ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Op maandag 22 juni 2015 19:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik trek die stoelen in SLT heel slecht. Kunststof met een dun laagje kunststof erover. Geef mij maar de comfortabele stoelen uit de ICE.
Zitten anders prima stoelen in de SLT. Hoog comfort voor een sprinter
Op maandag 22 juni 2015 13:45 schreef Peterselieman het volgende: Vraagje: sinds wanneer wordt RRF ingehuurd om het spoor te meten/schouwen? Zag gisteravond namelijk de RRF17 in Groningen geparkeerd staan met allerlei apparatuur aan beide uiteinden van de loc.
Sinds Eurailscout 2 van de 3 VST's aan de kant heeft gezet huurt men soms elders tractie in, die dan met een karretje aan de lok kunnen rijden oid.
Vandaag stond onder andere een paar fotootjes van de trein van Dürres naar Shköder op de planning. Helaas rijdt de trein een groot stuk verkeerd voor de zon, dus veel foto's werden er niet gemaakt op dit lange traject. Hier is deze trein, met 2 locomotieven op kop en in dubbeltractie, aan het vertrekken uit het station van Vöre, waar net werd gepasseerd met de trein uit Kashar naar Dürres. Of het standaard is dat deze trein met 2 locomotieven op kop rijdt, durf ik niet te zeggen.
Hier staan de oude seinpalen van vroeger ook nog, die al lange tijd niet meer gebruikt worden. Enkel en alleen de paal met het frame voor de seinlampen staat er nog, de rest is al verdwenen.
Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Vandaag stond onder andere een paar fotootjes van de trein van Dürres naar Shköder op de planning. Helaas rijdt de trein een groot stuk verkeerd voor de zon, dus veel foto's werden er niet gemaakt op dit lange traject. Hier is deze trein, met 2 locomotieven op kop en in dubbeltractie, aan het vertrekken uit het station van Vöre, waar net werd gepasseerd met de trein uit Kashar naar Dürres. Of het standaard is dat deze trein met 2 locomotieven op kop rijdt, durf ik niet te zeggen.
Hier staan de oude seinpalen van vroeger ook nog, die al lange tijd niet meer gebruikt worden. Enkel en alleen de paal met het frame voor de seinlampen staat er nog, de rest is al verdwenen.
Beide motoren draaiden ook, lekker efficiënt voor 2 wagons
Ennuh seinen, ze hebben toch een Typhoon. De belangrijkste (en enige) veiligheidsvoorziening.
Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef b2py het volgende: Moet ik dat dan zien als zo'n alu bovenleiding die ze in Berlijn in de Nord/Sud tunnel gebruiken?
Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Vandaag stond onder andere een paar fotootjes van de trein van Dürres naar Shköder op de planning. Helaas rijdt de trein een groot stuk verkeerd voor de zon, dus veel foto's werden er niet gemaakt op dit lange traject. Hier is deze trein, met 2 locomotieven op kop en in dubbeltractie, aan het vertrekken uit het station van Vöre, waar net werd gepasseerd met de trein uit Kashar naar Dürres. Of het standaard is dat deze trein met 2 locomotieven op kop rijdt, durf ik niet te zeggen.
Tof!
Ze gebruiken in Albanië buiten "claxon" nog een ander zeer geavanceerd beveiligingssysteem: Een briefje met een handtekening erop van de stationschef dat de trein mag doorrijden naar het volgend station.
Ze gebruiken in Albanië buiten "claxon" nog een ander zeer geavanceerd beveiligingssysteem: Een briefje met een handtekening erop van de stationschef dat de trein mag doorrijden naar het volgend station.
Oud en nieuw bij elkaar: tijdens de viering van 150 jaar Almelo-Salzbergen was in die laatstgenomende plaats het nieuwe FLIRT3-treinstel ET 402 van de Westfalenbahn te bekijken. Deze stellen zullen vanaf december 2015 ingezet worden op de Emslandstrecke in de RE Emden-Münster, die dan overgenomen wordt van DB.
Ondertussen komt er nog een oude FLIRT (relatief, want bouwjaar 2007) voorbij, op weg van Bielefeld (zegt men) naar Bad Bentheim. Tussen beide treinstellen staat nog stoomloc 78 468 die pendelritten verzorgde tussen Rheine en Bad Bentheim.
Stoomlocomotief 78 468 reed met een flinke sleep wagens pendelritten tussen Rheine en Bad Bentheim. Op deze foto wordt station Salzbergen verlaten in de richting van Bad Bentheim. De foto is gemaakt vanuit de cabine van Bentheimer Eisenbahn V200 D20 waarmee cabineritten op het emplacement van Salzbergen gemaakt konden worden.
Schienenbus VT 2 van de Hümmlinger Kreisbahn verzorgde het vervoer tussen de parkeerplaats bij de raffinaderij en het station van Salzbergen Een ritje van een kleine kilometer, maar toch erg leuk!
De motorwagen is in 1955 als VT 98 9514 aan de Deutsche Bundesbahn geleverd en kreeg later computernummer 798 514-6. In 1992 werd het stel terzijdegesteld bij DB maar overgenomen door de Dürener Kreisbahn, die er nog tot 2000 mee gereden heeft. In 2001 in kwam de Schienenbus bij de Hümmlinger Kreisbahn, die hem na een langdurige revisie sinds 2009 inzet voor ritten rondom Wilhelmshaven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En het systeem van vertreksignalen: Lange ononderbroken fluitsignaal van de conducteur: vertrekken Onderbroken fluitsignalen van de conducteur: wacht, nog niet vertrekken!
Op maandag 22 juni 2015 22:37 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Oud en nieuw bij elkaar: tijdens de viering van 150 jaar Almelo-Salzbergen was in die laatstgenomende plaats het nieuwe FLIRT3-treinstel ET 402 van de Westfalenbahn te bekijken.
Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef dennistd het volgende: Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.Twente
Op maandag 22 juni 2015 18:29 schreef Ireyon het volgende: Leuk. Ik ben er ook een tweetal keer mee omhoog gegaan. Beide keren kwam ik boven met de gedachte "Ik heb hier geen fuck te zoeken, waarom deed ik dit?"
Heeft er natuurlijk ook met te maken dat je natuurlijk als je uitstapt zonbeejte DIRECT in met je poten in een kruidenbad staat, dat verwacht je niet op het bergstation
EVA zegt:Welkom bij de klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U zegt:Ik wil automatisch opladen uitschakelen EVA zegt:Wilt u meer weten over het automatisch opladen van uw OV-chipkaart? U zegt:ja en dan over het uitschakelen daarvan EVA zegt:Welke OV-chipkaart heeft u? Een anonieme of een persoonlijke? U zegt:Persoonlijke. Anonieme kun je natuurlijk niet automatisch opladen Snuggles. EVA zegt:Bij een anonieme OV-chipkaart is het niet mogelijk om saldo automatisch op te waarderen. U kunt voor uw reis saldo laden op uw anonieme OV-chipkaart bij NS-kaartautomaten met het roze OV-chipkaartsymbool en overige oplaadpunten voor de OV-chipkaart. EVA zegt: Is uw vraag hiermee voldoende beantwoord? U zegt:Krijg Aids. EVA zegt:Dat begreep ik even niet. Wat bedoelt u?
Iets Noord Oostelijker rijdt nog een stoomtrein (stichting 't Volle Compas, voor het Veenpark). Ben al paar keer gevraagd of ik geen tijd heb om daar machinist te worden
Edit: nooit geweten dat er bij het snalspoormuseum ook een turffabriek bij was. Trouwens, aan de andere kant van de grens, tussen Schöningsdorf en Twist ligt nog een verveender die ook nog gebruik maakt van dit smalspoor. Die heeft een grote turf fabriek en iets verderop veenvelden. Ik zie regelmatig dat er volle lorries staan of dat ze verplaatst zijn dus ik neem aan dat dat allemaal nog in gebruik is
[ Bericht 18% gewijzigd door derLudolf op 23-06-2015 10:37:09 ]
Ik zie dat ik m'n eerste reactie alweer in deel 199 plaatste. Lurk dus al langer rond dan ik dacht
Kreeg onderstaand filmpje doorgestuurd die ik jullie niet wilde onthouden. Een van de vele redenen voor mij om machinist te worden, en enorm herkenbaar: de rust van een prachtige zonsopkomst met de nevel nog boven de velden Zo te zien, als ik mij niet vergis, gefilmd tussen Gouda Goverwelle en Woerden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 23 juni 2015 14:43 schreef MTL het volgende: Ik zie dat ik m'n eerste reactie alweer in deel 199 plaatste. Lurk dus al langer rond dan ik dacht
Kreeg onderstaand filmpje doorgestuurd die ik jullie niet wilde onthouden. Een van de vele redenen voor mij om machinist te worden, en enorm herkenbaar: de rust van een prachtige zonsopkomst met de nevel nog boven de velden Zo te zien, als ik mij niet vergis, gefilmd tussen Gouda Goverwelle en Woerden.
Ben opzoek naar dat ene plaatje waarin een vergelijking is gemaakt tussen een auto (1 vrouw), motor (2 vrouwen) en een lok (meerdere vrouwen). Beetje cryptisch, maar degene die hem gezien hebben snappen wel wat ik bedoel. Thanks
Grmbl... Ik stond net netjes bij bakbordje 10, machinist zette z'n trein ook nog eens exact op de juiste plaats stil en toen... bleek de voorste deur van de trein defect...
Het toppunt van NS die het publiek informeert? Wat dacht je van deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vereist toch wel een bijzonder slag volk, dat spoorwerk
Op dinsdag 23 juni 2015 16:49 schreef ReisT het volgende: Grmbl... Ik stond net netjes bij bakbordje 10, machinist zette z'n trein ook nog eens exact op de juiste plaats stil en toen... bleek de voorste deur van de trein defect...
Zaterdag was ook zo iets. Van Utrecht naar Bijlmer veel extra reizigers in de IC naar Schiphol aangezien het ook de snelste optie naar Amsterdam Centraal was. Trein leek bij binnenkomst wel op sterkte met virm 4+6. Jammer genoeg was de achterste 6 afgesloten (en veruit de meeste mensen stonden achteraan). Voor de rest ook geen omroep of wat dan ook.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vereist toch wel een bijzonder slag volk, dat spoorwerk
Ik mag hopen dat je dat op speld.nl gevonden hebt?
Edit: nee dus, pagina 113 op Teletekst
[ Bericht 7% gewijzigd door Anno1982 op 23-06-2015 19:00:04 ]
23 Juni 2015 - Vandaag werd de spoorlijn tussen Dürres en Librazhd eens gevolgd. Hier rijdt één treinpaar per dag, maar oop het deeltraject Dürres - Elbasan rijdt er nog een tweede trein. De trein tussen Dürres en Librazhd vertrekt om 07:20 uit Dürres, en staat tussen 11:00 en 13:00 in Librazhd te wachten op de terugrit. Hier passeert de trein de fotograaf, die deze trein meermaals heeft ingehaald. De trein rijdt maar langzaam vanwege de slechte staat van het spoor, terwijl de parallelle autowegen 90 of 100km/h zijn, en ondanks dat de trein enkele tunnels doorkruist, en je met de auto om de berg heen slingert, haal je hem nog met gemak in. De trein rijdt hier tussen Mirakë en Librazhd, en heeft dus bijna de eindbestemming Librazhd gehaald.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 23-06-2015 21:45:20 ]
Klopt. Zag vandaag volgens mij ook 2 van de "afwijkende" rijtuigen volgens mij. Welk type rijtuigen dat zijn weet ik niet, maar ze hebben aan de kop van de trein zo'n smal deurtje en coupé's als ik het van buiten zag. Mét HSH erop. Ook die waren inmiddels in desolate staat. Foto volgt nog. Volgens iemand van Lok-Portrait, waar mijn foto van de opgelapte lok in komt te staan die ik zondagavond poste, zouden er nog 4 y-Wagens rondrijden die gemoderniseerd zijn incl. HSH-opschrift en al... Er zouden 2 opgelapte lokken en 4 opgelapte rijtuigen rijden.
Op dinsdag 23 juni 2015 19:26 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 23 Juni 2015 - Vandaag werd de spoorlijn tussen Dürres en Librazhd eens gevolgd. Hier rijdt één treinpaar per dag, maar oop het deeltraject Librazhd - Elbasan rijdt er nog een tweede trein. De trein tussen Dürres en Librazhd vertrekt om 07:20 uit Dürres, en staat tussen 11:00 en 13:00 in Librazhd te wachten op de terugrit. Hier passeert de trein de fotograaf, die deze trein meermaals heeft ingehaald. De trein rijdt maar langzaam vanwege de slechte staat van het spoor, terwijl de parallelle autowegen 90 of 100km/h zijn, en ondanks dat de trein enkele tunnels doorkruist, en je met de auto om de berg heen slingert, haal je hem nog met gemak in zonder opmerkelijke capriolen. De trein rijdt hier tussen Mirakë en Librazhd, en heeft dus bijna de eindbestemming Librazhd gehaald.
Staat die achterste deur nog open? Of zit daar überhaupt wel een deur in
Daar zit een deur in, en het gebeurt vrij veel dat de deuren nog open staan. Hier zat er iemand in de deuropening, want het was waarschijnlijk een halve sauna in die trein. De beide kopdeuren aan beide uiteindes van de trein stonden ook wagenwijd open.
CNL wordt waarschijnlijk ookk wel opgeheven per december volgend jaar. Revisietermijn rijtuigen, geen geld, langeafstandsverkeer in Duitsland is sowieso zijn winstgevendheid aan het verliezen. Maar ja, als je 2 man personeel per fucking rijtuig hebt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 23 juni 2015 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: CNL wordt waarschijnlijk ookk wel opgeheven per december volgend jaar. Revisietermijn rijtuigen, geen geld, langeafstandsverkeer in Duitsland is sowieso zijn winstgevendheid aan het verliezen. Maar ja, als je 2 man personeel per fucking rijtuig hebt.
Zo veel? Zeker alleen bij de slaaprijtuigen. In de couchettes is er geloof ik juist maar één conducteur voor meerdere wagons. Nul service, verouderde wagons, karig beddegoed - geen wonder dat dat niet loopt.
De teloorgang van de nachttrein ligt inderdaad aan de leeftijd van het materieel, het al jaren dalend gebruik door concurrentie van budgetvluchten en het groeiend HST-netwerk en het relatief karige comfort.
Hetzelfde zie je met de autotrein: duur in exploitatie, rijtuigen zijn verouderd, en wederom concurrentie van vliegtuigen en HSTs plus een huurauto ter plaatse.
Zo veel? Zeker alleen bij de slaaprijtuigen. In de couchettes is er geloof ik juist maar één conducteur voor meerdere wagons. Nul service, verouderde wagons, karig beddegoed - geen wonder dat dat niet loopt.
Nee, langeafstandsverkeer in het algemeen. Op een ICE zit zo'n 9 man personeel, soms meer zelfs. Echt volslagen debiel. Als je dat nou eens afschaft...
ÖBB neemt trouwens een aantal verbindingen over van DB, de federale verkeersminister en de ÖBB CEO hebben geroepen in de media dat het niet altijd om winst maken gaat maar dat er ook een sociale verbindingsfunctie is (y)
Op dinsdag 23 juni 2015 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: CNL wordt waarschijnlijk ookk wel opgeheven per december volgend jaar. Revisietermijn rijtuigen, geen geld, langeafstandsverkeer in Duitsland is sowieso zijn winstgevendheid aan het verliezen. Maar ja, als je 2 man personeel per fucking rijtuig hebt.
Hmm. Daar moet nog maar wel even een afscheidsexcursie aan gewijd worden dan. Like vrijdagavaond naar München, zaterdag rustig naar Bodensee want Bodensee zondag door naar Zürich en zondagnacht terug naar NL.
Op dinsdag 23 juni 2015 20:32 schreef James1988 het volgende: De teloorgang van de nachttrein ligt inderdaad aan de leeftijd van het materieel, het al jaren dalend gebruik...
CNL heeft vast markt vanuit Nederland, maar die tweede die er ooit gereden heeft denk ik niet.
Verder krijgt de CNL weer een grotere functie vanaf komende dienstregeling, als er ritten van de ICE vervangen worden door de CNL. Krijgen ze vast een deel van de kosten er uit.
Maar het is wel jammer op zich, de nachttrein die verdwijnt. Maar het is eigenlijk op niet al te lange termijn gewoon iets wat we nergens meer voor nodig hebben. Net zoals de telegraaf en de grammofoon.
Rijdt er voor de TWEEDE dag op rij een goederentrein op een onmogelijke tijd in Albanië, in een land waar je een goederentrein NIET verwacht Zit ik voor de derde dag op rij heerlijk te genieten op het balkon van de zon die inmiddels onder is, het rustig golvende water en de steeds kleiner wordende uitzichten over de zee, hoor ik ALWEER een goederentrein passeren. Nu was het nog licht genoeg, dus snel om de hoek van het balkon kijken. Jawel, een leeg treintje. Gister was het 50 minuten later, dus ik hoorde alleen iets met veel kabaal. Aan het geluid te horen de andere kant op. Ja, ook de nodige toeters elke zoveel seconden hier, dus die hoor je wel. Zou leuk zijn dat ik er nog eens achter kwam dat er weer iets rijdt, en er iets mee kan VOOR zaterdag, want dan vertrek ik weer....
Op dinsdag 23 juni 2015 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het is wel jammer op zich, de nachttrein die verdwijnt. Maar het is eigenlijk op niet al te lange termijn gewoon iets wat we nergens meer voor nodig hebben. Net zoals de telegraaf en de grammofoon.
Als er een fijn alternatief komt ben ik het met je eens maar waarom blijkt uit onderzoek dat er een grote markt is voor écht langeafstandsslaapverkeer (scrabblepownage) maar wordt daar niets mee gedaan. Parijs-Madrid bijvoorbeeld over de HSL. Ik noem maar een straat.
Op dinsdag 23 juni 2015 20:49 schreef b2py het volgende: Verder krijgt de CNL weer een grotere functie vanaf komende dienstregeling, als er ritten van de ICE vervangen worden door de CNL. Krijgen ze vast een deel van de kosten er uit.
Als er een fijn alternatief komt ben ik het met je eens maar waarom blijkt uit onderzoek dat er een grote markt is voor écht langeafstandsslaapverkeer (scrabblepownage) maar wordt daar niets mee gedaan. Parijs-Madrid bijvoorbeeld over de HSL. Ik noem maar een straat.
Dat heb ik ook gezien ja, daar was een paar jaar geleden een zeer hoopgevend onderzoek over Maar ja het vergt wel investeringen in hogesnelheidstreinen en lijnen. En nu is ons geld op door dat gekut met die spaghettiboeren
Op dinsdag 23 juni 2015 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het is wel jammer op zich, de nachttrein die verdwijnt. Maar het is eigenlijk op niet al te lange termijn gewoon iets wat we nergens meer voor nodig hebben. Net zoals de telegraaf en de grammofoon.
Jammer inderdaad, mooie herinneren die blijven altijd bewaard (m.u.v. dementie, Korsakoff e.a.) en we hebben de foto's nog van de nachttreinen. Ze zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met Polen, vriendschappen, prachtige verhalen, nieuwe en oude liefdes en mevr. Bork en jr. uiteraard. Ik zal ze wel missen (de n8treinen) maar ik moet eerlijk zijn we konden deze zomer Wenen-Düsseldorf met de nachttrein doen en we doen het niet. Dus misschien voor mij niet zo erg, maar voor anderen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dit staat eigenlijk haaks op mekaar toch? Eerst de CNL 'belangrijker' maken en het jaar erop schaffen ze hem af.
Nee hoor, CNL is te duur dus ze gaan voor het gedeelte tot Keulen (waar de CNL pas vol wordt) ook kaartjes verkopen. Die waren eerst niet te verkrijgen. Dus ze proberen de CNL winstgevender te maken. Niet belangrijker.
Ik moet het nog maar zien gebeuren. Ik geloof dat de markt er is, maar voor 1 nachttrein per nacht vanuit Amsterdam naar Duitsland. Of eventueel alleen in het zomerseizoen..
Op dinsdag 23 juni 2015 21:03 schreef b2py het volgende: Ik moet het nog maar zien gebeuren. Ik geloof dat de markt er is, maar voor 1 nachttrein per nacht vanuit Amsterdam naar Duitsland. Of eventueel alleen in het zomerseizoen..
Maak je het juist niet minder populair door het versoberen van een dienstregeling?
Ik was in 2006 en 2007 heel actief met het opslaan van rondzwervende documentjes op spoorgebied Als je dat nu terug lees dan springen de tranen je in je ogen soms
Maak je het juist niet minder populair door het versoberen van een dienstregeling?
Van 2 naar 1 keer per dag waarvan binnen een tijdsframe van 60 minuten kan je niet echt een 'dienstregeling' noemen vind ik.. Dus wat versober je er aan? Het zijn purpose-only treinen..
Van 2 naar 1 keer per dag waarvan binnen een tijdsframe van 60 minuten kan je niet echt een 'dienstregeling' noemen vind ik.. Dus wat versober je er aan? Het zijn purpose-only treinen..
Nou ja, zeg 3 jaar geleden kon je met de nachttrein naar Kopenhagen,Minsk,Warschau, Praag, Boekarest? en richting München.
Nu alleen nog richting München. Of kun je in Köln nog overstappen richting Berlijn/Warschau/Praag?
Door de treindienst maar een bepaald deel van het jaar uit te voeren, maak je het nog onbekender en gooi je volgens mij je eigen ruiten in.
Op dinsdag 23 juni 2015 21:13 schreef derLudolf het volgende: Nou ja, zeg 3 jaar geleden kon je met de nachttrein naar Kopenhagen,Minsk,Warschau, Praag, Boekarest? en richting München.
2 jaar. En Zürich, en niet Boekarest.
quote:
Nu alleen nog richting München.
En Zürich.
quote:
Of kun je in Köln nog overstappen richting Berlijn/Warschau/Praag?
Ongetwijfeld, en ook wel in Düsseldorf denk ik. Zal eens kijken. Lijkt me stug dat er helemaal niks meer gaat ineens.
In Peking is nu (of eigenlijk in maart al) eindelijk ook de tegenhanger van RER-A, Marmaray etc. geopend: een tunnel die twee kopstations met elkaar verbindt. http://www.chinadaily.com(...)content_19883351.htm
Het treinenaanbod op deze nieuwe verbinding is fantastisch. Heen: vertrek 23:51, aankomst 00:06 Terug: vertrek 03:47, aankomst 04:02
¤1,15 voor een kaartje, maar voor ¤11,- kan je dat kwartiertje ook in een slaapwagon doorbrengen.
(Het schijnt dat het wachten is tot de volgende "grote" nieuwe dienstregeling. Net zoals bij de Utrechtboog, daar reed direct na de opening ook alleen maar eens in het halfuur een stoptrein, toch?)
[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2015 21:38:47 ]
I sincerely hope they adjust the time tables because right now, that is phenomenally useless.
Wat nou man jankerd. Wie wil dat nou niet. Kun je niet slapen, lekker even een nachttreintje boeken voor een kwartiertje. Er is vast wel catering onderweg. Ik zeg Doen!
Kijk eens naar de vertrektijden uit Frankfurt, financiële hoofdstad van Europa? Netjes rond 18:00, na werktijd. Al die Zwitserse bankiers willen terug naar huis.
Het zou me niet verbazen als er 's ochtends ook treinen de andere kant op zijn.
Op dinsdag 23 juni 2015 21:46 schreef James1988 het volgende: Kijk eens naar de vertrektijden uit Frankfurt, financiële hoofdstad van Europa? Netjes rond 18:00, na werktijd. Al die Zwitserse bankiers willen terug naar huis.
Tsja, en dan is de ICE altijd sneller dan welke wagen met chauffeur ook. En veiliger.
Kijk eens naar de vertrektijden uit Frankfurt, financiële hoofdstad van Europa? Netjes rond 18:00, na werktijd. Al die Zwitserse bankiers willen terug naar huis.
Het zou me niet verbazen als er 's ochtends ook treinen de andere kant op zijn.
Ik vind het nogal wat, zes uur reizen per dag
Voor Frankfurt - Karlsruhe is wel wat te zeggen, maar Basel. Moah.
Stelletje faalhazen eerste klasse bij NS (Internationaal). Vanwege de aanrijding persoon bij Deventer reed de Pimpel niet tussen Amsterdam en Bad Bentheim. In Bad Bentheim werd continu gemeld dat NS bussen had gestuurd, maar na 3 uur en 15 minuten (!) ging er een latere Pimpel alsnog door naar Nederland, en was er nog steeds geen bus te zien, aldus een kennis die daar heel de tijd voor het stationsgebouw had gezeten, met nog vele andere mensen.
Voor Frankfurt - Karlsruhe is wel wat te zeggen, maar Basel. Moah.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat dagelijks doen. Eerder maandagochtend heen, hotelletje (nouja, 4+ sterren) en dan woensdag- of donderdagavond terug.
Dat had ik vorig jaar op m'n werk met een consultant uit Parijs. Kwam maandagochtend met de Thalys en ging donderdagmiddag terug. En vrijdag werkte hij vanuit huis.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat dagelijks doen. Eerder maandagochtend heen, hotelletje (nouja, 4+ sterren) en dan woensdag- of donderdagavond terug.
Dat had ik vorig jaar op m'n werk met een consultant uit Parijs. Kwam maandagochtend met de Thalys en ging donderdagmiddag terug. En vrijdag werkte hij vanuit huis.
Voor fatsoenlijk, comfortabel, concurrerend geprijsd, hartjestad-hartjestad vervoer @300 km/h is altijd markt.
Voor auto-disintegrating, monstrously overpriced medium-speed korteafstandsgeklungel door een volstrekt incompetent arrogant bedrijf zonder enig oog voor klantbelangen, tsja. Niet
Maar ik denk ook wel dat er op het gebied van rijcomfort tegenwoordig wel echt heel veel meer mogelijk is dan het gehotsieknotsieknetter van de CNL-rijtuigen. Maar ja, wie gaat daar geld in steken? Misschien wil er over 10 jaar wel helemaal niemand meer 12 uur doen over 1000 kilometer..
Op dinsdag 23 juni 2015 22:30 schreef Dr_Flash het volgende: Maar ik denk ook wel dat er op het gebied van rijcomfort tegenwoordig wel echt heel veel meer mogelijk is dan het gehotsieknotsieknetter van de CNL-rijtuigen. Maar ja, wie gaat daar geld in steken? Misschien wil er over 10 jaar wel helemaal niemand meer 12 uur doen over 1000 kilometer..
OBB, die heeft een hoop nieuwe rijtuigen besteld..
Dat is het leukste in de trein: staand pissen terwijl je door een wisselstraat gaat. Eén van de competenties waar je op geselecteerd wordt als je bij het spoor solliciteert.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nooit verwacht dat er nog 1 lëke in de HSH geïnvesteerd zou worden. Als je nog Nederlandse bussen ziet (DAF, Den Oudsten, VDL, Van Hool) mag je ze best fotograferen, Greavy.
Op woensdag 24 juni 2015 11:39 schreef Bitlord het volgende: Nooit verwacht dat er nog 1 lëke in de HSH geïnvesteerd zou worden. Als je nog Nederlandse bussen ziet (DAF, Den Oudsten, VDL, Van Hool) mag je ze best fotograferen, Greavy.
Die zullen er vast nog wel rondrijden, waarschijnlijk nog met de stickers van de oude eigenaar. In Bulgarije al 2 keer een Nederlandse touringcar getroffen, eentje was van een bedrijf 15km verderop
Op woensdag 24 juni 2015 12:33 schreef Bitlord het volgende: Zeker weten. Stond laatst eens in Breda toen daar twee Albanezen met 2 Utrechtse stadsbussen totaal de weg kwijt waren, op weg naar Elbasan.
Ik vraag me alleen af of Greavy daar enige kijk op heeft, daar Durk meestal alleen maar oog heeft voor treinen en struiken.
Op woensdag 24 juni 2015 14:53 schreef Dr_Flash het volgende: Het is wel raak met die aanrijdingen he. Giseren al bij Deventer, vanochtend bij Almelo, nu bij Molenhoek en bij Gouda..
Misschien heeft NS een vrouwenquotum voor machinisten ingevoerd?
Nog mensen zin in een reisje naar Zwitserland volgende maand? Arriva zoekt mensen die mee willen naar Stadler om het interieur uit te zoeken: http://www.arriva.nl/limburg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ProRail-topman: treinen sneller verder na zelfdoding
Treinen moeten na een oponthoud zo snel mogelijk weer verder, ook bij verdachte pakketjes en zelfs na een incident waarbij iemand voor de trein springt. Dat zei ProRail-directeur Pier Eringa woensdag tijdens de Dag van de Rail in het NS-hoofdkantoor in Utrecht. Wat betreft hem is er eerder te veel veiligheid op en rond het spoor dan te weinig. Dat zorgt soms voor oponthoud waar dat niet nodig is.
“Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”, zei Eringa. Volgens hem is het helemaal niet nodig dat een trein uren stil staat vanwege iemand die voor de trein springt. Ook verdachte pakketjes zijn vaak geen reden om het verkeer uren stil te leggen en stations te ontruimen. “Laat die treinen toch rijden.”
Aanrijding
Wanneer er weer eens een aanrijding is tussen Stroe en Apeldoorn, is er meestal ook niets aan de hand volgens de ProRail-directeur. “Daar wonen geen mensen, dus je kunt dan op je vingers natellen dat het om een wild zwijn gaat. Gewoon even controleren en weer verder gaan”, was het advies.
Pier Eringa stond woensdag precies 85 dagen aan het roer bij ProRail. Hij presenteerde zich als iemand die niks moet hebben van protocollen en regels. “We moeten sneller handelen bij problemen. Personeel moet denken: ‘Waar ben ik nodig?’ Volgens Eringa is er bij ProRail onvoldoende ‘pitstopmentaliteit’ en wil hij die proberen aan te jagen.
Verstoringen
Overigens is het aantal verstoringen van ProRail historisch laag, zei Eringa. Hij beloofde geen perfectie, want het ‘blijft mensenwerk’. Liever zet hij in op een verkorting van de verstoringen. Hij wil die van gemiddeld drie uur terugbrengen naar één uur.
ProRail meldde eerder al in haar jaarverslag dat de prestaties in 2014 ten opzichte van het jaar daarvoor zijn verbeterd. De punctualiteit van het treinverkeer nam toe en de uitval van treinen daalde. Ook reden minder treinen door een rood sein. Minder positief in het jaarverslag was dat de medewerkers ProRail als werkgever in 2014 lager waardeerden dan in het jaar daarvoor.
In Tirana heb ik twee oude Limburgse bussen van Hermes gezien, op de koersrol op de voorkant stond bij ene "Aken" en bij de andere "Heerlen NS". Ik zal kijken of ik nog een foto vindt. Edit, dus deze:
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2015 18:15:24 ]
Overigens wel goede woorden van Eringa. Als ze nu ook weer die "er ligt een afdekroostertje scheef dus moet het treinverkeer worden platgelegd"-mentaliteit afkomen...
Lijkt me wel, er staat een lokaal buslogo met ook een vier links onderaan. Bovendien was Heerlen - Aken vroegah lijn 44 dus daar hebben ze er gewoon eentje van weggehaald.
Lijkt me wel, er staat een lokaal buslogo met ook een vier links onderaan. Bovendien was Heerlen - Aken vroegah lijn 44 dus daar hebben ze er gewoon eentje van weggehaald.
Nachtbus vervangt nachttrein in Brabant. Een nachtbus, goedkoper dat zal wel maar dan zonder mij
Nachtbus vervangt nachttrein in Brabant. Een nachtbus, goedkoper dat zal wel maar dan zonder mij
Ha ha. En dan krijg je weer dat er agressie van dronken uitgaanspubliek is, had nooit iemand aan gedacht, chauffeurs die niet meer durven rijden, bewakers, hoo die blijken ook geld te kosten, weet je wat? Opheffen heel die klootzak Kan je gewoon op je vingers natellen
Ha ha. En dan krijg je weer dat er agressie van dronken uitgaanspubliek is, had nooit iemand aan gedacht, chauffeurs die niet meer durven rijden, bewakers, hoo die blijken ook geld te kosten, weet je wat? Opheffen heel die klootzak Kan je gewoon op je vingers natellen
Het lijkt mij verschrikkelijk inderdaad om al die dronkenlappen te moeten vervoeren
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op woensdag 24 juni 2015 18:04 schreef b2py het volgende: Wanneer er weer eens een aanrijding is tussen Stroe en Apeldoorn, is er meestal ook niets aan de hand volgens de ProRail-directeur. “Daar wonen geen mensen, dus je kunt dan op je vingers natellen dat het om een wild zwijn gaat. Gewoon even controleren en weer verder gaan”, was het advies.
God allemachtig. Alsof mensen altijd daar zijn waar ze wonen EN dat van iemand die zijn brood verdient in de VERVOERsector. Ook daar barst de incompetentie er in dikke plakken vanaf gewoon Onvoorfuckingstelbaar wat een niksnutten daar.
God allemachtig. Alsof mensen altijd daar zijn waar ze wonen EN dat van iemand die zijn brood verdient in de VERVOERsector. Ook daar barst de incompetentie er in dikke plakken vanaf gewoon Onvoorfuckingstelbaar wat een niksnutten daar.
Deze man heeft weinig empathisch vermogen in ieder geval, getuige deze zin: “Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”
Wat een pannenkoek
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Deze man heeft weinig empathisch vermogen in ieder geval, getuige deze zin: “Als ik na een zelfmoord een smsje krijg, denk ik: verdorie, waarom niet een minder druk tijdstip uitgekozen?”
Wat een pannenkoek
Daar begon het al ja. Ik weet wat veel beters. Gewoon niet meer deze man SMS-jes sturen. Hij kan niet met kennis omgaan, zo blijkt.
Wordt tijd dat Arriva de boel maar gaat overnemen. Wordt ook een beetje ziek van dat gepruts bij NS en ProRail de laatste tijd.
Nouja, statistieken onderbouwen zijn bewering wel. Het is 5/95% mens/wild tussen Apeldoorn en Stroe..
Op woensdag 24 juni 2015 12:33 schreef Bitlord het volgende: Zeker weten. Stond laatst eens in Breda toen daar twee Albanezen met 2 Utrechtse stadsbussen totaal de weg kwijt waren, op weg naar Elbasan.
Ik vraag me alleen af of Greavy daar enige kijk op heeft, daar Durk meestal alleen maar oog heeft voor treinen en struiken.
Ik zie alle busjes wel passeren, en heb welgeteld één minibusje in de bergen bij Dhermi gefotografeerd. Maar ik heb eigenlijk niks met bussen, maar als ik ze zie en ik er aan denk, zal ik wel ff fotograferen. Vandaag niet eens een trein gefotografeerd
Nouja, statistieken onderbouwen zijn bewering wel. Het is 5/95% mens/wild tussen Apeldoorn en Stroe..
Hij moet in zijn positie zoiets gewoon niet zeggen. En tenzij hij die job bij een pakkie bakboter kado gekregen heeft, had-ie dat best kunnen aanvoelen ook.
Hij moet in zijn positie zoiets gewoon niet zeggen. En tenzij hij die job bij een pakkie bakboter kado gekregen heeft, had-ie dat best kunnen aanvoelen ook.
Nouja, strekking is voornamelijk 'Reduceren van storingshinder d.m.v. versimpeling processen' en ik denk dat dat wel een goede insteek is.
Nouja, strekking is voornamelijk 'Reduceren van storingshinder d.m.v. versimpeling processen' en ik denk dat dat wel een goede insteek is.
Dat zeker. Alleen moet ie dan wel even een kwart seconde nadenken over hoe hij dat formuleert. En zich realiseren dat het imago van zijn organisatie bij het publiek op z'n zachtst gezegd broos is.
Wordt tijd dat Arriva de boel maar gaat overnemen. Wordt ook een beetje ziek van dat gepruts bij NS en ProRail de laatste tijd.
Laat Klaasje het maar niet horen
Lang, dit is een landelijke overweg, die andere is al dicht. Er staat nota bene een overweginstallatie, en dan nog je tractor voor een trein parkeren.
Ja ik zag laatst dat de ene nare vlak na Moordrecht vanuit Gouda inmiddels foetsie is. Tractor stuk op de overweg zou eventueel kunnen ja, of dattie vast zat.
Ja ik zag laatst dat de ene nare vlak na Moordrecht vanuit Gouda inmiddels foetsie is. Tractor stuk op de overweg zou eventueel kunnen ja, of dattie vast zat.
Een trekker zit niet zomaar vast. Of hij moet ineens tot de assen door het asfalt zakken
Maar wil je dan zeggen dat er vervoer komt met losse tickets of wel OVC tarieven? Want losse tickets is natuurlijk helemaal een kansloze bedoening.
Simpel. Veolia (tegenwoordig rijdt Arriva daar, maar sssst!) zal met hun OV-CAO een behoorlijke smak met geld vragen aan de overheid.
OAD of een willekeurige andere tourboer uit die omgeving, zal dat veel goedkoper aan kunnen bieden, maar ook hier zal het duurder zijn dan overdag. En gaan dat natuurlijk wel doorreken aan de klant.
En/of je dat dan via OVchipkaart moet kunnen betalen... Dat zal wel te lastig zijn om dat netjes in de systemen te krijgen. Dus je zal wel losse tickets krijgen ja.
Simpel. Veolia (tegenwoordig rijdt Arriva daar, maar sssst!) zal met hun OV-CAO een behoorlijke smak met geld vragen aan de overheid.
OAD of een willekeurige andere tourboer uit die omgeving, zal dat veel goedkoper aan kunnen bieden, maar ook hier zal het duurder zijn dan overdag. En gaan dat natuurlijk wel doorreken aan de klant.
En/of je dat dan via OVchipkaart moet kunnen betalen... Dat zal wel te lastig zijn om dat netjes in de systemen te krijgen. Dus je zal wel losse tickets krijgen ja.
Valt me mee dat je "bussen" uberhaupt nog op een bepaalde manier een goed idee vond.
Ik durfde me daar niet eens over uit te laten.
Verder denk ik dat Brabant zijn geld beter ergens anders in kan steken. Brabant is geen 24h economie of 24h partystad dus zal het aanbod altijd pauper zijn.
Stockholm - Kopenhagen is vrij saai. Mooi voor de eerste keer, maar gewoon glooiend heuvelland. Met wat meertjes. Soort Sallandse Heuvelrug, alleen dat dan 600 km aan een stuk. Heb je gauw gezien hoor
Op woensdag 24 juni 2015 21:04 schreef Dr_Flash het volgende: Stockholm - Kopenhagen is vrij saai. Mooi voor de eerste keer, maar gewoon glooiend heuvelland. Met wat meertjes. Soort Sallandse Heuvelrug, alleen dat dan 600 km aan een stuk. Heb je gauw gezien hoor
Mmmm... vooral die brug leek me toch knap indrukwekkend om eens mee te maken. Maar zelf naar kopenhagen rijden is ook zoiets...
oh dat is ook wel geinig, maar daarvoor hoef je niet naar Stockholm.
True. Zat een beetje rond te spelen met opties voor Oslo, stockholm en kopenhagen. Schiphol -> oslo -> stockholm (trein) -> Kopenhagen (trein) -> schiphol klinkt dan wel geinig.
True. Zat een beetje rond te spelen met opties voor Oslo, stockholm en kopenhagen. Schiphol -> oslo -> stockholm (trein) -> Kopenhagen (trein) -> schiphol klinkt dan wel geinig.
Wat leuker en goedkoper is, is dan gewoon 4 dagen Kopenhagen boeken en dan met de trein via Malmo naar Helsingborg, veerboot terug naar DK, en vanaf Helsingor weer terug naar KBH. Mooi ritje voor een halve dag
Wat leuker en goedkoper is, is dan gewoon 4 dagen Kopenhagen boeken en dan met de trein via Malmo naar Helsingborg, veerboot terug naar DK, en vanaf Helsingor weer terug naar KBH. Mooi ritje voor een halve dag
Ja ik neeg ook wel naar kopenhagen. Oslo was ik met pinksteren al, maar zat een beetje te klooien met de vluchten. Soms krijg je dan opties naar kopenhagen met een 25 uurs overstap op stockholm
Dat is best bijzonder. Maar krijg ik dat er ook uit als ik gewoon Amsterdam -> kopenhagen boek?
Ja maar dat is een dure grap. Het is goedkoper om Bad Bentheim-Kopenhagen met Europa Spezial te boeken en dan gewoon een kaartje naar Bad Bentheim te kopen, afhankelijk van waar je woont kan dat goedkoper zijn dan Niederlände-Spezial.
Dat is best bijzonder. Maar krijg ik dat er ook uit als ik gewoon Amsterdam -> kopenhagen boek?
Zou wel moeten. Kijk anders even naar de tussenstops, als je via Flensburg/Kolding wordt gestuurd ga je verkeerd. Je zou moeten overstappen in Hamburg.
En wat Doodslot zegt, kijk vanaf Bentheim voor prijzen.