Een vriend van mij ging eens op stedentripje samen met z'n vriendin. Dat is ook zo'n type. Ik kreeg het reisschema onder ogen, zag er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
één compulsief planmatige collega maakte het op een buitenlandse trip zo bont dat ik daar nooit meer mee weg wil. Die had een reisprogramma opgesteld dat tot op de minuut gevolgd moest worden.
Die van mij doorgaans ook, maar soms zit het tegen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:14 schreef Hallojo het volgende:
Moeilijk!Mijn reiservaringen zijn doorgaans goed.
Vreselijk! Mijn vriendin heeft ook een lichte neiging tot compulsief plannen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Een vriend van mij ging eens op stedentripje samen met z'n vriendin. Dat is ook zo'n type. Ik kreeg het reisschema onder ogen, zag er ongeveer zo uit:
0900-0930 ontbijten
0947 Tram 2 naar XXX
1000 - 1130 bezoek museum A
1145-1215 lunchen
etc
quote:Ik ga nadenken over mijn eigen top 11
Ik ben benieuwd.quote:
Het is natuurlijk geen must om alles in te vullen. En uiteraard mag je ook zelf vragen bedenken. Ik had er nog een paar (zoals Welk continent laat je voortaan links liggen?), maar daar had ik ook geen antwoord op.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:
Poeh, lastig om alles in te vullen, maar één ding is voor mij duidelijk: nooit meer naar Marokko. Wat een vies land was dat en wat een extreem onaangename mensen. Die hele trip was puur weggegooid geld. Op een gegeven moment maar spelletjes gekocht in een winkel en zoveel mogelijk op de hotelkamer gebleven.
Volgens mij heb jij nog wel pareltjes op dit gebied.quote:
Jouw dobbeloptie voor het reuzenrad hadden we weggedobbeld, maar costadibalkoni zette hem zelf terug als te doen-optie in Wenen. En toen landde de dobbelsteen er wel op.quote:En nog sorry voor dat reuzenrad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
Een goede vriend. Alles moest schoon zijn van meneer de goede vriend. Elke dag zijn auto wassen of zijn hotelkamer schoonmaken, omdat of wij in zijn auto zaten. Of andere mensen in zijn hotel waren geweest.
Nee nooit meer.Groot fan van User Wotte
Tijdje geleden weer hoop ik?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
...en zijn valuta alleen als travellers cheques bij zich had.
12 jaar geleden. Nu zou de variant zijn alleen plastic bij je hebben. Niet handig als je een douanier ertoe moet bewegen een fout te corrigeren.quote:
Wel lezen, maar niet boeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Opvallend dat er zo weinig gelezen wordt.
Tip: zie je geen mensen of andere objecten op foto's van een attractie dan kun je er van uit gaan dat het een klein ding is, als het echt iets groots is dan stoppen ze altijd wel mensen of andere dingen erbij op de foto's zodat je de schaal kan zienquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:08 schreef Karina het volgende:
10. Welke attractie mag van jou naar de schroothoop?
Natural Bridge op Aruba. Is nu ingestort maar toen het nog bestond was het ook al niks. Op foto's leek het vrij groot maar daar aangekomen was het een zielig klein rotsbruggetje![]()
Wacht maar tot onze meet in Barilochequote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:25 schreef SeLang het volgende:
9. Welke ontmoeting op reis wil je zo snel mogelijk vergeten?
Echt nare ervaringen heb ik niet.
Oh, herkenbaar! Tijdens een kookcursus zat ik in een groep met alleen maar 8 andere Fransen. Ik heb die dag met niemand kunnen praten omdat niemand de moeite deed om een beetje Engels te praten met me. Ze willen wel interactie maar alleen met andere Fransen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:26 schreef Metalfreak het volgende:
4. Welk ander toeristenvolk kom je liever niet meer tegen?
Fransen, met afstand. Waar je ze ook ter wereld tegenkomt, altijd een grote bek, enorm chauvinistisch en willen nooit interactie met andere mensen. (ga dan niet naar een hostel denk ik dan) Willen geen Engels spreken, zijn altijd overal over aan het klagen en denken het altijd beter te weten dan de lokale bevolking.
Bedoel je het Mauermuseum? Dat vond ik één van de mooiste musea die ik ooit heb bezocht. Maar ja, ik interesseer me dan ook erg in de geschiedenis rondom het IJzeren Gordijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:54 schreef _Loki het volgende:
10. Welke ‘top’-attractie mag van jou naar de schroothoop?
Checkpoint Charly museum. Wtf was dat. Alles moest je lezen, hele plakkaten met lappen tekst en amper interessante voorbeelden.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef miro86 het volgende:
11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
Ik reisde meestal alleen, maar ik probeer nu eraan te wennen om met mijn vriendin op vakantie te gaan. Het is wel wennen en ik heb mijn budget aanzienlijk moeten bijstellen (omhoog).
Het is bij ons een doorgaande discussie, maar omdat ik veel meer vakantiedagen heb kan ik de twee reisstijlen combineren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:03 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]Herkenbaar
(ondanks dat haar budget flink naar beneden bijgesteld moest worden).
Yup, dat was 'm. Ik vond het idee erg tof maar een hele teleurstelling toen ik eenmaal binnen was. Vieze, oude poppen en meer plakkaten met tekst dan echt dingen om naar te kijken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bedoel je het Mauermuseum? Dat vond ik één van de mooiste musea die ik ooit heb bezocht. Maar ja, ik interesseer me dan ook erg in de geschiedenis rondom het IJzeren Gordijn.
Ik heb geen idee hoe je dat hebt gehad, ik ben er een stuk of 12 keer geweest en heb dat nog nooit meegemaakt. Je kunt lokkers vermijden door gewoon door te lopen en en niet te reageren. Maar soms hebben restaurants wel leuke deals, ik zag de prijzen van een restaurant en zei dat het in mijn eigen stad de helft koste, kreeg ik 't ook voor de helft (toeristenprijs vs lokale prijs).quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zoals het FOK! betaamt zal de topicstarter natuurlijk beginnen:
2. In welke stad zullen ze jou niet meer aantreffen?
Door velen bestempeld als geweldige bestemming, maar mij zul je er niet meer zien: Istanbul. Oplichters, mouwtrekkers, barren die hoerententen blijken te zijn waar je niet uitkomt zonder extreem dure drankjes te hebben gekocht, bier dat alcoholvrij is zonder dat ze het even zeggen, ga zo maar door.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Empire State Building. Duur en onboeiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.United States of America _O_
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:36 schreef okedoei het volgende:
[..]Het Empire state gebouw schijnt nog een in-uitstap plateau voor Zeppelins te hebben ergens bij de top. Stamt nog uit tijden vóór de beruchte ramp toen men dacht dat Zeppelins de toekomst waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had men je kunnen vertellen. Er is een bijbelse historie, een plausibele historie en nog zoiets als nieuwe 'attractieparken' oftewel moderne dorpjes en steden waarbij men gewoon gezegd heeft 'dit is het' omdat geloof en toerisme daar voor historie gaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:18 schreef k_man het volgende:
1. Welk land bezoek je nooit meer
Israël viel me tegen, dat had ik verkeerd ingeschat. Je kunt daar steden bezoeken die al in de Bijbel genoemd worden en die dus al vele honderden jaren bestaan. Het leek me heel bijzonder om rond te lopen in Bethlehem, Jericho, Nazareth, etc. Maar op veel van die plekken is nauwelijks iets te vinden dat bijdraagt aan die sfeer, er staat dan wel vaak een monsterlijk lelijke betonnen kerk. Jerusalem is overigens wel een fantastische stad.
En wat is er over van 2000 jaar oude kleine dorpjes, vaak helemaal niets.quote:According to archaeologist Aviram Oshri with the Israel Antiquities Authority, Jesus was born in a distant hillside village in northern Israel, in Bethlehem of the Galilee. The village is only 7 kilometers from Jesus's childhood home, Nazareth.
Hindsight is a wonderful thing.Ik zei al dat ik het verkeerd had ingeschat.quote:
Als dat het enige is zou ik de musea laten zitten en de Dode Zee vanuit Jordanië doen - daar vond ik het leuker.quote:Ik zou Israel nog wel willen bezoeken vanwege de dode zee en de musea maar verder trekt het me niet.
Al eens in Lima een taxi genomen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:24 schreef qwerty_x het volgende:
6. Welk vervoermiddel krijgen ze jou niet meer in?
En van taxi’s in Buenos Aires word ik ook niet vrolijk.
In Bogota schijnt 't ook kut te zijn en extra kut voor toeristen. Bij de aankomsthal van de luchthaven stonden dikke rijen buitenlandse toeristen voor de gewone taxi's die geplugd werden. Kenmerkend is dat ze nogal creatief met de ritprijs doen. Buiten dat wordt er veel met valse biljetten van 10.000 tot 50.000 pesos terugbetaald en daar kun je bitterweinig aan doen. Enige oplossing is veel kleingeld mee en de ritprijs schatten.quote:
Hahaha, hardop gelachen. Zie het al helemaal voor me.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:18 schreef k_man het volgende:
Voorbeeld van het kinderlijke: wij zouden een plek bezoeken met kwetsbare schilderingen. Je mocht daar zodoende maar een korte tijd verblijven, omdat onze adem schadelijk kan zijn. Dus iedereen kijkt rond en maakt z'n fotootjes, behalve hij. Hij wachtte op het perfecte moment: precies het plaatje dat hij wilde en dan zonder andere mensen erop. Afijn, na tien minuten wordt ons verteld dat de tijd erop zit en dat we weg moeten. Hij ontploft: "wel GVD, iederéén heeft hier foto's kunnen maken en nu kan ik eindelijk en nu moeten we er uit!" Vervolgens stormde ie - echt waar! - letterlijk stampvoetend als een klein kind naar buiten, om daar te gaan staan pruilen. En dat was dan een vijftiger...
okee dan ;quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Leuke bijdragen weer. De verklaringen mis ik wel af en toe. Die vind ik toch wel het meest interessant. Maar zeer blij met jullie posts!
Ja, maar deze zin komt voor in mijn Argentinië verslag en niet in mijn Peru verslag:quote:
quote:Reality abruptly kicked in when my ride almost crashed into another car on the way to the hotel. My introduction to the Buenos Aires road wars!!
Toch rijd ik zonder problemen door Buenos Aires, in Lima begin ik daar niet aan. En taxi chauffeur is een vrij beroep daar, iedereen kan een bordje op zijn "auto" zetten. Je ziet dus echt de meest oude barrels vol deuken. Over het verplicht onderhandelen over de prijs zullen we het ook maar niet hebbenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja, maar deze zin komt voor in mijn Argentinië verslag en niet in mijn Peru verslag:
[..]
Nee, 's ochtends op je nuchtere maag in de alcoholdampen staan bij het tanken, dat is lekkerquote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:43 schreef qwerty_x het volgende:
En dan die geur: dat rare "tanken in de motor" dat jullie erop na houden ....
Zelf vind ik de camping vakantie erg afhankelijk van waar, op het moment ik mijn tentje kan opzetten , en dan een geweldig uitzicht heb op het moment ik mijn eten kook op mijn camping gas vlammetje, de tent in de morgen openmaak, dan gen ik helemaal voor de camping.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:47 schreef polariteit het volgende:
Leuk topic, al valt vooral de grote aversie tegen kamperen op. Vraag me af of de kamperen-haters vooral de massa campings aan de spaanse costa's in gedachten hebben... want hoe een luxe hotel je ook hebt, je komt dan nooit op zulke plekken zonder eerst te moeten rijden. Heb je een tentje bij je, dan is het je voortuin
Dat kan ik me heel goed voorstellen; ik zit ook liever niet met mijn tentje tussen de kotsende tieners. Maar goed in een hotel hoef ik dat ook niet lolquote:Op zondag 28 juni 2015 12:07 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Zelf vind ik de camping vakantie erg afhankelijk van waar, op het moment ik mijn tentje kan opzetten , en dan een geweldig uitzicht heb op het moment ik mijn eten kook op mijn camping gas vlammetje, de tent in de morgen openmaak, dan gen ik helemaal voor de camping.
Maar het moment ik ergens heen ga waar je toch alleen maar tegen bomen op kijkt, de kans op regen ook nog eens redelijk is, of je zit net tussen de vakantiegangers die denken dat ze op een festival zitten, dan pas ik graag.
oh nee niet alleen Tieners, ik heb het ook een keer gehad op een Camping in Zambia, Mama-Rulas, ik vergeet het niet. Vijf overland trucks (de reisgroepen variant) ik zweer, de Pinkpop camping was rustiger.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:46 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen; ik zit ook liever niet met mijn tentje tussen de kotsende tieners. Maar goed in een hotel hoef ik dat ook niet lol
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:36 schreef okedoei het volgende:
[..]Mooi uitzicht voor 25$SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En binnen constant irritante mannetjes die je meer geld willen aftroggelen. En je mag niet eens helemaal omhoog. Voor 20$ extra mag je naar de échte top
:')
Ik ben gratis naar de top gegaanquote:Op maandag 29 juni 2015 11:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mooi uitzicht voor 25$
En binnen constant irritante mannetjes die je meer geld willen aftroggelen. En je mag niet eens helemaal omhoog. Voor 20$ extra mag je naar de échte top
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.United States of America _O_
quote:Op maandag 29 juni 2015 11:13 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ik ben gratis naar de top gegaan
Ja dan is het wel okéSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zelf moet lappen is het zonde wmb.
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet. Het is eigenlijk de enige reisgids die ik heb gebruikt tot nu toe, en zo ver ik weet is het ook de meest geschikte voor jongeren. Enige probleem is dat de nieuwste versie soms al outdated is. In Tokyo twee keer bij een restaurant terecht gekomen wat niet meer bestond. Mijn ouders kwamen iig altijd met reisgidsen aan die duidelijk voor ouder publiek zijn bedoeld (dure restaurants, klassieke concertgebouwen, de hele tone of voice).
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?:')
Ja ik was 13quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet. Het is eigenlijk de enige reisgids die ik heb gebruikt tot nu toe, en zo ver ik weet is het ook de meest geschikte voor jongeren. Enige probleem is dat de nieuwste versie soms al outdated is. In Tokyo twee keer bij een restaurant terecht gekomen wat niet meer bestond. Mijn ouders kwamen iig altijd met reisgidsen aan die duidelijk voor ouder publiek zijn bedoeld (dure restaurants, klassieke concertgebouwen, de hele tone of voice).
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?
Niets mis met de Lonely Planet. Ik heb thuis een hele collectie en ze hebben me over het algemeen uitstekend op weg geholpen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?
Niks mis met Lonely Planetquote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niets mis met de Lonely Planet. Ik heb thuis een hele collectie en ze hebben me over het algemeen uitstekend op weg geholpen.
Voor restaurants vraag ik het vaak aan de receptie van een hostel/hotel wat ze kunnen aanraden. Hotels in een volgende stad idem. Of vraag het eens aan een medereiziger.
Overigens ben ik zelf ook een erg grote liefhebber van de Bradt Travel Guides. Die zijn met enorm veel liefde en kennis van zaken geschreven. En dat merk je.
Ik heb overigens ook regelmatig Rough Guides gebruikt en daar kon ik ook behoorlijk goed mee uit de voeten.![]()
Belangrijkste is vooral: een reisgids is een richtlijn en vraag ter plekke tips.
Japan was mijn mooiste reis so farquote:Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ja ik was 13
Verder ben ik best jaloers dat je in Japan bent geweest, lijkt me geweldig om een keer heen te gaan. Maar ik ben nog wat te jong
Ik lees trouwens nooit reisboeken dus ik heb geen idee.
Wel mee eens. Meestal bij hostels maakt het niet zoveel uit waar mensen vandaan komen. Alleen Fransen zijn soms teruggetrokken en Engelsen luidruchtigquote:Op maandag 29 juni 2015 12:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat veel mensen negatieve ervaringen hebben met andere Nederlandse toeristen, maar eigenlijk heb ik dat totaal niet, zeker niet buiten Europa of all-in resorts () zijn de Nederlanders die ik tegenkom eigenlijk behoorlijk sympathiek.
Zie dat ik er hier eentje op de plank heb staan, zal er vanavond eens doorheen bladeren, volgens mij nog niet eerder gedaanquote:Op maandag 29 juni 2015 11:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Overigens ben ik zelf ook een erg grote liefhebber van de Bradt Travel Guides. Die zijn met enorm veel liefde en kennis van zaken geschreven. En dat merk je.
quote:Op maandag 29 juni 2015 16:41 schreef tot_sinas het volgende:
7. Welke taalfout maak je nooit meer als je de lokale taal probeert te spreken?
Stasigeld darauf?
Don't mention the (cold) war.quote:7. Welke taalfout maak je nooit meer als je de lokale taal probeert te spreken?
Stasigeld darauf?
Wellicht dat ze voor ZO Azië wel goed zijn, maar voor mijn bestemmingen heb ik een collectie Rough Guides. Tegenwoordig (lees: sinds er overal altijd internet is) vooral Yelp en wikitravel en in steeds mindere mate de apps van tripadvisor.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet.
Ook bizar dat je dit precies één dag post voor die bloedige aanslag.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zoals het FOK! betaamt zal de topicstarter natuurlijk beginnen:
1. Welk land bezoek je nooit meer?
Daar kunnen we kort over zijn: Tunesië. Van de ene tourist-trap naar de andere, nergens kunnen lopen zonder aan de mouwen getrokken te worden, vrouwen die lastig gevallen werden op het strand, elke tour die je boekt begint en eindigt in een winkel waar je tapijten / shisha’s / weetikveelwat aangesmeerd worden. Nooit meer!
Onderdeel van mijn zieke vaardigheden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ook bizar dat je dit precies één dag post voor die bloedige aanslag.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zei ooit tegen iemand dat ik het te warm vond voor panty’s. Maar ik bedoelde stockings.
Er zijn meer dan genoeg positieve lijstjes te vinden op het internet. Vandaar dat ik deze variant geopend heb.quote:Is er trouwens al een positieve variant van dit topic?
Dit. Met een gids was het best bijzonder om de medina's te zien maar wat een kutvolkquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:
Poeh, lastig om alles in te vullen, maar één ding is voor mij duidelijk: nooit meer naar Marokko. Wat een vies land was dat en wat een extreem onaangename mensen. Die hele trip was puur weggegooid geld. Op een gegeven moment maar spelletjes gekocht in een winkel en zoveel mogelijk op de hotelkamer gebleven.
Ik hoor juist totaal andere verhalen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:
Die hoorde ik dus ook, reden om te gaan. Nou dat viel dus tegen. En vreemd genoeg hoor ik tegenwoordig, als ik iemand vertel over Marokko, het tegenovergestelde. Iedereen heeft wel vrienden of familieleden die dezelfde ervaringen als ik hebben. Waarom konden ze dat niet eerder zeggen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik hoor juist totaal andere verhalen.
Wat UIO zegt. Maar ik ben ook vooral benieuwd tegen wíe je dat zei en hoe die persoon vervolgens keekquote:
Ik ben niet de enige!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:40 schreef Nielsch het volgende:
2. In welke stad zullen ze jou niet meer aantreffen?
Parijs. Ik vind het er saai. Ja, ze hebben er mooie gebouwen maar het heeft geen leuke sfeer. Voor dat geld of in die tijd ga ik liever naar Londen of Berlijn.
Maak je niet ongerust, onder een behoorlijk deel van de vaste schare van TRV-bezoekers staat Parijs zo bekend.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben niet de enige!!
Iedereen verklaart me altijd voor gek als ik dat zeg
Wow...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Blik het volgende:
12. Wat is je naarste reiservaring?
In Panama City zaten we in een vrij bekend hostel in het centrum van de stad. Panama City staat nou niet bepaald bekend als een hele veilige stad, je hebt in ieder geval zo de veilige wijken en minder veilige wijken. Dit hostel lag in een goede wijk, maar tegen een slechte buurt aan. We hadden een kamer helemaal achterin het hostel. Tijdens onze 2de nacht hoorde we geschreeuw buiten, en er werd ook op onze deur geklopt. Ik was wel geïrriteerd maar dacht dat ik maar beter kon liggen en dan zou ik wel weer in slaap vallen, ik had nog wel een beetje last van een jetlag dus ik viel ook snel weer weg.
De volgende ochtend bleek dat een goede zet te zijn geweest. Er was een bedompte stemming in het hostel. Bleek dat het hostel overvallen is geweest door 4 gewapende mannen. Ze hadden iedereen verzameld en vastgebonden met tie-rips en natuurlijk beroofd van de waardevolle spullen. Ze gingen ook alle kamers af en kwamen uiteindelijk bij onze kamer aan, waar wij dus niet open deden. Er waren blijkbaar meer mensen die niet open deden, want ze gingen op zoek naar reservesleutels. Van iedere kamer waarvan ze de sleutels konden vinden hebben ze de deur opengemaakt en ook die mensen beroofd. De andere kamers hebben ze de deur van ingetrapt. UIteindelijk hebben we het geluk gehad de dat we in de laatste kamer sliepen, want dat heeft er blijkbaar voor gezorgd dat ze geen tijd meer hadden voor ons. We hadden dus nergens last van uiteindelijk en uiteindelijk zelfs voordeel omdat we onze 4 nachten niet hoefden te betalen...
Zie ook:
http://www.tripadvisor.co(...)Panama_Province.html
Heftig. Niet het heftigste dat ik ooit gelezen heb in TRV, dat is nog steeds het verhaal van de FOK!-user die in Jordanië met kogelschoten in het ziekenhuis terecht kwam, maar dit is een goede tweede.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Blik het volgende:
En dan nog een extra vraag bedacht, anders is mijn lijst ook zo saai:
12. Wat is je naarste reiservaring?
In Panama City zaten we in een vrij bekend hostel in het centrum van de stad. Panama City staat nou niet bepaald bekend als een hele veilige stad, je hebt in ieder geval zo de veilige wijken en minder veilige wijken. Dit hostel lag in een goede wijk, maar tegen een slechte buurt aan. We hadden een kamer helemaal achterin het hostel. Tijdens onze 2de nacht hoorde we geschreeuw buiten, en er werd ook op onze deur geklopt. Ik was wel geïrriteerd maar dacht dat ik maar beter kon liggen en dan zou ik wel weer in slaap vallen, ik had nog wel een beetje last van een jetlag dus ik viel ook snel weer weg.
De volgende ochtend bleek dat een goede zet te zijn geweest. Er was een bedompte stemming in het hostel. Bleek dat het hostel overvallen is geweest door 4 gewapende mannen. Ze hadden iedereen verzameld en vastgebonden met tie-rips en natuurlijk beroofd van de waardevolle spullen. Ze gingen ook alle kamers af en kwamen uiteindelijk bij onze kamer aan, waar wij dus niet open deden. Er waren blijkbaar meer mensen die niet open deden, want ze gingen op zoek naar reservesleutels. Van iedere kamer waarvan ze de sleutels konden vinden hebben ze de deur opengemaakt en ook die mensen beroofd. De andere kamers hebben ze de deur van ingetrapt. UIteindelijk hebben we het geluk gehad de dat we in de laatste kamer sliepen, want dat heeft er blijkbaar voor gezorgd dat ze geen tijd meer hadden voor ons. We hadden dus nergens last van uiteindelijk en uiteindelijk zelfs voordeel omdat we onze 4 nachten niet hoefden te betalen...
Zie ook:
http://www.tripadvisor.co(...)Panama_Province.html
Grappige is dat ik het helemaal niet als heftig heb ervaren, omdat ik er eigenlijk 0,0 last van heb gehad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heftig. Niet het heftigste dat ik ooit gelezen heb in TRV, dat is nog steeds het verhaal van de FOK!-user die in Jordanië met kogelschoten in het ziekenhuis terecht kwam, maar dit is een goede tweede.
Christus!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heftig. Niet het heftigste dat ik ooit gelezen heb in TRV, dat is nog steeds het verhaal van de FOK!-user die in Jordanië met kogelschoten in het ziekenhuis terecht kwam, maar dit is een goede tweede.
Die dus.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:07 schreef mattie010 het volgende:
ff google gebruikt, ik ga hem nu ook lezen:
TRV / Rampvakantie: Syrie en (een klein beetje) Jordanie
Als je nog eens naar Buenos Aires gaat laat je deze dus zeker ook links liggen?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:40 schreef Nielsch het volgende:
Maar ja, het blijft gewoon een boekwinkel. WTF is daar nou aan?
Als ik naar BA zou gaan zou ik voornamelijk voor rugby gaan, maar dit is ook tof!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je nog eens naar Buenos Aires gaat laat je deze dus zeker ook links liggen?
[ afbeelding ]
Nee, maar als je een rel wil starten in de TRV SC zeg je dat je Parijs wel/niet een fantastische stad vindtquote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Iedereen verklaart me altijd voor gek als ik dat zeg
Heerlijke bussen zijn dat inderdaad, met rijen van drie stoelen in plaats van vier. Heb er met veel plezier urenlang in gereisd door Argentinië en Mexico. Totaal niet te vergelijken met die karige Europese bussen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:45 schreef flipsen het volgende:
6. Welk vervoermiddel krijgen ze jou niet meer in?
In tegenstelling tot de meesten hier heb ik totaal geen problemen met lange afstanden per bus. Maar ik heb dan ook alleen ervaring in Zuid Amerika, met name Argentinië, waar de moderne dubbeldeks bussen geweldig zijn en waar ik met mijn 1.90m lengte totaal geen problemen heb wegens de enorme beenruimte die je hebt. Let wel, ik probeer waar mogelijk wel de meest luxe klasse te boeken, waarbij de stoelen geheel plat achterover gaan als in de Business Class van vliegtuigen.
Herken ik echt totaal niet, erg mooi land en zeer aangenaam rond kunnen reizen (prima te doen ook, geen seconde lastig gevallen of onveilig gevoel gehad). En juist positief verrast over de mensen daar, totaal ander volk dan de meeste NLse Marrokanen. En ook bij lange na niet zo opdringerig als het volk in de toeristische gebieden om de middenlandse zee heen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:03 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Die hoorde ik dus ook, reden om te gaan. Nou dat viel dus tegen. En vreemd genoeg hoor ik tegenwoordig, als ik iemand vertel over Marokko, het tegenovergestelde. Iedereen heeft wel vrienden of familieleden die dezelfde ervaringen als ik hebben. Waarom konden ze dat niet eerder zeggen?
Het volk daar is gewoon door en door verrot. Ze proberen je stuk voor stuk een loer te draaien. Ik sta gelukkig stevig in m'n schoenen, dus grote incidenten heb ik kunnen afwenden en we hebben één keer simpelweg veel geluk gehad toen de trein met bakstenen onder vuur werd genomen en o.a. ons raam werd geraakt.
Maar twee weken lang iedere seconde van iedere dag op scherp staan is enorm afmattend, daar ga je niet voor op vakantie.
Wat een onzin. Je doet alsof ik het ook maar enigzins uitgelokt heb, die steen door de ruit, of die deur van mijn hotelkamer die werd ingetrapt terwijl ik onder de douche stond. Maar los van die handvol grotere incidenten zijn die mensen daar collectief vies en asociaal. In Nederland heb ik naast vervelende Marokkanen ook heel veel leuke en nette Marokkanen ontmoet, maar daar is het drie keer niets. Ik kan er niets anders van maken. Het is niet dat het Marokko is, als ik deze ervaringen in Denemarken of Ierland had gehad zou ik het ook zeggen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:32 schreef Isee het volgende:
Zal er ook wel voor een flink deel aan liggen met de instelling waarmee je er zelf heen gaat. Ben je relaxt dan verloopt een reis vaak ook zo, sta je continu op scherp dan trek je het ongewenste volk aan.
Dat argument zie je toch bijna niet terug hier?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:34 schreef Fogel het volgende:
Ergens niet meer heen willen omdat het er duur is... De gemiddelde Nederlander in een notendop
Post 127 en 128, maar heb niet alle posts gedetailleerd gelezen dus het zou kunnen dat dit de enige twee zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat argument zie je toch bijna niet terug hier?
Ze hebben natuurlijk wel een punt met Oslo.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Post 127 en 128, maar heb niet alle posts gedetailleerd gelezen dus het zou kunnen dat dit de enige twee zijn.
Er zijn wel meer dure steden op deze aardbol, en dat weet je vantevoren natuurlijk ook wel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk wel een punt met Oslo.
Er bestaat natuurlijk wel iets zoals prijs/kwaliteit. Als je voor een weekend Oslo, waarin ook niet zo heel veel te zien is, bijna een 2de hypotheek moet nemen t.o.v. veel andere steden waarin meer te zien, dan is het logisch dat het prijsniveau redelijk meespeelt in de overweging om wel/niet naar een stad te gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dure steden op deze aardbol, en dat weet je vantevoren natuurlijk ook wel.
Een stad is niet mooier/beter of lelijker/slechter afhankelijk van het prijsniveau. Dus als alleen het prijsniveau een reden is om niet terug te keren, dan is dat in mijn ogen vreemd.
De eerste indruk van Oslo is verre van goed te noemen met de heroinespuiters en de hoeren nabij CS, maar er is de laatste tijd flink geveegd (en het probleem is daardoor tijdelijk naar een andere wijk verplaatst). Dát komt al heel wat anders over dan uitsluitend 'duur'.
Sorry, maar ik vind het ook een onwaarschijnlijk verhaal. Ben vaker in Marokko geweest, herken het echt totaal niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je doet alsof ik het ook maar enigzins uitgelokt heb, die steen door de ruit, of die deur van mijn hotelkamer die werd ingetrapt terwijl ik onder de douche stond. Maar los van die handvol grotere incidenten zijn die mensen daar collectief vies en asociaal. In Nederland heb ik naast vervelende Marokkanen ook heel veel leuke en nette Marokkanen ontmoet, maar daar is het drie keer niets. Ik kan er niets anders van maken. Het is niet dat het Marokko is, als ik deze ervaringen in Denemarken of Ierland had gehad zou ik het ook zeggen.
Maar je zal je wel tot resorts beperken en alleen met een gids op stap gaan zeker.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:34 schreef Fogel het volgende:
Ergens niet meer heen willen omdat het er duur is... De gemiddelde Nederlander in een notendop
Nee je kon er niet verder naast zitten. Ik ben zelfstandig het gehele land door gereisd (behalve het noorden, misschien was je daar dat staat slecht bekend). Marrakech, Fez, Meknes, Volubilis, Atlas gebergte, kust, Casablanca (okay die stad is niet boeiend) en gereisd met zo ongeveer elk vervoersmiddel daar. Zelfs midden in de nacht in de medinas van Fes en Marrakech me geen seconde onveilig gevoeld en mijn vriendin ook niet. Iets wat ik in Bijlmer en de Schilderswijk toch echt niet zou doen (ironisch genoeg om de Marokkanen daar).quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je doet alsof ik het ook maar enigzins uitgelokt heb, die steen door de ruit, of die deur van mijn hotelkamer die werd ingetrapt terwijl ik onder de douche stond. Maar los van die handvol grotere incidenten zijn die mensen daar collectief vies en asociaal. In Nederland heb ik naast vervelende Marokkanen ook heel veel leuke en nette Marokkanen ontmoet, maar daar is het drie keer niets. Ik kan er niets anders van maken. Het is niet dat het Marokko is, als ik deze ervaringen in Denemarken of Ierland had gehad zou ik het ook zeggen.
Maar je zal je wel tot resorts beperken en alleen met een gids op stap gaan zeker.
Ligt er nogal aan wat je doet. Hotels in Oslo zijn duur, alcohol ook, maar voor de rest valt het best mee. Ik denk dat je in Tokyo, Londen of New York niet veel minder uitgeeft.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:44 schreef Strell het volgende:
Welke stad is overigens duurder dan Oslo dan? Qua 'toeristenuitgaven'
Ik heb het dan ook puur over toeristenuitgaven die voornamelijk uit showtickets, attracties,restaurants en nachtleven bestaan. Ik woon overigens nu al een tijdje in New York en ja, ik kan me voorstellen dat dat qua levensonderhoud duurder is dan Oslo (geen idee wat je aan huren uitgeeft daar) Maar qua toeristenuitgaven, ech nie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat je doet. Hotels in Oslo zijn duur, alcohol ook, maar voor de rest valt het best mee. Ik denk dat je in Tokyo, Londen of New York niet veel minder uitgeeft.
Echt wel. Een hotel in New York is significant huurder dan 'hetzelfde' hotel in Oslo. En zoals ik al zei: verder ligt het er maar helemaal aan wat je doet. Aan de posten die jij noemt geef ik als toerist nauwelijks iets uit.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:01 schreef Strell het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook puur over toeristenuitgaven die voornamelijk uit showtickets, attracties,restaurants en nachtleven bestaan. Ik woon overigens nu al een tijdje in New York en ja, ik kan me voorstellen dat dat qua levensonderhoud duurder is dan Oslo (geen idee wat je aan huren uitgeeft daar) Maar qua toeristenuitgaven, ech nie.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:55 schreef okedoei het volgende:
Al die 'fantastische' gebouwen in Rome. Na een half uurtje had ik het al wel gezien.
Het levensonderhoud in Oslo is echt heel duur. Boodschappen, biertjes in de kroeg, eten in een restaurant, kleding en noem maar op kost daar echt belachelijk veel. De huren zullen in New York wel weer een stuk hoger liggen, maar daar komt bij dat je in Noorwegen belachelijk veel belasting moet betalen. Geen idee wat onder de streep goedkoper is voor een local.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:01 schreef Strell het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook puur over toeristenuitgaven die voornamelijk uit showtickets, attracties,restaurants en nachtleven bestaan. Ik woon overigens nu al een tijdje in New York en ja, ik kan me voorstellen dat dat qua levensonderhoud duurder is dan Oslo (geen idee wat je aan huren uitgeeft daar) Maar qua toeristenuitgaven, ech nie.
Als toerist ga je toch ook veel uit (eten)? Laat dat nou echt schreeuwend duur zijn in Oslo, veel duurder dan in New York. Openbaar vervoer is daar trouwens ook heel duur, stukken duurder dan in de VS.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Echt wel. Een hotel in New York is significant huurder dan 'hetzelfde' hotel in Oslo. En zoals ik al zei: verder ligt het er maar helemaal aan wat je doet. Aan de posten die jij noemt geef ik als toerist nauwelijks iets uit.
Neh, dat is het niet... maar 10 euro voor een biertje in de kroeg vind ik toch behoorlijk veel... als er dan andere Scandinavische steden zijn die qua natuurschoon net zo'n bevredigende ervaring geven maar veel goedkoper, dan is de keus ook wel snel gemaakt denk ik.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:34 schreef Fogel het volgende:
Hier in Yorkshire zeggen we vaak 'hey ho', maar dan in de context van 'maar ach, hè?' ofzo.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:50 schreef Strell het volgende:
… Hey Ho in een Engelstalig land, zeg t sowieso eigenlijk nooit. Maar een beetje ongemakkelijk was het wel op een eerste date.
Mwah, mijn goede hotel in New York was goedkoper dan mijn goede hotel in Oslo. Kon in New York ook veel goedkoper drinken en uit eten.quote:Op donderdag 9 juli 2015 01:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Echt wel. Een hotel in New York is significant huurder dan 'hetzelfde' hotel in Oslo.
en dan is het 'off to work we go'?quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier in Yorkshire zeggen we vaak 'hey ho', maar dan in de context van 'maar ach, hè?' ofzo.
Dus "It was raining all day, but, hey ho... what can you do?"
Ok. Veel plezier.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:47 schreef Funk__Doc het volgende:
Wat zijn er opvallend veel mensen negatief over Parijs zeg. Ik wil er juist heel graag weer een keer terug.
http://www.numbeo.com/cos(...)ork%2C+NY&city2=Osloquote:Op donderdag 9 juli 2015 15:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het levensonderhoud in Oslo is echt heel duur. Boodschappen, biertjes in de kroeg, eten in een restaurant, kleding en noem maar op kost daar echt belachelijk veel. De huren zullen in New York wel weer een stuk hoger liggen, maar daar komt bij dat je in Noorwegen belachelijk veel belasting moet betalen. Geen idee wat onder de streep goedkoper is voor een local.
10 euro voor een halve liter is "extreem duur", maar 4 euro voor een vaasje (die maar een kwart liter is) in Amsterdam is "normaal". Tja.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Neh, dat is het niet... maar 10 euro voor een biertje in de kroeg vind ik toch behoorlijk veel... als er dan andere Scandinavische steden zijn die qua natuurschoon net zo'n bevredigende ervaring geven maar veel goedkoper, dan is de keus ook wel snel gemaakt denk ik.
Ik reis volgende maand met veel plezier naar Parijs. In Luik ben ik ook regelmatig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:47 schreef Funk__Doc het volgende:
Wat zijn er opvallend veel mensen negatief over Parijs zeg. Ik wil er juist heel graag weer een keer terug.
En ik vond mijn twee dagen Luik vorig jaar ook heel aangenaam.
Eens, hoewel het voor iemand die een Noors salaris heeft natuurlijk iets makkelijker praten isquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:09 schreef Fogel het volgende:
Voor mij is dat echt een anti-ding voor vakantie: je druk maken over geld.
Mwoah... het is voor mij geen reden om Noorwegen niet meer te bezoeken want we vonden de reis elke cent meer dan waard, maar het was best een aanslag op onze spaarrekening. (Toegegeven, die is niet heel dik gevuld, omdat we tot voor kort alles op1 salaris moesten doenquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
10 euro voor een halve liter is "extreem duur", maar 4 euro voor een vaasje (die maar een kwart liter is) in Amsterdam is "normaal". Tja.
Er zijn inderdaad genoeg steden die meer te bieden hebben dan Oslo, ik kom bijvoorbeeld zelf liever in Stockholm dan in Oslo en dat zou ook zo zijn als Stockholm duurder was geweest.
Qua hotels in Oslo zijn juist de goede hotels relatief goedkoop in de zomer omdat het voor zakenreizigers laagseizoen is en ze toch graag het hotel gevuld zien.
Maar zoals in iedere stad kan je het net zo duur maken als je zelf wil (al zijn de mogelijkheden voor een extreem dure vakantie beter in andere steden). Het goedkoop maken is wel iets lastiger, maar niet onmogelijk. Maargoed, als je op vakantie bent en dan ieder dubbeltje om moet draaien dan kan je misschien maar beter thuis blijven.
Of naar plaatsen gaan waar je dubbeltje meer waard is? Ik snap je beredenatie wel maar kan me wel indenken dat het voor sommige mensen wel een punt kan zijn als een land of stad heel duur is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
10 euro voor een halve liter is "extreem duur", maar 4 euro voor een vaasje (die maar een kwart liter is) in Amsterdam is "normaal". Tja.
Er zijn inderdaad genoeg steden die meer te bieden hebben dan Oslo, ik kom bijvoorbeeld zelf liever in Stockholm dan in Oslo en dat zou ook zo zijn als Stockholm duurder was geweest.
Qua hotels in Oslo zijn juist de goede hotels relatief goedkoop in de zomer omdat het voor zakenreizigers laagseizoen is en ze toch graag het hotel gevuld zien.
Maar zoals in iedere stad kan je het net zo duur maken als je zelf wil (al zijn de mogelijkheden voor een extreem dure vakantie beter in andere steden). Het goedkoop maken is wel iets lastiger, maar niet onmogelijk. Maargoed, als je op vakantie bent en dan ieder dubbeltje om moet draaien dan kan je misschien maar beter thuis blijven.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 23:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mwoah... het is voor mij geen reden om Noorwegen niet meer te bezoeken want we vonden de reis elke cent meer dan waard, maar het was best een aanslag op onze spaarrekening. (Toegegeven, die is niet heel dik gevuld, omdat we tot voor kort alles op1 salaris moesten doen) .
Dus we hebben af en toe wel dingen gelaten omdat het echt best prijzig was (80 euro p.p. voor een middagje kanoeen vonden we wat te gortig worden..) en we keuzes moesten maken. Vinden we verder heel niet erg, er is genoeg te zien en te doen, maar nouja, wel iets om af en toe rekening mee te houden.
(Andere dingen vielen trouwens enorm mee. Ik geloof dat we nog geen 40 euro aan tolwegen hoefden te betalen terwijl we wel 3 weken flink hebben rondgereden.)
Het ging mij vooral om de reden om ergens niet terug te gaan te begronden met uitsluitend "duur". Dat gaat nergens over, er zijn meer dan genoeg andere negatieve punten op te noemen over Osloquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of naar plaatsen gaan waar je dubbeltje meer waard is? Ik snap je beredenatie wel maar kan me wel indenken dat het voor sommige mensen wel een punt kan zijn als een land of stad heel duur is.
Je zegt zelf al dat het op sommige plaatsen lastiger is om het goedkoop te houden dan op andere, voor mij zijn goedkopere bestemmingen een plus, juist omdat ik me ook niet de hele tijd druk wil maken over geld.
Verder, heerlijk lurktopic, ik ben al een tijdje aan het denken over mijn lijstje maar lukt nog niet zo goed.
Maar je snapt het wel want:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
Het ging mij vooral om de reden om ergens niet terug te gaan te begronden met uitsluitend "duur". Dat gaat nergens over, er zijn meer dan genoeg andere negatieve punten op te noemen over Oslo
Je weet vantevoren dat bepaalde steden/landen duurder zijn dan anderen en daar bereid je je op voor. Maar als je er dan toch voor kiest om naar een dure plek te gaan en dat als enig punt te noemen als negatief, dan vind ik dat gewoon raar.
Kiezen om bepaalde dingen niet te doen omdat ze domweg niet in verhouding staan tot wat je krijgt voor je geld is normaal, ook als je een ruim budget hebt. En kiezen voor een goedkopere bestemming om niet teveel na te moeten denken over geld is ook een prima optie
quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maargoed, als je op vakantie bent en dan ieder dubbeltje om moet draaien dan kan je misschien maar beter thuis blijven.
Dan ga je er om te beginnen gewoon niet heen of je spaart genoeg om je er niet zo druk over te makenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar je snapt het wel want:
[..]Dat is dus voor sommige mensen zo, niet meer daar naartoe.
Maar het wordt wel heel erg offtopic zo.
Dat dusquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
Maar het wordt wel heel erg offtopic zo.
Juist en vanwege dat laatste kun je op een wat mindere beurs beter ergens naartoe gaan waar je meer krijgt voor je geld dan thuis blijven. Kom zeg, doe niet zo verheven man.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik had een filmopdracht daar en heb er twee kennissen zitten, dat maakte Parijs wel aardig. Maar buiten dat vond ik dat 't naast de bezienswaardigheden niet veel had qua sfeer.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:47 schreef Funk__Doc het volgende:
En ik vond mijn twee dagen Luik vorig jaar ook heel aangenaam.
Ik wacht nog steeds...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:18 schreef Grutsk het volgende:
Goed topic, ik zal dit weekend ook een bijdrage leveren!
Hier ben ik! Helaas heb ik niet heel veel reiservaringen, maar ik zal een poging wagenquote:
Nou ik vond de mensen in Parijs allemaal redelijk vriendelijk. Echt 0 problemen gehad. En iedereen sprak Engels. Ik hoor sowieso veel Nederlanders altijd klagen over de arrogante Fransen, maar ik heb dat nog nooit zo ervaren. Ik heb ook het idee dat Nederlanders in eigen land minstens zo arrogant zijn. Sowieso zijn wij (en dan vooral hier in Amsterdam) heel onvriendelijk.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik had een filmopdracht daar en heb er twee kennissen zitten, dat maakte Parijs wel aardig. Maar buiten dat vond ik dat 't naast de bezienswaardigheden niet veel had qua sfeer.
Teveel mensen die hun neus ophalen als je weinig frans spreekt of in 't engels begint. Teveel geouwehoer ook qua luide en gigantische protesten van minderheden over problemen in het buitenland.
Ik zou het Parijs van de schilderswijk en de authentieke winkels nog wel hebben willen zien, maar het enige wat Parijs nu maakt zijn de films met Amelie als laatste. Dezelfde locaties bestaan, dezelfde sfeer heeft het absoluut niet.
Ligt dan meer aan de serveerster, want heel bijzonder is dit echt niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:50 schreef PrawoSprawiedliwosc het volgende:
"Coke" bestellen als je cola wilt. Die Bulgaarse serveerster barstte in lachen uit![]()
Ja, maar in een niet-Engelstalig land kan ik me dan best voorstellen dat de eerste associatie bij dat woord wit poeder is. Ik had er geen erg in.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt dan meer aan de serveerster, want heel bijzonder is dit echt niet.
Specifiek om coca cola vragen ipv cola met coke is vrij amerikaans ivm de commercials en de cola oorlog die buiten Amerika niet zo hevig is.quote:
Ik geef liever de voorkeur aan iemand die niet geinteresseerd is dan iemand die het speelt en meer wil etaleren hoe interessant hij / zij zelf is. Dat heb ik toch wel met een paar Amerikanen meegemaakt.. Tijdens m'n laatste vlucht naar Bogota zat er een Amerikaanse achter me in gesprek met een Nederlandse. Op het verhaal wat de Nederlandse vertelde (kon haar nauwelijks verstaan) was het na iedere zin een luid 'oookay'.. oookay!" 'ah ooooookkaaay'. Volgens mij zat ze ondertussen een boek te lezen ofzo, wachtend op haar beurt tot ze weer een uur kon vertellen.quote:[quote]Op woensdag 15 juli 2015 16:09 schreef MaJo het volgende:
4. Welk ander toeristenvolk kom je liever niet meer tegen?
Luidruchtige toeristen, maakt niet uit uit welk land. Wat me wel opviel tijdens onze reis in de VS dat je veel sneller (leuke) gesprekken aanknoopt met Amerikanen dan met Europeanen, die zijn vaak toch minder sociaal.
Huh? Dat is zo'n beetje het enige dat nog echt is in Macau.quote:Op maandag 13 juli 2015 15:52 schreef Goverman het volgende:
En dan nu een poging tot een lijstje van Goverman!
De Ruínas de São Paulo in Macau. Macau zelf is heel prima, aanrader. Maar deze façade is wel heel erg nep.
Al iets kunnen bedenken?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:02 schreef liesje1979 het volgende:
Verder, heerlijk lurktopic, ik ben al een tijdje aan het denken over mijn lijstje maar lukt nog niet zo goed.
Nou, ik vond van niet... Het is letterlijk en façade: aan de achterkant overeind gehouden met dikke stalen balken en aan de voorzijde alleen maar Aziaten en Europeanen met selfiesticks. Ik vond de andere oude koloniale gebouwen veel leuker en interessanter.quote:Op donderdag 16 juli 2015 06:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Huh? Dat is zo'n beetje het enige dat nog echt is in Macau.
Ik heb een half jaar op Taipa gewoond. Toen waren Taipa en Coloane nog twee eilanden. Als je weet waar je moet zijn, kun je fantastisch eten in Macau.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:47 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nou, ik vond van niet... Het is letterlijk en façade: aan de achterkant overeind gehouden met dikke stalen balken en aan de voorzijde alleen maar Aziaten en Europeanen met selfiesticks. Ik vond de andere oude koloniale gebouwen veel leuker en interessanter.
Helemaal hilarisch was trouwens Taipa (dat andere eiland van Macau). Alleen maart casino's en een "old town", die "under construction" was... Afijn, het eten was er wel okay en het lokale bier was ook niet vies.
In ieder geval: een dagje Macau was ruimschoots voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |