Als je deze leuk vindt, ken je dan ook squadra antimaffia? Ook erg goed kijkbaar en veel seizoenen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:53 schreef Karina het volgende:
Een oudje en heeeel veel seizoenen, ik vond dit een hele toffe serie (over de Maffia):
https://nl.wikipedia.org/wiki/La_piovra
Ja, maar ik kan me voorstellen dat het origineel gedateerd aandoet. Kun je daar doorheen kijken, is het absoluut een aanrader.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Keltie het volgende:
House Of Cards, zowel het origineel als de US versie?
Heb je het origineel gekeken? Hoe is dit? Blijft die een beetje overeind gezien de leeftijd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Keltie het volgende:
House Of Cards, zowel het origineel als de US versie?
Ik las net je comment over dat Boardwalk Empire beter zou zijn. Wilde er eigenlijk op reageren, totdat ik zag dat het zo lang geleden was dat je die comment plaatste. Maar je bent er dus zelf wel achter dat het gewoon een topper is. Het is een van de zekerheidjes onder de topseries van de afgelopen 15 jaar en hoewel de big-budgetseriehype 5 jaar later pas echt begon, is dit met terugwerkende kracht wel een van de eerste eerste topseries.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Zolder het volgende:
We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb gisteravond de laatste aflevering van The Sopranos gezien.
Heb mn mening toch wel flink moeten bijstellen, dit is echt een goede serie geweestBen de zomervakantie zo wel doorgekomen.
Whats next
Mag ik weer oppositioneel zijn? Ik ben opzich wel geinteresseerd in The Wire maar ben bang dat de focus meer op de politie kant ligtquote:
Miami Vice? Je kan The Wire nog beter met Xena vergelijken dan met miami vicequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef Zolder het volgende:
[..]
Mag ik weer oppositioneel zijn? Ik ben opzich wel geinteresseerd in The Wire maar ben bang dat de focus meer op de politie kant ligtEn dat vind ik wat minder interessant, Miami Vice bijvoorbeeld vind ik ook niks.
Miami Vice, haha. Nee dat lijkt me ook helemaal kut. The Wire is niet alleen politie, maar ook alles wat er omheen hangt. Het is de meest complexe serie die ik ooit heb gezien. Per seizoen ligt de focus ook anders. Politiek, schoolsysteem, journalisme.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef Zolder het volgende:
[..]
Mag ik weer oppositioneel zijn? Ik ben opzich wel geinteresseerd in The Wire maar ben bang dat de focus meer op de politie kant ligtEn dat vind ik wat minder interessant, Miami Vice bijvoorbeeld vind ik ook niks.
Nog niet totaal. Eerste 2 afleveringen ofzo maar dat was hoopgevendquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:37 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Heb je het origineel gekeken? Hoe is dit? Blijft die een beetje overeind gezien de leeftijd?
Wat ems. zei. In The Wire is de focus op mensen en instituten die te maken hebben drugs en met elkaar, en hoe dat allemaal samen gaat in de (Amerikaanse) samenleving. Dus: politie, drugsbaronnen, drugsdealers, drugsgebruikers, het schoolsystem en de leerlingen die uitgroeien tot drugsgebruikers of dealers, de media en de politici.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef Zolder het volgende:
[..]
Die drie heb ik ook gekeken, maar die zijn toch een stuk nieuwer dan de originele House of Cards serie. Je moet niet vergeten dat hier mensen meepraten die in 1990 nog niet eens geboren waren. Daarbij spelen in de drie genoemde series acteurs mee die we uit andere series (en films) ook kennen, even als de creators.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nog niet totaal. Eerste 2 afleveringen ofzo maar dat was hoopgevend
Maar goed, ik kijk wel meer ouwe shit dus leeftijd is voor mij geen probleem (West Wing, Oz, 6 Feet Under etc)
Je verdraait je mening met de werkelijkheid.. Jij vindt breaking bad beter.. Dat is wezenlijk anders dan daadwerkelijk beter zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef Zolder het volgende:
Update: we zijn weer een tijdje verder en ben nu aan het eind van seizoen 4 van Breaking Bad. En wat is dat een goede serie zeg, beter dan The Sopranos
Waarschijnlijk wordt de volgende The Wire
Past goed om dan erna Battlestar Galactica te doen, die legt je allerlei ideeën en kwesties voor. Als je Blade Runner waardeert dan past BSG goed in dat straatje. Ook toffe verhaallijn trouwensquote:Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef Zolder het volgende:
Update: we zijn weer een tijdje verder en ben nu aan het eind van seizoen 4 van Breaking Bad. En wat is dat een goede serie zeg, beter dan The Sopranos
Waarschijnlijk wordt de volgende The Wire
Is die er dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
Ik heb de oude versie van The Wire, maar denk dat ik binnenkort ook de HD-versie aanschaf.
http://www.theverge.com/2(...)reenshot-comparisonsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Is die er dan?
Ze zijn toch juist bewust in 4:3 blijven schieten toendertijd?
Ja, maar ik vind die nieuwe HD-versie wel echt nice hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Is die er dan?
Ze zijn toch juist bewust in 4:3 blijven schieten toendertijd?
Ik had echt een soort van crush op hem tijdens het kijken van Deadwood (terwijl ik doorgaans juist niet zo'n "bad guy-lover" ben)quote:
Ik ben zo hetero dat het pijn doet maar zelfs ik ben verliefd op Alquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had echt een soort van crush op hem tijdens het kijken van Deadwood (terwijl ik doorgaans juist niet zo'n "bad guy-lover" ben)
Staat nog steeds te wachten op mij hier.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:42 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Een wat oudere serie, maar nog steeds echt een topper met Derek Jacobi en John Hurt, voor mij nog altijd een van de beste miniseries ooit gemaakt
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben zo hetero dat het pijn doet maar zelfs ik ben verliefd op Al
Eens!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:58 schreef contactpersoon het volgende:
Bloodline. Bloodline (TV Series 2015– ) - IMDb
Een van de beste series van 2015, trust me.
Daar heb ik me inderdaad ook prima mee vermaakt, leuke setting in de keysquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:58 schreef contactpersoon het volgende:
Bloodline. Bloodline (TV Series 2015– ) - IMDb
Een van de beste series van 2015, trust me.
Mee eens samen met deadwood echt erg jammer dat het gecancelled Is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Staat nog steeds te wachten op mij hier.
Sowieso, er is te weinig Rome in series. En toen er een keer relatief recent Rome was stopte het na seizoen 2
Eeuwig zonde. Ik denk dat als Rome iets later was uitgekomen dat het makkelijk 6-7 seizoenen had gehaald. Het was er gewoon net niet het moment voor.
De laatste 2 volg ik al.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:23 schreef George_Zina het volgende:
- Spartacus: IMDb 8,6
- Daredevil: IMDb 8,9
- House of Cards IMDb 9
- Marco Polo IMDb 8,1
Mijn altime favoriet blijft Spartacus maar de laatste jaren komen veel vette series uit. Met name door de opkomst van Netflix die miljarden euro's vrij maakt voor de producties van eigen series. series waren altijd een ondergeschoven kindjes ten opzichte van films maar de laatste jaren is een langzame kentering gaande.
Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2 volg ik al.
Zijn die anderen echt zo goed?
Verder zoek ik scie
\\\\\\\\Dankquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 23:39 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).
Edit: even nagekeken (sluipen wat foutjes in mijn verhaal na al die tijd): 4 seizoenen: Blood and Sand, Gods of the Arena (speelt zich af voor Blood and Sand met als hoofdrolspeler Gannicus), Vengeance (gaat verder waar Blood and Sand is gebleven) en War of the Damned (Spartacus/Gannicus/Crixus (de 3 sterkste gladiators van het slavenleger) vs Marcus Crassus en Julius Gaius Caesar). De gladiatoren Agron en Nasir hebben nooit bestaan. Die hebben ze bij verzonnen om het einde wat draaglijker te vermaken voor de diehard fans, maar het is dan ook een actieserie.
Daredevil pas 2 afleveringen gezien. Een aardige indruk maar daar kan ik nog niet heel veel woorden aan vuil maken. Het heeft wel goede reviews. Dat is een marvelachtige serie. Moet meestal niks hebben van Marvel maar tot nu toe is de hoofdrolspeler geen man met extreme krachten. Hij doet het met zijn vuisten en heeft een speciale gave door zijn blindheid, maar bescheiden in vergelijking met Thor of Hulk.
Trailer van het eerste seizoen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |