abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156562515
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2 volg ik al.
Zijn die anderen echt zo goed?
Verder zoek ik scie
Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).

Edit: even nagekeken (sluipen wat foutjes in mijn verhaal na al die tijd): 4 seizoenen: Blood and Sand, Gods of the Arena (speelt zich af voor Blood and Sand met als hoofdrolspeler Gannicus), Vengeance (gaat verder waar Blood and Sand is gebleven) en War of the Damned (Spartacus/Gannicus/Crixus (de 3 sterkste gladiators van het slavenleger) vs Marcus Crassus en Julius Gaius Caesar). De gladiatoren Agron en Nasir hebben nooit bestaan. Die hebben ze bij verzonnen om het einde wat draaglijker te vermaken voor de diehard fans, maar het is dan ook een actieserie.

Daredevil pas 2 afleveringen gezien. Een aardige indruk maar daar kan ik nog niet heel veel woorden aan vuil maken. Het heeft wel goede reviews. Dat is een marvelachtige serie. Moet meestal niks hebben van Marvel maar tot nu toe is de hoofdrolspeler geen man met extreme krachten. Hij doet het met zijn vuisten en heeft een speciale gave door zijn blindheid, maar bescheiden in vergelijking met Thor of Hulk.

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zina op 02-10-2015 23:58:42 ]
pi_156563294
Het standbeeld van Spartacus (111 bc - 71 bc) in het Louvre, Parijs. Niet de grootste tegenstander van Rome in zijn eeuw (die faam gaat naar Mithridates die in dezelfde tijd leefde als Spartacus maar een veel groter tegenstander was voor Rome), maar Spartacus heeft toch zeker wel de meest succesvolle slavenopstand geleid gedurende het hele bestaan van Rome.

pi_156563713
-

[ Bericht 29% gewijzigd door George_Zina op 03-10-2015 01:02:49 ]
pi_156566370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:39 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik ben diehard fan van alles wat met het Romeinse tijdperk te maken heeft en Spartacus vond ik gruwelijk vet (maar ben bevooroordeeld). De hoofdrolspeler uit het eerste seizoen stierf aan kanker waardoor het maar 4 seizoenen zijn geworden, en met een tussenseizoen (Gods of the Arena) waar Gannicus in de spotlights staat, maar goed uitgewerkt. Een mooie serie die laat zien hoe Spartacus een slaaf werd en uiteindelijk zijn Ludus en tal van Romeinse legioenen versloeg. Het verhaal is niet diepzinnig maar wel mooi. Ze nemen het ook niet altijd nauw met de werkelijke geschiedenis maar daarvoor is het een actieserie. Gewoon genieten met een biertje. Een serie als Vikings (History Channel) had naar mijn mening beter geregisseerd kunnen worden door Starz (de studio achter de serie Spartacus).

Edit: even nagekeken (sluipen wat foutjes in mijn verhaal na al die tijd): 4 seizoenen: Blood and Sand, Gods of the Arena (speelt zich af voor Blood and Sand met als hoofdrolspeler Gannicus), Vengeance (gaat verder waar Blood and Sand is gebleven) en War of the Damned (Spartacus/Gannicus/Crixus (de 3 sterkste gladiators van het slavenleger) vs Marcus Crassus en Julius Gaius Caesar). De gladiatoren Agron en Nasir hebben nooit bestaan. Die hebben ze bij verzonnen om het einde wat draaglijker te vermaken voor de diehard fans, maar het is dan ook een actieserie.

Daredevil pas 2 afleveringen gezien. Een aardige indruk maar daar kan ik nog niet heel veel woorden aan vuil maken. Het heeft wel goede reviews. Dat is een marvelachtige serie. Moet meestal niks hebben van Marvel maar tot nu toe is de hoofdrolspeler geen man met extreme krachten. Hij doet het met zijn vuisten en heeft een speciale gave door zijn blindheid, maar bescheiden in vergelijking met Thor of Hulk.
\\\\\\\\Dank
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156570060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

\\\\\\\\Dank
Trailer van het eerste seizoen.

Trailer van het tweede seizoen

Trailer van het derde seizoen

Trailer van het vierde seizoen

pi_159498781
Update: we zijn nu een tijdje verder en heb nu ook Deadwood gezien.

Komt het totaal uit op:

The Sopranos
Peaky Blinders
The Wire
Breaking Bad
Deadwood

Door dit topic. Maar wat wordt de volgende, die perfect aansluit op dit lijstje? :P
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:14:09 #157
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_159499093
BSG
When all else fails, you always have delusion.
pi_159501169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef George_Zina het volgende:
Het standbeeld van Spartacus (111 bc - 71 bc) in het Louvre, Parijs. Niet de grootste tegenstander van Rome in zijn eeuw (die faam gaat naar Mithridates die in dezelfde tijd leefde als Spartacus maar een veel groter tegenstander was voor Rome), maar Spartacus heeft toch zeker wel de meest succesvolle slavenopstand geleid gedurende het hele bestaan van Rome.

[ afbeelding ]
Je kan duidelijk zien dat hij iets te compenseren had.
Conscience do cost.
pi_159501175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Je kan duidelijk zien dat hij iets te compenseren had.
Hahaha. :7
pi_159511034
Hoe kan het dat Dexter pas een keer genoemd is?!
pi_159511035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
Prison Break
New season coming!

TV / [USA] Prison Break: Michael Scofield is back!
pi_159511041
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:03 schreef ems. het volgende:
Seizoen 1 Prison Break is geweldig. De seizoenen daarna zijn terrible. :P
Seizoen twee was ook nog zeer sterk, seizoen drie was goed, alleen vier was echt van beduidend minder niveau maar nog steeds top.
pi_159511489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:00 schreef Zolder het volgende:
Update: we zijn nu een tijdje verder en heb nu ook Deadwood gezien.

Komt het totaal uit op:

The Sopranos
Peaky Blinders
The Wire
Breaking Bad
Deadwood

Door dit topic. Maar wat wordt de volgende, die perfect aansluit op dit lijstje? :P
24
pi_159511511
The leftovers ^O^
pi_159511547
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 04:54 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Seizoen twee was ook nog zeer sterk, seizoen drie was goed, alleen vier was echt van beduidend minder niveau maar nog steeds top.
Dat ligt aan je belabberde smaak kunnen we rustig concluderen. Zelfs seizoen 2 is een zeer magere voldoende. 3 & 4 ronduit slecht
pi_159519030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 08:09 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat ligt aan je belabberde smaak kunnen we rustig concluderen. Zelfs seizoen 2 is een zeer magere voldoende. 3 & 4 ronduit slecht
In welk opzicht? Ze hadden het moeilijk bij seizoen een alleen kunnen laten toch. Wat vind je van Dexter btw?
pi_159519221
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:03 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

In welk opzicht? Ze hadden het moeilijk bij seizoen een alleen kunnen laten toch.
Dat was ook een beetje het probleem. Seizoen 1 was duidelijk goed doordacht en ik meen dat het ook de intentie was om niet verder te gaan. Echter werd S1 zo goed ontvangen dat ze het verhaal zo hebben gebreid dat er meerdere seizoenen ondersteund werden. Er kwam duidelijk naar voren dat het allemaal gehaast en afgeraffeld was in tegenstelling tot het uitstekende eerste seizoen.

Seizoen 2 was zeer middelmatig maar overwegend nog wel te doen. Daarna nam de kwaliteit een nosedive waardoor ik ben gestopt met kijken.
quote:
Wat vind je van Dexter btw?
2 seizoenen leuk. Daarna kut :P
Conscience do cost.
pi_159519300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat was ook een beetje het probleem. Seizoen 1 was duidelijk goed doordacht en ik meen dat het ook de intentie was om niet verder te gaan. Echter werd S1 zo goed ontvangen dat ze het verhaal zo hebben gebreid dat er meerdere seizoenen ondersteund werden. Er kwam duidelijk naar voren dat het allemaal gehaast en afgeraffeld was in tegenstelling tot het uitstekende eerste seizoen.

Seizoen 2 was zeer middelmatig maar overwegend nog wel te doen. Daarna nam de kwaliteit een nosedive waardoor ik ben gestopt met kijken.

[..]

2 seizoenen leuk. Daarna kut :P
Het was inderdaad de bedoeling om het bij een seizoen te laten maar als seizoen een echt het einde was zou ik dat vreemd vinden, like je wil toch weten wat ze doen nadat ze ontsnapt zijn. Seizoen twee was een prima moment geweest om de show te eindigen. Ik vraag me af hoelang ze al aan het werken zijn aan het nieuwe seizoen en hoe goed dat zal zijn.

Vond je het seizoen met Isaak Sirko niet goed van Dexter?
pi_159519512
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:15 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Het was inderdaad de bedoeling om het bij een seizoen te laten maar als seizoen een echt het einde was zou ik dat vreemd vinden, like je wil toch weten wat ze doen nadat ze ontsnapt zijn.
Ik denk dat ze dat ook gewoon wilde afronden aan het einde van het seizoen, dus.
quote:
Seizoen twee was een prima moment geweest om de show te eindigen. Ik vraag me af hoelang ze al aan het werken zijn aan het nieuwe seizoen en hoe goed dat zal zijn.
Ik ben ook wel benieuwd hoor. Hoewel ik me afvraag in hoeverre het echt interessant gaat zijn. Ik heb seizoen 3 alleen deels gezien voordat ik afhaakte dus ik heb ook niet echt een idee waar ze zich nu bevinden. We zullen zien :)

Of misschien haakte ik af bij seizoen 4. Iets met een andere gevangenis in zuid amerika ofzo.
quote:
Vond je het seizoen met Isaak Sirko niet goed van Dexter?
Is dat seizoen 4? Ik heb seizoen 2 met moeite afgekregen en daarna een stukje van seizoen 3 gekeken voordat ik ermee stopte. Isaak Sirko heb ik dus nooit meegemaakt.
Conscience do cost.
pi_159519710
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat ook gewoon wilde afronden aan het einde van het seizoen, dus.

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoor. Hoewel ik me afvraag in hoeverre het echt interessant gaat zijn. Ik heb seizoen 3 alleen deels gezien voordat ik afhaakte dus ik heb ook niet echt een idee waar ze zich nu bevinden. We zullen zien :)

Of misschien haakte ik af bij seizoen 4. Iets met een andere gevangenis in zuid amerika ofzo.

[..]

Is dat seizoen 4? Ik heb seizoen 2 met moeite afgekregen en daarna een stukje van seizoen 3 gekeken voordat ik ermee stopte. Isaak Sirko heb ik dus nooit meegemaakt.
Sona, de gevangenis in Panama was seizoen drie inderdaad.

Isaak Sirko was seizoen zeven maar zelfs de grootste criticasters van Dexter na de eerste seizoenen erkennen dat dat een goed seizoen was. Seizoen vier was met Trinity, die man uit third rock from the sun.
pi_159519948
Re: Dexter, eerste vier seizoenen waren goed, daarna kreeg de show een andere showrunner en werd het grandioos kut.
pi_159520035
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:44 schreef contactpersoon het volgende:
Re: Dexter, eerste vier seizoenen waren goed, daarna kreeg de show een andere showrunner en werd het grandioos kut.
Wat is een showrunner?
pi_159520084
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:47 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat is een showrunner?
https://en.wikipedia.org/wiki/Showrunner
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:51:55 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159520132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:44 schreef contactpersoon het volgende:
Die val in kwaliteit was echt pijnlijk. Zonde.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')