Bron: HLNquote:In de Tunesische stad Sousse is een aanslag gepleegd op een hotel waar toeristen verblijven. Dat melden lokale media en veiligheidsbronnen.
Het is nog niet duidelijk of er een explosie is geweest of dat er geschoten is. Of er slachtoffers zijn gevallen is eveneens niet duidelijk.
In Sousse, 140 kilometer ten zuiden van Tunis, vond al eerder een zelfmoordaanslag plaats. Op 30 oktober 2013 blies een man zichzelf op buiten het viersterrenhotel Riadh Palm. Securitypersoneel verhinderden hem toen het hotel te betreden.
Nee, ben je niet. Was je dat wel, dan had je dat allang geweten.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
Beetje zwaktebod Jigzoz, ik ben oprecht benieuwd waar je dat gelezen danwel gehoord hebt.
Of je lult maar wat uit je nek.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ben je niet. Was je dat wel, dan had je dat allang geweten.
Of je googelt even 3 seconden: http://www.novatv.nl/uplo(...)ligheid%201.1oke.pdfquote:
Vanwaar die vraag eigenlijk?quote:
Toch wel weer betreurenswaardig dat in grote delen van de islamitische wereld dit bestraft wordt. Toont wel weer aan hoe verdraagzaam de islam is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of je googelt even 3 seconden: http://www.novatv.nl/uplo(...)ligheid%201.1oke.pdf
En het internationale perspectief: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ridda#Huidige_strafbaarstelling
Denk dat er niet veel mensen uit NL nog die kant op gaan, ondanks dat er geen negatief reisadvies gegeven is. 2 aanslagen op toeristen in een paar maanden tijd... Denk dat veel mensen hun conclusie wel trekken. Al zijn er natuurlijk altijd eigenwijze figuren.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:58 schreef jakosi het volgende:
Ik had vandaag de Belgische radio aan en ik hoorde dat zij een negatief reisadvies gaven als een van de weinige landen. Andere regeringen, waaronder Nederland, doen dit niet. Zij zien het als een 'gruwelijk incident'.
Ik neem geen stelling in negatief reisadvies ja of nee, maar ik lees wel opvallend weinig dat het betrekkelijk kort na het schiet'incident' in Tunis was met bijna 20 doden: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)naast-het-parlement/
Ik kom er net achter dat ik een paar maanden na de bomaanslag op een synagoge in Djerba nog op dat eiland op vakantie ben geweest (met familie mee) Raar nu ik er over denk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat er niet veel mensen uit NL nog die kant op gaan, ondanks dat er geen negatief reisadvies gegeven is. 2 aanslagen op toeristen in een paar maanden tijd... Denk dat veel mensen hun conclusie wel trekken. Al zijn er natuurlijk altijd eigenwijze figuren.
Ik ben een keertje naar de plek van een veldslag geweest met 46000 slachtoffers. Dat land is er nog steeds niet overheen en mensen knallen elkaar nog steeds overhoop om die slag. Toch best raar dat je daar als Europeaan overheen kan lopen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:35 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat ik een paar maanden na de bomaanslag op een synagoge in Djerba nog op dat eiland op vakantie ben geweest (met familie mee) Raar nu ik er over denk.
Ach, ik was een aantal maanden na 9/11 in New York.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:35 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat ik een paar maanden na de bomaanslag op een synagoge in Djerba nog op dat eiland op vakantie ben geweest (met familie mee) Raar nu ik er over denk.
Ik nomineer deze post voor post van de maandquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik ben bang dat deze discussie nergens toe zal leiden, de een bagatelliseert de boel terwijl de ander schromelijk overdrijft. Mijn conclusie is dan ook dat 'we' er niet uitkomen.
Persoonlijk boeit het me geen reet hoe of wat, moslim slecht of moslim goed, ik vind alleen dat niemand een ander iets mag/kan opdringen, dus ook geen geloof, gebeurt dat wel dan zit degene die dat probeert dus fout. En wat betreft terrorisme keur ik elke daad resoluut af, maakt me niet uit wie het doet of waarom, het is gewoon fout om willekeurig vanuit je eigen overtuiging mensen te vermoorden.
En als je in zulke landen op vakantie wil gaan moet je dat doen, wil je het niet dan ga je niet, eigenlijk heel simpel, de een ziet er al dan niet terecht gevaar in en de ander niet. Mij krijg je er in ieder geval niet heen, niet omdat ik bang ben ofzo, puur omdat ik er helemaal geen zin in heb, zulke landen trekken me nu eenmaal niet.
Het zijn ook gewoon kutlanden om met vakantie te gaan. Ja, voor een dubbeltje op de eerste rij, dat wel.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik ben bang dat deze discussie nergens toe zal leiden, de een bagatelliseert de boel terwijl de ander schromelijk overdrijft. Mijn conclusie is dan ook dat 'we' er niet uitkomen.
Persoonlijk boeit het me geen reet hoe of wat, moslim slecht of moslim goed, ik vind alleen dat niemand een ander iets mag/kan opdringen, dus ook geen geloof, gebeurt dat wel dan zit degene die dat probeert dus fout. En wat betreft terrorisme keur ik elke daad resoluut af, maakt me niet uit wie het doet of waarom, het is gewoon fout om willekeurig vanuit je eigen overtuiging mensen te vermoorden.
En als je in zulke landen op vakantie wil gaan moet je dat doen, wil je het niet dan ga je niet, eigenlijk heel simpel, de een ziet er al dan niet terecht gevaar in en de ander niet. Mij krijg je er in ieder geval niet heen, niet omdat ik bang ben ofzo, puur omdat ik er helemaal geen zin in heb, zulke landen trekken me nu eenmaal niet.
Jetair en Thomas Cook hebben alle vluchten geannuleerd.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:58 schreef jakosi het volgende:
Ik had vandaag de Belgische radio aan en ik hoorde dat zij een negatief reisadvies gaven als een van de weinige landen. Andere regeringen, waaronder Nederland, doen dit niet. Zij zien het als een 'gruwelijk incident'.
Ik neem geen stelling in negatief reisadvies ja of nee, maar ik lees wel opvallend weinig dat het betrekkelijk kort na het schiet'incident' in Tunis was met bijna 20 doden: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)naast-het-parlement/
Ik wist niet eens dat die bestaat, maakt me ook niet uit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik nomineer deze post voor post van de maand
Dat zijn jouw woorden, maar misschien hou ik wel meer van wintersport, zou zo maar kunnen, wie zal het zeggen?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon kutlanden om met vakantie te gaan. Ja, voor een dubbeltje op de eerste rij, dat wel.
Het stomme is dat daar zoveel bewapende bewakers rondlopen (bij de hotels), dat je al niet eens helemaal verbaasd meer bent als iemand met wapen langsloopt, degenen op de achtergrond (locals?) lijken echter wel door te hebben dat er iets vreemds mee is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
Hier loopt de dader vlak voordat het moorden begon:
[ afbeelding ]
Je kunt ook skiën in Iranquote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, maar misschien hou ik wel meer van wintersport, zou zo maar kunnen, wie zal het zeggen?
Ja, ik zit daar ook naar te kijken idd, die lui die naar hem staan te kijken. Dat zijn er nogal wat ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het stomme is dat daar zoveel bewapende bewakers rondlopen (bij de hotels), dat je al niet eens helemaal verbaasd meer bent als iemand met wapen langsloopt, degenen op de achtergrond (locals?) lijken echter wel door te hebben dat er iets vreemds mee is.
Was in een vorig deel al gepost, maar thanks.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Filmpjes:
Overigens wel een waarschuwing, geen prettige beelden hiertussen.
http://www.bbc.com/news/uk-33299523quote:Fifteen Britons have died following the attack on a Tunisian beach resort, the Foreign Office has confirmed.
But Foreign Minister Tobias Ellwood warned the death toll was likely to rise.
He said it was "the most significant terrorist attack on the British people" since the London 7/7 bombings in 2005.
A Tunisian student linked to Islamic State (IS) carried out the gun attack in Sousse which killed 38.
Ik vind twee grote aanvallen binnen een paar maanden, welke beide louter gericht op toeristen waren, wel voldoende voor een negatief reisadvies eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:58 schreef jakosi het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 20:21 schreef Szikha het volgende:
Hé maar jongens. Tunisien zijn echt relaxt. Ga gewoon op vakantie. Prachtig land, leuke mensen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
syrie is veel meer te beleven manquote:Op zaterdag 27 juni 2015 20:21 schreef Szikha het volgende:
Hé maar jongens. Tunisien zijn echt relaxt. Ga gewoon op vakantie. Prachtig land, leuke mensen.
Dat laatste was ik inderdaad nog vergeten erbij te vermelden, maar het is dus wel zo.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat dus.
Als iemand per se wil geloven dat Allah supertof is: prima. Maar als die persoon anderen die dat toch maar niet meer willen geloven gaat benadelen, bedreigen, geweld aan wil doen of nog erger, dan heb ik daar ernstige bezwaren tegen. Het verbaast me eigenlijk nogal dat er mensen zijn die daar anders over denken.
Inderdaad een beschamende situatie, GCHQ zit tegenwoordig zelfs in iedere simkaart.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:35 schreef crystal_meth het volgende:
Vijftien Britten dood. Goh, dat ze dat met al hun afluisteren niet konden voorkomen.
[..]
http://www.bbc.com/news/uk-33299523
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dat laatste onderzoek word juist het tegendeel van je stelling bevestigd.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of je googelt even 3 seconden: http://www.novatv.nl/uplo(...)ligheid%201.1oke.pdf
En het internationale perspectief: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ridda#Huidige_strafbaarstelling
Nee. Maar goed, het wordt dus weer gewoon trollen en zuigen. Dan niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In dat laatste onderzoek word juist het tegendeel van je stelling bevestigd.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Maar goed, het wordt dus weer gewoon trollen en zuigen. Dan niet.
quote:STELLING 6:IK VIND DAT IK GEWELD TEGEN EEN AFVALLIGE MAG GEBRUIKEN
Het merendeel van de moslims (70%) is het niet eens met de stelling ‘ik vind dat ik geweld tegen een afvallige mag gebruiken’, 6% is het eens met deze stelling. De rest van de groep (24%) is neutraal of weet het niet.
Goed idee man, echt slim. Nu nog mensen overtuigen met je idee, en zorgen dat ze naar Tunesië willen.quote:Op zondag 28 juni 2015 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Misschien is het nu wijs om toeristen te verleiden met goedkope vliegtickets, kameraanbod en restaurant/winkelprijzen. En laat de toerist het compenseren met een extra fooi vanwege de vriendelijke service.
25% van de Nederlanders ging al niet op vakantie omdat het voor hen te duur is, die groep zou je daarmee kunnen aanspreken. Verder neem je uiteraard je vakantie geld toch wel mee en dus besteed je het uit in Tunesië. met andere woorden, je kunt meer doen met je vakantiegeld.quote:Op zondag 28 juni 2015 01:34 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Goed idee man, echt slim. Nu nog mensen overtuigen met je idee, en zorgen dat ze naar Tunesië willen.
Dus zo'n 60.000 moslims in Nederland vindt dat het mag, en 240.000 denkt er eerst nog 10 seconden over na of hij een mes trekt of niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
STELLING 6:IK VIND DAT IK GEWELD TEGEN EEN AFVALLIGE MAG GEBRUIKEN
Het merendeel van de moslims (70%) is het niet eens met de stelling ‘ik vind dat ik geweld tegen een afvallige mag gebruiken’, 6% is het eens met deze stelling. De rest van de groep (24%) is neutraal of weet het niet.
[..]
Dat slechts 70% geen geweld zegt te zullen gebruiken wegens afvalligheid is voor sommige mensen heel geruststellend nieuws en daarom menen zij dat ex-moslims gewoon niet zo moeten zeiken. Ze hadden tenslotte ook gewoon moslim kunnen blijven.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Toga het volgende:
[..]
Dus zo'n 60.000 moslims in Nederland vindt dat het mag, en 240.000 denkt er eerst nog 10 seconden over na of hij een mes trekt of niet?
Die 10 seconden komt omdat islam liefde is.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Toga het volgende:
[..]
Dus zo'n 60.000 moslims in Nederland vindt dat het mag, en 240.000 denkt er eerst nog 10 seconden over na of hij een mes trekt of niet?
Kijk, zo doe je dat.quote:Tunesiërs zijn zaterdagavond laat in Sousse de straat opgegaan uit protest tegen de aanslag waarbij zeker 39 mensen om het leven kwamen.
De betogers trokken met kaarsen door de badplaats en scandeerden leuzen als 'Sousse zal nooit sterven', berichtte de BBC zondag.
De mars was onder meer bedoeld om steun te betuigen aan de families van de slachtoffers. Veel toeristen zijn uit Sousse vertrokken na de bloedige aanslag, maar volgens de BBC zijn niet alle buitenlanders weg. Sommige toeristen zouden nadrukkelijk hun vakantie willen afmaken.
De Tunesische autoriteiten hebben na de aanslagen draconische maatregelen genomen om de veiligheid in het land te garanderen. Zo gaat het leger reservisten inzetten om plekken te beveiligen waar veel toeristen komen. Ook moeten tientallen moskeeën de deuren sluiten omdat er zou worden opgeroepen tot geweld.
Leuk en aardig?quote:Op zondag 28 juni 2015 11:53 schreef Downwards het volgende:
Allemaal leuk en aardig die aanslagen, totdat ze ervoor zorgen dat je een hoop inkomsten misloopt.
Uiteraardquote:
Beetje mosterd na de maaltijd he. Hoelang wisten ze al dat er in die moskeeën opgeroepen werd tot geweld.quote:
Hoe zouden ze die screenen?quote:Op zondag 28 juni 2015 11:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zo gaat het leger reservisten inzetten om plekken te beveiligen waar veel toeristen komen.
Bron
Het is een beetje te laat helaas, maar hopen dat er niet nog meer aanslagen komen.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd he. Hoelang wisten ze al dat er in die moskeeën opgeroepen werd tot geweld.
Oh, die komen er wel hoor. Vooral in die regio.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:37 schreef ntm het volgende:
[..]
Het is een beetje te laat helaas, maar hopen dat er niet nog meer aanslagen komen.
Je hebt een glazen bol?quote:Op zondag 28 juni 2015 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oh, die komen er wel hoor. Vooral in die regio.
Ah ja de media natuurlijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij volgt geen nieuws? De hele regio daar is een groot kruitvat.
Daar had ff zo'n ding op gegooid moeten worden:quote:Op zondag 28 juni 2015 14:43 schreef Aloulu het volgende:
2012, Kairouan stad in Tunesie. Landelijke bijeenkomst van salafi-jihadies. Op het eind met al-qaida vlaggen zwaaien enzo:
Toen de organisatie ansar sharia (supporters van de sharia) nog in alle vrijheid landelijke bijeenkomsten kon organiseren, stichtingen had, moskeeen in handen had etc. De naschokken zijn nog voelbaar en Tunesie gaat nog meer aanslagen krijgen. Het gebeurde al maandelijks maar haalde het Westerse nieuws niet omdat het voornamelijk ambushes waren op militairen. Gisteravond in het Westen van het land ook weer bijv en zijn wapens ingenomen. Geen doden gevallen.
Turkije is nog wel veilig.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:06 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
Marokko is hartstikke veilig en Tunesië ook. Voor Egypte moet je inderdaad niet in Cairo zijn, maar Sharm el Sheikh of Hurghada kunnen best.
Held.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Slachtoffer Sousse (16) ziet familie sterven en helpt desondanks vreemde vrouw
SOUSSE -
De 16-jarige Britse Owen Richards zag hoe zijn broer, opa en oom werden doodgeschoten tijdens de aanslag op het strand in het Tunesische Sousse vrijdag. Zelf werd hij geraakt in zijn schouder, maar ondanks dat wist hij daarna nog een vreemde vrouw te redden.
Volgens de Britse Daily Mail was Owen samen met zijn broer (19), opa (73) en oom (49) op vakantie in Sousse. Tijdens de aanslag doorboorde een kogel het hoofd van zijn oom, die vervolgens in de schouder van Owen terechtkwam.
Hij vluchtte zo snel mogelijk weg van de plek en zag bij het hotel een vrouw die hevig bloedde, nadat ze in haar rug was geschoten. Ondanks zijn eigen verwondingen, besloot hij naast de vrouw te gaan zitten om haar te troosten en doeken op de schotwond te drukken om het bloed te stelpen.
Owen bleef zitten tot hulpverlening ter plaatse was. Toen deze gearriveerd was, kon hij alleen maar uitbrengen dat ze zijn moeder moesten bellen. Gister vloog zij naar Tunesië om de tiener op te halen.
Bron
Begin dit toch nog bomaanslagen in Istanbul?quote:
Lol ik kom uit Gaziantep en ga er bijna elke zomer naar toe en deze zomer ook. Maar bij die plaats staat er "alleen reizen bij noodgevallen".quote:Op zondag 28 juni 2015 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Begin dit toch nog bomaanslagen in Istanbul?
Overigens:
[ afbeelding ]
Ik zou er iig niet heen gaan.
Een niet cynische: Islam is vrede. Klasse signaal van de bevolkingquote:Op zondag 28 juni 2015 13:45 schreef ntm het volgende:
Foto's van de betoging
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, want:quote:Op zondag 28 juni 2015 15:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Lol ik kom uit Gaziantep en ga er bijna elke zomer naar toe en deze zomer ook. Maar bij die plaats staat er "alleen reizen bij noodgevallen".![]()
Als je om het leven komt door een aanslag in Turkije, dan heb je gewoon heel veel pech.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Overigens:
[ afbeelding ]
En waar waren bomaanslagen in Istanbul?quote:Op zondag 28 juni 2015 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Overigens:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 juni 2015 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Overigens:
[ afbeelding ]
Op de snelweg vallen ook veel doden. Meer doden dan door terrorisme. Sommige mensen die dagelijks de snelweg op schieten noemen toeristen die naar Tunesie op vakantie zijn gegaan dom. Best krom eigenlijkquote:Op zondag 28 juni 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je om het leven komt door een aanslag in Turkije, dan heb je gewoon heel veel pech.
Hetzelfde geldt, tragisch genoeg, voor de toeristen die in Tunesië zijn neergeschoten. 99,99999 procent van de mensen die er op vakantie gaat, overkomt helemaal niets.
In Egypte zijn in jaren '90 ook meerdere aanslagen gepleegd op toeristen. Toch heb ik het land meerdere malen probleemloos bezocht. Ook in Caïro ben je veilig.
Het is gewoon pech hebben. Wat niet wegneemt dat er wel degelijk landen in het Midden-Oosten zijn waar je niet heen wil gaan op vakantie.
Landen waar de islam de scepter zwaait zoek ik gewoon niet op. Niet per se omdat ik bang ben voor terreur, maar eerder omdat ik het volk vaak gewoonweg kut vind. Ze zijn opdringerig, willen je geld, minachten westerlingen etc etc.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je om het leven komt door een aanslag in Turkije, dan heb je gewoon heel veel pech.
Hetzelfde geldt, tragisch genoeg, voor de toeristen die in Tunesië zijn neergeschoten. 99,99999 procent van de mensen die er op vakantie gaat, overkomt helemaal niets.
In Egypte zijn in jaren '90 ook meerdere aanslagen gepleegd op toeristen. Toch heb ik het land meerdere malen probleemloos bezocht. Ook in Caïro ben je veilig.
Het is gewoon pech hebben. Wat niet wegneemt dat er wel degelijk landen in het Midden-Oosten zijn waar je niet heen wil gaan op vakantie.
In mei nog naar Turkije geweest. Ze waren gewoon aardig hoor.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Landen waar de islam de scepter zwaait zoek ik gewoon niet op. Niet per se omdat ik bang ben voor terreur, maar eerder omdat ik het volk vaak gewoonweg kut vind. Ze zijn opdringerig, willen je geld, minachten westerlingen etc etc.
BUZA waarschuwt naast beschietingen vanuit Syrie voor ontvoeringen. Als je uit die regio komt zal je niet herkenbaar zijn als 'Hollander' cq rijke westerling cq verderfelijke kafir.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:40 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Lol ik kom uit Gaziantep en ga er bijna elke zomer naar toe en deze zomer ook. Maar bij die plaats staat er "alleen reizen bij noodgevallen".![]()
Ben ook weleens naar "Turkije" geweest (Marmaris) en daar viel het wel mee ja. Best vriendelijke mensen.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
In mei nog naar Turkije geweest. Ze waren gewoon aardig hoor.
Ik ben zowel klootzakken als buitengewoon vriendelijke mensen tegengekomen in islamitische landen. Jouw generalisaties herken ik persoonlijk niet.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Landen waar de islam de scepter zwaait zoek ik gewoon niet op. Niet per se omdat ik bang ben voor terreur, maar eerder omdat ik het volk vaak gewoonweg kut vind. Ze zijn opdringerig, willen je geld, minachten westerlingen etc etc.
Mee eens.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op de snelweg vallen ook veel doden. Meer doden dan door terrorisme. Sommige mensen die dagelijks de snelweg op schieten noemen toeristen die naar Tunesie op vakantie zijn gegaan dom. Best krom eigenlijk
Ach, wellicht overdrijf ik wat.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben zowel klootzakken als buitengewoon vriendelijke mensen tegengekomen in islamitische landen. Jouw generalisaties herken ik persoonlijk niet.
Doe daar maar één of twee 9s vanaf...quote:Op zondag 28 juni 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Kan. Dat is ieder voor zich.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach, wellicht overdrijf ik wat.
Maar goed.... het trekt me gewoon niet. Mede door het volk en de cultuur.
Ja klopt. Maar wat als ze een blanke Nederlander ontvoeren die toevallig een moslim is?quote:Op zondag 28 juni 2015 15:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
BUZA waarschuwt naast beschietingen vanuit Syrie voor ontvoeringen. Als je uit die regio komt zal je niet herkenbaar zijn als 'Hollander' cq rijke westerling cq verderfelijke kafir.
Of niet?
Sowieso blijkt dit betreffende resort in Tunesië streng beveiligd te zijn. Auto's worden gecheckt voor ze het terrein op mogen, et cetera. Vraag me dan af wat je bezielt om daar op vakantie te gaan. Paranoïde sfeertje zal daar altijd hangen zeg.quote:
geen idee. je snapt me niet zo geloof ik.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar wat als ze een blanke Nederlander ontvoeren die toevallig een moslim is?
Dit vind ik ook wel een beetje raar. Oproepen tot geweld was prima, totdat er een aanslag gepleegd werd?quote:Op zondag 28 juni 2015 12:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd he. Hoelang wisten ze al dat er in die moskeeën opgeroepen werd tot geweld.
Dit kon daar in 2012 ook nog gewoon:quote:Op zondag 28 juni 2015 16:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel een beetje raar. Oproepen tot geweld was prima, totdat er een aanslag gepleegd werd?
Ach, veel mensen gaan ook naar Venezuela om op een streng bewapend resort te genieten van een welverdiende vakantie.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sowieso blijkt dit betreffende resort in Tunesië streng beveiligd te zijn. Auto's worden gecheckt voor ze het terrein op mogen, et cetera. Vraag me dan af wat je bezielt om daar op vakantie te gaan. Paranoïde sfeertje zal daar altijd hangen zeg.
Het strand en het zwembad, vermoedelijk.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sowieso blijkt dit betreffende resort in Tunesië streng beveiligd te zijn. Auto's worden gecheckt voor ze het terrein op mogen, et cetera. Vraag me dan af wat je bezielt om daar op vakantie te gaan. Paranoïde sfeertje zal daar altijd hangen zeg.
Net zoals in Nederland dus.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel een beetje raar. Oproepen tot geweld was prima, totdat er een aanslag gepleegd werd?
ja want die heb je niet in Benidormquote:Op zondag 28 juni 2015 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het strand en het zwembad, vermoedelijk.
Klopt, ik ben meerdere keren in mexico en in zuid-afrika (johannesbrug) geweest, die toch wel te boek staan als zeer crimineel.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar breek je je nek over 16 jarige sletjes, nog levensgevaarlijker.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja want die heb je niet in Benidorm
Uiteraard. Alleen daar loop je verhoogd kans beroofd te worden en met veel pech ook vermoord, maar dan nog vind ik dat iets anders dan dat er dreiging is van radicale idioten die alles en iedereen dood willen maken.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, veel mensen gaan ook naar Venezuela om op een streng bewapend resort te genieten van een welverdiende vakantie.
Er zal wel iets geleverd worden aan service, of aan prijs/kwaliteit verhouding, of iets anders, anders gaan mensen er niet naar toe.
Leeftijd gefixt.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar breek je je nek over 76 jarige sletjes, nog levensgevaarlijker.
Tunesië is vooral aantrekkelijk vanwege de prijs/kwaliteit-verhouding. Voor betrekkelijk weinig geld zit je 8 dagen in 5-sterrenresort.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja want die heb je niet in Benidorm
Ik heb best veel zonvakanties gehad. 7 keer Turkije, 3 keer Griekenland, 2 keer Spanje. De enige beroving die ik heb meegemaakt (mijn reisgenoot was het slachtoffer) was in Tenerife. We hadden, helaas voor de dader, het door. Zijn avond eindigde iets vervelender dus dan de onze.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen daar loop je verhoogd kans beroofd te worden en met veel pech ook vermoord, maar dan nog vind ik dat iets anders dan dat er dreiging is van radicale idioten die alles en iedereen dood willen maken.
Die dreiging is in realiteit dus helemaal niet zo groot in landen als Egypte en Tunesië.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen daar loop je verhoogd kans beroofd te worden en met veel pech ook vermoord, maar dan nog vind ik dat iets anders dan dat er dreiging is van radicale idioten die alles en iedereen dood willen maken.
Ik ben in Brazilië geweest. Werd aangeraden om 's nachts niet het strand op te gaan. Eigenwijze Duitser deed het toch en is daar beroofd en vermoord.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben meerdere keren in mexico en in zuid-afrika (johannesbrug) geweest, die toch wel te boek staan als zeer crimineel.
Dat ging prima en geen criminaliteit gezien![]()
Het is dan ook meer een mediaprobleem dan een veiligheidsprobleem.
Zelfs in nigeria is een vriend van mij geweest zonder bewaking, wat ook prima ging.
Wel veel seks gehad zekerquote:Op zondag 28 juni 2015 16:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben in Brazilië geweest. Werd aangeraden om 's nachts niet het strand op te gaan. Eigenwijze Duitser deed het toch en is daar beroofd en vermoord.
Verder struikelde je over de lijmsnuivende kinderen die om 2 uur 's nachts op blote voeten door de straatjes struinen.
Het viel me daar trouwens meteen op dat alle huizen tralies voor de ramen hadden en vaak ook hoge hekken of muurtjes met prikkeldraad. (Natal)
Ook de binnenstad van Fortaleza is 's nachts een feest. Buschauffeurs die met een wapenstok een peukje staan te roken tijdens hun pauze. Ongure types op de straathoeken... dat soort shizzle. Mij is niets gebeurd, maar heb me er soms best onprettig gevoeld.
Cuba was daarentegen erg chill!
quote:Op zondag 28 juni 2015 16:13 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben benieuwd welke risico analyse je voor je berovingstheorie hebt toegepast?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/venezuelaquote:Criminaliteit
Venezuela behoort tot de meest gewelddadige landen in de wereld. Veel Venezolanen dragen wapens en schromen niet om die te gebruiken. Gewelddadige overvallen en berovingen gebeuren regelmatig. Daarbij vallen dodelijke slachtoffers. In de grote steden zijn veel overvallers actief vanaf motoren. Regelmatig doen criminelen zich voor als taxichauffeur om vervolgens iemand te beroven of te ontvoeren.
Heb veel verhalen gehoord over Natal en Fortaleza, de gloriejaren aldaar zijn door de crisis ruim ingehaald wat ik begrepen heb. Geen lekkere plek om nu naar toe te gaanquote:Op zondag 28 juni 2015 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Haha, nee. Ik had destijds een vriendin, maar als je wilt kun je daar los ja. Vieze hoeren
Vriend van me heeft een jaartje in Fortaleza gewoond. Best maffe dingen meegemaakt daar.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb veel verhalen gehoord over Natal en Fortaleza, de gloriejaren aldaar zijn door de crisis ruim ingehaald wat ik begrepen heb. Geen lekkere plek om nu naar toe te gaan![]()
Maar ja, waarom wel naar Tunesie was de vraag. Ik hou het op een financiele afweging.
Ik zat te klootzakken, doordat de focus steeds op Islamitische landen lag, was het mij ontschoten dat het over Venezuela ging. Terwijl ik het nota bene zelf was begonnen. Mijn fout dus. Excuus.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/venezuela
No problemquote:Op zondag 28 juni 2015 16:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zat te klootzakken, doordat de focus steeds op Islamitische landen lag, was het mij ontschoten dat het over Venezuela ging. Terwijl ik het nota bene zelf was begonnen. Mijn fout dus. Excuus.
totala niks van gemerkt in mijn vele bezoeken in afrika.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben in Brazilië geweest. Werd aangeraden om 's nachts niet het strand op te gaan. Eigenwijze Duitser deed het toch en is daar beroofd en vermoord.
Verder struikelde je over de lijmsnuivende kinderen die om 2 uur 's nachts op blote voeten door de straatjes struinen.
Het viel me daar trouwens meteen op dat alle huizen tralies voor de ramen hadden en vaak ook hoge hekken of muurtjes met prikkeldraad. (Natal)
Ook de binnenstad van Fortaleza is 's nachts een feest. Buschauffeurs die met een wapenstok een peukje staan te roken tijdens hun pauze. Ongure types op de straathoeken... dat soort shizzle. Mij is niets gebeurd, maar heb me er soms best onprettig gevoeld.
Cuba was daarentegen erg chill!
Brazilië ligt niet in Afrika.quote:Op zondag 28 juni 2015 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
totala niks van gemerkt in mijn vele bezoeken in afrika.
Je zou bijna denken dat het opgezet is om meer toeristen te lokken.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Die vrolijke tocht met die kamelen op het Journaal zojuist![]()
http://www.bbc.com/news/world-africa-33313749quote:Tunisia attack: First arrests over Sousse massacre
Tunisia has made its first arrests over the massacre of 38 people, mainly tourists, by a gunman at the beach resort of Sousse on Friday, the country's interior minister has said.
Mohamed Gharsalli said 1,000 troops would now be deployed to protect the country's beach resorts.
Three European ministers have laid flowers at the scene of the attack in a sign of solidarity.
Islamic State (IS) has said it was behind the attack.
On Sunday the BBC learned that at least 30 of the dead were from the UK.
"We have started by arresting a first group, a significant number of people, from the network that was behind this terrorist criminal," said Mr Gharsalli, referring to gunman Seifeddine Rezgui, the Tunisian student who carried out Friday's attack.
Tunisian authorities say he was the only attacker, but he had accomplices who provided him with weapons and logistical support, reports AP news agency.
"We are friends against one enemy," said the interior minister, addressing his counterparts from the UK, Germany and France.
Ook al zou dat niet zo zijn, niet echt lekker het vakantiegevoel lijkt mij, met 1000 militairen om je heen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-africa-33313749
probleem met het inzetten van 1000 militairen is dat daar ook terroristen tussen kunnen zitten...
Dat schijtland gewoon links laten liggen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ook al zou dat niet zo zijn, niet echt lekker het vakantiegevoel lijkt mij, met 1000 militairen om je heen.
Levert wel leuke selfies opquote:Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ook al zou dat niet zo zijn, niet echt lekker het vakantiegevoel lijkt mij, met 1000 militairen om je heen.
Dat doe ik al 25 jaar.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat schijtland gewoon links laten liggen.
Arabische landen zijn erg mooi om te bezoeken en ook Tunesië is erg mooi om te bezoeken buiten de resorts, de cultuur, het land, alleen de mensen wat minder...... Toch blijf ik er voorlopig weg ondanks dat de kans dat je zelf slachtoffer wordt van dit geweld natuurlijk verwaarloosbaar is.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest en dat ga ik nog heel lang volhouden.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vanwege je laatste opmerking mag dat volk de jouwe ook niet , ter informatiequote:Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Arabische landen zijn erg mooi om te bezoeken en ook Tunesië is erg mooi om te bezoeken buiten de resorts, de cultuur, het land, alleen de mensen wat minder...... Toch blijf ik er voorlopig weg ondanks dat de kans dat je zelf slachtoffer wordt van dit geweld natuurlijk verwaarloosbaar is.
Enkele jaren geleden zijn we met zo'n schoolreis daar geweest, rondreis, in elk dorp dat je kwam stonden de jonge mannen massaal om de bus heen met obscene gebaren richting de dames. Daarnaast in een hotel in Sousse een keer meegemaakt dat er een groep jongeren van die neksnij bewegingen richting ons stonden te maken terwijl we op het balkon stonden. Taxi chauffeurs die je afzetten, kameelrit van 5 min enzo. Dat soort dingen, allemaal niet erg prettig, onderontwikkeld volk.
Zulke mensen mogen ook wegblijven uit dit mooie land ja, evenals mensen die het bestempelen als schijtland. Ik heb echt een bloedhekel aan mensen die zichzelf als superieus zien, helaas genoeg mensen hier die zo zijn valt me op. Dat je niks van andere culturen wilt hebben is 1 ding, maar respectvol blijven en niet generaliseren is blijkbaar erg lastig voor sommigen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:24 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Vanwege je laatste opmerking mag dat volk de jouwe ook niet , ter informatie
Dat geldt voor ieder moslimland. Daar ben je als westerling vogelvrij en loop je constant het risico ontvoerd te worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heldere uitspraak. Wel onzin natuurlijk, maar helder.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat geldt voor ieder moslimland. Daar ben je als westerling vogelvrij en loop je constant het risico ontvoerd te worden.
Is gewoon klaar als een klontje hoor, die culturen/landen zijn gewoon minder ver qua onderwijs, ontwikkeling etc. etc. etc. Is verder niet erg, maar het blijkt nu eenmaal zo in de praktijk. Maar blijf lekker in je droom dat alle culturen gelijkwaardig zijn.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:02 schreef ntm het volgende:
[..]
Zulke mensen mogen ook wegblijven uit dit mooie land ja, evenals mensen die het bestempelen als schijtland. Ik heb echt een bloedhekel aan mensen die zichzelf als superieus zien, helaas genoeg mensen hier die zo zijn valt me op. Dat je niks van andere culturen wilt hebben is 1 ding, maar respectvol blijven en niet generaliseren is blijkbaar erg lastig voor sommigen.
Ik ben er meermaals geweest. Feit, vreselijk mooi land, veel bezienswaardigheden.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou er wel heen gaan. Nu niet maar later een keer als er een leuke deal voorbij komt.
Ook zoiets soortgelijks meegemaakt met mijn (ex)vriendin in Egypte, voor mij nooit meer dit soort landen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik ben er meermaals geweest. Feit, vreselijk mooi land, veel bezienswaardigheden.
El Djem, Mathmata, Dougga, Tuburbo Majus, Carthago, Sidi Bou Said enz. Enz.
Bevolking, erg fout, in mijn beleving eten erg slecht, overal, maar goed, smaken verschillen.
De laatste keer op het strand achterna gezeten door pakweg 25 man vanwege mijn, blonde, vrouw, we hebben moeten vluchten voor ons leven toen, ook nog een knokpartij in de soukh van Hammamed gehad omdat ze me met geweld naar binnen willen halen, toen was ik er klaar mee, nooit meer Tunesie en iedereen die het horen wilde afgeraden te gaan.
Hoop echt dat nu eindelijk de ogen open gaan van mensen en dat soort landen links laten liggen, jammer van de goedwillenden die er zeker ook wel zijn.
En Nederland haalt alle toeristen terug en canselt alle verdre reizen, heel goed.
Haha lijkt me sterk dat 25 mannen om een blonde vrouw gaan rennen. Je overdrijft erg volgens mij. Ik kom elk jaar in Tunesië en zie genoeg blonde vrouwen rustig in bikini op het strand. Heb ook zelf blonde vriendinnen die naar Tunesië zijn geweest (ander gebied dan ik) en echt een hele leuke vakantie hebben gehad, nergens last van gehad. Iedereen die ik ken wil ook graag naar Tunesië als ik vakantiefoto's laat zienquote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik ben er meermaals geweest. Feit, vreselijk mooi land, veel bezienswaardigheden.
El Djem, Mathmata, Dougga, Tuburbo Majus, Carthago, Sidi Bou Said enz. Enz.
Bevolking, erg fout, in mijn beleving eten erg slecht, overal, maar goed, smaken verschillen.
De laatste keer op het strand achterna gezeten door pakweg 25 man vanwege mijn, blonde, vrouw, we hebben moeten vluchten voor ons leven toen, ook nog een knokpartij in de soukh van Hammamed gehad omdat ze me met geweld naar binnen willen halen, toen was ik er klaar mee, nooit meer Tunesie en iedereen die het horen wilde afgeraden te gaan.
Hoop echt dat nu eindelijk de ogen open gaan van mensen en dat soort landen links laten liggen, jammer van de goedwillenden die er zeker ook wel zijn.
En Nederland haalt alle toeristen terug en canselt alle verdre reizen, heel goed.
Goddank zijn de culturen niet gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is gewoon klaar als een klontje hoor, die culturen/landen zijn gewoon minder ver qua onderwijs, ontwikkeling etc. etc. etc. Is verder niet erg, maar het blijkt nu eenmaal zo in de praktijk. Maar blijf lekker in je droom dat alle culturen gelijkwaardig zijn.
Zolang er flinke terreurdreiging is zal het wel van kracht blijven. Voorlopig is het toerisme daar dood, gok ik.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:23 schreef ntm het volgende:
Staat btw niet bij tot hoe lang het negatief reisadvies duurt?
Zullen niet veel westerlingen meer komen nee. Mijn vriend (is Nederlands) zou voor het eerst naar Tunesië komen, maar ik twijfel nu echt om hem hierheen te laten komen. Ik zit in Tunis en het is daar niet heel erg toeristisch, eigenlijk bijna niet. Maar toch..kans op ontvoeringen enzo las ikquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zolang er flinke terreurdreiging is zal het wel van kracht blijven. Voorlopig is het toerisme daar dood, gok ik.
Ik zou het niet doen. Kans is misschien niet heel groot dat het gebeurt, maar waarom zou je het risico nemen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:03 schreef ntm het volgende:
[..]
Zullen niet veel westerlingen meer komen nee. Mijn vriend (is Nederlands) zou voor het eerst naar Tunesië komen, maar ik twijfel nu echt om hem hierheen te laten komen. Ik zit in Tunis en het is daar niet heel erg toeristisch, eigenlijk bijna niet. Maar toch..kans op ontvoeringen enzo las ik
Letterlijk & figuurlijk....quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zolang er flinke terreurdreiging is zal het wel van kracht blijven. Voorlopig is het toerisme daar dood, gok ik.
Ben jij Nederlands/Tunesisch die daar permanent woont?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:03 schreef ntm het volgende:
[..]
Zullen niet veel westerlingen meer komen nee. Mijn vriend (is Nederlands) zou voor het eerst naar Tunesië komen, maar ik twijfel nu echt om hem hierheen te laten komen. Ik zit in Tunis en het is daar niet heel erg toeristisch, eigenlijk bijna niet. Maar toch..kans op ontvoeringen enzo las ik
Ik ga elke zomer voor 2/3 maanden naar Tunesië, heb familie hier. Ik ben student dus nu kan het nogquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ben jij Nederlands/Tunesisch die daar permanent woont?
Toe maar. Dat je vader dat ok vindt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:03 schreef ntm het volgende:
[..]
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Toe maar. Dat je vader dat ok vindt.
twitter:BreakingF24 twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 15:35:05#BREAKING - Tunisia declares state of emergency following last week's hotel attack http://t.co/S6lURq7uTv http://t.co/yFwZ621M3U reageer retweet
Beetje vreemd, ruim een week na de aanslagen...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BreakingF24 twitterde op zaterdag 04-07-2015 om 15:35:05#BREAKING - Tunisia declares state of emergency following last week's hotel attack http://t.co/S6lURq7uTv http://t.co/yFwZ621M3U reageer retweet
Ja idd, misschien verwachten ze nog ietsquote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Beetje vreemd, ruim een week na de aanslagen...
Omdat ze nu beseffen dat hun economie een enorme klap krijgt aangezien toeristen wegblijven misschien?quote:
Die gaan niet terugkomen nu er een noodtoestand van kracht is.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat ze nu beseffen dat hun economie een enorme klap krijgt aangezien toeristen wegblijven misschien?
Je merkt pas wat je mist als je het niet meer hebt. Weet wel zeker dat dat zeer doet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat ze nu beseffen dat hun economie een enorme klap krijgt aangezien toeristen wegblijven misschien?
Nee, maar ze gaan daar waarschijnlijk de oorlog aan extremisten verklaren om het land weer op de rit te krijgen. Zal echter ook in een grote puinhoop verzanden, vrees ik.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die gaan niet terugkomen nu er een noodtoestand van kracht is.
Ja, kijk ons eens hard optreden tegen de boze extremisten, speciaal voor u de toerist.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, maar ze gaan daar waarschijnlijk de oorlog aan extremisten verklaren om het land weer op de rit te krijgen. Zal echter ook in een grote puinhoop verzanden, vrees ik.
Omdat ze van alle kanten (verschillende buitenlandse veiligheidsdiensten) hebben doorgekregen dat er op korte termijn meer aanslagen aan zitten te komen en in de maak zijn waaronder in Tunis de hoofdstad. De Algerijnse veiligheidsdienst heeft Tunesie gewaarschuwd dat een aanslag met een autobom in de maak is volgens aanwijzingen die zij daarvoor hebben en de Britten hadden de Tunesische overheid ook gewaarschuwd waarna NL direct alle toeristen die er nog waren hebben terug laten komen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De president roept de noodtoestand af, en zij proberen toeristen te lokken door aanslagen op ingezetenen te vergelijken met aanslagen op toeristen...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:54 schreef crystal_meth het volgende:
Campaign uses London 7/7 bombing image as it urges tourists to support Tunisia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.independent.co(...)unisia-10365905.html
dat is idd het grote verschil. Als jij als toerist in die dubbeldekker zat op moment van aanslag was het gewoon vette pech, die daders hadden het niet op jou als toerist gemuntquote:Op zondag 5 juli 2015 04:40 schreef Beathoven het volgende:
Als men het op mij als toerist gemunt zou hebben in NY en Londen zou ik daar ook niet heengaan. En met zulke onsmakelijke posters wordt die kans nog kleiner.
Juist wel, hij maakte alleen toeristen af en liet Tunesiers in en rondom het hotel ongemoeid.Gelukkig zijn er aardig wat Tunesiers geweest die geprobeerd hebben toeristen te beschermen of een menselijk schild hebben gevormd toen hij via het strand een ander hotel in wilde.quote:Op zondag 5 juli 2015 08:48 schreef computergirl het volgende:
dat is idd het grote verschil. Als jij als toerist in die dubbeldekker zat op moment van aanslag was het gewoon vette pech, die daders hadden het niet op jou als toerist gemunt
Lezen! de daders van aanslagen op dubbeldekker in London hadden het niet op toeristen gemunt.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Juist wel, hij maakte alleen toeristen af en liet Tunesiers in en rondom het hotel ongemoeid.Gelukkig zijn er aardig wat Tunesiers geweest die geprobeerd hebben toeristen te beschermen of een menselijk schild hebben gevormd toen hij via het strand een ander hotel in wilde.
Ze had 't over Londenquote:Op zondag 5 juli 2015 11:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Juist wel, hij maakte alleen toeristen af en liet Tunesiers in en rondom het hotel ongemoeid.Gelukkig zijn er aardig wat Tunesiers geweest die geprobeerd hebben toeristen te beschermen of een menselijk schild hebben gevormd toen hij via het strand een ander hotel in wilde.
So-rry!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |