abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154132364
Ik wil geen topic openen over deze gast omdat ik hem die plezier niet gun maar wil mijn ongenoegen er wel over spuwen. Ik heb echt een hekel aan deze gast kwinsie halvegare

https://voordekunst.nl/pr(...)een-talkshow-maken-1

Dat hij een eigen talkshow krijgt :r en dat er ook nog mensen zijn die hem financieren :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 7 juli 2015 @ 01:00:07 #182
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_154132495
waarom is het verboden om de figuur met positieve connotaties te laden? waarom moet en zal per sé de slavernij er met de haren bijgesleept worden? ik begrijp dat echt niet. dan laaf je je bewust aan een slachtofferbeeld. kappen daarmee. Piet is en was voor mij een kindervriend. :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 7 juli 2015 @ 01:02:00 #183
202750 Just_some_random_dude
Verkaasde Latino!
pi_154132523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:00 schreef Andromache het volgende:
waarom is het verboden om de figuur met positieve connotaties te laden? waarom moet en zal per sé de slavernij er met de haren bijgesleept worden? ik begrijp dat echt niet. dan laaf je je bewust aan een slachtofferbeeld. kappen daarmee. Piet is en was voor mij een kindervriend. :)
Precies.. voor mij en mijn vader ook (en mijn vader heeft donker bloed, ik dus ook :') )

Ben dat gezeik over racisme helemaal zat.. maar ja helaas kan ik niet echt mengen in discussies.. ik ben in de ogen van die idioten een "uncle tom" of een "coon" die is gehersenspoeld door de blanke overheerser :').
Waz met jou!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 01:07:52 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154132637
Piet is ten dode opgeschreven. Ik zou zeggen: opgeruimd staat netjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 01:12:46 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154132725
Maar ja, als het over negers of moslims gaat, mag je hier de meest gore en schunnige opmerkingen maken zonder dat iemand je tegenspreekt, integendeel, men juicht je toe.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 01:13:48 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154132746
Dus het zal nog wel even duren voordat dat icoon der slavernij definitief uit beeld is verdwenen.
pi_154133037
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:13 schreef Ringo het volgende:
Dus het zal nog wel even duren voordat dat icoon der slavernij definitief uit beeld is verdwenen.
Icoon der slavernij? Dus voor jou is iedereen die sinterklaas met zwarte Piet viert. Aan het feesten dat er een neger als slaaf gebruikt wordt door de witte overheerser in jurk?

Kerel :')
Dat er 100 jaar een grammetje slavernij verleden in zat zou kunnen, want Black Face in de VS komt uit ongeveer dezelfde tijd. Maar vergeet niet dat er toen amper communicatie was tussen Henk & Ingrid in Nederland en hun Amerikaanse varianten. Dus de kans dat iedereen die hier mee deed aan de viering enig idee had van die negatieve lading is klein. Dit is tevens de reden waarom heel veel mensen die negatieve lading nog steeds niet zien. Omdat er van ouders op kinderen alleen maar positieve dingen over sinterklaas & Piet zijn doorgegeven. Piet helpt sinterklaas en is aardig tegen kinderen en klimt op daken. Er is geen kind (op de kinderen van de anti huilies na) die negatieve associaties bij hem heeft of denkt dat het `gewoon een neger` is. Piet is piet, en staat op zichzelf als karakter. Het is geen neger en het is geen slaaf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2015 01:38:28 ]
pi_154133052
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:07 schreef Ringo het volgende:
:')
pi_154133060
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Icoon der slavernij? Dus voor jou is iedereen die sinterklaas met zwarte Piet viert. Aan het feesten dat er een neger als slaaf gebruikt wordt door de witte overheerser in jurk?

Kerel :')
Dat er 100 jaar een grammetje slavernij verleden in zat zou kunnen, want Black Face in de VS komt uit ongeveer dezelfde tijd. Maar vergeet niet dat er toen amper communicatie was tussen Henk & Ingrid in Nederland en hun Amerikaanse varianten. Dus de kans dat iedereen die hier mee deed aan de viering enig idee had van die negatieve lading is klein. Dit is tevens de reden waarom heel veel mensen die negatieve lading nog steeds niet zien. Omdat er van ouders op kinderen alleen maar positieve dingen over sinterklaas & Piet zijn doorgegeven. Piet helpt sinterklaas en is aardig tegen kinderen en klimt op daken. Er is geen kind (op de kinderen van de anti huilies na) die negatieve associaties bij hem heeft of denkt dat het `gewoon een neger` is. Piet is piet, en staat op zichzelf als karakter. Het is geen neger en het is geen slaaf.
^O^
  dinsdag 7 juli 2015 @ 02:06:02 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_154133276
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:13 schreef Ringo het volgende:
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154133418
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:07 schreef Ringo het volgende:
Piet is populairder dan ooit, vooral als hij gewoon zwart is. Doordat zijn tegenstanders steeds wilder om zich heen gaan schoppen, wint hij alleen maar terrein.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:18:18 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_154135376
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:12 schreef Ringo het volgende:
Maar ja, als het over negers of moslims gaat, mag je hier de meest gore en schunnige opmerkingen maken zonder dat iemand je tegenspreekt, integendeel, men juicht je toe.
Ben je masochistisch dat je vrijwillig in zo'n nare omgeving vertoeft?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:07:26 #193
138876 Andromache
pi_154136995
Als Zwarte Piet al negatief wordt gezien, is dat in mijn beleving alleen door de mensen die bij voorbaat niets blieven dat er niet Arisch uit ziet. Is Zwarte Piet dan de oorzaak van racisme? Ik denk van niet. Eerder projectie door de toch al wat extreem-rechtsen onder ons.

En ik kan de anti-Pieters ook niet meer serieus nemen doordat ik van meet af aan beschuldigd word van een strafbaar feit. Sorry, elk krediet verloren om op een volwassen manier over dit onderwerp de discussie aan te gaan. Het is ernstig dat jongeren met een kleurtje stelselmatig geweigerd worden voor stages. Het is ernstig dat we steeds meer verdeeldheid tussen etnische groepen in de maatschappij krijgen. Maar dan Zwarte Piet verwijderen als de universele oplossing zien voor die problemen? Qué? :?

Wat mij betreft ook brevet van onvermogen, van zowel blanken als etnische minderheden, om de echte discriminatie in de samenleving aan te pakken. Zo'n gemiste kans.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:14:57 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154137175
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 02:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet is populairder dan ooit, vooral als hij gewoon zwart is. Doordat zijn tegenstanders steeds wilder om zich heen gaan schoppen, wint hij alleen maar terrein.
Optisch bedrog. De laatste spasmen voor de stilte des doods.
pi_154137343
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Optisch bedrog. De laatste spasmen voor de stilte des doods.
Gewoon oogkleppen ophouden en alle onderzoeken negeren.
Droom lekker verder
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:21:11 #196
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154137353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:07 schreef Andromache het volgende:

Als Zwarte Piet al negatief wordt gezien, is dat in mijn beleving alleen door de mensen die bij voorbaat niets blieven dat er niet Arisch uit ziet.
Ja, want niet-arische mensen kunnen natuurlijk niets tegen zwarte piet hebben. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:07 schreef Andromache het volgende:

Is Zwarte Piet dan de oorzaak van racisme? Ik denk van niet. Eerder projectie door de toch al wat extreem-rechtsen onder ons.

En ik kan de anti-Pieters ook niet meer serieus nemen doordat ik van meet af aan beschuldigd word van een strafbaar feit. Sorry, elk krediet verloren om op een volwassen manier over dit onderwerp de discussie aan te gaan.
Kijk jij even een keertje in de spiegel, en vraag jezelf af of wat je hier schrijft serieus te nemen is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:24:21 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154137430
quote:
15 dingen om niet te vergeten in het zwartepietendebat.

1 Het is niet erg om het met elkaar oneens te zijn. En: mensen zijn het niet met je oneens om je te pesten. Zo belangrijk ben je niet.
2 Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
3 Het is maar een kinderfeest.
4 Dat wil niet zeggen dat dit geen waardevolle discussie is. Zwarte Piet is een groot onderdeel van onze cultuur en het is niet erg om na te denken over het invullen van tradities. Als je je elke november zwart schminkt, mag je best eens bedenken of je dat eigenlijk wel wilt.
5 Kinderen maakt het niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Als je naïef genoeg bent om in Sinterklaas te geloven, kun je ook wel geloven dat Piet van kleur verandert.
6 De mensen die Piets kleur willen veranderen, doen dat omdat zij geloven dat Nederland er beter van wordt.
7 We kennen allemaal het gevoel van verdriet als er iets uit onze jeugd verloren gaat. De ontdekking dat je oude school gesloopt is of een jeugdvriend dood. We lopen allemaal door de wijk waar we opgegroeid waren en zien in de nieuwe dakkapellen onze eigen vergankelijkheid gereflecteerd. Verandering is eng.
8 Tradities veranderen constant. Denk je dat we al sinds 1850 gourmetten met Kerstmis?
9 Niet alle voorstanders van kleurverandering zijn allochtonen. Niet alle tegenstanders van kleurverandering zijn racisten.
10 Het is toegestaan om van mening te veranderen.
11 De discussie gaat over de beeldvorming en onderliggende culturele connotaties van blackface. Iets kan kwetsend zijn, onwenselijk of racistisch zonder dat het zo bedoeld is. Iets kan zonder kwade intenties toch niet meer van deze tijd zijn. Je bent geen racist als je Zwarte Piet leuk vindt.
12 Het feit dat binnen de fictie van het sinterklaasverhaal Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen, is niet relevant voor het vraagstuk over de negatieve culturele connotaties van de traditie. Als er een hakenkruis op de mijter van Sinterklaas zou staan, zou je er ook niet mee wegkomen door te zeggen dat het een indiaas symbool voor de zon is.
13 Je kunt niet zeggen ‘einde discussie’ tot er consensus is.
14 Een petitie gaat niets veranderen. Petities werken nooit. Serieus. Denk eens terug aan alle petities die je ooit hebt getekend. Nou precies.
15 Niemand neemt jou je jeugdherinneringen meer af. Behalve de tijd. We gaan allemaal dood en al onze herinneringen gaan verloren.

Bron: https://decorrespondent.n(...)t/125792040-55243556
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:29:25 #198
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154137562
quote:
Dat iemand denkt dat dit soort verschrikkelijk kleinerende teksten iets helpen. Alsof je met kleine kinderen praat. :')

Misschien is het een idee om degene met wie je het niet eens bent serieus te nemen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:34:53 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154137718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat iemand denkt dat dit soort verschrikkelijk kleinerende teksten iets helpen. Alsof je met kleine kinderen praat. :')
Zowel voor- als tegenstanders gedragen zich als kleine kinderen. Zeker op FOK!

quote:

Misschien is het een idee om degene met wie je het niet eens bent serieus te nemen.
Gaat dat beter werken, denk je? Ik betwijfel het. Ik heb overigens meermalen geprobeerd serieus in discussie te gaan met diverse mensen over dit onderwerp, en ik ben niet de enige.

Het blijft bij kinderlijk stampvoeten vrees ik. Op FOK! word je letterlijk gebombardeerd met stromannen en diverse andere drogredenen. Nu snap ik best dat de meeste mensen geen debating skills hebben, maar als ze dan ook nog eens een uitgesproken mening hebben die ze niet kunnen verdedigen dan wordt zo'n discussie echt een marteling.

Ik doe daar ieg niet meer aan mee, ik vertik het. Vanaf nu behandel ik kleuters gewoon als kleuters.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:38:04 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154137806
quote:

[..]

Een heleboel van die dingen worden toch regelmatig vergeten, lijkt het wel.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:39:20 #201
38114 beantherio
pi_154137846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zowel voor- als tegenstanders gedragen zich als kleine kinderen. Zeker op FOK!

[..]

Gaat dat beter werken, denk je? Ik betwijfel het. Ik heb overigens meermalen geprobeerd serieus in discussie te gaan met diverse mensen over dit onderwerp, en ik ben niet de enige.

Het blijft bij kinderlijk stampvoeten vrees ik. Op FOK! word je letterlijk gebombardeerd met stromannen en diverse andere drogredenen. Nu snap ik best dat de meeste mensen geen debating skills hebben, maar als ze dan ook nog eens een uitgesproken mening hebben die ze niet kunnen verdedigen dan wordt zo'n discussie echt een marteling.
Daar ga je weer met het kleineren. :')

Mijn tip: misschien is het een idee om eens met echte argumenten te komen. Ik heb ze namelijk van de kant van "anti piet" nog niet gehoord.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:44:22 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154138020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar ga je weer met het kleineren. :')
Opmerkzaam van je. Dat was precies de bedoeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:39 schreef beantherio het volgende:

Mijn tip: misschien is het een idee om eens met echte argumenten te komen. Ik heb ze namelijk van de kant van "anti piet" nog niet gehoord.
Dan heb je stront in je oren. Dat is niet mijn probleem.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:45:39 #203
38114 beantherio
pi_154138065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ik begrijp deze reactie heel erg goed hoor. ;)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:45:49 #204
138876 Andromache
pi_154138067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, want niet-arische mensen kunnen natuurlijk niets tegen zwarte piet hebben. :')
Uit de context gehaald. Ik bedoel voordat deze hele discussie losbarstte, de afgelopen jaren.

[..]
quote:
Kijk jij even een keertje in de spiegel, en vraag jezelf af of wat je hier schrijft serieus te nemen is.
Bloedserieus. Maar misschien helpt het de discussie meer als je je argumenten post voor het kennelijk oneens zijn met mij.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:49:19 #205
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154138162
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:00 schreef BaardaapAd het volgende:

Kenneth protesteert tegen het verdwijnen van NEGERZOENEN (in België heten die dingen trouwens nog steeds gewoon negerinnetetten);
Is dit echt? Dan: _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

verder zwarte pietendiscussie :O .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 11:53:05 #206
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154138262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Opmerkzaam van je. Dat was precies de bedoeling.

[..]

Een post als dit draagt ook weinig bij natuurlijk, behalve dat het een discussie op scherp zet -O-
Beetje jammer.

Persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg en veel te lekker weer voor deze hele discussie.
Ik denk ook dat het naief is om te verwachten dat dit hele feest op de schop kan op deze geforceerde manier en dat er alleen maar meer weerstand is door de manier waarop deze discussie uitgevochten word.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_154139986
Het gezeik moet ophouden.

Kunnen we die Piet-activisten niet hun uitkeringen afpakken? Wie tijd heeft om te zeuren heeft ook tijd om te solliciteren.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:20:46 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154140357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het gezeik moet ophouden.
Dat bepaal jij niet.
quote:
Kunnen we die Piet-activisten niet hun uitkeringen afpakken? Wie tijd heeft om te zeuren heeft ook tijd om te solliciteren.
En nu weer een fatsoenlijk argument, kom op, je kunt het.
pi_154140516
Zijn er eigenlijk al rationele argumenten tegen piet verzonnen trouwen? Vooralsnog heb ik alleen nog maar "ik ben beledigd dus.." gezien.
Conscience do cost.
pi_154140669
Ik heb echt geen zin om weer het hele jaar deze discussie overal tegen te komen. Wat mij betreft schafffen ze dat hele sinterklaasgedoe af. Wat een gezeur om niks zeg (van beide kanten).
pi_154140733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb echt geen zin om weer het hele jaar deze discussie overal tegen te komen. Wat mij betreft schafffen ze dat hele sinterklaasgedoe af. Wat een gezeur om niks zeg (van beide kanten).
Het is onze cultuur. Als het ze niet bevalt, dan gaan ze maar weg.
pi_154140739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is onze cultuur. Als het ze niet bevalt, dan gaan ze maar weg.
Nou, mooie cultuur heb je dan zeg. Wat een onzin.
pi_154140745
Tijd om artikel 1 van de Grondwet te vervangen door een artikel dat zegt dat de Nederlandse cultuur de enige leidende cultuur in Nederland is.
pi_154140859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is onze cultuur.
Het is niet meer jouw cultuur dan die van mij.
pi_154140901
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tijd om artikel 1 van de Grondwet te vervangen door een artikel dat zegt dat de Nederlandse cultuur de enige leidende cultuur in Nederland is.
Als je er zo over denkt ben jij denk ik degene die niet in dit land past. Kun jij niet ergens anders gaan wonen?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:49:08 #216
117098 Hathor
Effe niet
pi_154140926
Het WAS ooit cultuur, maar toen was ik nog 8 of zo, nu kan het me eigenlijk niet meer schelen wat er mee gebeurt. Ik heb geen kinderen dus het raakt me ook niet direct. Alleen vind ik de anti pieten brigade iets te ver gaan met hun racismegeblaat, dus wat mij betreft krijgen zij in ieder geval niet hun zin.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154140940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Mooi alleen weet niemand wat de Nederlandse cultuur is en wanneer een cultuur leidend is lijkt mij ook erg onduidelijk. Dan kun je net zo goed de grondwet vervangen door een boek van Pinkeltje.
pi_154141066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je er zo over denkt ben jij denk ik degene die niet in dit land past. Kun jij niet ergens anders gaan wonen?
De meerderheid van de Nederlanders wil zwarte piet gewoon houden.

Dat blijkt zelfs duidelijk uit een peiling van het linkse EenVandaag: http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen

De meerderheid is zo overweldigend dat er niet eens sprake is van een relevante minderheid. Kortom, die hele zwarte piet discussie kan hiermee gesloten worden.

[ Bericht 26% gewijzigd door JanKorteachternaam op 07-07-2015 14:01:09 ]
pi_154141370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De meerderheid van de Nederlanders wil zwarte piet gewoon houden.

Dat blijkt zelfs duidelijk uit een peiling van het linkse EenVandaag: http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen

De meerderheid is zo overweldigend dat er niet eens sprake is van een relevante minderheid. Kortom, die hele zwarte piet discussie kan hiermee gesloten worden.
Dit ging niet over ZP, maar over jouw opmerking over art. 1 van de Grondwet.
pi_154164002
OM moet zich weer buigen over Zwarte Piet

Bij het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam zijn drie aangiftes en zo'n zevenhonderd steunbetuigingen binnengekomen tegen Zwarte Piet. Een woordvoerder liet dinsdag weten dat de aangiftes de komende tijd worden beoordeeld

Advocaat van de tegenstanders van Zwarte Piet, Willem Jebbink, liet weten dat hij een volmacht heeft gekregen alle steunbetuigingen om te zetten in aangiftes. Hij verwacht zo'n twee weken nodig te hebben voor deze 'administratieve operatie'.

De aanklacht richt zich op de NTR, die het Sinterklaasjournaal uitzendt, en winkelketens als De Bijenkorf, V&D, Blokker, Hema en Albert Heijn, omdat zij producten verkochten met een afbeelding van Zwarte Piet. Mensen konden afgelopen week op initiatief van Stichting Nederland Wordt Beter, Zwarte Piet Niet en Stop BlackFace in het hele land aangifte doen tegen het hulpje van Sinterklaas.
OM moet zich weer buigen over Zwarte Piet
pi_154164091
Het is ook niet alsof het OM geen zinvoller werk te doen heeft of zo. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154164126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Jij kan die discussie sluiten in je persoonlijke leven. Niet meer meedoen. Vooral doen
Maar in een democratie moet er vrije meningsuiting en discussie blijven bestaan.
Democratie is niet...... de meerderheid beslist, ... dus wie het oneens is moet zijn kop houden
pi_154164159
Ik ben nog steeds boos over het feit dat er blanke vla en witte kool in de schappen van de supermarkt te vinden zijn :(.
Zonder wrijving geen glans
pi_154164285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:07 schreef Ferdo het volgende:
Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.

Verwacht alleen dat het hier niet bij blijft en er sowieso doorgegaan wordt tot het Europees Hof.

Trouwens, wie financiert dat dan allemaal eigenlijk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:23:29 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:07 schreef Ferdo het volgende:
Irrelevant. Het OM is er om illegale dingen aan te pakken. Ze kunnen zich niet veroorloven om dat selectief te doen. Stel je voor dat ze bepaalde illegale dingen niet aanpakken omdat ze het niet zinvol vinden...
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:23:53 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben nog steeds boos over het feit dat er blanke vla en witte kool in de schappen van de supermarkt te vinden zijn :(.
Doe aangifte, misschien win je wel. Dan is het zo verdwenen.
pi_154164340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Irrelevant. Het OM is er om illegale dingen aan te pakken. Ze kunnen zich niet veroorloven om dat selectief te doen. Stel je voor dat ze bepaalde illegale dingen niet aanpakken omdat ze het niet zinvol vinden...
Illegale dingen, ja...
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waanzin inderdaad, maar goed, blijkbaar moet het zover komen wanneer een klein groepje zijn zin wil doordrijven.

Verwacht alleen dat het hier niet bij blijft en er sowieso doorgegaan wordt tot het Europees Hof.
Dat zal ongetwijfeld. Het zijn nogal hardnekkige figuren.
quote:
Trouwens, wie financiert dat dan allemaal eigenlijk?
Je mag driemaal raden... :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:25:07 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil. :(
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:25:43 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Illegale dingen, ja...
Ja, illegale dingen. Zoals racisme.
pi_154164397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?
pi_154164402
quote:

[..]

Krijgen we dat stopwoordje weer. _O-

Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.

En dat komt er ook niet, bij gebrek aan valide argumenten.
pi_154164414
quote:

[..]

Ja, vreselijk dat een klein groepje wil dat ook richting hen de wet gerespecteerd wordt. Ze zouden gewoon moeten accepteren wat de meerderheid wil. :(
De nonsens die hier voorbij komt. Man man man.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:28:38 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164416
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is er al een uitspraak die zegt dat ZP racisme vertegenwoordigt dan? Behoudens de Amsterdamse uitspraak ?
Ja, de Amsterdamse uitspraak.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:29:19 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Er is nog niemand geweest die overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt hét toonbeeld van racisme zou zijn.

En dat komt er ook niet, bij gebrek aan valide argumenten.
Jawel, een rechter heeft al besloten dat Zwarte Piet racistisch is. Vandaar dat Amsterdam diens belang beter moest motiveren om er gebruik van te mogen maken.
pi_154164433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:31:56 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164474
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet relevant, het is volgens hen racisme. Dus kunnen ze daar aangifte van doen. Of dat ook daadwerkelijk het geval is is niet aan de politie om te oordelen.
De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.

Kortom, de belangrijkste reden voor de aanklacht is dat iemand overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt een toonbeeld van racisme zou zijn.
pi_154164501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige reden dat ze nu die aangifte doen, is omdat ze zich gesterkt voelen door de uitspraak van de rechter in de zaak tegen Amsterdam. Volgens die rechter kan redelijkerwijs aangenomen worden dat Zwarte Piet racistisch is, dus het OM kan nu een stuk minder makkelijker weigeren om vervolging in te stellen.

Kortom, de belangrijkste reden voor de aanklacht is dat iemand overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom een geschminkt figuur die snoep en cadeaus uitdeelt aan kinderen en plezier met ze maakt een toonbeeld van racisme zou zijn.
Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:35:30 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154164525
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook zonder die uitspraak zouden ze daar aangifte van moeten kunnen doen. Beetje raar verwijt zo.
Zonder die uitspraak zouden ze aangifte kunnen doen, maar het OM zou dat makkelijker kunnen verwerpen. Met die uitspraak gaat de argumentatie van het OM een stuk steviger moeten zijn, mochten ze niet willen vervolgen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 10:40:06 #239
90400 longinus
Hollander
pi_154164603
Ze gaan als volgt te werk:
1 - onrust zaaien
2 - discriminatie gebruiken als excuus
3 - pers en media opzoeken
4 - aangiftes doen
5 en belangrijkste stap - geld vragen voor geleden schade

juiste antwoord:
stap 6 - nederlandse regering moet de schade herstellen door te zorgen dat ze weer teruggescheept worden naar afrika.

Zelf zou ik namelijk nooit zulk onrecht laten afkopen door geld :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_154164663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, de Amsterdamse uitspraak.
quote:
Behoudens de Amsterdamse uitspraak
Het woord behoudens is je niet bekend?

Verder is het wel héél dom om juist een donkere weldoener en kindervriend maar hardnekkig neer te blíjven zetten als iets héél racistisch. Lijkt me op de lange termijnniet goed voor de "slachtoffers", voor de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen (ongeacht of ze daarom vragen) én voor de impact van de term racisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')