Die pooier is 21 .... bronquote:Op woensdag 8 juli 2015 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Fysiek worden 'we' steeds jonger volwassen; niet allemaal even snel natuurlijk. Ik weet niet hoe die 'minderjarige prostituee' er uit ziet, en dat lijkt me dus wel relevant; eigenlijk zou je met een fotootje van haar (zonder te vertellen wie het is) aan mensen moeten vragen haar leeftijd in te schatten.
Haar 'vriend' (pooier! Of loverboy of wat voor etiket je ook wilt gebruiken; VRIEND in ieder geval niet), hoe oud is die? Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.
Die hotels, het personeel daar heeft zich nooit afgevraagd waarom er voor de deur van kamer 12 een rijtje mannen stond of zo?
De 'daders' zijn formeel strafbaar. Ze zullen in hun (privé) leven wellicht onevenredig zwaar gestraft worden (weet je nog, Rob Oudkerk? Wethouder in Amsterdam). Het lijkt me ook voor hun familieleden heel zwaar; 'zo Jantje, dus jouw pa is hoerenloper!'.
Je mag je dus wel afvragen wat het OM hiermee denkt te bereiken; stel dat meneer Van Wippesteijn een half jaar de cel in moet. Dat kost de gemeenschap een hoop geld (een gevangenisplaats is prijzig), de kans is groot dat de man zijn baan verliest en dat hij zijn gezin kwijtraakt. Het levert dus alleen een enorme hoop ellende op.
Ben ook wel benieuwd wie het thuis nog niet opgebiecht heeft .... wat zullen die slecht slapen ....quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Volgende keer tweemaal nadenken voordat je in schimmige hotels twijfelachtige prostituees neukt.
Misschien kost het in een legaal bordeel twee tientjes meer en zien de meisjes er daar iets ouder uit, maar het scheelt wel een half jaar gevangenisstraf en je sociaal leven.
Dit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Volgende keer tweemaal nadenken voordat je in schimmige hotels twijfelachtige prostituees neukt.
Misschien kost het in een legaal bordeel twee tientjes meer en zien de meisjes er daar iets ouder uit, maar het scheelt wel een half jaar gevangenisstraf en je sociaal leven.
Dus bij 10 mensen is volgens inschatting van de rechtbank de schade voor die personen minder. Ik snap die logica niet, of iedereen in het openbaar berechten in zo'n grootschalige zaak, of alles achter gesloten deuren houden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:48 schreef aloa het volgende:
Bij een aantal verdachten willen de advocaten dat de deuren helemaal gesloten blijven voor het publiek. ,,Anders zou de schade voor die personen wel eens enorm kunnen worden,'' waarschuwt Ivo van den Bergh. De deuren gaan echter niet dicht in tien van de 29 strafzaken, zo besliste de rechtbank.
Er was waarschijnlijk helemaal niets twijfelachtigs aan natuurlijk. Deze figuren wisten dondersgoed hoe oud dat meisje was, met haar pooier die amper volwassen oogt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat vind ik inderdaad ook raar. Of allemaal een open rechtszaak, of allemaal een gesloten.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus bij 10 mensen is volgens inschatting van de rechtbank de schade voor die personen minder. Ik snap die logica niet, of iedereen in het openbaar berechten in zo'n grootschalige zaak, of alles achter gesloten deuren houden.
Maar ook dat neigt naar klassejustisitie. Want mensen met relaties worden door hun dan anders gezien als mensen zonder relaties.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:23 schreef probeer het volgende:
Het enige argument wat ik kan bedenken is dus de gevolgen voor vrouw en kinderen. Anders neigt het in mijn ogen nogal richting klassenjustitie.
Moordenaars en kinderverkrachters (wat deze mannen ook zijn natuurlijk) hebben vaak ook families. Ook maar niet meer vervolgen dan? Meewerken aan gedwongen prostitutie van minderjarigen is nou eenmaal strafbaar. Heel goed dat er eindelijk eens een beetje actie wordt ondernomen. Wat mij betreft gooien ze voor iedere man nog een aanklacht wegens verkrachting erbij omdat het niet vrijwillig was.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Fysiek worden 'we' steeds jonger volwassen; niet allemaal even snel natuurlijk. Ik weet niet hoe die 'minderjarige prostituee' er uit ziet, en dat lijkt me dus wel relevant; eigenlijk zou je met een fotootje van haar (zonder te vertellen wie het is) aan mensen moeten vragen haar leeftijd in te schatten.
Haar 'vriend' (pooier! Of loverboy of wat voor etiket je ook wilt gebruiken; VRIEND in ieder geval niet), hoe oud is die? Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.
Die hotels, het personeel daar heeft zich nooit afgevraagd waarom er voor de deur van kamer 12 een rijtje mannen stond of zo?
De 'daders' zijn formeel strafbaar. Ze zullen in hun (privé) leven wellicht onevenredig zwaar gestraft worden (weet je nog, Rob Oudkerk? Wethouder in Amsterdam). Het lijkt me ook voor hun familieleden heel zwaar; 'zo Jantje, dus jouw pa is hoerenloper!'.
Je mag je dus wel afvragen wat het OM hiermee denkt te bereiken; stel dat meneer Van Wippesteijn een half jaar de cel in moet. Dat kost de gemeenschap een hoop geld (een gevangenisplaats is prijzig), de kans is groot dat de man zijn baan verliest en dat hij zijn gezin kwijtraakt. Het levert dus alleen een enorme hoop ellende op.
Ja precies.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ook dat neigt naar klassejustisitie. Want mensen met relaties worden door hun dan anders gezien als mensen zonder relaties.
De straffen voor pooiers zijn inderdaad belachelijk laag.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:23 schreef Woods het volgende:
Die pooier krijgt zo een lage straf en die zogenaamde 'pedoseksuelen' kunnen een nog veel hogere straf krijgenapenland
Deze gast kan dit trucje weer flikken zodra hij vrij komt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
De straffen voor pooiers zijn inderdaad belachelijk laag.
Eens.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Moordenaars en kinderverkrachters (wat deze mannen ook zijn natuurlijk) hebben vaak ook families. Ook maar niet meer vervolgen dan? Meewerken aan gedwongen prostitutie van minderjarigen is nou eenmaal strafbaar. Heel goed dat er eindelijk eens een beetje actie wordt ondernomen. Wat mij betreft gooien ze voor iedere man nog een aanklacht wegens verkrachting erbij omdat het niet vrijwillig was.
Ik neem aan dat hij geen andere kennis of ervaring heeft om een normale baan te krijgen. En voor de inkomsten als pooier het lage risico lopen dat je een paar maanden moet zitten, ik denk niet dat hij zal veranderen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:28 schreef Woods het volgende:
[..]
Deze gast kan gaat dit trucje weer flikken zodra hij vrij komt.
Dat snap ik ook niet. Wmb allemaal achter gesloten deuren (aangeklaagd betekent niet schuldig, maar je naam is wel voorgoed kapot) maar bij veroordeling wel de hoogst mogelijke straf.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Eens.
Maar waarom dan dat onderscheid tussen die 19 vs 10?
Lijkt er op dat die ene advocaat wat meer zijn best heeft gedaan dan de pro-deo lui van die andere 10 ...quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Wmb allemaal achter gesloten deuren (aangeklaagd betekent niet schuldig, maar je naam is wel voorgoed kapot) maar bij veroordeling wel de hoogst mogelijke straf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |