abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154389893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 01:27 schreef Intellectueel het volgende:
Daredevil, iemand?
Erg goede/leuke serie tot dusver :Y
Tails tell tales
pi_154397088
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:53 schreef Karina het volgende:
Een oudje en heeeel veel seizoenen, ik vond dit een hele toffe serie (over de Maffia):
https://nl.wikipedia.org/wiki/La_piovra
Als je deze leuk vindt, ken je dan ook squadra antimaffia? Ook erg goed kijkbaar en veel seizoenen.
Even a broken clock is right twice a day.
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 21:12:49 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_154397163
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:10 schreef danos het volgende:
squadra antimaffia
Nee die ken ik niet. Ziet er inderdaad uit als iets met hetzelfde sfeertje, tx ^O^
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_154443161
Heb het eerste seizoen van Sopranos nu gezien

Ben toch wel blij dat het niet teveel van dit is;

Vooralsnog vind ik Boardwalk Empire toch beter :P
  zondag 19 juli 2015 @ 00:42:49 #109
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_154453169
The Bridge (2013 TV series)
pi_154456575
Stargate: SG1
Stargate: Atlantis
Vikings
The X-files
Fringe
Marco Polo
Da vinci's demons
24

:)
"Er moet geneukt worden en bier gezopen worden, maar er wordt toch niet geneukt dus moet er meer bier gedronken worden!"
pi_155527270
We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb gisteravond de laatste aflevering van The Sopranos gezien.

Heb mn mening toch wel flink moeten bijstellen, dit is echt een goede serie geweest :) Ben de zomervakantie zo wel doorgekomen.

Whats next :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:27:20 #113
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_155528709
House Of Cards, zowel het origineel als de US versie?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:36:40 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155528939
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Keltie het volgende:
Ja, maar ik kan me voorstellen dat het origineel gedateerd aandoet. Kun je daar doorheen kijken, is het absoluut een aanrader.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155528950
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Keltie het volgende:
Heb je het origineel gekeken? Hoe is dit? Blijft die een beetje overeind gezien de leeftijd?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Zolder het volgende:
We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb gisteravond de laatste aflevering van The Sopranos gezien.

Heb mn mening toch wel flink moeten bijstellen, dit is echt een goede serie geweest :) Ben de zomervakantie zo wel doorgekomen.

Whats next :P
Ik las net je comment over dat Boardwalk Empire beter zou zijn. Wilde er eigenlijk op reageren, totdat ik zag dat het zo lang geleden was dat je die comment plaatste. Maar je bent er dus zelf wel achter dat het gewoon een topper is. Het is een van de zekerheidjes onder de topseries van de afgelopen 15 jaar en hoewel de big-budgetseriehype 5 jaar later pas echt begon, is dit met terugwerkende kracht wel een van de eerste eerste topseries.
pi_155529300
The Wire natuurlijk. Duh.
pi_155529757
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:47 schreef ChickenMan het volgende:
The Wire natuurlijk. Duh.
Mag ik weer oppositioneel zijn? Ik ben opzich wel geinteresseerd in The Wire maar ben bang dat de focus meer op de politie kant ligt :@ En dat vind ik wat minder interessant, Miami Vice bijvoorbeeld vind ik ook niks.
pi_155529903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef Zolder het volgende:

[..]

Mag ik weer oppositioneel zijn? Ik ben opzich wel geinteresseerd in The Wire maar ben bang dat de focus meer op de politie kant ligt :@ En dat vind ik wat minder interessant, Miami Vice bijvoorbeeld vind ik ook niks.
Miami Vice? Je kan The Wire nog beter met Xena vergelijken dan met miami vice :P

De focus is trouwens eerlijk verdeeld in the Wire, ze trekken niemand echt voor. Ik heb zelf een hekel aan "politiegedoe" maar bij the wire is het allemaal zo goed gedaan dat het geeneens opvalt.
Conscience do cost.
pi_155529924
quote:

[..]

Miami Vice, haha. Nee dat lijkt me ook helemaal kut. The Wire is niet alleen politie, maar ook alles wat er omheen hangt. Het is de meest complexe serie die ik ooit heb gezien. Per seizoen ligt de focus ook anders. Politiek, schoolsysteem, journalisme.

En helemaal nu er een HD versie van uit is, is het helemaal smullen. :9~
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:32:53 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155530601
Ik heb de oude versie van The Wire, maar denk dat ik binnenkort ook de HD-versie aanschaf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:37:23 #121
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_155530721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:37 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Heb je het origineel gekeken? Hoe is dit? Blijft die een beetje overeind gezien de leeftijd?

Nog niet totaal. Eerste 2 afleveringen ofzo maar dat was hoopgevend :)
Maar goed, ik kijk wel meer ouwe shit dus leeftijd is voor mij geen probleem (West Wing, Oz, 6 Feet Under etc) :)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:38:04 #122
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_155530731
quote:

[..]

Wat ems. zei. In The Wire is de focus op mensen en instituten die te maken hebben drugs en met elkaar, en hoe dat allemaal samen gaat in de (Amerikaanse) samenleving. Dus: politie, drugsbaronnen, drugsdealers, drugsgebruikers, het schoolsystem en de leerlingen die uitgroeien tot drugsgebruikers of dealers, de media en de politici.

Allemaal krijgen evenveel aandacht. Het ene seizoen heeft bijna tot geen politie en het andere weer wel.
When all else fails, you always have delusion.
pi_155531635
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nog niet totaal. Eerste 2 afleveringen ofzo maar dat was hoopgevend :)
Maar goed, ik kijk wel meer ouwe shit dus leeftijd is voor mij geen probleem (West Wing, Oz, 6 Feet Under etc) :)
Die drie heb ik ook gekeken, maar die zijn toch een stuk nieuwer dan de originele House of Cards serie. Je moet niet vergeten dat hier mensen meepraten die in 1990 nog niet eens geboren waren. Daarbij spelen in de drie genoemde series acteurs mee die we uit andere series (en films) ook kennen, even als de creators.

Maar als ik de reacties zo lees, denk ik dat ik hem ook maar eens ga proberen.

Voor alle duidelijkheid. voor de mensen die het ook willen gaan kijken; het is een trilogie: The House of Cards, To Play the King and The Final Cut die alle drie bestaan uit 4 afleveringen van tussen de 50 en 55 minuten.
pi_156461653
Update: we zijn weer een tijdje verder en ben nu aan het eind van seizoen 4 van Breaking Bad. En wat is dat een goede serie zeg, beter dan The Sopranos :)

Waarschijnlijk wordt de volgende The Wire
pi_156487628
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef Zolder het volgende:
Update: we zijn weer een tijdje verder en ben nu aan het eind van seizoen 4 van Breaking Bad. En wat is dat een goede serie zeg, beter dan The Sopranos :)

Je verdraait je mening met de werkelijkheid.. Jij vindt breaking bad beter.. Dat is wezenlijk anders dan daadwerkelijk beter zijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:34:10 #126
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_156493218
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef Zolder het volgende:

Past goed om dan erna Battlestar Galactica te doen, die legt je allerlei ideeën en kwesties voor. Als je Blade Runner waardeert dan past BSG goed in dat straatje. Ook toffe verhaallijn trouwens *O*
When all else fails, you always have delusion.
pi_156500706

Deadwood _O_
I am a Koala who Stretches :P
pi_156508478
Vrijwel alle series die ik tof vind zijn al genoemd.
Laatst zag ik Top of the Lake en die serie vond ik echt geweldig _O_
My salvation lies in your love..
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:25:55 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156520974
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
Ik heb de oude versie van The Wire, maar denk dat ik binnenkort ook de HD-versie aanschaf.
Is die er dan?

Ze zijn toch juist bewust in 4:3 blijven schieten toendertijd?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156521100
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Is die er dan?

http://www.theverge.com/2(...)reenshot-comparisons
pi_156521188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:55 schreef StretchingKoala het volgende:
[ afbeelding ]

Deadwood _O_
San Francisco cocksucka!
Conscience do cost.
pi_156521246
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Is die er dan?

Ja, maar ik vind die nieuwe HD-versie wel echt nice hoor.
pi_156521409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:55 schreef StretchingKoala het volgende:
[ afbeelding ]

Deadwood _O_
Ik had echt een soort van crush op hem tijdens het kijken van Deadwood (terwijl ik doorgaans juist niet zo'n "bad guy-lover" ben) :@
Tails tell tales
pi_156521551
Die crush was alleen niet sterk genoeg om halverwege/einde seizoen 2 nog verder te kijken. :') Seizoen 1 was echt onwijs goed/tof, daarna werd het opeens heel oninteressant allemaal (nou ja, seizoen 3 weet ik eigenlijk niet, want vooralsnog niet meer de kans gegeven... komt ooit vast nog wel eens).
Tails tell tales
pi_156521664
Deadwood is perfect
  roze donderdag 1 oktober 2015 @ 14:08:54 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_156521687
- Narcos
- Game of Thrones
- Bates Motel

Volg er nog wel meer maar dit zijn wel de 3 beste series die ik kijk.
Your beauty never ever scared me.
pi_156521870
Narcos vond ik de eerste paar afleveringen wat tegenvallen (ging allemaal veels te snel, daardoor weinig spanningsopbouw en een gebrek aan diepgang), maar vond ik steeds beter worden en schaar ik nu ook wel onder de kwaliteitsseries.
Tails tell tales
pi_156521905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik had echt een soort van crush op hem tijdens het kijken van Deadwood (terwijl ik doorgaans juist niet zo'n "bad guy-lover" ben) :@
Ik ben zo hetero dat het pijn doet maar zelfs ik ben verliefd op Al :P
Conscience do cost.
pi_156522258

Een wat oudere serie, maar nog steeds echt een topper met Derek Jacobi en John Hurt, voor mij nog altijd een van de beste miniseries ooit gemaakt :)

En als je van sprookjes en andere vertellingen houdt is er ook nog The Storyteller met John Hurt, met het fraaie poppenspel van Jim Henson ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156522412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:42 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Een wat oudere serie, maar nog steeds echt een topper met Derek Jacobi en John Hurt, voor mij nog altijd een van de beste miniseries ooit gemaakt :)
Staat nog steeds te wachten op mij hier.

Sowieso, er is te weinig Rome in series. En toen er een keer relatief recent Rome was stopte het na seizoen 2 :(

Eeuwig zonde. Ik denk dat als Rome iets later was uitgekomen dat het makkelijk 6-7 seizoenen had gehaald. Het was er gewoon net niet het moment voor.
Conscience do cost.
pi_156522615
Bloodline. Bloodline (TV Series 2015– ) - IMDb
Een van de beste series van 2015, trust me. :)
pi_156523513
Decalogue van Kieslovski
pi_156524362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben zo hetero dat het pijn doet maar zelfs ik ben verliefd op Al :P
:D

TV / Op welke film/tv-personages had/heb je een soort van (man/girl) crush?
Tails tell tales
pi_156524375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:58 schreef contactpersoon het volgende:
Eens! :Y
Tails tell tales
pi_156546842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:58 schreef contactpersoon het volgende:
Daar heb ik me inderdaad ook prima mee vermaakt, leuke setting in de keys
I am a Koala who Stretches :P
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:32:55 #146
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_156548683
Ik ben liefhebber van Fantasy, SF en alles wat een beetje buiten de werkelijkheid valt.

Daarom zijn bij mij de volgende series favoriet:
- Game of Thrones
- Firefly
- Dollhouse
- Vikings
- Battlestar Galactica

Voor mij is ook NCIS nog altijd een topper.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_156550572
The Blacklist _O_
pi_156561734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Staat nog steeds te wachten op mij hier.

Sowieso, er is te weinig Rome in series. En toen er een keer relatief recent Rome was stopte het na seizoen 2 :(

Eeuwig zonde. Ik denk dat als Rome iets later was uitgekomen dat het makkelijk 6-7 seizoenen had gehaald. Het was er gewoon net niet het moment voor.
Mee eens samen met deadwood echt erg jammer dat het gecancelled Is.

Ik heb overigens dit weekend een trein reis van 8 uur voor de boeg.
Wat Is een recente serie die de moeite Is?

Ik heb nu The bastard executioner maar daar zijn nog maar 4 afleveringen van.

De rest van mijn series (Manhattan shield) moeten nog beginnen.

In totaal 16 uur entertainment nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156562185
- Spartacus: IMDb 8,6
- Daredevil: IMDb 8,9
- House of Cards IMDb 9
- Marco Polo IMDb 8,1

Mijn altime favoriet blijft Spartacus maar de laatste jaren komen veel vette series uit. Met name door de opkomst van Netflix die miljarden euro's vrij maakt voor de producties van eigen series. series waren altijd een ondergeschoven kindjes ten opzichte van films maar de laatste jaren is een langzame kentering gaande.
pi_156562323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:23 schreef George_Zina het volgende:
- Spartacus: IMDb 8,6
- Daredevil: IMDb 8,9
- House of Cards IMDb 9
- Marco Polo IMDb 8,1

Mijn altime favoriet blijft Spartacus maar de laatste jaren komen veel vette series uit. Met name door de opkomst van Netflix die miljarden euro's vrij maakt voor de producties van eigen series. series waren altijd een ondergeschoven kindjes ten opzichte van films maar de laatste jaren is een langzame kentering gaande.
De laatste 2 volg ik al.
Zijn die anderen echt zo goed?
Verder zoek ik sciencefiction maar daar Is nog niet veel goeds van uitgekomen het laatste jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_156562515
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2 volg ik al.
Zijn die anderen echt zo goed?
Verder zoek ik scie
Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).

Edit: even nagekeken (sluipen wat foutjes in mijn verhaal na al die tijd): 4 seizoenen: Blood and Sand, Gods of the Arena (speelt zich af voor Blood and Sand met als hoofdrolspeler Gannicus), Vengeance (gaat verder waar Blood and Sand is gebleven) en War of the Damned (Spartacus/Gannicus/Crixus (de 3 sterkste gladiators van het slavenleger) vs Marcus Crassus en Julius Gaius Caesar). De gladiatoren Agron en Nasir hebben nooit bestaan. Die hebben ze bij verzonnen om het einde wat draaglijker te vermaken voor de diehard fans, maar het is dan ook een actieserie.

Daredevil pas 2 afleveringen gezien. Een aardige indruk maar daar kan ik nog niet heel veel woorden aan vuil maken. Het heeft wel goede reviews. Dat is een marvelachtige serie. Moet meestal niks hebben van Marvel maar tot nu toe is de hoofdrolspeler geen man met extreme krachten. Hij doet het met zijn vuisten en heeft een speciale gave door zijn blindheid, maar bescheiden in vergelijking met Thor of Hulk.

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zina op 02-10-2015 23:58:42 ]
pi_156563294
Het standbeeld van Spartacus (111 bc - 71 bc) in het Louvre, Parijs. Niet de grootste tegenstander van Rome in zijn eeuw (die faam gaat naar Mithridates die in dezelfde tijd leefde als Spartacus maar een veel groter tegenstander was voor Rome), maar Spartacus heeft toch zeker wel de meest succesvolle slavenopstand geleid gedurende het hele bestaan van Rome.

pi_156563713
-

[ Bericht 29% gewijzigd door George_Zina op 03-10-2015 01:02:49 ]
pi_156566370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:39 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).

Edit: even nagekeken (sluipen wat foutjes in mijn verhaal na al die tijd): 4 seizoenen: Blood and Sand, Gods of the Arena (speelt zich af voor Blood and Sand met als hoofdrolspeler Gannicus), Vengeance (gaat verder waar Blood and Sand is gebleven) en War of the Damned (Spartacus/Gannicus/Crixus (de 3 sterkste gladiators van het slavenleger) vs Marcus Crassus en Julius Gaius Caesar). De gladiatoren Agron en Nasir hebben nooit bestaan. Die hebben ze bij verzonnen om het einde wat draaglijker te vermaken voor de diehard fans, maar het is dan ook een actieserie.

Daredevil pas 2 afleveringen gezien. Een aardige indruk maar daar kan ik nog niet heel veel woorden aan vuil maken. Het heeft wel goede reviews. Dat is een marvelachtige serie. Moet meestal niks hebben van Marvel maar tot nu toe is de hoofdrolspeler geen man met extreme krachten. Hij doet het met zijn vuisten en heeft een speciale gave door zijn blindheid, maar bescheiden in vergelijking met Thor of Hulk.
\\\\\\\\Dank
pi_156570060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

\\\\\\\\Dank
Trailer van het eerste seizoen.

Trailer van het tweede seizoen

Trailer van het derde seizoen

Trailer van het vierde seizoen

pi_159498781
Update: we zijn nu een tijdje verder en heb nu ook Deadwood gezien.

Komt het totaal uit op:

The Sopranos
Peaky Blinders
The Wire
Breaking Bad
Deadwood

Door dit topic. Maar wat wordt de volgende, die perfect aansluit op dit lijstje? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')