Kan me niet herinneren dat er toen 100'en miljarden vanuit de eu onze kant op vloeide... Integendeel.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik weet zo snel nog zeker één ander land dat dat deed in de jaren '90...
Maar dan vooral via hypotheekschulden ed.
Maar niet bij andere Europese landen 250 miljard heeft moeten lenenquote:Op zondag 12 juli 2015 17:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik weet zo snel nog zeker één ander land dat dat deed in de jaren '90...
Maar dan vooral via hypotheekschulden ed.
Dat dat daar nooit opgebouwd is schijnt nog een gevolg te zijn van de eerste wereldoorlog. Ik heb er eens een uitgebreider artikel over gelezen maar kan Dat zo snel niet vinden, en moet nu echt koken enzo.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dit is niet de schuld van de EU. Griekenland is blijkbaar altijd al een land geweest waar de staat geen bestaansminimum kan garanderen en iedereen dus afhankelijk van connecties (werk, familie) of liefdadigheid is.
Maar het heeft idd. wel wat van de USA weg ja.
Wie A zegt moet ook B zeggen. Even checken of die Tsipras-clown die hervormingen stuk voor stuk door het parlement kan loodsen. Zo'n referendum-voorstel omzeilen en dat dan toch als totaalpakket willen neerleggen bij de eurozone is veelste vaag. Volgende stap is dat ze ook nog echt die hervormingen gaan implementeren. Vrees dat dat nog wel wat nodige strubbelingen oplevert, maar goed...quote:Op zondag 12 juli 2015 17:46 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk, achterlijke EU leiders die wetten per woensdag geïmplementeerd willen zien. Alsof zoiets uitvoeringstechnisch mogelijk is...
tuurlijk gaat dit niet.....de Eu wil van Tsipras af en gaat dan dit soort onmogelijkheden eisen...quote:Op zondag 12 juli 2015 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Wie A zegt moet ook B zeggen. Even checken of die Tsipras-clown die hervormingen stuk voor stuk door het parlement kan loodsen. Zo'n referendum-voorstel omzeilen en dat dan toch als totaalpakket willen neerleggen bij de eurozone is veelste vaag. Volgende stap is dat ze ook nog echt die hervormingen gaan implementeren. Vrees dat dat nog wel wat nodige strubbelingen oplevert, maar goed...
Alsof Nederland over 3 dagen een BTW verhoging geïmplementeerd kan hebben.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Wie A zegt moet ook B zeggen. Even checken of die Tsipras-clown die hervormingen stuk voor stuk door het parlement kan loodsen. Zo'n referendum-voorstel omzeilen en dat dan toch als totaalpakket willen neerleggen bij de eurozone is veelste vaag. Volgende stap is dat ze ook nog echt die hervormingen gaan implementeren. Vrees dat dat nog wel wat nodige strubbelingen oplevert, maar goed...
Simpel, zonder akkoord blijft ELA froozen.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd wat de ECB gaat doen als er vanavond geen akkoord of grexit komt. Griekse banken zijn nu door hun geld heen. Zestig euro per dag per Griek gaan ze niet nog een week volhouden.
Implementatie =/= wetten aannemen. Dat laatste kan natuurlijk wel (met wat goede wil) in drie dagen.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alsof Nederland over 3 dagen een BTW verhoging geïmplementeerd kan hebben.
De belastingdienst in NL had hier maanden de tijd om 1 bankrekeningnummer per persoon in te voeren en dat ging al gigantisch fout...
Ware het niet dat ze implementatie eisen...quote:Op zondag 12 juli 2015 17:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Implementatie =/= wetten aannemen. Dat laatste kan natuurlijk wel (met wat goede wil) in drie dagen.
Wat doen die Grieken dan met dat geld?quote:Op zondag 12 juli 2015 17:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd wat de ECB gaat doen als er vanavond geen akkoord of grexit komt. Griekse banken zijn nu door hun geld heen. Zestig euro per dag per Griek gaan ze niet nog een week volhouden.
Ook als er een voorlopig akkkoord komt? Bijvoorbeeld dat er pas betaald wordt als de Grieken een aantal Wetten erdoor heen loodsen...het lijkt me sterk dat Noord-Europa vanavond weer een blanco cheque gaat ondertekenen.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Simpel, zonder akkoord blijft ELA froozen.
Eh, is toch ook logisch dat implementatie ge-eist wordtquote:Op zondag 12 juli 2015 17:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze implementatie eisen...
Oppotten...als ik Griek was en een paar centen op de bank had staan, zou ik het maximale van m'n rekening halen. Sterker nog, dan had ik dat allang gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat doen die Grieken dan met dat geld?
Hun kachel aansteken misschien?
Dat geld zal toch wel naar de economie in vloeien daar of niet, en dan zal het ook bij die banken terug komen toch?
Die zijn dan dus al weg of niet?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Oppotten...als ik Griek was en een paar centen op de bank had staan, zou ik het maximale van m'n rekening halen. Sterker nog, dan had ik dat allang gedaan.
Waarom zouden de schuldeisers dat accepteren?quote:Op zondag 12 juli 2015 17:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De schulden kunnen dan middels een haircut grotendeels afgeschreven worden. Ze blijven iig baas in eigen huis en hoeven niet al hun tafelzilver te verkopen.
twitter:BrunoBrussels twitterde op zondag 12-07-2015 om 17:37:09If no agreement Greece should be offered swift negotiations on a time out from the euro via @IdafeMartin http://t.co/HYnsn3BZ8q reageer retweet
Geen idee, maar iedereen met geld (al is het je pensioen of salaris van deze maand) neemt het onmiddelijk op. Ik geef ze geen ongelijk.quote:
Het is een vrij serieuze krant die dat meldt na onderzoek. Dat zou je dan ook als gegeven aan kunnen nemen, en daarop je standpunt aanpassen. Dit lijkt een beetje op het vingers in je oren stoppen en hard je ingenomen standpunt blijven herhalen. Ik zou ook wel opheldering willen, hoe kan het bijvoorbeeld dat een lobby van boekhouderskantoren toegang krijgt tot de mensen van de Trojka.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als aangehaalde bronnen niet voldoende informatie leveren wil ik graag opheldering.
Als de Troijka hun verbiedt geld te halen bij de belastingvluchters richting Nederland, dan zijn ze wel het slachtoffer.quote:Grieken zijn geen slachtoffers, ze kozen de verkeerde regeringen.
Ik ookquote:Op zondag 12 juli 2015 18:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Oppotten...als ik Griek was en een paar centen op de bank had staan, zou ik het maximale van m'n rekening halen. Sterker nog, dan had ik dat allang gedaan.
Huur betalen, eten kopen, benzine betalen... zeg maar de basisbehoeften... het vloeit dus voornamelijk naar rijke huisbazen, de Carrefour en de Shell.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat doen die Grieken dan met dat geld?
Hun kachel aansteken misschien?
Dat geld zal toch wel naar de economie in vloeien daar of niet, en dan zal het ook bij die banken terug komen toch?
Doet me een beetje denken aan het onderteken van de capitulatie. Geheel terecht natuurlijk want ze vragen godverdomme weer meer dan 80 miljard euro. Bloeden zullen ze en hard ook.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:12 schreef remlof het volgende:
Hervromingen die de Grieken voor woensdag in wetten moeten vastleggen:
[ afbeelding ]
Ontevreden burgers komt volgens mij ellende van?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan het onderteken van de capitulatie. Geheel terecht natuurlijk want ze vragen godverdomme weer meer dan 80 miljard euro. Bloeden zullen ze en hard ook.
Ik heb meer begrip voor de woede van de Duitse, Nederlandse, Slowaakse of Finse woede. Daar mag ook wel eens meer respect en begrip voor komen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ontevreden burgers komt volgens mij ellende van?
Aan de andere kant zijn het maatregelen waar ze grotendeels ook al mee akkoord gegaan zijn in het verledens.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan het onderteken van de capitulatie. Geheel terecht natuurlijk want ze vragen godverdomme weer meer dan 80 miljard euro. Bloeden zullen ze en hard ook.
Het zou me verbazen als de Griekend it binnen 3 dagen door het parlement krijgen. En vergeet niet als de Duitsers hun zin krijgen zit hier ook nog de oprichting van het 50 miljard privatiseringsfonds bij.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:12 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij gaat dit een stuk verder dan het voorstel dat de Grieken vorige week massaal hebben weggestemd. Het lijkt me sterk dat ze hiermee akkoord gaan.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:12 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
4 lijkt me technisch onhaalbaar, een wetboek van burgerlijke rechtsvordering in drie dagen?!quote:Op zondag 12 juli 2015 18:12 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
En de Dijs had ze gewaarschuwd toen ze een referendum gingen houden en het vorige plan niet accepteerden.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn het maatregelen waar ze grotendeels ook al mee akkoord gegaan zijn in het verledens.
Ook daar heb ik begrip voor, al denk ik dat die hun woede niet op de Grieken moeten richten maar op die welke dit mogelijk gemaakt hebben?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb meer begrip voor de woede van de Duitse, Nederlandse, Slowaakse of Finse woede. Daar mag ook wel eens meer respect en begrip voor komen.
Welke vrouw zit daar met haar mobiel in de hand?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:41 schreef Nintex het volgende:
Het is een onderonsje tussen Tusk, Frankrijk, Griekenland en Duitsland in Brussel nu
[ afbeelding ]
Ik denk dat als ze dit niet voor woensdag kunnen redden Duitsland weer zal gaan hinten op die tijdelijke grexit.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
4 lijkt me technisch onhaalbaar, een wetboek van burgerlijke rechtsvordering in drie dagen?!
11 (zeker in combinatie met 12) is min of meer een staatsgreep. Je houdt geen onafhankelijke, soeverein Griekenland meer over... Een gecastreerde lidstaat....
Ziet er wel gezellig uit. De flessen wijn en kratten bier zullen zo dan ook wel op tafel komen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:41 schreef Nintex het volgende:
Het is een onderonsje tussen Tusk, Frankrijk, Griekenland en Duitsland in Brussel nu
[ afbeelding ]
Hoe zou zoiets nou gaan dan.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:41 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi ook, de Europese democratie. Alles in handen van een handjevol mensen/landen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:41 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk de assistente van Hollande.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:42 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Welke vrouw zit daar met haar mobiel in de hand?
Die achterlijke lui hebben niet eens door dat de hulp aan Griekenland een verkapte bailout is voor de banken. Zelfs als de informatie voor hun neergelegd wordt verkiezen ze het liever boos te blijven op 'die luie Grieken' dan woedend te worden op hun eigen regeringen, de EU en de bankenmafia.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb meer begrip voor de woede van de Duitse, Nederlandse, Slowaakse of Finse woede. Daar mag ook wel eens meer respect en begrip voor komen.
Denk je dat echt, ik niet denk dat ze meer angst hebben als Griekenland?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze dit niet voor woensdag kunnen redden Duitsland weer zal gaan hinten op die tijdelijke grexit.
quote:Op zondag 12 juli 2015 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die achterlijke lui hebben niet eens door dat de hulp aan Griekenland een verkapte bailout is voor de banken. Zelfs als de informatie voor hun neergelegd wordt verkiezen ze het liever boos te blijven op 'die luie Grieken' dan woedend te worden op hun eigen regeringen, de EU en de bankenmafia.
Ik zie niet in waarom je daar respect en begrip voor zou moeten hebben. Die mensen zijn zelf het probleem, zij maken het mogelijk dat er steeds meer geld van de belastingbetalers naar de banken gaat.
Als die er al zou zijn wordt die wel tevreden gehouden toch?quote:
Jou persoonlijke mening dan?quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
Een pittig pakket maatregelen waar de Grieken zich aan moeten houden.
Geen idee hoe Tsipras hier ooit voor kan tekenen. Dit is eigenlijk alles wat de Grieken niet willen. Plus terugdraaien wat Syriza zelf de afgelopen maanden heeft ingevoerd. Praktisch alles wat het land zelf wil beslissen moet eerst goedgekeurd worden door de EU/Troika.
Mijn persoonlijke mening is dat Varoufakis en Tsipras hadden moeten tekenen voor de vorige deal die veel beter was voor de EU en Griekenland zelf. Ze kunnen er nu beter met opgeheven hoofd uitstappen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jou persoonlijke mening dan?
Had het zo niet van het begin af aan moeten zijn?
Als je om zoveel geld vraagt is het verlies van soevereiniteit eigenlijk onvermijdelijk. Los van de vraag of de Grieken dit überhaupt ooit door het parlement krijgen heeft het IMF al aangegeven dat ze niet aan 3e pakket willen meedoen als er niet over een haircut wordt gepraat. Het IMF zou zich ongeloofwaardig maken als ze wel meedoen terwijl ze in een rapport aangegeven hebben dat de staatsschuld onhoudbaar is.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee hoe Tsipras hier ooit voor kan tekenen. Dit is eigenlijk alles wat de Grieken niet willen. Plus terugdraaien wat Syriza zelf de afgelopen maanden heeft ingevoerd. Praktisch alles wat het land zelf wil beslissen moet eerst goedgekeurd worden door de EU/Troika.
Moet ik de vraag anders stellen, of niet.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat Varoufakis en Tsipras hadden moeten tekenen voor de vorige deal die veel beter was voor de EU en Griekenland zelf. Ze kunnen er nu beter met opgeheven hoofd uitstappen.
Dit is een staatsgreep, door en voor de veroorzakers van de crisis.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die achterlijke lui hebben in Nederland bij het enige europees gerelateerde referendum keihard nee gezegd. En zien nu dat desondanks miljarden die hier verdient worden daarheen gesluisd worden. Het laat 80% koud naar welke bodemloze put dat gaat. Ze willen dat geld in Nederland en als het even kan de gulden, want het blijkt na 10 jaar dat die euro helemaal geen voorspoed brengt, maar een hoop gezeik en een infuus voor armlastige landen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die achterlijke lui hebben niet eens door dat de hulp aan Griekenland een verkapte bailout is voor de banken. Zelfs als de informatie voor hun neergelegd wordt verkiezen ze het liever boos te blijven op 'die luie Grieken' dan woedend te worden op hun eigen regeringen, de EU en de bankenmafia.
Ik zie niet in waarom je daar respect en begrip voor zou moeten hebben. Die mensen zijn zelf het probleem, zij maken het mogelijk dat er steeds meer geld van de belastingbetalers naar de banken gaat.
Dit is wat nodig is om überhaupt te gaan onderhandelen toch? Daarna komt er vast nog meer op tafel...quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
..van een land dat het ook over zichzelf heeft afgeroepen door decennialang op de pof te leven.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is een staatsgreep, door en voor de veroorzakers van de crisis.
En een organisatie die dat zo jaren mogelijk heeft gemaakt en gestimuleerd.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
..van een land dat het ook over zichzelf heeft afgeroepen door decennialang op de pof te leven.
Dan vraag ik me af wat hadden ze dan ervan?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
En een organisatie die dat zo jaren mogelijk heeft gemaakt en gestimuleerd.
Griekenland bij de EU is prima, Griekenland bij de Euro niet, de boel geflest met Goldman Sachs.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moet ik de vraag anders stellen, of niet.
Waneer trad Griekenland toe tot de EU en wanneer hadden ze hulp nodig?
Was het toen niet al beter geweest om ze die regels op te stellen?
Wat mensen allemaal wel niet over zichzelf kunnen afroepen... Als alle ECB-ers defenesteerd worden en Verhofstad, Schulz en Juncker een kogel door hun kop krijgen hebben ze dat ook over zichzelf afgeroepen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
..van een land dat het ook over zichzelf heeft afgeroepen door decennialang op de pof te leven.
Dat is ook als hij tekent, want er zit ook een bail-in clause in toch, dus als het zo gaat zoals in Cyprus is iedereen zijn spaarcenten boven ¤100.000 kwijt...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Griekenland bij de EU is prima, Griekenland bij de Euro niet, de boel geflest met Goldman Sachs.
Overigens staat er voor Tsipras nu veel op het spel. Of hij tekent al zijn verkiezingsbeloftes weg of de Grieken zien de spaartegoeden en pensioenen (die hij laatst nog op TV verzekerde) verdampen.
Tja, al die eurosceptici zijn tegen democratie op Europees niveau (want soevereiniteitsoverdracht) en willen per se dat alles intergouvernementeel gebeurt met vetorechten enzo. Dit is wel een mooie illustratie waar dat toe leidt. Rutte heeft formeel een vetorecht maar zit gewoon niet eens aan tafel. En de eurosceptici zich maar op de borst kloppen dat op deze manier het belang van de Nederlander beter wordt behartigd dan wanneer het EP -met óók de Nederlandse vertegenwoordigers- hierover zou beslissen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mooi ook, de Europese democratie. Alles in handen van een handjevol mensen/landen.
Ik weet nou wel wat ik heb, wat ik krijg is een groot vraagteken of niet?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat mensen allemaal wel niet over zichzelf kunnen afroepen... Als alle ECB-ers defenesteerd worden en Verhofstad, Schulz en Juncker een kogel door hun kop krijgen hebben ze dat ook over zichzelf afgeroepen.
Het grote geld ik toch allang weg denk ik?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is ook als hij tekent, want er zit ook een bail-in clause in toch, dus als het zo gaat zoals in Cyprus is iedereen zijn spaarcenten boven ¤100.000 kwijt...
Tsja, de ironiequote:Op zondag 12 juli 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, al die eurosceptici zijn tegen democratie op Europees niveau (want soevereiniteitsoverdracht) en willen per se dat alles intergouvernementeel gebeurt met vetorechten enzo. Dit is wel een mooie illustratie waar dat toe leidt. Rutte heeft formeel een vetorecht maar zit gewoon niet eens aan tafel. En de eurosceptici zich maar op de borst kloppen dat op deze manier het belang van de Nederlander beter wordt behartigd dan wanneer het EP -met óók de Nederlandse vertegenwoordigers- hierover zou beslissen.
Ze hebben een tijd lang met zijn allen vergaderd en dit zijn de posities:quote:Op zondag 12 juli 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, al die eurosceptici zijn tegen democratie op Europees niveau (want soevereiniteitsoverdracht) en willen per se dat alles intergouvernementeel gebeurt met vetorechten enzo. Dit is wel een mooie illustratie waar dat toe leidt. Rutte heeft formeel een vetorecht maar zit gewoon niet eens aan tafel. En de eurosceptici zich maar op de borst kloppen dat op deze manier het belang van de Nederlander beter wordt behartigd dan wanneer het EP -met óók de Nederlandse vertegenwoordigers- hierover zou beslissen.
Daar zit wat in, en wmb. kunnen de Grieken dus ook maar beter Schäubles advies van een Grexit opvolgen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Betalen die dan ook de rekening?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:11 schreef Igen het volgende:
Maar er zal ook wel heel veel druk vanuit Frankrijk, Italië en ook van de VS op de Griekse regering uitgeoefend worden om toch een akkoord te sluiten.
Inderdaad, dan leg je je lot volledig in handen van anderen...quote:Op zondag 12 juli 2015 18:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je om zoveel geld vraagt is het verlies van soevereiniteit eigenlijk onvermijdelijk.
Ik ben daartegen omdat democratie op EU-niveau niet bestaat. Ik wil geen soevereiniteit overdragen aan mensen die in de zak van het bedrijfsleven zitten, en die ik niet kan wegstemmen. Laat alle EU-ingezetenen maar stemmen op wie ze willen, en geef dat parlement dan de macht over de EC, en er is al veel meer federalisme bespreekbaar.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, al die eurosceptici zijn tegen democratie op Europees niveau (want soevereiniteitsoverdracht) en willen per se dat alles intergouvernementeel gebeurt met vetorechten enzo.
Correct, Tsipras en consorten draaien hun land in hoog tempo zeer diep de ellende in.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat mensen allemaal wel niet over zichzelf kunnen afroepen... Als alle ECB-ers defenesteerd worden en Verhofstad, Schulz en Juncker een kogel door hun kop krijgen hebben ze dat ook over zichzelf afgeroepen.
Daar ben ik ook niet op tegen, maar ik denk dat het dan alsnog voor veel eurosceptici onaanvaardbaar is.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben daartegen omdat democratie op EU-niveau niet bestaat. Ik wil geen soevereiniteit overdragen aan mensen die in de zak van het bedrijfsleven zitten, en die ik niet kan wegstemmen. Laat alle EU-ingezetenen maar stemmen op wie ze willen, en geef dat parlement dan de macht over de EC, en er is al veel meer federalisme bespreekbaar.
Je houdt geen staat meer over zo...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Dit kan Tsipras toch nooit accepteren? Dan gaat hij in het binnenland gefileerd worden.
Er is al (een hele tijd) een vertrouwensrelatie tussen de EC en het EP, dat weet je toch? Het EP kan de Commissie naar huis sturen!quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben daartegen omdat democratie op EU-niveau niet bestaat. Ik wil geen soevereiniteit overdragen aan mensen die in de zak van het bedrijfsleven zitten, en die ik niet kan wegstemmen. Laat alle EU-ingezetenen maar stemmen op wie ze willen, en geef dat parlement dan de macht over de EC, en er is al veel meer federalisme bespreekbaar.
Ik ben Euroscepticus en waar het mij om gaat is dat Nederland zijn soevereiniteit moet behouden. Ik heb simpelweg niet voldoende vertrouwen in veel andere Eurolanden om er politiek federatie mee te vormen en die soevereiniteit op te geven. Had de Euro compacter en Noordelijker van samenstelling geweest, dan had dit denk ik anders gelegen.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of een staat die niet meer zijn eigen financieen op orde kan krijgen en/of de banken open kan houden nog een volwaardige 'staat' is. Vergeet niet, Griekenland vraagt zelf om deze hulp.quote:
Stel jij hebt zoveel geld en zou dat voor dit besteden willen, hoe zou je dan graag de baas over dat geld willen zijn?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Nintex het volgende:
"Maar wij zijn dan praktisch de baas over wat er met dat geld gebeurd".
Daar zit ook wat in, en als een particulier de schuldsanering ingaat of onder curatele gesteld wordt gaat het ook zo.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of een staat die niet meer zijn eigen financieen op orde kan krijgen en/of de banken open kan houden nog een volwaardige 'staat' is. Vergeet niet, Griekenland vraagt zelf om deze hulp.
Als Nederland in deze situatie zou verkeren, dan gaat de bijl in onze kroonjuwelen (de grote pensioenpot, hypotheekrente aftrek, kinderbijslag, het 'poldermodel' etc.). Het is een heel groot risico om jezelf over te dragen aan de schuldeisers, wie die schuldeisers dan ook mogen zijn.
Het is vooral voor de EU-fielen onaanvaardbaar. Die hele EU is nou juist de oplossing voor het probleem democratie, dat vervelende gedoe waardoor je dingen voor je kiezers moet betekenen, zonder dat die je er geld of kadootjes voor geven. EUsceptici zijn niet tegen het continent, ze zijn doorgaans tegen het verlies van controle over hun eigen samenleving. Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist ten bate van anderen dan het volk.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet op tegen, maar ik denk dat het dan alsnog voor veel eurosceptici onaanvaardbaar is.
Nee, slechts een uitdrukking van hoop. Als democratie weer eens met bloedvergieten bereikt of hersteld moet worden zoals zo vaak in de geschiedenis, dan is bloedvergieten een teken dat er tenminste voor gevochten wordt.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?
Kohl en Mitterand (laatste al overleden) zouden eigenlijk verantwoording moeten afleggen voor de enorme ellende waarin ze de Grieken en de rest van Europa in hebben gestort door zo'n totaal onverantwoord experiment aan te gaan met een gemeenschappelijke munt zonder politieke unie.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:24 schreef Izzy73 het volgende:
Griekenland moet Golman Sachs voor een "onafhankelijke" rechter slepen en ze verantwoordelijk stellen.
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist
Je kunt ook gewoon voor de doodstraf zijn, ze een eerlijk proces geven en dan pas de kogel. Niet eens zo'n gek idee want deze mensen verwoesten miljoenen levens met hun waanideeën.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?
Dat is niet de gebruikelijke definitie van eurofiel en euroscepsis, maar goed.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vooral voor de EU-fielen onaanvaardbaar. Die hele EU is nou juist de oplossing voor het probleem democratie, dat vervelende gedoe waardoor je dingen voor je kiezers moet betekenen, zonder dat die je er geld of kadootjes voor geven. EUsceptici zijn niet tegen het continent, ze zijn doorgaans tegen het verlies van controle over hun eigen samenleving. Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist ten bate van anderen dan het volk.
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.
Als jij het democratischer wil dan moeten mensen vooral hun burgerplicht doen en stemmen voor het EP!
Ik stem niet voor een tower-of-power. die vervolgens onverantwoordelijke beslissingen neemt.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.
Als jij het democratischer wil dan moeten mensen vooral hun burgerplicht doen en stemmen voor het EP!
Er is in wezen niks anders aan dan aan een nationaal parlement, alleen wat grootschaliger. Het feit dat maar 25% van de kiezers komt opdagen bij een verkiezing is niet hun schuld he...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.
Ook dat ja, maar zo kan je een hele lijst gaan maken met verantwoordelijken. Helaas zal het weinig zin hebben in ons corrupte wereldje. Het volk is aan zetquote:Op zondag 12 juli 2015 19:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kohl en Mitterand (laatste al overleden) zouden eigenlijk verantwoording moeten afleggen voor de enorme ellende waarin ze de Grieken en de rest van Europa in hebben gestort door zo'n totaal onverantwoord experiment aan te gaan met een gemeenschappelijke munt zonder politieke unie.
Tijd dat Griekenland uit de EU stapt en bij China en Rusland aangaat kloppen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag niet van de VSquote:Op zondag 12 juli 2015 19:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Tijd dat Griekenland uit de EU stapt en bij China en Rusland aangaat kloppen.
Tja het volk krijgt waar het voor of op stemt toch?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.
En ze hebben er zo weinig aan.. Van een schouderklop van Poetin kun je ook niet eten, en de Chinezen hebben andere sores...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |