abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14742705
Ik ga volgend jaar denk ik op de HKU kijken bij Digitale Communicatie en Creatieve Therapie.

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 18-11-2003 22:32]

dinsdag 18 november 2003 @ 22:31:37 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742709
Ik ben ook niet echt zo van de academie hoor, maar ik snap wel dat andere mensen er wel heen willen. Ook de oude meesters hadden vaak scholing; jaren in dienst bij een nog oudere meester. Voor mezelf heb ik meer het idee dat het uit mezelf moet komen, iemand die wel kunstacademie heeft me om die reden ook de academie afgeraden; ik ben qua tekenen gewoon een veel te eigenwijze eikel die doet zoals hij het zelf wil.

Nieuwe technieken bijleren lijkt me echt wel erg aantrekkelijk, daarom wil ik zelf misshcien iets van een avond iets doen ofzo. Als is het maar een halve cursus. (Ik ben een keer bij de SKVR geweest, qua resultaat knapte ik alleen een beetje af, maar nu heb ik toch zoiets van "als mijn eigen werk maar leuk wordt") En verder heb ik zelf geen model en andere leuke faciliteiten ofzo..

[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 18-11-2003 22:32]

[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:32:28 #53
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742734
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ga volgend jaar denk ik op de HKU kijken bij Digitale Communicatie en Creatieve Therapie.

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAOV op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid

[KNE]-Mod
pi_14742809
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:32 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Bevalt dat LOI een beetje? ik wil misschien HBO gaan doen oid

Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Maar tot nu toe wel, en ik heb een beetje het studieschema doorgekeken en het moet prima lukken Goede studiewijzer enzo, alles wordt prima uitgelegd in de map.
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:34:52 #55
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742820
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:

Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.

Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.

Mijn vader kan ook leuk tekenen, iig beter dan een hele zooi prutsers op vrije academies enzo. Al zeg ik het zelf. Maar als het gaat om het aan de man brengen, dan laat ie het wel een beetje liggen, ikzelf ook trouwens.
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:37:17 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14742903
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:34 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Joh ik ben nog maar 1 weekje bezig
Maar tot nu toe wel, en ik heb een beetje het studieschema doorgekeken en het moet prima lukken Goede studiewijzer enzo, alles wordt prima uitgelegd in de map.

Ok, ja ik wil wel veel heh, tekenen EN ook nog een normale opleiding, maar ach, ik heb er zelf voor gekozen me zo in de shit te werken. Ik kan vast ergens subsidie krijgen, maar daar heb ik geen zin in. Ben benieuwd wat ik nu allemaal weer ga doen
[KNE]-Mod
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:41:51 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14743077
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:
Heb je wel eens gezien wat voor rotzooi er allemaal hangt bij die Kunst Uitleen Centra? Is dat wat men leert op zo'n kunstacedemie? Beetje kliederen en klodderen? Als ik minister was en daar wat over te zeggen had, dan zou ik alle subsidies weer intrekken. Dan moeten kunstenaars weer kwaliteit maken om hun bende te kunnen verkopen.
JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
quote:
Echt, hebben die moderne kunstenaars dan niet door dat ze lelijke dingen maken?
JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 november 2003 @ 22:47:17 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14743289
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

JIJ vindt ze lelijk, een ander misschien niet...

Nouja, van die dingen die in openbare ruimtes hangen of op kantoren en scholen zijn vaak wel dingen die eigenlijk niemand echt mooi vind. Of het nou kunst is of niet, doe dan iets wat niet kunst is maar toch decoratief, vind ik dan
[KNE]-Mod
pi_14747057
Kunst is niet alleen maar schilderen ofzo. Kunst zit in allerlei design (en muziek natuurlijk).

Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen. Voor de rest zouden alle spullen om je heen behoorlijk lelijk zijn (puur functioneel) en kun je ook bijvoorbeeld een mooie auto wel vergeten.

De schilders van vroeger waren voornamelijk commercieel bezig, ze moesten hun brood verdienen met schilderen. Er was toen nog geen fotografie, geen computer etc. dus schilderen was het enige alternatief voor een realistische afbeelding.

Overigens wordt er vaak lacherig gedaan over abstracte kunst, maar probeer maar eens een abstract schilderij te maken dat er een beetje redelijk uitziet. Dat is dus echt wel een kunst op zich. Bij abstracte afbeeldingen ga je eigenlijk uit van allerlei elementen die met vormgeving te maken hebben, zonder iets na te maken.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  woensdag 19 november 2003 @ 02:15:03 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_14747320
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:26 schreef Karzeuler het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat acedemies zinloos zijn. rembrand had toch ook geen Rietveld Acedemie nodig?
In de tijd dat schilders nog zelf hun verf moesten fabriceren, had zo'n acedemie nog nut. Tegenwoordig leer je er niks nuttigs.

Een gast die ik ken maakt schilderijen in de stijl van Dali en Johfra. Hij mengt nog zelf zijn verf en is gek van de renesance stijl. Hij schilderd nog echt op de klasieke manier. Sommige schilderijen van hem lijken net fotoos, zo detailisties. Hij doet soms 10 jaar over een schilderij. En....

....Hij heeft er nooit een opleiding voor gedaan!

Hij doet ook decors en portretten. Hij vangt rustig een paar duidend euro voor een klusje.

Dus fuck al die acedemies. Je leert daar toch niks zinnigs. Maak gewoon wat je zelf mooi vind, dan vinden anderen het meestal ook wel mooi.

Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.

Meer commentaar lijkt mij overbodig.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 19 november 2003 @ 08:42:53 #61
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14748782
quote:
Op woensdag 19 november 2003 01:33 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Zonder kunst kun je televisie, films, muziek, computerspellen, bladen etc. vaarwel zeggen.
Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
[KNE]-Mod
pi_14756118
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:31 schreef ParanoidEv het volgende:

* ParanoidEv nu LOI HAVO doet omdat ik dan NU kon beginnen en er dan omgerekend net zo lang over doe als HAVO op dagonderwijs (Wat dan pas volgend jaar september zou beginnen)

Hee, dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Is alleen totaal mislukt bij mij. Had er de dicipline niet voor. Hoop dat het bij jou wel lukt dan.
pi_14757098
quote:
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef ThE_ED het volgende:
Dat wordt meestal grafisch ontwerp genoemd. (En dus niet per se kunst. (Inderdaad: anders zou alles kunst zijn...)) En daarvoor hoef je niet eens per se naar een academie. (Je hebt bijvoorbeeld ook industrieel ontwerpen...) (En comupterspellen worden wel vaak met behulp van kunstenaars gemaakt, maar zijn niet eens onstaan uit de kunst, maar uit de wiskunde.)
Ontwerpen is een creatief vak, dat versta ik persoonlijk onder kunst.

En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie )
Ik zit er zelf tussenin (jij ook volgens mij?) dus ik programmeer mijn spellen zelf, doe zelf de graphics en de audio.

Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.

De opleiding die ik heb gevolgd aan de hogeschool voor de kunsten was voor computeranimatie, vormgeving voor televisie, video editing etc. Ook niet iets wat iedereen onder kunst zou vinden vallen.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:05:12 #64
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14757347
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:58 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

En toen computerspellen nog puur door programmeurs werden gemaakt zagen ze er meestal niet geweldig uit (hoewel ze nog mazzel hadden dat er toch maar heel weinig kleuren waren en een lage resolutie )

Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...
quote:
Ik denk dat het maar is wat je onder kunst verstaat, sommige mensen denken bij kunst alleen maar aan schilderijen en objecten. Maar muziek, architectuur, industrieel ontwerp etc. vind ik zelf ook onder kunst vallen.
Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...

Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.

[KNE]-Mod
  woensdag 19 november 2003 @ 14:08:30 #65
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_14757447
In Enschede op het Saxion kun je ook een kunst opleiding volgen.

Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.

Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.

pi_14757865
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:05 schreef ThE_ED het volgende:
Dat was geen mazzel, dat was meer de reden... En ik weet niet of je de DEMO-scene kent...

Wat is dan geen kunst? Dan is alles toch kunst.. of alleen de natuur niet ofzo...

Kunst kan wat mij betreft wel van alles zijn, maar het is niet zo dat elk ontwerp kunst is. Maw: voor kunst hoef je niet per se een opleiding te doen, het KAN wel maar is geen voorwaarde, net zoals je als je academie 'hebt' ofzo dat je ook niet per se kunst hoeft te maken.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind ook niet dat je er persé een opleiding voor moet hebben. Bedrijven vinden vaak van wel. Maar als het er op aan komt dan willen ze je portfolio zien, je diploma's daar kijken ze dan niet eens meer naar

En inderdaad, je kunt wel een opleiding volgen voor ontwerpen of wat dan ook, maar het gaat er vooral om of je aanleg hebt, anders wordt het nooit wat.

Voor mij vallen creatieve vakken, waar je ook met je gevoel moet werken, fantasie moet hebben etc. onder kunst. Maar dat zal inderdaad niet iedereen met me eens zijn.

Dingen als vormgeving kun je niet puur door regeltjes leren, je moet er gevoel voor hebben of krijgen. Maar er zijn zeker wel een aantal handige regeltjes die je op een academie kunt leren.

En daarbij krijg je bij een academie de kans om ervaring op te doen en flink te experimenteren, waar bij een bedrijf vrijwel geen ruimte voor is. Plus dat je daar dus aardig wat goeie tips kunt krijgen plus stimulerende begeleiding.

Alleen is alles wat naar commerciele stijl ruikt bij een academie not done, terwijl dat het enige is waar bedrijven in geļnterresseerd zijn. Bij een bedrijf moet je elke kans aanpakken om iets aparts in je werk te kunnen toevoegen en vaak weet je van tevoren over welke elementen ze gaan zeuren. Maar toch helpt je ervaring ook veel bij het commercieel gerichte ontwerpen.

woensdag 19 november 2003 @ 15:21:51 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14759821
Je moet jezelf als kunstenaar ook kunnen verkopen. Netwerken enzo. En goh, laat je dat nou ook 's leren op die 'kunstacademie waar je niets leert'..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 19 november 2003 @ 15:23:44 #68
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14759885
Als dat het is kun je net zo goed gelijk Marketing gaan doen.
[KNE]-Mod
pi_14796185
Hey leuk deze topic. Ik wil naar de HKA in arnhem. daar heb ik verder nog niets over gehoord? ik heb er zelf ook een topic over geopent paar dagen terug. Zit er hier iemand op de HKA? ik wil modevormgeving gaan doen.

Groetjes!!

Inmiddels lang geen 18 meer
  donderdag 20 november 2003 @ 22:24:40 #70
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14801384
quote:
Op woensdag 19 november 2003 02:15 schreef APK het volgende:

[..]

Oh wat ben jij heerlijk, hartverwarmend, dom.

Meer commentaar lijkt mij overbodig.

Maar het is wel waar. Als men hedendaagse kunstenaars niet serieus willen nemen omdat ze ggeen papiertje hebben, moeten ze Rembrand, Van Gogh en Frans hals ook meteen niet meer serieus nemen.

Talent heb je niet omdat je een diploma hebt gehaald. Je wordt met talent geboren en je kunt het niet aanleren door naar een acedemie te gaan.
Noem het maar dom, maar het is wel zo.

Veel mensen noemen de hedendaagse kunst 'mooi', maar de vraag is of ze het ook werkelijk menen. Hun smaak en interesse is meestal onderworpen aan hun imago. Diep van binnen verafschuwen ze moderne kunst, maar aangezien hun imago (dat ze zich hebben aangemeten), hun verteld dat ze moderne kunst mooi moeten vinden, maken ze zichzelf wijs dat het mooi is.
En zo zit het gewoon in elkaar.

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 20 november 2003 @ 22:28:56 #71
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14801526
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:41 schreef SEMTEX het volgende:
JUIST bij de Kunstuitleen hangt bende die door kneuzen is gemaakt die nooit een opleiding hebben gehad. Of een 'guitig' aquarelletje van 1 of andere hobbyprutser.
Bij mij in de buurt hangt allemaal shit van kunstacedemie patienten.

Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!
Ze zitten zwaar aan de hardere drugs, en leven op kosten van de staat!

Bah!

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 20 november 2003 @ 23:02:19 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14802672
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Hun levensloop is heel voorspelbaar. Zodra ze vrijgelaten worden uit die school, krijgen ze subsidie en moeten ze daarvoor 3 of 4 schilderijen per maand afleveren. Dus wat doen ze. Ze gaan de hele maand in een kraakpand liggen spuiten en snuiven en aan het eind van de maand kwakken ze wat verf tegen een doek. hebben ze weer een uitkering voor een maand. En dit heb ik zelf gezien, want ik ken een paar van die gasten. En hun schilderijen zijn afzichtelijk!

Bah!

Triesteling
pi_14809287
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:28 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Bah!

Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.

Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)

vrijdag 21 november 2003 @ 11:05:40 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14810574
Heel boeiend ja, zouden jullie deze hele discussie naar een ander forum kunnen verplaatsen? Het gaat hier over Open dagen van Kunstacademies en Creatieve studies en niet over wat jullie mening is over kunstenaars.

vrijdag 21 november 2003 @ 11:08:50 #75
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14810635
Er was ook al een decentraal deeltijdtopic btw:
Deeltijd kunstacademie oid
[KNE]-Mod
pi_14810665
Mjah mij boeit het opzich ook geen zak, zolang IK maar kwijt kan wat ik kwijt wil en me fijn voel bij dingetjes maken zal het me worst zijn of iemand anders het mooi vind of niet

Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.

vrijdag 21 november 2003 @ 11:15:03 #77
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14810772
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Naja vooruit... hopelijk wel iemand anders krijg ik ook nooit wat kwijt.
ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep
[KNE]-Mod
pi_14810800
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:15 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

ik moest deze zin echt 3x lezen voordat ik um begreep

Jaja tis nog vroeg he Ed
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:21:51 #79
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14812815
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Triesteling

Voor jou mischien, maar ik vind mensen die aan de drugs zijn en op kosten van de staat leven nog triester, en de mensen die werkelijk geloven dat de rotzooi die ze fabriceren "kunst" genoemt kan worden, zijn helemaal triest.
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:25:00 #80
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_14812893
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:14 schreef BlueEyeZ het volgende:

[..]

Jij bent wel erg kort door de bocht, want jij kent een paar kunstenaars die zo leven en ineens leeft elke kunstenaar zo.

Wel vind ik dat de kunstacedemie een overbodige studie is, je hebt talent of je hebt het niet, punt.
En dan kun je wel allemaal 'technieken' en 'verkoopkanalen' leren, maar of dat nou een opleiding (op hbo niveau) van 4 jaar moet zijn, dat denk ik dan weer niet. (maak er een mooie cursus van, ben je ook klaar maar geen hbo)

Ja, 'verkoopkanalen'. Helaas is het probleem dat als je eenmaal voor het geld gaat schilderen, je de creativieteit vaakt dooft (althans dat wordt gezegd). Tenminste in de muziek is dat zo +)
pi_14815054
Ik denk dat zo'n opleiding handig kan zijn, maar niet per se nodig. Lees bijvoorbeeld dit:

Rockacademie gaat dj's opleiden

TILBURG (ANP) - De Fontys Rockacademie in Tilburg begint in september 2004 met een vierjarige hbo-opleiding tot dj-producer. De opleiding wordt opgezet in overleg met de bekende diskjockeys en producenten Armin van Buuren en Ben Liebrand.

Volgens een woordvoerder van de Rockacademie is er in het eerste jaar van de opleiding plaats voor tien studenten. De Rockacademie leverde in september van dit jaar haar eerste afgestudeerden af. ,,We zijn nu een opleiding die zich richt op bas, drums, gitaar en zang'', zei directeur Gerard Boontjes van de Rockacademie maandag. ,,Maar de dance-industrie is ook heel groot. We willen met onze opleiding uiteindelijk het totale spectrum van de muziekwereld bestrijken. De nieuwe opleiding tot dj-producer is weer een stap in die richting.''

Boontjes benadrukte dat het niet de bedoeling is om radio-dj's op te leiden. ,,We gaan hier geen nieuw Ruud de Wildjes maken. Het gaat om dance-dj's."

Blikveld verbreden

Tijdens de opleiding wordt de studenten geleerd om te gaan met draaitafels, mengtafels, cd-spelers en effecten. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de zakelijke kant van het muzikantenvak en is er ruimte in het programma voor muziekgeschiedenis en muziektheorie. Samenwerking met de andere disciplines op de school moet het blikveld van de toekomstige dj's verbreden.

Dat lijkt mij vergelijkbaar, dat is precies het verhaal dat je hier ook leest als mensen de Kunstacademie verdedigen. Het is erg nuttig dat die mensen de zakelijke kant van het muziekvak leren en technisch beter onderlegd worden dan ze door hobby-en nu al zijn. Maar Ferry Corsten, Timo Maas en hoe heten al die lui hebben het ook prima gered voordat deze opleiding ooit in het leven werd geroepen. Dus nuttig en vooral erg leuk en interessant: ja. Noodzakelijk, om in die sector aan de bak te kunnen komen? Nee. Ook niet als die opleiding straks al 30 jaar bestaat, ook dan zullen er DJ's wereldberoemd worden die geen dag aan die opleiding hebben gespendeerd. Dat verschijnsel zie je in de creatieve beroepen nu eenmaal meer dan in meer 'gewone' sectoren, dat mensen heel ver kunnen komen zonder ooit de toneelschool of de schrijversvakschool te hebben gedaan.

pi_14849709
Ik ben vandaag naar de open dag geweest in Utrecht bij de HKU maar ik vond de beeldende kunst-afdeling enorm wazig. Al die mensen die daar liepen deden hun best om hun uiterlijk enorm anders te hebben dan de rest en dus was de helft die er rondliep Gothic? Ik had ook veel meer verwacht dan dit...ik teken al heel mn leven en het werk wat ik daar zag liggen...ja....ik weet het niet meer.
Ik ging voor binnenhuisarchitectuur maar dat vond ik ook enorm vaag. Er stonden model huisjes en veel kunst daar omheen maar ik dacht dat binnenhuisarchitectuur toch wel wat meer was?
ik was wel te laat voor de toespraak daarvan Ik dacht dat de bussen niet reden omdat ik bij het conservatorium stond te wachten maar er kwam niks.

Het conservatorium vond ik trouwens geweldig....als ik dat zou kunnen doen!!! ik wil er enorm graag heen...lichte muziek...zang...maar ik ben bang dat je dan in de goot te recht komt. Ik speel al 10 jaar piano en ik weet gewoon dat ik niet goed genoeg ben om daar iets mee te doen en ik ook te weinig oefen daarvoor maarrrrr....muziek is mijn grote liefde nog steeds en tekenen....ik mag nou een strip tekenen voor iemand en het boek komt in Februari uit maar ik wil een goede opleiding met toekomst. Wat nu?

pi_14877206
Ik ben Zaterdag ook naar de open dag geweest in Hilversum (Hku/kmt) en idd, wat lopen daar veel lekker wazige figuren rond. De sfeer die daar hing was echt geweldig. Lekker megedaan met een paar workshops, lekker kunnen praten met een paar studenten daar. Was echt een geweldig ochtendje. ik ga me dus nu ook voor de 100% inzetten voor de toelatingsopdrachten. Daarbij komend dat het gelijk me eerste stukje rijden was sinds ik me rijbewijs heb gehaald een paar dagen geleden... Het maakte het allemaal compleet!
=--=
  maandag 24 november 2003 @ 14:49:28 #84
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_14888165
quote:
Op maandag 24 november 2003 00:15 schreef Xonide het volgende:
Ik ben Zaterdag ook naar de open dag geweest in Hilversum (Hku/kmt) en idd, wat lopen daar veel lekker wazige figuren rond. De sfeer die daar hing was echt geweldig. Lekker megedaan met een paar workshops, lekker kunnen praten met een paar studenten daar. Was echt een geweldig ochtendje. ik ga me dus nu ook voor de 100% inzetten voor de toelatingsopdrachten. Daarbij komend dat het gelijk me eerste stukje rijden was sinds ik me rijbewijs heb gehaald een paar dagen geleden... Het maakte het allemaal compleet!
Ik was daar ook, welke studie wil jij gaan doen?

Ik zit te denken aan interaction design of Animation/Animatronix

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_14912084
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:08 schreef Silmarwen het volgende:
In Enschede op het Saxion kun je ook een kunst opleiding volgen.

Kunst en Techniek en het heeft 2 afstudeerrichtingen. Het is voornamelijk voor computer art (webdesign 3d- design) maar ook veel fotografie, tekenen, film en audio.

Het is best pittig en erg praktijk gericht. Bovendien krijg je ook ene groot deel electro techniek.

In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_14922282
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:45 schreef meXXmo het volgende:
In Enschede heb je geloof ik ook de AKI, toch?
Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd
pi_14929882
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, en dat staat bekend als het vangnet voor mensen die niet aan een gewone kunstacademie zijn toegelaten. Is misschien onzin, en ik en de mensen van wie ik dat hoor weten er uiteraard geen fuck vanaf, maar op onwetenden maakt het dus geen erg grote indruk als je vertelt dat je daar studeert/hebt gestudeerd

Aha. Ik heb alleen wel eens van de naam gehoord, verder niks eik. Ik ben dus zo'n 'onwetende' Alleen had ik er dus gewoon een neutraal beeld bij.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_15036906
Heej Karzeuler wat verspreid je een hoop ongefundeerd proleten gezever. Alsof alle academies volzitten met junks en er alleen maar autonomen rondlopen. Ik zit zelf op een kunstacademie en het is daar keihard werken. Ik ben er 80 uur per week mee bezig en dan kom ik hier en zie een simplistisch onwetend uitvaagsel even de kunst verklaren en het afdoen als onzin. Wees wijzer en hou je onnozele uitspraken voor je.
  maandag 1 december 2003 @ 06:55:54 #89
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15052540
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:39 schreef saikomaniac het volgende:
Heej Karzeuler wat verspreid je een hoop ongefundeerd proleten gezever. Alsof alle academies volzitten met junks en er alleen maar autonomen rondlopen. Ik zit zelf op een kunstacademie en het is daar keihard werken. Ik ben er 80 uur per week mee bezig en dan kom ik hier en zie een simplistisch onwetend uitvaagsel even de kunst verklaren en het afdoen als onzin. Wees wijzer en hou je onnozele uitspraken voor je.
ik kijk naar de resultaten!
pi_15087045
Kijk dat jij het niet begrijpt wil het nog niet zeggen dat het maar onzin is.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:39:26 #91
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15123075
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:24 schreef saikomaniac het volgende:
Kijk dat jij het niet begrijpt wil het nog niet zeggen dat het maar onzin is.
Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
  donderdag 4 december 2003 @ 00:39:32 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_15134067
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:
Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?
Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw.
  donderdag 4 december 2003 @ 10:43:31 #93
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15139084
quote:
Op donderdag 4 december 2003 00:39 schreef APK het volgende:

[..]

Sneu voor je dat je 100 jaar te laat geboren bent en helemaal overstuur raakt van de uitwassen in deze eeuw. [afbeelding]

Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:26:04 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_15181777
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:43 schreef Karzeuler het volgende:
Er zijn gelukkig vandaag de dag nog kunstenaars die mooie dingen maken. En je hebt ook nog computer art. Da's ook heel mooi.
Het zou leuk zijn als je eens een keertje 'voor zover ik weet' of 'in mijn opinie' zou gebruiken.
Zure conservatieve betweter.

Doei.

zaterdag 6 december 2003 @ 00:38:24 #95
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_15191013
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Ik begrijp expres niet wat jij wil dat ik zou moeten begrijpen in jouw ogen, omdat ik het resultaat zeer bedroevend vind. De kwaliteit van de kunst is erg achteruitgegaan, en de rotzooi die voor moderne kunst uit moet gaan is eerder een bewijs van dat de huidige kunsternaar een luie, gemakzuchtige kliederaar is en ook een sluwe zakenman die z'n rotzooi voor veel geld aan de man weet te brengen.
Jij wil kennelijk de ik bekende stokpaardjes ga begrijpen, namelijk dat vanwege de uitvinding van de fotocamera de kunst een andere functie heeft gekregen. Okay, prima, maar zorg er als kunstenaar dan wel voor dat het mooi is. Kijk, Salvadore Dali is mooi, Johfra ook, en Picasso of Chagall is ook wel mooi, ookal zou ik dat niet zo gauw in m'n kamer ophangen. Maar die rotzooi van die Cobra beweging en alles wat daar uit is voortgekomen. Get real. Je gaat toch niet beweren dat dat mooi is, he?

Ik ben deze week aan de academie voor schone kunsten van Antwerpen begonnen aan een studie vrije schilderkunst.
En daar is het gelukkig nog wel het geval dat je eerst een goede basis krijgt, je leert eerst goed tekenen en schilderen, stillevens, model, anatomie en het kopieėren van een klassiek schilderij, en daarna kun je wat met die basiskennis gaan doen.

Dat is gelukkig wat anders dan die vage autonome opleidingen op academies die je hier vaak tegenkomt, waar je al direct gedwongen wordt om zo abstract en vaag mogelijk te denken zodat je helemaal klaargestoomd wordt voor de moderne kunstwereld, en uiteindelijk nog geen fatsoenlijk schilderij kunt maken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
pi_25461524
weet iemand of de HKU opleiding "Bachelor of Design in Photography" een fotografie opleiding is die niet particulier is?

want ik ben me echt het ik-weet-net-wat aan het zoeken naar een particuliere opleiding tot fotograaf

thnx alvast
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:15:30 #97
12221 Tijn