abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:11:13 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153865394
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met meer tijd kan je wel veel bereiken, bijvoorbeeld dat de pijn die er allang is, niet voor de zwakkere groepen nog erger wordt. Want daar kwam het tot dusverre wel op neer, de arme bevolking zou nog meer gaan betalen

Of we moeten doen alsof de Grieken het probleem niet erkennen of inzien
Hoe denk je de pensioenen te gaan betalen dan? Geld drukken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153866486
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Structureel hervormen en daarbij de inachtneming van wat het volk wil? Geloof je het zelf? Structureel hervormen gaat pijn doen en daarom doet deze regering dat niet.
dat kan ja. Aangezien het geen mongolen zijn.
pi_153866618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Pro-EU'ers of pro-EMU'ers, niet pro-Europeanen.
Tja, ik vind de term eurofiel een wat misplaatste term dus daarop verzon ik de term pro-Europeaan. Pro-EU kan wat mij betreft ook.

Het gaat in ieder geval om een ideologie die een Vierde Rijk van Europa nastreeft en daarbij niet schroomt stapsgewijs de nationale soevereiniteit van landen in te pikken. En dat zonder leger.
  Forum Admin vrijdag 26 juni 2015 @ 21:07:39 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153866801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, ik vind de term eurofiel een wat misplaatste term dus daarop verzon ik de term pro-Europeaan. Pro-EU kan wat mij betreft ook.

Het gaat in ieder geval om een ideologie die een Vierde Rijk van Europa nastreeft en daarbij niet schroomt stapsgewijs de nationale soevereiniteit van landen in te pikken. En dat zonder leger.
Anti EU of EMU is zeker niet anti Europa ook al word dat beeld gauw geschetst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153867147
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Anti EU of EMU is zeker niet anti Europa ook al word dat beeld gauw geschetst.
Europa is voor mij simpelweg een term waarmee een continent wordt aangeduid. Een Nederlander is geen Fransman, een Fransman geen Duitser, een Duitser geen Griek en een Griek geen Pool. Daarvoor zijn simpelweg de culturele verschillen te groot. Dus Europa als land bestaat mijnsinziens niet. Dat is een pro-Europees ideaal van mensen die streven naar een federaal Europa. Een gruwel in mijn ogen. Ik ben een Nederlander en ik zal me nooit Europeaan noemen. Want een Europeaan bestaat simpelweg niet. We moeten de EU niet vergelijken met de VS. Dat was het niet, dat is het niet en dat zal het ook nooit worden.
pi_153867350
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Europa is voor mij simpelweg een term waarmee een continent wordt aangeduid. Een Nederlander is geen Fransman, een Fransman geen Duitser, een Duitser geen Griek en een Griek geen Pool. Daarvoor zijn simpelweg de culturele verschillen te groot. Dus Europa als land bestaat mijnsinziens niet. Dat is een pro-Europees ideaal van mensen die streven naar een federaal Europa. Een gruwel in mijn ogen. Ik ben een Nederlander en ik zal me nooit Europeaan noemen. Want een Europeaan bestaat simpelweg niet. We moeten de EU niet vergelijken met de VS. Dat was het niet, dat is het niet en dat zal het ook nooit worden.
Een Nederlander bestaat niet. Je denkt toch niet dat een Fries en een Limburger een innige culturele verbondenheid voelen omdat ze toevallig allebei binnen Nederland wonen? :D
pi_153867460
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Nederlander bestaat niet. Je denkt toch niet dat een Fries en een Limburger een innige culturele verbondenheid voelen omdat ze toevallig allebei binnen Nederland wonen? :D
Het zijn bij wet gewoon Nederlanders. Ik ben bij wet nergens Europeaan.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:31:04 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_153867652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toch voel ik me meer Europeaan dan Nederlander.

En die culturele verschillen zijn ook niet zo groot kan ik je vertellen na jaren in Italië en Engeland gewoond en gewerkt te hebben.
Yankee go home!
pi_153867818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zijn bij wet gewoon Nederlanders. Ik ben bij wet nergens Europeaan.
Jawel, volgens Richtlijn 2004/38/EG.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:48:35 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153868241
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:31 schreef remlof het volgende:

[..]

En die culturele verschillen zijn ook niet zo groot kan ik je vertellen na jaren in Italië en Engeland gewoond en gewerkt te hebben.
De culturele verschillen tussen NL. en bv. Canada/VS/Australië/Nieuw-Zeeland zijn misschien nog wel kleiner dan de verschillen tussen NL en Italië. Argument zegt mij dus niet zoveel.

Ik weet nog hoeveel Nederlanderse militairen er wilden sneuvelen voor de moslims in Sebrenica. Europese gevoelens van de Nederlander reiken hooguit tot de Donau, de Rhône en Torremolinos. :P

On-topic:
Grieken heb ik meer voor over om ze kwijt te raken, dan om ze bij de club te houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:05:23 #86
181126 MouzurX
Misschien?
pi_153868703
quote:

[..]

x2.

Ik associeer me eerder met studenten in andere Europese landen dan met veel Nederlanders.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_153868968
Sowieso is het op Europees niveau ook niet heel interessant wat precies het Nederlandse wereldbeeld is.

Neem bijv. Duitsland.

Duitsland wordt door Merkel geregeerd vanuit Berlijn. Merkel is opgegroeid in de voormalige DDR en vanuit Berlijn is Warschau net zo ver weg en Praag dichterbij dan Amsterdam. Denk je dat die ook denkt dat "Europa" net ten oosten van Hamburg ophoudt? ;)
pi_153869213
quote:

[..]

Maar jij bent niet objectief want jij hebt in die landen gewoond en gewerkt. 99% van de Nederlanders hebben dat niet.
pi_153869235
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar jij bent niet objectief want jij hebt in die landen gewoond en gewerkt. 99% van de Nederlanders hebben dat niet.
En degenen die er níét zijn geweest hebben een objectievere kijk op hoe de cultuur daar is? :D
pi_153869572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

En degenen die er níét zijn geweest hebben een objectievere kijk op hoe de cultuur daar is? :D
Dat niet maar het is logisch om je meer verbonden te voelen met een ander volk/land als je er hebt gewoond of gewerkt.

Maar de gemiddelde Nederlander heeft helemaal niets met een Italiaan of Engelsman. Dat is voor mij meer de maatstaf dan het kleine groepje internationaal georiënteerde Nederlanders.

De wereld mag dan wat geglobaliseerd zijn, verreweg de meeste Nederlanders leven en sterven binnen de grenzen. En ja, dan voel je je wel meer Nederlander dan Europeaan.
pi_153870085
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe denk je de pensioenen te gaan betalen dan? Geld drukken?
Bedankt voor je sterke en wijze reactie
pi_153870104
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:39 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat niet maar het is logisch om je meer verbonden te voelen met een ander volk/land als je er hebt gewoond of gewerkt.

Maar de gemiddelde Nederlander heeft helemaal niets met een Italiaan of Engelsman. Dat is voor mij meer de maatstaf dan het kleine groepje internationaal georiënteerde Nederlanders.

De wereld mag dan wat geglobaliseerd zijn, verreweg de meeste Nederlanders leven en sterven binnen de grenzen. En ja, dan voel je je wel meer Nederlander dan Europeaan.
Zonder het buitenland zou de gemiddelde Nederlander nog steeds hooguit zo leven:

Een beetje respect voor dat kleine groepje internationaal georiënteerden is dus wel op z'n plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 23:00:35 ]
pi_153870777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Zonder het buitenland zou de gemiddelde Nederlander nog steeds hooguit zo leven:
[ afbeelding ]

Een beetje respect voor dat kleine groepje internationaal georiënteerden is dus wel op z'n plek.
Eigenlijk heb ik vrij weinig respect voor mensen die hier alles in de schoot geworpen krijgen tot ze volwassen worden, dan het land verlaten en vanuit het buitenland roepen hoe kut het hier wel niet is.

Zoals studentjes die denken dat ze het wiel gaan uitvinden in het buitenland.
pi_153871214
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik vrij weinig respect voor mensen die hier alles in de schoot geworpen krijgen tot ze volwassen worden, dan het land verlaten en vanuit het buitenland roepen hoe kut het hier wel niet is.

Zoals studentjes die denken dat ze het wiel gaan uitvinden in het buitenland.
Nogmaals: jammer dat je zo denigrerend doet. Met alleen maar Henk en Ingrids, die nooit verder zijn gekomen dan het mbo en niet meer van het buitenland hebben gezien dan Friet van Piet in Chersonissos, zou Nederland ook geen hoger ontwikkelingsniveau hebben dan een doorsnee Zuid-Europees land.
pi_153872231
AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:29 #BREAKING Greek PM calls referendum on bailout for July 5 reageer retweet
NOS twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:01 Griekenland houdt referendum over reddingsplan http://t.co/2LFYFEH6QK reageer retweet
pi_153872263
quote:
Eilmeldung: Tsipras kündigt Referendum über Sparprogramm an
Die Griechen sollen in einer Volksabstimmung entscheiden, ob die Regierung in Athen das Sparprogramm der Geldgeber akzeptieren soll. Dies kündigte Regierungschef Alexis Tsipras in einer Fernsehansprache an.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:10:37 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_153872306
Tsipras wil dus uitstel totdat de uitslag van het referendum van volgende week zondag bekend is :')
Yankee go home!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:12:15 #98
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153872341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
AFP twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:29 #BREAKING Greek PM calls referendum on bailout for July 5 reageer retweet
NOS twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:05:01 Griekenland houdt referendum over reddingsplan http://t.co/2LFYFEH6QK reageer retweet
^O^
Ze hebben m'n advies opgevolgd

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:05 schreef crystal_meth het volgende:
Dat ze een referendum over de bezuinigingen organiseren.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:13:25 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153872366
Vanaf volgende week is het reces in Nederland en Duitsland
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_153872424
30 juni moet het IMF betaald worden, laat me raden dat ze weer ergens geld vandaan toveren om die miljard op te hoesten. Dat hele Griekse zaakje stinkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')