Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
za 23 nov 2002 10.00 -16.00
Ina Boudier Bakkerlaan 50
Info: 030-2520334
Hogeschool 's Hertogenbosch
zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256
ABK Maastricht
zat 26 januari 2002
van 10 tot 5 uur
en die van de Academie St. Joost te Breda is al geweest.
Ik heb hier dus niet de open dagen van andere academies bijstaan, omdat deze voor mij niet relevant zijn. Ms zou je dat eventueel nog zelf kunnen doen ![]()
SEMTEX
Ik zag de advertentie van de HKU vandaag ook al in de Metro staan. Ga zeker eventjes kijken.
Doe je nu ook een grafische opleiding?
quote:Nee, ik ben al 2 jaar studieloos
Op donderdag 14 november 2002 21:39 schreef PuinzOOi het volgende:
Goede tip!Ik zag de advertentie van de HKU vandaag ook al in de Metro staan. Ga zeker eventjes kijken.
Doe je nu ook een grafische opleiding?
Opendagen:
- zaterdag 23 november 2002 van 11.00 tot 15.00 uur
- donderdag 23 januari 2003 van 13.45 tot 19.00 uur
ze hebben daar een beeldende kunst opleiding met de volgende afstudeerrichtingen:
- Beeldende Kunst
- Illustratie
- Grafisch ontwerpen
- Interieurarchitectuur
- Eerstegraads Lerarenopleiding
Ik ga er zelf iig wel kijken, omdat ik geinteresseerd ben in met name de richting Interieurarchitectuur... da's de vormgevingsvariant van Industrieel Ontwerpen, minder techniek, meer ontwerpen.
quote:Ga je daar dan ook in de buurt wonen? Want het is echt een pokke-eind reizen daar naartoe
Op donderdag 14 november 2002 23:20 schreef Vork het volgende:
Chrs. Hogeschool Constantijn Huygens te nu nog KampenOpendagen:
- zaterdag 23 november 2002 van 11.00 tot 15.00 uur
- donderdag 23 januari 2003 van 13.45 tot 19.00 uurze hebben daar een beeldende kunst opleiding met de volgende afstudeerrichtingen:
- Beeldende Kunst
- Illustratie
- Grafisch ontwerpen
- Interieurarchitectuur
- Eerstegraads LerarenopleidingIk ga er zelf iig wel kijken, omdat ik geinteresseerd ben in met name de richting Interieurarchitectuur... da's de vormgevingsvariant van Industrieel Ontwerpen, minder techniek, meer ontwerpen.
quote:Ik heb mezelf zowieso al voorgenomen om de plaats van de Hogeschool welke dat ook mag zijn niet tot nauwelijks mee te nemen in een overweging om er daadwerkelijk een studie te gaan volgen.
Op vrijdag 15 november 2002 00:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ga je daar dan ook in de buurt wonen? Want het is echt een pokke-eind reizen daar naartoe
Ik heb nog zat andere opties achter de hand die me leuk lijken, verspreid door heel het land. De komende weken zijn er een aantal opendagen die ik ga bezoeken en in januari staan en er een paar op het program en ik schrijf me uiteraard pas in als ik daadwerkelijk een leuke studie heb gevonden, waar het dus om de studie gaat en de stad komt daarmee of de tweede plaats, hoe dat zit met huisvestig e.d. dat zien we dan welweer.
quote:Ik laat de stad wel meetellen. Maar ik heb hier nu teveel in de omgeving (werk + lief) om ergens anders in het land te gaan studeren.
Op vrijdag 15 november 2002 00:18 schreef Vork het volgende:[..]
Ik heb mezelf zowieso al voorgenomen om de plaats van de Hogeschool welke dat ook mag zijn niet tot nauwelijks mee te nemen in een overweging om er daadwerkelijk een studie te gaan volgen.
Ik heb nog zat andere opties achter de hand die me leuk lijken, verspreid door heel het land. De komende weken zijn er een aantal opendagen die ik ga bezoeken en in januari staan en er een paar op het program en ik schrijf me uiteraard pas in als ik daadwerkelijk een leuke studie heb gevonden, waar het dus om de studie gaat en de stad komt daarmee of de tweede plaats, hoe dat zit met huisvestig e.d. dat zien we dan welweer.
quote:(ik ga 15 nov. denk ik..)
Informatiedagen
Faculteit voor Kunst en Vormgevingsonderwijs (St. Joost)Locatie
Beukenlaan 1
4834 CR BredaOpleidingen
Autonome Beeldende Kunst
Vormgeving
ZaterdagacademieOpen dagen
Zaterdag 15 november 2003 10:00 - 15:00 uur voltijd, deeltijd
Dinsdag 20 april 2004 19:00 - 22:00 uur deeltijd
Donderdag 10 juni 2004* 17:00 - 20:00 uur voltijd
Donderdag 17 juni 2004 19:00 - 22:00 uur deeltijd
*locatie voor deze informatieavond is Hogeschoollaan 1, Breda
alleen de onoverzichtelijke site van 't ABK in Maastricht kan me niet duidelijk maken wanneer zij hun open dag houden.
Iemand meer info?
Andere academies ook welkom, al woon ik Brabant, dus kom niet aan met Amsterdam of Kampen oid
Ik heb mijn baan van nu te danken aan mijn portfolio en zeker niet aan mijn grafische opleiding. Ondertussen heb ik wel al iemand aangenomen die net van de HKU afgestudeert was, maar het was echt bedroevend wat ze wist aan 'nuttige vakkennis'.
Wel weet ik dat er momenteel geen werk te krijgen is in het (niet industrieel) vormgeven. Zelf ga ik vanaf volgend jaar een aantal cursussen doen om verder te komen, helaas zijn de cursussen van een dergelijk nivo vaak in het buitenland. Je moet er dus wel flink voor investeren.
quote:In deze tijd kun je het beste gaan studeren ja.. Ik wil je alvast heel veel succes wensen! Lijkt me erg leuk, een academie. Maar ik heb er het doorzettingsvermogen helaas niet voor.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was eigenlijk ook niet van plan de richting industrieel vormgeven te gaan volgen, ik zou graag af willen studeren in de fotografische vormgeving. En misschien dat er over 4 jaar meer banen zijn dan nu
sorry.. verdere info heb ik niet
quote:Dat begrijp ik best, voor mij zal het ws ook weer een hele overgang zijn: van elke dag laat opstaan en werken naar elke dag vroeg opstaan en lessen volgen en volhouden, 4 jaar lang. Maar ik wil niet m'n leven lang brieven rondbrengen of saai data-entrywerk doen en daar komt het in deze economie voorlopig op neer. Bovendien ben ik nog te onzeker over mijn eigen kunnen en vind ik zoiezo dat ik nog het 1 en ander kan leren.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:23 schreef Icicle het volgende:[..]
In deze tijd kun je het beste gaan studeren ja.. Ik wil je alvast heel veel succes wensen! Lijkt me erg leuk, een academie. Maar ik heb er het doorzettingsvermogen helaas niet voor.
quote:Dat is niet erg
sorry.. verdere info heb ik niet
Adresgegevens
De Nederlandse Fotovakschool
Henri Dunantlaan 2c
7312 BE Apeldoorn
quote:Neen, wanhoop niet! Ze geven cursussen in verschillende delen van het land! Ik heb net hun folder gekeken en ze geven de basiscursus oa al in
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:35 schreef mr_cucumber het volgende:
Zit die school alleen in Apeldoorn? Want ik zit er ook aan te denken om naast (of misschien na) mijn huidige studie zoiets te gaan doen, maar Apeldoorn is wel erg uit de richting voor mij
Maar zelfs die plaatsen zijn nog wat te ver weg voor mij, denk dat ik eens in Den Haag of R'dam ga informeren naar de mogelijkheden van een deeltijd opleiding aldaar, geloof dat de Haagse academie ook een avondcursus fotografie gaf.
Die opleiding in Apeldoorn is inderdaad prijzig, maar denk dat alle fotografieopleidingen dat wel zijn.
Trouwens, op het St. Joost zit een vriendin van me, lijkt me persoonlijk een erg leuke school
quote:Ja, de Willem de Kooning-academie heette die geloof ik! Die heb ik idd ook zien staan toen ik ben gaan googlen. Den Haag is voor mij te ver weg, maar als het voor jou haalbaar is, zou ik die proberen.
Op zondag 12 oktober 2003 15:49 schreef mr_cucumber het volgende:
Wanhopen doe ik niet zo snelMaar zelfs die plaatsen zijn nog wat te ver weg voor mij, denk dat ik eens in Den Haag of R'dam ga informeren naar de mogelijkheden van een deeltijd opleiding aldaar, geloof dat de Haagse academie ook een avondcursus fotografie gaf.
quote:Waarom?
Trouwens, op het St. Joost zit een vriendin van me, lijkt me persoonlijk een erg leuke school
quote:hee fotografische vormgeving
Op woensdag 8 oktober 2003 16:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was eigenlijk ook niet van plan de richting industrieel vormgeven te gaan volgen, ik zou graag af willen studeren in de fotografische vormgeving. En misschien dat er over 4 jaar meer banen zijn dan nu
ik zit nu in m'n eindexamenjaar en ik had nog geen idee wat ik wilde gaan doen, dus toen ben ik op zo'n site gaan kijken naar wat er mogelijk was en dat was de enige opleiding die mij echt leuk leek ![]()
weet ut nog niet zeker ofzo en kan er nog wel ff over nadenken, maar als ik dat ga doen dan wil ik denk ik graag naar de hku ![]()
maar ik zie het nog wel
ga in ieder geval dit topic wel in de gaten houden
quote:Dat klopt, ligt zo ongeveer naast station Blaak, waar de HRO ook zit.
Op zondag 12 oktober 2003 15:58 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ja, de Willem de Kooning-academie heette die geloof ik!
Ontopic; ik had het geloof ik al eens ooit ergens gevraagd, maar zijn er ook een soort avondopleidingen/cursussen die toch een (semi) erkende status hebben? (Zodat je dus later kunt laten zien dat je ook echt een papiertje hebt oid?)
quote:Binnenkort starten de open dagen van de HKU weer. Misschien zou je naar een open dag van ze heen kunnen gaan
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef VixenFromHell het volgende:[..]
hee fotografische vormgeving
dat wil ik misschien ook gaan doenik zit nu in m'n eindexamenjaar en ik had nog geen idee wat ik wilde gaan doen, dus toen ben ik op zo'n site gaan kijken naar wat er mogelijk was en dat was de enige opleiding die mij echt leuk leek
weet ut nog niet zeker ofzo en kan er nog wel ff over nadenken, maar als ik dat ga doen dan wil ik denk ik graag naar de hku
maar ik zie het nog wel
ga in ieder geval dit topic wel in de gaten houden
quote:Op http://www.hku.nl staat waar precies
HKU OPEN DAGzaterdag 22 november 2003
10.00 16.00 uur
quote:Door de verhalen van haar lijkt het me wel een gezellige school, en ben toen ik in Breda was met haar regelmatig leraren tegengekomen en die kwamen ook wel aangenaam op me over..vandaar
Op zondag 12 oktober 2003 15:58 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom?
Open Dag: 31 januari 2004
Op zaterdag 31 januari presenteert de academie zich aan bezoekers op de Open Dag. De academie is geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Van harte welkom!
Ontopic: Maastricht is een hele leuke stad, maar het is erg moeilijk om er als niet-limburger bij te horen. Er heerst een erg dorpse mentaliteit op dat gebied. Ik (geboren en getogen in Zuid Limburg) werd zelfs op school en in woonplaats niet volledig geaccepteerd omdat ik geen dialect spreek (Hollandse achtergrond van m'n moeder), maar dus wél een Limburgse vader heb. Nu woon ik in Den Bosch, veel leuker...!
De jaren na het eerste jaar waren een zooitje. Je kon het vaak zelf maar uitzoeken en een beetje apparatuur fixen voordat je ermee kon werken.
Maar een leuke tijd gehad en flink wat ervaring opgedaan.
Bij de HKU in Utrecht heb ik nog wel teken, schilder en 'knutsel' lessen gehad, dat was af en toe interessant en af en toe enorm wazig
quote:Heb ik ook een jaar gedaan.
Op zondag 16 november 2003 02:35 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik heb de HKU in Hilversum Sportpark gedaan. Kunst, Media & Technologie, richting Beeld&Media Technologie.
Wat een lame zooi daar.
Dat dat een kunstopleiding werd genoemd. ![]()
Je kreeg slechts les van technici.
Maar ja, als je wilde leren hoe je 'Hello world' op je beeldscherm moest toveren in C++, dan zat je daar goed.
quote:Ja, die technische dingen wist ik allemaal al. Maar het was wel een goeie kans om lekker jezelf op te leiden en een nuttige stage (anderhalf jaar bij Valkieser) te lopen.
Op zondag 16 november 2003 02:41 schreef APK het volgende:
Heb ik ook een jaar gedaan.Wat een lame zooi daar.
Dat dat een kunstopleiding werd genoemd.Je kreeg slechts les van technici.
Maar ja, als je wilde leren hoe je 'Hello world' op je beeldscherm moest toveren in C++, dan zat je daar goed.
En dan was er af en toe zelfs eens een les waar je wat van opstak
Was niks voor mij. ![]()
Hoe heete dat walgelijke fatje in Hilversum ook alweer?
Mels oid, zat die er nog toe jij daar zat?
(Ik zat er in 91.)
quote:Weheh
Op zondag 16 november 2003 02:46 schreef APK het volgende:
Ik moest ook op stage bij Valkieser, ben er na de eerste dag opgestapt omdat iedereen er bij 32C zo fris bij liep.Was niks voor mij.
Hoe heete dat walgelijke fatje in Hilversum ook alweer?
Mels oid, zat die er nog toe jij daar zat?(Ik zat er in 91.)
Ik heb daar ondermeer de graphics (ontwerp en uitvoering) en grafische routines voor Lingo gemaakt. Dus de totaal vernieuwde versie na die eerste hele lelijke platte. (die vallende balletjes heb ik bijvoorbeeld bedacht en gemaakt). Het geluid van de 'zesde beurt' is nog steeds een die ik op m'n synthesizer had gemaakt ![]()
Ik zat bij Valkieser van 93 t/m 94 en op de HKU van 90 t/m 96 (yup, lekker uitgelopen
)
Mels ken ik wel inderdaad, met die grote snor. En Wiel, Adri, Ad Wisman (captain caveman) etc.
Maar wel een leuke tijd gehad met al die maffe klasgenoten en leraren daar.
Voor wie?
Iedereen die een kijkje wil nemen op de Kunstakademie van de Hogeschool `s-Hertogenbosch.
Wanneer?
Vrijdag 16 januari 2004
10.00 - 15.00
22 november 2003
10:00 - 15.00
Waar?
Onderwijsboulevard 256.
quote:Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat. Maar ik heb 5 Zaterdagen toelatingscursus gedaan. Er zijn vaak heel veel aanmeldingen voor die opleidingen, bij mij werden er van de 300 kandidaten 25 aangenomen.
Op zondag 16 november 2003 22:03 schreef Jebus het volgende:
Ik ga kijken op de HKU bij Animatronics en bij Game design en development. En die toelating he, is die eigenlijk heel streng, of valt dat mee?
Ik moest vooral model en stilleven tekenen, schilderen, kleien, knutselen, een foto collage maken en een abstracte opdracht op de computer.
Ze waren bij de uiteindelijke beoordeling echt enorm kritisch (tijdens de opleiding ook).
Wat heel belangrijk is, dat is dat je je motivaties kunt verdedigen waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt in de dingen die je gemaakt hebt. Maar daarbij moet wel blijken dat je nog open staat voor vorming, anders heeft de opleiding geen zin.
Besef wel dat de kans dat je in Nederland werk krijgt met deze opleiding zeer miniem is. In Engeland heb je veel meer kans.
en zo ja, voor welke studie?
quote:In Breda hebben ze ook Fotografie als afstudeerrichting
Op dinsdag 18 november 2003 10:50 schreef Faithy het volgende:
ik ga naar de HKU voor Muziek, Theater en misschien Fotografie Vormgeving (kreeg ik door dat daar nog iemand heen ging)
Mijn broer wou destijds ook naar zo'n school gaan, maar zag daar alleen maar van die vage junks rondhangen die de hele dag in een kraakpand rondhangen en een uitkering opstrijken en dan potten verf tegen een doek smijten en dat vervolgens kunst noemen.
quote:omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen. Bovendien leer je vaak waardevolle technieken aan tijdens zo'n opleiding.
Op dinsdag 18 november 2003 11:47 schreef Karzeuler het volgende:
Ik snap niet waarom je zulke studies zou moeten doen. Als je kan tekenen, dan kan je dat al. Dan heb je toch geen studdie meer nodig? Schilderen idemdito.Mijn broer wou destijds ook naar zo'n school gaan, maar zag daar alleen maar van die vage junks rondhangen die de hele dag in een kraakpand rondhangen en een uitkering opstrijken en dan potten verf tegen een doek smijten en dat vervolgens kunst noemen.
quote:Mwa, dat valt wel mee volgens mij. Maar ik denk dat het meer om de techniek gaat die je erbij leert. Als je echt kunstenaar wilt worden dan telt opleiding denk ik lang niet zo erg als dat je bijvoorbeeld echt de grafische industrie in wilt. Bedrijven willen eerder je papiertje, voor mensen die je schilderij/tekening/kleipoppetje kopen is het misschien nog wel mooier als je kunt zeggen dat je autodidact bent.
Op dinsdag 18 november 2003 11:57 schreef SEMTEX het volgende:[..]
omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dit bij een opleiding aan bod komt, maar een beetje PR/Marketing kan geen kwaad. (Sowieso bij opleidingen in general niet)
quote:hm
Op dinsdag 18 november 2003 11:44 schreef SEMTEX het volgende:[..]
In Breda hebben ze ook Fotografie als afstudeerrichting
weet je of er daar nog open dagen zijn?
Hogeschool 's Hertogenbosch
zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256 ![]()
maarre weet iemand of er een site is van de laatste school die het ook echt doet?!
Ik zou graag de kant van het interieur styliste op willen gaan dus
hoop dat het een beetje leuke opleiding is. Weet toevallig ook iemand of je toelatingsexamen moet doen? En wat je dan precies moet maken?!
Tnx!
xxxx
quote:Die was net dit weekend
Op dinsdag 18 november 2003 13:53 schreef Faithy het volgende:[..]
hm
weet je of er daar nog open dagen zijn?
quote:Site: http://www.hsbos.nl/
Op dinsdag 18 november 2003 15:48 schreef Emerald het volgende:
Heey kga zaterdag ook naar de open dag van het HKU en naarHogeschool 's Hertogenbosch
zat 16 nov 2002
vrij 17 januari 2003
10.00-15.00
Onderwijs boulevard 256maarre weet iemand of er een site is van de laatste school die het ook echt doet?!
Ik zou graag de kant van het interieur styliste op willen gaan dushoop dat het een beetje leuke opleiding is. Weet toevallig ook iemand of je toelatingsexamen moet doen? En wat je dan precies moet maken?!
Tnx!
xxxx
quote:Natuurtalent (iemand die kan tekenen en schilderen zonder zo'n academie) vind ik bijzonderder dan aangeleert 'talent'.
Op dinsdag 18 november 2003 11:57 schreef SEMTEX het volgende:[..]
omdat de maatschappij je pas erkent als je kunt laten zien dat je ervoor gestudeerd hebt en dat je niet zomaar 'leuk' kunt tekenen. Bovendien leer je vaak waardevolle technieken aan tijdens zo'n opleiding.
En bespaar me de rest van je Kunstacademiecliches
Heb je wel eens gezien wat voor rotzooi er allemaal hangt bij die Kunst Uitleen Centra? Is dat wat men leert op zo'n kunstacedemie? Beetje kliederen en klodderen? Als ik minister was en daar wat over te zeggen had, dan zou ik alle subsidies weer intrekken. Dan moeten kunstenaars weer kwaliteit maken om hun bende te kunnen verkopen.
Valt me ook op dat bedrijven waar ik werkte, die geen kunst uitleen project hadden, allemaal posters van Monet, renoir, Van Gogh en andere posters van schilderijen die wel mooi zijn, aan de muur hebben hangen en niet die moderne shit.
Als ze in de kantine (van bedrijven wel aan zo'n kunst uitleen project deden) weer zo'n gedrocht van een primitief kladderding aan de muur hadden hangen, dan hoorde ik er alleen maar negatief commentaar over van collega's.
Echt, hebben die moderne kunstenaars dan niet door dat ze lelijke dingen maken?
quote:Zelfs als het wel echt kunst(ig) zou zijn dan hangt het daar dus verkeerd. Maar dit topic ging niet echt over verkeerd beleid voeren
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:Als ze in de kantine (van bedrijven wel aan zo'n kunst uitleen project deden) weer zo'n gedrocht van een primitief kladderding aan de muur hadden hangen, dan hoorde ik er alleen maar negatief commentaar over van collega's.
quote:Ik wil alleen maar zeggen dat acedemies zinloos zijn. rembrand had toch ook geen Rietveld Acedemie nodig?
Op dinsdag 18 november 2003 22:15 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Zelfs als het wel echt kunst(ig) zou zijn dan hangt het daar dus verkeerd. Maar dit topic ging niet echt over verkeerd beleid voeren
Een gast die ik ken maakt schilderijen in de stijl van Dali en Johfra. Hij mengt nog zelf zijn verf en is gek van de renesance stijl. Hij schilderd nog echt op de klasieke manier. Sommige schilderijen van hem lijken net fotoos, zo detailisties. Hij doet soms 10 jaar over een schilderij. En....
....Hij heeft er nooit een opleiding voor gedaan!
Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.
Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.
* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs
(Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)
[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 18-11-2003 22:32]
Nieuwe technieken bijleren lijkt me echt wel erg aantrekkelijk, daarom wil ik zelf misshcien iets van een avond iets doen ofzo. Als is het maar een halve cursus. (Ik ben een keer bij de SKVR geweest, qua resultaat knapte ik alleen een beetje af, maar nu heb ik toch zoiets van "als mijn eigen werk maar leuk wordt") En verder heb ik zelf geen model en andere leuke faciliteiten ofzo..
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 18-11-2003 22:32]
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ga volgend jaar denk ik op de HKU kijken bij Digitale Communicatie en Creatieve Therapie.* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAOV op dagonderwijs
(Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)
Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid
quote:Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Op dinsdag 18 november 2003 22:32 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid
quote:Mijn vader kan ook leuk tekenen, iig beter dan een hele zooi prutsers op vrije academies enzo. Al zeg ik het zelf. Maar als het gaat om het aan de man brengen, dan laat ie het wel een beetje liggen, ikzelf ook trouwens.
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.
Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.
quote:Ok, ja ik wil wel veel heh, tekenen EN ook nog een normale opleiding, maar ach, ik heb er zelf voor gekozen me zo in de shit te werken.
Op dinsdag 18 november 2003 22:34 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Maar tot nu toe wel, en ik heb een beetje het studieschema doorgekeken en het moet prima lukkenGoede studiewijzer enzo, alles wordt prima uitgelegd in de map.
quote:JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:
Heb je wel eens gezien wat voor rotzooi er allemaal hangt bij die Kunst Uitleen Centra? Is dat wat men leert op zo'n kunstacedemie? Beetje kliederen en klodderen? Als ik minister was en daar wat over te zeggen had, dan zou ik alle subsidies weer intrekken. Dan moeten kunstenaars weer kwaliteit maken om hun bende te kunnen verkopen.
quote:JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...
quote:Nouja, van die dingen die in openbare ruimtes hangen of op kantoren en scholen zijn vaak wel dingen die eigenlijk niemand echt mooi vind. Of het nou kunst is of niet, doe dan iets wat niet kunst is maar toch decoratief, vind ik dan
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:[..]
JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...
Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen. Voor de rest zouden alle spullen om je heen behoorlijk lelijk zijn (puur functioneel) en kun je ook bijvoorbeeld een mooie auto wel vergeten.
De schilders van vroeger waren voornamelijk commercieel bezig, ze moesten hun brood verdienen met schilderen. Er was toen nog geen fotografie, geen computer etc. dus schilderen was het enige alternatief voor een realistische afbeelding.
Overigens wordt er vaak lacherig gedaan over abstracte kunst, maar probeer maar eens een abstract schilderij te maken dat er een beetje redelijk uitziet. Dat is dus echt wel een kunst op zich. Bij abstracte afbeeldingen ga je eigenlijk uit van allerlei elementen die met vormgeving te maken hebben, zonder iets na te maken.
quote:Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat acedemies zinloos zijn. rembrand had toch ook geen Rietveld Acedemie nodig?
In de tijd dat schilders nog zelf hun verf moesten fabriceren, had zo'n acedemie nog nut. Tegenwoordig leer je er niks nuttigs.Een gast die ik ken maakt schilderijen in de stijl van Dali en Johfra. Hij mengt nog zelf zijn verf en is gek van de renesance stijl. Hij schilderd nog echt op de klasieke manier. Sommige schilderijen van hem lijken net fotoos, zo detailisties. Hij doet soms 10 jaar over een schilderij. En....
....Hij heeft er nooit een opleiding voor gedaan!
Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.
Meer commentaar lijkt mij overbodig.
quote:Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
Op woensdag 19 november 2003 01:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen.
quote:Hee, dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Is alleen totaal mislukt bij mij. Had er de dicipline niet voor. Hoop dat het bij jou wel lukt dan.
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:
* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs(Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)
quote:Ontwerpen is een creatief vak, dat versta ik persoonlijk onder kunst.
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef ThE_ED het volgende:
Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie
)
Ik zit er zelf tussenin (jij ook volgens mij?) dus ik programmeer mijn spellen zelf, doe zelf de graphics en de audio.
Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.
De opleiding die ik heb gevolgd aan de hogeschool voor de kunsten was voor computeranimatie, vormgeving voor televisie, video editing etc. Ook niet iets wat iedereen onder kunst zou vinden vallen.
quote:Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...
Op woensdag 19 november 2003 13:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie
)
quote:Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...
Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.
Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.
Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.
Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.
quote:Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind ook niet dat je er persé een opleiding voor moet hebben. Bedrijven vinden vaak van wel. Maar als het er op aan komt dan willen ze je portfolio zien, je diploma's daar kijken ze dan niet eens meer naar
Op woensdag 19 november 2003 14:05 schreef ThE_ED het volgende:
Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...
Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.
En inderdaad, je kunt wel een opleiding volgen voor ontwerpen of wat dan ook, maar het gaat er vooral om of je aanleg hebt, anders wordt het nooit wat.
Voor mij vallen creatieve vakken, waar je ook met je gevoel moet werken, fantasie moet hebben etc. onder kunst. Maar dat zal inderdaad niet iedereen met me eens zijn.
Dingen als vormgeving kun je niet puur door regeltjes leren, je moet er gevoel voor hebben of krijgen. Maar er zijn zeker wel een aantal handige regeltjes die je op een academie kunt leren.
En daarbij krijg je bij een academie de kans om ervaring op te doen en flink te experimenteren, waar bij een bedrijf vrijwel geen ruimte voor is. Plus dat je daar dus aardig wat goeie tips kunt krijgen plus stimulerende begeleiding.
Alleen is alles wat naar commerciele stijl ruikt bij een academie not done, terwijl dat het enige is waar bedrijven in geïnterresseerd zijn. Bij een bedrijf moet je elke kans aanpakken om iets aparts in je werk te kunnen toevoegen en vaak weet je van tevoren over welke elementen ze gaan zeuren. Maar toch helpt je ervaring ook veel bij het commercieel gerichte ontwerpen.
Groetjes!!
quote:Maar het is wel waar. Als men hedendaagse kunstenaars niet serieus willen nemen omdat ze ggeen papiertje hebben, moeten ze Rembrand, Van Gogh en Frans hals ook meteen niet meer serieus nemen.
Op woensdag 19 november 2003 02:15 schreef APK het volgende:[..]
Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.
Meer commentaar lijkt mij overbodig.
Talent heb je niet omdat je een diploma hebt gehaald. Je wordt met talent geboren en je kunt het niet aanleren door naar een acedemie te gaan.
Noem het maar dom, maar het is wel zo.
Veel mensen noemen de hedendaagse kunst 'mooi', maar de vraag is of ze het ook werkelijk menen. Hun smaak en interesse is meestal onderworpen aan hun imago. Diep van binnen verafschuwen ze moderne kunst, maar aangezien hun imago (dat ze zich hebben aangemeten), hun verteld dat ze moderne kunst mooi moeten vinden, maken ze zichzelf wijs dat het mooi is.
En zo zit het gewoon in elkaar.
quote:Bij mij in de buurt hangt allemaal shit van kunstacedemie patienten.
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:
JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!
Ze zitten zwaar aan de hardere drugs, en leven op kosten van de staat!
Bah!
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Bij mij in de buurt hangt allemaal shit van kunstacedemie patienten.
Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!
Ze zitten zwaar aan de hardere drugs, en leven op kosten van de staat!Bah!
quote:Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Bij mij in de buurt hangt allemaal shit van kunstacedemie patienten.
Ze zitten zwaar aan de hardere drugs, en leven op kosten van de staat!Bah!
Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)
Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.
quote:ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep
Op vrijdag 21 november 2003 11:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.
quote:Jaja tis nog vroeg he Ed
Op vrijdag 21 november 2003 11:15 schreef ThE_ED het volgende:[..]
ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep
quote:Voor jou mischien, maar ik vind mensen die aan de drugs zijn en op kosten van de staat leven nog triester, en de mensen die werkelijk geloven dat de rotzooi die ze fabriceren "kunst" genoemt kan worden, zijn helemaal triest.
Op donderdag 20 november 2003 23:02 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Triesteling
quote:Ja, 'verkoopkanalen'. Helaas is het probleem dat als je eenmaal voor het geld gaat schilderen, je de creativieteit vaakt dooft (althans dat wordt gezegd). Tenminste in de muziek is dat zo +)
Op vrijdag 21 november 2003 10:14 schreef BlueEyeZ het volgende:[..]
Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.
Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)
Rockacademie gaat dj's opleiden
TILBURG (ANP) - De Fontys Rockacademie in Tilburg begint in september 2004 met een vierjarige hbo-opleiding tot dj-producer. De opleiding wordt opgezet in overleg met de bekende diskjockeys en producenten Armin van Buuren en Ben Liebrand.
Volgens een woordvoerder van de Rockacademie is er in het eerste jaar van de opleiding plaats voor tien studenten. De Rockacademie leverde in september van dit jaar haar eerste afgestudeerden af. ,,We zijn nu een opleiding die zich richt op bas, drums, gitaar en zang'', zei directeur Gerard Boontjes van de Rockacademie maandag. ,,Maar de dance-industrie is ook heel groot. We willen met onze opleiding uiteindelijk het totale spectrum van de muziekwereld bestrijken. De nieuwe opleiding tot dj-producer is weer een stap in die richting.''
Boontjes benadrukte dat het niet de bedoeling is om radio-dj's op te leiden. ,,We gaan hier geen nieuw Ruud de Wildjes maken. Het gaat om dance-dj's."
Blikveld verbreden
Tijdens de opleiding wordt de studenten geleerd om te gaan met draaitafels, mengtafels, cd-spelers en effecten. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de zakelijke kant van het muzikantenvak en is er ruimte in het programma voor muziekgeschiedenis en muziektheorie. Samenwerking met de andere disciplines op de school moet het blikveld van de toekomstige dj's verbreden.
Dat lijkt mij vergelijkbaar, dat is precies het verhaal dat je hier ook leest als mensen de Kunstacademie verdedigen. Het is erg nuttig dat die mensen de zakelijke kant van het muziekvak leren en technisch beter onderlegd worden dan ze door hobby-en nu al zijn. Maar Ferry Corsten, Timo Maas en hoe heten al die lui hebben het ook prima gered voordat deze opleiding ooit in het leven werd geroepen. Dus nuttig en vooral erg leuk en interessant: ja. Noodzakelijk, om in die sector aan de bak te kunnen komen? Nee. Ook niet als die opleiding straks al 30 jaar bestaat, ook dan zullen er DJ's wereldberoemd worden die geen dag aan die opleiding hebben gespendeerd. Dat verschijnsel zie je in de creatieve beroepen nu eenmaal meer dan in meer 'gewone' sectoren, dat mensen heel ver kunnen komen zonder ooit de toneelschool of de schrijversvakschool te hebben gedaan.
Het conservatorium vond ik trouwens geweldig....als ik dat zou kunnen doen!!! ik wil er enorm graag heen...lichte muziek...zang...maar ik ben bang dat je dan in de goot te recht komt. Ik speel al 10 jaar piano en ik weet gewoon dat ik niet goed genoeg ben om daar iets mee te doen en ik ook te weinig oefen daarvoor maarrrrr....muziek is mijn grote liefde nog steeds
en tekenen....ik mag nou een strip tekenen voor iemand en het boek komt in Februari uit maar ik wil een goede opleiding met toekomst. Wat nu?
quote:Ik was daar ook, welke studie wil jij gaan doen?
Op maandag 24 november 2003 00:15 schreef Xonide het volgende:
Ik ben Zaterdag ook naar de open dag geweest in Hilversum (Hku/kmt) en idd, wat lopen daar veel lekker wazige figuren rond. De sfeer die daar hing was echt geweldig. Lekker megedaan met een paar workshops, lekker kunnen praten met een paar studenten daar. Was echt een geweldig ochtendje. ik ga me dus nu ook voor de 100% inzetten voor de toelatingsopdrachten. Daarbij komend dat het gelijk me eerste stukje rijden was sinds ik me rijbewijs heb gehaald een paar dagen geleden... Het maakte het allemaal compleet!
Ik zit te denken aan interaction design of Animation/Animatronix
quote:In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
Op woensdag 19 november 2003 14:08 schreef Silmarwen het volgende:
In Enschede op het Saxion kun je ook een kunst opleiding volgen.Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.
Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.
quote:Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd
Op dinsdag 25 november 2003 11:45 schreef meXXmo het volgende:
In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
quote:Aha. Ik heb alleen wel eens van de naam gehoord, verder niks eik. Ik ben dus zo'n 'onwetende'
Op dinsdag 25 november 2003 17:59 schreef thaleia het volgende:[..]
Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd
quote:ik kijk naar de resultaten!
Op zondag 30 november 2003 14:39 schreef saikomaniac het volgende:
Heej Karzeuler wat verspreid je een hoop ongefundeerd proleten gezever. Alsof alle academies volzitten met junks en er alleen maar autonomen rondlopen. Ik zit zelf op een kunstacademie en het is daar keihard werken. Ik ben er 80 uur per week mee bezig en dan kom ik hier en zie een simplistisch onwetend uitvaagsel even de kunst verklaren en het afdoen als onzin. Wees wijzer en hou je onnozele uitspraken voor je.
quote:Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Op dinsdag 2 december 2003 13:24 schreef saikomaniac het volgende:
Kijk dat jij het niet begrijpt wil het nog niet zeggen dat het maar onzin is.
quote:Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw.
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:
Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
quote:Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
Op donderdag 4 december 2003 00:39 schreef APK het volgende:[..]
Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw. [afbeelding]
quote:Het zou leuk zijn als je eens een keertje 'voor zover ik weet' of 'in mijn opinie' zou gebruiken.
Op donderdag 4 december 2003 10:43 schreef Karzeuler het volgende:
Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
Doei.
quote:Ik ben deze week aan de academie voor schone kunsten van Antwerpen begonnen aan een studie vrije schilderkunst.
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
Dat is gelukkig wat anders dan die vage autonome opleidingen op academies die je hier vaak tegenkomt, waar je al direct gedwongen wordt om zo abstract en vaag mogelijk te denken zodat je helemaal klaargestoomd wordt voor de moderne kunstwereld, en uiteindelijk nog geen fatsoenlijk schilderij kunt maken.
Leuk dat dit topic weer omhoog geschopt isquote:Op zaterdag 6 december 2003 00:38 schreef jaap393 het volgende:
Ik ben deze week aan de academie voor schone kunsten van Antwerpen begonnen aan een studie vrije schilderkunst.
En daar is het gelukkig nog wel het geval dat je eerst een goede basis krijgt, je leert eerst goed tekenen en schilderen, stillevens, model, anatomie en het kopieëren van een klassiek schilderij, en daarna kun je wat met die basiskennis gaan doen.
Zo moeilijk is dat nietquote:Op donderdag 10 maart 2005 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
want ik ben me echt het ik-weet-net-wat aan het zoeken naar een particuliere opleiding tot fotograaf
Wat is dat nou weerquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:04 schreef _Supreme het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor Digital Video Design op HKU....
bestaat nu 4 jaar...quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer
Het lijkt wel of ze daaro elke week een nieuwe studierichting bedenken.
Deze opleiding wordt aan dezelfde faculteit gegeven als waar ik zelf zit: Kunst, Media & Technologiequote:
quote:De opleiding BAT Digital Video Design leert je de belangrijkste onderdelen van een audiovisuele productie met een grote nadruk op multimedia en mixed media toepassingen. Je leert de beeldende mogelijkheden van digitale technieken benutten en zoekt bij het realiseren van ideeën naar een pakkende, visuele vorm en stijl. Het accent ligt daarbij op niet-conventionele toepassingen van video- en filmtechnieken.
Leuk!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:49 schreef Augustina het volgende:
Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan een van de faculteiten aan de AHK!
Yesssss!!!!
Hey leuk zeg! Ik ga Museologie doen. Wat doe jij?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:34 schreef Trigger_Hippie het volgende:
[..]
Leuk!
Ik studeer ook aan de AHK. Welke opleiding ga je doen?
Das balen! Wat ga je nu doen? Die OpenStudio cursus?quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:29 schreef _Supreme het volgende:
Ben niet aangenomen
"zeker potentie! Volg een cursus bij OpenStudio" zeggen ze
Nee, In Maastricht.(Academie voor Beeldende Kunsten)quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:36 schreef nozem het volgende:
Waar studeer je SEMTEX? Sint Joost?
Mijn broer is daar 2 jaar geleden afgestudeerd, ik ben er ook meerdere malen geweest. Erg fijne en inspirerende omgeving.
Ja dat hoor ik ook wel meerquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, In Maastricht.(Academie voor Beeldende Kunsten)
Het St. Joost is een chaotische kutbende, sorry
Zoals het hoort, dus.quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef SEMTEX het volgende:
Eh nee mis, je hoort iets op te steken van een Academie. Dat ze je maar wat laten aankloten zonder je goed te begeleiden of naar zelfstandigheid begeleiden vind ik niet 'zoals het hoort'.quote:
Het enige wat je hoort op te steken op een kunstacademie is dat je daar als kunstenaar niets te zoeken hebt. Niets mis met de St. Joost dus...quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eh nee mis, je hoort iets op te steken van een Academie. Dat ze je maar wat laten aankloten zonder je goed te begeleiden of naar zelfstandigheid begeleiden vind ik niet 'zoals het hoort'.
Gaan we weer.....quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het enige wat je hoort op te steken op een kunstacademie is dat je daar als kunstenaar niets te zoeken hebt. Niets mis met de St. Joost dus...
Die mening hadden de mensen van het laatste algemene (dus niet specifiek over creatieve studies) kwaliteitsonderzoek ook, want ze wezen die universiteit waar je het meest als een kleuter bij het handje wordt genomen als beste aan. Je bent dus in goed gezelschap.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:44 schreef SEMTEX het volgende:
Eh nee mis, je hoort iets op te steken van een Academie. Dat ze je maar wat laten aankloten zonder je goed te begeleiden of naar zelfstandigheid begeleiden vind ik niet 'zoals het hoort'.
tjah, ik weet het echt nog niet, mijn hele plannen zijn nu overhoop gehaaldquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:25 schreef Augustina het volgende:
[..]
Das balen! Wat ga je nu doen? Die OpenStudio cursus?
Trigger_Hippie, still alive?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:34 schreef Trigger_Hippie het volgende:
[..]
Leuk!
Ik studeer ook aan de AHK. Welke opleiding ga je doen?
Chaotischquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, In Maastricht.(Academie voor Beeldende Kunsten)
SEMTEX is niet zo van de Vrije Kunsten, he...quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Chaotisch
Als dat er niet zou zijn, zou ik ook nooit op een kunstacademie zitten
wat een mensenkennisquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
SEMTEX is niet zo van de Vrije Kunsten, he...
Die ziet het liefste dat 'n Grote Meneer haar penselen afpakt en het schilderen voor haar doet. "Ach, wilt u hieronder nog wel even tekenen, mevrouw?"
Er is een verschil tussen 'als een kleuter bij het handje nemen' en je gewoon op een goede manier te begeleiden naar zelfstandigheid.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:51 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die mening hadden de mensen van het laatste algemene (dus niet specifiek over creatieve studies) kwaliteitsonderzoek ook, want ze wezen die universiteit waar je het meest als een kleuter bij het handje wordt genomen als beste aan. Je bent dus in goed gezelschap.
(Het mag duidelijk zijn dat ik de mening van de betreffende commissie niet deel)
Dat je uberhaupt de schilderkunst met mij associeert, geeft al aan dat je me niet kentquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
SEMTEX is niet zo van de Vrije Kunsten, he...
Die ziet het liefste dat 'n Grote Meneer haar penselen afpakt en het schilderen voor haar doet. "Ach, wilt u hieronder nog wel even tekenen, mevrouw?"
Jij begrijpt best dat "als een kleuter bij het handje nemen" enigszins gechargeerd is, en dat dat voor de strekking verder geen verschil maakt. Ik hou niet van schoolsheid in het hoger onderwijs, kant-en-klare opdrachten waarin stap voor stap verteld wordt hoe je te werk moet gaan en je keurig je voldoende haalt als je maar netjes de richtlijnen volgt en de boel op tijd inlevert (maar oh wat zijn de studenten zelfstandig, want het onderwerp mogen ze wel degelijk zelf invullenquote:Op vrijdag 1 april 2005 18:15 schreef SEMTEX het volgende:
Er is een verschil tussen 'als een kleuter bij het handje nemen' en je gewoon op een goede manier te begeleiden naar zelfstandigheid.
Mens, ik zit je maar een beetje te pesten...quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt de schilderkunst met mij associeert, geeft al aan dat je me niet kent
Tis tenslotte 1 aprilquote:Op vrijdag 1 april 2005 19:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Mens, ik zit je maar een beetje te pesten...
Gelukkig zijn er altijd wel een aantal studenten die het de moeite waard maken.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:52 schreef thaleia het volgende:
Jij begrijpt best dat "als een kleuter bij het handje nemen" enigszins gechargeerd is, en dat dat voor de strekking verder geen verschil maakt. Ik hou niet van schoolsheid in het hoger onderwijs, kant-en-klare opdrachten waarin stap voor stap verteld wordt hoe je te werk moet gaan en je keurig je voldoende haalt als je maar netjes de richtlijnen volgt en de boel op tijd inlevert anders":
Ik heb dat heel sterk ervaren tijdens de open dag en het toelatingsexamen op die academie en hoe-die-nie ook. Het is misschien niet eens de manier van begeleiden/lesgeven, de organisatie is gewoon heel erg raar. Ik heb tenslotte geen lessen gevolgd daar, dus kan er ook niet echt over oordelen. De open dag was ook erg rommelig, ongeorganiseerd.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:52 schreef thaleia het volgende:
Er zijn in dit land nog wel studies waar de schoolsheid nog niet zo hard heeft toegeslagen, en die zou je "een chaotische kutbende" kunnen noemen, ja. Dat zou je kunnen doen.
Reinwardt Academie, leuk! Succes komend jaarquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:30 schreef Augustina het volgende:
Hey leuk zeg! Ik ga Museologie doen. Wat doe jij?
[..]
Trigger_Hippie, still alive?
Wow leuk!! Jij ook succes met de rest van je studie!!quote:Op zondag 3 april 2005 10:49 schreef Trigger_Hippie het volgende:
[..]
Reinwardt Academie, leuk! Succes komend jaar![]()
Ik doe nu de opleiding theatermaker aan de Theaterschool.
Is ook nergens voor nodig, tenzij je realistisch schilder wilt worden natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:18 schreef n-wave het volgende:
ik ben mij er helaas van bewust dat realistisch tekenen en schilderen niet mijn sterkste punt zijn omdat de kunstzinnigheid lang ver verborgen in me zat.
Nee, ik studeer allang niet meer.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tis tenslotte 1 april
Maar vertel eens, heb jij je studie al afgerond? Wat doe je nu?
Euh.. doe je dan niet gewoon Music Management?quote:Op zondag 17 april 2005 20:44 schreef Stratagem het volgende:
Ik ga volgend jaar Kunst & Economie doen aan de HKU,
en wil als afstudeerrichting Music Management gaan kiezen.
Het lijkt me echt superleuk om de hele dag met muziek bezig zijn, zonder het zelf te moeten kunnen maken.![]()
Ah okquote:Op maandag 18 april 2005 15:01 schreef Stratagem het volgende:
Inderdaad, maar het eerste jaar heet gewoon voor iedereen Kunst & Economie, en daar heb je dan na dat eerste jaar vijf afstudeerrichtingen in
Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van..quote:
Er zullen toch nog wel meer scholen zijn waar die opleiding gegeven wordt?quote:Op maandag 18 april 2005 18:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van..Ik begreep wel waarom de opleiding uit mijn test kwam.. maar ik denk toch dat ik een andere opleiding ga doen.
Niet dat ik weet.. volgens mij niet..quote:Op maandag 18 april 2005 18:34 schreef SEMTEX het volgende:
Er zullen toch nog wel meer scholen zijn waar die opleiding gegeven wordt?
dat had ik ook maar het gebouw went snel zat. Bedoel je het trouwens het gebouw aan de IBBlaan. Het eten is er wel okayquote:Op maandag 18 april 2005 18:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van..![]()
Ehmmm kweenie, paarse deur naast de Expo. Midden in de stadquote:Op maandag 18 april 2005 23:28 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
dat had ik ook maar het gebouw went snel zat. Bedoel je het trouwens het gebouw aan de IBBlaan. Het eten is er wel okay
hmn dat gebouw ken ik niet. ik zit in het hoofdgebouwquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:12 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ehmmm kweenie, paarse deur naast de Expo. Midden in de stad
Het is een aparte faculteit, zit niet in het hoofdgebouwquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:24 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
hmn dat gebouw ken ik niet. ik zit in het hoofdgebouw
Daar zit ik op school. DAt is de interfaculteit van de HKU, het hoofdgebouw van de opleiding Kunst & Economie. Gister na lange tijd weer geweest (ik loop nu stage, derde jaars) en het was weer fijn om op mn schooltje te zijnquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:12 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ehmmm kweenie, paarse deur naast de Expo. Midden in de stad
ey gekke_sandra, ik doe deze studie, ben nu derde jaars. ik doe de afstudeerrichting Entertainment Management. Als je info wil, moet je t maar ff aangeven.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Uit mijn test kwam kunst&economie. Iemand hier die de studie doet?
Ik ga toch maar eens een kijkje nemen, morgen is de open dag op Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
Fontys geeft iets soortgelijks.quote:Op maandag 18 april 2005 18:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zullen toch nog wel meer scholen zijn waar die opleiding gegeven wordt?
Ik heb wel een paar vraagjesquote:Op woensdag 20 april 2005 09:25 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ey gekke_sandra, ik doe deze studie, ben nu derde jaars. ik doe de afstudeerrichting Entertainment Management. Als je info wil, moet je t maar ff aangeven.
(en anderen natuurlijk ook)
Ik zat ook in de loting. Ik had er wel voor gezorgd dat ik ook bij andere opleidingen stond ingeschreven (iets van communicatie aan de HvU)quote:Op woensdag 20 april 2005 09:49 schreef Stratagem het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar vraagjes![]()
Moest jij ook al loten voor de toelating? En hoe groot is de kans eigenlijk dat je wordt ingeloot? Ik ben maar bezig met zo hoog mogelijke punten te halen, om mn kansen te vergroten.En kan je na het eerste jaar ook echt 'toegang' geweigerd worden tot een afstudeerrichting, omdat deze bv. al vol zit?
Ik heb een toelatingsgesprek gehad voor DVD op HKU. Ehm, de sfeer is best relaxed tijdens het gesprek, maar je moet echt de allerbeste kanten van jezelf showen, en echt laten zien dat jij bent wat ze zoeken.. als je al een beetje afwijkt, zo had ik een script bij me ("daar draait het bij DVD niet om, wij maken korte cliptachtige visual filmpjes") en ik was erg jong. (16)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:06 schreef Pimpelmees het volgende:
Heeft iemand al een toelatingsexamen gedaan aan de HKU (ik doe toelating Image and Media Technology) ?
Ik heb hem volgende weekBen me al druk aan het voorbereiden, zowel materieel als mentaal.
Heeft iemand nog tips voor deze toch zware toelating?
C&MD is ook zo'n combinatie geval. De opleiding wordt verzorgd door zowel de Willem de Kooning academie, als de HRO. We hebben een technisch deel, een marketing deel en een design deel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:42 schreef ijsmeis het volgende:
Ik weet niet zeker of mijn opleiding ook behoort tot de creatieve studies.
Ik vind van wel.
Ik doe namelijk Multimedia Vormgever en het belangrijkste is natuurlijk creativiteit.
ik ga nu ook CMD doen in Breda... heb er minder zin inquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Toeps het volgende:
[..]
C&MD is ook zo'n combinatie geval. De opleiding wordt verzorgd door zowel de Willem de Kooning academie, als de HRO. We hebben een technisch deel, een marketing deel en een design deel.
Wat was je eerste keuze?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:26 schreef _Supreme het volgende:
[..]
ik ga nu ook CMD doen in Breda... heb er minder zin in
*zucht* 2e keuze's
Maar ik neem aan dat dat een hoger niveau is dan het MBO.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:11 schreef Toeps het volgende:
[..]
C&MD is ook zo'n combinatie geval. De opleiding wordt verzorgd door zowel de Willem de Kooning academie, als de HRO. We hebben een technisch deel, een marketing deel en een design deel.
Game design & development (gdd)..... aangenomenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 01:06 schreef Pimpelmees het volgende:
Heeft iemand al een toelatingsexamen gedaan aan de HKU (ik doe toelating Image and Media Technology) ?
HBO is het.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:29 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat dat een hoger niveau is dan het MBO.
Dat doe ik namelijk (nog) .
Heb jij toevallig je toelatings examen nog op je pc staan?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:58 schreef Jebus het volgende:
[..]
Game design & development (gdd)..... aangenomen![]()
![]()
Ey tof man! Kom ik je hopelijk tegen!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:53 schreef dfr0st het volgende:
Ik doe dus 3de jaar Digital Media Design aan de HKU te Hilversum. Ik zal even snel vertellen hoe ik daar terecht ben gekomen.
Ik deed daarvoor Technische Bedrijfkunde en tijdens mijn lessen psychologie moesten we onszelf analyseren en ons motivaties zoeken. Daaruit kwam naar boven dat ik na mijn studie alleen maar dingen aan het doen was die niks met mijn studie te maken hebben. Websites, flyers, fotografie enz
Ik ben toen gestopt en heb toen alles wat ik leuk vond en alles wat ik niet leuk vond opgeschreven. Uit mijn lijstje kwam naar voren dat ik inderdaad iets met vormgeving moest gaan doen. Dus ik ben opleidingen gaan zoeken die bij het lijstje passen. Ongeacht waar ze in nederland zaten dus ik ging op een gegeven moment vanuit eindhoven richting Rotterdam naar een opendag met mijn lijstje. Volgens mijn naar http://www.glr.nl/ maar dat weet ik niet zeker.
Daar aangekomen heb ik met de leraren gepraat en mijn lijstje voorgelegd. En die hebben me doorverwezen naar de HKU. Ook daar ben ik tijdens de opendag met mijn lijstje langs de leraren gegaan. En ben dus uiteindelijk bij DMD beland en heb me aangemeld.
Toen kwam dus de toelatings "examen". Je moest eerst op papier een opdracht maken en een motivatiebrief schrijven. De motivatiebrief is het belangrijkste voor je toelating, want als je wordt uitgenodigd op gesprek dan gaan ze daar het meeste op in.
Ik heb dus bovenstaand verhaal verteld en ben dus toegelaten. En nu dus 3 jaar verder plus afgelopen maandag mijn toelatingsgesprek voor het master traject gehad. Ook hier ging het weer om motivatie en heel goed kunnen vertellen waarom JIJ master traject in wil en niet het batchlor traject.
http://www.forestpoker.com
Enthousiast zou ik zeker doen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:14 schreef Pimpelmees het volgende:
- > FILMPJE OMA
Het lijkt me een goed plan om dat gesprek lekker enthousiast in te gaan, toch?
rafterman.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:22 schreef -DailaLama- het volgende:
Zitten hier ook Minerva (Groningen) mensen?
Niet dat ik dat doe, maar ben wel geinteresseerd.
Bij mij komt er elke keer weer een sociale opleiding uit (en kunst), en zoals iedereen weetquote:Op maandag 18 april 2005 18:08 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, ik heb een test gedaan, omdat ik niet wist welke studie bij me paste. Er kwam Kunst&Economie uit. Ik ben toen gaan kijken, maar het gebouw sprak me helemaal niet aan. Ik kreeg er een benauwd gevoel van..Ik begreep wel waarom de opleiding uit mijn test kwam.. maar ik denk toch dat ik een andere opleiding ga doen.
Rotterdamquote:Op woensdag 1 juni 2005 08:49 schreef Dakota het volgende:
[..]
o en toeps, waar ga je die opleiding doen ??
Voor welke opleiding deed je toelating? Ik zag bij ons (hku kmt) alle zenuwachtige mensen alweer op het bankje zittenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:12 schreef Pimpelmees het volgende:
Had vandaag mijn toelatingsexamen.
Volgens mij vonden ze het wel leuk dat ik zo enthousiast was, maar hadden ze hun twijfels waarom ik nou juist déze studie gekozen had..
Het is afwachten.. . ben in ieder geval van die stress van die opdrachten af... pff, wat een werk.
Er zei nog wel iemand "in ieder geval bedankt voor het komen en wellicht tot volgend jaar".
vond ik niet zo'n leuk afscheid eigenlijk![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:22 schreef -DailaLama- het volgende:
Zitten hier ook Minerva (Groningen) mensen?
Niet dat ik dat doe, maar ben wel geinteresseerd.
En ik en nietzman representen ook Minerva.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:49 schreef Dakota het volgende:
[..]
rafterman.
o en toeps, waar ga je die opleiding doen ??
Dan heb ik jou vast gezien!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:38 schreef Jebus het volgende:
[..]
Voor welke opleiding deed je toelating? Ik zag bij ons (hku kmt) alle zenuwachtige mensen alweer op het bankje zitten![]()
In mijn geval maakte dat niks uit hoor. Ik zei nog "misschien tot volgend jaar", kreeg ik als antwoordquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:52 schreef Pimpelmees het volgende:
[..]
Dan heb ik jou vast gezien!Ik zat ook daar op dat bankje
die lui maken je wel onzeker zeg... ze zullen niet een keertje zeggen "oh leuk gedaan!" ofzo
opleiding: IMT
En ik had maar allemaal 2tjes en 3tjes op mijn rapportjequote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:23 schreef Jebus het volgende:
[..]
In mijn geval maakte dat niks uit hoor. Ik zei nog "misschien tot volgend jaar", kreeg ik als antwoord
" ja we zien wel"Dat terwijl ze wel enthousiast waren enzo
Maarja je krijgt zo'n rapportje opgestuurd en ik had gemiddeld 4,5/5 (je moet 3 ofzo hebben om toegelaten te worden) dus die opmerkingen op het eind doen ze volgens mij gewoon expres om je onzeker te maken
En nu ben je balletdanser?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bij mij zeiden ze dat ik in het verkeerde lokaal zat.
.
Bij welke studie?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:41 schreef APK het volgende:
Bij mij zeiden ze meteen dat ik aangenomen was.![]()
MA-ISCA, geen idee of het nog bestaat bij de HKU.quote:
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè?quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
MA-ISCA, geen idee of het nog bestaat bij de HKU.
Niet afgemaakt en toch een diploma gekregen
Dat toonde voor mij aan dat het om de centen ging bij al die studierichtingen op de creatieve computer afdelingen.
Wij kregen les van een of andere veredelde concierge (Wiel Nogwat) en een figuur uit de staff (Mels Nogwat) die ons een uiterst creatieve studie voor kunstenaars hadden beloofd en niet verder kwamen dan het leren hoe je 'Hello world' in C++ op je monitor kon toveren.
volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheidquote:Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
Niks zuur. De subsidies zijn op en momenteel sta ik om 08.00u op het CS te Amsterdam om een loodzware en zwaar onderbetaalde studie tot groundsteward te volgen op Schiphol (als bijbaan).quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef Roache_ het volgende:
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè?En toch nog klagen dat het allemaal zo commercieel is geworden. Tegenwoordig...
Of is dat al wat te zuur?
Discuseren over kunst kan in TTK, inclusief Dali-bash topicsquote:Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheidneem het maar aan en ga jezelf kastijden !. De productie van Jofhra en zijn mede neo-(sur)realisten kan ik het beste omschrijven als kwalitatief goed geschilderde kitsch, de techniek druipt er vanaf, waarvoor ik bewondering heb, maar een samenhang in zijn/hun ouvre is totaal zoek en komt niet verder dan t predikaat 'leuk surrealistisch plaatje'... dit is mijn mening ja maar gek genoeg hanteerd de 'gevestigde orde' ongeveer dezelfde kwalificatie. Voor de overgrote meerderheid van kunstbarbaren grenst een dergelijke omschrijving aan heiligenschennis maar das ook niet anders te verwachten van simpele zielen (sorry) voor wie kunst niet veel meer omvat dan een knusse figuratieve voorstelling dat 'realistisch' geschildert is... ik bedoel als zelfs werk van Segrelles of Royo voor 'kunst' doorgaat
ik bedoel er is niet voor niets een heel museum aan Cobra gewijdt, schaam je om Appel geen kunst te noemen !
Kijk simpele zielen lopen ook weg met werk van bv Howson of Giger maar daar is niet veel discussie over mogelijk, daar spreekt visie uit dat uniek is qua stijl en idioom, ze maken geen slecht gelukte kopieen in de stijl van grote voorgangers. Voor t leerproces is deze werkwijze echter wel raadzaam . hmm waarom ga ik hier eigenlijk op in
![]()
Master of Image Synthesis and Computer Animation.quote:
Het klinkt in elk geval fantastisch.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:13 schreef APK het volgende:
[..]
Master of Image Synthesis and Computer Animation.![]()
Mijn broer hebben ze toegelaten voor ID toen ie 16 was, dus het hangt er gewoon vanaf hoe goed je bent (en hoe goed je kan lullen). Maar ze verwachten wel een soort volwassenheid die bij veel mensen die van de middelbare school komen ver te zoeken is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:33 schreef _Supreme het volgende:
Mensen die op HKU zijn toegelaten,
hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:10 schreef APK het volgende:
Is de HKU inmiddels de grootste?
Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
Audio Design is veel toffer, dat is het verschilquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef Jebus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).
Idd... zeker als je de Master doet bij de Fashion Design...quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:ontopic! : HKU is zeer zeker een aanrader voor elke richting die je op wilt. De begeleiding is uitstekend en de docenten zijn deskundig, echter je moet geestelijk wel op een iets ander/hoger niveau denken dan een doorsnee leeftijdsgenoot ... hiermee doel ik op (afhankelijk van je richting) op de kritiek/commentaar die je zult krijgen op je werk, je moet wel snappen wat ze bedoelen anders komt het over als elitair gezever en kun je de plank goed misslaan als je het niet snapt of in de wind slaat.. maar hier word je ook in getraind hoor.Als je voor de 'nieuwe media' studies gaat heb je daar niet zoveel last van in t , in t begin.
Eergister dus?quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik feite heb ik gister mijn P gehaald gister!![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik feite heb ik gister mijn P gehaald gister!![]()
Oja.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Audio Design is veel toffer, dat is het verschil
Wat is AHK.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef Nora. het volgende:
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
Het is nog steeds februari hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:50 schreef innepin het volgende:
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
Waarom? Rietveld lijkt mij echt vreselijk....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
Ja, dat weet ik - maar in de brief zeiden ze dat de selectiedagen in februari zouden zijn. Dan verwacht ik half februari toch wel een datum te weten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het is nog steeds februari hoor.
Je kan vantevoren alvast bezig met een portfolio samenstellen, veel opleidingen hebben al een lijstje met dingen die je moet kunnen laten zien bij je toelating.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:10 schreef Nora. het volgende:
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
Erg hè, dat je er iets voor moet doen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU![]()
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
"Ik wil van mijn hobby mijn beroep maken...."quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel![]()
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.quote:
Ik heb dan ook ervaring en een portfolioquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:08 schreef innepin het volgende:
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
Doe es normaal, en doe alsjeblieft niet alsof je mij bent of kent. Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:14 schreef APK het volgende:
[..]
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"
Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.![]()
En toch is het zo, van die 'X-factor'.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:28 schreef innepin het volgende:
Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.
De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huiliequote:Je advies zal heus wel goedbedoeld zijn, maar het komt niet erg aardig over
Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.quote:
Dat zeg ik toch ook niet? Maar jij bent niet van de toelatingcommissie, of wel soms?quote:De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huilie![]()
Zoals ik zeg, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. En nou mag je wel weer ophouden met mij te vertellen wat ik moet doen; ik weet al genoeg zonder jouw betweterige gezeik.quote:JIJ moet iets laten zien en niet gaan zeuren dat je nog een zware studie volgt oid.
Hup!
Aan het werk!![]()
succes ermee in ieder geval. ik zou in eeste instantie gaan begeleiden bij de toelatingen maar ik kan niet op 24 maartquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU![]()
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
Want???quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
Aanmoedigende sarcasme is dus duidelijk een stapje te ver voor jou.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:25 schreef innepin het volgende:
Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.
Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.quote:
Ik vind Minerva wel aardig geregeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?
Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:10 schreef APK het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.![]()
Ach, het is vast beter dan de kunstacademie in Kampen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:56 schreef Nora. het volgende:
[..]
Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??
Anton Pieckquote:Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
De kunst stelt de afgelopen 50 jaar al amper iets voor.
Jup.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?
Staat als het goed is op de site?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:27 schreef Nora. het volgende:
Weet iemand hoeveel er bij de Filmacademie doorgaan naar de gespreksrondes?
En wat houdt dat in? Welke school?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Staat als het goed is op de site?
Anyway, Kunst & Technieker meld zich!![]()
Het is op veel academies slecht geregeld, maar dat geldt ook voor andere opleidingsinstituten hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:57 schreef innepin het volgende:
Ik had vandaag toelatingsdag op de HKU voor Graphic Design....
En ik ben aangenomen![]()
Yay me.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
![]()
Ook prettig dat je het meteen weet.
Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Inderdaad.Het was allemaal veel wachten, maar toch! Beter dan een brief over twee weken.
Programma:
9 uur binnenkomst
9.30 portfolio e.d. neerleggen, en dan wachten maar....
12.00 uitslag: wie gaat er door naar de middagronde? Ik dusweer een half uur wachten.
12.30 start interviews over portfolio / ter plekke opdracht maken.
15.15 klaar. weer wachten.
16.15 uitslag
pfffff, ik ben blij dat ik klaar ben![]()
Nou ja, het is in principe hetzelfde, alleen hebben ze maar de helft van de mensen ook daadwerkelijk de opdracht daar laten doenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:54 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.![]()
Ja, en weer opnieuw beginnenquote:
Ik lekker ooookquote:Op dinsdag 21 maart 2006 07:46 schreef Fonzarelli het volgende:
Ben al een tijdje aangenomen op de WdKA voor Advertising!!!
![]()
Je krijgt van tevoren een paar opdrachten mee die je moet laten zien, plus je portfolio met je kunstjes. Verder gaan ze wat vragen stellen (waarom wil je deze richting op enz.). Succes!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, en weer opnieuw beginnen![]()
Ik hoor sowieso altijd veel goeds over Den Haag, maar dat ligt gewoon niet echt bij me in de buurt en verhuizen is voor mij geen optie.
Wel tof dat het bij jullie wel goed geregeld is. Zo hoort het.
http://www.saxion.nl/knt/voltijd/enschede/kortquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:05 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
En wat houdt dat in? Welke school?
Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of nietquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:46 schreef killingcupid het volgende:
[..]
Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.
En ZO goed is het nou ook weer niet geregeld hoor. Er zijn altijd negatieve punten te bedenken natuurlijk, maar dat heb je overal.
Heb je ergens een portfolio met werk online? Eventueel een linkje via de mail/pm?![]()
Een zelfpotret maken (maar niet ala van gogh ofzo), en een storyboard van bnn, en 15 of 20 stuks eigen werk. En een goede babbel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Dat begrijp ik, maar dan ben ik zelf nog wel benieuwd naar je werkquote:Op zondag 26 maart 2006 03:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of niet![]()
Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef ma_jojo het volgende:
Zaterdag een kijkje nemen op de open dag van deHKU
.
Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te makenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo...En niemand die even een verhaaltje vertelde over de opleiding. Er zaten gewoon een paar ongeïnteresseerde studenten met wat van hun werk, zonder uitleg, zonder enthousiasme. 't was echt niets.
Succes
Nou ja, ik ging voor Graphic Design, toch ook niet een heel erg zweverige opleiding. En toch.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken.
In InDesign je eigen dagboek maken, en vullen met rare dingetjes?quote:Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt![]()
Wat ik heb gedaan is die combineren met de vraag over favoriete ontwerpers enzo. Ik heb een dagboek geschreven, met een boel leuke plaatjes en mijn mening verwerkt in dat dagboek. Maar ik ben ook mensen tegengekomen die per dag één kunstwerkje hadden gemaakt, bijvoorbeeld. Het is juist de bedoeling dat de opdracht heel vrij isquote:Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt![]()
kloptquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken.
Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.quote:Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, ik ben nu 20 en wil zodra ik 21 ben een intake gaan doen bij het WdkA in Rotterdam. Mensen die al met deze school ervaring hebben? Het liefst wil ik een beetje peuteren met Adobe en Macromedia pakketjes, dus ik denk dat ik Grafisch ontwerpen ga kiezen.
Uitdaging kan geen kwaad, als het accent maar ligt op het ontwerpen van 'insert object' in 2d-vormen. Advertising, typografie, het klinkt allemaal best interessantquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:55 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.
Weer een geniale creatieveling die een kunstopleiding gaat volgen omdat de HKU zoveel mogelijk studenten nodig heeft.quote:Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef nus het volgende:
thnxz innepin:) Ik dacht dat je echt een dagboek moest schrijven of zo, maar je kan dus alle kanten op![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |