abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2002 @ 23:34:53 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6790758
Ik zag eigenlijk nog helemaal geen topic over creatieve studies cq. een kunstacademietopic, vandaar dat ik 't geopend heb. Ik ben nl. weer van plan te gaan studeren en ga vanaf zaterdag weer open dagen bezoeken en mezelf 'n beetje orienteren. Ik ben van plan een jaar een orienterende en voorbereidende studie te gaan doen in Den Bosch en daarna toelating te doen aan een kunstacademie in de omgeving. Ik ben al eens toegelaten en heb een jaar gevolgd, maar ben er toen mee gestopt. Ik heb dus al enige ervaring met toelatingen.
Ik was eigenlijk benieuwd of er meer Fokkers zo'n studie doen, willen gaan doen en misschien wel of er mensen zijn die ook naar open dagen gaan. Info en ervaringen zijn van harte welkom!
Ik heb zelf al de nodige data opgezocht, ms kan ik die hier ook vermelden.

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
za 23 nov 2002 10.00 -16.00
Ina Boudier Bakkerlaan 50
Info: 030-2520334

Hogeschool 's Hertogenbosch
zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256

ABK Maastricht
zat 26 januari 2002
van 10 tot 5 uur

en die van de Academie St. Joost te Breda is al geweest.

Ik heb hier dus niet de open dagen van andere academies bijstaan, omdat deze voor mij niet relevant zijn. Ms zou je dat eventueel nog zelf kunnen doen

SEMTEX

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 14 november 2002 @ 21:39:13 #2
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_6808061
Goede tip!

Ik zag de advertentie van de HKU vandaag ook al in de Metro staan. Ga zeker eventjes kijken.

Doe je nu ook een grafische opleiding?

"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
  donderdag 14 november 2002 @ 23:16:40 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6810205
quote:
Op donderdag 14 november 2002 21:39 schreef PuinzOOi het volgende:
Goede tip!

Ik zag de advertentie van de HKU vandaag ook al in de Metro staan. Ga zeker eventjes kijken.

Doe je nu ook een grafische opleiding?

Nee, ik ben al 2 jaar studieloos
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 14 november 2002 @ 23:20:52 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6810309
Chrs. Hogeschool Constantijn Huygens te nu nog Kampen

Opendagen:
- zaterdag 23 november 2002 van 11.00 tot 15.00 uur
- donderdag 23 januari 2003 van 13.45 tot 19.00 uur

ze hebben daar een beeldende kunst opleiding met de volgende afstudeerrichtingen:
- Beeldende Kunst
- Illustratie
- Grafisch ontwerpen
- Interieurarchitectuur
- Eerstegraads Lerarenopleiding

Ik ga er zelf iig wel kijken, omdat ik geinteresseerd ben in met name de richting Interieurarchitectuur... da's de vormgevingsvariant van Industrieel Ontwerpen, minder techniek, meer ontwerpen.

vrijdag 15 november 2002 @ 00:13:54 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6811438
quote:
Op donderdag 14 november 2002 23:20 schreef Vork het volgende:
Chrs. Hogeschool Constantijn Huygens te nu nog Kampen

Opendagen:
- zaterdag 23 november 2002 van 11.00 tot 15.00 uur
- donderdag 23 januari 2003 van 13.45 tot 19.00 uur

ze hebben daar een beeldende kunst opleiding met de volgende afstudeerrichtingen:
- Beeldende Kunst
- Illustratie
- Grafisch ontwerpen
- Interieurarchitectuur
- Eerstegraads Lerarenopleiding

Ik ga er zelf iig wel kijken, omdat ik geinteresseerd ben in met name de richting Interieurarchitectuur... da's de vormgevingsvariant van Industrieel Ontwerpen, minder techniek, meer ontwerpen.

Ga je daar dan ook in de buurt wonen? Want het is echt een pokke-eind reizen daar naartoe
  vrijdag 15 november 2002 @ 00:18:02 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6811516
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 00:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ga je daar dan ook in de buurt wonen? Want het is echt een pokke-eind reizen daar naartoe
Ik heb mezelf zowieso al voorgenomen om de plaats van de Hogeschool welke dat ook mag zijn niet tot nauwelijks mee te nemen in een overweging om er daadwerkelijk een studie te gaan volgen.

Ik heb nog zat andere opties achter de hand die me leuk lijken, verspreid door heel het land. De komende weken zijn er een aantal opendagen die ik ga bezoeken en in januari staan en er een paar op het program en ik schrijf me uiteraard pas in als ik daadwerkelijk een leuke studie heb gevonden, waar het dus om de studie gaat en de stad komt daarmee of de tweede plaats, hoe dat zit met huisvestig e.d. dat zien we dan welweer.

vrijdag 15 november 2002 @ 00:19:19 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6811533
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 00:18 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik heb mezelf zowieso al voorgenomen om de plaats van de Hogeschool welke dat ook mag zijn niet tot nauwelijks mee te nemen in een overweging om er daadwerkelijk een studie te gaan volgen.

Ik heb nog zat andere opties achter de hand die me leuk lijken, verspreid door heel het land. De komende weken zijn er een aantal opendagen die ik ga bezoeken en in januari staan en er een paar op het program en ik schrijf me uiteraard pas in als ik daadwerkelijk een leuke studie heb gevonden, waar het dus om de studie gaat en de stad komt daarmee of de tweede plaats, hoe dat zit met huisvestig e.d. dat zien we dan welweer.

Ik laat de stad wel meetellen. Maar ik heb hier nu teveel in de omgeving (werk + lief) om ergens anders in het land te gaan studeren.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:44:37 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13731709
*schopt omhoog*
Ik durfde het vorig jaar nog niet aan, maar dit jaar wel: ik ga open dagen bezoeken.
Data van de Academie St. Joost te Breda heb ik al,
quote:
Informatiedagen
Faculteit voor Kunst en Vormgevingsonderwijs (St. Joost)

4834 CR Breda

Opleidingen
Autonome Beeldende Kunst
Vormgeving
Zaterdagacademie

Open dagen
Zaterdag 15 november 2003 10:00 - 15:00 uur voltijd, deeltijd
Dinsdag 20 april 2004 19:00 - 22:00 uur deeltijd
Donderdag 10 juni 2004* 17:00 - 20:00 uur voltijd
Donderdag 17 juni 2004 19:00 - 22:00 uur deeltijd

*locatie voor deze informatieavond is Hogeschoollaan 1, Breda

(ik ga 15 nov. denk ik..)

alleen de onoverzichtelijke site van 't ABK in Maastricht kan me niet duidelijk maken wanneer zij hun open dag houden.
Iemand meer info?
Andere academies ook welkom, al woon ik Brabant, dus kom niet aan met Amsterdam of Kampen oid

pi_13738489
Ik heb er destijds nog wel aan gedacht om door te studeren na de HBO, maar ik ben er achteraf blij om dat ik het niet gedaan heb.

Ik heb mijn baan van nu te danken aan mijn portfolio en zeker niet aan mijn grafische opleiding. Ondertussen heb ik wel al iemand aangenomen die net van de HKU afgestudeert was, maar het was echt bedroevend wat ze wist aan 'nuttige vakkennis'.

Wel weet ik dat er momenteel geen werk te krijgen is in het (niet industrieel) vormgeven. Zelf ga ik vanaf volgend jaar een aantal cursussen doen om verder te komen, helaas zijn de cursussen van een dergelijk nivo vaak in het buitenland. Je moet er dus wel flink voor investeren.

It's pretty dangerous building a road in the middle of the street!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:15:22 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13742539
Ik was eigenlijk ook niet van plan de richting industrieel vormgeven te gaan volgen, ik zou graag af willen studeren in de fotografische vormgeving. En misschien dat er over 4 jaar meer banen zijn dan nu
pi_13742756
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was eigenlijk ook niet van plan de richting industrieel vormgeven te gaan volgen, ik zou graag af willen studeren in de fotografische vormgeving. En misschien dat er over 4 jaar meer banen zijn dan nu
In deze tijd kun je het beste gaan studeren ja.. Ik wil je alvast heel veel succes wensen! Lijkt me erg leuk, een academie. Maar ik heb er het doorzettingsvermogen helaas niet voor.

sorry.. verdere info heb ik niet

woensdag 8 oktober 2003 @ 16:25:43 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13742841
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:23 schreef Icicle het volgende:

[..]

In deze tijd kun je het beste gaan studeren ja.. Ik wil je alvast heel veel succes wensen! Lijkt me erg leuk, een academie. Maar ik heb er het doorzettingsvermogen helaas niet voor.

Dat begrijp ik best, voor mij zal het ws ook weer een hele overgang zijn: van elke dag laat opstaan en werken naar elke dag vroeg opstaan en lessen volgen en volhouden, 4 jaar lang. Maar ik wil niet m'n leven lang brieven rondbrengen of saai data-entrywerk doen en daar komt het in deze economie voorlopig op neer. Bovendien ben ik nog te onzeker over mijn eigen kunnen en vind ik zoiezo dat ik nog het 1 en ander kan leren.
quote:
sorry.. verdere info heb ik niet
Dat is niet erg
  woensdag 8 oktober 2003 @ 23:46:27 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13755058
1 november houd de Fotovakschool Apeldoorn een open dag

Adresgegevens

De Nederlandse Fotovakschool
Henri Dunantlaan 2c
7312 BE Apeldoorn

pi_13814770
Zit die school alleen in Apeldoorn? Want ik zit er ook aan te denken om naast (of misschien na) mijn huidige studie zoiets te gaan doen, maar Apeldoorn is wel erg uit de richting voor mij
  zondag 12 oktober 2003 @ 00:21:31 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13819188
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:35 schreef mr_cucumber het volgende:
Zit die school alleen in Apeldoorn? Want ik zit er ook aan te denken om naast (of misschien na) mijn huidige studie zoiets te gaan doen, maar Apeldoorn is wel erg uit de richting voor mij
Neen, wanhoop niet! Ze geven cursussen in verschillende delen van het land! Ik heb net hun folder gekeken en ze geven de basiscursus oa al in
Assen, Eindhoven, Haarlem en Boxtel. De vakopleiding (die komt na de basisopleiidng) wordt oa gegeven in Apeldoorn & Boxtel.
Het is wel een erg dure studie....
pi_13827716
Wanhopen doe ik niet zo snel

Maar zelfs die plaatsen zijn nog wat te ver weg voor mij, denk dat ik eens in Den Haag of R'dam ga informeren naar de mogelijkheden van een deeltijd opleiding aldaar, geloof dat de Haagse academie ook een avondcursus fotografie gaf.

Die opleiding in Apeldoorn is inderdaad prijzig, maar denk dat alle fotografieopleidingen dat wel zijn.

Trouwens, op het St. Joost zit een vriendin van me, lijkt me persoonlijk een erg leuke school

zondag 12 oktober 2003 @ 15:58:11 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13827849
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:49 schreef mr_cucumber het volgende:
Wanhopen doe ik niet zo snel

Maar zelfs die plaatsen zijn nog wat te ver weg voor mij, denk dat ik eens in Den Haag of R'dam ga informeren naar de mogelijkheden van een deeltijd opleiding aldaar, geloof dat de Haagse academie ook een avondcursus fotografie gaf.

Ja, de Willem de Kooning-academie heette die geloof ik! Die heb ik idd ook zien staan toen ik ben gaan googlen. Den Haag is voor mij te ver weg, maar als het voor jou haalbaar is, zou ik die proberen.
quote:
Trouwens, op het St. Joost zit een vriendin van me, lijkt me persoonlijk een erg leuke school
Waarom?
pi_13829501
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
hee fotografische vormgeving
dat wil ik misschien ook gaan doen

ik zit nu in m'n eindexamenjaar en ik had nog geen idee wat ik wilde gaan doen, dus toen ben ik op zo'n site gaan kijken naar wat er mogelijk was en dat was de enige opleiding die mij echt leuk leek

weet ut nog niet zeker ofzo en kan er nog wel ff over nadenken, maar als ik dat ga doen dan wil ik denk ik graag naar de hku

maar ik zie het nog wel ga in ieder geval dit topic wel in de gaten houden

Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:31:30 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13829575
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, de Willem de Kooning-academie heette die geloof ik!

Dat klopt, ligt zo ongeveer naast station Blaak, waar de HRO ook zit.

Ontopic; ik had het geloof ik al eens ooit ergens gevraagd, maar zijn er ook een soort avondopleidingen/cursussen die toch een (semi) erkende status hebben? (Zodat je dus later kunt laten zien dat je ook echt een papiertje hebt oid?)

[KNE]-Mod
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:19:48 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13831567
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

hee fotografische vormgeving
dat wil ik misschien ook gaan doen

ik zit nu in m'n eindexamenjaar en ik had nog geen idee wat ik wilde gaan doen, dus toen ben ik op zo'n site gaan kijken naar wat er mogelijk was en dat was de enige opleiding die mij echt leuk leek

weet ut nog niet zeker ofzo en kan er nog wel ff over nadenken, maar als ik dat ga doen dan wil ik denk ik graag naar de hku

maar ik zie het nog wel ga in ieder geval dit topic wel in de gaten houden

Binnenkort starten de open dagen van de HKU weer. Misschien zou je naar een open dag van ze heen kunnen gaan
quote:
HKU OPEN DAG

zaterdag 22 november 2003

10.00 16.00 uur

Op http://www.hku.nl staat waar precies
pi_13838502
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:58 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom?
Door de verhalen van haar lijkt het me wel een gezellige school, en ben toen ik in Breda was met haar regelmatig leraren tegengekomen en die kwamen ook wel aangenaam op me over..vandaar
  maandag 13 oktober 2003 @ 16:34:34 #22
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13853371
Zijn hier nog meer menen die Information Design/technologie doen aan de HKU?
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
  zaterdag 15 november 2003 @ 23:04:22 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14667094
ABK Maastricht (Kunstacademie Maastricht dus)

Open Dag: 31 januari 2004

Op zaterdag 31 januari presenteert de academie zich aan bezoekers op de Open Dag. De academie is geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Van harte welkom!

pi_14670016
't is dan geen HBO, maar toch... Ik doe de opleiding Begeleider Kunst, Cultuur en Media op het ROC Utrecht. Heel arty-farty verantwoord enzo, en erg leuk.

Ontopic: Maastricht is een hele leuke stad, maar het is erg moeilijk om er als niet-limburger bij te horen. Er heerst een erg dorpse mentaliteit op dat gebied. Ik (geboren en getogen in Zuid Limburg) werd zelfs op school en in woonplaats niet volledig geaccepteerd omdat ik geen dialect spreek (Hollandse achtergrond van m'n moeder), maar dus wél een Limburgse vader heb. Nu woon ik in Den Bosch, veel leuker...!

zondag 16 november 2003 @ 02:35:32 #25
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_14670112
Ik heb de HKU in Hilversum Sportpark gedaan. Kunst, Media & Technologie, richting Beeld&Media Technologie. Afgestudeerd als media vormgever.

De jaren na het eerste jaar waren een zooitje. Je kon het vaak zelf maar uitzoeken en een beetje apparatuur fixen voordat je ermee kon werken.

Maar een leuke tijd gehad en flink wat ervaring opgedaan.

Bij de HKU in Utrecht heb ik nog wel teken, schilder en 'knutsel' lessen gehad, dat was af en toe interessant en af en toe enorm wazig

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_14670122
Ben wel eens naar een open dag van de HKU geweest Die school is zeer okay
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  zondag 16 november 2003 @ 02:41:16 #27
6941 APK
Factual, I think.
pi_14670147
quote:
Op zondag 16 november 2003 02:35 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik heb de HKU in Hilversum Sportpark gedaan. Kunst, Media & Technologie, richting Beeld&Media Technologie.
Heb ik ook een jaar gedaan.

Wat een lame zooi daar.
Dat dat een kunstopleiding werd genoemd.

Je kreeg slechts les van technici.
Maar ja, als je wilde leren hoe je 'Hello world' op je beeldscherm moest toveren in C++, dan zat je daar goed.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 16 november 2003 @ 02:44:33 #28
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_14670170
quote:
Op zondag 16 november 2003 02:41 schreef APK het volgende:
Heb ik ook een jaar gedaan.

Wat een lame zooi daar.
Dat dat een kunstopleiding werd genoemd.

Je kreeg slechts les van technici.
Maar ja, als je wilde leren hoe je 'Hello world' op je beeldscherm moest toveren in C++, dan zat je daar goed.

Ja, die technische dingen wist ik allemaal al. Maar het was wel een goeie kans om lekker jezelf op te leiden en een nuttige stage (anderhalf jaar bij Valkieser) te lopen.

En dan was er af en toe zelfs eens een les waar je wat van opstak

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  zondag 16 november 2003 @ 02:46:57 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_14670188
Ik moest ook op stage bij Valkieser, ben er na de eerste dag opgestapt omdat iedereen er bij 32C zo fris bij liep.

Was niks voor mij.

Hoe heete dat walgelijke fatje in Hilversum ook alweer?
Mels oid, zat die er nog toe jij daar zat?

(Ik zat er in 91.)

zondag 16 november 2003 @ 14:53:40 #30
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_14676025
quote:
Op zondag 16 november 2003 02:46 schreef APK het volgende:
Ik moest ook op stage bij Valkieser, ben er na de eerste dag opgestapt omdat iedereen er bij 32C zo fris bij liep.

Was niks voor mij.

Hoe heete dat walgelijke fatje in Hilversum ook alweer?
Mels oid, zat die er nog toe jij daar zat?

(Ik zat er in 91.)

Weheh Ik heb eerst bij Valkieser aan de Koninginneweg gewerkt (in een ruimte zonder ramen die vacuum zoog). En daarna zijn ze verhuisd, daar hadden we geen airco en er was volgens mij een hittegolf. Dus liepen we lekker in korte broek met een shirtje

Ik heb daar ondermeer de graphics (ontwerp en uitvoering) en grafische routines voor Lingo gemaakt. Dus de totaal vernieuwde versie na die eerste hele lelijke platte. (die vallende balletjes heb ik bijvoorbeeld bedacht en gemaakt). Het geluid van de 'zesde beurt' is nog steeds een die ik op m'n synthesizer had gemaakt

Ik zat bij Valkieser van 93 t/m 94 en op de HKU van 90 t/m 96 (yup, lekker uitgelopen )

Mels ken ik wel inderdaad, met die grote snor. En Wiel, Adri, Ad Wisman (captain caveman) etc.

Maar wel een leuke tijd gehad met al die maffe klasgenoten en leraren daar.

zondag 16 november 2003 @ 20:33:00 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14683447
Open Dag Kunstakademie, Hogeschool `s-Hertogenbosch, vrijdag 16 januari 2004 (en 22 november 2004)

Voor wie?
Iedereen die een kijkje wil nemen op de Kunstakademie van de Hogeschool `s-Hertogenbosch.

Wanneer?
Vrijdag 16 januari 2004
10.00 - 15.00

22 november 2003
10:00 - 15.00

Waar?
Onderwijsboulevard 256.

pi_14685899
Ik ga kijken op de HKU bij Animatronics en bij Game design en development. En die toelating he, is die eigenlijk heel streng, of valt dat mee?
Sold my Soul to Sony
  zondag 16 november 2003 @ 22:40:40 #33
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_14686950
quote:
Op zondag 16 november 2003 22:03 schreef Jebus het volgende:
Ik ga kijken op de HKU bij Animatronics en bij Game design en development. En die toelating he, is die eigenlijk heel streng, of valt dat mee?
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat. Maar ik heb 5 Zaterdagen toelatingscursus gedaan. Er zijn vaak heel veel aanmeldingen voor die opleidingen, bij mij werden er van de 300 kandidaten 25 aangenomen.

Ik moest vooral model en stilleven tekenen, schilderen, kleien, knutselen, een foto collage maken en een abstracte opdracht op de computer.

Ze waren bij de uiteindelijke beoordeling echt enorm kritisch (tijdens de opleiding ook).

Wat heel belangrijk is, dat is dat je je motivaties kunt verdedigen waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt in de dingen die je gemaakt hebt. Maar daarbij moet wel blijken dat je nog open staat voor vorming, anders heeft de opleiding geen zin.

Besef wel dat de kans dat je in Nederland werk krijgt met deze opleiding zeer miniem is. In Engeland heb je veel meer kans.

pi_14697392
ik ga zaterdag naar de open dag van de HKU, zijn er nog meer Fok!kers die gaan?

en zo ja, voor welke studie?

Doei.
pi_14704056
Ik ga er ook een kijkje nemen dan. voral voor Audiovisual Media. Dat is tot nu toe de enige opleiding die ik heb gevonden die me aanspreekt. Ben over een half jaartje klaar met nivo4 mbo..
=--=
pi_14713987
In kampen zit ook een kunstacademie constantijn huygens geloof ik dat ie heet
Toedeledokiee
pi_14723311
ik ga naar de HKU voor Muziek, Theater en misschien Fotografie Vormgeving (kreeg ik door dat daar nog iemand heen ging )
Doei.
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:44:22 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14724614
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:50 schreef Faithy het volgende:
ik ga naar de HKU voor Muziek, Theater en misschien Fotografie Vormgeving (kreeg ik door dat daar nog iemand heen ging )
In Breda hebben ze ook Fotografie als afstudeerrichting
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:47:21 #39
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14724681
Ik snap niet waarom je zulke studies zou moeten doen. Als je kan tekenen, dan kan je dat al. Dan heb je toch geen studdie meer nodig? Schilderen idemdito.

Mijn broer wou destijds ook naar zo'n school gaan, maar zag daar alleen maar van die vage junks rondhangen die de hele dag in een kraakpand rondhangen en een uitkering opstrijken en dan potten verf tegen een doek smijten en dat vervolgens kunst noemen.

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:48:26 #40
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14724709
Zeker niemand die weet of de skvr nog weer open dagen heeft voor het nieuwe (halve)cursusjaar ? Is misschien wel geen normale kunstopleiding maar wel 's avonds en vrijblijvend enzo (Leuk open/vrije academies )
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:57:46 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14724948
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:47 schreef Karzeuler het volgende:
Ik snap niet waarom je zulke studies zou moeten doen. Als je kan tekenen, dan kan je dat al. Dan heb je toch geen studdie meer nodig? Schilderen idemdito.

Mijn broer wou destijds ook naar zo'n school gaan, maar zag daar alleen maar van die vage junks rondhangen die de hele dag in een kraakpand rondhangen en een uitkering opstrijken en dan potten verf tegen een doek smijten en dat vervolgens kunst noemen.

omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen. Bovendien leer je vaak waardevolle technieken aan tijdens zo'n opleiding.
En bespaar me de rest van je Kunstacademiecliches
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:16:02 #42
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14725500
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen.

Mwa, dat valt wel mee volgens mij. Maar ik denk dat het meer om de techniek gaat die je erbij leert. Als je echt kunstenaar wilt worden dan telt opleiding denk ik lang niet zo erg als dat je bijvoorbeeld echt de grafische industrie in wilt. Bedrijven willen eerder je papiertje, voor mensen die je schilderij/tekening/kleipoppetje kopen is het misschien nog wel mooier als je kunt zeggen dat je autodidact bent.
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:20:26 #43
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14725626
Verder bedenk ik me dat het ook om de presentatie van je werk gaat, hoe raar het ook klinkt. Vaak (eigen mening alert!) gaat het minder om wat je maakt dan hoe je het maakt en hoe je dit weet te brengen.

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dit bij een opleiding aan bod komt, maar een beetje PR/Marketing kan geen kwaad. (Sowieso bij opleidingen in general niet)

[KNE]-Mod
pi_14728251
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

In Breda hebben ze ook Fotografie als afstudeerrichting

hm

weet je of er daar nog open dagen zijn?

Doei.
pi_14731855
Heey kga zaterdag ook naar de open dag van het HKU en naar

zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256

maarre weet iemand of er een site is van de laatste school die het ook echt doet?!
Ik zou graag de kant van het interieur styliste op willen gaan dus hoop dat het een beetje leuke opleiding is. Weet toevallig ook iemand of je toelatingsexamen moet doen? En wat je dan precies moet maken?!
Tnx!
xxxx

I wont tiptoe my way through life, only to arrive safely at death
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:04:28 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14732324
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:53 schreef Faithy het volgende:

[..]

hm

weet je of er daar nog open dagen zijn?

Die was net dit weekend
Voor de volgende, check ff: http://www.stjoost.nl
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:04:45 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14732330
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:48 schreef Emerald het volgende:
Heey kga zaterdag ook naar de open dag van het HKU en naar

zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256

maarre weet iemand of er een site is van de laatste school die het ook echt doet?!
Ik zou graag de kant van het interieur styliste op willen gaan dus hoop dat het een beetje leuke opleiding is. Weet toevallig ook iemand of je toelatingsexamen moet doen? En wat je dan precies moet maken?!
Tnx!
xxxx

Site: http://www.hsbos.nl/
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:05:57 #48
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14741920
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen. Bovendien leer je vaak waardevolle technieken aan tijdens zo'n opleiding.
En bespaar me de rest van je Kunstacademiecliches

Natuurtalent (iemand die kan tekenen en schilderen zonder zo'n academie) vind ik bijzonderder dan aangeleert 'talent'.
Sinds kunstenaars subsidie krijgen en er allemaal kunstacedemies zijn, is de kunst juist achteruit gegaan. De kunst stelt de afgelopen 50 jaar al amper iets voor. Rembrand, Rubens, Van Gogh, Renoir, Monet en Dali, dat is tenminste nog kunst, maar Appel en Herman Brood is gewoon ordinair geklieder.

Heb je wel eens gezien wat voor rotzooi er allemaal hangt bij die Kunst Uitleen Centra? Is dat wat men leert op zo'n kunstacedemie? Beetje kliederen en klodderen? Als ik minister was en daar wat over te zeggen had, dan zou ik alle subsidies weer intrekken. Dan moeten kunstenaars weer kwaliteit maken om hun bende te kunnen verkopen.

Valt me ook op dat bedrijven waar ik werkte, die geen kunst uitleen project hadden, allemaal posters van Monet, renoir, Van Gogh en andere posters van schilderijen die wel mooi zijn, aan de muur hebben hangen en niet die moderne shit.
Als ze in de kantine (van bedrijven wel aan zo'n kunst uitleen project deden) weer zo'n gedrocht van een primitief kladderding aan de muur hadden hangen, dan hoorde ik er alleen maar negatief commentaar over van collega's.

Echt, hebben die moderne kunstenaars dan niet door dat ze lelijke dingen maken?

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:15:06 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742179
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:

Als ze in de kantine (van bedrijven wel aan zo'n kunst uitleen project deden) weer zo'n gedrocht van een primitief kladderding aan de muur hadden hangen, dan hoorde ik er alleen maar negatief commentaar over van collega's.

Zelfs als het wel echt kunst(ig) zou zijn dan hangt het daar dus verkeerd. Maar dit topic ging niet echt over verkeerd beleid voeren
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:26:42 #50
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14742532
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:15 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Zelfs als het wel echt kunst(ig) zou zijn dan hangt het daar dus verkeerd. Maar dit topic ging niet echt over verkeerd beleid voeren

Ik wil alleen maar zeggen dat acedemies zinloos zijn. rembrand had toch ook geen Rietveld Acedemie nodig?
In de tijd dat schilders nog zelf hun verf moesten fabriceren, had zo'n acedemie nog nut. Tegenwoordig leer je er niks nuttigs.

Een gast die ik ken maakt schilderijen in de stijl van Dali en Johfra. Hij mengt nog zelf zijn verf en is gek van de renesance stijl. Hij schilderd nog echt op de klasieke manier. Sommige schilderijen van hem lijken net fotoos, zo detailisties. Hij doet soms 10 jaar over een schilderij. En....

....Hij heeft er nooit een opleiding voor gedaan!

Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.

Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.

pi_14742705
Ik ga volgend jaar denk ik op de HKU kijken bij Digitale Communicatie en Creatieve Therapie.

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 18-11-2003 22:32]

dinsdag 18 november 2003 @ 22:31:37 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742709
Ik ben ook niet echt zo van de academie hoor, maar ik snap wel dat andere mensen er wel heen willen. Ook de oude meesters hadden vaak scholing; jaren in dienst bij een nog oudere meester. Voor mezelf heb ik meer het idee dat het uit mezelf moet komen, iemand die wel kunstacademie heeft me om die reden ook de academie afgeraden; ik ben qua tekenen gewoon een veel te eigenwijze eikel die doet zoals hij het zelf wil.

Nieuwe technieken bijleren lijkt me echt wel erg aantrekkelijk, daarom wil ik zelf misshcien iets van een avond iets doen ofzo. Als is het maar een halve cursus. (Ik ben een keer bij de SKVR geweest, qua resultaat knapte ik alleen een beetje af, maar nu heb ik toch zoiets van "als mijn eigen werk maar leuk wordt") En verder heb ik zelf geen model en andere leuke faciliteiten ofzo..

[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 18-11-2003 22:32]

[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:32:28 #53
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742734
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ga volgend jaar denk ik op de HKU kijken bij Digitale Communicatie en Creatieve Therapie.

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAOV op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid

[KNE]-Mod
pi_14742809
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid

Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Maar tot nu toe wel, en ik heb een beetje het studieschema doorgekeken en het moet prima lukken Goede studiewijzer enzo, alles wordt prima uitgelegd in de map.
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:34:52 #55
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742820
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:

Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.

Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.

Mijn vader kan ook leuk tekenen, iig beter dan een hele zooi prutsers op vrije academies enzo. Al zeg ik het zelf. Maar als het gaat om het aan de man brengen, dan laat ie het wel een beetje liggen, ikzelf ook trouwens.
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:37:17 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742903
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:34 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Maar tot nu toe wel, en ik heb een beetje het studieschema doorgekeken en het moet prima lukken Goede studiewijzer enzo, alles wordt prima uitgelegd in de map.

Ok, ja ik wil wel veel heh, tekenen EN ook nog een normale opleiding, maar ach, ik heb er zelf voor gekozen me zo in de shit te werken. Ik kan vast ergens subsidie krijgen, maar daar heb ik geen zin in. Ben benieuwd wat ik nu allemaal weer ga doen
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:41:51 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14743077
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:
Heb je wel eens gezien wat voor rotzooi er allemaal hangt bij die Kunst Uitleen Centra? Is dat wat men leert op zo'n kunstacedemie? Beetje kliederen en klodderen? Als ik minister was en daar wat over te zeggen had, dan zou ik alle subsidies weer intrekken. Dan moeten kunstenaars weer kwaliteit maken om hun bende te kunnen verkopen.
JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
quote:
JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:47:17 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14743289
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...

Nouja, van die dingen die in openbare ruimtes hangen of op kantoren en scholen zijn vaak wel dingen die eigenlijk niemand echt mooi vind. Of het nou kunst is of niet, doe dan iets wat niet kunst is maar toch decoratief, vind ik dan
[KNE]-Mod
pi_14747057
Kunst is niet alleen maar schilderen ofzo. Kunst zit in allerlei design (en muziek natuurlijk).

Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen. Voor de rest zouden alle spullen om je heen behoorlijk lelijk zijn (puur functioneel) en kun je ook bijvoorbeeld een mooie auto wel vergeten.

De schilders van vroeger waren voornamelijk commercieel bezig, ze moesten hun brood verdienen met schilderen. Er was toen nog geen fotografie, geen computer etc. dus schilderen was het enige alternatief voor een realistische afbeelding.

Overigens wordt er vaak lacherig gedaan over abstracte kunst, maar probeer maar eens een abstract schilderij te maken dat er een beetje redelijk uitziet. Dat is dus echt wel een kunst op zich. Bij abstracte afbeeldingen ga je eigenlijk uit van allerlei elementen die met vormgeving te maken hebben, zonder iets na te maken.

woensdag 19 november 2003 @ 02:15:03 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_14747320
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat acedemies zinloos zijn. rembrand had toch ook geen Rietveld Acedemie nodig?
In de tijd dat schilders nog zelf hun verf moesten fabriceren, had zo'n acedemie nog nut. Tegenwoordig leer je er niks nuttigs.

Een gast die ik ken maakt schilderijen in de stijl van Dali en Johfra. Hij mengt nog zelf zijn verf en is gek van de renesance stijl. Hij schilderd nog echt op de klasieke manier. Sommige schilderijen van hem lijken net fotoos, zo detailisties. Hij doet soms 10 jaar over een schilderij. En....

....Hij heeft er nooit een opleiding voor gedaan!

Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.

Meer commentaar lijkt mij overbodig.

woensdag 19 november 2003 @ 08:42:53 #61
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14748782
quote:
Op woensdag 19 november 2003 01:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen.
Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
[KNE]-Mod
pi_14756118
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

Hee, dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Is alleen totaal mislukt bij mij. Had er de dicipline niet voor. Hoop dat het bij jou wel lukt dan.
pi_14757098
quote:
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef ThE_ED het volgende:
Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
Ontwerpen is een creatief vak, dat versta ik persoonlijk onder kunst.

En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie )
Ik zit er zelf tussenin (jij ook volgens mij?) dus ik programmeer mijn spellen zelf, doe zelf de graphics en de audio.

Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.

De opleiding die ik heb gevolgd aan de hogeschool voor de kunsten was voor computeranimatie, vormgeving voor televisie, video editing etc. Ook niet iets wat iedereen onder kunst zou vinden vallen.

woensdag 19 november 2003 @ 14:05:12 #64
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14757347
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie )

Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...
quote:
Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.
Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...

Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.

[KNE]-Mod
  woensdag 19 november 2003 @ 14:08:30 #65
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_14757447
In Enschede op het Saxion kun je ook een kunst opleiding volgen.

Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.

Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.

pi_14757865
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:05 schreef ThE_ED het volgende:
Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...

Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...

Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind ook niet dat je er persé een opleiding voor moet hebben. Bedrijven vinden vaak van wel. Maar als het er op aan komt dan willen ze je portfolio zien, je diploma's daar kijken ze dan niet eens meer naar

En inderdaad, je kunt wel een opleiding volgen voor ontwerpen of wat dan ook, maar het gaat er vooral om of je aanleg hebt, anders wordt het nooit wat.

Voor mij vallen creatieve vakken, waar je ook met je gevoel moet werken, fantasie moet hebben etc. onder kunst. Maar dat zal inderdaad niet iedereen met me eens zijn.

Dingen als vormgeving kun je niet puur door regeltjes leren, je moet er gevoel voor hebben of krijgen. Maar er zijn zeker wel een aantal handige regeltjes die je op een academie kunt leren.

En daarbij krijg je bij een academie de kans om ervaring op te doen en flink te experimenteren, waar bij een bedrijf vrijwel geen ruimte voor is. Plus dat je daar dus aardig wat goeie tips kunt krijgen plus stimulerende begeleiding.

Alleen is alles wat naar commerciele stijl ruikt bij een academie not done, terwijl dat het enige is waar bedrijven in geïnterresseerd zijn. Bij een bedrijf moet je elke kans aanpakken om iets aparts in je werk te kunnen toevoegen en vaak weet je van tevoren over welke elementen ze gaan zeuren. Maar toch helpt je ervaring ook veel bij het commercieel gerichte ontwerpen.

woensdag 19 november 2003 @ 15:21:51 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14759821
Je moet jezelf als kunstenaar ook kunnen verkopen. Netwerken enzo. En goh, laat je dat nou ook 's leren op die 'kunstacademie waar je niets leert'..
  woensdag 19 november 2003 @ 15:23:44 #68
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14759885
Als dat het is kun je net zo goed gelijk Marketing gaan doen.
[KNE]-Mod
pi_14796185
Hey leuk deze topic. Ik wil naar de HKA in arnhem. daar heb ik verder nog niets over gehoord? ik heb er zelf ook een topic over geopent paar dagen terug. Zit er hier iemand op de HKA? ik wil modevormgeving gaan doen.

Groetjes!!

Inmiddels lang geen 18 meer
  donderdag 20 november 2003 @ 22:24:40 #70
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14801384
quote:
Op woensdag 19 november 2003 02:15 schreef APK het volgende:

[..]

Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.

Meer commentaar lijkt mij overbodig.

Maar het is wel waar. Als men hedendaagse kunstenaars niet serieus willen nemen omdat ze ggeen papiertje hebben, moeten ze Rembrand, Van Gogh en Frans hals ook meteen niet meer serieus nemen.

Talent heb je niet omdat je een diploma hebt gehaald. Je wordt met talent geboren en je kunt het niet aanleren door naar een acedemie te gaan.
Noem het maar dom, maar het is wel zo.

Veel mensen noemen de hedendaagse kunst 'mooi', maar de vraag is of ze het ook werkelijk menen. Hun smaak en interesse is meestal onderworpen aan hun imago. Diep van binnen verafschuwen ze moderne kunst, maar aangezien hun imago (dat ze zich hebben aangemeten), hun verteld dat ze moderne kunst mooi moeten vinden, maken ze zichzelf wijs dat het mooi is.
En zo zit het gewoon in elkaar.

donderdag 20 november 2003 @ 22:28:56 #71
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14801526
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:
JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
Bij mij in de buurt hangt allemaal shit van kunstacedemie patienten.

Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!
Ze zitten zwaar aan de hardere drugs, en leven op kosten van de staat!

Bah!

donderdag 20 november 2003 @ 23:02:19 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14802672
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!

Bah!

Triesteling
pi_14809287
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Bah!

Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.

Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)

vrijdag 21 november 2003 @ 11:05:40 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14810574
Heel boeiend ja, zouden jullie deze hele discussie naar een ander forum kunnen verplaatsen? Het gaat hier over Open dagen van Kunstacademies en Creatieve studies en niet over wat jullie mening is over kunstenaars.

vrijdag 21 november 2003 @ 11:08:50 #75
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14810635
Er was ook al een decentraal deeltijdtopic btw:
Deeltijd kunstacademie oid
[KNE]-Mod
pi_14810665
Mjah mij boeit het opzich ook geen zak, zolang IK maar kwijt kan wat ik kwijt wil en me fijn voel bij dingetjes maken zal het me worst zijn of iemand anders het mooi vind of niet

Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.

vrijdag 21 november 2003 @ 11:15:03 #77
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14810772
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.
ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep
[KNE]-Mod
pi_14810800
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:15 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep

Jaja tis nog vroeg he Ed
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:21:51 #79
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14812815
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Triesteling

Voor jou mischien, maar ik vind mensen die aan de drugs zijn en op kosten van de staat leven nog triester, en de mensen die werkelijk geloven dat de rotzooi die ze fabriceren "kunst" genoemt kan worden, zijn helemaal triest.
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:25:00 #80
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14812893
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:14 schreef BlueEyeZ het volgende:

[..]

Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.

Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)

Ja, 'verkoopkanalen'. Helaas is het probleem dat als je eenmaal voor het geld gaat schilderen, je de creativieteit vaakt dooft (althans dat wordt gezegd). Tenminste in de muziek is dat zo +)
pi_14815054
Ik denk dat zo'n opleiding handig kan zijn, maar niet per se nodig. Lees bijvoorbeeld dit:

Rockacademie gaat dj's opleiden

TILBURG (ANP) - De Fontys Rockacademie in Tilburg begint in september 2004 met een vierjarige hbo-opleiding tot dj-producer. De opleiding wordt opgezet in overleg met de bekende diskjockeys en producenten Armin van Buuren en Ben Liebrand.

Volgens een woordvoerder van de Rockacademie is er in het eerste jaar van de opleiding plaats voor tien studenten. De Rockacademie leverde in september van dit jaar haar eerste afgestudeerden af. ,,We zijn nu een opleiding die zich richt op bas, drums, gitaar en zang'', zei directeur Gerard Boontjes van de Rockacademie maandag. ,,Maar de dance-industrie is ook heel groot. We willen met onze opleiding uiteindelijk het totale spectrum van de muziekwereld bestrijken. De nieuwe opleiding tot dj-producer is weer een stap in die richting.''

Boontjes benadrukte dat het niet de bedoeling is om radio-dj's op te leiden. ,,We gaan hier geen nieuw Ruud de Wildjes maken. Het gaat om dance-dj's."

Blikveld verbreden

Tijdens de opleiding wordt de studenten geleerd om te gaan met draaitafels, mengtafels, cd-spelers en effecten. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de zakelijke kant van het muzikantenvak en is er ruimte in het programma voor muziekgeschiedenis en muziektheorie. Samenwerking met de andere disciplines op de school moet het blikveld van de toekomstige dj's verbreden.

Dat lijkt mij vergelijkbaar, dat is precies het verhaal dat je hier ook leest als mensen de Kunstacademie verdedigen. Het is erg nuttig dat die mensen de zakelijke kant van het muziekvak leren en technisch beter onderlegd worden dan ze door hobby-en nu al zijn. Maar Ferry Corsten, Timo Maas en hoe heten al die lui hebben het ook prima gered voordat deze opleiding ooit in het leven werd geroepen. Dus nuttig en vooral erg leuk en interessant: ja. Noodzakelijk, om in die sector aan de bak te kunnen komen? Nee. Ook niet als die opleiding straks al 30 jaar bestaat, ook dan zullen er DJ's wereldberoemd worden die geen dag aan die opleiding hebben gespendeerd. Dat verschijnsel zie je in de creatieve beroepen nu eenmaal meer dan in meer 'gewone' sectoren, dat mensen heel ver kunnen komen zonder ooit de toneelschool of de schrijversvakschool te hebben gedaan.

pi_14849709
Ik ben vandaag naar de open dag geweest in Utrecht bij de HKU maar ik vond de beeldende kunst-afdeling enorm wazig. Al die mensen die daar liepen deden hun best om hun uiterlijk enorm anders te hebben dan de rest en dus was de helft die er rondliep Gothic? Ik had ook veel meer verwacht dan dit...ik teken al heel mn leven en het werk wat ik daar zag liggen...ja....ik weet het niet meer.
Ik ging voor binnenhuisarchitectuur maar dat vond ik ook enorm vaag. Er stonden model huisjes en veel kunst daar omheen maar ik dacht dat binnenhuisarchitectuur toch wel wat meer was?
ik was wel te laat voor de toespraak daarvan Ik dacht dat de bussen niet reden omdat ik bij het conservatorium stond te wachten maar er kwam niks.

Het conservatorium vond ik trouwens geweldig....als ik dat zou kunnen doen!!! ik wil er enorm graag heen...lichte muziek...zang...maar ik ben bang dat je dan in de goot te recht komt. Ik speel al 10 jaar piano en ik weet gewoon dat ik niet goed genoeg ben om daar iets mee te doen en ik ook te weinig oefen daarvoor maarrrrr....muziek is mijn grote liefde nog steeds en tekenen....ik mag nou een strip tekenen voor iemand en het boek komt in Februari uit maar ik wil een goede opleiding met toekomst. Wat nu?

pi_14877206
Ik ben Zaterdag ook naar de open dag geweest in Hilversum (Hku/kmt) en idd, wat lopen daar veel lekker wazige figuren rond. De sfeer die daar hing was echt geweldig. Lekker megedaan met een paar workshops, lekker kunnen praten met een paar studenten daar. Was echt een geweldig ochtendje. ik ga me dus nu ook voor de 100% inzetten voor de toelatingsopdrachten. Daarbij komend dat het gelijk me eerste stukje rijden was sinds ik me rijbewijs heb gehaald een paar dagen geleden... Het maakte het allemaal compleet!
=--=
  maandag 24 november 2003 @ 14:49:28 #84
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_14888165
quote:
Op maandag 24 november 2003 00:15 schreef Xonide het volgende:
Ik ben Zaterdag ook naar de open dag geweest in Hilversum (Hku/kmt) en idd, wat lopen daar veel lekker wazige figuren rond. De sfeer die daar hing was echt geweldig. Lekker megedaan met een paar workshops, lekker kunnen praten met een paar studenten daar. Was echt een geweldig ochtendje. ik ga me dus nu ook voor de 100% inzetten voor de toelatingsopdrachten. Daarbij komend dat het gelijk me eerste stukje rijden was sinds ik me rijbewijs heb gehaald een paar dagen geleden... Het maakte het allemaal compleet!
Ik was daar ook, welke studie wil jij gaan doen?

Ik zit te denken aan interaction design of Animation/Animatronix

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_14912084
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:08 schreef Silmarwen het volgende:
In Enschede op het Saxion kun je ook een kunst opleiding volgen.

Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.

Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.

In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_14922282
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:45 schreef meXXmo het volgende:
In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd
pi_14929882
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd

Aha. Ik heb alleen wel eens van de naam gehoord, verder niks eik. Ik ben dus zo'n 'onwetende' Alleen had ik er dus gewoon een neutraal beeld bij.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_15036906
Heej Karzeuler wat verspreid je een hoop ongefundeerd proleten gezever. Alsof alle academies volzitten met junks en er alleen maar autonomen rondlopen. Ik zit zelf op een kunstacademie en het is daar keihard werken. Ik ben er 80 uur per week mee bezig en dan kom ik hier en zie een simplistisch onwetend uitvaagsel even de kunst verklaren en het afdoen als onzin. Wees wijzer en hou je onnozele uitspraken voor je.
  maandag 1 december 2003 @ 06:55:54 #89
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15052540
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:39 schreef saikomaniac het volgende:
Heej Karzeuler wat verspreid je een hoop ongefundeerd proleten gezever. Alsof alle academies volzitten met junks en er alleen maar autonomen rondlopen. Ik zit zelf op een kunstacademie en het is daar keihard werken. Ik ben er 80 uur per week mee bezig en dan kom ik hier en zie een simplistisch onwetend uitvaagsel even de kunst verklaren en het afdoen als onzin. Wees wijzer en hou je onnozele uitspraken voor je.
ik kijk naar de resultaten!
pi_15087045
Kijk dat jij het niet begrijpt wil het nog niet zeggen dat het maar onzin is.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:39:26 #91
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15123075
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:24 schreef saikomaniac het volgende:
Kijk dat jij het niet begrijpt wil het nog niet zeggen dat het maar onzin is.
Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
  donderdag 4 december 2003 @ 00:39:32 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_15134067
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:
Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw.
  donderdag 4 december 2003 @ 10:43:31 #93
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15139084
quote:
Op donderdag 4 december 2003 00:39 schreef APK het volgende:

[..]

Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw. [afbeelding]

Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:26:04 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_15181777
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:43 schreef Karzeuler het volgende:
Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
Het zou leuk zijn als je eens een keertje 'voor zover ik weet' of 'in mijn opinie' zou gebruiken.
Zure conservatieve betweter.

Doei.

zaterdag 6 december 2003 @ 00:38:24 #95
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_15191013
quote:

[..]

Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?

Ik ben deze week aan de academie voor schone kunsten van Antwerpen begonnen aan een studie vrije schilderkunst.
En daar is het gelukkig nog wel het geval dat je eerst een goede basis krijgt, je leert eerst goed tekenen en schilderen, stillevens, model, anatomie en het kopieëren van een klassiek schilderij, en daarna kun je wat met die basiskennis gaan doen.

Dat is gelukkig wat anders dan die vage autonome opleidingen op academies die je hier vaak tegenkomt, waar je al direct gedwongen wordt om zo abstract en vaag mogelijk te denken zodat je helemaal klaargestoomd wordt voor de moderne kunstwereld, en uiteindelijk nog geen fatsoenlijk schilderij kunt maken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
pi_25461524
weet iemand of de HKU opleiding "Bachelor of Design in Photography" een fotografie opleiding is die niet particulier is?

want ik ben me echt het ik-weet-net-wat aan het zoeken naar een particuliere opleiding tot fotograaf

thnx alvast
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:15:30 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25461646
Volgens mij heeft de HKU helemaal geen particuliere opleidingen.

Ik doe zelf iig Bachelor Audio Design bij de HKU en dat is zeker niet particulier
pi_25461771
thnq!!

alleen staat er op hun website dat je als je verzekerd wil zijn van n plaats dat je je dan voor 15 januari aangemeld moet hebben? weet jij of dit echt zo streng is? ( je kan je tot 15 april aanmelden nl )

[ Bericht 2% gewijzigd door littledrummergirl op 10-03-2005 20:26:17 (stomme tikfout :@) ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:31:09 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25461866
Geen idee hoe dat bij fotografie is, maar ik heb me wel vroeg aan moeten melden. In december al ofzo. De selecties waren ook al in maart, en voor die tijd moest ik nog demo's en alles opsturen.

Maar goed, dat is dus voor Audio Design, hoe het bij fotografie is, weet ik niet.
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:50:49 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25465820
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 00:38 schreef jaap393 het volgende:
Ik ben deze week aan de academie voor schone kunsten van Antwerpen begonnen aan een studie vrije schilderkunst.
En daar is het gelukkig nog wel het geval dat je eerst een goede basis krijgt, je leert eerst goed tekenen en schilderen, stillevens, model, anatomie en het kopieëren van een klassiek schilderij, en daarna kun je wat met die basiskennis gaan doen.
Leuk dat dit topic weer omhoog geschopt is Inmiddels studeer ik nl. alweer een half jaar met volle tevredenheid.
En ik ben erg tevreden over de begeleiding in deze academie, daarom heb ik het stukje van jaap393 ook ff gequote.
Waar ik bij mijn vorige academie in een soort gat werd gegooid om het verder maar zelf uit te zoeken en waar veel aan onze verantwoordelijkheid werd overgelaten (ja, ik weet dat dat op 't HBO zo gaat, maar het kan veel geleidelijker en dat gebeurt op deze academie wel goed) word ik op m'n huidige academie veel beter begeleid en worden me net als jaap393 vaardigheden aangeleerd die me een beter kunstenaar maken. Ik teken, boetseer en fotografeer al veel beter dan ik deed aan het begin van deze opleiding. Ook als ik fotografie wil gaan studeren, zal ik de dingen die ik in het propedeusejaar heb geleerd, heel goed kunnen gebruiken in mijn verdere carriere. Ook het proces van bepaalde werkstukken bijhouden en dingen leren plannen is iets wat ik leer en dat is allemaal heel erg nuttig.

Inmiddels is er alweer een nieuwe lichting mensen bezig om toelating te doen voor volgend jaar. Het gaat hard
pi_25490029
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
want ik ben me echt het ik-weet-net-wat aan het zoeken naar een particuliere opleiding tot fotograaf
Zo moeilijk is dat niet

The FOTOfactory
Fotoacademie
Fotogram
Fotovakschool
NIDF

1ste keuze (fotografie opleidingen)
pi_25517871
Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan een van de faculteiten aan de AHK!
Yesssss!!!!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:48:58 #103
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_25522561
Ik ben heel erg aant denken om naar de HKU te gaan en dan de studie Image Media Technology te volgen. Hier leer je (wel heel simpel gezegd) plaatjes filmpjes te ontwikkelen. Als ik hiermee klaar ben is er dan een reeële kans dat ik aan de bak kom? Hoeft niet in Nederland te zijn btw.

Gaan er nog mensen naar de opendag volgende maand?
pi_25552233
Ik heb me ingeschreven voor Digital Video Design op HKU, en ik ben door
volgende woensdag heb ik een toelatingsgesprek.. oei!
Tri State. Tri State. !
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:45:09 #105
6941 APK
Factual, I think.
pi_25556011
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:04 schreef _Supreme het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor Digital Video Design op HKU....
Wat is dat nou weer

Het lijkt wel of ze daaro elke week een nieuwe studierichting bedenken.
pi_25565319
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:45 schreef APK het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer

Het lijkt wel of ze daaro elke week een nieuwe studierichting bedenken.
bestaat nu 4 jaar...
Tri State. Tri State. !
pi_25571785
Waar studeer je SEMTEX? Sint Joost?

Mijn broer is daar 2 jaar geleden afgestudeerd, ik ben er ook meerdere malen geweest. Erg fijne en inspirerende omgeving.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:50:47 #108
6941 APK
Factual, I think.
pi_25574792
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:51 schreef _Supreme het volgende:

bestaat nu 4 jaar...
Wat is het
  zaterdag 19 maart 2005 @ 01:37:08 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25579794
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:50 schreef APK het volgende:

[..]

Wat is het
Deze opleiding wordt aan dezelfde faculteit gegeven als waar ik zelf zit: Kunst, Media & Technologie Op de bijbehorende site ( http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=50831 ) staat dit erover:
quote:
De opleiding BAT Digital Video Design leert je de belangrijkste onderdelen van een audiovisuele productie met een grote nadruk op multimedia en mixed media toepassingen. Je leert de beeldende mogelijkheden van digitale technieken benutten en zoekt bij het realiseren van ideeën naar een pakkende, visuele vorm en stijl. Het accent ligt daarbij op niet-conventionele toepassingen van video- en filmtechnieken.
pi_25600046
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:49 schreef Augustina het volgende:
Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan een van de faculteiten aan de AHK!
Yesssss!!!!
Leuk!
Ik studeer ook aan de AHK. Welke opleiding ga je doen?
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_25657899
Iemand die nog een leuke grafische opleiding weet in omgeving brabant?
Ben zelf woonachtig in Eindhoven, en mag volgend jaar een HBO opleiding gaan volgen.
Weet alleen nog niet wat.. Fontys lijkt me niet zo veel (heb er nu elke vrijdag les)
Mensen aanwezig hier met ervaring enzo van bepaalde grafische opleidingen?
It'S the fruit, that makeS it fruitY!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:37:04 #112
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25660967
In Breda (St. Joost) kun je grafische vormgeving studeren (HBO)
pi_25676997
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:34 schreef Trigger_Hippie het volgende:

[..]

Leuk!
Hey leuk zeg! Ik ga Museologie doen. Wat doe jij?
pi_25878467
*schopt het kreng weer omhoog*
pi_25882445
Ben niet aangenomen

"zeker potentie! Volg een cursus bij OpenStudio" zeggen ze
Tri State. Tri State. !
pi_25885053
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:29 schreef _Supreme het volgende:
Ben niet aangenomen

"zeker potentie! Volg een cursus bij OpenStudio" zeggen ze
Das balen! Wat ga je nu doen? Die OpenStudio cursus?
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:32:42 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25886641
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 19:36 schreef nozem het volgende:
Waar studeer je SEMTEX? Sint Joost?

Mijn broer is daar 2 jaar geleden afgestudeerd, ik ben er ook meerdere malen geweest. Erg fijne en inspirerende omgeving.
Nee, In Maastricht.(Academie voor Beeldende Kunsten)
Het St. Joost is een chaotische kutbende, sorry
pi_25896334
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja dat hoor ik ook wel meer
Ik studeer zelf trouwens grapic design aan de HKU (utrecht ds)
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:42:26 #119
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25896364
quote:

Zoals het hoort, dus.
...dass wir fliegen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:44:51 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25896415
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:42 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Zoals het hoort, dus.
Eh nee mis, je hoort iets op te steken van een Academie. Dat ze je maar wat laten aankloten zonder je goed te begeleiden of naar zelfstandigheid begeleiden vind ik niet 'zoals het hoort'.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:49:16 #121
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25896509
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Eh nee mis, je hoort iets op te steken van een Academie. Dat ze je maar wat laten aankloten zonder je goed te begeleiden of naar zelfstandigheid begeleiden vind ik niet 'zoals het hoort'.
Het enige wat je hoort op te steken op een kunstacademie is dat je daar als kunstenaar niets te zoeken hebt. Niets mis met de St. Joost dus...
...dass wir fliegen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:50:33 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_25896529
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:49 schreef De-oneven-2 het volgende:

Het enige wat je hoort op te steken op een kunstacademie is dat je daar als kunstenaar niets te zoeken hebt. Niets mis met de St. Joost dus...
Gaan we weer.....
pi_25896541
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:44 schreef SEMTEX het volgende:
Die mening hadden de mensen van het laatste algemene (dus niet specifiek over creatieve studies) kwaliteitsonderzoek ook, want ze wezen die universiteit waar je het meest als een kleuter bij het handje wordt genomen als beste aan. Je bent dus in goed gezelschap.

(Het mag duidelijk zijn dat ik de mening van de betreffende commissie niet deel )
pi_25899603
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:25 schreef Augustina het volgende:

[..]

Das balen! Wat ga je nu doen? Die OpenStudio cursus?
tjah, ik weet het echt nog niet, mijn hele plannen zijn nu overhoop gehaald
Tri State. Tri State. !
pi_25900751
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:34 schreef Trigger_Hippie het volgende:

[..]

Leuk!
Trigger_Hippie, still alive?

@_Supreme, ik wens je succes. Je zal je best klote voelen. Maar je hebt potentie is je gezegd, das goed nieuws in ieder geval. Niet opgeven dus...
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:39:55 #126
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25902309
quote:

[..]

Chaotisch
Als dat er niet zou zijn, zou ik ook nooit op een kunstacademie zitten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_25902489
Uit mijn test kwam kunst&economie. Iemand hier die de studie doet?
Ik ga toch maar eens een kijkje nemen, morgen is de open dag op Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:54:04 #128
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25907126
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Chaotisch
Als dat er niet zou zijn, zou ik ook nooit op een kunstacademie zitten
SEMTEX is niet zo van de Vrije Kunsten, he...
Die ziet het liefste dat 'n Grote Meneer haar penselen afpakt en het schilderen voor haar doet. "Ach, wilt u hieronder nog wel even tekenen, mevrouw?"
...dass wir fliegen.
pi_25908637
Volgens mij wordt hier enkel kritiek gegeven op Beeldende Kunsten. Maar er zijn ook andere richtingen die je wel degelijk nodig hebt te volgen wil je in dat vak werkzaam raken.

Denk ook eens aan professionele musici (conservatorium), balletdansers (dansacademie) etc. Een kunstopleiding houdt niet alleen maar schilderen of tekenen in.
pi_25910606
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:54 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Die ziet het liefste dat 'n Grote Meneer haar penselen afpakt en het schilderen voor haar doet. "Ach, wilt u hieronder nog wel even tekenen, mevrouw?"
wat een mensenkennis
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:15:24 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25911752
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:51 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die mening hadden de mensen van het laatste algemene (dus niet specifiek over creatieve studies) kwaliteitsonderzoek ook, want ze wezen die universiteit waar je het meest als een kleuter bij het handje wordt genomen als beste aan. Je bent dus in goed gezelschap.

(Het mag duidelijk zijn dat ik de mening van de betreffende commissie niet deel )
Er is een verschil tussen 'als een kleuter bij het handje nemen' en je gewoon op een goede manier te begeleiden naar zelfstandigheid.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:18:13 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25911816
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:54 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Dat je uberhaupt de schilderkunst met mij associeert, geeft al aan dat je me niet kent
pi_25912586
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:15 schreef SEMTEX het volgende:
Er is een verschil tussen 'als een kleuter bij het handje nemen' en je gewoon op een goede manier te begeleiden naar zelfstandigheid.
Jij begrijpt best dat "als een kleuter bij het handje nemen" enigszins gechargeerd is, en dat dat voor de strekking verder geen verschil maakt. Ik hou niet van schoolsheid in het hoger onderwijs, kant-en-klare opdrachten waarin stap voor stap verteld wordt hoe je te werk moet gaan en je keurig je voldoende haalt als je maar netjes de richtlijnen volgt en de boel op tijd inlevert (maar oh wat zijn de studenten zelfstandig, want het onderwerp mogen ze wel degelijk zelf invullen ), en als je maar vaak genoeg hetzelfde middelbare schooltrucje hebt laten zien en keurig al je vinkjes hebt gehaald studeer je af als zogenaamd zelfstandig denkend en werkend student.

Er zijn in dit land nog wel studies waar de schoolsheid nog niet zo hard heeft toegeslagen, en die zou je "een chaotische kutbende" kunnen noemen, ja. Dat zou je kunnen doen.

En voordat er nu weer mensen komen met "welnee, bij mijn studie gaat dat allemaal heel anders": ook het bovenstaande was weer enigszins gechargeerd. Natuurlijk.
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:12:42 #134
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25913057
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat je uberhaupt de schilderkunst met mij associeert, geeft al aan dat je me niet kent
Mens, ik zit je maar een beetje te pesten...
...dass wir fliegen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 21:04:24 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25916283
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 19:12 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Mens, ik zit je maar een beetje te pesten...
Tis tenslotte 1 april

Maar vertel eens, heb jij je studie al afgerond? Wat doe je nu?
  vrijdag 1 april 2005 @ 21:05:47 #136
6941 APK
Factual, I think.
pi_25916327
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:52 schreef thaleia het volgende:

Jij begrijpt best dat "als een kleuter bij het handje nemen" enigszins gechargeerd is, en dat dat voor de strekking verder geen verschil maakt. Ik hou niet van schoolsheid in het hoger onderwijs, kant-en-klare opdrachten waarin stap voor stap verteld wordt hoe je te werk moet gaan en je keurig je voldoende haalt als je maar netjes de richtlijnen volgt en de boel op tijd inlevert anders":
Gelukkig zijn er altijd wel een aantal studenten die het de moeite waard maken.
  vrijdag 1 april 2005 @ 21:12:52 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25916519
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:52 schreef thaleia het volgende:
Er zijn in dit land nog wel studies waar de schoolsheid nog niet zo hard heeft toegeslagen, en die zou je "een chaotische kutbende" kunnen noemen, ja. Dat zou je kunnen doen.
Ik heb dat heel sterk ervaren tijdens de open dag en het toelatingsexamen op die academie en hoe-die-nie ook. Het is misschien niet eens de manier van begeleiden/lesgeven, de organisatie is gewoon heel erg raar. Ik heb tenslotte geen lessen gevolgd daar, dus kan er ook niet echt over oordelen. De open dag was ook erg rommelig, ongeorganiseerd.

Mijn huidige academie was een stuk duidelijker tijdens de Open Dag en de 'schoolsheid' valt ook reuze mee. Dat wordt je aan het begin van het jaar ook goed duidelijk gemaakt in allerlei lezingen en tijdens de introductie.
Misschien is het op algemene HBO-opleidingen wel zo dat je kant en klare opdrachtjes krijgt waar je weinig fantasie in kwijt kunt, maar op Kunstacademies valt dat echt wel mee.
pi_25949226
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 10:30 schreef Augustina het volgende:

Hey leuk zeg! Ik ga Museologie doen. Wat doe jij?

[..]

Trigger_Hippie, still alive?
Reinwardt Academie, leuk! Succes komend jaar

Ik doe nu de opleiding theatermaker aan de Theaterschool.
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_25950583
quote:
Op zondag 3 april 2005 10:49 schreef Trigger_Hippie het volgende:

[..]

Reinwardt Academie, leuk! Succes komend jaar

Ik doe nu de opleiding theatermaker aan de Theaterschool.
Wow leuk!! Jij ook succes met de rest van je studie!!
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:18:41 #140
103043 n-wave
muziekbakker
pi_26262231
geniaal topic!!
gaat precies over mijn toekomst en de onzekerheden die daar aan kleven. ik ben het absoluut niet eens met het feit dat een kunstacademie geen nut heeft. de orientatiecursus van de rietveldtacademie heeft bij mij een voor mij hele nieuwe laag in mijn denken blootgelegd.
er liepen daar onwijs bijzondere mensen rond.

spiritualiteit
de schoonheid van het leven
etc hebben er zo drie lagen bij gekregen.

Het leven is ongelooflijk en ongelooflijk kort mensen!!

ik ben mij er helaas van bewust dat realistisch tekenen en schilderen niet mijn sterkste punt zijn omdat de kunstzinnigheid lang ver verborgen in me zat.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:24:13 #141
6941 APK
Factual, I think.
pi_26262319
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:18 schreef n-wave het volgende:

ik ben mij er helaas van bewust dat realistisch tekenen en schilderen niet mijn sterkste punt zijn omdat de kunstzinnigheid lang ver verborgen in me zat.
Is ook nergens voor nodig, tenzij je realistisch schilder wilt worden natuurlijk.

En die spiritualiteit zie je volgens mij slechts bij de orientatiecursus. Dat soort zweverige hippies nemen ze over het algemeen niet aan.
  zaterdag 16 april 2005 @ 01:54:51 #142
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_26263701
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 21:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Tis tenslotte 1 april

Maar vertel eens, heb jij je studie al afgerond? Wat doe je nu?
Nee, ik studeer allang niet meer.

Ik heb van alles geprobeerd maar het nooit langer volgehouden als een jaar; ook de kunstacademie niet.
Ik ben volgens talloze serieuze testen behoorlijk intelligent gebleken, maar ik kan me niet voldoende of lang genoeg concentreren; ben bij het minste of geringste al afgeleid.

Nu schilder ik ( -verkoop af en toe eens wat- ) en heb ik daarnaast een simpel baantje om toch ook wat brood op de plank te brengen.
...dass wir fliegen.
pi_26306022
Ik ga volgend jaar Kunst & Economie doen aan de HKU,
en wil als afstudeerrichting Music Management gaan kiezen.
Het lijkt me echt superleuk om de hele dag met muziek bezig zijn, zonder het zelf te moeten kunnen maken.
pi_26318206
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:44 schreef Stratagem het volgende:
Ik ga volgend jaar Kunst & Economie doen aan de HKU,
en wil als afstudeerrichting Music Management gaan kiezen.
Het lijkt me echt superleuk om de hele dag met muziek bezig zijn, zonder het zelf te moeten kunnen maken.
Euh.. doe je dan niet gewoon Music Management?
Ik ben er ook wezen kijken.. voor Kunst&Economie
Het is toch gewoon een orienterend jaar en daarna kies je een richting
pi_26323496
Inderdaad, maar het eerste jaar heet gewoon voor iedereen Kunst & Economie, en daar heb je dan na dat eerste jaar vijf afstudeerrichtingen in
pi_26324253
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:01 schreef Stratagem het volgende:
Inderdaad, maar het eerste jaar heet gewoon voor iedereen Kunst & Economie, en daar heb je dan na dat eerste jaar vijf afstudeerrichtingen in
Ah ok
pi_26325422
Leek de opleiding je wat?
pi_26328014
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:27 schreef Stratagem het volgende:
Leek de opleiding je wat?
Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van.. Ik begreep wel waarom de opleiding uit mijn test kwam.. maar ik denk toch dat ik een andere opleiding ga doen.
  maandag 18 april 2005 @ 18:34:56 #149
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_26328729
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:08 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van.. Ik begreep wel waarom de opleiding uit mijn test kwam.. maar ik denk toch dat ik een andere opleiding ga doen.
Er zullen toch nog wel meer scholen zijn waar die opleiding gegeven wordt?
pi_26331265
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:34 schreef SEMTEX het volgende:
Niet dat ik weet.. volgens mij niet..
pi_26331619
Utrecht is idd de einige plek waar deze opleiding wordt gegeven.

Ik vond het gebouw ook niet zo, maar dat vind ik niet echt een rede om de opleiding niet te gaan volgen. Dit is mijn enige keus, en als ik word uitgeloot heb ik ook echt geen idee wat voor 'n opleiding ik dan zal gaan doen.
pi_26336825
quote:

[..]

Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van..
dat had ik ook maar het gebouw went snel zat. Bedoel je het trouwens het gebouw aan de IBBlaan. Het eten is er wel okay
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:49:40 #153
31186 0_o
See my shadow changing
pi_26353192
Volgend jaar huppel ik rond bij fotografie op de KABK in Den Haag
You're lying to your self again, suicidal imbecile
pi_26356877
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:28 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
dat had ik ook maar het gebouw went snel zat. Bedoel je het trouwens het gebouw aan de IBBlaan. Het eten is er wel okay
Ehmmm kweenie, paarse deur naast de Expo. Midden in de stad
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:22:09 #155
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26357078
Zitten hier ook Minerva (Groningen) mensen?

Niet dat ik dat doe, maar ben wel geinteresseerd.
pi_26357128
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:12 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

hmn dat gebouw ken ik niet. ik zit in het hoofdgebouw
pi_26357584
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:24 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
hmn dat gebouw ken ik niet. ik zit in het hoofdgebouw
Het is een aparte faculteit, zit niet in het hoofdgebouw
pi_26367948
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:12 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Daar zit ik op school. DAt is de interfaculteit van de HKU, het hoofdgebouw van de opleiding Kunst & Economie. Gister na lange tijd weer geweest (ik loop nu stage, derde jaars) en het was weer fijn om op mn schooltje te zijn
pi_26367970
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Uit mijn test kwam kunst&economie. Iemand hier die de studie doet?
Ik ga toch maar eens een kijkje nemen, morgen is de open dag op Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
ey gekke_sandra, ik doe deze studie, ben nu derde jaars. ik doe de afstudeerrichting Entertainment Management. Als je info wil, moet je t maar ff aangeven.

(en anderen natuurlijk ook)
pi_26367991
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Fontys geeft iets soortgelijks.

(sorry voor de drie reacties achter elkaar. i heb niet het hele topic doorgelezen )
pi_26368327
quote:
Op woensdag 20 april 2005 09:25 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

ey gekke_sandra, ik doe deze studie, ben nu derde jaars. ik doe de afstudeerrichting Entertainment Management. Als je info wil, moet je t maar ff aangeven.

(en anderen natuurlijk ook)
Ik heb wel een paar vraagjes
Moest jij ook al loten voor de toelating? En hoe groot is de kans eigenlijk dat je wordt ingeloot? Ik ben maar bezig met zo hoog mogelijke punten te halen, om mn kansen te vergroten. En kan je na het eerste jaar ook echt 'toegang' geweigerd worden tot een afstudeerrichting, omdat deze bv. al vol zit?
pi_26368530
quote:
Op woensdag 20 april 2005 09:49 schreef Stratagem het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar vraagjes
Moest jij ook al loten voor de toelating? En hoe groot is de kans eigenlijk dat je wordt ingeloot? Ik ben maar bezig met zo hoog mogelijke punten te halen, om mn kansen te vergroten. En kan je na het eerste jaar ook echt 'toegang' geweigerd worden tot een afstudeerrichting, omdat deze bv. al vol zit?
Ik zat ook in de loting. Ik had er wel voor gezorgd dat ik ook bij andere opleidingen stond ingeschreven (iets van communicatie aan de HvU)
loting gaat naar de hoogte van je gemiddelde cijfers. Als je gemiddeld een 8 staat, zit je er sowieso in. bij 7 is het bijvoorbeeld 70% die percentages waren destijds te vinden op de site van de ibg. Ik ben met een gemiddelde van 6,3 ook ingeloot.

En de toegang kan eigenlijk niet geweigerd worden bij een afstudeerrichting. ze dreigen er wel mee, zodat de twijfelaars goed gaan nadenken. Music Management is altijd de drukste afstudeerrichting, maar iedereen kan het gewoon doen. Ze mogen je niet weigeren, omdat ze je de mogelijkheid moeten geven om het onderwijs te volgen dat jij wil. Het 'filteren' gebeurt natuurlijk ook al tijdens de loting om op de opleiding te komen. Dus dat komt altijd in orde.

Het is in ieder geval een erg leuke opleiding. Eerst krijg je les op de Lange Viestraat. In het tweede jaar krijg je les op de faculteiten van de afstudeerrichting, dus bij music ga je naar de mariaplaats etc.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:06:59 #163
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27500806
Heeft iemand al een toelatingsexamen gedaan aan de HKU (ik doe toelating Image and Media Technology) ?

Ik heb hem volgende week Ben me al druk aan het voorbereiden, zowel materieel als mentaal.
Heeft iemand nog tips voor deze toch zware toelating?
pi_27506542
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:06 schreef Pimpelmees het volgende:
Heeft iemand al een toelatingsexamen gedaan aan de HKU (ik doe toelating Image and Media Technology) ?

Ik heb hem volgende week Ben me al druk aan het voorbereiden, zowel materieel als mentaal.
Heeft iemand nog tips voor deze toch zware toelating?
Ik heb een toelatingsgesprek gehad voor DVD op HKU. Ehm, de sfeer is best relaxed tijdens het gesprek, maar je moet echt de allerbeste kanten van jezelf showen, en echt laten zien dat jij bent wat ze zoeken.. als je al een beetje afwijkt, zo had ik een script bij me ("daar draait het bij DVD niet om, wij maken korte cliptachtige visual filmpjes") en ik was erg jong. (16)

Ik weet niet waarom ze me niet wilden
Tri State. Tri State. !
pi_27506607
Stuiter stuiter stuiter!

Ik heb zo'n zin in C&MD volgend jaar! (Communicatie en Multimedia Design)

pi_27507878
Ik weet niet zeker of mijn opleiding ook behoort tot de creatieve studies.
Ik vind van wel .

Ik doe namelijk Multimedia Vormgever en het belangrijkste is natuurlijk creativiteit.
pi_27508872
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef ijsmeis het volgende:
Ik weet niet zeker of mijn opleiding ook behoort tot de creatieve studies.
Ik vind van wel .

Ik doe namelijk Multimedia Vormgever en het belangrijkste is natuurlijk creativiteit.
C&MD is ook zo'n combinatie geval. De opleiding wordt verzorgd door zowel de Willem de Kooning academie, als de HRO. We hebben een technisch deel, een marketing deel en een design deel.
pi_27509343
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Toeps het volgende:

[..]

C&MD is ook zo'n combinatie geval. De opleiding wordt verzorgd door zowel de Willem de Kooning academie, als de HRO. We hebben een technisch deel, een marketing deel en een design deel.
ik ga nu ook CMD doen in Breda... heb er minder zin in
*zucht* 2e keuze's
Tri State. Tri State. !
pi_27509437
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:26 schreef _Supreme het volgende:

[..]

ik ga nu ook CMD doen in Breda... heb er minder zin in
*zucht* 2e keuze's
Wat was je eerste keuze?

C&MD was ook mijn 2e keuze, mijn eerste keuze was Grafisch Ontwerpen. Daarvoor ben ik afgewezen, en dat is achteraf maar goed ook. Ik voelde me helemaal niet op mijn plaats bij twee van die vage mannetjes, die dat toelatingsgesprek deden. "Hou je van Disney?" *frons* "Maar leef je dan niet in een droomwereld? Disney is harstikke commercieel. " Brrr, en ze vonden zichzelf zo geweldig...
Bij het toelatingsgesprek bij C&MD voelde ik me onmiddelijk op mijn gemak. Ik heb echt lang met die man zitten kletsen, over computers en van alles en nog wat.
pi_27510072
Ik doe dus 3de jaar Digital Media Design aan de HKU te Hilversum. Ik zal even snel vertellen hoe ik daar terecht ben gekomen.
Ik deed daarvoor Technische Bedrijfkunde en tijdens mijn lessen psychologie moesten we onszelf analyseren en ons motivaties zoeken. Daaruit kwam naar boven dat ik na mijn studie alleen maar dingen aan het doen was die niks met mijn studie te maken hebben. Websites, flyers, fotografie enz

Ik ben toen gestopt en heb toen alles wat ik leuk vond en alles wat ik niet leuk vond opgeschreven. Uit mijn lijstje kwam naar voren dat ik inderdaad iets met vormgeving moest gaan doen. Dus ik ben opleidingen gaan zoeken die bij het lijstje passen. Ongeacht waar ze in nederland zaten dus ik ging op een gegeven moment vanuit eindhoven richting Rotterdam naar een opendag met mijn lijstje. Volgens mijn naar http://www.glr.nl/ maar dat weet ik niet zeker.

Daar aangekomen heb ik met de leraren gepraat en mijn lijstje voorgelegd. En die hebben me doorverwezen naar de HKU. Ook daar ben ik tijdens de opendag met mijn lijstje langs de leraren gegaan. En ben dus uiteindelijk bij DMD beland en heb me aangemeld.

Toen kwam dus de toelatings "examen". Je moest eerst op papier een opdracht maken en een motivatiebrief schrijven. De motivatiebrief is het belangrijkste voor je toelating, want als je wordt uitgenodigd op gesprek dan gaan ze daar het meeste op in.
Ik heb dus bovenstaand verhaal verteld en ben dus toegelaten. En nu dus 3 jaar verder plus afgelopen maandag mijn toelatingsgesprek voor het master traject gehad. Ook hier ging het weer om motivatie en heel goed kunnen vertellen waarom JIJ master traject in wil en niet het batchlor traject.

http://www.forestpoker.com
x
pi_27515039
CMD op de Willem de Kooning is gewoon kutje...
Maar daarom wel lekker makkelijk
pi_27515191
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat dat een hoger niveau is dan het MBO.
Dat doe ik namelijk (nog) .
pi_27523057
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:06 schreef Pimpelmees het volgende:
Game design & development (gdd)..... aangenomen
Sold my Soul to Sony
pi_27528928
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:29 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat dat een hoger niveau is dan het MBO.
Dat doe ik namelijk (nog) .
HBO is het.
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:11:37 #175
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27532053
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:58 schreef Jebus het volgende:

[..]

Game design & development (gdd)..... aangenomen
Heb jij toevallig je toelatings examen nog op je pc staan?
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:14:29 #176
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27532095
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:53 schreef dfr0st het volgende:
Ik doe dus 3de jaar Digital Media Design aan de HKU te Hilversum. Ik zal even snel vertellen hoe ik daar terecht ben gekomen.
Ik deed daarvoor Technische Bedrijfkunde en tijdens mijn lessen psychologie moesten we onszelf analyseren en ons motivaties zoeken. Daaruit kwam naar boven dat ik na mijn studie alleen maar dingen aan het doen was die niks met mijn studie te maken hebben. Websites, flyers, fotografie enz

Ik ben toen gestopt en heb toen alles wat ik leuk vond en alles wat ik niet leuk vond opgeschreven. Uit mijn lijstje kwam naar voren dat ik inderdaad iets met vormgeving moest gaan doen. Dus ik ben opleidingen gaan zoeken die bij het lijstje passen. Ongeacht waar ze in nederland zaten dus ik ging op een gegeven moment vanuit eindhoven richting Rotterdam naar een opendag met mijn lijstje. Volgens mijn naar http://www.glr.nl/ maar dat weet ik niet zeker.

Daar aangekomen heb ik met de leraren gepraat en mijn lijstje voorgelegd. En die hebben me doorverwezen naar de HKU. Ook daar ben ik tijdens de opendag met mijn lijstje langs de leraren gegaan. En ben dus uiteindelijk bij DMD beland en heb me aangemeld.

Toen kwam dus de toelatings "examen". Je moest eerst op papier een opdracht maken en een motivatiebrief schrijven. De motivatiebrief is het belangrijkste voor je toelating, want als je wordt uitgenodigd op gesprek dan gaan ze daar het meeste op in.
Ik heb dus bovenstaand verhaal verteld en ben dus toegelaten. En nu dus 3 jaar verder plus afgelopen maandag mijn toelatingsgesprek voor het master traject gehad. Ook hier ging het weer om motivatie en heel goed kunnen vertellen waarom JIJ master traject in wil en niet het batchlor traject.

http://www.forestpoker.com
Ey tof man! Kom ik je hopelijk tegen!

Ik ben op het moment ff callcenter medewerker Heb een vrij jaartje gehad. Kan dus dingen goed verkopen. Nu mezelf nog!

Heb je nog tips voor het gesprek zelf? Houden ze van een grapje?! Ik heb bijvoorbeeld zo'n filmpje gemaakt voor de lol, in het verlengde van "hoe reageer ik als iemand de telefoon opneemt?". Zouden ze dit waarderen?

- > FILMPJE OMA

Het lijkt me een goed plan om dat gesprek lekker enthousiast in te gaan, toch?
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:25:08 #177
6941 APK
Factual, I think.
pi_27532254
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:14 schreef Pimpelmees het volgende:

- > FILMPJE OMA

Het lijkt me een goed plan om dat gesprek lekker enthousiast in te gaan, toch?
Enthousiast zou ik zeker doen.
Maar ga niet 'over the top'. Toon ook af en toe dat je twijfelt en nog veel wilt leren en dat je daarom die opleiding nodig hebt.
Dat filmpje is nog maar een begin, dat moet je duidelijk maken. Je wilt het technisch en inhoudelijk verbeteren.

Als ik dit topic lees vind ik wel een beetje dat de HKU een soort fabriek is geworden die weinig met een kunstacademie te maken heeft.
Creatief moet je wel zijn, maar noem het dan HCU oid.
pi_27533037
Iemand ervaring met de opleiding Audiovisual Media aan het HKU (KMT) ?

Die wil ik erg graag gaan doen vanaf 2006/2007
pi_27533544
Ga naar de opendagen van de HKU
x
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:46:30 #180
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_27533946
Ik heb op de AKI in enschede gezeten, en wilde eigenlijk aan de HKU studeren, maargoed ivm woonruimte bleef dat de AKI, ik heb illustratie en fotografie gedaan beide heel erg leuk..maar bedenk je wel dat eigenlijk alleen de erg goede een leuke baan aangeboden krijgen, en dat het een studie is waar je eigenlijk maar weinig kanten mee op kon, ik ben dus nu klaar met de AKI (en heb een thuisstudie multimedia/vormgeving) erbij gedaan..en heb een hele tijd zitten nadenken over wat ik nu moest gaan doen. met mijn behaalde studies kom ik nergens eigenlijk, ja als freelancertje ofzo. maar er zijn zoveel afgestudeerden fotografie
Dus ik wilde eigenlijk een lerarenopleiding beeldende vormgeving gaan doen, leek me heel erg leuk..maar toen kwam ik per ongeluk communicatie tegen (eigenlijk ook een heel creatief beroep) en tsja dat wordt het
Misschien 1 van die 2 iets voor jou?

( O btw, op een kunstac. leer je geen fuck, t is wel een leuke opleiding hoor maarre geldverspilling je koopt praktisch je diploma in enkele jaren, ik heb er niets geleerd ben alleen wat bijgeschaafd en heb beter leren fantaseren 'als in kijk meneer dit werkstuk is het stervende paard blablabla'ja MOOI MEISJE ZO MOOI !!! en dan was t bijvoorbeeld een wcrol met een rooie klodder verf erop
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:49:57 #181
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_27534020
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:22 schreef -DailaLama- het volgende:

rafterman.

o en toeps, waar ga je die opleiding doen ??
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:52:56 #182
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_27534068
quote:

[..]

Bij mij komt er elke keer weer een sociale opleiding uit (en kunst), en zoals iedereen weet

IK BEN NIET SOCIAAL

o vandaag niet

Creativiteit, hobby, muziek, cultuur en kunst
172%

Beroepen:
Schrijver, Acteur, Zanger, Redacteur, Fotograaf, Artiest, Schilder, Muzikant

[ Bericht 16% gewijzigd door Dakota op 01-06-2005 09:05:25 ]
wanna rub mah puppeh?!
pi_27535133
*meldt...

Heb Interaction Design gedaan, zes jaar geleden begonnen, sinds anderhalf jaar klaar. Prima combinatie van mediavormgeving en techniek. Het is wel heel erg zo dat je jezelf moet ontplooien en ontwikkelen, maar omdat eigenlijk iedereen dat wel door door het Project Gestuurde Onderwijs, leer je een hele hoop van elkaar... Was voor mij absoluut een goede keuze, en ik kon er nog een master aan vast knopen die ik in twee maanden extra tijd heb gehaald ook!
pi_27538977
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 08:49 schreef Dakota het volgende:

[..]

Rotterdam
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:12:49 #185
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27716051
Had vandaag mijn toelatingsexamen.

Volgens mij vonden ze het wel leuk dat ik zo enthousiast was, maar hadden ze hun twijfels waarom ik nou juist déze studie gekozen had..

Het is afwachten.. . ben in ieder geval van die stress van die opdrachten af... pff, wat een werk.

Er zei nog wel iemand "in ieder geval bedankt voor het komen en wellicht tot volgend jaar".

vond ik niet zo'n leuk afscheid eigenlijk
pi_27720552
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:12 schreef Pimpelmees het volgende:
Had vandaag mijn toelatingsexamen.

Volgens mij vonden ze het wel leuk dat ik zo enthousiast was, maar hadden ze hun twijfels waarom ik nou juist déze studie gekozen had..

Het is afwachten.. . ben in ieder geval van die stress van die opdrachten af... pff, wat een werk.

Er zei nog wel iemand "in ieder geval bedankt voor het komen en wellicht tot volgend jaar".

vond ik niet zo'n leuk afscheid eigenlijk
Voor welke opleiding deed je toelating? Ik zag bij ons (hku kmt) alle zenuwachtige mensen alweer op het bankje zitten
Sold my Soul to Sony
pi_27721742
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:22 schreef -DailaLama- het volgende:

quote:
Op woensdag 1 juni 2005 08:49 schreef Dakota het volgende:

[..]

rafterman.

En ik en nietzman representen ook Minerva.
pi_27722167
nietzman en ik, klinkt beleefder.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:52:36 #189
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27725908
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:38 schreef Jebus het volgende:

[..]

Voor welke opleiding deed je toelating? Ik zag bij ons (hku kmt) alle zenuwachtige mensen alweer op het bankje zitten
Dan heb ik jou vast gezien! Ik zat ook daar op dat bankje

die lui maken je wel onzeker zeg... ze zullen niet een keertje zeggen "oh leuk gedaan!" ofzo

opleiding: IMT
pi_27727043
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:52 schreef Pimpelmees het volgende:

[..]

Dan heb ik jou vast gezien! Ik zat ook daar op dat bankje

die lui maken je wel onzeker zeg... ze zullen niet een keertje zeggen "oh leuk gedaan!" ofzo

opleiding: IMT
In mijn geval maakte dat niks uit hoor. Ik zei nog "misschien tot volgend jaar", kreeg ik als antwoord
" ja we zien wel" Dat terwijl ze wel enthousiast waren enzo Maarja je krijgt zo'n rapportje opgestuurd en ik had gemiddeld 4,5/5 (je moet 3 ofzo hebben om toegelaten te worden) dus die opmerkingen op het eind doen ze volgens mij gewoon expres om je onzeker te maken
Sold my Soul to Sony
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:46:32 #191
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27727689
lol, bij mij zeiden ze...
"in ieder geval bedankt dat je bent gekomen en misschien tot volgend jaar"... tsss

naja, ga er niet op hopen ofzo, kan het alleen maar meevallen.
pi_27728606
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:23 schreef Jebus het volgende:

[..]

In mijn geval maakte dat niks uit hoor. Ik zei nog "misschien tot volgend jaar", kreeg ik als antwoord
" ja we zien wel" Dat terwijl ze wel enthousiast waren enzo Maarja je krijgt zo'n rapportje opgestuurd en ik had gemiddeld 4,5/5 (je moet 3 ofzo hebben om toegelaten te worden) dus die opmerkingen op het eind doen ze volgens mij gewoon expres om je onzeker te maken
En ik had maar allemaal 2tjes en 3tjes op mijn rapportje

Ben er nog steeds kapot van, ik wil geen CMD
Tri State. Tri State. !
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:41:43 #193
6941 APK
Factual, I think.
pi_27729078
Bij mij zeiden ze meteen dat ik aangenomen was.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:46:20 #194
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27729175
Bij mij zeiden ze dat ik in het verkeerde lokaal zat.
.
...dass wir fliegen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:48:03 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_27729207
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bij mij zeiden ze dat ik in het verkeerde lokaal zat.
.
En nu ben je balletdanser?
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:52:16 #196
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27729304
Nee,
ik werd alsnog naar het juiste lokaal verwezen, na ruim een uur, en werd alsnog aangenomen...

...
...dass wir fliegen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:54:51 #197
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27729353
Twee keer "alsnog" in één zin. Tsk.
...dass wir fliegen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:08:19 #198
64864 Pimpelmees
da mende nie
pi_27729591
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:41 schreef APK het volgende:
Bij mij zeiden ze meteen dat ik aangenomen was.
Bij welke studie?
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:21:51 #199
6941 APK
Factual, I think.
pi_27729775
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:08 schreef Pimpelmees het volgende:

Bij welke studie?
MA-ISCA, geen idee of het nog bestaat bij de HKU.
Niet afgemaakt en toch een diploma gekregen

Dat toonde voor mij aan dat het om de centen ging bij al die studierichtingen op de creatieve computer afdelingen.
Wij kregen les van een of andere veredelde concierge (Wiel Nogwat) en een figuur uit de staff (Mels Nogwat) die ons een uiterst creatieve studie voor kunstenaars hadden beloofd en niet verder kwamen dan het leren hoe je 'Hello world' in C++ op je monitor kon toveren.
pi_27729859
Ik wil ook zo graag iets creatiefs doen.. wil alleen eerst mijn huidige opleiding afmaken (nog een jaartje), en om dan nog vier jaar er aan te plakken... en ik weet ook nog es eigenlijk niet zo goed wat ik wil: ik kan wel redelijk tekenen, en ook wel acteren, zingen en pianospelen.. maar dan? En om nou tot autonoom kunstenaar opgeleid te worden vind ik ook weer zo onzeker en moeilijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door innepin op 08-06-2005 01:35:26 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:35:02 #201
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_27729932
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:21 schreef APK het volgende:

[..]

MA-ISCA, geen idee of het nog bestaat bij de HKU.
Niet afgemaakt en toch een diploma gekregen

Dat toonde voor mij aan dat het om de centen ging bij al die studierichtingen op de creatieve computer afdelingen.
Wij kregen les van een of andere veredelde concierge (Wiel Nogwat) en een figuur uit de staff (Mels Nogwat) die ons een uiterst creatieve studie voor kunstenaars hadden beloofd en niet verder kwamen dan het leren hoe je 'Hello world' in C++ op je monitor kon toveren.
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè? En toch nog klagen dat het allemaal zo commercieel is geworden. Tegenwoordig... Of is dat al wat te zuur?
Ben te zaai voor een signature
pi_27729952
quote:

[..]

volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheid neem het maar aan en ga jezelf kastijden !. De productie van Jofhra en zijn mede neo-(sur)realisten kan ik het beste omschrijven als kwalitatief goed geschilderde kitsch, de techniek druipt er vanaf, waarvoor ik bewondering heb, maar een samenhang in zijn/hun ouvre is totaal zoek en komt niet verder dan t predikaat 'leuk surrealistisch plaatje'... dit is mijn mening ja maar gek genoeg hanteerd de 'gevestigde orde' ongeveer dezelfde kwalificatie. Voor de overgrote meerderheid van kunstbarbaren grenst een dergelijke omschrijving aan heiligenschennis maar das ook niet anders te verwachten van simpele zielen (sorry) voor wie kunst niet veel meer omvat dan een knusse figuratieve voorstelling dat 'realistisch' geschildert is... ik bedoel als zelfs werk van Segrelles of Royo voor 'kunst' doorgaat ik bedoel er is niet voor niets een heel museum aan Cobra gewijdt, schaam je om Appel geen kunst te noemen ! Kijk simpele zielen lopen ook weg met werk van bv Howson of Giger maar daar is niet veel discussie over mogelijk, daar spreekt visie uit dat uniek is qua stijl en idioom, ze maken geen slecht gelukte kopieen in de stijl van grote voorgangers. Voor t leerproces is deze werkwijze echter wel raadzaam . hmm waarom ga ik hier eigenlijk op in

ontopic! : HKU is zeer zeker een aanrader voor elke richting die je op wilt. De begeleiding is uitstekend en de docenten zijn deskundig, echter je moet geestelijk wel op een iets ander/hoger niveau denken dan een doorsnee leeftijdsgenoot ... hiermee doel ik op (afhankelijk van je richting) op de kritiek/commentaar die je zult krijgen op je werk, je moet wel snappen wat ze bedoelen anders komt het over als elitair gezever en kun je de plank goed misslaan als je het niet snapt of in de wind slaat.. maar hier word je ook in getraind hoor.Als je voor de 'nieuwe media' studies gaat heb je daar niet zoveel last van in t , in t begin.
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:48:00 #203
6941 APK
Factual, I think.
pi_27730092
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef Roache_ het volgende:
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè? En toch nog klagen dat het allemaal zo commercieel is geworden. Tegenwoordig... Of is dat al wat te zuur?
Niks zuur. De subsidies zijn op en momenteel sta ik om 08.00u op het CS te Amsterdam om een loodzware en zwaar onderbetaalde studie tot groundsteward te volgen op Schiphol (als bijbaan).

Volgende week systeemtraing, 06.00u opstaan.

Niet meer zeiken nu, hè. Schop dat kunstenaarsvriendje maar zijn bed uit om zelf bij te verdienen.
Als je zelf 70u per week blijft werken kun je niet lang van zijn jonge goddelijke kunstenaarslichaam genieten.
pi_27735731
Waar de fok staat MA-ISCA voor ?
Sold my Soul to Sony
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:12:54 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27737122
Als je nog op een academie toegelaten wilt worden, moet je die in Maastricht proberen. Ik hoorde van m'n 2d-docent dat ze veel te weinig aanmeldingen hebben
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:18:58 #206
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27737295
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheid neem het maar aan en ga jezelf kastijden !. De productie van Jofhra en zijn mede neo-(sur)realisten kan ik het beste omschrijven als kwalitatief goed geschilderde kitsch, de techniek druipt er vanaf, waarvoor ik bewondering heb, maar een samenhang in zijn/hun ouvre is totaal zoek en komt niet verder dan t predikaat 'leuk surrealistisch plaatje'... dit is mijn mening ja maar gek genoeg hanteerd de 'gevestigde orde' ongeveer dezelfde kwalificatie. Voor de overgrote meerderheid van kunstbarbaren grenst een dergelijke omschrijving aan heiligenschennis maar das ook niet anders te verwachten van simpele zielen (sorry) voor wie kunst niet veel meer omvat dan een knusse figuratieve voorstelling dat 'realistisch' geschildert is... ik bedoel als zelfs werk van Segrelles of Royo voor 'kunst' doorgaat ik bedoel er is niet voor niets een heel museum aan Cobra gewijdt, schaam je om Appel geen kunst te noemen ! Kijk simpele zielen lopen ook weg met werk van bv Howson of Giger maar daar is niet veel discussie over mogelijk, daar spreekt visie uit dat uniek is qua stijl en idioom, ze maken geen slecht gelukte kopieen in de stijl van grote voorgangers. Voor t leerproces is deze werkwijze echter wel raadzaam . hmm waarom ga ik hier eigenlijk op in
Discuseren over kunst kan in TTK, inclusief Dali-bash topics
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:13:16 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_27750962
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:24 schreef Jebus het volgende:
Waar de fok staat MA-ISCA voor ?
Master of Image Synthesis and Computer Animation.
pi_27751277
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:13 schreef APK het volgende:

[..]

Master of Image Synthesis and Computer Animation.
Het klinkt in elk geval fantastisch.
pi_27760898
Mensen die op HKU zijn toegelaten,

hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Tri State. Tri State. !
pi_27760995
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:33 schreef _Supreme het volgende:
Mensen die op HKU zijn toegelaten,

hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Mijn broer hebben ze toegelaten voor ID toen ie 16 was, dus het hangt er gewoon vanaf hoe goed je bent (en hoe goed je kan lullen). Maar ze verwachten wel een soort volwassenheid die bij veel mensen die van de middelbare school komen ver te zoeken is.
Sold my Soul to Sony
  donderdag 9 juni 2005 @ 01:10:53 #211
6941 APK
Factual, I think.
pi_27763237
Is de HKU inmiddels de grootste?

Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
pi_27767161
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 01:10 schreef APK het volgende:
Is de HKU inmiddels de grootste?

Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).
Sold my Soul to Sony
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:15:51 #213
12221 Tijn