Merkel knikt voor toestemming
Als dit de toekomst van Noordelijk Europa wordt dan heb ik liever geen EU.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is dan ook geen prestigestrijd...het is het neerleggen van de route voor de toekomst van Europa, de "noordelijke" route of de "zuidelijke" .
En die Fin moet afluisteren wat Hollande, Renzi en Tsipras bekokstovenquote:Op zondag 12 juli 2015 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gezellig met zijn vijven in het 'fuck Tsipras' hoekje.
Het schijnt dat het vastgoed in Griekenland binnenkort redelijk goedkoop wordtquote:Op zondag 12 juli 2015 22:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als dit de toekomst van Noordelijk Europa wordt dan heb ik liever geen EU.
Allemaal aan de ketting van Brussel.(Zover dat nu al niet het geval is).
Daar betalen ze schulden mee. IMF bvb heeft aan de Griekse crisis 5 miljard in interesten verdiend.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:27 schreef Samuray13 het volgende:
Hoeveel miljard hulp hebben ze in eerdere jaren gekregen? 150 miljard? 200? 250 miljard?
Nu vragen ze weer tientallen.
Wat doen ze met al dat geld? Steken ze het in de fik of zo?
O.a. de metro in Athene gratis maken voor reizigers.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:27 schreef Samuray13 het volgende:
Hoeveel miljard hulp hebben ze in eerdere jaren gekregen? 150 miljard? 200? 250 miljard?
Duitse en Franse banken wilden nog 200 miljard van ze hebben.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:27 schreef Samuray13 het volgende:
Ik mis nog item 9: Handover Drug lord 'El Chapo' Guzmanquote:Op zondag 12 juli 2015 22:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het schijnt dat het vastgoed in Griekenland binnenkort redelijk goedkoop wordt
Edit:
Nieuw plan circuleert ():
https://mobile.twitter.com/IyerC/status/620300167275749376
Ik ken de grondwet daar niet uit mijn hoofd maar inderdaad, dat kunnen ze niet doen. Het riekt naar hoogverraad.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:32 schreef Vallon het volgende:
@Nieuwsuur 12jul15 22u25: Politieke analist (Koutsomitis) schat dat Tsipras moves het land al $20B+ hebben gekost. Het onder waarborg stellen van goederen in Luxemburg, schat hij in als onmogelijk (verraad).
Ik schat zelf ook in dat het overhandigen van goederen/waarborgen de Nationalistisch en trotse Grieken niet in de koude kleren zal gaan zitten. Ze zullen dat niet doen, nog los wat je dan moet overhandigen....
Dit...als dit waar is...quote:
Haha gewoon een snoeiharde regime change, als het waar is.quote:
Klopt, zonder zeer harde waarborgen kunnen de Grieken verdere steun gewoon vergeten. Lijkt me niet vreemd.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dat er zware eisen worden gesteld is niet zo vreemd. Het is al eerder gebleken dat Grieken niet te vertrouwen zijn met geld.
klik voor Schulz en zijn plan voor Griekenland heeft hij later weer ontkrachtquote:Op zondag 12 juli 2015 22:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die er melding van maken, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.
Het is de verkeerde weg. Als je van Griekenland een de-facto kolonie moet maken omdat het anders niet werkt, dan is de conclusie dat het niet werkt, en niet dat je van Griekenland een de-facto kolonie moet maken.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, zonder zeer harde waarborgen kunnen de Grieken verdere steun gewoon vergeten. Lijkt me niet vreemd.
Godverquote:Op zondag 12 juli 2015 22:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, zonder zeer harde waarborgen kunnen de Grieken verdere steun gewoon vergeten. Lijkt me niet vreemd.
quote:Op zondag 12 juli 2015 22:42 schreef poemojn het volgende:
https://twitter.com/Sywert/status/620325774969675780
Hmm dit werkt nog altijd niet op de iPad?
twitter:Sywert twitterde op zondag 12-07-2015 om 22:16:04Als Europa eindigt in het idee dat het onder curatele stellen van democratie OK is om Duitsland te dienen, dan mag Merkel het houden. reageer retweet
Nee, dat krijg je als je je schulden niet betaalt, niets vreemds aan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |