Correct, Tsipras en consorten draaien hun land in hoog tempo zeer diep de ellende in.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is een staatsgreep, door en voor de veroorzakers van de crisis.
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat mensen allemaal wel niet over zichzelf kunnen afroepen... Als alle ECB-ers defenesteerd worden en Verhofstad, Schulz en Juncker een kogel door hun kop krijgen hebben ze dat ook over zichzelf afgeroepen.
Daar ben ik ook niet op tegen, maar ik denk dat het dan alsnog voor veel eurosceptici onaanvaardbaar is.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben daartegen omdat democratie op EU-niveau niet bestaat. Ik wil geen soevereiniteit overdragen aan mensen die in de zak van het bedrijfsleven zitten, en die ik niet kan wegstemmen. Laat alle EU-ingezetenen maar stemmen op wie ze willen, en geef dat parlement dan de macht over de EC, en er is al veel meer federalisme bespreekbaar.
Je houdt geen staat meer over zo...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Dit kan Tsipras toch nooit accepteren? Dan gaat hij in het binnenland gefileerd worden.
Er is al (een hele tijd) een vertrouwensrelatie tussen de EC en het EP, dat weet je toch? Het EP kan de Commissie naar huis sturen!quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben daartegen omdat democratie op EU-niveau niet bestaat. Ik wil geen soevereiniteit overdragen aan mensen die in de zak van het bedrijfsleven zitten, en die ik niet kan wegstemmen. Laat alle EU-ingezetenen maar stemmen op wie ze willen, en geef dat parlement dan de macht over de EC, en er is al veel meer federalisme bespreekbaar.
Ik ben Euroscepticus en waar het mij om gaat is dat Nederland zijn soevereiniteit moet behouden. Ik heb simpelweg niet voldoende vertrouwen in veel andere Eurolanden om er politiek federatie mee te vormen en die soevereiniteit op te geven. Had de Euro compacter en Noordelijker van samenstelling geweest, dan had dit denk ik anders gelegen.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, al die eurosceptici zijn tegen democratie op Europees niveau (want soevereiniteitsoverdracht) en willen per se dat alles intergouvernementeel gebeurt met vetorechten enzo. Dit is wel een mooie illustratie waar dat toe leidt. Rutte heeft formeel een vetorecht maar zit gewoon niet eens aan tafel. En de eurosceptici zich maar op de borst kloppen dat op deze manier het belang van de Nederlander beter wordt behartigd dan wanneer het EP -met óók de Nederlandse vertegenwoordigers- hierover zou beslissen.
Je kunt je echter afvragen of een staat die niet meer zijn eigen financieen op orde kan krijgen en/of de banken open kan houden nog een volwaardige 'staat' is. Vergeet niet, Griekenland vraagt zelf om deze hulp.quote:
Stel jij hebt zoveel geld en zou dat voor dit besteden willen, hoe zou je dan graag de baas over dat geld willen zijn?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:13 schreef Nintex het volgende:
"Maar wij zijn dan praktisch de baas over wat er met dat geld gebeurd".
Daar zit ook wat in, en als een particulier de schuldsanering ingaat of onder curatele gesteld wordt gaat het ook zo.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of een staat die niet meer zijn eigen financieen op orde kan krijgen en/of de banken open kan houden nog een volwaardige 'staat' is. Vergeet niet, Griekenland vraagt zelf om deze hulp.
Als Nederland in deze situatie zou verkeren, dan gaat de bijl in onze kroonjuwelen (de grote pensioenpot, hypotheekrente aftrek, kinderbijslag, het 'poldermodel' etc.). Het is een heel groot risico om jezelf over te dragen aan de schuldeisers, wie die schuldeisers dan ook mogen zijn.
Het is vooral voor de EU-fielen onaanvaardbaar. Die hele EU is nou juist de oplossing voor het probleem democratie, dat vervelende gedoe waardoor je dingen voor je kiezers moet betekenen, zonder dat die je er geld of kadootjes voor geven. EUsceptici zijn niet tegen het continent, ze zijn doorgaans tegen het verlies van controle over hun eigen samenleving. Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist ten bate van anderen dan het volk.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet op tegen, maar ik denk dat het dan alsnog voor veel eurosceptici onaanvaardbaar is.
Nee, slechts een uitdrukking van hoop. Als democratie weer eens met bloedvergieten bereikt of hersteld moet worden zoals zo vaak in de geschiedenis, dan is bloedvergieten een teken dat er tenminste voor gevochten wordt.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?
Kohl en Mitterand (laatste al overleden) zouden eigenlijk verantwoording moeten afleggen voor de enorme ellende waarin ze de Grieken en de rest van Europa in hebben gestort door zo'n totaal onverantwoord experiment aan te gaan met een gemeenschappelijke munt zonder politieke unie.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:24 schreef Izzy73 het volgende:
Griekenland moet Golman Sachs voor een "onafhankelijke" rechter slepen en ze verantwoordelijk stellen.
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist
Je kunt ook gewoon voor de doodstraf zijn, ze een eerlijk proces geven en dan pas de kogel. Niet eens zo'n gek idee want deze mensen verwoesten miljoenen levens met hun waanideeën.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zozo, is dit niet eigenlijk een oproep tot moord?
Dat is niet de gebruikelijke definitie van eurofiel en euroscepsis, maar goed.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vooral voor de EU-fielen onaanvaardbaar. Die hele EU is nou juist de oplossing voor het probleem democratie, dat vervelende gedoe waardoor je dingen voor je kiezers moet betekenen, zonder dat die je er geld of kadootjes voor geven. EUsceptici zijn niet tegen het continent, ze zijn doorgaans tegen het verlies van controle over hun eigen samenleving. Je kunt EUscepsis niet los zien van het corrupte zooitje onverkozenen dat over onze samenleving beslist ten bate van anderen dan het volk.
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.
Als jij het democratischer wil dan moeten mensen vooral hun burgerplicht doen en stemmen voor het EP!
Ik stem niet voor een tower-of-power. die vervolgens onverantwoordelijke beslissingen neemt.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Anders check je de feiten even. De Commissie wordt benoemd met een (dubbel) mandaat van het EP. Het EP kan de jure de hele Commissie naar huis sturen, en de facto lukt ze dat ook met individuele Commissarissen.
Als jij het democratischer wil dan moeten mensen vooral hun burgerplicht doen en stemmen voor het EP!
Er is in wezen niks anders aan dan aan een nationaal parlement, alleen wat grootschaliger. Het feit dat maar 25% van de kiezers komt opdagen bij een verkiezing is niet hun schuld he...quote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.
Ook dat ja, maar zo kan je een hele lijst gaan maken met verantwoordelijken. Helaas zal het weinig zin hebben in ons corrupte wereldje. Het volk is aan zetquote:Op zondag 12 juli 2015 19:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kohl en Mitterand (laatste al overleden) zouden eigenlijk verantwoording moeten afleggen voor de enorme ellende waarin ze de Grieken en de rest van Europa in hebben gestort door zo'n totaal onverantwoord experiment aan te gaan met een gemeenschappelijke munt zonder politieke unie.
Tijd dat Griekenland uit de EU stapt en bij China en Rusland aangaat kloppen.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:49 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een pittig pakket maatregelen waar de Grieken zich aan moeten houden.
Geen idee hoe Tsipras hier ooit voor kan tekenen. Dit is eigenlijk alles wat de Grieken niet willen. Plus terugdraaien wat Syriza zelf de afgelopen maanden heeft ingevoerd. Praktisch alles wat het land zelf wil beslissen moet eerst goedgekeurd worden door de EU/Troika.
Mag niet van de VSquote:Op zondag 12 juli 2015 19:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Tijd dat Griekenland uit de EU stapt en bij China en Rusland aangaat kloppen.
Tja het volk krijgt waar het voor of op stemt toch?quote:Op zondag 12 juli 2015 19:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, als je het EP democratisch noemt omdat we op ze mogen stemmen, dan heb je wel een erg geringe definitie van het begrip democratie.
En ze hebben er zo weinig aan.. Van een schouderklop van Poetin kun je ook niet eten, en de Chinezen hebben andere sores...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |