SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groetjes, mister diclofenac.quote:Op zondag 5 juli 2015 12:10 schreef Oksel het volgende:
Toen ik Marmotte deed was 't aan de voet vd Alpe ook 37 graden.
Yankee is gewoon een Jankie.
http://www.basicbikeparts(...)d-race-80mm-aktiv-8/quote:Op zondag 5 juli 2015 19:44 schreef Stansfield het volgende:
Iemand tips voor goede binnenbandjes met lang ventiel en waar ik die zo goedkoop mogelijk online kan bestellen?
Bij Mantel heb die er voor ¤14,50 4 stuks:quote:Op zondag 5 juli 2015 19:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
http://www.basicbikeparts(...)d-race-80mm-aktiv-8/
Ik heb deze toen ik keer met 10 tegelijk besteld ook op die site. Veel goedkoper ga je niet vinden denk ik.
Tussen de fiets in orde maken en de start kan het beste 500-1000km zitten. Dan zijn alle nieuwe onderdelen goed getest en de banden in de meest perfecte vorm.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:02 schreef Z het volgende:
Je bent er mooi op tijd bij. Hopelijk hersteld je schouder nog wat.
Ik ben er wel achter waardoor ik zo'n pijn in m'n voeten heb; oververhitting. Druk is het dus niet. Overigens Marmotte ook zo'n fucking pijn gehad in m'n poten, en zilver gereden. Dus 't valt mee.quote:
Wat is dat zwarte ding naast je trapper? Elektrisch?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren heb ik de Koga nog eens onder handen genomen voor PBP. De versnellingen aangepast aan het terrein en wat extra lampen gemonteerd. Plus langere spatborden. Het wil nog wel eens regenen in Bretagne.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met de huidige staat van m'n schouder rij ik liever met crosscommandeurs dan met Ergopower.
Specialized sub-6, Giro Empire en Specialized Audax.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ben er wel achter waardoor ik zo'n pijn in m'n voeten heb; oververhitting. Druk is het dus niet. Overigens Marmotte ook zo'n fucking pijn gehad in m'n poten, en zilver gereden. Dus 't valt mee.
Wat is de meest coole schoen?
Extra opslagruimte voor binnenbanden.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat is dat zwarte ding naast je trapper? Elektrisch?
Ah, handig.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Extra opslagruimte voor binnenbanden.
Kun je gewoon kopen van bijv. BBB, als gereedschapsbidon.
Wut??quote:Op zondag 5 juli 2015 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kwam er in de trein achter dat mijn achterwiel stuk is
DDX en ik hadden het er in de trein over hoe kut het is als je ver van huis bent en je materiaal stuk gaat. Ik kijk naa rm'n achterwiel en zie dat ik een lekke band heb en dat m'n velg gedeukt is. Geen idee of die al langer gedeukt is (valt wel mee volgens mij). Hij moet wel in de trein leeggelopen zijn.... Morgen nieuwe biba erin en kijken of 't goed blijft gaan.quote:
Thank god for internetquote:
geen carbon zool dat geleid warmtequote:Op zondag 5 juli 2015 22:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ben er wel achter waardoor ik zo'n pijn in m'n voeten heb; oververhitting. Druk is het dus niet. Overigens Marmotte ook zo'n fucking pijn gehad in m'n poten, en zilver gereden. Dus 't valt mee.
Wat is de meest coole schoen?
ouwe sloper koop een setje scirocco 35 of fulcrum R4quote:Op zondag 5 juli 2015 22:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
DDX en ik hadden het er in de trein over hoe kut het is als je ver van huis bent en je materiaal stuk gaat. Ik kijk naa rm'n achterwiel en zie dat ik een lekke band heb en dat m'n velg gedeukt is. Geen idee of die al langer gedeukt is (valt wel mee volgens mij). Hij moet wel in de trein leeggelopen zijn.... Morgen nieuwe biba erin en kijken of 't goed blijft gaan.
Sowieso maar een nieuwe set kopen en deze oprijden in de dracat.
[..]
Thank god for internet![]()
Ik snap er geen zak van. Ik denk dat het een souvenir uit Belgie is. Stomme ivo's 200quote:Op zondag 5 juli 2015 23:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ouwe sloper koop een setje scirocco 35 of fulcrum R4
niet met de klimclassic?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap er geen zak van. Ik denk dat het een souvenir uit Belgie is. Stomme ivo's 200
Gewoon een setje 36 spaaks handgevlochten met Mavic velgen. Dat krijg je niet snel kapot. Met zo'n wielen en Mavic MA40 racevelgen reed ik in '94 met volle bepakking door Albanië.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja lekker robuust en niet te duur, ideaal voor kanoslopert.
scirocco kosten 235.- de set oid daar kan je niet voor vlechten. Ik fiets nu zelf met khamsin cx die zijn 120.-quote:Op zondag 5 juli 2015 23:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gewoon een setje 36 spaaks handgevlochten met Mavic velgen. Dat krijg je niet snel kapot. Met zo'n wielen en Mavic MA40 racevelgen reed ik in '94 met volle bepakking door Albanië.
mooie foto'squote:Op maandag 6 juli 2015 00:10 schreef very het volgende:
Ik ben vandaag ook maar even gaan kijken. Ik was in Zeeland (hier om precies te zijn), en man man man, wat een kutweer!Maar....wel een paar leuke foto's geschoten. Kleine greep van het koppeloton:
(klik voor lekker groot)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet iemand trouwens waar ik de hele rit terug kan kijken?![]()
Dat zou het heel goed geweest kunnen zijn!quote:
IK zeg niet dat 36 spaaks handgevlochten goedkoper is. Stabieler is het wel.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
scirocco kosten 235.- de set oid daar kan je niet voor vlechten. Ik fiets nu zelf met khamsin cx die zijn 120.-
quote:Op maandag 6 juli 2015 00:10 schreef very het volgende:
Ik ben vandaag ook maar even gaan kijken. Ik was in Zeeland (hier om precies te zijn), en man man man, wat een kutweer!Maar....wel een paar leuke foto's geschoten. Kleine greep van het koppeloton:
(klik voor lekker groot)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
als je dat al had dan zou je dat zeker hebben merken met remmen.quote:Op maandag 6 juli 2015 06:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou het heel goed geweest kunnen zijn!
[ afbeelding ]
Het ziet er een beetje zo uit, zal vanmiddag wel effe een foto maken.
Bij mij zit het naar binnen toe trouwens, volgens mij. Gister niet zo heel goed bekeken allemaal.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:14 schreef dop het volgende:
[..]
als je dat al had dan zou je dat zeker hebben merken met remmen.
soms kun je zoiets nog wel een beetje herstellen, maar echt helemaal goed komt het nooit meer.
Woon werk wieltjes van maken is een prima optie dan.
probeer cyclingtorrents eensquote:Op maandag 6 juli 2015 00:10 schreef very het volgende:
(klik voor lekker groot)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben tijdens de klimclassic door een kuil gereden in een bocht, klapband en bijna odneruitgeschoven. Ik zat gister met DDX in de trein en we hadden het over pech onderweg. Ik kijk naar m'n fiets en spreek de wijze woorden "Ik heb godverdomme een lekke achterband!"quote:
quote:Op zondag 5 juli 2015 19:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
http://www.basicbikeparts(...)d-race-80mm-aktiv-8/
Ik heb deze toen ik keer met 10 tegelijk besteld ook op die site. Veel goedkoper ga je niet vinden denk ik.
Tnx voor de tips. En dat zijn kwalitatief ook een beetje goede binnenbanden? Had er schwalbe binnenbandjes in zitten. Die ik bij de aanschaf van mijn fiets erbij had gedaan.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Bij Mantel heb die er voor ¤14,50 4 stuks:
http://www.mantel.com/akt(...)bmJhbmRlbiNzdGFydDE=
Je hoeft geen super licht (rollende) binnenband te verwachten maar verder prima binnenbanden, zeker als je alleen maar een beetje rondtoer op stugge buitenbanden.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
[..]
Tnx voor de tips. En dat zijn kwalitatief ook een beetje goede binnenbanden? Had er schwalbe binnenbandjes in zitten. Die ik bij de aanschaf van mijn fiets erbij had gedaan.
Ik heb Grand Prix 4000S II van Continental. Zouden ze daar wel mooi bij passen?quote:Op maandag 6 juli 2015 08:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Je hoeft geen super licht (rollende) binnenband te verwachten maar verder prima binnenbanden, zeker als je alleen maar een beetje rondtoer op stugge buitenbanden.
Ik zou ze niet in buitenbanden steken welke super soepel zijn en flink aan de prijs zijn. Dat is zonde.
Ja hoor, ik rij er altijd op. Bevalt prima.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb Grand Prix 4000S II van Continental. Zouden ze daar wel mooi bij passen?
In diezelfde combinatie van Grand Prix 4000SII en Aktiv-8 binnebanden?quote:Op maandag 6 juli 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja hoor, ik rij er altijd op. Bevalt prima.
Dat niet. Maar dat zou ik wel zo doen.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:19 schreef Stansfield het volgende:
[..]
In diezelfde combinatie van Grand Prix 4000SII en Aktiv-8 binnebanden?
Ik wel, zijn ok.quote:Op maandag 6 juli 2015 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat niet. Maar dat zou ik wel zo doen.
Ik had m klappen verkocht.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:25 schreef Gripper het volgende:
Oh wat was dat lachen met die idiote toerder he
Die vent besloot dat het een fantastisch plan was om vlak nadat de koers voorbij was en iedereen weer ging lopen als een gek over het fietspad te scheuren. Daarbij reed ie iemand bijna aan die écht opzij moest springen en begon meteen te vloeken "uit je doppen kijken joh, dit is een fietspad" , die arme man verontschuldigde zich nog heel netjes.
Ging ook echt ruzie staan maken en roepen dat die vent hier moest komen.
Wij: "oprotten joh, kutwielrenner! Gewoon ff normaal doen, waar is je bel"
Toen was ie snel vertrokken.
Uiteraard was t een vadsige ouwe vent, met een geel shirtje aan van de toerversie vorige week![]()
Ellendeling.
Nou als hij was afgestapt om die vent de huid vol te schelden dan had ik 'm wel even uitgekaffert van dichtbij.quote:
En ze fiets in de sloot gemieterd.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou als hij was afgestapt om die vent de huid vol te schelden dan had ik 'm wel even uitgekaffert van dichtbij.
Bolle kuttoerder.
quote:Op maandag 6 juli 2015 11:22 schreef Questular het volgende:
Nog iets van foto's waarop alle gesoigneerde Fok! wielergoden te zien zijn?
wrom kachel je eik niet meteen een paar hoge hoepels in die focus?quote:Op maandag 6 juli 2015 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik een beetje m'n best doen, net alsof ik sprint, zit die muzas gewoon nog gekke bekken te trekken
Kan ook ja. Al wacht ik daar dan nog even mee tot na m'n vakantie.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wrom kachel je eik niet meteen een paar hoge hoepels in die focus?
Het is natuurlijk veel verstandiger om naar Ivo te luisteren dan naar mij. Als jij een wiel met record naven handbouwd kan je velgie omvlechten als die stuk gaat.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ook ja. Al wacht ik daar dan nog even mee tot na m'n vakantie.
Je zou toch bier brengen? Wij reden bij de rotonde en ik had nog effkes LEONOS geroepenquote:Op maandag 6 juli 2015 12:24 schreef Leonos het volgende:
Hebben jullie nog een strava ritje van gister dan?
Volgens mij heb ik jullie zien rijden
Ik ben ook langsgefietst, ik durfde alleen niet iets te zeggen.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je zou toch bier brengen? Wij reden bij de rotonde en ik had nog effkes LEONOS geroepen
https://www.strava.com/activities/339936039quote:Op maandag 6 juli 2015 12:24 schreef Leonos het volgende:
Ik had tassen vol bier bij mequote:Op maandag 6 juli 2015 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je zou toch bier brengen? Wij reden bij de rotonde en ik had nog effkes LEONOS geroepen
Je maakt het er niet beter opquote:
Je kunt de strava flyby functie gebruiken.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:24 schreef Leonos het volgende:
Vluchtheuvel tegenover de bushalte net voorbij de rotonde. Met allemaal stoeltjes aan de weg.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je maakt het er niet beter op
Waar stond je precies?
Was niet op de fietsquote:Op maandag 6 juli 2015 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt de strava flyby functie gebruiken.
Was niet op de fietsquote:Op maandag 6 juli 2015 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt de strava flyby functie gebruiken.
Ah, dan wordt dat wat moeilijker inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Was niet op de fiets
[..]
Was niet op de fiets
Ja maar we zijn wel langsgerejequote:Op maandag 6 juli 2015 12:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik stond in Gouda bij de Stolwijkerssluis. Logisch dat ik niks hoorde dus
Mooi rondje!quote:Op maandag 6 juli 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:
Zo te lezen hebben jullie het mooi gehad bij de Toer de Frans. Kreeg ook nog mooie foto van Gripper. Zag er gezellig uit.
Ik heb vandaag mooie klim van bijna 18km gereden naar een skidorp Chamrousse. Na 8km kwam ik langs bord met col de Premol 1060m, daar ff gestopt voor foto. Eerste 8km was 9% gem. Daarna doorgere naar Chamrousse. hoogte +/- 1700m
https://app.strava.com/activities/340200660
Ik ging in gouda een stukje over de weg staat er meteen zo'n popiejopie #viesdikke verkeerspino te schreeuwen dat ik niet over de weg mag fietsen (uur voor de reclamekaravaan) ik drie keer omkijken of hij het nou tegen mij had (fietste keurig helemaal op de kant van de weg niemand had last... kon niet over fietspad.. Uiteindelijk ja ik heb het tegen jou, ik zo nou sorry maar kon niet over het fietspad..quote:Op maandag 6 juli 2015 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
Dat hekwijf was ook goud.
Zet 10 man hun fiets neer, helmen af, shirts uit, schoenen uit en opeens begint ze te klagen.
JA IK HEB VERANTWOORDELIJKHEID OVER DIT HEK HET MOET METEEN NA DE PASSAGE VAN DE RENNERS WEG
Staat d'r zo'n verkeersleidingpipo bij die begint te dreigen dat het hek met fietsen en al weggezet zou worden als we ze niet meteen weghalen.
Doe effe relaxt denk ik dan
Ik vind dat 't mooiste van de reclamekaravaan. Volwassenen die over elkaar heen struikelen om een koelkastmagneetjequote:Op maandag 6 juli 2015 11:52 schreef Coppi het volgende:
Prachtig al die mensen die bijna gaan vechten voor prullaria met een waarde van 10 cent. Gisteren zelf gelukkig een knijpkoe en een petje van een andere toeschouwer gekregen die van alles er al 4 geraapt had. Gemoedelijke sfeer met leuke mensen in Utrecht!
Best mooi al die Tourtradities. Hoe onzinnig soms ook.quote:Op maandag 6 juli 2015 13:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind dat 't mooiste van de reclamekaravaan. Volwassenen die over elkaar heen struikelen om een koelkastmagneetje
Dat soort jongens schoffelen normaal gesproken de hele dag perkjes in de gemeente Haastrecht. Dus op deze dag waarop ze een oranje hesje aan mogen waar "speciale extra belangrijke Toer de Frans 2015 coordinator" achterop staat dan groeien ze van trots en gaan ze zulk gedrag vertonenquote:Op maandag 6 juli 2015 13:16 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Blablabla, ja die sorry kan je 380 euro kosten...
O wacht, je bedoelde zeker koele schoen ipv coole schoen.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Thanks, hoe kom je hier zo snel bij? Ervaring?
Verbaast me nietsquote:Op maandag 6 juli 2015 14:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat soort jongens schoffelen normaal gesproken de hele dag perkjes in de gemeente Haastrecht. Dus op deze dag waarop ze een oranje hesje aan mogen waar "speciale extra belangrijke Toer de Frans 2015 coordinator" achterop staat dan groeien ze van trots en gaan ze zulk gedrag vertonen
Nu is iedereen denk ik wel benieuwd wat een niet wombcatvriendelijke meet voor moet stellen?quote:Op maandag 6 juli 2015 17:54 schreef kanovinnie het volgende:
En ik miste wombcat gister op de meet. Dit was een hele wombcatvriendelijke meet.
Ter compensatie ga ik maar pasta a la kano maken in de hoop er overheen te komen.
Ik ook.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:24 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu is iedereen denk ik wel benieuwd wat een niet wombcatvriendelijke meet voor moet stellen?
Hij heeft misschien wel gelijk. Maar het is wel makkelijk om Boom nu zwart te maken. Van mij mag Thijs wel wat minder aandacht krijgen.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2384470
Wat vinden jullie van die column van Zonneveld in 't AD heren?
Ik heb 30-25. Dat was wel te doen, laatste ronde was wel harken.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef Yankee het volgende:
Wombcat, is 39-28 voldoende voor de rad am ring?
Mooie column, beter dan die twee slappe aftreksels van een collega laatst, al waren dat dacht ik nieuwsberichten. Een ging er over Erik B die nooit doping heeft gebruiktquote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
Erik B. Heeft nooit geen doping gebruiktquote:Op maandag 6 juli 2015 20:50 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie column, beter dan die twee slappe aftreksels van een collega laatst, al waren dat dacht ik nieuwsberichten. Een ging er over Erik B die nooit doping heeft gebruiktx100.
Dat ie een hekel heeft aan Astana maar dat wisten wel al lange tijd.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Erik B. Heeft nooit geen doping gebruikt
Ach, en Sonneveld kan mooi lullen, maar wat zegt ie nou eigenlijk?
Dat een aantal keuzes die Boom gemaakt heeft in het afgelopen jaar gewoon niet slim zijn geweest gezien zijn gedrag/uitlatingen en misschien ook hypocriet? En dat hij beter kan dan dat?quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Erik B. Heeft nooit geen doping gebruikt
Ach, en Sonneveld kan mooi lullen, maar wat zegt ie nou eigenlijk?
Dank je. Ik twijfel een beetje of ik de 34 nu al wil vervangen of dat ik na de RaR zal doenquote:Op maandag 6 juli 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb 30-25. Dat was wel te doen, laatste ronde was wel harken.
Jij rijdt waarschijnlijk wat sneller omhoog dan ik, dus 39-28 moet dan te doen zijn.
Waarom ben je er dan nooitquote:Op maandag 6 juli 2015 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik vermoed dat Kano bedoelt dat het droog was.
't moet wel in mijn planning passen.quote:
Deze ex Boom fan vind dat Thijs voor deze keer volkomen de spijker op z'n kop slaat. Sinds Lars Boom met het met die ex-verkoopster aka golddigger heeft aangelegd is het alleen maar bergafwaards gegaan met z'n prestaties.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
Goed verhaal, lekker kortquote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
quote:Op maandag 6 juli 2015 23:41 schreef Tommeke het volgende:
Ja idd, en dat klimt ook veel beter. Zo goed klimmen die Cosmics niet.
Ik vind dat Zonneveld veel te ver gaat eigenlijk. Denk zelf dat het niet makkelijk is om je op de weg als prof te blijven bewijzen, zelfs als je 1 vd beste van je land bent en een vd beste veldrijders.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 01:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Deze ex Boom fan vind dat Thijs voor deze keer volkomen de spijker op z'n kop slaat. Sinds Lars Boom met het met die ex-verkoopster aka golddigger heeft aangelegd is het alleen maar bergafwaards gegaan met z'n prestaties.
Is al langer zo hoor. Zeker een Quintana die anders wegvliegt heeft daar wel profijt van.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het is wel de nieuwe trend in wielerland, met een lagere velg voren dan achteren rijden. Zowel zondag als gisteren genoeg renners in het peloton daar mee zien rijden.
Nee hoor. Ervaringsdeskundige. Ik vind die Cosmics heerlijke wielen, maar in de bergen heb ik liever een lager en wat lichter setje. Heb vorig jaar in Luxemburg een rondje met die Cosmics gereden en merkte dat dat niet zo fijn fietste als met m'n Eastons.quote:
DDX is wel iets zwaarder als Quintana hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:38 schreef ratatat het volgende:
ddx zal wel niet veel zwaarder zijn dan Quintana
Whahaha in Luxemburg zijn geen bergen ervaringsdeskundige.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee hoor. Ervaringsdeskundige. Ik vind die Cosmics heerlijke wielen, maar in de bergen heb ik liever een lager en wat lichter setje. Heb vorig jaar in Luxemburg een rondje met die Cosmics gereden en merkte dat dat niet zo fijn fietste als met m'n Eastons.
Overigens zou ik in de bergen altijd met alu remrand rijden.
Wil je in z'n broekje ofzo homo?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Looks van de fiets zijn compensatie voor degene die erop zit, heb jij niet nodig toch ddx.
Ik vind het gewoon niet mooi, het zal vast handig zijn en waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaanquote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:56 schreef ddx het volgende:
Lol wat een comments meteen
Heb voorwiel gekocht om gewoon lekker makkelijk(snel) te kunnen wisselen als er dagje wat meer wind staat (6bft+)
Heb ook een set Mavic Ksyrium Elite, maar dan ben je toch wel ff bezig ivm remblokken wisselen.
Achterwiel erbij was meteen weer wat duurder en het is vooral voorwiel waar je last van hebt met wind stoten.
Naar mijn mening ziet het er nog best prima uit.
En meestal zal het SLE voorwiel er gewoon in blijven zitten, wat er idd nog wat beter uit ziet
Ik weet niet hoe goed hij Lars in het echt kent, maar vind wel dat hij wakker geschud mag worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 06:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind dat Zonneveld veel te ver gaat eigenlijk. Denk zelf dat het niet makkelijk is om je op de weg als prof te blijven bewijzen, zelfs als je 1 vd beste van je land bent en een vd beste veldrijders.
Dat hij momenteel niet genoeg voor zijn vak leeft is mss een punt, maar om hem weg te zetten als dopeur alleen vanwege die cortisolwaarden en het feit dat hij bij Astana rijdt? Nee.
Als je maar niet stil gaat staan en flink door trapt staat het vast prachtig.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:56 schreef ddx het volgende:
Lol wat een comments meteen
Heb voorwiel gekocht om gewoon lekker makkelijk(snel) te kunnen wisselen als er dagje wat meer wind staat (6bft+)
Heb ook een set Mavic Ksyrium Elite, maar dan ben je toch wel ff bezig ivm remblokken wisselen.
Achterwiel erbij was meteen weer wat duurder en het is vooral voorwiel waar je last van hebt met wind stoten.
Naar mijn mening ziet het er nog best prima uit.
En meestal zal het SLE voorwiel er gewoon in blijven zitten, wat er idd nog wat beter uit ziet
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:39 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Laat mij mijn dag lekker beginnen met een compliment zuurpruim.
Aan vriendin/mama geven werkt meestalquote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:39 schreef muzas het volgende:
Verdomme tegen mn fiets gekomen met een gloednieuwe korte broek. Iemand goede tips om (inmiddels gewassen) zwarte smeervlekken uit stof te krijgen? Verdomme 70 euro de sloot in.
de vlek voor behandelen met boter.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:39 schreef muzas het volgende:
Verdomme tegen mn fiets gekomen met een gloednieuwe korte broek. Iemand goede tips om (inmiddels gewassen) zwarte smeervlekken uit stof te krijgen? Verdomme 70 euro de sloot in.
Dasty schijnt daarbij te helpen*quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:39 schreef muzas het volgende:
Wasbenzine ook*quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dasty schijnt daarbij te helpen*
*Eigen risico
Te laat. Hij is eerst meteen in de machine gedaan, daarna boter-truc geprobeerd maar haalt niks uitquote:
Er zijn wel vlekkenmiddeltjes voor, ik zou vanish proberen oid.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Te laat. Hij is eerst meteen in de machine gedaan, daarna boter-truc geprobeerd maar haalt niks uit
Echt kut, verdomme net nieuw. Zo zonde.
Check. Uurtje laten weken... Still zwart...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zijn wel vlekkenmiddeltjes voor, ik zou vanish proberen oid.
Je kunt altijd nog de good old ossengalzeep proberen, doet soms wonderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Check. Uurtje laten weken... Still zwart...
Ja miss kaas is de vlekspecialist bij ons thuis die zegt dat ook.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:58 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog de good old ossengalzeep proberen, doet soms wonderen.
Remreiniger van Motip erop spuiten. Ik had laatst allemaal lagervet in m'n poloshirt. Flink wat van die remreiniger erop en het ging er zo uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:39 schreef muzas het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:16 schreef muzas het volgende:
waar koop ik dat? En werkt dat ook als die broek al 2 keer gewassen is na de bevlekking
Je zit daar perfect! Dit vond ik 1 van de leukste rondjes daar vanaf camping Eau Rouge in Stavelot:quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:37 schreef iScream. het volgende:
Ga dit weekend naar Stavelot. Zijn er nog klimmetjes in de buurt die ik sowieso mee moet pakken? Behalve de Stockeu natuurlijk
Thanks!! Dit is precies wat ik zocht, had de Thier de Coo, Wanne en Rosier al opgeschrevenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je zit daar perfect! Dit vond ik 1 van de leukste rondjes daar vanaf camping Eau Rouge in Stavelot:
https://www.strava.com/activities/70684885
Verder is de Redoute ook op fietsafstand en de Baraque Michell is ook leuk om te fietsen.
Daar ben ik ook geweest 2 maanden terug. Mooi gebied.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:37 schreef iScream. het volgende:
Ga dit weekend naar Stavelot. Zijn er nog klimmetjes in de buurt die ik sowieso mee moet pakken? Behalve de Stockeu natuurlijk
Mooi daar idd, en best dichtbij. Ik ben er met de auto binnen 3 uur.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:49 schreef iScream. het volgende:
[..]
Thanks!! Dit is precies wat ik zocht, had de Thier de Coo, Wanne en Rosier al opgeschreven
Dankquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Daar ben ik ook geweest 2 maanden terug. Mooi gebied.
Deze had ik gereden;
https://www.strava.com/activities/283262970#6641581328
Autoverkoper?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 09:44 schreef Leonos het volgende:
Vandaag voor het eerst naar werk gefietst
Wel te laat op kantoor
Mijn swagger is ook autogaragemedewerker, hij pakt altijd de auto voor amper 6km. Swinters liet hij zijn auto altijd ruiten ontdooien en opwarmen voor de deur een kwartier lang. Toen kwam hij op een dag bij de auto aan en lag de krukas op de grond in een plas olie.quote:
Ik heb er nog wel een voor je.quote:
vouwwagensquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
wij hadden vroeger zo een tent in een klapkar)
Vieze Fransenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel een voor je.
Ik ging met papakaas op verkansie naar de Pyreneeën. Op een geg. moment stoppen we ergens in Frankrijk langs de weg en pa wil even voelen of de bandjes van zijn aanhangertje (wij hadden vroeger zo een tent in een klapkar) niet te warm liepen. Hij was alleen nét door een dikke hoop stront gereden van iemand die daar had zitten poepen achter zijn auto, dat zie je wel vaker int buitenland langs de weg. Heel zijn hand onder de kak. Ik heb me kapot gelachen natuurlijk, mijn vader vond het minder leuk.
Nou jah, er zijn voorbeelden te vinden van mensen die het werkende hebben gekregen zonder al te veel vervangen... Maar in de regel moet je denken een een nieuwe shifter en een nieuwe derrie volgens mij.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:48 schreef mincemeat het volgende:
En kan ik zonder probleem over kunnen gaan van een triple naar een compact?
Hoeveel kransjes heb je achter? Ik gok 9, dan moet je ook een crankset hebben met 9 speed bladen, je kan het gokken, maar 't lukt niet altijd; 10 speed cranks en bladen en een 9 speed ketting.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:48 schreef mincemeat het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb jullie hulp nodig. Afgelopen weekend wilde ik andere pedalen op mijn fiets zetten, maar aan één kant zat het erg strak en toen is bij het loskrijgen het schroefdraad compleet verdwenen. Ik neem aan dat het er niks anders opzit dan nieuw crankstel te kopen, dus ik heb even zitten kijken. Mijn huidige crankstel was een oude Shimano Tiagra triple. Ik heb nu wat hulp nodig om een vervanger te vinden. Ik heb twee gevonden die mij een goede vervanger leken, namelijk:
http://www.rosebikes.com/(...)-crankset/aid:695857
http://www.rosebikes.com/(...)-crankset/aid:519972
Is er één hiervan goed? Waar moet ik rekening mee houden met het kopen van een nieuwe crank? En kan ik zonder probleem over kunnen gaan van een triple naar een compact?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet je ff laag voorwieltje steken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:49 schreef muzas het volgende:
Wat een verwennerij zeg...
Thuiskomen, op de bank ploffen en natte kasseienWind
Hier waait het ook wel, vind ik doorgaans niet heel erg... schakel wel terug of fiets wat harder.... Maar nu zijn het echt behoorlijke pittige stoten.
Net comedy capers naar huis toe joh... Had 3 meter wegbreedte nodig om niet in de berm te landenSchouwtjesbrug hier sta ik lief op 't licht te wachten... Links uitgeklikt en op de grond. WHOEI word ik naar rechts geblazen, bijna op me bek
Hij reed lek toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
Boom kan niet met de beste mee. Als hij een pakhaas zou zijn zoals Zonneveld insinueert lijkt mij dat op zijn minst verwonderlijk.
Oh dat had ik ff gemist. Martin reed de finale op de fiets van Trentin.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij reed lek toch?
Martin is echt wel een baas zeg
Welke camping sta je?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:45 schreef Patroon het volgende:
Wij staan nu bij Barcelonnette aan de voet van de de Pra Loup en Col de Allos. Het weekend van 11/12 en 13 juli staat het hier helemaal in het teken van de cyclo en verschillende side events.
22 juli komt hier de Tour praktisch langs de camping.
Mooi gebied!
Lekkerquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:45 schreef Patroon het volgende:
Wij staan nu bij Barcelonnette aan de voet van de de Pra Loup en Col de Allos. Het weekend van 11/12 en 13 juli staat het hier helemaal in het teken van de cyclo en verschillende side events.
22 juli komt hier de Tour praktisch langs de camping.
Mooi gebied!
Hebben jullie ook van die kano knooppunten in de omgeving?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Embrun![]()
Vlak hierna stapte ik uit en toen ik er half uit was beukte ik met m'n heup keihard op een rots onder water. Middag mank gelopen
Er zijn een aantal routes hier in de buurt uitgezet. Maar zo uitgebreid als de fietsknooppunten, nee.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hebben jullie ook van die kano knooppunten in de omgeving?
Leuk. Camping du Plan.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Welke camping sta je?
Wij hebben ook besloten om een weekje naar Barcelonette en een weekje naar Embrun te gaan ipv. Italië.
9 speed ketting van shimano kan gewoon op 10 speed ketting bladen, bij cassette is dat een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeveel kransjes heb je achter? Ik gok 9, dan moet je ook een crankset hebben met 9 speed bladen, je kan het gokken, maar 't lukt niet altijd; 10 speed cranks en bladen en een 9 speed ketting.
Let ook op de cranklengte. Die moet overeenkomen met je maat fiets. (staat ook a/d binnenkant van je cranks in mm)
Oh tis 170mm zie ik op je plaatje
dat is een speciaal gevalleke daar moeten ook aparte pedalen in , heb jij niks aanquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:42 schreef mincemeat het volgende:
Zou zoiets kunnen werken?
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Want in principe moet alleen dat deel worden vervangen.
Dat dacht ik ook, maar toen ik het gemonteerd had liep mijn ketting vanaf 39/13 en kleiner tegen het buitenblad aan. Het ging dus niet. Heb uiteindelijk 9 speed bladen op die cranks gezet toen ging het wel, maar die moeten dan wel dezelfde steek hebben uiteraard.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:53 schreef dop het volgende:
[..]
9 speed ketting van shimano kan gewoon op 10 speed ketting bladen, bij cassette is dat een heel ander verhaal.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:09 schreef Wombcat het volgende:
Nieuw wieltjes
[ afbeelding ]
(even te lui om zelf fototje te maken en te uploaden).
ik heb op de Klein verschillende 10 speed cracks gehad met 9 speed groep,quote:Op woensdag 8 juli 2015 06:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar toen ik het gemonteerd had liep mijn ketting vanaf 39/13 en kleiner tegen het buitenblad aan. Het ging dus niet. Heb uiteindelijk 9 speed bladen op die cranks gezet toen ging het wel, maar die moeten dan wel dezelfde steek hebben uiteraard.
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #18 Staal, alu of carbon?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:50 schreef prefix1 het volgende:
Hallo allen!
De tour de france heeft mij wielrenkriebels gegeven!
Ik fiets al een tijdje op een mountain bike nu wil ik toch de overstap maken naar een wielrenfiets
Iemand die mij een fiets kan aanraden onder de 1000 eu?
ik zelf had een leuke giant fiets gezien GIANT TRC voor 600 euro alleen die is maat M (kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?)
Ben zelf 184CM zal ik hier oppassen?
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven qua fiets en maten ook zijn tips welkom met het beginnen van het wielrennen:)
De gewone versie idd. Om nou ¤210 extra uit te geven voor 160 gram minder vond ik wat overdreven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 06:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]de gewone versie dus? Niet de ultra?
Ben benieuwd hoe ze je bevallen!
op de gok is M aan de kleine kant denk dat je m/l of l nodig hebt bij gaint.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:50 schreef prefix1 het volgende:
Hallo allen!
De tour de france heeft mij wielrenkriebels gegeven!
Ik fiets al een tijdje op een mountain bike nu wil ik toch de overstap maken naar een wielrenfiets
Iemand die mij een fiets kan aanraden onder de 1000 eu?
ik zelf had een leuke giant fiets gezien GIANT TRC voor 600 euro alleen die is maat M (kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?)
Ben zelf 184CM zal ik hier oppassen?
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven qua fiets en maten ook zijn tips welkom met het beginnen van het wielrennen:)
Ik heb een keer 12 keer achter elkaar de Gulperberg gedaan, opzich viel het wel mee met de saaiheid. Al was dat binnen 1,5 uur geklaard, dus dat is een andere orde dan 12 uur lang.quote:
Hopmans.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:26 schreef kaasplankje het volgende:
Mooie wielen wombcat waar heb je ze gehaald?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
R&P / Zou jij iemand op straat helpen?
Tommeke word zelfs in andere topics afgezeken omdat hij een chickie mond op mond beademing geeft
Het probleem is dat Tommeke een meisje die valt gelijk een hartaanval aanpraat. Dan zegt hij, oohh ga maar liggen meid, ik zie het al...een hartaanval en dan begint hij hartstochtelijk mond op mond te geven. Kijk en dat is natuurlijk niet goed he..quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
R&P / Zou jij iemand op straat helpen?
Tommeke word zelfs in andere topics afgezeken omdat hij een chickie mond op mond beademing geeft
"Even de temperatuur meten. Doe je broekje maar uit"quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het probleem is dat Tommeke een meisje die valt gelijk een hartaanval aanpraat. Dan zegt hij, oohh ga maar liggen meid, ik zie het al...een hartaanval en dan begint hij hartstochtelijk mond op mond te geven. Kijk en dat is natuurlijk niet goed he..
ja en meteen borsten, euh ik bedoel hartmassage geven tegelijkertijd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het probleem is dat Tommeke een meisje die valt gelijk een hartaanval aanpraat. Dan zegt hij, oohh ga maar liggen meid, ik zie het al...een hartaanval en dan begint hij hartstochtelijk mond op mond te geven. Kijk en dat is natuurlijk niet goed he..
Wie weet insemineert hij haar wel meteen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
insemineren jullie dat tommeke misbruik maakt?
Tja, 1 op 7000 deelnemers overlijd. Lijkt me eerder een bizarre samenloop van omstandigheden dan dat het onverantwoord was de cyclo door te laten gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:34 schreef No-P het volgende:
Klote weekend met die warmte zo te lezen.
Marmotte
IM Frankfurt
En puntje bij paaltje ben je er zelf ook bij. Als het te warm is om door te gaan moet je die beslissing maken om te stoppen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, 1 op 7000 deelnemers overlijd. Lijkt me eerder een bizarre samenloop van omstandigheden dan dat het onverantwoord was de cyclo door te laten gaan.
Er is sowieso een gozert hier die op een ouwe fiets rijd met daarin klassieke zonda's, misschien dat hij ze wilt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik wat teveel wielsets. Iemand interesse in een klassiek zetje Zonda's?
[ link | afbeelding ]
Zijn nog in goede staat, zit alleen een kleine speling op de body. Zit een campa-body op (duh).
In principe zonder cassette (wel met sluitring, want er zit een ouder type body op, met een andere maat sluitring dan ze tegenwoordig gebruiken, een 12 is het kleinst mogelijke kransje is met deze sluitring). Ik hoef er niet veel voor te hebben: ¤25.
Ja, er past gewoon een 9 of 10-speed cassette op. Een 11-speed ook wel denk ik, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
Er is sowieso een gozert hier die op een ouwe fiets rijd met daarin klassieke zonda's, misschien dat hij ze wilt.
Kan ik er zo een campacassette op zetten en knallen? Dan wil ik ze wel
9 speed?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zijn nog in goede staat, zit alleen een kleine speling op de body. Zit een campa-body op (duh).
In principe zonder cassette (wel met sluitring, want er zit een ouder type body op, met een andere maat sluitring dan ze tegenwoordig gebruiken, een 12 is het kleinst mogelijke kransje is met deze sluitring). Ik hoef er niet veel voor te hebben: ¤25 (speciale Fok!prijs).
Dat zei ik tochquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:03 schreef Patroon het volgende:
Ik rij omhoog tussen de 6 en 11% alles op de 34/22 en 34/25. Zou betekenen dat een 39 ook afdoende is, aangezien 34/25 en 39/28 gelijk is.
Ik heb de eigenaar van deze fiets:quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, er past gewoon een 9 of 10-speed cassette op. Een 11-speed ook wel denk ik, maar dat weet ik niet zeker.
Maar dan heb je wel een schevere kettinglijn waardoor je efficiëntie verliest...quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:03 schreef Patroon het volgende:
Ik rij omhoog tussen de 6 en 11% alles op de 34/22 en 34/25. Zou betekenen dat een 39 ook afdoende is, aangezien 39/25 en 39/28 gelijk is.
OK. Die stickers hebben een andere kleur. Ik weet niet of dat betekent of ze ouder of nieuwer zijn. Volgens mij heb ik de mijne in 2001 of 2002 gekocht, maar was toen al een aanbieding, want overjarig model.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb de eigenaar van deze fiets:
[ afbeelding ]
een berichtje gestuurd, mocht hij ze niet willen dan kom ik binnenkort 25 eurie brengen
11 speed past dan niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. Die stickers hebben een andere kleur. Ik weet niet of dat betekent of ze ouder of nieuwer zijn. Volgens mij heb ik de mijne in 2001 of 2002 gekocht, maar was toen al een aanbieding, want overjarig model.
Als er 9 speed body op zit past er een 11 speed cassette op. Daar heeft Campy al rekening mee gehouden vanaf 9 speed. Mijn ouwe chorus was van 1998 en op die naven past ook een 11 speed cassette.quote:
Ja tuurlijk, klopt zat met shitmano in mijn hoofd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er 9 speed body op zit past er een 11 speed cassette op. Daar heeft Campy al rekening mee gehouden vanaf 9 speed. Mijn ouwe chorus was van 1998 en op die naven past ook een 11 speed cassette.
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als er 9 speed body op zit past er een 11 speed cassette op. Daar heeft Campy al rekening mee gehouden vanaf 9 speed. Mijn ouwe chorus was van 1998 en op die naven past ook een 11 speed cassette.
Duitse cyclo's zijn vaak wel aan de prijs, maar bij de Marmotte betaal je volgens mij ook zoiets, de meeste kleinere cyclo's in Frankrijk zijn goedkoper. Maar in Duitsland fiets je dan ook op een afgesloten parkoers, da's ook wel wat waard.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:01 schreef Tommeke het volgende:
Mooie wielen Wombcat!
Over die Rad am Ring, de afstand maakt me niet zoveel uit, vind het alleen wel vrij duur.. Of is 55 euro normaal voor een cyclo?
Ja, klopt. De organisatie zal wel goed zijn, leer mij de Duitsers kennenquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Duitse cyclo's zijn vaak wel aan de prijs, maar bij de Marmotte betaal je volgens mij ook zoiets, de meeste kleinere cyclo's in Frankrijk zijn goedkoper. Maar in Duitsland fiets je dan ook op een afgesloten parkoers, da's ook wel wat waard.
En de online-inschrijving is gesloten, dus je kunt je alleen nog op de dag zelf inschrijven en dan komt er nog een tientje bij.
Jij gaat niet blij zijn met de prijs van de marmotte dan.. (Bijna het dubbele)quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:01 schreef Tommeke het volgende:
Mooie wielen Wombcat!
Over die Rad am Ring, de afstand maakt me niet zoveel uit, vind het alleen wel vrij duur.. Of is 55 euro normaal voor een cyclo?
Okok, had geen idee hoe duur zulke ongein moest zijnquote:Op woensdag 8 juli 2015 23:00 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Jij gaat niet blij zijn met de prijs van de marmotte dan.. (Bijna het dubbele)
Marmot zit binnen een paar uur vol als de inschrijving opengaat. Ze kunnen vragen wat ze willen. Ik vind 25/30 euro een normale prijs.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Okok, had geen idee hoe duur zulke ongein moest zijn
Bij een kransje 12 hoort zwz een andere sluitring dan een kransje 11, die is kleiner van diameter.. Die krijg je altijd bij je cassette als je die koopt. Voor zover ik weet is dat het enige verschil.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook.
Zoals ik zei, ik weet niet meer precies wanneer ik ze gekocht heb, maar het was toen al een overjarig model, dus kan best dat ze nog van voor 1998 zijn. En dit is wel een 9-speed body, maar wel een andere dan ze tegenwoordig maken, want er zit een andere maat sluitring op.
Ik ga dus niet garanderen dat 11-speed past, want dat weet ik niet zeker.
Jamaar wacht even, jullie roepen hier altijd niet stoppen altijd doorgaan, hoe zit dat dan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
En puntje bij paaltje ben je er zelf ook bij. Als het te warm is om door te gaan moet je die beslissing maken om te stoppen.
Dat weet ik, maar de sluitringen die er tegenwoordig worden bijgeleverd, passen dus niet op deze body.quote:Op donderdag 9 juli 2015 06:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij een kransje 12 hoort zwz een andere sluitring dan een kransje 11, die is kleiner van diameter.. Die krijg je altijd bij je cassette als je die koopt. Voor zover ik weet is dat het enige verschil.
Zelfde met de Amstel Gold. 4 tientjes betalen om tussen de toerders de Keuteberg op de wandelenquote:Op donderdag 9 juli 2015 06:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Marmot zit binnen een paar uur vol als de inschrijving opengaat. Ze kunnen vragen wat ze willen. Ik vind 25/30 euro een normale prijs.
Daarom rijd ik ze ook niet meer.
[ afbeelding ]
Marmotte: 85 + 10 borgquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:01 schreef Tommeke het volgende:
Mooie wielen Wombcat!
Als ze er nog zijn dan neem ik ze graag van je over!quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[ link | afbeelding ]
In principe zonder cassette (wel met sluitring, want er zit een ouder type body op, met een andere maat sluitring dan ze tegenwoordig gebruiken, een 12 is het kleinst mogelijke kransje is met deze sluitring). Ik hoef er niet veel voor te hebben: ¤25 (speciale Fok!prijs).
Klopt. Daarom is dit nu perfect. En heb ik nog 1 lichter achter de handquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een schevere kettinglijn waardoor je efficiëntie verliest...
spaak spanning niet in orde (een of meerdere spaken slap)quote:
Vanalles, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, het carbon. Ik zou ff een rondje FM doen..... Oh... Helemaal naar China? Zet ze dan maar op MP. Maar het zal wel zijn zoal Dop zegt, de spaakspanning.quote:
Mooie kleur!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:23 schreef Moody het volgende:
Mijn nieuwe bakje begint vorm te krijgen....vanavond de Shamals en tubeless erop gezet. Morgenochtend testrit
[ afbeelding ]
1.92m, is een 60 frame.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Mooie kleur!
...en volgens mij ben je lang.
Niks mis mee, muv die blauwe unit op de stuurpenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:23 schreef Moody het volgende:
Mijn nieuwe bakje begint vorm te krijgen....vanavond de Shamals en tubeless erop gezet. Morgenochtend testrit
[ afbeelding ]
Quadlock, ideaal als je je iPhone als navigatie en sport-gps gebruikt. En helaas alleen in het blauwquote:Op vrijdag 10 juli 2015 08:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
Niks mis mee, muv die blauwe unit op de stuurpen
Is die file wel goed?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:05 schreef Reljem het volgende:
Ik heb een vraagje mbt het uploaden van routes op mijn - ik weet het, ietwat verouderde - garmin oregon 400t. Heb een mooi routetje bij de fietsersbond, en volgens mij moet ik dan gewoon opslaan als gpx bestand, ding aansluiten op mijn PC met kabeltje, MapSource openen en 'm daarin overbrengen.
Echter, als ik die route wil opslaan als gpx komt er "This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below."
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Iphone op je stuurquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Quadlock, ideaal als je je iPhone als navigatie en sport-gps gebruikt. En helaas alleen in het blauw
Of je moet je stuurlint er op aanpassen
[ afbeelding ]
Ik heb een andere garmin maar wat ik altijd doe als ik er een route op wil zetten is een route maken op strava dan sla je die op als gpx. Vervolgens koppel je de garmin aan je PC en dan open je het mapje 'new files' en dan plaats je het gpx bestand daar in.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:05 schreef Reljem het volgende:
Ik heb een vraagje mbt het uploaden van routes op mijn - ik weet het, ietwat verouderde - garmin oregon 400t. Heb een mooi routetje bij de fietsersbond, en volgens mij moet ik dan gewoon opslaan als gpx bestand, ding aansluiten op mijn PC met kabeltje, MapSource openen en 'm daarin overbrengen.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:32 schreef Moody het volgende:
[..]Ideaal bij lange ritten. Scheelt weer de aanschaf van een Garmin.
Bij lange ritten houdt je batterij van je iPhone het toch niet uit? Of je heb je een extra batterij pack erbij?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:32 schreef Moody het volgende:
[..]Ideaal bij lange ritten. Scheelt weer de aanschaf van een Garmin.
Jaquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.mantel.com/vit(...)ZDZiYTllYSNzdGFydDI=
Zijn dit nou die topbanden?
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Als je op asfalt blijf wel jaquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, ze slijten wel hard. je moet er eigenlijk niet mee trainen imo. Denk niet dat je er 5000km mee rijd. Eerder de helft al hangt dat ook af van wat je ermee doet. Wel goei grip, lage rolweerstand en comfy als je de 25mm pakt. En als je in de regen hebt geremd dan zijn je wangen dof en die krijg je niet meer mooi schoon.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Zet ze dan in m'n focus, daar heb ik nog maar 2300 km op gereden dit jaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ze slijten wel hard. je moet er eigenlijk niet mee trainen imo. Denk niet dat je er 5000km mee rijd. Eerder de helft al hangt dat ook af van wat je ermee doet. Wel goei grip, lage rolweerstand en comfy als je de 25mm pakt. En als je in de regen hebt geremd dan zijn je wangen dof en die krijg je niet meer mooi schoon.
Conclusie: mooiweerkoersbandje te zacht voor trainen (tenzij je buzz heet) gr gr kaas
en je wielen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zet ze dan in m'n focus, daar heb ik nog maar 2300 km op gereden dit jaar.
Hoe bedoel je? Ik heb in m'n dracat andere wielen dan in m'n focus.quote:
die zonda's waren toch naar de palestijnen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb in m'n dracat andere wielen dan in m'n focus.
Ik heb er een nieuwe binnenband in gedaan en gisteravond zat die er nog vol omheen. Opzich valt het deukje wel mee, moet er effe mee naar de fietsenmaker.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die zonda's waren toch naar de palestijnen?
Ik heb in totaal nog maar 2300 gereden dit jaarquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zet ze dan in m'n focus, daar heb ik nog maar 2300 km op gereden dit jaar.
Ja, maar ik heb geen levenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben in totaal nog maar 2300 gereden dit jaar
de fm doet nix an die deuk behalve omvlechten en das duurquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er een nieuwe binnenband in gedaan en gisteravond zat die er nog vol omheen. Opzich valt het deukje wel mee, moet er effe mee naar de fietsenmaker.
Duur en ze slijten snel, verder perfectquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je je helm wat minder ver op je achterhoofd zetten, dan krijg je ook niet zoveel druk op die achterbandquote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:35 schreef Andyy het volgende:
Na 1000 km is de achterband bijna een slick, met m'n 66 kg :p
Extra downforce, zo win ik het in bochten jwtsquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moet je je helm wat minder ver op je achterhoofd zetten, dan krijg je ook niet zoveel druk op die achterband
Heeft ie ook zijn iPhone op het stuur?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ondertussen krijg ik een stroom whatsappjes van MarcoD. Die rijd een rondje markermeer en verveelt zich op de dijk
Een ipad blijkbaar.quote:
Hij heeft een muurbeugel voor op de fiets om de koelkast te monteren op de stuurpen over.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |