Die pooier is 21 .... bronquote:Op woensdag 8 juli 2015 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Fysiek worden 'we' steeds jonger volwassen; niet allemaal even snel natuurlijk. Ik weet niet hoe die 'minderjarige prostituee' er uit ziet, en dat lijkt me dus wel relevant; eigenlijk zou je met een fotootje van haar (zonder te vertellen wie het is) aan mensen moeten vragen haar leeftijd in te schatten.
Haar 'vriend' (pooier! Of loverboy of wat voor etiket je ook wilt gebruiken; VRIEND in ieder geval niet), hoe oud is die? Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.
Die hotels, het personeel daar heeft zich nooit afgevraagd waarom er voor de deur van kamer 12 een rijtje mannen stond of zo?
De 'daders' zijn formeel strafbaar. Ze zullen in hun (privé) leven wellicht onevenredig zwaar gestraft worden (weet je nog, Rob Oudkerk? Wethouder in Amsterdam). Het lijkt me ook voor hun familieleden heel zwaar; 'zo Jantje, dus jouw pa is hoerenloper!'.
Je mag je dus wel afvragen wat het OM hiermee denkt te bereiken; stel dat meneer Van Wippesteijn een half jaar de cel in moet. Dat kost de gemeenschap een hoop geld (een gevangenisplaats is prijzig), de kans is groot dat de man zijn baan verliest en dat hij zijn gezin kwijtraakt. Het levert dus alleen een enorme hoop ellende op.
Ben ook wel benieuwd wie het thuis nog niet opgebiecht heeft .... wat zullen die slecht slapen ....quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Volgende keer tweemaal nadenken voordat je in schimmige hotels twijfelachtige prostituees neukt.
Misschien kost het in een legaal bordeel twee tientjes meer en zien de meisjes er daar iets ouder uit, maar het scheelt wel een half jaar gevangenisstraf en je sociaal leven.
Dit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Volgende keer tweemaal nadenken voordat je in schimmige hotels twijfelachtige prostituees neukt.
Misschien kost het in een legaal bordeel twee tientjes meer en zien de meisjes er daar iets ouder uit, maar het scheelt wel een half jaar gevangenisstraf en je sociaal leven.
Dus bij 10 mensen is volgens inschatting van de rechtbank de schade voor die personen minder. Ik snap die logica niet, of iedereen in het openbaar berechten in zo'n grootschalige zaak, of alles achter gesloten deuren houden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:48 schreef aloa het volgende:
Bij een aantal verdachten willen de advocaten dat de deuren helemaal gesloten blijven voor het publiek. ,,Anders zou de schade voor die personen wel eens enorm kunnen worden,'' waarschuwt Ivo van den Bergh. De deuren gaan echter niet dicht in tien van de 29 strafzaken, zo besliste de rechtbank.
Er was waarschijnlijk helemaal niets twijfelachtigs aan natuurlijk. Deze figuren wisten dondersgoed hoe oud dat meisje was, met haar pooier die amper volwassen oogt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat vind ik inderdaad ook raar. Of allemaal een open rechtszaak, of allemaal een gesloten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus bij 10 mensen is volgens inschatting van de rechtbank de schade voor die personen minder. Ik snap die logica niet, of iedereen in het openbaar berechten in zo'n grootschalige zaak, of alles achter gesloten deuren houden.
Maar ook dat neigt naar klassejustisitie. Want mensen met relaties worden door hun dan anders gezien als mensen zonder relaties.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:23 schreef probeer het volgende:
Het enige argument wat ik kan bedenken is dus de gevolgen voor vrouw en kinderen. Anders neigt het in mijn ogen nogal richting klassenjustitie.
Moordenaars en kinderverkrachters (wat deze mannen ook zijn natuurlijk) hebben vaak ook families. Ook maar niet meer vervolgen dan? Meewerken aan gedwongen prostitutie van minderjarigen is nou eenmaal strafbaar. Heel goed dat er eindelijk eens een beetje actie wordt ondernomen. Wat mij betreft gooien ze voor iedere man nog een aanklacht wegens verkrachting erbij omdat het niet vrijwillig was.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Fysiek worden 'we' steeds jonger volwassen; niet allemaal even snel natuurlijk. Ik weet niet hoe die 'minderjarige prostituee' er uit ziet, en dat lijkt me dus wel relevant; eigenlijk zou je met een fotootje van haar (zonder te vertellen wie het is) aan mensen moeten vragen haar leeftijd in te schatten.
Haar 'vriend' (pooier! Of loverboy of wat voor etiket je ook wilt gebruiken; VRIEND in ieder geval niet), hoe oud is die? Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.
Die hotels, het personeel daar heeft zich nooit afgevraagd waarom er voor de deur van kamer 12 een rijtje mannen stond of zo?
De 'daders' zijn formeel strafbaar. Ze zullen in hun (privé) leven wellicht onevenredig zwaar gestraft worden (weet je nog, Rob Oudkerk? Wethouder in Amsterdam). Het lijkt me ook voor hun familieleden heel zwaar; 'zo Jantje, dus jouw pa is hoerenloper!'.
Je mag je dus wel afvragen wat het OM hiermee denkt te bereiken; stel dat meneer Van Wippesteijn een half jaar de cel in moet. Dat kost de gemeenschap een hoop geld (een gevangenisplaats is prijzig), de kans is groot dat de man zijn baan verliest en dat hij zijn gezin kwijtraakt. Het levert dus alleen een enorme hoop ellende op.
Ja precies.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ook dat neigt naar klassejustisitie. Want mensen met relaties worden door hun dan anders gezien als mensen zonder relaties.
De straffen voor pooiers zijn inderdaad belachelijk laag.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:23 schreef Woods het volgende:
Die pooier krijgt zo een lage straf en die zogenaamde 'pedoseksuelen' kunnen een nog veel hogere straf krijgenapenland
Deze gast kan dit trucje weer flikken zodra hij vrij komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
De straffen voor pooiers zijn inderdaad belachelijk laag.
Eens.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Moordenaars en kinderverkrachters (wat deze mannen ook zijn natuurlijk) hebben vaak ook families. Ook maar niet meer vervolgen dan? Meewerken aan gedwongen prostitutie van minderjarigen is nou eenmaal strafbaar. Heel goed dat er eindelijk eens een beetje actie wordt ondernomen. Wat mij betreft gooien ze voor iedere man nog een aanklacht wegens verkrachting erbij omdat het niet vrijwillig was.
Ik neem aan dat hij geen andere kennis of ervaring heeft om een normale baan te krijgen. En voor de inkomsten als pooier het lage risico lopen dat je een paar maanden moet zitten, ik denk niet dat hij zal veranderen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:28 schreef Woods het volgende:
[..]
Deze gast kan gaat dit trucje weer flikken zodra hij vrij komt.
Dat snap ik ook niet. Wmb allemaal achter gesloten deuren (aangeklaagd betekent niet schuldig, maar je naam is wel voorgoed kapot) maar bij veroordeling wel de hoogst mogelijke straf.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Eens.
Maar waarom dan dat onderscheid tussen die 19 vs 10?
Lijkt er op dat die ene advocaat wat meer zijn best heeft gedaan dan de pro-deo lui van die andere 10 ...quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Wmb allemaal achter gesloten deuren (aangeklaagd betekent niet schuldig, maar je naam is wel voorgoed kapot) maar bij veroordeling wel de hoogst mogelijke straf.
Een minderjarig meisje dat de prostitutie in gedwongen is is de schuldige.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:34 schreef Woods het volgende:
Het valt niet te bewijzen dat ze wisten dat het meisje 16 was. Je kan hun telefoons etc. doorzoeken maar als daar niks uitkomt valt deze mannen niks te verwijten en zou het meisje hier de schuldige moeten zijn.
Wellicht. Gelukkig hebben twee zichzelf al de doodstraf gegeven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:34 schreef Woods het volgende:
Het valt niet te bewijzen dat ze wisten dat het meisje 16 was. Je kan hun telefoons etc. doorzoeken maar als daar niks uitkomt valt deze mannen niks te verwijten en zou het meisje hier de schuldige moeten zijn.
Ze is zeer waarschijnlijk helemaal niet gedwongen, volgens mij is hij daar ook niet voor veroordeeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een minderjarig meisje dat de prostitutie in gedwongen is is de schuldige.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
er is niemand verkracht hier, seks met een minderjarige wel, dat is wat andersquote:
Zoals geen enkel slachtoffer van een loverboy feitelijk is 'gedwongen'.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze is zeer waarschijnlijk helemaal niet gedwongen, volgens mij is hij daar ook niet voor veroordeeld.
volgens mij moet men er redelijkwijs van uitgaan dat iemand meerderjarig is, een ID alleen is niet voldoende dacht ikquote:Op woensdag 8 juli 2015 13:42 schreef probeer het volgende:
En op zich ben ik ook best benieuwd hoe het OM wil gaan bewijzen dat die mannen wisten dat zij minderjarig was.
Want ik neem aan dat het aan het OM is om dat te bewijzen, en niet aan die mannen? Is de aanwezigheid (of het ontbreken van) een ID-kaart dan al voldoende? Want die dingen heb je ook vals voor een paar tientjes ...
(gewoon, een juridische interesse, want van mij mogen ze figuurlijk allemaal hangen)
Redelijkerwijs ... Bijvoorbeeld .. 29 mannen die allemaal zelfstandig en los van elkaar, de inschatting maakten dat ze volwassen was?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:44 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij moet men er redelijkwijs van uitgaan dat iemand meerderjarig is, een ID alleen is niet voldoende dacht ik
Nee dat is niet waar, als jij misbruik maakt van iemand die te jong is om zelfstandig te denken of mentaal zwak dan is dat heel wat anders dan een meisje die er bewust voor kiest om samen te werken met een pooier.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:43 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Zoals geen enkel slachtoffer van een loverboy feitelijk is 'gedwongen'.
Er valt ze vanalles te verwijten, oa dat ze in een overduidelijke pooier/loverboy situatie zijn meegegaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:34 schreef Woods het volgende:
Het meisje ging er als ik de zaak goed gevolgd heb in mee de jongen honderd euro te betalen per date. Dus ze was feitelijk als minderjarige zelf klant bij een gigolo. Toen ze dat geld niet meer kon opbrengen heeft hij haar gezegd dat ze het op haar rug kon verdienen en dat hij dat wel kon regelen. Daar is zij toen mee akkoord gegaan. Ik vind het een knap ingewikkelde zaak in ieder geval. Niet zo zwart/wit als sommige andere loverboy-zaken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, als jij misbruik maakt van iemand die te jong is om zelfstandig te denken of mentaal zwak dan is dat heel wat anders dan een meisje die er bewust voor kiest om samen te werken met een pooier.
Nu ja, de ouders van het meisje verklaarden dat ze niet bepaald fris en fruitig door het leven gaat nu. Of het vrijwillig was staat helemaal niet vast.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, als jij misbruik maakt van iemand die te jong is om zelfstandig te denken of mentaal zwak dan is dat heel wat anders dan een meisje die er bewust voor kiest om samen te werken met een pooier.
Je bedoeld dat ze zo verliefd was dat de loverboy in kwestie geld vroeg aan haar om samen met hem te mogen zijn? Een bedrag dat snel opliep waarop hij voorstelde dat ze maar voor hem de hoer moest spelen om hem terug te betalen en om hem te kunnen blijven zien?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Er valt ze vanalles te verwijten, oa dat ze in een overduidelijke pooier/loverboy situatie zijn meegegaan.
En sorry hoor, al dat geblaat over ze zag er echt uit als 21, dat is echt grote onzin.Meisjes van 16 zien er niet uit als 21, als ze er al "oud" uitziet dan kan je misschien 18 denken, maar daar houdt het wel op.
Deze mannen hebben bewust gezocht naar een hoertje die er uitzag als te jong, in een meer dan schimmige constructie (de loverboy direct betalen en de loverboy die op de plee blijft zitten ), ze hadden heel erg prima kunnen weten dat dit niet goed zat, ongeacht de leeftijd van dat meisje.
Het kon ze gewoon geen bal schelen.
Bron: http://www.misdaadjournal(...)-inzet-van-justitie/quote:Uit het berichtgeving van deze week blijkt impliciet dat de vrouw bij haar verklaring is gebleven dat alles uit vrije wil is geschied en zich niet onder politiedruk of uit een soort paniek onder druk van de hele heisa in een slachtofferrol is gevlucht en tegen haar vriend is gaan verklaren. Ik denk dat ze hiervoor bewondering verdient. Hopelijk komt haar versie, het liefst in een eigen verklaring, op de zitting aan bod.
Je moet tegenwoordig als je een hoer bezoekt om ID vragen bij twijfel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
Maar nogmaals; bewijs maar dat ze wisten dat zij minderjarig was.
Ik weet dat het zo niet werkt en dat is misschien maar goed ook, maar mijn mening is, bewijs maar eens dat je werkelijk dacht dat ze 21 was. Want er zit nogal een gat tussen 16 en 21. Ik ken echt geen enkel meisje van 16 die ik 21 zou schatten, op z'n hoogst een keertje 18 ofzo.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
Maar nogmaals; bewijs maar dat ze wisten dat zij minderjarig was.
ik denk dat ze dondersgoed wisten dat ze niet meerderjarig was maar zich voordeden niet te weten dat ze minderjarig wasquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig als je een hoer bezoekt om ID vragen bij twijfel.
Niet dat dat ook maar iets zegt. Valse ID-kaart is niet bijzonder lastig (of duur).quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig als je een hoer bezoekt om ID vragen bij twijfel.
Omdat ze minderjarig was...quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:07 schreef Woods het volgende:
Hoe kan je die gasten bezwaren zolang die hoer het allemaal zelf wilde
omdat ze minderjarig is, en dan mag het nietquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:07 schreef Woods het volgende:
Dat was dan wel de lezing van de loverboy, beter gezegd zijn advocaat. Niet van het meisje zelf.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:05 schreef raptorix het volgende:
Ok
[..]
Bron: http://www.misdaadjournal(...)-inzet-van-justitie/
De politie heeft ook prima werk gedaan zeker?quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet dat dat ook maar iets zegt. Valse ID-kaart is niet bijzonder lastig (of duur).
Maar dan lijkt het er iig op dat de bewijslast bij die mannen ligt. Mooi.
Dit is een duidelijke loverboy constructie, waarbij een jong en kwetsbaar meisje op z'n minst ernstig gemanipuleerd is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:07 schreef Woods het volgende:
En daarom vraag ik me dus af of het OM moet bewijzen dat die mannen wisten dat ze minderjarig was, of dat die mannen moeten bewijzen dat zij dachten te weten dat ze meerderjarig was.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo niet werkt en dat is misschien maar goed ook, maar mijn mening is, bewijs maar eens dat je werkelijk dacht dat ze 21 was. Want er zit nogal een gat tussen 16 en 21. Ik ken echt geen enkel meisje van 16 die ik 21 zou schatten, op z'n hoogst een keertje 18 ofzo.
Daarbij vind ik de rest ook al reden genoeg voor deze mannen om fout te zitten, vind het hoog tijd dat klanten in zulke overduidelijke foute situatie's ook verantwoordelijk gesteld moeten worden. Maar dat is tot nu toe nog niet zo, dus snap dat de rechter daar weinig mee kan.
Hoe bedoel je dat? Deze snap ik even niet ..quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
De politie heeft ook prima werk gedaan zeker?
Dat laatste is meer omdat ze graag meisjes binnen hebben, niet omdat ze denken dat ze 21 is(wat nog 3 jaar meer is dan die 18).quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
En daarom vraag ik me dus af of het OM moet bewijzen dat zij wisten dat ze minderjarig was, of dat die mannen moeten bewijzen dat zij dachten te weten dat ze meerderjarig was.
Lijkt me namelijk allebei niet te doen.
En over leeftijd schatten ... Zo makkelijk is dat niet, en lijkt mij ook niet arbitrair genoeg om als maatstaf te dienen. Ik ben 27 en kan zonder ID geen sigaretten halen. Mijn nichtje is 14, die komt met make-up op makkelijk een 18+ tent binnen, terwijl haar broer (20) dat zonder ID toch echt niet lukt.
Zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laatste is meer omdat ze graag meisjes binnen hebben, niet omdat ze denken dat ze 21 is(wat nog 3 jaar meer is dan die 18).
Daar ben ik het wel mee eens, hoe ongeloofwaardig ik het ook vind dat ze iemand van 16 als 21 inschatten is dat amper echt hard te maken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen.
Maar nogmaals, zoiets lijkt me onmogelijk om te bewijzen. Iig niet met een zodanige onomstotelijke zekerheid, dat je er een vervolging/vrijspraak op kan baseren.
Jup.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, hoe ongeloofwaardig ik het ook vind dat ze iemand van 16 als 21 inschatten is dat amper echt hard te maken.
Denk dan ook dat het tijd wordt om dit soort constructie's gewoon strafbaar te maken voor klanten. Dus is er een pooier/loverboy aanwezig en/of betaling e.d. via die pooier/loverboy, dan gewoon verboden en strafbaar.
Ik blijf het namelijk raar vinden dat deze constructie's al verboden zijn, maar de klant altijd buiten schot blijft.
Dat gebeurt al jaren zo. En dat is maar goed ook, stel dat rechter Diederik de wetbrekende bouwbedrijfvoorzitter Evert Jan later weer tegen komt op de golf club of de rotary. Dan is het toch ongemakkelijk als Diederik eerder Evert Jan naar de gevangenis heeft gestuurd. Dus om de goede vrede op de golfclub en op de rotary te bewaren geven we rechter Diederik een "get out of jail free card" voor Evert Jan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:23 schreef probeer het volgende:
Maar goed .. Het lijkt mij dus een hele kwalijke zaak dat rechters tegenwoordig de mate van mogelijke negatieve publiciteit (en effect op de dader) meenemen in de strafmaat.
Politicus Joris zou dan minder straf krijgen dan kluizenaar Harrie. En dat riekt naar klassenjustitie.
Dat de politie gewoon is door blijven observeren terwijl ze wisten dat het meisje daar "gebruikt" werd, kortom dan weet je wel waar de prioriteiten liggen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Deze snap ik even niet ..
Eigen schuld, L_B. Als ze hadden gekozen om thuis te blijven en geen 16-jarig meisje te misbruiken was er geen vuiltje aan de lucht. Men wordt gestraft voor daden. Hadden ze maar beter moeten besluiten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Prostitutie en een 'loverboy'-constructie zijn geen fraaie zaken.
Maar ik vind hetgeen de cliënten van het meisje nu moeten doorstaan betrekkelijk buiten-propotioneel.![]()
Sowieso sta je voor altijd geregistreerd als 'zedendelinquent', ergo geen VOG, nooit meer ergens een baan, rest van je leven in een krot in een kansenwijk met huurtoeslag wegkwijnen met een uitkeringkje.![]()
In de bajes zeer grote kans helemaal aan gort te worden geslagen.
Huwelijk kapot, al je vrienden en kennissen weg, al je toekomstperspectief weg. Zelfs emigratie na afloop van detentie is zinloos, want ook daarvoor is VOG vereist.
Kosten detentie: 16 euro per nacht, inkomsten tijdens detentie 0,- per dag. Restschuld loopt op in de duizenden euro's, nimmer terug te betalen van een uitkeringkje van een paar honderd euro's per maand de rest van je leven.![]()
Ik stoor me met name aan het feit dat een strafregister nooit wordt opgeschoond, welnu, 10 jaar na het overlijden pas.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:15 schreef erodome het volgende:
Buiten proportioneel voor het in stand houden van constructie's waarbij het zeker is dat het leeuwendeel van de vrouwen(of mannen) misbruikt wordt? Dat je over iemand heen gaat die daar niet vrijwillig voor heeft gekozen? En waarbij het op z'n minst zeer twijfelachtig is of dat persoon wel meerderjarig is?
Dat terwijl er meer dan zat manieren zijn om fijn naar de hoeren te gaan zonder dat je weet dat er een enorm risico is dat je gewoon iemand aan het misbruiken bent?
Sorry, maar dan ben je ook een zedendelinquent.
Dan nog kan je humaan straffen, we zijn hier geen Oeganda, Eritrea of ander barbarenland, toch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:18 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Eigen schuld, L_B. Als ze hadden gekozen om thuis te blijven en geen 16-jarig meisje te misbruiken was er geen vuiltje aan de lucht. Men wordt gestraft voor daden. Hadden ze maar beter moeten besluiten.
We wonen hier niet in Amerika he, de gevangenissen hier zijn redelijk veilig.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik stoor me met name aan het feit dat een strafregister nooit wordt opgeschoond, welnu, 10 jaar na het overlijden pas.
Alsof justitie vreest dat iemand die reeds overleden is, toch nog postuum zich meldt bij het CWI om een baan te zoeken.Justitie ziet dus letterlijk spoken blijkbaar.
Iemand de rest van zijn of haar leven van een uitkering voorzien kost de samenleving ook veel geld.![]()
Zelfs emigratie is onmogelijk, het nieuwe land vraagt ook om een VOG (vertaald naar het Swahili o.i.d.).
En ik ben van mening dat je mensen, ook in detentie, veiligheid moet kunnen bieden. Niet iedereen is een volksjongen en een vechtersbaas en dergelijke gedrag wordt nu beloond in de bajes, maar dit zou niet het geval moeten zijn. Door mensen dagelijks in elkaar te laten slaan, ben je zeer inhumaan bezig en bovendien is dit strijdig met de mensenrechten. Martelingen, die nu uitgevoerd in de bajes door andere gedetineerden, zijn illegaal volgens de mensenrechten, ook het EVRM.
Wat is er dan niet humaan aan een gevangenis straf hiervoor? Zoals gezegd, we zijn geen barbaren land hier, zoveel gevaar lopen dit soort gasten niet in de gevangenis.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan nog kan je humaan straffen, we zijn hier geen Oeganda, Eritrea of ander barbarenland, toch?
16 boswachter, het meisje was 16. Het is ronduit ongeloofwaardig dat ze zo door kon gaan als 21.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:30 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe weet je nou of ze minderjarig is als ze eruit ziet als meerderjarig en ze zelf aangeeft 21 te zijn.
Moet je dan telkens om een paspoort vragen. Nou, ik durf te beweren dat de helft van de prosti's op de Wallen geeneens een paspoort heeft.
Deze chi had gewoon ontzettend veel zin.
Het feit dat je 16 euro per nacht moet betalen, plus je proceskosten en dus het feit dat je nooit meer ergens een baan krijgt, waarmee je deze schuld kunt aflossen, dus je blijft de rest van je leven niet alleen in de bijstand, waar je net niet van dood gaat van de honger, maar ook nog eens met een zeer hoge, onbetaalbare restschuld, waardoor je ook nog eens aanspraak moet gaan maken op de voedselbank de rest van je leven en dus in een soort uitzichtloze Griekse toestand komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is er dan niet humaan aan een gevangenis straf hiervoor? Zoals gezegd, we zijn geen barbaren land hier, zoveel gevaar lopen dit soort gasten niet in de gevangenis.
... Wauw! Dat is misselijk zeg.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat de politie gewoon is door blijven observeren terwijl ze wisten dat het meisje daar "gebruikt" werd, kortom dan weet je wel waar de prioriteiten liggen.
Opsluiting in een luxe cel is humaan straffen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan nog kan je humaan straffen, we zijn hier geen Oeganda, Eritrea of ander barbarenland, toch?
Nadien een factuur krijgen van duizenden euro's, terwijl je uitzichtloos in de bijstand zit is dit niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Opsluiting in een luxe cel is humaan straffen.
Is die maatregel dan al doorgevoerd? Volgens mij was het enkel een idee van bepaalde politici.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nadien een factuur krijgen van duizenden euro's, terwijl je uitzichtloos in de bijstand zit is dit niet.
Je hebt wel een punt idd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het feit dat je 16 euro per nacht moet betalen, plus je proceskosten en dus het feit dat je nooit meer ergens een baan krijgt, waarmee je deze schuld kunt aflossen, dus je blijft de rest van je leven niet alleen in de bijstand, waar je net niet van dood gaat van de honger, maar ook nog eens met een zeer hoge, onbetaalbare restschuld, waardoor je ook nog eens aanspraak moet gaan maken op de voedselbank de rest van je leven en dus in een soort uitzichtloze Griekse toestand komt.
Een soort Griekenland, maar dan zonder zon.![]()
Dus straf, oke.
Maar zoals ik al eerder stelde en waar jij het mee eens bent, wel opschoning na verloop van tijd, zeg na 10 jaar, bij goed gedrag en geen 16 euro per nacht betalen in de bajes.
Geef mensen na hun detentie weer een kans om een leven op te bouwen, dit is echt onmenselijk.![]()
En ja, het meisje in kwestie heeft ook alle hulp en aandacht nodig trouwens.
Maar ieder toekomstperspectief ontnemen is onmenselijk, dan kan je net zo goed iemand voor een vuurpeloton zetten.
Ik dacht het wel. TK was akkoord.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:39 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Is die maatregel dan al doorgevoerd? Volgens mij was het enkel een idee van bepaalde politici.
Op de wallen sta je niet achter de ramen zonder paspoort hoor. Dat is daar zo streng geregeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:30 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe weet je nou of ze minderjarig is als ze eruit ziet als meerderjarig en ze zelf aangeeft 21 te zijn.
Moet je dan telkens om een paspoort vragen. Nou, ik durf te beweren dat de helft van de prosti's op de Wallen geeneens een paspoort heeft.
Deze chi had gewoon ontzettend veel zin.
Je veroordeelt iemand met zoiets wel tot verdere criminaliteit ja.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het feit dat je 16 euro per nacht moet betalen, plus je proceskosten en dus het feit dat je nooit meer ergens een baan krijgt, waarmee je deze schuld kunt aflossen, dus je blijft de rest van je leven niet alleen in de bijstand, waar je net niet van dood gaat van de honger, maar ook nog eens met een zeer hoge, onbetaalbare restschuld, waardoor je ook nog eens aanspraak moet gaan maken op de voedselbank de rest van je leven en dus in een soort uitzichtloze Griekse toestand komt.
Een soort Griekenland, maar dan zonder zon.![]()
Dus straf, oke.
Maar zoals ik al eerder stelde en waar jij het mee eens bent, wel opschoning na verloop van tijd, zeg na 10 jaar, bij goed gedrag en geen 16 euro per nacht betalen in de bajes.
Geef mensen na hun detentie weer een kans om een leven op te bouwen, dit is echt onmenselijk.![]()
En ja, het meisje in kwestie heeft ook alle hulp en aandacht nodig trouwens.
Maar ieder toekomstperspectief ontnemen is onmenselijk, dan kan je net zo goed iemand voor een vuurpeloton zetten.
Je hebt foto's van dit meisje gezien? Vind jouw standpunt net als de mijn wellicht erg kort door de bocht. Wanneer ik mijn klassefoto's toen ik 16 was er op na sla dan denk ik; ja, hier staan 16 jarigen. Wanneer ik de huidige 3e klassers op een foto zie staan dan denk ik; wtf.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef erodome het volgende:
[..]
16 boswachter, het meisje was 16. Het is ronduit ongeloofwaardig dat ze zo door kon gaan als 21.
Deze mannen hebben bewust een meisje opgezocht dat iig te jong oogde, dat ook nog eens in een foute constructie waarbij echt iedereen weet dat het niet goed zit.
Ik zie dagelijks kinderen van die leeftijd(heb immers een zoon van 15) en geen van die meisjes gaat door voor 21. Degene die er "oud" uitzien zou je misschien 18 kunnen noemen, maar geen 21.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je hebt foto's van dit meisje gezien? Vind jouw standpunt net als de mijn wellicht erg kort door de bocht. Wanneer ik mijn klassefoto's toen ik 16 was er op na sla dan denk ik; ja, hier staan 16 jarigen. Wanneer ik de huidige 3e klassers op een foto zie staan dan denk ik; wtf.
Dat is nou net het lastige he, dat meisje is volledig onder controle van zo'n loverboy. Damn, wat een enge gedachte dat er mensen zoals jij zijn die een slachtoffer zo de schuld geven - ze wilde vast en zeker graag geneukt worden door allerlei mannen, onfatsoenlijke slet dat ze is!quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:12 schreef deedeetee het volgende:
Het is dus duidelijk klinkklare onzin dat men echt wel wist hoe oud ze was. Ik persoonlijk vind het meisje net zo schuldig door uitlokking en dat allemaal omdat ze nodig een vent wil kopen.
Sorry hoor maar dat deugd ook van geen kanten. Ik mag toch aannemen dat zelfs een 16 jarige wel beter weet en meer fatsoen heeft. Wat die mannen deden deugt niet maar wat dat meisje deed net zo min. Ik kan haar onmogelijk als zielig slachtoffer zien in deze zaak. Alle betrokkenen deugen niet IMO.
Daar heb je ook een punt, inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:13 schreef Toefjes het volgende:
Het is onmogelijk oordelen of je in kunt schatten hoe oud iemand is zonder te weten over wie het gaat. Toch knap dat iedereen dat probeert.
Nogmaals mijn centrale punt; in hoeverre hadden deze mannen er van uit moeten gaan dat ze minderjarig was (hoe zag ze er uit?).quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Moordenaars en kinderverkrachters (wat deze mannen ook zijn natuurlijk) hebben vaak ook families. Ook maar niet meer vervolgen dan? Meewerken aan gedwongen prostitutie van minderjarigen is nou eenmaal strafbaar. Heel goed dat er eindelijk eens een beetje actie wordt ondernomen. Wat mij betreft gooien ze voor iedere man nog een aanklacht wegens verkrachting erbij omdat het niet vrijwillig was.
En het personeel van de twee hotels wellicht. Het gaat tenslotte niet om een enkel incidentje, het is een ruim aantal 'klanten' dus die hotelletjes weten echt wel dat die meid er niet kwam om te slapen. Zeker als ze er jong(er) uitzag hadden die toch wel iets moeten doen!quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:39 schreef Downwards het volgende:
Alles overziend valt er eigenlijk niet zoveel mensen echt iets aan te rekenen in deze toch wel wat opgeblazen zaak, behalve het pooiertje / de loverboy en in mindere mate het 16-jarige meisje.
Ze zullen wel iets vermoed hebben, maar wellicht nooit aan de bel hebben getrokken omdat ze 'gewoon' 18(+) leek. Je hebt meiden van 16 die net op de middelbare school lijken te zitten en meiden van bijna 17 die je al voorzichtig een vrouw zou noemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:10 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
En het personeel van de twee hotels wellicht. Het gaat tenslotte niet om een enkel incidentje, het is een ruim aantal 'klanten' dus die hotelletjes weten echt wel dat die meid er niet kwam om te slapen. Zeker als ze er jong(er) uitzag hadden die toch wel iets moeten doen!
Kun je dat niet eigenlijk bijna nooit weten?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:15 schreef erodome het volgende:
Buiten proportioneel voor het in stand houden van constructie's waarbij het zeker is dat het leeuwendeel van de vrouwen(of mannen) misbruikt wordt? Dat je over iemand heen gaat die daar niet vrijwillig voor heeft gekozen? En waarbij het op z'n minst zeer twijfelachtig is of dat persoon wel meerderjarig is?
Dat terwijl er meer dan zat manieren zijn om fijn naar de hoeren te gaan zonder dat je weet dat er een enorm risico is dat je gewoon iemand aan het misbruiken bent?
Sorry, maar dan ben je ook een zedendelinquent.
Ik vind dat een klant er best vanuit mag gaan dat het in legale bordelen en bv op de wallen e.d. gecontroleerd wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kun je dat niet eigenlijk bijna nooit weten?
Immers "oudere" vrouwen worden ook met zekere regelmaat uit het buitenland gehaald, mishandeld en aan het werk gezet tegen hun zin.
Dat is al tientallen jaren zo en kan ik wel een paar verhalen over vertellen die misselijk makend zijn.
Ik kan er zeker in meegaan dat de situatie alle alarmbellen had moeten laten afgaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind dat een klant er best vanuit mag gaan dat het in legale bordelen en bv op de wallen e.d. gecontroleerd wordt.
Dit gaat om hele schimmige en vooral illegale constructie's, waarbij het vrijwel zeker is dat er sprake is van misbruik. Pooiers en/of loverboys zijn verboden, is illegaal, een klant die daar toch gebruik van maakt maakt willens en wetend gebruik van een illegale situatie en is daardoor naar mijn mening mede verantwoordelijk.
Ik zie het hetzelfde als een dikke benz kopen voor een appel en een ei. Niet alleen de handelaar is dan strafbaar, maar ook de klant, omdat die redelijkerwijs kon weten dat het niet goed zat. Hier geld hetzelfde, iedereen weet dat pooier/loverboy constructie's illegaal zijn en een nest van misbruik zijn. De klant kan dan redelijkerwijs weten dat het niet goed zit.
Dit staat wat mij betreft dus ook los van de leeftijd van de hoer. Ook bij een hoer boven de 21 geld dat deze constructie's meestal over misbruik gaan en dat is net zo erg.
Nog niet zo lang geleden was er een relletje omdat het arbeidsbureau opleidingen tot helderziende betaalde.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:46 schreef Kanjer het volgende:
Ik kan er zeker in meegaan dat de situatie alle alarmbellen had moeten laten afgaan.
......
Heb zelf in de sex business gezeten, legaal, maar noemde de dames prostituees of dames, ik had en heb het grootste respect voor die dames die dit werk doen, mensen onderschatten hoe zwaar het is.
Ik hang daar gewoon niet zo'n waardeoordeel aan vast, het is maar een woord. Als iemand die porno heeft gedaan ben ik ook een soort van hoer geweest, ik zie die term niet gelijk als negatief. Ben ook zat vrouwen tegen gekomen die dat werk ook deden naast de porno.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik kan er zeker in meegaan dat de situatie alle alarmbellen had moeten laten afgaan.
Maar volgens mij rekende het meisje zelf af en was de "loverboy" in de buurt voor "bewaking", jij houd stellig vol dat de mannen bij hem afrekenden, weet je dat zeker?
Vergelijk met de aanschaf van goedkope mb is niet zo goed, jong wil zeker niet perse zeggen goedkoop.
Bovendien vind ik "hoer" zo'n waardeloos, goedkoop woord, had ik eerlijk van jou niet verwacht.
Heb zelf in de sex business gezeten, legaal, maar noemde de dames prostituees of dames, ik had en heb het grootste respect voor die dames die dit werk doen, mensen onderschatten hoe zwaar het is.
Ik ben zelf zo'n 15 jaar geleden heel druk bezig geweest over legalisatie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:12 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden was er een relletje omdat het arbeidsbureau opleidingen tot helderziende betaalde.
Wat langer geleden was er een schandaal omdat het arbeidsbureau .... sekswerk bemiddelde. Wat op zich eigenlijk natuurlijk wel logisch is (al is het werk waar je nooit iemand toe moet kunnen verplichten, uiteraard); werk is werk.
Op sekswerk rust een flink taboe. Net als op (soft)drugs. Dat leidt er onvermijdelijk toe dat er een hoop geld in omgaat buiten de 'witte' economie en dat er dus ook weinig kans is dat 'de regeltjes' worden nageleefd.
Sekswerk zou je dus (net als drugs) moeten legaliseren zodat je het kunt reguleren; onder andere Amsterdam is al een tijd bezig om steeds meer 'ramen' te sluiten. Het zou juist andersom moeten; een legaal 'bordeel' (en een wietkwekerij), eventueel zelfs in eigendom van de gemeente of het rijk, waarbij je dus op kwaliteit en handhaving controle hebt.
En DAN is het logisch en redelijk om overtreders keihard aan te pakken; dan kan je echt wat doen aan de uitwassen. Maar zoals het nu is, nogmaals, is de overheid op zijn minst mede verantwoordelijk voor het voortbestaan van het 'grijze circuit' en de uitwassen die ieder 'grijs circuit' nou eenmaal onvermijdelijk voortbrengt.
----------------
Natuurlijk neem je daarmee het taboe, het maatschappelijk stigma, van de sekswerker (en de klanten) niet weg. Het zal wel een stuk minder erg worden (hee, wie beschouwt er nou iemand die in een 'coffeeshop' werkt als een DRUGSDEALER tegenwoordig? Niemand toch bijna?), mag je hopen.
Ben het ermee eens dat de legale plekken meer kans moeten krijgen en dat het sluiten van legale plekken die gecontroleerd kunnen worden illegaliteit en de bijkomende ellende in de hand werken. Ben daar een groot tegenstander van.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:12 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden was er een relletje omdat het arbeidsbureau opleidingen tot helderziende betaalde.
Wat langer geleden was er een schandaal omdat het arbeidsbureau .... sekswerk bemiddelde. Wat op zich eigenlijk natuurlijk wel logisch is (al is het werk waar je nooit iemand toe moet kunnen verplichten, uiteraard); werk is werk.
Op sekswerk rust een flink taboe. Net als op (soft)drugs. Dat leidt er onvermijdelijk toe dat er een hoop geld in omgaat buiten de 'witte' economie en dat er dus ook weinig kans is dat 'de regeltjes' worden nageleefd.
Sekswerk zou je dus (net als drugs) moeten legaliseren zodat je het kunt reguleren; onder andere Amsterdam is al een tijd bezig om steeds meer 'ramen' te sluiten. Het zou juist andersom moeten; een legaal 'bordeel' (en een wietkwekerij), eventueel zelfs in eigendom van de gemeente of het rijk, waarbij je dus op kwaliteit en handhaving controle hebt.
En DAN is het logisch en redelijk om overtreders keihard aan te pakken; dan kan je echt wat doen aan de uitwassen. Maar zoals het nu is, nogmaals, is de overheid op zijn minst mede verantwoordelijk voor het voortbestaan van het 'grijze circuit' en de uitwassen die ieder 'grijs circuit' nou eenmaal onvermijdelijk voortbrengt.
----------------
Natuurlijk neem je daarmee het taboe, het maatschappelijk stigma, van de sekswerker (en de klanten) niet weg. Het zal wel een stuk minder erg worden (hee, wie beschouwt er nou iemand die in een 'coffeeshop' werkt als een DRUGSDEALER tegenwoordig? Niemand toch bijna?), mag je hopen.
Ik pest je wel eens, we denken lang niet altijd hetzelfde maar heb wel respect voor je.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik hang daar gewoon niet zo'n waardeoordeel aan vast, het is maar een woord. Als iemand die porno heeft gedaan ben ik ook een soort van hoer geweest, ik zie die term niet gelijk als negatief.
Het gaat me niet om het jong trouwens bij die vergelijking, het gaat erom dat men redelijkerwijs kan weten dat het niet goed zit, ook met een wel volwassen dame was het hetzelfde geweest. Het gaat me ook niet zozeer om goedkoop, maar om kunnen weten dat het niet goed zit.
Da van dat betalen is wat ik onthouden heb, maar wie weet zit ik fout. Weet wel nog dat die loverboy in de kamer was, op de plee, dat hij de afspraken maakte en alles. Wat gewoon illegaal is en maakt dat deze mannen meewerkte aan een illegale situatie en dat wisten.
Vergeet VOOR HET GELD niet; er is goed te verdienen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:42 schreef Kanjer het volgende:
Ze snappen het gewoon niet, net als ze het gegeven niet willen geloven dat er wel degelijk vrouwen zijn die dit werk bewust kiezen, voor de kick, voor de lol whatever, maar echt niet perse omdat ze schulden hebben of omdat ze moeten van hun vriend, en ja, dat komt natuurlijk ook heel veel voor, maar dat konden wij als legaal bedrijf zijnde, goed tackelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |