Vorige keer waren de reacties inderdaad negatiefquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:23 schreef Digi2 het volgende:
Op zich een goed idee zo'n referendum alleen weet ik niet of de ECB de banken zolang in de lucht te wil/kan houden?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de geldschieters hiermee instemmen. Er is al eens eerder voorgesteld een referendum te houden tav een bailout en toen waren ze ook niet akkoord.
https://en.wikipedia.org/(...)omy_referendum,_2011quote:Joseph Daul, chairman of the European People's Party in the European Parliament, characterised the move to hold a referendum as "verging on a violation of the Maastricht Treaty.
U.S. President Barack Obama said that though the G20 summit in Cannes sought to alleviate European sovereign debt concerns the "actions of Papandreou and the referendum issue got a lot of people nervous" and the EU proposal was "still the best recipe."
Dutch Prime Minister Mark Rutte said the cancellation was a good decision amidst possible eurozone impatience with Greece. "It was a bizarre proposal. We think it’s of great importance to the eurozone that we prevent Greece from going bankrupt. But in the end, the euro is more important than Greece’s membership of the eurozone."
Waar heb je dat plaatje vandaan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:16 schreef Igen het volgende:
Sowieso is het op Europees niveau ook niet heel interessant wat precies het Nederlandse wereldbeeld is.
Neem bijv. Duitsland.
[ afbeelding ]
Duitsland wordt door Merkel geregeerd vanuit Berlijn. Merkel is opgegroeid in de voormalige DDR en vanuit Berlijn is Warschau net zo ver weg en Praag dichterbij dan Amsterdam. Denk je dat die ook denkt dat "Europa" net ten oosten van Hamburg ophoudt?
Je moet met woorden altijd erg opletten. Politici en hun propagandamedewerkers - elk politiek stelsel heeft die - gebruiken dat als wapen, George Orwell noemde dat newspeak in zijn meesterwerk "1984". Gebruik het woord eurofiel voldoende in de communicatie en mensen gaan dat overnemen, door het woord eurofiel te koppelen aan het steunen van het EU-project en het EMU-project zoals dat nu is vormgegeven ontstaat onbewust de suggestie dat je niet het beste met Europa voor hebt als je niet een "eurofiel" bent.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, ik vind de term eurofiel een wat misplaatste term dus daarop verzon ik de term pro-Europeaan. Pro-EU kan wat mij betreft ook.
Het gaat in ieder geval om een ideologie die een Vierde Rijk van Europa nastreeft en daarbij niet schroomt stapsgewijs de nationale soevereiniteit van landen in te pikken. En dat zonder leger.
Als ze voor de bail-out stemmen zal hij wel nieuwe verkiezingen uitschrijven lijkt me. Als ze tegen stemmen is de Grexit een feit en zal de drachme opnieuw worden ingevoerd.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef Nintex het volgende:
Wat doet Tsipras als de Grieken voor de bail-out stemmen, gaat hij dan aftreden?
Wat doet Tsipras als de Grieken er tegen stemmen, de Drachme opnieuw invoeren?
Aangezien Syriza nog minder belasting weet binnen te halen dan hun voorgangers is de beste optie om de geldberg van Merkel te pakken en het geld slim te besteden om een herhaling van deze episode te voorkomen.
Gaat Merkel überhaupt wachten tot 5 juli of laat ze Griekenland eerder vallen. Het Griekse overheidsapparaat is ook met een eigen valuta niet in stand te houden.
Gaat Varoufakis er ook bij vermelden dat een 'Nee' betekend dat de Griekse spaartegoeden en pensioenen verdampen?twitter:yanisvaroufakis twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:16Democracy deserved a boost in euro-related matters. We just delivered it. Let the people decide. (Funny how radical this concept sounds!) reageer retweet
Een 'ja' betekent ook het verdampen van spaartegoeden en pensioenen maar dan in slow-motion. Griekenland wordt al tijden aan het lijntje gehouden. Merkel en haar vriendjes willen niet de verantwoordelijkheid nemen voor een haircut want dat is politieke zelfmoord en dus moet Griekenland nog even doorgaan op dit heilloze pad. De plannen van de Troika zorgen er alleen maar voor dat Griekenland verder wegzakt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Nintex het volgende:
Het is geen democratische verzetsdaad. Tsipras had 5(!) maanden om de Grieken een betere deal te geven. Hij heeft de relatie tussen Griekenland en Europa grotendeels verziekt en keer op keer met Varoufakis letterlijk niets geleverd. Nu stuurt hij zijn volk die stemde op een betere toekomst nogmaals naar de stembus, omdat hij zelf vast zit door zijn domme verkiezingsbeloftes en korte termijn politiek.
Dit had binnen een maand a 2 maanden na het aantreden van de nieuwe regering allemaal geregeld moeten zijn.Gaat Varoufakis er ook bij vermelden dat een 'Nee' betekend dat de Griekse spaartegoeden en pensioenen verdampen?twitter:yanisvaroufakis twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:16Democracy deserved a boost in euro-related matters. We just delivered it. Let the people decide. (Funny how radical this concept sounds!) reageer retweet
Echte faal om juist nu een referendum te houden. Tsipras heeft 5 maanden de tijd gehad om een referendum te houden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:01 schreef Nintex het volgende:
Het is geen democratische verzetsdaad. Tsipras had 5(!) maanden om de Grieken een betere deal te geven. Hij heeft de relatie tussen Griekenland en Europa grotendeels verziekt en keer op keer met Varoufakis letterlijk niets geleverd. Nu stuurt hij zijn volk die stemde op een betere toekomst nogmaals naar de stembus, omdat hij zelf vast zit door zijn domme verkiezingsbeloftes en korte termijn politiek.
Dit had binnen een maand a 2 maanden na het aantreden van de nieuwe regering allemaal geregeld moeten zijn.Gaat Varoufakis er ook bij vermelden dat een 'Nee' betekend dat de Griekse spaartegoeden en pensioenen verdampen?twitter:yanisvaroufakis twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:16Democracy deserved a boost in euro-related matters. We just delivered it. Let the people decide. (Funny how radical this concept sounds!) reageer retweet
Capital controls kunnen ieder moment worden ingesteld, dat kan haast niet anders. Ze gaan het inderdaad nooit uitzingen tot en met het referendum.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Echte faal om juist nu een referendum te houden. Tsipras heeft 5 maanden de tijd gehad om een referendum te houden.
Ik denk niet eens dat ze het referendum gaan halen.
Vanaf Maandag (of morgen als de banken in het weekend open zijn) zou er een enorme bankrun ontstaan, en de vraag is of de ECB de banken wil blijven steunen. De komende week zou sowieso chaotisch verlopen en dan moet men verwachten dat de normale Griek in een week tijd een welbesloten besluit te nemen
quote:when driving towards a cliff it is unfair to hand the wheel to a sleeping passenger and say "now u drive!"
Zijn eigen partij zit niet eens op 1 lijn. Sommige Syriza leden noemen hem een verrader en schamen zich dat ze met deze farce hebben mee gedaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Tsipras is ook erg duidelijk, hij heeft niet aangegeven of die in het referendum voor of tegen zou zijn.![]()
Lekker verantwoordelijkheid afgeven aan de normale Griek
Volgens mij staat er een deadline van 1 juli. Leuk als je een referendum op 5 juli wil houden, maar dat is gewoon te laat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:23 schreef Digi2 het volgende:
Op zich een goed idee zo'n referendum alleen weet ik niet of de ECB de banken zolang in de lucht wil/kan houden?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de geldschieters hiermee instemmen. Er is al eens eerder voorgesteld een referendum te houden tav een bailout en toen waren ze ook niet akkoord.
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:13:28Photo: Long cues at #Greek ATM's after announcement of referendum - @MakridisAkis http://t.co/InrhjHt1Vr reageer retweet
Ik zou het er in ieder geval ook van mijn rekening afhalenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:14 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:13:28Photo: Long cues at #Greek ATM's after announcement of referendum - @MakridisAkis http://t.co/InrhjHt1Vr reageer retweet
Bankrun?
dat is al een week toch.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:14 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:13:28Photo: Long cues at #Greek ATM's after announcement of referendum - @MakridisAkis http://t.co/InrhjHt1Vr reageer retweet
Bankrun?
Ik ben het met je eens. Er worden wel vaker referenda gehouden maar die moeten weloverwogen plaatsvinden dus er moet ruim de tijd zijn voor een publiek debat. Ook stelt Tsipras de ECB willens en wetens bloot aan extra financiele risico's door zo laat met een referendum op de proppen te komen. Hiermee naait hij feitelijk alle EU-lidstaten een oor aanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Echte faal om juist nu een referendum te houden. Tsipras heeft 5 maanden de tijd gehad om een referendum te houden.
Ik denk niet eens dat ze het referendum gaan halen.
Vanaf Maandag (of morgen als de banken in het weekend open zijn) zou er een enorme bankrun ontstaan, en de vraag is of de ECB de banken wil blijven steunen. De komende week zou sowieso chaotisch verlopen en dan moet men verwachten dat de normale Griek in een week tijd een welbesloten besluit gaat nemen
Tsipras is ook erg duidelijk, hij heeft niet aangegeven of die in het referendum voor of tegen zou zijn.![]()
Lekker verantwoordelijkheid afgeven aan de Griek
Wat vreselijk voor die mensen, het zal je land maar zijn, leuk Europa.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:14 schreef Infection het volgende:
Bankrun?
op een vrijdagavond?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:16 schreef Nintex het volgende:
http://www.protothema.gr/greece/article/488135/mesa-sti-nuhta-o-kosmos-speudei-sta-atm/
01:26, beetje bizar tijdstip om te gaan pinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |