abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 01:48:00 #203
6941 APK
Factual, I think.
pi_27730092
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:35 schreef Roache_ het volgende:
Maar al dat falen van 'the powers that be" heeft er toch mooi voor gezorgd dat je 5x per jaar gesubsidieëerd all-inclusive in Thailand asbakjes zat te kleien, toch? Wat een diploma al niet kan doen dan hè? En toch nog klagen dat het allemaal zo commercieel is geworden. Tegenwoordig... Of is dat al wat te zuur?
Niks zuur. De subsidies zijn op en momenteel sta ik om 08.00u op het CS te Amsterdam om een loodzware en zwaar onderbetaalde studie tot groundsteward te volgen op Schiphol (als bijbaan).

Volgende week systeemtraing, 06.00u opstaan.

Niet meer zeiken nu, hè. Schop dat kunstenaarsvriendje maar zijn bed uit om zelf bij te verdienen.
Als je zelf 70u per week blijft werken kun je niet lang van zijn jonge goddelijke kunstenaarslichaam genieten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_27735731
Waar de fok staat MA-ISCA voor ?
Sold my Soul to Sony
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:12:54 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27737122
Als je nog op een academie toegelaten wilt worden, moet je die in Maastricht proberen. Ik hoorde van m'n 2d-docent dat ze veel te weinig aanmeldingen hebben
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:18:58 #206
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27737295
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

volgens mij dringt het maar niet tot je door dat je je subjectiviteiten tot norm opblaast, een die norm overigens getuigd van ontmetelijk kortzichtige onwetendheid neem het maar aan en ga jezelf kastijden !. De productie van Jofhra en zijn mede neo-(sur)realisten kan ik het beste omschrijven als kwalitatief goed geschilderde kitsch, de techniek druipt er vanaf, waarvoor ik bewondering heb, maar een samenhang in zijn/hun ouvre is totaal zoek en komt niet verder dan t predikaat 'leuk surrealistisch plaatje'... dit is mijn mening ja maar gek genoeg hanteerd de 'gevestigde orde' ongeveer dezelfde kwalificatie. Voor de overgrote meerderheid van kunstbarbaren grenst een dergelijke omschrijving aan heiligenschennis maar das ook niet anders te verwachten van simpele zielen (sorry) voor wie kunst niet veel meer omvat dan een knusse figuratieve voorstelling dat 'realistisch' geschildert is... ik bedoel als zelfs werk van Segrelles of Royo voor 'kunst' doorgaat ik bedoel er is niet voor niets een heel museum aan Cobra gewijdt, schaam je om Appel geen kunst te noemen ! Kijk simpele zielen lopen ook weg met werk van bv Howson of Giger maar daar is niet veel discussie over mogelijk, daar spreekt visie uit dat uniek is qua stijl en idioom, ze maken geen slecht gelukte kopieen in de stijl van grote voorgangers. Voor t leerproces is deze werkwijze echter wel raadzaam . hmm waarom ga ik hier eigenlijk op in
Discuseren over kunst kan in TTK, inclusief Dali-bash topics
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:13:16 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_27750962
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:24 schreef Jebus het volgende:
Waar de fok staat MA-ISCA voor ?
Master of Image Synthesis and Computer Animation.
pi_27751277
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:13 schreef APK het volgende:

[..]

Master of Image Synthesis and Computer Animation.
Het klinkt in elk geval fantastisch.
pi_27760898
Mensen die op HKU zijn toegelaten,

hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Tri State. Tri State. !
pi_27760995
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:33 schreef _Supreme het volgende:
Mensen die op HKU zijn toegelaten,

hebben jullie daarvoor nog een andere studie gedaan?
nemen ze uberhaubt wel eens mensen die van de middelbare school afkomen aan?
Mijn broer hebben ze toegelaten voor ID toen ie 16 was, dus het hangt er gewoon vanaf hoe goed je bent (en hoe goed je kan lullen). Maar ze verwachten wel een soort volwassenheid die bij veel mensen die van de middelbare school komen ver te zoeken is.
Sold my Soul to Sony
  donderdag 9 juni 2005 @ 01:10:53 #211
6941 APK
Factual, I think.
pi_27763237
Is de HKU inmiddels de grootste?

Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
pi_27767161
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 01:10 schreef APK het volgende:
Is de HKU inmiddels de grootste?

Ik heb echt het idee dat ze er elk jaar weer een paar opleidingen bijverzinnen om geld te verdienen / de begroting rond te krijgen.
Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).
Sold my Soul to Sony
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:15:51 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27774049
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:27 schreef Jebus het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze wel de grootste ja. En de meeste opleiding iig. Van de helft heb ik geen idee wat het nou is. Audio Design, Sound Design etc (wtf is het verschil).
Audio Design is veel toffer, dat is het verschil
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:17:49 #214
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27774131
Tijn !! Waar ben je die tijd geweest .

Ik had nog een topic voor je ge-opend over HKU .

* [HKU KMT] Tijn, reageer hier even aub :) *
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_27983181
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:36 schreef Razz_Gul het volgende:ontopic! : HKU is zeer zeker een aanrader voor elke richting die je op wilt. De begeleiding is uitstekend en de docenten zijn deskundig, echter je moet geestelijk wel op een iets ander/hoger niveau denken dan een doorsnee leeftijdsgenoot ... hiermee doel ik op (afhankelijk van je richting) op de kritiek/commentaar die je zult krijgen op je werk, je moet wel snappen wat ze bedoelen anders komt het over als elitair gezever en kun je de plank goed misslaan als je het niet snapt of in de wind slaat.. maar hier word je ook in getraind hoor.Als je voor de 'nieuwe media' studies gaat heb je daar niet zoveel last van in t , in t begin.
Idd... zeker als je de Master doet bij de Fashion Design...
Het hoofd van de afdeling bepaalt wie je fotograaf is, wie de kapster wordt van je modellen, hoe je foto's eruit gaan zien, wie de styling doet enz.
Ze willen dat alles als 1 geheel wordt en niet een paar losstaande concepten

Lekker je creativiteit op je collectie loslaten is er dan ook niet bij
pi_27985718
Ik feite heb ik gister mijn P gehaald gister!
pi_27986401
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
Eergister dus?
pi_27986440
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Eergister dus?
Nee. Hoezo?
pi_28006289
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:13 schreef skiczukie het volgende:
pi_28021994
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Audio Design is veel toffer, dat is het verschil
Oja.

Vorig jaar afgestudeerd in audio design

Is wel een degelijk verschil met sound design, zoek verschillen op de website of in de studiegids.
pi_31149903
*schop!*
Ik heb besloten dat ik na mijn huidige bachelor (University College Utrecht) heeeel graag graphic design wil doen op de HKU. Nou heb ik mijn aanmeldingsformulier al hier, maar ik ben erg nieuwsgierig naar wat er daarna gebeurt.
Hoe ziet een portfolio er uit? Wat voor vragen krijg je? Hoeveel mensen worden er ongeveer aangenomen (en hoeveel melden zich aan? ) Hebben mensen nog tips? Doen er hier ook mensen grafisch ontwerpen? etc, etc.

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_32274234
Ik ga toch 100% zeker naar de kunstacademie. En ja, ik zie veel mensen erop zitten die in mijn ogen geen talent hebben. Maar ik wil kijken wat het mij te bieden heeft en mijn stijl of techniek kunnen uitbreiden. Zelf blijf ik maar op 1 niveau steken eigenlijk.
pi_34011591
-Rakelt oud topic op-

Misschien wil ik Bdes Animation gaan doen al zijn mijn ouders nogal tegen omdat ze vinden dat ik iets moet kiezen waarbij je zeker bent van een baan. (Volgens mij vinden ze ook dat ik iets Universitairs moet gaan doen omdat ik nu in Gymnasium 6 zit.)
Maar goed, mijn vraag is of er hier op fok misschien nog mensen lopen die deze opleiding hebben gedaan/doen en mij wat meer kunnen vertellen (1 april ga ik naar de open dag, maar omdat je een toelatingsopdracht moet doen wil ik me het liefst zo snel mogelijk inschrijven zodat ik genoeg tijd ervoor heb (ik weet niet precies wanneer ze die toelatingseisen/opdracht precies "versturen" dus wil ik er het liefst z.s.m bij zijn).

Maar goed, het wordt dus dit (wat ik het liefst wil) of Economie/IBEB (normale Economie in het Engels met 50/50 buitenlanders/nederlanders.) Ik heb al een informatiefolder ontvangen van de HKU en er zijn zo'n 90 aanmeldingen waarvan er, geloof ik, 30 ongeveer werden toegelaten dus ik hoop dat ik volgens hen voldoende in mijn mars heb.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_34281551
Ik zit eraan te denken om volgend jaar of het jaar daarna een jaartje Bachelor of Theater in Writing for Performance - dramaschrijver aan de HKU te gaan doen ( http://fac-theater.hku.nl/hku/show/id=49567 ). Heeft iemand hier dit gedaan? Ik zit nog te twijfelen en moet wel opschieten want er zijn binnenkort selectiedata.
Tap tap tap
pi_34528161
Ha, ja dit topic zocht ik. Ik zit er heel hard over na te denken om naar de Fotovakschool in Boxtel te gaan. 4 Februari is de open dag daar. En ik weet dat het prijzig is, maar ik ben nu al vanf mijn 17e bezig om een goede studie te vinden en ik heb al zoveel gedaan en nooit iets gevonden dat echt bij me past. En ik denk dat dit het is. Iemand die ook naar de open dag gaat, of al deze studie volgt?
pi_34533224
Ik heb les gevolgd aan de Fotovakschool.
Hier staat misschien nog leuke info voor je: Fotovakschool iemand ervaring mee?
pi_34725754
Iemand hier die HKU Audiovisual Media of aan de AHK Montage doet?

Ik zou graag wat meer praktische info willen, zoals hoeveel lesdagen (praktijk/theorie verdeling), lestijden, hoeveel tijd je kwijt bent aan het echte leren uit boeken, etc. Alle andere informatie is natuurlijk ook welkom
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:53:15 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_34726408
Ik werk samen met wat 3e jaars AVM-mensen. Die hebben nu helemaal geen les meer en werken aan een project wat ze zelf hebben opgezet (een film in dit geval). Ik doe zelf Audio Design aan dezelfde faculteit en ik heb zelf zelden echt uit boeken hoeven leren. Ik heb ook niet het idee dat dat bij andere richtingen wel gebeurt.
pi_34738641
Oja, dat klinkt wel redelijk goed Iemand meer?
pi_34970668
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
pi_34970918
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef Nora. het volgende:
Verder niemand niet??
Of mensen die toelating gedaan hebben (of dit jaar doen) voor AHK montage?
Wat is AHK.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 16:56:51 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34971164
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:48 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wat is AHK.
http://www.ahk.nl/
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34971853
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

http://www.ahk.nl/
Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
pi_34974696
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
pi_34974723
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:50 schreef innepin het volgende:
Ik heb me opgegeven voor HKU Graphic Design, maar ik zou er in februari van horen en ik weet nog van niks over wanneer ik er moet zijn voor de toelatingsdag
Het is nog steeds februari hoor.
pi_34998425
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Waarom? Rietveld lijkt mij echt vreselijk....
pi_35000826
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:51 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is nog steeds februari hoor.
Ja, dat weet ik - maar in de brief zeiden ze dat de selectiedagen in februari zouden zijn. Dan verwacht ik half februari toch wel een datum te weten.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:34:12 #238
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_36087829
Ik studeer grafisch en typografisch ontwerpen aan de kabk (koninklijke academie voor beeldende kunst, te den haag). Mocht er iemand vragen hebben, dan zie ik wel een mailtje verschijnen. Ik kom hier namelijk niet erg vaak.
En wie weet zie ik je wel bij de toelatingen, want als het goed is begeleid ik dit jaar een paar rondes.
we will become silhouettes.
pi_36089215
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
pi_36102043
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:18:57 #241
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36102346
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:10 schreef Nora. het volgende:
Weet je dat allemaal nu al? Je kunt je toch nog aanmelden tot ergens in... mei (april?) ofzo?
Je kan vantevoren alvast bezig met een portfolio samenstellen, veel opleidingen hebben al een lijstje met dingen die je moet kunnen laten zien bij je toelating.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36102527
Verschilt ook per richting toch?
Weet je toevallig ook wat van audiovisuele media? Daar krijg je ook een opdracht geloof ik.
pi_36103826
Voor zover ik weet was de deadline ergens in februari. voor Graphic Design dan.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:48:08 #244
6941 APK
Factual, I think.
pi_36104760
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
Erg hè, dat je er iets voor moet doen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:01:03 #245
26891 killingcupid
pi_36104979
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.

Ik heb mensen aangenomen zien worden met 1 dummy met schetsen en een schilderij, en ook mensen met 3 mappen vol cd-hoesjes en prints van websites. Het kan allemaal, zolang je werk maar iets eigens heeft of enige blijk van talent laat zien.

Het kan ook geen kwaad om eens voor jezelf op een rijtje te zetten waaróm je dit eigenlijk wilt studeren. Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel
Die mensen vallen vaak ook snel af, door a) een gebrek aan talent of motivatie, b) een verkeerde studiekeuze of c) een verkeerde inschatting van wat een academie nou eigenlijk is.
Vergis je niet: je zult echt kei- en keihard moeten werken. Ik was hiervoor al afgestudeerd aan een Hogeschool én ik heb een tijd aan de Uni gestudeerd, maar ik kan je vertellen dat dat echt geen flikker voorstelde in vergelijking met de werkdruk en het grote aantal opdrachten dat je op een academie krijgt.
Het is niet alleen maar knutselen en kliederen, maar je bent heel erg bezig met je concept, materiaalkeuze, techniek, etc. En je zult worden afgerekend op de keuzes die je maakt.

In ieder geval succes
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:04:44 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105043
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:

Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel mensen er toelating doen zonder uberhaupt echt te weten wat een academie inhoudt en wat ze er zelf willen doen. "Tsja, ik had tekenen in m'n pakket en dit leek me wel leuk", werkt niet in je voordeel
"Ik wil van mijn hobby mijn beroep maken...."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:05:34 #247
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36105053
Zal ik nog een biertje doen?
...dass wir fliegen.
pi_36105104
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:48 schreef APK het volgende:

[..]

Erg hè, dat je er iets voor moet doen.
Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef killingcupid het volgende:
Met alleen een opdracht kom je er niet hoor. Ze moeten natuurlijk wel zien dat je zelf al bezig was met ontwerpen/tekenen/schilderen/whatever. Anders zul je het gewenste toelatingsniveau waarschijnlijk ook niet snel halen.
Ik heb dan ook ervaring en een portfolio
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:14:09 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105191
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:08 schreef innepin het volgende:

Nee. Ik doe alleen nu ook al een zware studie, kreeg de brief pas op 11 maart, waarin dan staat dat ik tien dagen lang een dagboek bij moet houden, terwijl ik daar nu eigenlijk gewoon helemaal geen tijd voor heb.
"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"

Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.
pi_36105467
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:14 schreef APK het volgende:

[..]

"Sorry dat mijn dagboek een beetje dun en inspiratieloos is. Ik moest namelijk ook nog posten op fok!"

Zoals eerder aangegeven kijken ze niet alleen naar de kwantiteit.
Originaliteit en een soort 'X-Factor' zijn ook erg belangrijk, net als bij Idols.
Doe es normaal, en doe alsjeblieft niet alsof je mij bent of kent. Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.

Je advies zal heus wel goedbedoeld zijn, maar het komt niet erg aardig over
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:45:17 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105711
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:28 schreef innepin het volgende:

Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.
En toch is het zo, van die 'X-factor'.
quote:
Je advies zal heus wel goedbedoeld zijn, maar het komt niet erg aardig over
De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huilie

JIJ moet iets laten zien en niet gaan zeuren dat je nog een zware studie volgt oid.
Hup!
Aan het werk!
pi_36114725
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:45 schreef APK het volgende:

[..]

En toch is het zo, van die 'X-factor'.
Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.
quote:
De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huilie
Dat zeg ik toch ook niet? Maar jij bent niet van de toelatingcommissie, of wel soms?
quote:
JIJ moet iets laten zien en niet gaan zeuren dat je nog een zware studie volgt oid.
Hup!
Aan het werk!
Zoals ik zeg, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. En nou mag je wel weer ophouden met mij te vertellen wat ik moet doen; ik weet al genoeg zonder jouw betweterige gezeik.
pi_36115306
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
succes ermee in ieder geval. ik zou in eeste instantie gaan begeleiden bij de toelatingen maar ik kan niet op 24 maart
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:29:21 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36118980
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?

[ Bericht 8% gewijzigd door SEMTEX op 17-03-2006 15:34:51 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_36120610
Ik hoor wel vaker van die verhalen inderdaad. Dus ik geloof niet dat het echt aan jouw academie ligt, maar dat het gewoon een algemeen bekend probleem is. Ik hoor wel vaker mensen klagen over die dingen.
pi_36123633
Ik doe nu Engels op de uni en dat is ook zo ruk geregeld, dus ik denk dat het bij alle uni's en hogescholen zo is
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:28:37 #257
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_36124212
Ik ben van plan BDes IMT te gaan doen op het HKU. Wat kan je verwachten van die toelatingsopdracht?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_36126547
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Want???

@ Semtex; welke academie? Zag ik je Maastricht zeggen?

@Iedereen; wie heeft er dit jaar toelating gedaan voor de Filmacademie? En nog mensen voor HKU Audiovisuele Media?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:07:39 #259
6941 APK
Factual, I think.
pi_36130090
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:25 schreef innepin het volgende:

Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.
Aanmoedigende sarcasme is dus duidelijk een stapje te ver voor jou.
Succes.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:10:17 #260
6941 APK
Factual, I think.
pi_36130149
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:59 schreef Nora. het volgende:

Want???
Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.
pi_36130427
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef SEMTEX het volgende:

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?
Ik vind Minerva wel aardig geregeld.
pi_36138682
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:10 schreef APK het volgende:

[..]

Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.
Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??
pi_36139548
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:56 schreef Nora. het volgende:

[..]

Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??
Ach, het is vast beter dan de kunstacademie in Kampen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:38:32 #264
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_36139707
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

De kunst stelt de afgelopen 50 jaar al amper iets voor.
Anton Pieck
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_36139961
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:38 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Anton Pieck
!
pi_36141879
quote:
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.

Jup.

Wij CMD'ers zijn sinds 1 januari afgesplitst van de Willem de Kooning, en krijgen over een jaar of wat een eigen Media Department. Maar tot die tijd hebben we brakke camera's, geen statieven, gaan studio's, en lessen vallen ook om de haverklap uit.
pi_36147339
Ik ben 1e jaars student International Design & Styling, officieel heet het geloof ik Technische Commerciele Confectiekunde. Gewoon mode dus
pi_36222181
Ben al een tijdje aangenomen op de WdKA voor Advertising!!!
pi_36228169
Weet iemand hoeveel er bij de Filmacademie doorgaan naar de gespreksrondes?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:45:07 #270
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_36236188
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:27 schreef Nora. het volgende:
Weet iemand hoeveel er bij de Filmacademie doorgaan naar de gespreksrondes?
Staat als het goed is op de site?

Anyway, Kunst & Technieker meld zich!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_36236897
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Staat als het goed is op de site?

Anyway, Kunst & Technieker meld zich!
En wat houdt dat in? Welke school?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:55:54 #272
26891 killingcupid
pi_36244066
quote:

Het is op veel academies slecht geregeld, maar dat geldt ook voor andere opleidingsinstituten hoor.
Fotografie is in Den Haag (waar ik studeer) goed geregeld. Goede studios met hele goede apparatuur. Fijne, ruime doka. Ruimtes waar alleen fotografiestudenten komen (kun je in alle rust je contact sheets bekijken), een eigen ruimte met computers, extra grote scanners en een A0-printer (je hebt ook een algemene computerruimte, maar voor fotografie dus nog een aparte kleine ruimte met een paar systemen...zodat je altijd plek hebt).
Het is eenvoudig om spullen (lampen, statieven, aparte cameras zoals hasselblad, etc.) te lenen en er zijn altijd wel mensen om je te helpen.
In principe is iedere afdeling bij ons vrij goed geregeld. Bij grafisch zouden we wel wat meer grote lokalen willen, maar op zich heb je daar alleen de eerste twee jaren 'last' van. In de derde en vierde heb je een riant lokaal met eigen kluisjes, banken, etc. etc.
Verder zijn de werkplaatsen ook prima. Grote zeefdrukwerkplaats, grote etswerkplaats, ook voor lithografie, monotype, etc.

Kom anders een keertje langs
pi_36333247
Ik had vandaag toelatingsdag op de HKU voor Graphic Design....

En ik ben aangenomen

Yay me .
pi_36333290
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:57 schreef innepin het volgende:
Ik had vandaag toelatingsdag op de HKU voor Graphic Design....

En ik ben aangenomen

Yay me .

Ook prettig dat je het meteen weet.
pi_36333650
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ook prettig dat je het meteen weet.
Inderdaad. Het was allemaal veel wachten, maar toch! Beter dan een brief over twee weken.

Programma:
9 uur binnenkomst
9.30 portfolio e.d. neerleggen, en dan wachten maar....
12.00 uitslag: wie gaat er door naar de middagronde? Ik dus weer een half uur wachten.
12.30 start interviews over portfolio / ter plekke opdracht maken.
15.15 klaar. weer wachten.
16.15 uitslag

pfffff, ik ben blij dat ik klaar ben
pi_36337796
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Inderdaad. Het was allemaal veel wachten, maar toch! Beter dan een brief over twee weken.

Programma:
9 uur binnenkomst
9.30 portfolio e.d. neerleggen, en dan wachten maar....
12.00 uitslag: wie gaat er door naar de middagronde? Ik dus weer een half uur wachten.
12.30 start interviews over portfolio / ter plekke opdracht maken.
15.15 klaar. weer wachten.
16.15 uitslag

pfffff, ik ben blij dat ik klaar ben
Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.
pi_36341629
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:54 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.
Nou ja, het is in principe hetzelfde, alleen hebben ze maar de helft van de mensen ook daadwerkelijk de opdracht daar laten doen En we kregen het meteen te horen, zoals ik al zei, dat was echt wel fijn.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:56:07 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36349269
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:55 schreef killingcupid het volgende:
Kom anders een keertje langs
Ja, en weer opnieuw beginnen
Ik hoor sowieso altijd veel goeds over Den Haag, maar dat ligt gewoon niet echt bij me in de buurt en verhuizen is voor mij geen optie.
Wel tof dat het bij jullie wel goed geregeld is. Zo hoort het .
pi_36353000
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 07:46 schreef Fonzarelli het volgende:
Ben al een tijdje aangenomen op de WdKA voor Advertising!!!
Ik lekker ooook
pi_36353142
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_36360234
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Je krijgt van tevoren een paar opdrachten mee die je moet laten zien, plus je portfolio met je kunstjes. Verder gaan ze wat vragen stellen (waarom wil je deze richting op enz.). Succes!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:46:30 #282
26891 killingcupid
pi_36364114
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, en weer opnieuw beginnen
Ik hoor sowieso altijd veel goeds over Den Haag, maar dat ligt gewoon niet echt bij me in de buurt en verhuizen is voor mij geen optie.
Wel tof dat het bij jullie wel goed geregeld is. Zo hoort het .
Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.
En ZO goed is het nou ook weer niet geregeld hoor. Er zijn altijd negatieve punten te bedenken natuurlijk, maar dat heb je overal.

Heb je ergens een portfolio met werk online? Eventueel een linkje via de mail/pm?
pi_36364508
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:05 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

En wat houdt dat in? Welke school?
http://www.saxion.nl/knt/voltijd/enschede/kort
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  zondag 26 maart 2006 @ 03:28:08 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36370757
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:46 schreef killingcupid het volgende:

[..]

Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.
En ZO goed is het nou ook weer niet geregeld hoor. Er zijn altijd negatieve punten te bedenken natuurlijk, maar dat heb je overal.

Heb je ergens een portfolio met werk online? Eventueel een linkje via de mail/pm?
Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of niet
pi_36376336
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Een zelfpotret maken (maar niet ala van gogh ofzo), en een storyboard van bnn, en 15 of 20 stuks eigen werk. En een goede babbel.
Ik was zelf flink te laat, en die man zelf ook..dus ik had maar 5 minuutjes voor 22 opdrachten
  zondag 26 maart 2006 @ 15:38:12 #286
26891 killingcupid
pi_36379171
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of niet
Dat begrijp ik, maar dan ben ik zelf nog wel benieuwd naar je werk
pi_36436260
Zaterdag een kijkje nemen op de open dag van de HKU .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36437577
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef ma_jojo het volgende:
Zaterdag een kijkje nemen op de open dag van de HKU .
Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo... En niemand die even een verhaaltje vertelde over de opleiding. Er zaten gewoon een paar ongeïnteresseerde studenten met wat van hun werk, zonder uitleg, zonder enthousiasme. 't was echt niets.

Succes
pi_36441415
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:27 schreef innepin het volgende:

[..]

Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo... En niemand die even een verhaaltje vertelde over de opleiding. Er zaten gewoon een paar ongeïnteresseerde studenten met wat van hun werk, zonder uitleg, zonder enthousiasme. 't was echt niets.

Succes
Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36442625
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken .
Nou ja, ik ging voor Graphic Design, toch ook niet een heel erg zweverige opleiding. En toch.
pi_37246389
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt
pi_37246415
een dagboek van 10 dagen moest het zijn hehe
pi_37246530
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt
In InDesign je eigen dagboek maken, en vullen met rare dingetjes?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37246556
Trouwens, ik ben nu 20 en wil zodra ik 21 ben een intake gaan doen bij het WdkA in Rotterdam. Mensen die al met deze school ervaring hebben? Het liefst wil ik een beetje peuteren met Adobe en Macromedia pakketjes, dus ik denk dat ik Grafisch ontwerpen ga kiezen.
pi_37247066
thx NiteSpeed, ook al ben ik niet echt verder hehe
pi_37248331
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
Wat ik heb gedaan is die combineren met de vraag over favoriete ontwerpers enzo. Ik heb een dagboek geschreven, met een boel leuke plaatjes en mijn mening verwerkt in dat dagboek. Maar ik ben ook mensen tegengekomen die per dag één kunstwerkje hadden gemaakt, bijvoorbeeld. Het is juist de bedoeling dat de opdracht heel vrij is

Succes in ieder geval
pi_37248382
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

klopt
pi_37250010
thnxz innepin:) Ik dacht dat je echt een dagboek moest schrijven of zo, maar je kan dus alle kanten op
  dinsdag 25 april 2006 @ 01:55:01 #299
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_37268301
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, ik ben nu 20 en wil zodra ik 21 ben een intake gaan doen bij het WdkA in Rotterdam. Mensen die al met deze school ervaring hebben? Het liefst wil ik een beetje peuteren met Adobe en Macromedia pakketjes, dus ik denk dat ik Grafisch ontwerpen ga kiezen.
Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.
Ik ga naar huis.
pi_37268324
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:55 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.
Uitdaging kan geen kwaad, als het accent maar ligt op het ontwerpen van 'insert object' in 2d-vormen. Advertising, typografie, het klinkt allemaal best interessant . In ieder geval een stuk interessanter dan Novell, Cisco en ITIL-standaarden implementeren op de servicedesk .

Altijd als ik flyers zie in de stad, of kaartjes, of foto's, of inrichting van een kamer denk ik altijd dat ik het wel beter kan. Ik zie foutjes, en nog meer van zulke ongein. Perfectionistisch als ik ben wil ik dat altijd maar beter zien.
  dinsdag 25 april 2006 @ 01:59:13 #301
6941 APK
Factual, I think.
pi_37268341
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:30 schreef nus het volgende:
thnxz innepin:) Ik dacht dat je echt een dagboek moest schrijven of zo, maar je kan dus alle kanten op
Weer een geniale creatieveling die een kunstopleiding gaat volgen omdat de HKU zoveel mogelijk studenten nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')