Een vriend van mij ging eens op stedentripje samen met z'n vriendin. Dat is ook zo'n type. Ik kreeg het reisschema onder ogen, zag er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
één compulsief planmatige collega maakte het op een buitenlandse trip zo bont dat ik daar nooit meer mee weg wil. Die had een reisprogramma opgesteld dat tot op de minuut gevolgd moest worden.
Die van mij doorgaans ook, maar soms zit het tegen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:14 schreef Hallojo het volgende:
Moeilijk!Mijn reiservaringen zijn doorgaans goed.
Vreselijk! Mijn vriendin heeft ook een lichte neiging tot compulsief plannen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Een vriend van mij ging eens op stedentripje samen met z'n vriendin. Dat is ook zo'n type. Ik kreeg het reisschema onder ogen, zag er ongeveer zo uit:
0900-0930 ontbijten
0947 Tram 2 naar XXX
1000 - 1130 bezoek museum A
1145-1215 lunchen
etc
quote:Ik ga nadenken over mijn eigen top 11
Ik ben benieuwd.quote:
Het is natuurlijk geen must om alles in te vullen. En uiteraard mag je ook zelf vragen bedenken. Ik had er nog een paar (zoals Welk continent laat je voortaan links liggen?), maar daar had ik ook geen antwoord op.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef FritzWepper het volgende:
Poeh, lastig om alles in te vullen, maar één ding is voor mij duidelijk: nooit meer naar Marokko. Wat een vies land was dat en wat een extreem onaangename mensen. Die hele trip was puur weggegooid geld. Op een gegeven moment maar spelletjes gekocht in een winkel en zoveel mogelijk op de hotelkamer gebleven.
Volgens mij heb jij nog wel pareltjes op dit gebied.quote:
Jouw dobbeloptie voor het reuzenrad hadden we weggedobbeld, maar costadibalkoni zette hem zelf terug als te doen-optie in Wenen. En toen landde de dobbelsteen er wel op.quote:En nog sorry voor dat reuzenrad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
Een goede vriend. Alles moest schoon zijn van meneer de goede vriend. Elke dag zijn auto wassen of zijn hotelkamer schoonmaken, omdat of wij in zijn auto zaten. Of andere mensen in zijn hotel waren geweest.
Nee nooit meer.Groot fan van User Wotte
Tijdje geleden weer hoop ik?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
...en zijn valuta alleen als travellers cheques bij zich had.
12 jaar geleden. Nu zou de variant zijn alleen plastic bij je hebben. Niet handig als je een douanier ertoe moet bewegen een fout te corrigeren.quote:
Wel lezen, maar niet boeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Opvallend dat er zo weinig gelezen wordt.
Tip: zie je geen mensen of andere objecten op foto's van een attractie dan kun je er van uit gaan dat het een klein ding is, als het echt iets groots is dan stoppen ze altijd wel mensen of andere dingen erbij op de foto's zodat je de schaal kan zienquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:08 schreef Karina het volgende:
10. Welke attractie mag van jou naar de schroothoop?
Natural Bridge op Aruba. Is nu ingestort maar toen het nog bestond was het ook al niks. Op foto's leek het vrij groot maar daar aangekomen was het een zielig klein rotsbruggetje![]()
Wacht maar tot onze meet in Barilochequote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:25 schreef SeLang het volgende:
9. Welke ontmoeting op reis wil je zo snel mogelijk vergeten?
Echt nare ervaringen heb ik niet.
Oh, herkenbaar! Tijdens een kookcursus zat ik in een groep met alleen maar 8 andere Fransen. Ik heb die dag met niemand kunnen praten omdat niemand de moeite deed om een beetje Engels te praten met me. Ze willen wel interactie maar alleen met andere Fransen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:26 schreef Metalfreak het volgende:
4. Welk ander toeristenvolk kom je liever niet meer tegen?
Fransen, met afstand. Waar je ze ook ter wereld tegenkomt, altijd een grote bek, enorm chauvinistisch en willen nooit interactie met andere mensen. (ga dan niet naar een hostel denk ik dan) Willen geen Engels spreken, zijn altijd overal over aan het klagen en denken het altijd beter te weten dan de lokale bevolking.
Bedoel je het Mauermuseum? Dat vond ik één van de mooiste musea die ik ooit heb bezocht. Maar ja, ik interesseer me dan ook erg in de geschiedenis rondom het IJzeren Gordijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:54 schreef _Loki het volgende:
10. Welke ‘top’-attractie mag van jou naar de schroothoop?
Checkpoint Charly museum. Wtf was dat. Alles moest je lezen, hele plakkaten met lappen tekst en amper interessante voorbeelden.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef miro86 het volgende:
11. Welke reisgenoot laat je de volgende keer thuis?
Ik reisde meestal alleen, maar ik probeer nu eraan te wennen om met mijn vriendin op vakantie te gaan. Het is wel wennen en ik heb mijn budget aanzienlijk moeten bijstellen (omhoog).
Het is bij ons een doorgaande discussie, maar omdat ik veel meer vakantiedagen heb kan ik de twee reisstijlen combineren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:03 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]Herkenbaar
(ondanks dat haar budget flink naar beneden bijgesteld moest worden).
Yup, dat was 'm. Ik vond het idee erg tof maar een hele teleurstelling toen ik eenmaal binnen was. Vieze, oude poppen en meer plakkaten met tekst dan echt dingen om naar te kijken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bedoel je het Mauermuseum? Dat vond ik één van de mooiste musea die ik ooit heb bezocht. Maar ja, ik interesseer me dan ook erg in de geschiedenis rondom het IJzeren Gordijn.
Ik heb geen idee hoe je dat hebt gehad, ik ben er een stuk of 12 keer geweest en heb dat nog nooit meegemaakt. Je kunt lokkers vermijden door gewoon door te lopen en en niet te reageren. Maar soms hebben restaurants wel leuke deals, ik zag de prijzen van een restaurant en zei dat het in mijn eigen stad de helft koste, kreeg ik 't ook voor de helft (toeristenprijs vs lokale prijs).quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zoals het FOK! betaamt zal de topicstarter natuurlijk beginnen:
2. In welke stad zullen ze jou niet meer aantreffen?
Door velen bestempeld als geweldige bestemming, maar mij zul je er niet meer zien: Istanbul. Oplichters, mouwtrekkers, barren die hoerententen blijken te zijn waar je niet uitkomt zonder extreem dure drankjes te hebben gekocht, bier dat alcoholvrij is zonder dat ze het even zeggen, ga zo maar door.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
10. Welke ‘top’-attractie mag van jou naar de schroothoop?
Empire State Building. Duur en onboeiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.United States of America _O_
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:36 schreef okedoei het volgende:
[..]Het Empire state gebouw schijnt nog een in-uitstap plateau voor Zeppelins te hebben ergens bij de top. Stamt nog uit tijden vóór de beruchte ramp toen men dacht dat Zeppelins de toekomst waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had men je kunnen vertellen. Er is een bijbelse historie, een plausibele historie en nog zoiets als nieuwe 'attractieparken' oftewel moderne dorpjes en steden waarbij men gewoon gezegd heeft 'dit is het' omdat geloof en toerisme daar voor historie gaat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:18 schreef k_man het volgende:
1. Welk land bezoek je nooit meer
Israël viel me tegen, dat had ik verkeerd ingeschat. Je kunt daar steden bezoeken die al in de Bijbel genoemd worden en die dus al vele honderden jaren bestaan. Het leek me heel bijzonder om rond te lopen in Bethlehem, Jericho, Nazareth, etc. Maar op veel van die plekken is nauwelijks iets te vinden dat bijdraagt aan die sfeer, er staat dan wel vaak een monsterlijk lelijke betonnen kerk. Jerusalem is overigens wel een fantastische stad.
En wat is er over van 2000 jaar oude kleine dorpjes, vaak helemaal niets.quote:According to archaeologist Aviram Oshri with the Israel Antiquities Authority, Jesus was born in a distant hillside village in northern Israel, in Bethlehem of the Galilee. The village is only 7 kilometers from Jesus's childhood home, Nazareth.
Hindsight is a wonderful thing.Ik zei al dat ik het verkeerd had ingeschat.quote:
Als dat het enige is zou ik de musea laten zitten en de Dode Zee vanuit Jordanië doen - daar vond ik het leuker.quote:Ik zou Israel nog wel willen bezoeken vanwege de dode zee en de musea maar verder trekt het me niet.
Al eens in Lima een taxi genomen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:24 schreef qwerty_x het volgende:
6. Welk vervoermiddel krijgen ze jou niet meer in?
En van taxi’s in Buenos Aires word ik ook niet vrolijk.
In Bogota schijnt 't ook kut te zijn en extra kut voor toeristen. Bij de aankomsthal van de luchthaven stonden dikke rijen buitenlandse toeristen voor de gewone taxi's die geplugd werden. Kenmerkend is dat ze nogal creatief met de ritprijs doen. Buiten dat wordt er veel met valse biljetten van 10.000 tot 50.000 pesos terugbetaald en daar kun je bitterweinig aan doen. Enige oplossing is veel kleingeld mee en de ritprijs schatten.quote:
Hahaha, hardop gelachen. Zie het al helemaal voor me.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 02:18 schreef k_man het volgende:
Voorbeeld van het kinderlijke: wij zouden een plek bezoeken met kwetsbare schilderingen. Je mocht daar zodoende maar een korte tijd verblijven, omdat onze adem schadelijk kan zijn. Dus iedereen kijkt rond en maakt z'n fotootjes, behalve hij. Hij wachtte op het perfecte moment: precies het plaatje dat hij wilde en dan zonder andere mensen erop. Afijn, na tien minuten wordt ons verteld dat de tijd erop zit en dat we weg moeten. Hij ontploft: "wel GVD, iederéén heeft hier foto's kunnen maken en nu kan ik eindelijk en nu moeten we er uit!" Vervolgens stormde ie - echt waar! - letterlijk stampvoetend als een klein kind naar buiten, om daar te gaan staan pruilen. En dat was dan een vijftiger...
okee dan ;quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Leuke bijdragen weer. De verklaringen mis ik wel af en toe. Die vind ik toch wel het meest interessant. Maar zeer blij met jullie posts!
Ja, maar deze zin komt voor in mijn Argentinië verslag en niet in mijn Peru verslag:quote:
quote:Reality abruptly kicked in when my ride almost crashed into another car on the way to the hotel. My introduction to the Buenos Aires road wars!!
Toch rijd ik zonder problemen door Buenos Aires, in Lima begin ik daar niet aan. En taxi chauffeur is een vrij beroep daar, iedereen kan een bordje op zijn "auto" zetten. Je ziet dus echt de meest oude barrels vol deuken. Over het verplicht onderhandelen over de prijs zullen we het ook maar niet hebbenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja, maar deze zin komt voor in mijn Argentinië verslag en niet in mijn Peru verslag:
[..]
Nee, 's ochtends op je nuchtere maag in de alcoholdampen staan bij het tanken, dat is lekkerquote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:43 schreef qwerty_x het volgende:
En dan die geur: dat rare "tanken in de motor" dat jullie erop na houden ....
Zelf vind ik de camping vakantie erg afhankelijk van waar, op het moment ik mijn tentje kan opzetten , en dan een geweldig uitzicht heb op het moment ik mijn eten kook op mijn camping gas vlammetje, de tent in de morgen openmaak, dan gen ik helemaal voor de camping.quote:Op zondag 28 juni 2015 10:47 schreef polariteit het volgende:
Leuk topic, al valt vooral de grote aversie tegen kamperen op. Vraag me af of de kamperen-haters vooral de massa campings aan de spaanse costa's in gedachten hebben... want hoe een luxe hotel je ook hebt, je komt dan nooit op zulke plekken zonder eerst te moeten rijden. Heb je een tentje bij je, dan is het je voortuin
Dat kan ik me heel goed voorstellen; ik zit ook liever niet met mijn tentje tussen de kotsende tieners. Maar goed in een hotel hoef ik dat ook niet lolquote:Op zondag 28 juni 2015 12:07 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Zelf vind ik de camping vakantie erg afhankelijk van waar, op het moment ik mijn tentje kan opzetten , en dan een geweldig uitzicht heb op het moment ik mijn eten kook op mijn camping gas vlammetje, de tent in de morgen openmaak, dan gen ik helemaal voor de camping.
Maar het moment ik ergens heen ga waar je toch alleen maar tegen bomen op kijkt, de kans op regen ook nog eens redelijk is, of je zit net tussen de vakantiegangers die denken dat ze op een festival zitten, dan pas ik graag.
oh nee niet alleen Tieners, ik heb het ook een keer gehad op een Camping in Zambia, Mama-Rulas, ik vergeet het niet. Vijf overland trucks (de reisgroepen variant) ik zweer, de Pinkpop camping was rustiger.quote:Op zondag 28 juni 2015 14:46 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen; ik zit ook liever niet met mijn tentje tussen de kotsende tieners. Maar goed in een hotel hoef ik dat ook niet lol
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:36 schreef okedoei het volgende:
[..]Mooi uitzicht voor 25$SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En binnen constant irritante mannetjes die je meer geld willen aftroggelen. En je mag niet eens helemaal omhoog. Voor 20$ extra mag je naar de échte top
:')
Ik ben gratis naar de top gegaanquote:Op maandag 29 juni 2015 11:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mooi uitzicht voor 25$
En binnen constant irritante mannetjes die je meer geld willen aftroggelen. En je mag niet eens helemaal omhoog. Voor 20$ extra mag je naar de échte top
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.United States of America _O_
quote:Op maandag 29 juni 2015 11:13 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ik ben gratis naar de top gegaan
Ja dan is het wel okéSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zelf moet lappen is het zonde wmb.
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet. Het is eigenlijk de enige reisgids die ik heb gebruikt tot nu toe, en zo ver ik weet is het ook de meest geschikte voor jongeren. Enige probleem is dat de nieuwste versie soms al outdated is. In Tokyo twee keer bij een restaurant terecht gekomen wat niet meer bestond. Mijn ouders kwamen iig altijd met reisgidsen aan die duidelijk voor ouder publiek zijn bedoeld (dure restaurants, klassieke concertgebouwen, de hele tone of voice).
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?:')
Ja ik was 13quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet. Het is eigenlijk de enige reisgids die ik heb gebruikt tot nu toe, en zo ver ik weet is het ook de meest geschikte voor jongeren. Enige probleem is dat de nieuwste versie soms al outdated is. In Tokyo twee keer bij een restaurant terecht gekomen wat niet meer bestond. Mijn ouders kwamen iig altijd met reisgidsen aan die duidelijk voor ouder publiek zijn bedoeld (dure restaurants, klassieke concertgebouwen, de hele tone of voice).
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?
Niets mis met de Lonely Planet. Ik heb thuis een hele collectie en ze hebben me over het algemeen uitstekend op weg geholpen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Als Lonely Planet niks is, wat is dan een goed alternatief? Welke zouden jullie aanraden voor jongeren?
Niks mis met Lonely Planetquote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dan is het wel oké
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niets mis met de Lonely Planet. Ik heb thuis een hele collectie en ze hebben me over het algemeen uitstekend op weg geholpen.
Voor restaurants vraag ik het vaak aan de receptie van een hostel/hotel wat ze kunnen aanraden. Hotels in een volgende stad idem. Of vraag het eens aan een medereiziger.
Overigens ben ik zelf ook een erg grote liefhebber van de Bradt Travel Guides. Die zijn met enorm veel liefde en kennis van zaken geschreven. En dat merk je.
Ik heb overigens ook regelmatig Rough Guides gebruikt en daar kon ik ook behoorlijk goed mee uit de voeten.![]()
Belangrijkste is vooral: een reisgids is een richtlijn en vraag ter plekke tips.
Japan was mijn mooiste reis so farquote:Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef okedoei het volgende:
[..]
Ja ik was 13
Verder ben ik best jaloers dat je in Japan bent geweest, lijkt me geweldig om een keer heen te gaan. Maar ik ben nog wat te jong
Ik lees trouwens nooit reisboeken dus ik heb geen idee.
Wel mee eens. Meestal bij hostels maakt het niet zoveel uit waar mensen vandaan komen. Alleen Fransen zijn soms teruggetrokken en Engelsen luidruchtigquote:Op maandag 29 juni 2015 12:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat veel mensen negatieve ervaringen hebben met andere Nederlandse toeristen, maar eigenlijk heb ik dat totaal niet, zeker niet buiten Europa of all-in resorts () zijn de Nederlanders die ik tegenkom eigenlijk behoorlijk sympathiek.
Zie dat ik er hier eentje op de plank heb staan, zal er vanavond eens doorheen bladeren, volgens mij nog niet eerder gedaanquote:Op maandag 29 juni 2015 11:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Overigens ben ik zelf ook een erg grote liefhebber van de Bradt Travel Guides. Die zijn met enorm veel liefde en kennis van zaken geschreven. En dat merk je.
quote:Op maandag 29 juni 2015 16:41 schreef tot_sinas het volgende:
7. Welke taalfout maak je nooit meer als je de lokale taal probeert te spreken?
Stasigeld darauf?
Don't mention the (cold) war.quote:7. Welke taalfout maak je nooit meer als je de lokale taal probeert te spreken?
Stasigeld darauf?
Wellicht dat ze voor ZO Azië wel goed zijn, maar voor mijn bestemmingen heb ik een collectie Rough Guides. Tegenwoordig (lees: sinds er overal altijd internet is) vooral Yelp en wikitravel en in steeds mindere mate de apps van tripadvisor.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Verder zie ik best veel negatieve reacties over de lonely planet.
Ook bizar dat je dit precies één dag post voor die bloedige aanslag.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Zoals het FOK! betaamt zal de topicstarter natuurlijk beginnen:
1. Welk land bezoek je nooit meer?
Daar kunnen we kort over zijn: Tunesië. Van de ene tourist-trap naar de andere, nergens kunnen lopen zonder aan de mouwen getrokken te worden, vrouwen die lastig gevallen werden op het strand, elke tour die je boekt begint en eindigt in een winkel waar je tapijten / shisha’s / weetikveelwat aangesmeerd worden. Nooit meer!
Onderdeel van mijn zieke vaardigheden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ook bizar dat je dit precies één dag post voor die bloedige aanslag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |