daNpy | zaterdag 4 juli 2015 @ 08:45 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 4 juli 2015 @ 09:34 |
Hé leuk een topic over BMW, ik heb er ook ééntje. Een 14 jaar oude 330, en zoals je ziet is hij blauw! ![]() | |
daNpy | zaterdag 4 juli 2015 @ 09:47 |
Mooi ding! ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 juli 2015 @ 09:48 |
Die E46 cabrio's blijven mooie dingen, vooral met de faceliftneus. | |
NightFlight | zaterdag 4 juli 2015 @ 10:13 |
Dat wordt een klassieker. Een keeper! | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 5 juli 2015 @ 19:44 |
Toevallig enkele weken geleden een windvanger voor de E46 verkocht? | |
Charlie_7 | zondag 5 juli 2015 @ 19:56 |
Cool, een bmw topic! Ik heb ook een E46! Maar dan een 328 coupe. 75k km op de teller nu.![]() | |
Mr.Ping | zondag 5 juli 2015 @ 20:57 |
Ja, bevalt ie goed? | |
Piet__Piraat | zondag 5 juli 2015 @ 21:08 |
Waarom zou je die verkopen? Oké, esthetisch niet heel mooi, maar zeer functionele dingen zijn dat! | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 5 juli 2015 @ 21:10 |
Zeker, hij werkt naar behoren. Echter merk ik dat ik met het warme weer ook liever met alles naar beneden rijd, haha. Ook toevallig dat je zo nog mensen tegenkomt. | |
Mr.Ping | zondag 5 juli 2015 @ 21:19 |
Ja de wereld is klein! Ik vind de E46 weinig turbulentie hebben, ik heb ooit eens een SLK gehad en die had er heel veel last van. | |
Jaapie1993 | maandag 6 juli 2015 @ 18:04 |
Mijn E30 zoals in de topic vermeld is verkocht ![]() ![]() Maarrrr..... Ik heb iets nieuws: 325 e36 ![]() ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 6 juli 2015 @ 20:18 |
Hahahaha die eerste foto !! Grind that shit hahaha Geniale foto! | |
Atmoz | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:35 |
Mooie foto's weer in dit topic ![]() Ik had het vandaag met m'n pa erover dat m'n BMW nog niet helemaal warm wordt van het stukje thuis-werk en visa versa. Dat is zo'n 10km/15 minuten. Hij vond dat redelijk apart, zeker gezien het warme weer de laatste tijd... Is dit normaal? En is het ook normaal dat als hij wél warm is, dat de temperatuur 120 graden is? Bij mijn vorige auto ging ik me volgens mij al zorgen maken als de temp. de 100 aan tikte. Hoe zit dat nu? Normaal bij BMW? (Het is mijn eerste, en heb 'm pas 2 maandjes). Thanks voor het meedenken ![]() | |
daNpy | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:24 |
Wat voor BMW? Welke motor? Zit er nog voldoende KVS in? | |
Atmoz | zaterdag 11 juli 2015 @ 08:26 |
Excuses, voor de incompleetheid ![]() 335i uit 2011, ik meen dus een N55 blok (correct me if I'm wrong). Wat betekend KVS? En waar check ik zoiets? [edit] Oh, haha... KoelVloeiStof ![]() Uhm, geen idee. Niet gekeken, ik dacht dat hij dit zelf wel zou melden als het zover was. | |
daNpy | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:34 |
Is de aangegeven temperatuur de olie of de kvs? | |
Atmoz | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:51 |
Volgens mij zie ik maar één temperatuur in/op het dashboard. Dat is diegene wat van 70 tot 170 graden loopt, en dus na een tijd rijden altijd op 120 staat. | |
boegschroef | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:53 |
2011 dan is het de olie temperatuur, die gaat altijd een stuk trager. In de winter komt die waarschijnlijk nieteens in het midden. | |
daNpy | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:07 |
Zit toch gewoon een warmtewisselaar op? | |
Atmoz | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:26 |
Thanks! Oke, maar het is dus normaal dat het "zo lang" duurt voordat hij warm is? En warm is ook echt pas bij 120 graden? Met andere woorden: ik kan naar (en van) het werk beter geen vol gas geven...? Geen idee. Kan dat nog invloed hebben om iets waarmee ik rekening moet houden? Echt volle gas (dus over de 6000/7000 toeren) geef ik absoluut alleen maar zodra de temp. al een paar minuten op 120 staat. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld 3000 á 4000 toeren? Bij welke temps is dat "safe"? Wederom bedankt voor het meedenken ![]() | |
daNpy | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:36 |
120 is wel warm voor een straat auto. Maar de vraag is natuurlijk waar het gemeten wordt. | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:40 |
De temp meter is je kvs temp, je olie is veeeel later pas warm. Je blok is "warm" na 30 min rijden ongeveer | |
daNpy | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:46 |
Een BMW van na 2002 heeft geen kvs meter meer. | |
Piet__Piraat | maandag 13 juli 2015 @ 00:16 |
Een 335i zal na 10km inderdaad nog niet warm zijn. Ik hou altijd 20km/20min aan voor acceptabele warmte en wat meer toeren, en 30-40 min (afhankelijk van de km's) als je 'm echt wil doortrekken tot het rode gebied. | |
Atmoz | vrijdag 17 juli 2015 @ 15:50 |
Hmzz, volgens mij zag ik er vanmorgen zo'n "oliekannetje" bij staan... Dus ik denk dat 't de olie is. Ja, daar lijkt 't inderdaad op ![]()
![]() Ok. Thanks!! Maar aangezien hij tot over de 7000 toeren kan... betekend dat dat hij als hij koud is wel gewoon tot 3000 of 4000 mag? Of echt onder de 3000 altijd de eerste paar KM's? ====================== Nog een totaal andere vraag: is er iets beschikbaar (bijvoorbeeld ringetjes ofzo ![]() | |
xaban06 | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:08 |
Hoe bedoel je? Hoe wordt de temperatuur dan gemeten? | |
jitzzzze | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:11 |
Wordt wel gemeten natuurlijk, je auto begint vanzelf te piepen als ie hoog wordt. Je hebt alleen geen aparte meter meer in je dashboard zitten. | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:58 |
Ik zou voorzichtig zijn. In het begin hou ik de 3.000 toeren aan. Na een km of tien kan 3.500 of 4.000 ook wel. Maar zeker niet jakkeren in het begin. Ja. Spoorverbreders. Je ziet het wel. Hou er wel rekening mee dat het de sporing van je auto e.d. kan beďnvloeden. Maar als je het niet te extreem doet, valt het wel mee. | |
-Richard- | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:10 |
Inderdaad spoorverbreders. Zie de spoiler. Ik weet niet hoeveel je wilt verbreden maar dat moet je ook zelf even bekijken. Afhankelijk van de maat die je ertussen doet moet je langere bouten kopen of je hebt een setje spacers die je op de naaf bout én daaraan bout je het wiel (dus verbreder bout je op de naaf, en je wiel bout je op de verbreder).
Dit inderdaad! | |
daNpy | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:16 |
20mm ![]() Wel lekker voor je wielgeometrie zo... | |
-Richard- | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:31 |
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Zelf nog nooit met spacers gereden maar ken tal van mensen die ermee rijden. Vaak zoeken ze wat meer spoor, en anders moet je gewoon een velg kopen met een andere breedte maar wel dezelfde ET waarde (want die verander je ermee). Geen idee wat je kwijt kunt in zo'n 3 serie wielkast, maar het zal vast wel 9 á 10 inch zijn ![]() Maar het persoon in kwestie heeft het terug gezet omdat de banden aansleten bij het inveren (omdat die verlaagd was). | |
daNpy | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:12 |
Ik vind de velg in de before-foto al netjes de wielkast vullen, beter als bij mijn E91 in ieder geval. In de after-foto's staat de bandrand recht onder de wielkastrand, en dat gaat inderdaad aanlopen. Ieder kan best zijn mening over spacers hebben, maar het gewoon geometrie en dat kun je uitrekenen. Daar heeft een mening weinig mee van doen. Op m'n racers zitten spacers van 25mm, maar die zitten er om andere redenen op dan 'mooi'. | |
leolinedance | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:56 |
Ben ik overgestapt van Keram Maastricht naar Van Laarhoven in Eindhoven, maken ze er daar wéér een potje van ![]() Duidelijk tot 2 maal toe (telefonisch en aan de balie) aangegeven dat mijn auto uiterlijk 16u uur klaar moest zijn vanwege belangrijke afspraken en dat ik hem dan dus direct op wilde halen. Er werd in de ochtend zelfs gezegd dat ze er maar 15u van gemaakt hadden voor de zekerheid. Prima! Ik word altijd gehaald en gebracht door iemand van de garage. Uiteindelijk werd ik dus om 16:40 opgehaald en stond ik om 16:55 binnen bij BMW ![]() Mijn afspraak had ik al af moeten zeggen en de andere moeten verzetten. Ook was de auto niet gewassen en kreeg ik geen bon voor de wasstraat. Geen ramp natuurlijk, bij de meeste merken doen ze daar helemaal helemaal niet aan. Maar zeg dan niet vol trots tegen je klanten dat je de auto altijd gewassen aflevert en mocht er echt geen tijd zijn een bon erbij doet voor een gratis luxe wasstraat ![]() Verder werd er gewoon overheen gepraat toen ik erover begon. Hopelijk is het volgend jaar bij Mercedes beter. [ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 17-07-2015 22:23:37 ] | |
xaban06 | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:33 |
Klopt niet. Alle E46 hebben het gewoon, ook die van na 2002. | |
jitzzzze | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:36 |
Uiteraard, het zal niet in eens midden een actief geproduceerde serie worden veranderd. DaNpy bedoelde nieuw geďntroduceerde modellen na 2002. ![]() | |
daNpy | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:46 |
2004 was idd het einde van de E46 als het goed is, maar toen is ook de nieuwe E6x geintroduceerd, of zijn er daar al voorlopers van in 2003 uitgeleverd? Die hebben iig geen kvs indicatie meer op het dash. | |
xaban06 | zaterdag 18 juli 2015 @ 09:59 |
E46 is geproduceerd tot ergens midden 2005. Volgens Wikipedia zelfs tot 2007. E6x is geďntroduceerd in 2003. Geen idee met of zonder KVS meter ![]() | |
daNpy | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:00 |
Well there you go. | |
xaban06 | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:02 |
Maar 120C lijkt mij veelste warm? | |
mitchelll0181 | zaterdag 18 juli 2015 @ 10:17 |
Ja, 90-100 max | |
spectrumanalyser | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:24 |
raamrubbers heb ik ingespoten met ... siliconenspray. fout, fout, fout .... elke hobbel of klinker geeft gekraak van de ramen. tip; spuit je raamrubbers niet in met siliconenspray. | |
mitchelll0181 | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:36 |
O das een goeie ... Mijn linker raam kraakt fucking hard als ik em laat zakken.. Geen idee wat te doen | |
jitzzzze | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:48 |
Nieuw raamrubber wat in het mechanisme zit + wat vet op het mechanisme. Rubber kost iets van een tientje bij de dealer, vet nog minder bij de Rijsbergen en het kost je een uurtje of misschien 2 freubelen. | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:57 |
Even een vraagje, ben aan het kijken voor een e93 cabrio. Kan je een 325 chippen naar de prestaties van een 330? Het aanbod is namelijk groter, en ik wil er eentje met een M-pakket. | |
leolinedance | zaterdag 18 juli 2015 @ 14:16 |
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten ![]() En dit: http://mosselmanturbo.nl/(...)mw-325i-e90-218hp-2/ en dat in 2 minuten zoeken ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:31 |
Dank je, (ik zoek een 330) maar ik stond bij een garage bij een hele mooie 325 en moest een beslissing nemen. Ik heb nu 231 PK, en ik wil altijd meer bij mijn nieuwe auto zeker omdat hij iets zwaarder is. | |
Hyperdude | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:36 |
Waarom geen 335? Vooral als de opvolger wat zwaarder is. ![]() | |
Mr.Ping | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:45 |
Het prijsverschil tussen een 325 of een 335 is toch zo'n 4000,- euro. Soms moet je een keer tevreden zijn ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:12 |
Kosten is altijd een goed argument. ![]() Maar 4k vind ik eigenlijk niet eens zo veel verschil. 335 is toch een soort Thinking Man's M3 ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 18 juli 2015 @ 23:06 |
Je hebt het over seconden he... Dan is 0.6 best veel naar mijn idee | |
leolinedance | zondag 19 juli 2015 @ 00:49 |
Ik geloof niet dat je het merkt. Als je denkt dat het wel zo is, chiptunen voor een paar honderd euro ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 19-07-2015 01:09:48 ] | |
Andyy | zondag 19 juli 2015 @ 04:19 |
Maar die heeft geen turbo, dus zoveel komt er niet bij | |
Mr.Ping | zondag 19 juli 2015 @ 11:24 |
Jawel, 54 paarden erbij. Het zijn alle twee 3-liters. ![]() Zo zou ik hem willen hebben, alleen zijn de M-pakketten niet vaak op een 330 of 335 te vinden merk ik. [ Bericht 22% gewijzigd door Mr.Ping op 19-07-2015 11:39:48 ] | |
leolinedance | zondag 19 juli 2015 @ 12:28 |
Wat is de velgmaat? Ik vind een maatje kleiner beter staan (en het rijdt iets comfortabeler). | |
Mr.Ping | zondag 19 juli 2015 @ 14:26 |
'T is maar een voorbeeldje van wat ik zoek. Een donkere kleur (anders vind ik de naden van de top te opvallend), M-pakket, en dat cognac kleurig interieur mag ook wel. Deze BMW heb ik afgelopen weekend bekeken, was overgespoten en had veel gebruiksschade. De verkoper deed niet de moeite om een stap buiten te zetten om mijn auto te taxeren, dat ging hij wel even doen op de pc. [ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Ping op 19-07-2015 14:34:00 ] | |
einzeinz | zondag 19 juli 2015 @ 21:32 |
Wat is de huidige marktwaarde voor een BMW 316i van bouwjaar 2002 met 110.000km. op de teller? | |
leolinedance | zondag 19 juli 2015 @ 21:44 |
Doe zelf een beetje moeite...zie marktplaats, autotrader etc. Verder afhankelijk van de staat uiteraard. | |
leolinedance | zondag 19 juli 2015 @ 21:45 |
Ok. Maar wat vond je van die tuner die ik je stuurde? Die was met een halve minuut googlen gevonden, er zullen er dus vast meer zijn. | |
Mr.Ping | zondag 19 juli 2015 @ 22:05 |
Ik had er een paar gevonden zoals Zip tuning maar zonder prijzen. 1800 euro voor het chippen kan de keuze makkelijker maken als ik geen mooie 330 kan vinden. | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2015 @ 22:21 |
zo. nieuwe klem voor achter de sideskirt besteld. (1,37 euro) plus twee flessen originele bmw koelvloeistof. en het stuk plastic rond de versnellingspoke, wat in realoem als "Bodem opbergvak" staat. bij Leebmann24.de besteld | |
Piet__Piraat | maandag 20 juli 2015 @ 20:22 |
Een scheet en drie knikkers. De tellerstand is netjes, maar het is afhankelijk van zo veel factoren dat je gewoon even moet gaan rondkijken op de geijkte verkoopsites om een beeld te krijgen. | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2015 @ 21:12 |
een 316i uit 2002 met 110.000 km op de teller en in goede staat: tussen de 1750 en 2000 euro. met mankementen: 1000 euro. in heerhugowaard staat een e46 316i te koop voor 1000 euro.....en die staat al lang te koop. http://voorraad.autodataw(...)16i/occ1526067-70c59. | |
Piet__Piraat | maandag 20 juli 2015 @ 22:57 |
De E46 begint gewoon uitgerangeerd te raken en dat zie je aan de prijzen. Niet heel gek, vooral niet als je een PFL hebt, die beginnen wel wat bedaagd te ogen inmiddels. Een 2002 is gelukkig facelift, dus dat scheelt nog iets in de verhandelbaarheid. | |
einzeinz | maandag 20 juli 2015 @ 23:00 |
2000 euro? Ik vind geen 316i hoor van bouwjaar 2002 (1 jaar garantie) voor 2000 euro. Ik weet er nu eentje staan voor 4500 euro waarvan de verkoper beweert dat er geen mankementen zijn. Heb wel een formulier van blanco keuring gezien (dus is positief). | |
mitchelll0181 | maandag 20 juli 2015 @ 23:14 |
3.5K moet wel lukken als die in nette staat is. Aant rondkijken voor een e60.. Die blijven duur man ... | |
leolinedance | dinsdag 21 juli 2015 @ 00:13 |
Vind je? Voor Eur10k moet je een nette kunnen vinden. Dat vind ik niet veel voor zo'n dikke bak met een vrij modern uiterlijk. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2015 @ 08:33 |
4500 euro ![]() Volgens mij is ie ergens een komma vergeten. Een 4 cilinder E46 is geen zak meer waard, jammer maar helaas. En ja dat weet ik ook uit ervaring. Het zijn in deze tijd gewoon wat oudere, zware auto's waar niemand op zit te wachten. | |
mitchelll0181 | dinsdag 21 juli 2015 @ 09:08 |
Ja modern uiterlijk, maar 10K voor een 2004 auto met 150K erop ?? Best geld naar mijn idee | |
Piet__Piraat | dinsdag 21 juli 2015 @ 09:50 |
En ook nog eens dure auto's om rijdend te houden. Niet aan beginnen dus. | |
leolinedance | dinsdag 21 juli 2015 @ 10:09 |
Ik vind het wel meevallen. Een 3-serie kost bijna hetzelfde. | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 juli 2015 @ 10:12 |
Ja, de e46 is niet veel waard. naar mijn mening blijft het wel een van de mooiste auto's. maargoed dat is mijn mening. persoonlijk. zet die grote bedragen uit je hoofd, er is echt niemand die nog 4500 euro aan een e46 gaat uitgeven. sterker nog, de auto's die je te koop ziet staan voor dat soort kunstmatige bedragen zie je over 6 maanden nog steeds- of opnieuw te koop staan. | |
mitchelll0181 | dinsdag 21 juli 2015 @ 13:32 |
Mwa, doe alles zelf he. Onderdelen zijn niet duur meestal ![]() Maar de nieuwe 3 EN 5 serie's vind ik niet zo mooi.. Alleen de 2004 e60 ... In love haha [ Bericht 4% gewijzigd door mitchelll0181 op 21-07-2015 13:39:51 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 21 juli 2015 @ 14:19 |
Zelf doen is leuk, maar de E6x staat bekend om toch wel diverse elektronische problemen die aardig in de papieren kunnen lopen. En het begint vaak met uitlezen...kassa. | |
mitchelll0181 | dinsdag 21 juli 2015 @ 15:06 |
Apparatuur heb ik al ![]() Toch is ff googlen op de bekende problemen haha | |
boegschroef | dinsdag 21 juli 2015 @ 15:59 |
Dan zal ik wel geluk hebben maar mijn 2006 525D heeft nog nooit een probleem gehad op laatst een probleem met de boordcomputer. Achteraf bleek het de ventilator van de koeling te zijn, 3 euro verder en alles perfect. (Dat is dus in 7 jaar tijd 3 euro aan onverwachte onkosten naast het gewone periodieke onderhoud) En dat voor een wagen met ondertussen 327k op de teller ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 21 juli 2015 @ 16:50 |
http://link.marktplaats.nl/m946451202 Zoiets .. Echt mooi man, maja die km's .. | |
bluemoon23 | dinsdag 21 juli 2015 @ 18:20 |
Mwah, die kmstand zou mij niet echt afschrikken. Maar dan niet voor die prijs. | |
xaban06 | dinsdag 21 juli 2015 @ 18:21 |
Kan je bij de E46 je speakers zomaar vervangen met andere speakers? Of zijn er bepaalde punten waar je rekening mee moet houden? | |
xaban06 | dinsdag 21 juli 2015 @ 18:24 |
Interieur is wel saai. Stoffen platte stoelen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 21 juli 2015 @ 19:04 |
Natuurlijk rijden er genoeg goede exemplaren rond, en jij hebt er blijkbaar eentje. Maar de E6x is daarom wel berucht en dus moet je er rekening mee houden bij aankoop. Heb je er zo eentje als jij? Top, niks meer aan doen en genieten. Maar je moet ook een potje hebben voor als je toevallig zo'n pechgeval hebt. Toch jammer als je anders meteen je auto moet laten staan. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2015 @ 19:32 |
Grootte, bevestiging, ruimte, aansluiting? Er zijn wel sets te koop die je z kan monteren. Ik moest daarbij wel de originele stekker verwijderen en even andere klemmetjes aanzetten. | |
einzeinz | woensdag 22 juli 2015 @ 00:07 |
Zo'n BMW 316i van 2002 vind je overal rond de 3500 euro, maar dan hebben ze allemaal +140.000 km. Deze heeft er dus 107.000km. en wordt geleverd met onderhoud en een jaar garantie. De verkoper wil de prijs laten zakken naar 4300 euro. | |
xaban06 | woensdag 22 juli 2015 @ 00:52 |
Originele km-stand? Want de km-stand is wel extreem laag voor een 13 jaar oude BMW. Veel korte afstanden is niet fijn, iets om rekening mee te houden. Voor dat bedrag verwacht ik wel dat de auto full option is. | |
leolinedance | woensdag 22 juli 2015 @ 01:09 |
De prijs zegt niks over full-option of niet. Opties zijn nl. 2e hands niet veel meer waard. De algehele staat van de auto is veel belangrijker. | |
daNpy | woensdag 22 juli 2015 @ 07:35 |
Je vind ze overal omdat niemand dat geld neerlegt voor zo'n ding. 2000 euro is een veel realistischere prijs. | |
Piet__Piraat | woensdag 22 juli 2015 @ 07:47 |
3.5k is een leuke vraagprijs, maar dat betaalt natuurlijk geen hond. Uiteindelijk is het ook maar net waarmee je genoegen wil nemen en hoe lang je wil leuren met je auto. Fijn dat ie een zogenaamd X-bedrag waard is, maar als je een jaar moet wachten daarop heb je alweer kosten gemaakt. Wil je verkopen, dan zul je je prijs aantrekkelijk moeten maken want de markt is aardig verzadigd. De tellerstand helpt overigens wel. Ik vind het ongezond weinig km's, maar lage tellerstanden zijn in NL heilig dus dat is een goed verkoopargument. | |
mitchelll0181 | woensdag 22 juli 2015 @ 10:05 |
lol haha ja dat is waar ja. Ik twijfel ook met zo'n e60 hoor.. als je er eentje boven de 2 ton hebt is die al gauw 2000 goedkoper... Maja.. je moet maar net mazzel hebben, weet iemand welk blok het betrouwbaarst is ? 520,525,530 ? Wil eigenlijk toch wel minimaal een 525 dan..beetje chippen maybe | |
boegschroef | woensdag 22 juli 2015 @ 10:50 |
Benzine of diesel? Er zit ook verschil in bouwjaar, ergens hebben ze de pk's opgeschroeft. | |
MaximumRush | woensdag 22 juli 2015 @ 12:44 |
Een 525i chippen zal echt geen winst opleveren, misschien enkele pk's. | |
mitchelll0181 | woensdag 22 juli 2015 @ 13:12 |
Ja benzine, idd lastig om vermogenswinst te krijgen maar een goede chipper kan er zeker 20-30 bij krijgen. Ok ff goed opzoeken dus betreft bouwjaar en motor wissel | |
Piet__Piraat | woensdag 22 juli 2015 @ 13:23 |
20-30pk op een non-turbo benzine kan geen enkele goede chipper zonder nog ander spul aan te pakken. | |
bluemoon23 | woensdag 22 juli 2015 @ 16:06 |
Inderdaad, op het britse Z4 forum zitten ook van die lui die van alles proberen om hun 2.2 te chiptunen, met sportuitlaat, ander luchtfilter etc ![]() Ik heb het anders gedaan, 2.2 te koop gezet en een Z4 gekocht met 3.0 N52 blok, dat werkt beter ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juli 2015 @ 18:06 |
Hallo ik had een vraag Ik ga waarschijnlijk voor een BMW 325i Executive 2001, 2002 of 2003 Zijn er mensen die er 1 gehad hebben, waar moet je zoal opletten met het aankopen van 1? Bedrag is rond de 5K wat ik wil uitgeven, kan wel naar 6 gaan maar is echt uitzondering. Zo niet welke BMW kan je beter voor dat prijs halen? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 18:06:29 ] | |
mitchelll0181 | woensdag 22 juli 2015 @ 18:19 |
Laten kijken of het subframe niet uitgescheurd is. Komt vaak voor bij alle modellen boven de 318 Silentblocks checken ( klapperen draagarmen ) | |
Hyperdude | woensdag 22 juli 2015 @ 18:41 |
Zou wel een post face lift halen. Die schijnen geen kinderziekten meer te hebben. En vaak wat makkelijker, afh. van uitrusting, qua blauwe tand ed. Mijn vlak voor-facelift doet het ook nog prima. Maar daar zou ik (veel)minder voor willen betalen. Zelf vind ik mn. sportstoelen een must, vanwege de verstelbare steun onder de knie. Maar dat is persoonlijk. Roest moet je ook voor uitkijken, voorrand motorkap, achterwielen bij aansluiting met bumper. Maar nr. 1= historie. Ding met 2 ton op de teller waar bv. geen nwe. waterpomp/radiator ed. aan is gedaan, kan je direct gaan vervangen. psst. Zoek een 330 met 6 vers. handbak. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juli 2015 @ 21:16 |
Bedankt voor de reacties ![]() Ik ben nogal in een dummie in dat soort 'termen', maar post face lift zijn de wat latere versies? Hoe kan het dat de subframe kan schuren, teveel gewicht? Dat is best wel wat lijkt me. ![]() 330 ook bekeken, wat een PK ![]() Zal er op letten, morgen ga ik al 1 checken.. ![]() Nog een klein vraagje aangezien ik FWD gewend ben, ga je dat merken? | |
mitchelll0181 | woensdag 22 juli 2015 @ 21:34 |
E46 kwaaltje .. Subframe is niet sterk genoeg, enne ja achterwiel rijd veeel lekkerder hahaha Zeker met wat gas erop. | |
daNpy | woensdag 22 juli 2015 @ 21:58 |
Er staan meer dan 2 A4tjes met dingen waarop je moet letten bij aanschaf van een E46 op Driving Fun ![]() | |
xaban06 | woensdag 22 juli 2015 @ 22:05 |
Interesse in een sportieve 325Ti? | |
daNpy | woensdag 22 juli 2015 @ 22:15 |
http://www.speurders.nl/l(...)45-17-151920907.html | |
spectrumanalyser | woensdag 22 juli 2015 @ 22:18 |
e46 kwaaltjes zijn bijvoorbeeld de standkachel. op een dag gaat ie nog maar in 1 stand, en dat is de hoogste. dan is de kachelweerstand aan vervanging toe. een andere e46 kwaal is de centrale deurvergrendeling die opeens slechter gaat werken, tot hij helemaal niet meer werkt. twee relais-tjes in de GM5 module zijn dan versleten. | |
mitchelll0181 | woensdag 22 juli 2015 @ 22:27 |
Gm5 kan ik repareren trouwens, heb nog een setje relais liggen. Mocht iemand er last van hebben. | |
daNpy | woensdag 22 juli 2015 @ 22:51 |
Subframe (was al gemeld) bij 6 cilinders, achterklep (bedrading) Gebroken achterveren Roest op de remleidingen (als ze vervangen moeten worden mag de tank eronderuit) | |
Piet__Piraat | woensdag 22 juli 2015 @ 23:01 |
Draagarmen voor kunnen ook behoorlijk slijten. Vervangen voor Meyle HD. | |
xaban06 | donderdag 23 juli 2015 @ 02:11 |
Kan je bij de E46 je speakers 1 op 1 vervangen met Harman Kardon speakers? Zonder de subwoofer/versterker. Dus alleen de speakers? | |
daNpy | donderdag 23 juli 2015 @ 08:29 |
Waarom niet? | |
xaban06 | donderdag 23 juli 2015 @ 09:40 |
Andere kabelboom, HK heeft meer componenten. | |
#ANONIEM | donderdag 23 juli 2015 @ 09:41 |
Das met dat bolle achterkant toch, nee bedankt ![]() | |
daNpy | donderdag 23 juli 2015 @ 09:41 |
Is toch niet van toepassing? Of wil je meer speakers gaan inbouwen? | |
xaban06 | donderdag 23 juli 2015 @ 09:44 |
Nee, huidige speakers eruit. HK speakers erin. Maar ik dacht dat HK misschien andere aansluitingen/kabelboom zou hebben. | |
mitchelll0181 | donderdag 23 juli 2015 @ 10:31 |
Mogelijk.. Maar geen probleem toch.. Maar geluid zal iets beter zijn maar niet veel. HK systeem heeft een versterker ertussen, dus met de originele radio kom je flink wat power tekort. | |
daNpy | donderdag 23 juli 2015 @ 10:59 |
Geen idee, als dat zo is moet je evt. de stekkers veranderen. Ik had AudioSystem speakers in de E46, alleen voor. Die pastten precies qua montage alleen de stekker dus niet, moest even gesoldeerd worden. Wel veel beter geluid, ook met originele head unit. Daarna heb ik nog een (ultra platte)subwoofer toegevoegd en tevens alle speakers over de versterker laten gaan, dat zorgde voor iets meer bass ![]() | |
xaban06 | donderdag 23 juli 2015 @ 17:47 |
Ik hoef niet harder geluid of meer bass te hebben, ik wil alleen iets mooier/voller geluid. Originele speakers zijn best slecht ![]() | |
daNpy | donderdag 23 juli 2015 @ 17:53 |
Klopt zijn papieren membramen. Upgrades zijn vaak geplastificeerd wat de trillingen beter teweeg brengt. | |
Tarado | zondag 26 juli 2015 @ 10:44 |
![]() | |
spectrumanalyser | maandag 27 juli 2015 @ 20:50 |
de sideskirt rechts wou niet meer terug op z'n plek, nadat ik het zijscherm rechtsvoor heb vervangen. ik dacht dat het een clip was met een gebrokken tandje maar helaas. er zal iets op de sideskirt hebben gezet waar de clip aan vast houd. ik krijg m'n sideskirt niet meer goed vast. op zoek naar een e46 sideskirt rechts in titan silver ![]() | |
Atmoz | zondag 2 augustus 2015 @ 19:42 |
Is een Akrapovic uitlaat dé uitlaat om onder een BMW te leggen? Ik ben me een beetje aan het oriënteren en kom (onder andere) veel van dit merk tegen... Heeft er iemand ervaring mee toevallig? | |
Hyperdude | zondag 2 augustus 2015 @ 20:06 |
Als je BMW 2 wielen heeft misschien? ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 2 augustus 2015 @ 20:08 |
Eisenmann moet je hebben. | |
mitchelll0181 | zondag 2 augustus 2015 @ 21:25 |
Haha precies. Deze man weet ![]() | |
daNpy | zondag 2 augustus 2015 @ 21:32 |
Dit of BMW Performance van BMW zelf. De rest is voor sjonnies ![]() | |
Mr.Ping | zondag 2 augustus 2015 @ 23:15 |
Kan best hoor, zeker niet alleen voor motoren!![]() | |
mitchelll0181 | zondag 2 augustus 2015 @ 23:19 |
Mja... Nehh.. ![]() Overigens ga ik gwn langs zoiets denk ik als de E60 er is : http://link.marktplaats.nl/a1000137993 Boeiend welk merk het is. Als het mooie dempers zijn ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 12 augustus 2015 @ 10:04 |
Wat ist rustig hier man.. Anyway, nieuwe radiateur nodig.. Gescheurd bij kunstof aansluiting. Zat even te kijken.. Maar er komen 2 slangen op die onder de auto gaan.. Olie koeler ?? Zie op alle sites alleen verschillen staan betreft handbak/automaat en airco/geen airco.. Nergens oliekoeler.. Realoem zegt dat alleen de automaat versie een oliekoeler heeft.. Dalijk is ff goed kijken waar die slangen van zijn.. Edit : Zijn de stuurbekrachtiging slangen.. wist niet dat dat ook gekoeld was ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door mitchelll0181 op 12-08-2015 11:34:20 ] | |
Hyperdude | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:31 |
Ik vind de standaarduitlaat eigenlijk prima. Roest is hier na 340000 kms. en 14 jaar ook nog geen probleem. Onder de 911 heb ik wel RVS, 4 mille ofzo. ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 12 augustus 2015 @ 16:00 |
Ik heb compleet RVS onder mijn 525. Dat sound. ![]() Nu alleen nog op zoek naar een spaghetti uitlaatspruitstuk. | |
mitchelll0181 | zondag 16 augustus 2015 @ 12:08 |
![]() Kapot | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:42 |
Radiateur al gevonden? hier in Noordholland zijn er genoeg bij bmw-specialisten te vinden. mijn sleutels zijn versleten. er zijn nu twee nieuwe behuizingen met knoppen onderweg van 'Ritter Automobil'. BMW zelf heeft deze behuizingen volgens mij niet in het assortiment... en binnenkort bekijken of de distributieketting speling heeft. de kettingspanner werkt op basis van een veer voor zover ik weet, deze kan aan vervanging toe zijn. | |
mitchelll0181 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:48 |
Ja, carpartsdirect. 75 euro, paste perfect ![]() Schrok me alleen dood, had hem netjes afgevuld en ontlucht. Rij ik de dag erna naar mn werk gaat mn kvs lampje aan... Toen die koud was ging er weer een liter bij ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:46 |
Heb afgelopen weekend bij mij alles van het koelsysteem vervangen, behalve de radiateur.. Tering wat is dat ontluchten een werkje bij de zespitters. ![]() | |
boegschroef | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:03 |
Voor mij wordt het tijd voor iets anders, dus ik ga zometeen proefrijden in een F11. Als het iets wordt dan gaat de F30 de deur uit. Zijn hier al meer mensen met een F10 of F11? Ik lees maar weinig 'bekende problemen' met dit model. | |
Piet__Piraat | woensdag 26 augustus 2015 @ 14:47 |
Fantastische auto, die F11. Valt nog lang niet binnen budget, maar anders was het zeker een optie. Al moet ie wel concurreren met een XF Sportbrake dan. | |
Pap89 | woensdag 26 augustus 2015 @ 19:31 |
Ben al "stiekem" aan het kijken voor een 3 serie (2008-2011?) Alleen nog niet over uit welke motor het zou moeten worden, de 325/330 of 335i (Die alleen wat te prijzig wordt eigenlijk) Zit er veel verschil in, behalve de pk's, maar meer qua problemen oid? Schijnbaar kun je een 325i met een performance upgrade (Mosselman) van 218 naar bijna 270 krijgen, eventueel ook een optie, dat hoeft dan nog niet meteen. [ Bericht 23% gewijzigd door Pap89 op 26-08-2015 19:42:02 ] | |
boegschroef | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:19 |
Ik heb hem maar meteen gekocht ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:02 |
Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen. Zelf ook wel een beetje aan het rondneuzen. Alleen vind ik de leuke motoren nog niet leuk genoeg geprijsd. ![]() | |
boegschroef | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:13 |
Het is een 530d (de 258 pk versie) dus hij gaat aardig vooruit. Je kan deze redelijk veilig chippen naar 330 pk, daarboven wordt wat riskanter (duurder). Maar voorlopig laat ik hem orgineel, deze velgen worden denk ik de wintervelgen en nog even op zoek naar mooie 19 " zomervelgen. (De huidige zijn 17") | |
Hyperdude | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:40 |
Klinkt goed. ![]() Zit zelf wat te dubben diesel vs. benzine. 520-530d of 528i 6pit/530i. Maar totaal geen haast. | |
Dimitri_ | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:44 |
Mooie wagen! De kleur lijkt op de foto's iets anders dan het standaard "Leasebakken zilver".. Of komt dat door het licht? | |
daNpy | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:14 |
Mooie wagen idd! | |
pvdplanet | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:20 |
Sehr geile Karre du Alter Schwede! | |
boegschroef | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:31 |
De kleur is inderdaad niet standaard, het is 'moonstone metallic'. Het is zo'n kleur die in zonlicht heel anders is dan zonder zon. Helaas nog ongeveer 2 weken wachten voordat ik hem echt heb. | |
Dimitri_ | donderdag 27 augustus 2015 @ 14:35 |
Erg mooi! Ik zie graag wat extra plaatjes over 2 weken. ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:00 |
Mooie bak hoor! Kleur is niet helemaal mijn ding, maar wel netjes. Ben jaloers ![]() Tevreden ook met de opties die erop zitten? | |
boegschroef | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:23 |
Ja tevreden, ik mis alleen de sportstoelen . DIe heb ik de afgelopen 10 jaar altijd gehad en nu niet meer. Maar eigenlijk had ik maar 3 eisen. Automaat, navigatie en trekhaak. Nu heb ik zo uit mijn hoofd: Sportautomaat Navi pro Electrisch wegklapbare trekhaak lederen bekleding electrische en verwarmde stoelen met memory functie M sportstuur parkeersensoren voor en achter En alle kleine 'standaard' extraatjes zoals xenon, 17", regen en licht sensor. | |
mitchelll0181 | vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:07 |
Electrische trekhaak das wel echt nice | |
NightFlight | maandag 31 augustus 2015 @ 20:55 |
Geen sportstoelen zou voor mij uiteindelijk wel een doorslaggevend issue zijn merk ik nu. | |
Piet__Piraat | dinsdag 1 september 2015 @ 07:24 |
Netjes ![]() | |
daNpy | dinsdag 1 september 2015 @ 10:45 |
Alle goeie rijden in BMWs in Mission Impossible. En de slechterikken in Landgrovers en Taxi's ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 1 september 2015 @ 10:53 |
mooi ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 2 september 2015 @ 20:32 |
een sleutelbaard laten kopieeren, zodat ik een nieuwe sleutel zou hebben. dat is wat ik wil. m'n vaste sleutelboer begint er niet (meer) aan. de sleutels zijn te hard/diep voor zijn freesmachine, "de frees en dat kost mij 150 euro", aldus de sleutelservicemeneer. hmpff. hopelijk is er nog iemand die het aandurft en anders heb ik twee blanco e46 prefacelift sleutels in de aanbieding ![]() | |
Che_ | donderdag 3 september 2015 @ 07:35 |
Waarom worden de prijzen van e92's kunstmatig hoog gehouden op marktplaats e.d.? | |
Piet__Piraat | donderdag 3 september 2015 @ 09:22 |
Kunstmatig? Of zijn ze gewoon gewilder en daarom duurder? | |
Hyperdude | donderdag 3 september 2015 @ 15:57 |
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000. | |
spectrumanalyser | donderdag 3 september 2015 @ 19:07 |
Eindoordeel van de lege sleutel van Ritter Automobil: onvoldoende. Het is de sleutelboer gelukt om de sleutelbaard te kopiëren. Het overzetten van de transponder en chip is een eitje. De kwaliteit van de knopjes is zeer slecht. het openen van de auto en kofferbak gaat prima, de sluitknop is niet bruikbaar. alleen door extreem veel kracht te gebruiken. de Ritter Automobil sleutels ga ik niet gebruiken. voor diegene die nog niet is overtuigd; de blanco sleutels kosten zijn in prijs verhoogd, van 4,65 naar 5,75 euro per stuk. maargoed, als de dealer 150 euro vraagt dan is er dus een halfbakken alternatief. | |
Che_ | donderdag 3 september 2015 @ 19:09 |
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijk | |
Hyperdude | donderdag 3 september 2015 @ 19:34 |
Waarom maken ze goedkope troep niet iets minder goedkoop en iets minder troep? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 03-09-2015 20:13:58 ] | |
Dimitri_ | donderdag 3 september 2015 @ 19:52 |
Na de de facelift vind ik het nog steeds een mooie auto. De eerste E90 is inderdaad afschuwelijk. | |
Che_ | donderdag 3 september 2015 @ 23:57 |
Na de facelift is het idd mooi. Die achterlichten van de eerste versie ![]() | |
leolinedance | vrijdag 4 september 2015 @ 00:23 |
Mooie bak!! Dat van die sportstoelen heb ik nooit begrepen. Ik vind de sportstoelen in mijn F30 maar niks. Onder andere hoofdsteun niet goed te verstellen (net als andere instellingen als de stoelhoogte) en geen lendesteun. | |
xaban06 | vrijdag 4 september 2015 @ 00:37 |
Ga je mond spoelen! E9x mooiste 3 serie? 1 van de meest lelijke 3er. ...maar nog steeds wel mooi | |
Che_ | vrijdag 4 september 2015 @ 08:49 |
Ja, samen met de e46. Alleen de e90 is vieslelijk. | |
Hyperdude | vrijdag 4 september 2015 @ 08:56 |
trolllololol ![]() | |
NightFlight | zondag 6 september 2015 @ 13:37 |
Sportstoelen hebben beter instelbare lendensteun en verlengbaar zitvlak. Met name handig als je lange(re) benen hebt. ![]() | |
leolinedance | zondag 6 september 2015 @ 18:17 |
Mijn sportstoelen hebben helemaal geen lendesteun zoals ik al zei ![]() Ik ben 1.78m en dat verlengde zitvlak doe ik niks mee. Nooit meer BMW sportstoelen voor mij. En als je een beetje zoekt op internet zijn er nog veel meer mensen te vinden die er zo over denken. [ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 06-09-2015 18:41:26 ] | |
Mr.Ping | maandag 7 september 2015 @ 11:16 |
Weet iemand of het dashboardkastje van een e46 coupe centralevergrendeling heeft? Het slot van het kastje van mijn cabrio is stuk en ik zie alleen tweedehands van de coupe. | |
NightFlight | maandag 7 september 2015 @ 13:15 |
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn. ![]() Maar wat een prutskar dan joh! ![]() | |
leolinedance | maandag 7 september 2015 @ 14:06 |
Het is helemaal geen kwestie van niet mee eens zijn maar een feit dat mijn sportstoelen géén lendesteun verstelling hebben. Maar hoezo een prutskar? Mag je niks negatiefs over BMW zeggen hier? Ik zal het nog mooier maken, er zijn nog wel meer nadelen aan de F30. Wat dacht je ervan dat je iedere keer de regensensor weer opnieuw aan moet zetten als de auto uit is geweest? En dat het niet mogelijk is MP3's vooruit te spoelen. En dat de lichtsensor de lampen te laat aan laat springen. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de fantastische wegligging, automaat en motor ![]() | |
NightFlight | maandag 7 september 2015 @ 15:07 |
mind the " ![]() ![]() | |
Dimitri_ | maandag 7 september 2015 @ 15:30 |
Gisteren een fotoshoot gehad.. Links of rechts? ![]() | |
pvdplanet | maandag 7 september 2015 @ 15:40 |
Doe maar links. Wist trouwens niet dat de E34 naar voren kantelende motorhaubes hebben | |
Dimitri_ | maandag 7 september 2015 @ 17:18 |
Goede keus, dat is de mijne namelijk ![]() ![]() ![]() ![]() Ik blijf de kont van een E34 touring toch wel een van de dikste konten vinden. ![]() | |
Tarado | maandag 7 september 2015 @ 17:25 |
links maar de velgen van rechts | |
mitchelll0181 | maandag 7 september 2015 @ 17:36 |
Rechts sowieso. Geen enkele station ziet er uit. De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen ![]() | |
Dimitri_ | maandag 7 september 2015 @ 17:37 |
Ik ben een ongetrouwde student van midden 20 zonder huisdieren. ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 7 september 2015 @ 17:44 |
Heeft ook met het model auto te maken, bij de 5 vind ik de station meestal wel mooier | |
Mr.Ping | maandag 7 september 2015 @ 18:14 |
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero? | |
Hyperdude | maandag 7 september 2015 @ 18:28 |
Ik wilde net posten. Maar weet niet of je er iets aan hebt. Bij de Touring is het slot niet aangesloten op de CV. Heb eens in de ETK zitten kijken, maar daar vind ik niet echt iets specifiek voor de cabrio. Maar ETK is een vak apart, op een iPad mini wel tenminste. ![]() | |
Mr.Ping | maandag 7 september 2015 @ 18:37 |
Ok, dank je. Het tandwieltje van het motortje is afgebroken, dus de dealer zal waarschijnlijk alleen een volledig slot kunnen leveren. | |
mitchelll0181 | maandag 7 september 2015 @ 23:47 |
![]() | |
leolinedance | maandag 7 september 2015 @ 23:58 |
Beide mooi hoor! Al hoop ik dat je normaalgesproken wel met de juiste verlichting rijdt ![]() | |
xaban06 | dinsdag 8 september 2015 @ 09:27 |
Touring hier maar begrijp niet echt wat ik voor je kan betekenen ![]() | |
Andyy | dinsdag 8 september 2015 @ 09:32 |
Ohnee? ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 8 september 2015 @ 09:37 |
Station is toch echt wel mooi maar zoon merc is gewoon een ouwelullenbak. | |
Che_ | dinsdag 8 september 2015 @ 10:08 |
Station blijft lelijker dan coupé/sedan | |
mitchelll0181 | dinsdag 8 september 2015 @ 12:30 |
Verschrikkelijk | |
Hyperdude | dinsdag 8 september 2015 @ 18:22 |
![]() ![]() | |
Mr.Ping | dinsdag 8 september 2015 @ 18:53 |
De vraag was: zit bij een touring, coupe, of sedan het dashboardkastje ook op de centrale vergrendeling aangesloten. Het slot (tandwiel van het motortje) van het kastje van mijn cabriolet is stuk, en ik zoek een tweedehands slotje maar met CV. | |
boegschroef | maandag 14 september 2015 @ 11:10 |
Zaterdag de F11 opgehaald, wat een heerlijke auto. Maar standaard heeft de wagen wat dingen die ik persoonlijk onhandig vind. Al deze zaken in te programeren. Maar mijn eigen kabel werkt niet op de nieuwe modellen. Dus ik zal eens gaan zoeken naar een neiuwe kabel voor de nieuwe bmw's. [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 14-09-2015 18:40:35 ] | |
Hyperdude | maandag 14 september 2015 @ 18:06 |
Had je niet veel gedoe gehad met een eerdere BMW, Z4 ofzo? Waarom toch weer een BMW? ![]() | |
boegschroef | maandag 14 september 2015 @ 18:40 |
Klopt die z4 was een ramp. Waarom toch weer BMW, bij de buren is het gras blijkbaar niet groener ![]() Dus ja... de keuze was beperkt... | |
Hyperdude | maandag 14 september 2015 @ 18:55 |
Dikkere Audi A6 vind ik nog wel leuk, maar die lijken allemaal zoveel op elkaar. MB eigenlijk alleen AMG, dat plaatje hierboven ergens; maar dat is qua kosten wel een heel ander verhaal dan een 530d of 530i ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 14 september 2015 @ 20:40 |
eind volgende maand dient m'n e46 weer voor de APK te zijn geweest. voor de APK vervang ik de rubbers van de draagarmen op de vooras. deze zijn bestwel versleten. aan alle kanten krijg ik het advies om stuggere exemplaren te plaatsen zodat de auto een 'm3' scherpte krijgt. ik ga voor origineel BMW. | |
Hyperdude | maandag 14 september 2015 @ 21:02 |
Die rubbers kon je toch niet vervangen bij de BMW-armpjes? Of heb je al Meyle er in? | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 14 september 2015 @ 21:09 |
Inmiddels al gemonteerd? Mijn greep wilt niet meer ontgrendelen als ik deze indruk. De greep bestaat uit twee delen, samen met een demper (plastic cilinder á ¤11,-) kost dat ¤150,- bij BMW. Voor de liefhebber: ![]() Misschien.. Ooit.. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Sie_scheitern_Epos op 14-09-2015 21:43:03 ] | |
spectrumanalyser | maandag 14 september 2015 @ 22:09 |
Klopt.de rubbers zitten in een klem die alleen als set te koop is. Je koopt een houder met rubber erin. Er zit nu origineel bmw in. | |
Dimitri_ | maandag 14 september 2015 @ 22:13 |
Mijn neefje heeft een Alpinweisse E28. Voorzien van het blok van een 528i, airride en BBSjes. Is wel bekend op de fora volgensmij. Na al dat werk vind ik een E28 wel gaaf, maar als het om een standaard 5 gaat vind ik de E34 toch meer karakter hebben. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 14 september 2015 @ 22:17 |
Ik weet beide wel te waarderen, al vind ik de E34 een stuk hoekiger. De E28 was voor die tijd en zelfs nu een erg mooie auto. ![]() Zeker de rode kleur in combinatie met die velgen vind ik hem zeer geslaagd. (Linkje naar die E28?) | |
Dimitri_ | maandag 14 september 2015 @ 22:35 |
Op de foto waar die 2 E28's opstaan staan 2 absolute pracht exemplaren, alleen zie je ze zo niet vaak, helaas. ![]() Deze E28 bedoelde ik. De foto is al een jaar of 2 oud, kon geen recente vinden. Hier nog zonder BBSjes en zonder airrde. Kwam tijdens het uploaden nog een oude foto van mijn E34 tegen: ![]() Blijft leuk om te zien! | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 08:50 |
Wie kan me iets vertellen hoe dat zit met afkoelen van de motor/turbo? Iemand heeft me laatst verteld dat ik na het rijden mijn auto in minuutje moet laten draaien (bij stilstand) zodat de turbo's kunnen afkoelen. En veder heeft'ie me aangeraden om 98 te tanken i.p.v. 95 i.v.m hoger octaan gehalte. Hier kan ik me wel iets bij voorstellen, maar gaat dit allemaal "zomaar" goed, of moet ik nog ergens op letten? (andere olie, etc..??) | |
boegschroef | vrijdag 25 september 2015 @ 08:55 |
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning? Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden ![]() | |
Che_ | vrijdag 25 september 2015 @ 08:57 |
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo. | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 09:09 |
335i toch? Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen ![]() . www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits) Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen. Al een Dampfrad geďnstalleerd? ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 25-09-2015 09:14:38 ] | |
Tarado | vrijdag 25 september 2015 @ 09:32 |
RUF ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 09:36 |
Alpina heeft ze ook wel. ![]() ![]() | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 09:41 |
335i. Hoe bedoel je wat voor tuning? ![]() Ah, thanks! Das duidelijk ![]() Toppie ![]() Thanks ![]() Wat is dat? Wat kan ik ermee? ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 09:57 |
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan. ![]() Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden. | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 10:28 |
Zouden ze dat doen als die getuned wordt? | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 10:33 |
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren. Vorige eeuw dus. ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 25-09-2015 10:39:22 ] | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 10:39 |
Uhhhh wie z'n moeder? Ik snap er niets meer van ![]() ![]() ![]() Waarom vind je het "moderne" tunen niets dan? Zijn de nadelen (welke zijn dat eigenlijk?) te groot of wat? | |
daNpy | vrijdag 25 september 2015 @ 10:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 september 2015 @ 11:22 |
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien. Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk. | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 11:31 |
![]() Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu. Foto van tijdens 't tunen: ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 25 september 2015 @ 11:40 |
Tunen ![]() Een register adres veranderen. Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ? | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 september 2015 @ 11:40 |
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken. Zelf ervaring mee? Ik wel met m'n diesel. Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet. | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 11:43 |
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he. Maargoed, je begrijpt wat ik bedoel ![]() Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 september 2015 @ 11:44 |
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht? lekker driften ![]() | |
Atmoz | vrijdag 25 september 2015 @ 11:46 |
Ah ok, helder. Thanks! Klinkt goed ![]() Nee, er is niets vervangen. Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?) (heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive? | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 september 2015 @ 11:50 |
Zoals gezegd: rustig warm rijden, pas daarna gassen. Ik hou altijd 20km/20min aan en 30km/30min voor het serieuze stampwerk. En beetje af laten koelen in de laatste minuten. Dan kom je een heel eind. Driften moet je niet willen. Kan me je X-drive wel, maar is al lastiger en is er niet voor gemaakt. Bovendien zorgt het voor extra slijtage, waarmee je 335i ineens wel een heel dure kostganger kan worden. | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 19:09 |
520 torques is wel lekker. ![]() | |
fathank | vrijdag 25 september 2015 @ 19:20 |
Mijn vriendin is niet zo sterk ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 19:32 |
Dan kan je leuk dat truukje doen met dat ¤50 biljet op het dashboard. ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 25 september 2015 @ 20:27 |
![]() ![]() ![]() Gisteren de eer gehad om een dagje met een verlengde 7 op pad te mogen, als chauffeur. Wat een bak zeg! [ Bericht 4% gewijzigd door Dimitri_ op 25-09-2015 20:35:05 ] | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 september 2015 @ 23:38 |
Zo'n 7 is wel aardig luxe ja. Wat een boot zeg!Laatst nog eens naar een E90 330d zitten kijken. Chipkuurtje en je komt op 580Nm. Dan rol je het asfalt achter je op ![]() | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 16:17 |
![]() PS3 225/40/18 na ongeveer 25-30K kms (schatting want gebruik ook winterbanden) Voor- en achterwielen worden 1 keer per jaar meestal omgewisseld (na afmonteren winterbanden) om meer-slijtage op achteras wat te compenseren. Bandenspanning controleer ik misschien iedere 3-4 maanden, maar alle 4 vertonen vergelijkbaar leegloopgedrag ![]() LV 2,5 mm LA 1,6 mm RV 2,0 mm RA 0,7 mm Dit jaar maar wat eerder op winterbandjes overgestapt. ![]() Winterbanden die er nu op gaan zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit; na 15-20K kms. Garage weet het eigenlijk ook niet qua oorzaak. Minirotondes wat sportief nemen? Bermkant slijt volgens hun meestal wel sneller, maar dit is de 3e of 34e set PS2/PS3, en dit is de eerste keer dat ik het zo duidelijk zie ![]() Qua uitlijnen en balanceren ook geen bijzonderheden waar te nemen. Uitlijnen is een paar jaar geleden, maar qua rijden merk ik geen bijzonderheden. Maar nu ben ik lekker de eerste met winterbanden. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 16:25:20 ] | |
Impry | woensdag 7 oktober 2015 @ 17:26 |
Ik zie het niet heel goed op die foto maar wat is er aan de hand? Slijtage aan één kant? Of weinig km's? | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 18:36 |
Sorry voor de fotokwaliteit/Photobucket ![]() Gaat mij om de ongeveer 1 mm slijtageverschil linkerbanden-rechterbanden. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 19:30:22 ] | |
daNpy | woensdag 7 oktober 2015 @ 19:06 |
Rijd je alleen maar bochten naar links? ![]() | |
boegschroef | woensdag 7 oktober 2015 @ 19:07 |
Dat is vrij normaal bij zo'n afmeting banden. Ik heb nog ergens een foto van mijn 255 op de e92. Daar zag je aan de rand het canvas en aan de binnenkant zat er nog zeker 2mm. Ook na ongeveer 30k. | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 19:28 |
Ik begrijp dat mijn foto niet zo best is. ![]() ![]() Slijtage per band is normaal. Bij mij beetje meer aan binnenkant dan aan buitenkant, met name aan de achterzijde. Maar dat is al 200000 km zo. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 19:29 |
Nur Links was het toch? ![]() | |
boegschroef | woensdag 7 oktober 2015 @ 20:25 |
Ah ok, heeft je bmw een sper? Zoniet dan kan daar je oorzaak liggen hoewel volgensmij dan juist rechts moet slijten.. | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 20:32 |
Nee, heb geen sper. Helaas. Kan het diff. dan de oorzaak zijn? | |
boegschroef | woensdag 7 oktober 2015 @ 20:44 |
Ja, je vermogen komt dan vaak eerst op 1 wiel. Trek maar eens spinnend op en kijk naar de streep op de weg, er zal maar van 1 band rubber op de weg plakken. | |
Hyperdude | woensdag 7 oktober 2015 @ 21:15 |
Ik rij wel redelijk door, maar zeker niet fors. Voel wel eens in korte/krappe bochten een achterwiel even wat grip verliezen/doorslaan, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van zo'n verschil in slijtage? Heb het ook niet eerder gezien, maar misschien gemist, bij eerdere setjes banden. BTW1 Bij de, oude 911, met sper heb ik, op droog wegdek, nog nooit gemerkt dat een achterwiel grip verloor. Ik nam altijd aan dat kwam door montage van de motor op de juiste plaats. ![]() BTW2 Al een beetje kms. in de 530 gemaakt? En bevalt ie? ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 21:22:01 ] | |
boegschroef | donderdag 8 oktober 2015 @ 08:06 |
Als je er doorheen 'drift' dan kan dat bij een 'niet sper' juist zorgen voor deze slijtage met name als je dit altijd 1 kant in doet. (Zelf deed ik dit 'vroeger' ook, ik drift liever door een rechtse bocht dan een linkse. Waarom weet ik ook niet ![]() De band met de minste druk gaat dan spinnen, dus door een rechtse bocht gaat je linkerband spinnen. De 530 bevalt goed hoewel het een aardig slagschip is voor een dagelijkse auto. Ik moet nog af en toe wennen aan het inparkeren op de krappe plekken op het werk. Maar die automaat achter deze motor, dat is een geweldige combinatie. In een 3 weken zitten er alweer 5k kilometers op ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 8 oktober 2015 @ 08:18 |
Dat schiet lekker op met die km's dan! Maar het vast ook een heerlijke comfortabele auto, al heeft ie inderdaad wel een flink formaat. | |
Hyperdude | donderdag 8 oktober 2015 @ 12:19 |
Lekker veel kms. ![]() En kleiner en lichter is altijd beter. Als het geen ruimte aan de binnenzijde zou kosten. ![]() Stond gisteren een vrijwel nwe. 740D bij mijn garagist; die past volgens mij nauwelijks meer door mijn, redelijk brede, garagedeur. ![]() ¤90K indien iemand, die nog meer kms. maakt dan Schroef, belangstelling heeft. ![]() Nog even over die bandjes. Ik doe nooit driften, maar het ding heeft misschien een klein tractieprobleempje. Vanmorgen velgen schoongemaakt. Altijd leuk. Nog even een, hopelijk duidelijker, foto gemaakt. van linker- en rechter achterband. Lijkt mij toch veel verschil voor die paar slippertjes per maand. ![]() | |
-Richard- | donderdag 8 oktober 2015 @ 19:49 |
Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer. Anyhow, lekkere update. Hopelijk voor een goed bedrijf gekozen, al had ik zelf voor Mosselman of JDengeneering gekozen. Daarvan ken ik persoonlijke vele goede recensies. Als ik een diesel had was ik voor Van Vught Tuning gegaan ![]() Voorbeeldje 335i met andere turbo's:
| |
Dimitri_ | vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:25 |
Of als je apeshit wil gaan met je 335i: http://www.bmw3seriesforu(...)=2&t=12523&start=525 800+ PK met stock internals. | |
Piet__Piraat | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:19 |
Heb ik laatst ook gelezen ja, compleet bizar. Het is wachten tot de bak ploft, lijkt me. En die bak wil je tweedehands ook niet kopen, veel te veel kans op gezeik. Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer niet ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:54 |
Standaard 2 zakken cement boven de aangedreven wielen. Of wat anders. ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:50 |
Heb mezelf weer getrakteerd op een andere BMW. Ik reed meestal diesels (was bezig met een TDS blok in een e30, maar wegens leugens van de vorige eigenaar alleen maar problemen mee gehad), maar aangezien de regering dat steeds meer tegengaat weer besloten om een benzine te nemen. En dat moest dan meteen wat leuks worden.. Dus heb een BMW e34 540iA Touring (4.0 V8 286pk) gekocht! Ik ben bezig de bekende zwakke punten op te lossen en 'm uiteraard nog mooier te maken. En hoewel ik veel complimenten er voor krijg, gaan de opvallende velgen toch weg voor een setje bescheiden 16". Op Autoweek heb ik een review topic waar alle info te vinden is en hij is ook op de voorpagina van Autoblog verschenen. Heerlijke cruiser (190km/h @ 3500tpm) en behoorlijk volgeladen: elektrisch verstelbare voorstoelen (incl. memory, leder, verwarming, lende, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en stuur), dubbel schuifdak, gescheiden climate control, automatische niveauregeling, af fabriek verlaagd onderstel, etc. ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:47 |
Mooie bak. Beetje roestvrij? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:46 |
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc. | |
Hyperdude | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:27 |
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard. ![]() Plekjes had ik al bij mijn 5 jarige E46 toen ik 'm kocht. Kwaliteitje, meneer ![]() Nu, 9 jaar later, en na 2 of 3 keer bijwerken/aanstippen, zal er binnenkort wel eens wat meer moeten gebeuren. | |
Dimitri_ | zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:22 |
Blijft een klasbak. Mooi hoor! | |
Dimitri_ | zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:23 |
Gisteren de winterwielen eronder gedaan. Nu is het helemaal een suffe ouwe roestbak. ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:58 |
Thanks Dimitri! Ik vind zo een basislook juist wel nice ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:59 |
Ik hoop het niet! Er zitten er 2 in de rand van de voorruit, dus dat is wel een lastige plek. Verder vooral steenslag en krassen. Eerst maar alle techniek goed en dan komt het uiterlijk pas ![]() | |
Hyaenidae | zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:33 |
X-drive in Nederland? Waar heb je dat voor nodig? Zo zonde op een 335i, die wagen verdient een lsd ipv X-drive. Maar verder wel een toffe bak ![]() | |
Atmoz | maandag 12 oktober 2015 @ 22:05 |
Tja, ik had een tijdje terug al eens wat gezocht naar andere uitlaatsystemen (Akropovic, BMW Performance en Eisenmann). Maar dat is me -voor nu- toch nog iets te duur. Je betaald dan makkelijk ¤ 6000,- en das toch niet niks he ![]() Ik heb er een goed gevoel bij. Ben bij AEP (Belgie) geweest, das dezelfde als ATM-chiptuning. Zo heel veel zal (en kan) er toch niet verschillen, ofwel? lol, ook weer iets té, niet? ![]() Tja, Nederland, Nederland.... Zuid-Limburg ![]() ![]() In ieder geval genoeg heuvels en berg-weggetjes in de buurt ![]() Thanks! Maar had verder ook niet alle keus he. (2e hands) ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:34 |
Hmm.. Kleppen tikken sinds het kouder dan 5 graden is ofzo in de ochtend.. Eerste 2 seconden na start.. | |
Hyperdude | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:09 |
Verkeerde olie? Oude olie? Oude auto? ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:41 |
We houden het op het laatste ![]() ff hard doorsparen.. E60 ![]() | |
-Richard- | woensdag 14 oktober 2015 @ 13:04 |
| |
spectrumanalyser | vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:58 |
volgende week APK voor m'n e46 316i. verwacht geen issues. | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:52 |
Altijd spannend haha. | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:58 |
Altijd even hopen ja ![]() | |
Atmoz | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:11 |
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig? Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK ![]() Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden. Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!) Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus ![]() | |
Andyy | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:56 |
Golf tee kan geen kwaad, het klepje met het kortere uitlaatkanaal in de demper staat dan gewoon altijd open ipv bij alleen meer gas. Heb het zelf ook gedaan en enige knallen die ik hoor zijn uit de uitlaat bij gas los soms. Nouja, plofjes zijn het meer. | |
Atmoz | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:07 |
Ja precies. Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook al. Anders was daar natuurlijk ook al veel meer over te vinden op internet... Mijn schade heeft dus niets met die mod te maken, maar kwam gewoon super toevallig op het moment dat ik de mod aan het "uitproberen" was. Maar wat zou 't dan wel zijn... Ik ben echt zeer benieuwd nu. Ook naar de kosten ![]() ![]() Het orange motor-lampje in het dashboard ging trouwens ook branden (20 minuten nadat het gebeurt was). Hopelijk belt de garage snel ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:50 |
Klinkt niet goed. ![]() Ben benieuwd wat er aan de hand is. Hoop voor je dat het meevalt. | |
Atmoz | vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:26 |
De garage heeft inmiddels gebeld. Tijdens het uitlezen stonden er diverse meldingen in de computer dat het mengsel/ verhouding niet goed was. Toen ze gingen kijken zagen ze dat er een slang los zat, en dat daar ook een scheur in zat... Die slang (onder motorkap) gaan ze maandag bestellen, en dan erin zetten. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders moeten ze e.e.a. uit elkaar gaan halen en verder zoeken. Er kon nog altijd meer aan de hand zijn gaven ze aan. Effe duimen dat 't alleen die slang is ![]() | |
house_is_a_feeling | vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:30 |
Morgen op zoek naar een E46 318D of 320D, touring of sedan. Beiden kan qua lasten er uit. Persoonlijk heb ik liever de sedan maar de touring is natuurlijk praktischer en wat fijner als de honden mee gaan op vakantie. Wordt helaas wel een handbak omdat de automaat te dorstig is. Nu lees ik me er over in en waar ik op moet letten zijn vooral draagarmen en brandstofprompen. Maar zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ik schrik niet van kilometerstanden en kan hier en daar best m'n handen vies maken voorzover mogelijk. En zijn er eigenlijk verschillen tussen de 318D/320D? Wat ik papier zie is vooral verschillen in prestaties maar is het merkbaar? | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:29 |
Intercooler slang ofzo ? | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:32 |
Brandstofpompen waren vooral bij de PFL 320d een issue, daarna niet meer. En er is eventueel een goed adres in Polen die ze kan fixen (vp44.de). De FL (vanaf toen is de 318d ook geleverd) heeft wat zwakkere turbo's, vooral de 320d. Vanaf half 2003 is dat probleem echter opgelost, maar tot die tijd zijn ze van karton. Heb verhalen gehoord van mensen die er drie versleten binnen 100k. Ik denk dat het verschil 318-320 wel merkbaar is. De 320d met 136pk vond ik al niet gruwelijk overhouden, het is toch wel wat gewicht wat je meeneemt. De 318d is te licht denk ik, die heeft 'maar' 115pk en dat houdt niet over. 320d met een chipkuurtje is ideaal qua kosten/prestaties. Handbak is op zich prima en de automaat zuipt inderdaad fors meer, dus slimme keuze. Verder heeft de E46 wel wat kwaaltjes: problemen met ramen in het bestuurdersportier die niet goed lopen, de veren aan de achterkant, kabelbomen naar de achterklep, gescheurde subframes (vooral de oudere modellen), centrale deurvergrendeling moet ook probleemloos werken. Niet op temperatuur komen is regelmatig de (EGR-)thermostaat. En denk aan het tijdig vervangen van de carterventilatie. Dat subframe achter is zelf niet zo eenvoudig, verder is een groot deel van de kwaaltjes prima zelf te doen of zijn er handige adresjes voor. | |
Atmoz | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:35 |
Geen idee, zou zomaar kunnen... (ik hoop het, een slang vervangen lijkt me nog mee te vallen ![]() Heeft hij dan die kenmerken? | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:36 |
Als je intercoolee slang geklapt is doet je turbo niet meer mee ... Klinkt als jouw beschrijving haha | |
Hyperdude | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:52 |
Subframe heb je na 2002 niet zo vaak meer een probleem mee, volgens mij. Zou ook geen PFL meer nemen, tenzij veel goedkoper, of erg mooi/ weinig kms. Roest, bij mij voorrand motorkap en rand achterwielkast bij bumper, moet je ook even op letten. | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:37 |
Subframe alleen vanaf de 323 ofzo | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:37 |
Subframes meestal bij de sterkere modellen inderdaad, maar er zijn ook 320d's voorbij gekomen die er last van hadden. En zoals ik zei inderdaad de oudere modellen, vanaf iets na de facelift inderdaad nog amper problemen. PFL is inmiddels wel wat outdated ja, model stamt al uit '98 dus ik zou zeker voor een FL gaan, die ziet er echt een stukje frisser uit. | |
mitchelll0181 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:16 |
He niks tegen de oude e46 he ![]() | |
house_is_a_feeling | vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:44 |
Bedankt voor de tips! PFL of FL heb ik niet zo veel moeite mee, het is sowieso al een auto die heel goed ontworpen is. Er zijn wat 'quirks' als het ware, maar ik kan er goed mee leven. Heb 4 stuks op het oog nu, twee FL / twee PFL. Eerst maar eens rijden en dan een goede mening vormen ![]() Subframe horrorverhalen kwam ik ook tegen maar dat was toch bij de hogere vermogens? Mijn belangrijkste eis qua power is eigenlijk op provinciale wegen veilig kunnen inhalen van mensen die niet de maximumsnelheid rijden of geen consequente snelheid rijden. Dat miste ik een beetje in m'n vorige Mazda 6. Roest let ik sowieso op. Verder bij die leeftijd denk ik dealer vermijden en een specialist zoeken toch, voor de klusjes waar ik niet zo makkelijk mee weg kom. | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:14 |
Zeker 320 dan.. | |
xaban06 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 01:11 |
Ik heb wellicht over 2 maanden mijn E46 318d touring 2004 te koop staan ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:32 |
M3 diesel niets voor je? ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:24 |
Brrr dat had mijn oude blok ook... M43 | |
daNpy | zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:27 |
É46 heeft een paar a4tjes aan kwaaltjes. wel een fijne auto overigens. Remleidingen zie ik hierboven nog niet staan. wel belangrijk, vervelend klusje om te vervangen . | |
Piet__Piraat | zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:45 |
Ohja, goede aanvulling. En da's qua materiaal prima te overzien, maar het uurloon hakt er wel in. En de motorsteunen van de diesels willen wel eens scheuren, die zijn niet heel makkelijk bereikbaar. | |
xaban06 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:04 |
Motorsteunen is echt zo gedaan bij een E46 diesel. | |
empa1010 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:30 |
Hebben jullie enig idee wanneer de nieuwe M5 uitkomt? Hij is al op de ring gesignaleerd maar ik lees overal pas volgend jaar zomer.. (?) | |
Hyaenidae | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:33 |
Een ongeduldige koper begrijp ik? | |
empa1010 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:38 |
Jaaaaaa ![]() | |
Hyaenidae | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:39 |
Ik wist niet eens dat er een nieuwe kwam, een facelift van de F10 M5? | |
empa1010 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:40 |
Ja, die idd 2011. | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 11:21 |
Nogmaals bedankt voor de tips! Het is een 318D geworden. Ik heb beiden in Touring gereden, echter voelde deze specifieke 318D beter aan dan de 320D waar ik in reed. Mooi pluspunt is dat dit een facelift is en het kleurtje kan ik heel goed mee leven ![]() ![]() Verder een basismodel maar het nodige wat ik er op wou zit er op, daardoor een goede prijs gekregen. Climate control, cruise is volgens mij standaard (?). Verder goed onderhouden en de afgelopen 6 jaar 1 eigenaar die hem voor elk klein dingetje wegbracht in plaats van zelf te prutsen ![]() Plannen: - Beurtje - Andere wielen, dit is een winterset. Nog aan het rondkijken welke maar het heeft met aankomende winter geen haast. Mag wel een maatje groter. - Carkit. Ik twijfel tussen Parrot/Dension. De dension sets zijn wel mooi geintegreerd in de radio en ik hoop dat de knoppen op het stuur voor het aannemen van de telefoon ook werken. Ben ook wel gecharmeerd van de ID3 tags, maar dat is geen eis. Met Parrot heb ik dan weer goede ervaringen en weet ik wat ik kan verwachten. - Paar panelen in het het interieur hebben wat gebruikskrasjes, geen haast maar mag vervangen worden voor het nette aanzicht. - Auto heeft twee plekjes, eentje is een goede stoot tegen de deur waar lak er van lijkt te zijn. Andere is een deukje op de achterklep, heel marginaal. Ik weet niet of ik het de moeite waard ga vinden om dat te laten herstellen. Valt allemaal wel mee qua werk, eerst even rondrijden en kijken of die het uithoudt. | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 12:17 |
Dat werk valt mee inderdaad. Cruise zit er niet standaard op. Er zijn ook versies die geen multifunctioneel stuurwiel hebben, dan heb je ook geen cruise. Optie is dan om het stuur te vervangen voor een MF, dan werkt het allemaal wel (zit dus standaard voorgeďnstalleerd). En net ding verder. Mocht je nog gang tekort komen, kun je altijd nog een chipkuurtje op maat overwegen. Ik heb daar goede ervaringen mee. Hij heeft wel al wat ervaring denk ik? ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 12:32 |
Oh ok, ik ben in de zoektocht geen een tegengekomen zonder MF stuur. Wat ik wel zag is soms een iets ronder stuurtje, vond ik wel wat mooier staan maar het was geen dealbreaker. Is dat nog iets wat evt. makkelijk er op te zetten valt of zijn ze niet echt compatible met elkaar? Verder ruime ervaring inderdaad, 360k ongeveer. Ik weet niet of chippen dan nog zinvol is? Ik heb sowieso geen ervaring met chippen en in hoeverre dat extra stress op de onderdelen levert. Bij hetzelfde rijgedrag schijnt het wel weer wat zuiniger te zijn he? Ik doe nu volgens mij zo'n 1600/1700rpm op 80-85km/h op woon-werk wegen dus ben wat dat betreft al tevreden. [ Bericht 2% gewijzigd door house_is_a_feeling op 18-10-2015 12:38:15 ] | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 13:04 |
Stuurtjes zijn prima over te zetten. Aangezien je een facelift hebt is ook de airbag geen probleem (PFL had 1-fase airbag, FL 2-fases). Dus je kunt gewoon gaan zoeken. Chippen kan, reken op een winst van zo'n 20% in Nm's en pk's. Het kan wat extra stress op de onderdelen leggen. Ik heb altijd de visie dat als iets al kapot is of aan het gaan is, dat het dan na chippen mogelijk wat sneller aan het licht komt. Een goede chipkuur sloopt je onderdelen echter niet 'zomaar'. Als je gewoon rustig warm rijdt en laat afkoelen en in de tussentijd niet de meest idiote acties uithaalt, hoeft er met chippen niks mis te zijn. Ken meerdere mensen met positieve ervaringen met chippen (in totaal zo'n 400-500k), zonder gekke problemen. Voorwaarde is wel een goede chiptuner, geen standaard chipbakker zoals Ziptuning ofzo. Ik had uiteindelijk een winst in verbruik van zo'n tien procent bij gelijkblijvende rijstijl. Dat was mooi meegenomen (van 1:14,5 naar 1:16 gecombineerd). | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 13:31 |
Tof, ik zie het. Redelijk wat aanbod, ben wel wat huiverig met tweedehandse stuurtjes wat betreft de airbag maar ik zal me er eens over inlezen. Dat heeft geen prioriteit in elk geval. Duidelijke info wat betreft chippen, dat kan eventueel in de toekomst ook nog wel even dan. De auto mag zich eerst bewijzen want op het oog rijdt het allemaal prima maar wil eerst toch wel wat kilometers maken voordat ik er hard in ga investeren. Blijft toch al een wat ouder beestje ![]() Helaas was er ook geen tweede sleutel aanwezig en als ik zo de verhalen lees mag ik al snel bij de dealer aankloppen daarvoor. Dat vind ik wel even een belangrijk iets, kan me heel goed voorstellen dat ik ergens mijn sleutels laat slingeren en nog verder van huis ben ![]() Ik kan trouwens, volgens mij het meest zinloze ooit, met de sleutel in het sleutelgat de ramen omlaag laten doen. Comfort entry heet dat? Nou las ik al een tijdje terug dat je ook met de knop op de afstandbediening de ramen open kan zetten. Is dat dan een andere optie of moet dat ook werken? Hoe ik het ook probeer ik krijg de ramen niet los. Niet het meest belangrijke, maar wel een leuke gimmick ![]() Vanavond staat weer 250km op de planning dus we gaan het allemaal zien ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 13:35 |
Het zou moeten werken. Open-knop ingedrukt houden en sluiten-knop ingedrukt houden. Is volgens mij standaard. Wat ook wel een idee is, is om een BMW-scanner online te kopen. Kost je een paar tientjes, maar vervolgens kun je zelf voorkeursopties aanvinken en storingen uitlezen. | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 13:37 |
Ik moet meer googlen voordat ik vragen stel ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 18 oktober 2015 @ 14:00 |
Je kan meerdere dingen programmeren. Bij mij werkte, na wat electronicagedoe, de sleutel anders op de ruit in de achterklep. Die zit nu standaard op slot, eerst kon je 'm zo opendoen als auto niet op slot stond. Ik heb zo'n 'tof' stuur in de auto. Lak gaat er aan alle kanten af. Dus daar zou ik dan ook even op letten. Ik zou trouwens eerst maar een tijdje proberen te wennen aan je huidige stuur. Alles went. ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 18 oktober 2015 @ 14:15 |
Ik heb dat oude stuur inderdaad ook altijd laten zitten. Best fijn, kun je op lange ritten je hand onderin laten rusten zonder dat er spaken in de weg zitten. Zo vervelend is het niet, en 300 euro voor een hoepel die exact hetzelfde doet als degene die je hebt, is toch een hoop geld. Scanner is ideaal om wat zaken in te stellen en heb je er al uit als je één keer niet naar de dealer hoeft om uit te lezen. | |
house_is_a_feeling | zondag 18 oktober 2015 @ 15:43 |
Het stuur heeft ook absoluut geen prioriteit nee. Eerst een beurtje, olie is al 650km over tijd ondertussen. De scanner gaat er zeker komen. Ik had bij de Mazda ook altijd Forscan gebruikt, hele uitgebreide tool die verder komt dan een gemiddeld obd apparaatje wat alleen maar foutcodes kan uitspugen. | |
daNpy | zondag 18 oktober 2015 @ 16:03 |
3 spaaks stuur ziet er wat mooier uit, maar ik vond het gewone stuur beter qua bediening. Bij het sportstuur zitten de knoppen niet in het bereik van je vingers, althans niet bij mij. Ik moest mijn hand verplaatsen om de cruise of radio te bedienen. Wel een mooie auto zo, zeker de facelift ![]() | |
Atmoz | maandag 19 oktober 2015 @ 11:52 |
De garage belde zojuist, het betreft een slang van de luchtinlaat naar de intercooler. Een slang uit 2 delen dacht ik begrepen te hebben. Kosten ¤ 404,- incl. montage ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 19 oktober 2015 @ 12:04 |
Haha goed gegokt dus. Zou dat lekker zelf doen, kan niet moeilijk zijn lijkt me. 400 euro is wel heel veel geld. | |
xaban06 | maandag 19 oktober 2015 @ 12:11 |
Ookal laat hij het ze niet doen kost het hem nog misschien 300 euro omdat ze de auto uit elkaar hebben gehaald om de lekke slang te vinden. Dus eerst kijken hoeveel de slang zelf kost en hoeveel je ze alsnog moet betalen. | |
Atmoz | maandag 19 oktober 2015 @ 12:15 |
Ik laat het sowieso daar doen denk ik. Dan kan ik bij de verkoop tenminste erbij zeggen: "altijd dealer onderhouden" Wel zo fijn toch? En ik heb helemaal geen zin en tijd om dat zelf te doen ![]() Maar vind het gewoon een beetje duur ![]() |