abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:11:13 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153865394
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met meer tijd kan je wel veel bereiken, bijvoorbeeld dat de pijn die er allang is, niet voor de zwakkere groepen nog erger wordt. Want daar kwam het tot dusverre wel op neer, de arme bevolking zou nog meer gaan betalen

Of we moeten doen alsof de Grieken het probleem niet erkennen of inzien
Hoe denk je de pensioenen te gaan betalen dan? Geld drukken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153866486
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Structureel hervormen en daarbij de inachtneming van wat het volk wil? Geloof je het zelf? Structureel hervormen gaat pijn doen en daarom doet deze regering dat niet.
dat kan ja. Aangezien het geen mongolen zijn.
pi_153866618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Pro-EU'ers of pro-EMU'ers, niet pro-Europeanen.
Tja, ik vind de term eurofiel een wat misplaatste term dus daarop verzon ik de term pro-Europeaan. Pro-EU kan wat mij betreft ook.

Het gaat in ieder geval om een ideologie die een Vierde Rijk van Europa nastreeft en daarbij niet schroomt stapsgewijs de nationale soevereiniteit van landen in te pikken. En dat zonder leger.
  Forum Admin vrijdag 26 juni 2015 @ 21:07:39 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153866801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, ik vind de term eurofiel een wat misplaatste term dus daarop verzon ik de term pro-Europeaan. Pro-EU kan wat mij betreft ook.

Het gaat in ieder geval om een ideologie die een Vierde Rijk van Europa nastreeft en daarbij niet schroomt stapsgewijs de nationale soevereiniteit van landen in te pikken. En dat zonder leger.
Anti EU of EMU is zeker niet anti Europa ook al word dat beeld gauw geschetst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153867147
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Anti EU of EMU is zeker niet anti Europa ook al word dat beeld gauw geschetst.
Europa is voor mij simpelweg een term waarmee een continent wordt aangeduid. Een Nederlander is geen Fransman, een Fransman geen Duitser, een Duitser geen Griek en een Griek geen Pool. Daarvoor zijn simpelweg de culturele verschillen te groot. Dus Europa als land bestaat mijnsinziens niet. Dat is een pro-Europees ideaal van mensen die streven naar een federaal Europa. Een gruwel in mijn ogen. Ik ben een Nederlander en ik zal me nooit Europeaan noemen. Want een Europeaan bestaat simpelweg niet. We moeten de EU niet vergelijken met de VS. Dat was het niet, dat is het niet en dat zal het ook nooit worden.
pi_153867350
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Europa is voor mij simpelweg een term waarmee een continent wordt aangeduid. Een Nederlander is geen Fransman, een Fransman geen Duitser, een Duitser geen Griek en een Griek geen Pool. Daarvoor zijn simpelweg de culturele verschillen te groot. Dus Europa als land bestaat mijnsinziens niet. Dat is een pro-Europees ideaal van mensen die streven naar een federaal Europa. Een gruwel in mijn ogen. Ik ben een Nederlander en ik zal me nooit Europeaan noemen. Want een Europeaan bestaat simpelweg niet. We moeten de EU niet vergelijken met de VS. Dat was het niet, dat is het niet en dat zal het ook nooit worden.
Een Nederlander bestaat niet. Je denkt toch niet dat een Fries en een Limburger een innige culturele verbondenheid voelen omdat ze toevallig allebei binnen Nederland wonen? :D
pi_153867460
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Nederlander bestaat niet. Je denkt toch niet dat een Fries en een Limburger een innige culturele verbondenheid voelen omdat ze toevallig allebei binnen Nederland wonen? :D
Het zijn bij wet gewoon Nederlanders. Ik ben bij wet nergens Europeaan.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:31:04 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_153867652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toch voel ik me meer Europeaan dan Nederlander.

En die culturele verschillen zijn ook niet zo groot kan ik je vertellen na jaren in Italië en Engeland gewoond en gewerkt te hebben.
Yankee go home!
pi_153867818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zijn bij wet gewoon Nederlanders. Ik ben bij wet nergens Europeaan.
Jawel, volgens Richtlijn 2004/38/EG.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:48:35 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153868241
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:31 schreef remlof het volgende:

[..]

En die culturele verschillen zijn ook niet zo groot kan ik je vertellen na jaren in Italië en Engeland gewoond en gewerkt te hebben.
De culturele verschillen tussen NL. en bv. Canada/VS/Australië/Nieuw-Zeeland zijn misschien nog wel kleiner dan de verschillen tussen NL en Italië. Argument zegt mij dus niet zoveel.

Ik weet nog hoeveel Nederlanderse militairen er wilden sneuvelen voor de moslims in Sebrenica. Europese gevoelens van de Nederlander reiken hooguit tot de Donau, de Rhône en Torremolinos. :P

On-topic:
Grieken heb ik meer voor over om ze kwijt te raken, dan om ze bij de club te houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:05:23 #86
181126 MouzurX
Misschien?
pi_153868703
quote:

[..]

x2.

Ik associeer me eerder met studenten in andere Europese landen dan met veel Nederlanders.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_153868968
Sowieso is het op Europees niveau ook niet heel interessant wat precies het Nederlandse wereldbeeld is.

Neem bijv. Duitsland.

Duitsland wordt door Merkel geregeerd vanuit Berlijn. Merkel is opgegroeid in de voormalige DDR en vanuit Berlijn is Warschau net zo ver weg en Praag dichterbij dan Amsterdam. Denk je dat die ook denkt dat "Europa" net ten oosten van Hamburg ophoudt? ;)
pi_153869213
quote:

[..]

Maar jij bent niet objectief want jij hebt in die landen gewoond en gewerkt. 99% van de Nederlanders hebben dat niet.
pi_153869235
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar jij bent niet objectief want jij hebt in die landen gewoond en gewerkt. 99% van de Nederlanders hebben dat niet.
En degenen die er níét zijn geweest hebben een objectievere kijk op hoe de cultuur daar is? :D
pi_153869572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

En degenen die er níét zijn geweest hebben een objectievere kijk op hoe de cultuur daar is? :D
Dat niet maar het is logisch om je meer verbonden te voelen met een ander volk/land als je er hebt gewoond of gewerkt.

Maar de gemiddelde Nederlander heeft helemaal niets met een Italiaan of Engelsman. Dat is voor mij meer de maatstaf dan het kleine groepje internationaal georiënteerde Nederlanders.

De wereld mag dan wat geglobaliseerd zijn, verreweg de meeste Nederlanders leven en sterven binnen de grenzen. En ja, dan voel je je wel meer Nederlander dan Europeaan.
pi_153870085
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe denk je de pensioenen te gaan betalen dan? Geld drukken?
Bedankt voor je sterke en wijze reactie
pi_153870104
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:39 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat niet maar het is logisch om je meer verbonden te voelen met een ander volk/land als je er hebt gewoond of gewerkt.

Maar de gemiddelde Nederlander heeft helemaal niets met een Italiaan of Engelsman. Dat is voor mij meer de maatstaf dan het kleine groepje internationaal georiënteerde Nederlanders.

De wereld mag dan wat geglobaliseerd zijn, verreweg de meeste Nederlanders leven en sterven binnen de grenzen. En ja, dan voel je je wel meer Nederlander dan Europeaan.
Zonder het buitenland zou de gemiddelde Nederlander nog steeds hooguit zo leven:

Een beetje respect voor dat kleine groepje internationaal georiënteerden is dus wel op z'n plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 23:00:35 ]
pi_153870777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Zonder het buitenland zou de gemiddelde Nederlander nog steeds hooguit zo leven:
[ afbeelding ]

Een beetje respect voor dat kleine groepje internationaal georiënteerden is dus wel op z'n plek.
Eigenlijk heb ik vrij weinig respect voor mensen die hier alles in de schoot geworpen krijgen tot ze volwassen worden, dan het land verlaten en vanuit het buitenland roepen hoe kut het hier wel niet is.

Zoals studentjes die denken dat ze het wiel gaan uitvinden in het buitenland.
pi_153871214
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik vrij weinig respect voor mensen die hier alles in de schoot geworpen krijgen tot ze volwassen worden, dan het land verlaten en vanuit het buitenland roepen hoe kut het hier wel niet is.

Zoals studentjes die denken dat ze het wiel gaan uitvinden in het buitenland.
Nogmaals: jammer dat je zo denigrerend doet. Met alleen maar Henk en Ingrids, die nooit verder zijn gekomen dan het mbo en niet meer van het buitenland hebben gezien dan Friet van Piet in Chersonissos, zou Nederland ook geen hoger ontwikkelingsniveau hebben dan een doorsnee Zuid-Europees land.
pi_153872231
AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:29 #BREAKING Greek PM calls referendum on bailout for July 5 reageer retweet
NOS twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:01 Griekenland houdt referendum over reddingsplan http://t.co/2LFYFEH6QK reageer retweet
pi_153872263
quote:
Eilmeldung: Tsipras kündigt Referendum über Sparprogramm an
Die Griechen sollen in einer Volksabstimmung entscheiden, ob die Regierung in Athen das Sparprogramm der Geldgeber akzeptieren soll. Dies kündigte Regierungschef Alexis Tsipras in einer Fernsehansprache an.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:10:37 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_153872306
Tsipras wil dus uitstel totdat de uitslag van het referendum van volgende week zondag bekend is :')
Yankee go home!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:12:15 #98
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153872341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:29 #BREAKING Greek PM calls referendum on bailout for July 5 reageer retweet
NOS twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:01 Griekenland houdt referendum over reddingsplan http://t.co/2LFYFEH6QK reageer retweet
^O^
Ze hebben m'n advies opgevolgd

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:05 schreef crystal_meth het volgende:
Dat ze een referendum over de bezuinigingen organiseren.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:13:25 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153872366
Vanaf volgende week is het reces in Nederland en Duitsland
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_153872424
30 juni moet het IMF betaald worden, laat me raden dat ze weer ergens geld vandaan toveren om die miljard op te hoesten. Dat hele Griekse zaakje stinkt.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:20:03 #101
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153872496
pi_153872551
Op zich een goed idee zo'n referendum alleen weet ik niet of de ECB de banken zolang in de lucht wil/kan houden?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de geldschieters hiermee instemmen. Er is al eens eerder voorgesteld een referendum te houden tav een bailout en toen waren ze ook niet akkoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 27-06-2015 00:35:16 ]
pi_153872639
En maar weer uitstellen, gewoon een akkoord morgen of anders zoeken ze het maar uit
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:29:35 #104
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153872668
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:23 schreef Digi2 het volgende:
Op zich een goed idee zo'n referendum alleen weet ik niet of de ECB de banken zolang in de lucht te wil/kan houden?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de geldschieters hiermee instemmen. Er is al eens eerder voorgesteld een referendum te houden tav een bailout en toen waren ze ook niet akkoord.
Vorige keer waren de reacties inderdaad negatief

quote:
Joseph Daul, chairman of the European People's Party in the European Parliament, characterised the move to hold a referendum as "verging on a violation of the Maastricht Treaty.

U.S. President Barack Obama said that though the G20 summit in Cannes sought to alleviate European sovereign debt concerns the "actions of Papandreou and the referendum issue got a lot of people nervous" and the EU proposal was "still the best recipe."

Dutch Prime Minister Mark Rutte said the cancellation was a good decision amidst possible eurozone impatience with Greece. "It was a bizarre proposal. We think it’s of great importance to the eurozone that we prevent Greece from going bankrupt. But in the end, the euro is more important than Greece’s membership of the eurozone."
https://en.wikipedia.org/(...)omy_referendum,_2011
pi_153872742
Wat doet Tsipras als de Grieken voor de bail-out stemmen, gaat hij dan aftreden?
Wat doet Tsipras als de Grieken er tegen stemmen, de Drachme opnieuw invoeren?

Aangezien Syriza nog minder belasting weet binnen te halen dan hun voorgangers is de beste optie om de geldberg van Merkel te pakken en het geld slim te besteden om een herhaling van deze episode te voorkomen.

Gaat Merkel überhaupt wachten tot 5 juli of laat ze Griekenland eerder vallen. Het Griekse overheidsapparaat is ook met een eigen valuta niet in stand te houden.
pi_153872863
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:16 schreef Igen het volgende:
Sowieso is het op Europees niveau ook niet heel interessant wat precies het Nederlandse wereldbeeld is.

Neem bijv. Duitsland.
[ afbeelding ]
Duitsland wordt door Merkel geregeerd vanuit Berlijn. Merkel is opgegroeid in de voormalige DDR en vanuit Berlijn is Warschau net zo ver weg en Praag dichterbij dan Amsterdam. Denk je dat die ook denkt dat "Europa" net ten oosten van Hamburg ophoudt? ;)
Waar heb je dat plaatje vandaan?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:41:40 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153872907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je moet met woorden altijd erg opletten. Politici en hun propagandamedewerkers - elk politiek stelsel heeft die - gebruiken dat als wapen, George Orwell noemde dat newspeak in zijn meesterwerk "1984". Gebruik het woord eurofiel voldoende in de communicatie en mensen gaan dat overnemen, door het woord eurofiel te koppelen aan het steunen van het EU-project en het EMU-project zoals dat nu is vormgegeven ontstaat onbewust de suggestie dat je niet het beste met Europa voor hebt als je niet een "eurofiel" bent.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153872942
We weten wat er gebeurde met de laatste Premier van Griekenland die het volk een referendum wou geven.

Hij werd in luttele dagen politiek gezien onthoofd door de elite.
pi_153873007
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef Nintex het volgende:
Wat doet Tsipras als de Grieken voor de bail-out stemmen, gaat hij dan aftreden?
Wat doet Tsipras als de Grieken er tegen stemmen, de Drachme opnieuw invoeren?

Aangezien Syriza nog minder belasting weet binnen te halen dan hun voorgangers is de beste optie om de geldberg van Merkel te pakken en het geld slim te besteden om een herhaling van deze episode te voorkomen.

Gaat Merkel überhaupt wachten tot 5 juli of laat ze Griekenland eerder vallen. Het Griekse overheidsapparaat is ook met een eigen valuta niet in stand te houden.
Als ze voor de bail-out stemmen zal hij wel nieuwe verkiezingen uitschrijven lijkt me. Als ze tegen stemmen is de Grexit een feit en zal de drachme opnieuw worden ingevoerd.

Merkel gaat niet wachten tot 5 juli. Zij is een duitse. De grieken hebben ruim voldoende tijd gekregen om dmv onderhandelingen tot een deal te komen. Het is dus een griekse keuze het zover te laten komen en die respecteren ze. Wat betekent dat de Bundestag gewoon met reces gaat vanaf 30 juni. Duitsers gaan dan niet wijken tenzij onvoorziene omstandigheden zoals ernstige rampen.
pi_153873050
Zeer riskante beweging
Ik ben benieuwd of Griekenland de kans krijgt voor een referendum.
Het kan na morgen al gedaan zijn.
De sleutel morgen ligt praktisch bij het IMF en ECB.
Als het IMF de deadline niet verschuift, is het land wanbetaler
En als de ECB de banken niet meer steunt, vallen de banken om

[ Bericht 20% gewijzigd door L3gend op 27-06-2015 01:03:50 ]
pi_153873067
Dit is trouwens wel een échte what the fuck actie. Ik heb veel mogelijkheden voorbij zien komen maar deze toch zelden :D

Zal Europa deze democratische verzetsdaad weer met de harde hand neerslaan? Ik kan niet wachten op de reacties. :9~
pi_153873350
Het is geen democratische verzetsdaad. Tsipras had 5(!) maanden om de Grieken een betere deal te geven. Hij heeft de relatie tussen Griekenland en Europa grotendeels verziekt en keer op keer met Varoufakis letterlijk niets geleverd. Nu stuurt hij zijn volk die stemde op een betere toekomst nogmaals naar de stembus, omdat hij zelf vast zit door zijn domme verkiezingsbeloftes en korte termijn politiek.

Dit had binnen een maand a 2 maanden na het aantreden van de nieuwe regering allemaal geregeld moeten zijn.

yanisvaroufakis twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:16 Democracy deserved a boost in euro-related matters. We just delivered it. Let the people decide. (Funny how radical this concept sounds!) reageer retweet
Gaat Varoufakis er ook bij vermelden dat een 'Nee' betekend dat de Griekse spaartegoeden en pensioenen verdampen?
pi_153873545
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Nintex het volgende:
Het is geen democratische verzetsdaad. Tsipras had 5(!) maanden om de Grieken een betere deal te geven. Hij heeft de relatie tussen Griekenland en Europa grotendeels verziekt en keer op keer met Varoufakis letterlijk niets geleverd. Nu stuurt hij zijn volk die stemde op een betere toekomst nogmaals naar de stembus, omdat hij zelf vast zit door zijn domme verkiezingsbeloftes en korte termijn politiek.

Dit had binnen een maand a 2 maanden na het aantreden van de nieuwe regering allemaal geregeld moeten zijn.

yanisvaroufakis twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:16 Democracy deserved a boost in euro-related matters. We just delivered it. Let the people decide. (Funny how radical this concept sounds!) reageer retweet
Gaat Varoufakis er ook bij vermelden dat een 'Nee' betekend dat de Griekse spaartegoeden en pensioenen verdampen?
Een 'ja' betekent ook het verdampen van spaartegoeden en pensioenen maar dan in slow-motion. Griekenland wordt al tijden aan het lijntje gehouden. Merkel en haar vriendjes willen niet de verantwoordelijkheid nemen voor een haircut want dat is politieke zelfmoord en dus moet Griekenland nog even doorgaan op dit heilloze pad. De plannen van de Troika zorgen er alleen maar voor dat Griekenland verder wegzakt.

Het is eigenlijk heel simpel. Of Europa gaat schulden kwijtschelden of Griekenland gaat vroeg of laat failliet. Met alleen deze 'bail-out's kan een faillissement nooit worden voorkomen.
pi_153873549
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Nintex het volgende:

Echte faal om juist nu een referendum te houden. Tsipras heeft 5 maanden de tijd gehad om een referendum te houden.
Ik denk niet eens dat ze het referendum gaan halen.
Vanaf Maandag (of morgen als de banken in het weekend open zijn) zou er een enorme bankrun ontstaan, en de vraag is of de ECB de banken wil blijven steunen. De komende week zou sowieso chaotisch verlopen en dan moet men verwachten dat de normale Griek in een week tijd een welbesloten besluit gaat nemen :`)

Tsipras is ook erg duidelijk, hij heeft niet aangegeven of die in het referendum voor of tegen zou zijn. :`)
Lekker verantwoordelijkheid afgeven aan de normale Griek :`)
pi_153873571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:08 schreef L3gend het volgende:

[..]

Echte faal om juist nu een referendum te houden. Tsipras heeft 5 maanden de tijd gehad om een referendum te houden.
Vanaf Maandag (of morgen als de banken in het weekend open zijn) zou er een enorme bankrun ontstaan, en de vraag is of de ECB de banken wil blijven steunen. De komende week zou sowieso chaotisch verlopen en dan moet men verwachten dat de normale Griek in een week tijd een welbesloten besluit te nemen :`)
Capital controls kunnen ieder moment worden ingesteld, dat kan haast niet anders. Ze gaan het inderdaad nooit uitzingen tot en met het referendum.
pi_153873578
Het meest bizarre, het is Tsipras en Varoufakis niet eens gelukt om het referendum op tijd te organiseren (lees: voor de dag dat het IMF betaald moet worden).

Op Twitter is Greferendum trending, en dit slaat de spijker op de kop:

quote:
when driving towards a cliff it is unfair to hand the wheel to a sleeping passenger and say "now u drive!"
quote:

[..]

Tsipras is ook erg duidelijk, hij heeft niet aangegeven of die in het referendum voor of tegen zou zijn. :`)
Lekker verantwoordelijkheid afgeven aan de normale Griek :`)
Zijn eigen partij zit niet eens op 1 lijn. Sommige Syriza leden noemen hem een verrader en schamen zich dat ze met deze farce hebben mee gedaan.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:11:41 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_153873609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:23 schreef Digi2 het volgende:
Op zich een goed idee zo'n referendum alleen weet ik niet of de ECB de banken zolang in de lucht wil/kan houden?
Volgens mij staat er een deadline van 1 juli. Leuk als je een referendum op 5 juli wil houden, maar dat is gewoon te laat.
Yankee go home!
pi_153873665
rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:13:28 Photo: Long cues at #Greek ATM's after announcement of referendum - @MakridisAkis http://t.co/InrhjHt1Vr reageer retweet

Bankrun?
pi_153873689
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:14 schreef Infection het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:13:28 Photo: Long cues at #Greek ATM's after announcement of referendum - @MakridisAkis http://t.co/InrhjHt1Vr reageer retweet
[ afbeelding ]

Bankrun?
Ik zou het er in ieder geval ook van mijn rekening afhalen
pi_153873693
quote:
[ afbeelding ]

Bankrun?
dat is al een week toch.

Overigens chickie gespot in de line
pi_153873707
Bankrun van 14 man btw :')
pi_153873721
quote:

[..]

Vanaf Maandag (of morgen als de banken in het weekend open zijn) zou er een enorme bankrun ontstaan, en de vraag is of de ECB de banken wil blijven steunen. De komende week zou sowieso chaotisch verlopen en dan moet men verwachten dat de normale Griek in een week tijd een welbesloten besluit gaat nemen :`)

Lekker verantwoordelijkheid afgeven aan de Griek
Ik ben het met je eens. Er worden wel vaker referenda gehouden maar die moeten weloverwogen plaatsvinden dus er moet ruim de tijd zijn voor een publiek debat. Ook stelt Tsipras de ECB willens en wetens bloot aan extra financiele risico's door zo laat met een referendum op de proppen te komen. Hiermee naait hij feitelijk alle EU-lidstaten een oor aan :')
pi_153873732
quote:
[ afbeelding ]

Bankrun?
Wat vreselijk voor die mensen, het zal je land maar zijn, leuk Europa.
Make my day!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:17:08 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153873735
quote:
op een vrijdagavond?
pi_153873750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Zal vast niet de enige bank in Griekenland zijn. ;)
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:18:05 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153873755
europese solidariteit...
pi_153873772
quote:
02:18
pi_153873777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Nog een geluk dat veel grieken al sliepen toen het bericht naar buiten kwam.
pi_153873779
Lekker pinnen bij de Eurobank

SakisMicha twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:07:01 Every ATM I drove by has lineups and they are growing. http://t.co/D23N5a3moR reageer retweet
pi_153873782
quote:
Je moet wel beseffen dat capital controls ieder moment ingesteld kunnen worden. Ze hoeven niet te wachten tot de ambtenaren op maandag aan het werk gaan ofzo. Ik zou ook hard naar de bank rennen nu.
pi_153873783
rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:18:38 "Every ATM I drove by has lineups and they are growing" #GreekBankrun - @SakisMicha http://t.co/4QFd9VqlSS reageer retweet
pi_153873813
SpiegelPeter twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:17:23 Friend in north Athens tells me his wife dashed out to ATM and line was already 30-40 long. #Greece http://t.co/c9V6JIRUDw reageer retweet
  Forum Admin zaterdag 27 juni 2015 @ 01:22:11 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153873819
Daar gaat 'ie dan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153873829
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:19 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SakisMicha twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:07:01 Every ATM I drove by has lineups and they are growing. http://t.co/D23N5a3moR reageer retweet
nog 2 rijen met 10 man. Dat is hier elk weekend

Driewerf :') en ;(
pi_153873833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:19 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat die mensen niet agressief worden, zeg.
Make my day!
pi_153873856
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

nog 2 rijen met 10 man. Dat is hier elk weekend

Driewerf :') en ;(
Bij elke bank om half 3 snachts?
pi_153873864
Paniekzaaiers en ophitsers. De grootste bedreiging van de openbare orde
pi_153873866
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Bij elke bank om half 2 snachts?
Half 3 is het nu daar
pi_153873875
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Half 3 is het nu daar
Had het al gecorrigeerd.
pi_153873880
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Bij elke bank om half 3 snachts?
best hoor, niet echt apart dit.
pi_153873881
Een slimme Griek had zijn geld al van de bank gehaald.
pi_153873887
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:25 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

half 2 en best hoor, niet echt apart dit.
In Griekenland is het een uur later.
pi_153873901
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:25 schreef Infection het volgende:

[..]

In Griekenland is het een uur later.
de kern snappen
pi_153873910
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:25 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

best hoor, niet echt apart dit.
Oké knul, dit is allemaal puur toeval. We zien allemaal spoken er is niets aan de hand :')
pi_153873916
PANIEK MENSEN HITLER EBOLA IS
pi_153873917
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:26 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

de kern snappen
Overigens is het niet heel apart als mensen om half 3 massaal gaan pinnen?
pi_153873930
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Overigens is het niet heel apart als mensen om half 3 massaal gaan pinnen?
10 mensen tops massaal noemen ;(
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:27:41 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153873939
quote:
Under the latest proposals made by Greece's creditors, the country's shipping companies face paying a higher tonnage tax and a phasing-out of special tax allowances which they have enjoyed, according to documents seen by Reuters.

Together with tourism, its shipping industry is a vital generator of income for Greece.

The current taxation system has included voluntary payments by the shipping companies and owners who include some of the country's wealthiest tycoons.

According to an official document indicating steps Greece must take, its lenders say the country must "increase the rate of the tonnage tax and phase out special tax treatments of the shipping industry".

A separate document showed Greece had made a proposal to "increase tonnage tax and implement an effective taxation framework for commercial shipping".

Any attempt to impose heavy taxes after decades of relative fiscal freedom raises the risk of an exodus of oligarchs and businesses which are major employers, further damaging an economy that has endured years of crisis.

"There are going to be serious implications for the commercial shipping companies in Greece if such an increased tonnage tax will be applied because they will not be competitive any more in the international market under heavier taxes," one Greek shipping industry source said.
http://www.maritime-execu(...)ting-shipping-sector
pi_153873942
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:27 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

10 mensen tops massaal noemen ;(
Dat is 1 pinautomaat. Als ik eerdere berichten moet geloven staat bij elke pinautomaat zo'n rij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')