abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34533224
Ik heb les gevolgd aan de Fotovakschool.
Hier staat misschien nog leuke info voor je: Fotovakschool iemand ervaring mee?
pi_34725754
Iemand hier die HKU Audiovisual Media of aan de AHK Montage doet?

Ik zou graag wat meer praktische info willen, zoals hoeveel lesdagen (praktijk/theorie verdeling), lestijden, hoeveel tijd je kwijt bent aan het echte leren uit boeken, etc. Alle andere informatie is natuurlijk ook welkom
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:53:15 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_34726408
Ik werk samen met wat 3e jaars AVM-mensen. Die hebben nu helemaal geen les meer en werken aan een project wat ze zelf hebben opgezet (een film in dit geval). Ik doe zelf Audio Design aan dezelfde faculteit en ik heb zelf zelden echt uit boeken hoeven leren. Ik heb ook niet het idee dat dat bij andere richtingen wel gebeurt.
pi_34738641
Oja, dat klinkt wel redelijk goed Iemand meer?
pi_34970668
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
pi_34970918
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef Nora. het volgende:
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
Wat is AHK.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 16:56:51 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34971164
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:48 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wat is AHK.
http://www.ahk.nl/
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34971853
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

http://www.ahk.nl/
Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
pi_34974696
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_34974723
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:50 schreef innepin het volgende:
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
Het is nog steeds februari hoor.
pi_34998425
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
Waarom? Rietveld lijkt mij echt vreselijk....
pi_35000826
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:51 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is nog steeds februari hoor.
Ja, dat weet ik - maar in de brief zeiden ze dat de selectiedagen in februari zouden zijn. Dan verwacht ik half februari toch wel een datum te weten.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:34:12 #238
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_36087829
Ik studeer grafisch en typografisch ontwerpen aan de kabk (koninklijke academie voor beeldende kunst, te den haag). Mocht er iemand vragen hebben, dan zie ik wel een mailtje verschijnen. Ik kom hier namelijk niet erg vaak.
En wie weet zie ik je wel bij de toelatingen, want als het goed is begeleid ik dit jaar een paar rondes.
we will become silhouettes.
pi_36089215
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
pi_36102043
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:18:57 #241
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36102346
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:10 schreef Nora. het volgende:
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
Je kan vantevoren alvast bezig met een portfolio samenstellen, veel opleidingen hebben al een lijstje met dingen die je moet kunnen laten zien bij je toelating.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36102527
Verschilt ook per richting toch?
Weet je toevallig ook wat van audiovisuele media? Daar krijg je ook een opdracht geloof ik.
pi_36103826
Voor zover ik weet was de deadline ergens in februari. voor Graphic Design dan.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:48:08 #244
6941 APK
Factual, I think.
pi_36104760
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
Erg hè, dat je er iets voor moet doen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:01:03 #245
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_36104979
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.

Ik heb mensen aangenomen zien worden met 1 dummy met schetsen en een schilderij, en ook mensen met 3 mappen vol cd-hoesjes en prints van websites. Het kan allemaal, zolang je werk maar iets eigens heeft of enige blijk van talent laat zien.

Het kan ook geen kwaad om eens voor jezelf op een rijtje te zetten waaróm je dit eigenlijk wilt studeren. Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel
Die mensen vallen vaak ook snel af, door a) een gebrek aan talent of motivatie, b) een verkeerde studiekeuze of c) een verkeerde inschatting van wat een academie nou eigenlijk is.
Vergis je niet: je zult echt kei- en keihard moeten werken. Ik was hiervoor al afgestudeerd aan een Hogeschool én ik heb een tijd aan de Uni gestudeerd, maar ik kan je vertellen dat dat echt geen flikker voorstelde in vergelijking met de werkdruk en het grote aantal opdrachten dat je op een academie krijgt.
Het is niet alleen maar knutselen en kliederen, maar je bent heel erg bezig met je concept, materiaalkeuze, techniek, etc. En je zult worden afgerekend op de keuzes die je maakt.

In ieder geval succes
we will become silhouettes.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:04:44 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105043
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:

Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel
"Ik wil van mijn hobby mijn beroep maken...."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:05:34 #247
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36105053
Zal ik nog een biertje doen?
...dass wir fliegen.
pi_36105104
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:48 schreef APK het volgende:

[..]

Erg hè, dat je er iets voor moet doen.
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.
Ik heb dan ook ervaring en een portfolio
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:14:09 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105191
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:08 schreef innepin het volgende:

Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"

Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.
pi_36105467
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:14 schreef APK het volgende:

[..]

"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"

Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.
Doe es normaal, en doe alsjeblieft niet alsof je mij bent of kent. Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.

Je advies zal heus wel goedbedoeld zijn, maar het komt niet erg aardig over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')