Ik zal ook eens een poging wagen. Zal vast wel iets vergeten, en het wordt ook zeker niet zo'n lap als TS, maar leuk idee wel!
1. Welk land bezoek je nooit meer?
Echt nooit mee bezoeken heb ik bij geen enkel land gehad. Als ik dan iets moet kiezen zeg ik toch Frankrijk. Heb niks met het hele Frankrijk en Parijs heb ik nu wel gezien.
2. In welke stad zullen ze jou niet meer aantreffen?
Luik. Dichtbij huis, maar wat een vreselijk smerige kutstad. Niks te doen, die "markt" waar moedertjelief zo lyrisch over was, was een nachtmerrie.
Verder zou ik, gematigder, LA zeggen. Het was leuk om een uurtje over Hollywood Blvrd. gelopen te hebben maar dat was het dan ook. Als toerist is hier echt heel weinig te doen, zeker in verhouding tot andere steden/parken etc. Als je daar niet voor werk oid hoeft te zijn is het niet veel. Een vriend van me was er 3 dagen, maar na 1 dag hadden ze alles gedaan en zijn ze maar naar het strand en naar iets ver buiten LA geweest (weet even niet meer wat); was dus ook een enorme anticlimax
3. Door welk reisboek kom je niet heen?
Die lees ik niet. Dat doen reisgenoten wel

Als ik eits nodig heb zoek ik dat wel even op internet op.
4. Welk ander toeristenvolk kom je liever niet meer tegen?
Echt vervelde dingen heb ik niet meegemaakt. Waar ik me wel heel erg aan stoor zijn die hypocriete Fransen. Dat ze in Nederland beledigd worden als ik geen Frans tegen ze praat. Bahbah.
5. Op welk strand dacht je: Moet ik hier echt gaan liggen?
Geen idee waar het precies was, maar we waren bij een meer in Zuid Duitsland waar dus heel veel steekvliegen (en die bijten dus eigenlijk, misleidende naam

) bleken te zijn

6. Welk vervoermiddel krijgen ze jou niet meer in?
De budgetairlines. Jezus. Transavia; eens maar nooit meer. Ik werk/spaar wel ietsjes meer zodat ik een fatsoenlijke vlucht kan boeken en niet zwaar geirriteerd/moe etc aankom.
7. Welke taalfout maak je nooit meer als je de lokale taal probeert te spreken?
Ooit eens Club Soda besteld; ik kende het niet en wilde het eens proberen. Leuke verpakking. Bleek het gewoon spa rood te zijn
8. Welke accommodatie mogen ze van jou in de fik steken?
De Nederland-in-het-buitenland zaken. Leuk als je, als klein kind, kinderen tegenkomt die dezelfde taal spreken, echt. Maar een NL campin of zoiets, die heb je in Nederland ook. Daar wil ik niet voor naar het buitenland.
9. Welke ontmoeting op reis wil je zo snel mogelijk vergeten?
Niks specifieks, maar al die opdringerige, en dan bedoel ik écht opdringerige, verkopers. Echt vreselijk...
10. Welke ‘top’-attractie mag van jou naar de schroothoop?
De Mona Lisa. Behoeft geen uitleg lijkt me. Schroothoop niet uiteraard, maar enfin, het is duidelijk.
11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
Geen slechte ervaringen met reisgenoten. Alhoewel ik nu niet meer met mijn opa op vakantie zou gaan, mede door de leeftijd.