Wijs je ook even naar jezelf, meneer Labbekak?quote:VNO-NCW beloofde in het Sociaal Akkoord, dat in het voorjaar van 2013 werd gesloten met het kabinet en de FNV, te zorgen voor honderdduizend banen voor mensen met een arbeidsbeperking. Daar komt voorlopig niets van terecht, zegt De Boer. 'Resultaten kan ik nog niet laten zien. In alle eerlijkheid: ik heb momenteel niks te bieden.'
Iedere ondernemer zou moeten weten wat er gebeurt als je je klanten(voor VNO/NCW: is dat zo ongeveer iedereen) schoffeert.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:34 schreef BaardaapAd het volgende:
......Maar ja, deze modieus bebrilde drol heeft natuurlijk een platform voor zijn uitlatingen en vertegenwoordigt klaarblijkelijk de Nederlandse werkgevers correct; hij getuigt - namens hen - van grote minachting voor gewone mensen.
Niets gebeurt er.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:41 schreef Ouwesok het volgende:
Iedere ondernemer zou moeten weten wat er gebeurt als je je klanten(voor VNO/NCW: is dat zo ongeveer iedereen) schoffeert.
Uit zijn CV op de website van VNO-NCW. Leuk omdat je ongetwijfeld weet dat er bij KPMG momenteel een leegloop van 'partners' is, 'de markt' reageerde tenslotte wat negatief op de schandalen rond KPMG.quote:In een verder verleden was Hans de Boer oprichter en directeur-grootaandeelhouder van het Bureau Economische Argumentatie, dat hij verkocht aan KPMG
Dit is haast nog dommer dan die uitspraken van De Boer.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:59 schreef BaardaapAd het volgende:
Leuk terzijde;
[..]
Uit zijn CV op de website van VNO-NCW. Leuk omdat je ongetwijfeld weet dat er bij KPMG momenteel een leegloop van 'partners' is, 'de markt' reageerde tenslotte wat negatief op de schandalen rond KPMG.
http://www.vno-ncw.nl/per(...)lt.aspx#.VYpwpdDCR0s
Bureau Economische Argumentatie ...... we kunnen 'werklozen zijn labbekakken' perfect onder 'economische argumentatie' scharen en dat geeft wellicht een indicatie van wat voor topbedrijf zijn bureau was.
Je bedoelt dat ik beter mijn best moet doen? Okee!quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:24 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Dit is haast nog dommer dan die uitspraken van De Boer.
Dit heeft een beetje een andere insteek. Wat zit hier achter vraagt TS zich af. Ikzelf denk niet al te veel an sich. Hij hoeft met dit verhaal sws niet aan te komen bij sociale partners. Blijkt dat ongeveer iedereen in Nederland over hem struikelt nl.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Is al een topic over: NWS / 'Honderdduizenden Nederlanders met een uitkering zijn 'labbekakken' '
Neequote:Op woensdag 24 juni 2015 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
De goede man heeft natuurlijk gewoon groot gelijk.
Natuurlijk wel. Wat verwacht jij dan van werkloze labbekakken?quote:
Tja, wie het resultaat van het simpele rekensommetje van het aantal vacatures minus het aantal werklozen niet kan interpreteren heeft er gewoon niet zoveel van begrepen. Of zit gewoon willens en wetens stront te praten om zijn dubeuze ideeen te promoten, dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Wat verwacht jij dan van werkloze labbekakken?
Wel een lul, maar niet liberaal.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:18 schreef Old_Pal het volgende:
Vreselijke man die de Boer. Echt zo'n liberale lul die armen en hulpbehoevenden met satanisch genoegen de goot in stampt.
Deze uitspraak van Boer is te bizar voor woorden hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar een tekort aan vacatures om de voltallige werkloze bevolking aan het werk te krijgen kan voor geen enkel individu een excuus zijn om niet te werken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, wie het resultaat van het simpele rekensommetje van het aantal vacatures minus het aantal werklozen niet kan interpreteren heeft er gewoon niet zoveel van begrepen. Of zit gewoon willens en wetens stront te praten om zijn dubeuze ideeen te promoten, dat kan natuurlijk ook.
Maargoed, misschien is Hans de Boer wel een geode aanwinst voor de Libertarische partij.
Als je dat zou veranderen in "om niet op zoek te gaan naar werk" dan ben ik het eens.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze uitspraak van Boer is te bizar voor woorden hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar een tekort aan vacatures om de voltallige werkloze bevolking aan het werk te krijgen kan voor geen enkel individu een excuus zijn om niet te werken.
Maar het klopt niet. één werknemer heeft namelijk maar één vacature nodig, hij/zij moet alleen wel zorgen dat je de meest geschikte kandidaat bent voor die functie. Het is voor het individu absoluut niet interessant of er 5.000, 50.000 of 500.000 vacatures zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je dat zou veranderen in "om niet op zoek te gaan naar werk" dan ben ik het eens.
En voor hoeveel vacatures willen werkgevers ook een volwaardig loon betalen...quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:47 schreef Noordsestern het volgende:
Maar hoeveel vacatures zijn er nu echt? Hoe worden die geteld?
Maar als er voor 1 vacature 5 passende gegadigden zijn dan is de kans natuurlijk erg aanwezig dat je niet die meest geschikte kandidaat bent. Het is dus deels een kwestie van geluk hebben dat je de juiste man op het juiste moment bent.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het klopt niet. één werknemer heeft namelijk maar één vacature nodig, hij/zij moet alleen wel zorgen dat je de meest geschikte kandidaat bent voor die functie. Het is voor het individu absoluut niet interessant of er 5.000, 50.000 of 500.000 vacatures zijn.
Waarom niet? Kennelijk hebben die kandidaten die het wel zijn geworden, hun kennis, voorkomen, kwaliteiten, presentatie, aanbod, ... beter voor elkaar.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:01 schreef Hexagon het volgende:
Wie dus serieus zoekt maar steeds naast het net vist die valt niet zoveel te verwijten.
De groep die serieus zoekt kan ik inderdaad ook niet veel verwijten. Maar er werd ook het voorbeeld van de aspergestekers gegeven. Daar kan men ondanks de flinke werkloosheid eigenlijk nauwelijks Nederlanders voor vinden om het werk te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als er voor 1 vacature 5 passende gegadigden zijn dan is de kans natuurlijk erg aanwezig dat je niet die meest geschikte kandidaat bent. Het is dus deels een kwestie van geluk hebben dat je de juiste man op het juiste moment bent.
Wie dus serieus zoekt maar steeds naast het net vist die valt niet zoveel te verwijten.
Alsof men überhaupt Nederlanders wil in de land- en tuinbouwsector.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De groep die serieus zoekt kan ik inderdaad ook niet veel verwijten. Maar er werd ook het voorbeeld van de aspergestekers gegeven. Daar kan men ondanks de flinke werkloosheid eigenlijk nauwelijks Nederlanders voor vinden om het werk te doen.
Oh ja, dat is waar ook. Het ligt nooit aan de werklozequote:Op woensdag 24 juni 2015 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof men überhaupt Nederlanders wil in de land- en tuinbouwsector.
Men wil alleen Oost-Europeanen omdat deze zo lekker goedkoop aan het werk gezet kunnen worden via allerlei constructies.
Nee, dat zeg ik niet. Maar leuke trollpoging.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Het ligt nooit aan de werkloze
Vooral het voorkomen en presentatie ja.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet? Kennelijk hebben die kandidaten die het wel zijn geworden, hun kennis, voorkomen, kwaliteiten, presentatie, aanbod, ... beter voor elkaar.
Ik vind het vreemd dat het blijkbaar alleen in de tuibouwsector niet is gelukt. In Rotterdam heeft Sociale zaken in dezelfde periode 800 bijstandsgerechtigden aan een baan geholpen in andere sectoren, zoals de zorg, logistiek en de bouw met soortgelijke projecten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dergelijke iemanden zijn natuurlijk altijd aanwezig. Ook al zijn ze alle vijf de perfecte werknemer. Er is er altijd maar een die wint.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet? Kennelijk hebben die kandidaten die het wel zijn geworden, hun kennis, voorkomen, kwaliteiten, presentatie, aanbod, ... beter voor elkaar.
In deze ligt het idd aan de werkgever. Maar daar zegt onze labbekakker niets over.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een eurofiel als jij zou nog het liefst willen dat ook Nederlanders asperges steken maar dan tegen 1 euro per uur.... Zo kennen we de Brusselse Bullyboys weer...quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De groep die serieus zoekt kan ik inderdaad ook niet veel verwijten. Maar er werd ook het voorbeeld van de aspergestekers gegeven. Daar kan men ondanks de flinke werkloosheid eigenlijk nauwelijks Nederlanders voor vinden om het werk te doen.
Hoe kom je toch bij die nonsens?quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:29 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Een eurofiel als jij zou nog het liefst willen dat ook Nederlanders asperges steken maar dan tegen 1 euro per uur.... Zo kennen we de Brusselse Bullyboys weer...
Dat de economie naar de sodemieter is geholpen door de financiële sector, dat steeds meer arbeid overbodig wordt en dat het maar wachten is op de volgende crisis?quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij word je niet per uur afgerekend in de aspergeteelt, maar per kilo.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:31 schreef 729Sinistra het volgende:
De reden waarom Nederlanders geen asperges steken is vanwege de krenterigheid van de werkgevers. Beroerd om voor het harde werk een goed verdiende 12 euro per uur uit te betalen ipv Polen e.d tegen 5 euro te laten werken...
Ach, in andere sectoren doet men dat ook, maar subtieler. Bijvoorbeeld door het eerste uur overwerk niet te betalen maar het wel verplicht te stellen. Hoppetee - 5 uur gratis per week. Dat scheelt al snel flink wat FTEtjes en banen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:31 schreef 729Sinistra het volgende:
De reden waarom Nederlanders geen asperges steken is vanwege de krenterigheid van de werkgevers. Beroerd om voor het harde werk een goed verdiende 12 euro per uur uit te betalen ipv Polen e.d tegen 5 euro te laten werken...
Geef ze eens ongelijk. Oost-Europeanen werken harder en zijn goedkoper, dus meer winst. Dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:31 schreef 729Sinistra het volgende:
Somaliërs zijn 1 van de meest recente groepen migranten. Er zijn eigenlijk twee golven geweest: 1992-1996 en 2007-2010 grofweg (de twee perioden van 'crisis' in Somalië). Aangezien integratie tijd kost (iets dat velen die graag zondebokken voor problemen niet willen beseffen) en deze groep nog relatief kort in Nederland is mag je verwachten dat het tijd kost voor deze groep goed kan functioneren op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:19 schreef Homey het volgende:
Hij heeft wel een punt met Somaliers.
Ruim 50% van de Somaliers zit in de bijstand? Dat is toch niet normaal? Hoe kan dat?
Volgens mij zijn Somaliers wel de slechtste geintegreerde 'medelanders'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |