abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:01:47 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_153796860
Opvallend bericht vandaag in De Volkskrant: Hans de Boer, de nieuwe voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW, haalt behoorlijk scherp uit naar werkzoekenden. Volgens hem kunnen honderdduizenden Nederlanders die nu zonder werk zitten direct aan de slag, en hebben werkzoekenden veelal een mentaliteitsprobleem. Tevens stelt hij voor bijstandsuitkeringen te verlagen.

Een samenvatting is te vinden onder de volgende link (de rest zit achter een betaalmuur):

http://www.volkskrant.nl/(...)ges-steken~a4086955/

Wat moeten we hiervan denken? Een schot voor de boeg, een provocatie aan het adres van de bonden, of een voorproefje van wat nog komen gaat? De communicatiestijl is in ieder geval op zijn minst opmerkelijk te noemen.
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:03:06 #2
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_153796875
Deels is dit natuurlijk wel waar, maar die vent is een beetje kortzichtig door gelijk iedereen over een kam te scheren.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:06:18 #3
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_153796914
wat zijn de cijfers ook alweer? 700.000 officiële werklozen en 50.000 vacatures? Meneer de Boer staat een beetje ver af van wat er werkelijk in dit land gebeurt!
pi_153797028
Zo te zien heeft deze man zelf altijd keihard gewerkt.

woensdag 24 juni 2015 @ 09:22:36 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153797077
En dan dit in hetzelfde stuk:

quote:
VNO-NCW beloofde in het Sociaal Akkoord, dat in het voorjaar van 2013 werd gesloten met het kabinet en de FNV, te zorgen voor honderdduizend banen voor mensen met een arbeidsbeperking. Daar komt voorlopig niets van terecht, zegt De Boer. 'Resultaten kan ik nog niet laten zien. In alle eerlijkheid: ik heb momenteel niks te bieden.'
Wijs je ook even naar jezelf, meneer Labbekak?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:23:40 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_153797091
Hij noemt zichzelf natuurlijk niet voor niets 'een rechtse Marxist' :')
pi_153797152
Een redelijk groot deel van werkloos Nederland bestaat wel uit lamlendige figuren, maar dit is wel een beetje te veel alles over één kam scheren.

Overigens vraag ik mij af wat zo'n Hans de Boer de hele dag doet als 'voorzitter' van VNO-NCW. Dat is toch ook geen echte baan eigenlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_153797164
Domme uitspraak, hij kan beter overheidsbeleid aanpakken dat mensen juist thuis laat zitten. Maakt hij meer vrienden mee.
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:00:54 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153797612
Wat een randdebiel.
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:34:18 #10
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153798212
Ik ken heel wat mensen die graag willen werken, zich drie slagen in de rondte solliciteren en gewoon niet aan de bak komen. Er zijn nogal wat onbeschofte werkgevers (om van de detacheerders en uitzendbureaus en wervings- en selectiebureaus nog maar te zwijgen) die niet eens reageren op een sollicitatie (let wel, een SERIEUZE sollicitatie, met motivatiebrief en zo).

Natuurlijk, er zijn ook mensen die niet willen .... maar ik ken er geen.

Intussen was er die snol van het CPB die de WW uitkering wilde verlagen (de minister zei dat een verdere versobering niet aan de orde is in een reactie), nu deze lamzak weer. Zoals anderen al opmerkten; hij schuift anderen de zwarte piet toe terwijl zijn eigen club zich niet aan gemaakte afspraken houdt.

Maar ja, deze modieus bebrilde drol heeft natuurlijk een platform voor zijn uitlatingen en vertegenwoordigt klaarblijkelijk de Nederlandse werkgevers correct; hij getuigt - namens hen - van grote minachting voor gewone mensen.

Ligt het trouwens aan mij of lijkt hij nogal op dit Koefnoen typetje qua hoofd?
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 juni 2015 @ 10:41:00 #11
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_153798354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:34 schreef BaardaapAd het volgende:
......Maar ja, deze modieus bebrilde drol heeft natuurlijk een platform voor zijn uitlatingen en vertegenwoordigt klaarblijkelijk de Nederlandse werkgevers correct; hij getuigt - namens hen - van grote minachting voor gewone mensen.
Iedere ondernemer zou moeten weten wat er gebeurt als je je klanten(voor VNO/NCW: is dat zo ongeveer iedereen) schoffeert.

Dat VNO/NCW dit hondsvot niet per omgaande de organisatie uitsodesteenstraalt zegt iets over de kwaliteit van Nederlandse ondernemers. :')

Koefnoen heeft ook weinig nieuws. Van Kooten en de Bie hadden hem al eerder

en misschien hadden die er nog wel een die er nog beter op leek, maar(..en...want... )dit was de eerste die me even te binnen schoot
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:55:32 #12
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153798685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:41 schreef Ouwesok het volgende:
Iedere ondernemer zou moeten weten wat er gebeurt als je je klanten(voor VNO/NCW: is dat zo ongeveer iedereen) schoffeert.
Niets gebeurt er.

Nou ja, in Duitsland ging Nokia zo ongeveer in de ban nadat ze een fabriek daar sloten (ze hadden flink subsidie geslorpt en een belastingdeal gemaakt; zodra de termijn daarvan afgelopen was vertrok Nokia).

Maar bedrijven kunnen doen wat ze willen, wij (het gewone klootjesvolk) verbindt er toch geen consequenties aan.

Anders zou je inderdaad mogen verwachten dat dat soort figuren even nadenkt voordat ze een hele bevolkingsgroep zwaar beledigen (net als die trut van het CPB, die specifiek de oudere werklozen als ongemotiveerd neerzette; NEE KUT, die komen niet aan het werk omdat werkgevers ze niet willen! En dan wil jij ze straffen. Takkewijf).

Raar dat - ondanks dat heiligschennis al jaren niet strafbaar meer is - je gedonder krijgt als je iets over religie zegt, dat mensen uit een bepaald land over racisme beginnen en een rechtszaak afdwingen (herhaaldelijk), dat je voor 'fuck WimLex' voor het hekje komt maar dat het beledigen, kleineren, zwartepieten van een flinke groep werklozen gewoon mag.
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:59:31 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153798786
Leuk terzijde;

quote:
In een verder verleden was Hans de Boer oprichter en directeur-grootaandeelhouder van het Bureau Economische Argumentatie, dat hij verkocht aan KPMG
Uit zijn CV op de website van VNO-NCW. Leuk omdat je ongetwijfeld weet dat er bij KPMG momenteel een leegloop van 'partners' is, 'de markt' reageerde tenslotte wat negatief op de schandalen rond KPMG.

http://www.vno-ncw.nl/per(...)lt.aspx#.VYpwpdDCR0s

Bureau Economische Argumentatie ...... we kunnen 'werklozen zijn labbekakken' perfect onder 'economische argumentatie' scharen en dat geeft wellicht een indicatie van wat voor topbedrijf zijn bureau was.
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:00:56 #14
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153798842

[ Bericht 100% gewijzigd door BaardaapAd op 24-06-2015 11:01:16 ]
pi_153804056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:59 schreef BaardaapAd het volgende:
Leuk terzijde;

[..]

Uit zijn CV op de website van VNO-NCW. Leuk omdat je ongetwijfeld weet dat er bij KPMG momenteel een leegloop van 'partners' is, 'de markt' reageerde tenslotte wat negatief op de schandalen rond KPMG.

http://www.vno-ncw.nl/per(...)lt.aspx#.VYpwpdDCR0s

Bureau Economische Argumentatie ...... we kunnen 'werklozen zijn labbekakken' perfect onder 'economische argumentatie' scharen en dat geeft wellicht een indicatie van wat voor topbedrijf zijn bureau was.
Dit is haast nog dommer dan die uitspraken van De Boer.
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:26:14 #16
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153804102
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:24 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Dit is haast nog dommer dan die uitspraken van De Boer.
Je bedoelt dat ik beter mijn best moet doen? Okee!
pi_153805327
Wat er achter steekt, op zijn goed Vlaams voor TS, weet ik niet. ik denk dit een beetje:
Meeste mensen hebben nog een instelling over werk en werkloosheid die dateert van voor de oliecrises. Als je toen geen werk had, dan was je labbekakkerig idd. Daar zijn de oliecrises overheen gegaan, jaren 70/80, allerlei kleinere crises daarna, daar is een dotcomcrisis en de crises nav 9/11 overheen gegaan en tot slot bleek de hele financiële sector een rotte mispel te zijn en de afgeleide daarvan is de Eurocrisis. Komt bij dat door de technologie steeds minder mensen nodig zijn om hetzelfde te produceren, werk overbodig wordt, maakindustrie verscheept wordt naar lagelonenlanden, mensen uit lagelonenlanden hier de overgebleven "lagelonenbanen" inpikken dankzij EU... kortom, die oude instelling tov werk en werkloosheid moet eigenlijk op de schop, maar dat doen mensen niet. Sommigen althans.
I´m back.
pi_153805432
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153805582
quote:
Dit heeft een beetje een andere insteek. Wat zit hier achter vraagt TS zich af. Ikzelf denk niet al te veel an sich. Hij hoeft met dit verhaal sws niet aan te komen bij sociale partners. Blijkt dat ongeveer iedereen in Nederland over hem struikelt nl.
Ik denk bijna dat interviewer Frénk van der Linden de man een paar borreltjes heeft laten drinken tijdens het interview (beetje à la Ischa Meijer), aanvankelijk wilde interviewen over de situatie met de arbeidsgehandicapten dat maar niet wil vlotten, maar en passant deze smeuïge uitspraken kon optekenen.
I´m back.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:09:07 #20
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_153806784
De goede man heeft natuurlijk gewoon groot gelijk.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:10:25 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153806813
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
De goede man heeft natuurlijk gewoon groot gelijk.
Nee
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:11:52 #22
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_153806851
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee
Natuurlijk wel. Wat verwacht jij dan van werkloze labbekakken?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:14:48 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153806910
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Wat verwacht jij dan van werkloze labbekakken?
Tja, wie het resultaat van het simpele rekensommetje van het aantal vacatures minus het aantal werklozen niet kan interpreteren heeft er gewoon niet zoveel van begrepen. Of zit gewoon willens en wetens stront te praten om zijn dubeuze ideeen te promoten, dat kan natuurlijk ook.

Maargoed, misschien is Hans de Boer wel een geode aanwinst voor de Libertarische partij.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:31 #24
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153807828
Ik vraag me af welk cijfer men bedoelt als er een x aantal vacatures zijn.

Een groot aantal vacatures komt niet in de krant/internet, maar wordt via het netwerk opgevuld, zo heb ik gehoord. En dan zijn er ook nog spookvacatures, om voor de buitenwacht te doen alsof alles top gaat.

Dus bedoelt men niet-vervulde werkplekken of het aantal vacatures dat men telt in de media?
  woensdag 24 juni 2015 @ 18:18:18 #25
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_153809650
Vreselijke man die de Boer. Echt zo'n liberale lul die armen en hulpbehoevenden met satanisch genoegen de goot in stampt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')