Oooh.. Ben wel benieuwd wat jij daar nou van vindt (/jouw hormonen)? Mijn schoonvader zegt dat ook bij ieder afscheid. (Pas je wel goed op MIJN kleinkind? En laatst nog erachteraan: "Tsja want jij ziet er wel goed uit, maareh.." (Puntjes mocht ik zelf invullen.)) Mijn hormonen (mijn moedergevoelens?) krijgen hier ernstig de kriebels vanquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:49 schreef Stippelrientje het volgende:
En van schoonmoeder niets dan "pas je goed op MIJN kleinzoon" bij ieder bezoekje
ik vind het allemaal best. ^^,
Het jeukt..... maar ik weet dat ze het positief bedoelt en bezorgd is. Ze kijkt uit naar haar eerste kleinzoon.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:11 schreef kazy het volgende:
[..]
Oooh.. Ben wel benieuwd wat jij daar nou van vindt (/jouw hormonen)? Mijn schoonvader zegt dat ook bij ieder afscheid. (Pas je wel goed op MIJN kleinkind? En laatst nog erachteraan: "Tsja want jij ziet er wel goed uit, maareh.." (Puntjes mocht ik zelf invullen.)) Mijn hormonen (mijn moedergevoelens?) krijgen hier ernstig de kriebels vanterwijl het allemaal goed bedoeld is natuurlijk.
En vervelend van de harde buiken Stippel. Lekker ff rustig aan doen! Voor zover mogelijk natuurlijk.
Mijn schoonvader zegt dat ook, maar ik vind dat helemaal niet erg. Het is ook zijn kleinkind toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:11 schreef kazy het volgende:
[..]
Oooh.. Ben wel benieuwd wat jij daar nou van vindt (/jouw hormonen)? Mijn schoonvader zegt dat ook bij ieder afscheid. (Pas je wel goed op MIJN kleinkind? En laatst nog erachteraan: "Tsja want jij ziet er wel goed uit, maareh.." (Puntjes mocht ik zelf invullen.)) Mijn hormonen (mijn moedergevoelens?) krijgen hier ernstig de kriebels vanterwijl het allemaal goed bedoeld is natuurlijk.
En vervelend van de harde buiken Stippel. Lekker ff rustig aan doen! Voor zover mogelijk natuurlijk.
weekend en verlof in luidenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat alles goed was, sillie!
[ afbeelding ]
Oh wacht, weekenden zijn niet zo relevant meer, want:
VERLOF!!![]()
![]()
Wat zijn de laatste weken snel gegaan, ik heb ook het idee dat ik nog weken door had kunnen gaan! Maar nu tijd om naar de markt te gaan, overdag naar de stad te gaan en koffie te drinken, en aan m'n scriptie te werken.
Ik heb zo'n dag dat ik overal van geniet. Schopjesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 20:44:13 ]
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:43 schreef Myrr het volgende:
Hebben jullie zo'n streep?Nee vorige keer niet, nu ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die haren beginnen ook te komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:51 schreef Skoap het volgende:
Geen streep (24 weken), maar wel veel lange zwarten haren op mijn buik
Gelukkig gingen die vanzelf weer weg na de zwangerschap van Luc, dus nu hopelijk ook weer.
Oh heel spannend, maar had ik ook en gewoon een goede echo. Gelukkig is het bijna dinsdag.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:00 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Mariposas en Fuente verlof
En silliegirl een roze/blauwe wolkendag
Over strepen kan ik nog niet mee praten met m'n 8 weken.
Hier word ik moe van mijn eigen onzekerheid. Vanmiddag een sliertje rood bloed en de rest van de dag buikpijn. Ik probeer niet te doemdenken, maar dat is zo moeilijk. Ik kijk uit en zie op tegen de echo a.s. dinsdag. Tot die tijd ben ik namelijk zwanger, daarna misschien niet meer.
Poging tot geruststellen #1: ik heb t ff opgezocht in mn appje (:+) en die zegt dat buikpijn bij 8wkn normaal is omdat de baarmoeder gaat groeienquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:00 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Mariposas en Fuente verlof
En silliegirl een roze/blauwe wolkendag
Over strepen kan ik nog niet mee praten met m'n 8 weken.
Hier word ik moe van mijn eigen onzekerheid. Vanmiddag een sliertje rood bloed en de rest van de dag buikpijn. Ik probeer niet te doemdenken, maar dat is zo moeilijk. Ik kijk uit en zie op tegen de echo a.s. dinsdag. Tot die tijd ben ik namelijk zwanger, daarna misschien niet meer.
Lief dat je het opzoektquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:10 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Poging tot geruststellen #1: ik heb t ff opgezocht in mn appje (:+) en die zegt dat buikpijn bij 8wkn normaal is omdat de baarmoeder gaat groeien. Licht bloedverlies heb ik een paar x gehad rond die tijd. Begrijp dat het even onzeker is, niet fijn.. Probeer je niet te druk te maken en voor je t weet is het dinsdag
. Ik duim voor je dat alles goed is!
Lief, je opa en oma!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:59 schreef hetzusjevan het volgende:
voor:
Mariposas en Fuente verlof!
Sillie dr superfijne verstandige VK![]()
en de stickers van iedereen
En tharealamb wss een meisje, gefeliciteerd!
En alle lieve mannen en opa's die kleertjes veel te groot kopen maar zo lief bedoeld is
Bloesem alles ok? Rotdag achter de rug?
...Ik weet niet wat nog meer.. M'n geheugen wil echt niet meewerken en als je mobiel zit is het zo lastig bijhouden waar je allemaal op wil reageren.
Vanuit mij nog een wss goede nekplooimeting (maar ff resultaten afwachten ofcourse.. En t blijft een kansberekening. Zijn wij psychologen dol op).
Liefde voor alle lieve reacties vandaag op onze zwangerschap, we hebben t vandaag bekend gemaakt. Mijn oma: "OHH ik word overgrootoma! Dan kom ik in de krant toch met jullie baby op de arm op de foto enzo?"
uh ja vast oma.
Mn vriend zn 90-jarige opa: "nou van mij hoeft dat niet meer hoor, overgrootopa worden", en later zei ie: "ik hoop dat het gezond is en jullie heel gelukkig worden"(opa heeft t wel gezien nu maar de heer wil m niet komen halen zegtie..). Ja lief die oudjes. Ben benieuwd of ze het alle 5 nog mee gaan maken.
Nu ik een echte dertiger ben ben ik een saaie oude oma gewordenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:05 schreef Myrr het volgende:
[..]
Oh heel spannend, maar had ik ook en gewoon een goede echo. Gelukkig is het bijna dinsdag.![]()
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Hier op Neude is nu een feest gaande en ik heb echt 0,0 behoefte om er naartoe te gaan, terwijl het geluid heel gezellig is en de muziek ook wel lekker klinkt. Heb er alleen 0 zin in. Ben echt een saaie kut de afgelopen maand.
Is dat die van Burt's Bees?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:54 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik smeer na t douchen mijn buik en borsten in met van die body butter.
Ik heb zo'n achterlijk dure (van bepanthen ofzo). Los van dat het wel enorm lekker ruikt doet het verder niks meer dan een gewone bodylotion naar mijn idee. Ik zou mn geld er niet nog een keer aan uitgeven.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:52 schreef Daui het volgende:
Gebruiken jullie van die mama buiksmeerspul tegen striae? Ik zit soms te kijken naar die duurdere van rond de dertig euro, maar dan denk ik gekkigheid! En Zwitsal ruikt zo lekker
Ik heb wel een paar donkere haartjes onder de navel. En een paar pukkeltjes (bah!)
Nee, want het werkt niet. Striae komt van binnenuit. Ik smeer wel, maar dan omdat ik het prettig vind (en omdat Flip erop reageert).quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:52 schreef Daui het volgende:
Gebruiken jullie van die mama buiksmeerspul tegen striae?
Ik gebruik nu nog die van Etos, buikbalsem, die in die zwangerschapsdoos zat.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:52 schreef Daui het volgende:
Gebruiken jullie van die mama buiksmeerspul tegen striae? Ik zit soms te kijken naar die duurdere van rond de dertig euro, maar dan denk ik gekkigheid! En Zwitsal ruikt zo lekker
Ik heb wel een paar donkere haartjes onder de navel. En een paar pukkeltjes (bah!)
quote:
Ahja, Catan avondjes mis ik ook wel, dat deed ik veel toen ik nog thuis woonde met mijn buurjongens. Was altijd heel erg gezellig. Inmiddels zijn we allemaal vervlogen, ga weer eens afspreken.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:31 schreef Malteser het volgende:
Stappen? Tja, wat versta je onder stappen? Als in naar een club/discotheek? Dat deed ik 14 jaar geleden voor het laatst en eigenlijk vond ik er toen al geen klap aan.
Mijn voorkeur: lekker met vrienden eten en naderhand Catannen. Of met vrienden uit eten en daarna nog een drankje op het terras. Of gezellig in de tuin barbecuen. Dat soort (burgerlijke?) dingen. I love it!
Ik heb meestal wel Bio Oil in huis, dus dat gebruik ik nu ook. Is wel duur ja en ik weet niet of het ook tegen striemen gaat helpen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:52 schreef Daui het volgende:
oeh spannend! Ik duimquote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:15 schreef Lijnloos het volgende:
[..]was ff naar zwemles met Minke... Vanmiddag komt de vlos kijken of er gestript kan worden. Hopelijk ka het en hopelijk doet het zijn werk. Was het gisteravond ff helemaal zat; de steken in mijn lies bijna bij elke stap, drammende kleuter die voor de zoveelste keer een hissyfit in de supermarkt deed en al die zo goed bedoelde opmerkingen van iedereen die het zo goed weet allemaal... Klaar mee! Maar na een goeie nacht slaap ziet de wereld er weer blij uit!
laat maar komen die Henk!
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:34 schreef SaskiaR het volgende:
Geen streep hier, ook nog geen striae (maar dat kan nog...)
Wel laatst kramp in m'n kuiten 's nachts... zou ik dan toch nog een zwangerschapskwaaltje krijgen
Heb je een pm/dm gestuurd naar degene die het topic geopend heeft?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik sta nog steeds niet in de OP, na herhaaldelijk attenderen
Thanks voor tip!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je een pm/dm gestuurd naar degene die het topic geopend heeft?
anders ff pm naar een modje sturen
/ontlurkt, heb jij al eens contact gelegd met een (bekken)fysio?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
Godsamme, ik maak ff een verkeerde beweging hier geloofk. MIJN RUG EN STUITJE!auw. Puk is er wel wakker van geworden, dus die doet van binnenuit een reparatiepoging geloof ik
Lang leve schoonmoeder die nu de badkamer voor me afpoetst![]()
.
Ik dacht dat het aan mij lag.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 11:42 schreef mignonne het volgende:
Myrr je hebt wel ns eerder gevraagd hoe oud iedereen was en hoe er over uitgaan enzo gedacht werd toch?
Toevallig gisteren, kan er volgende week heen..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
/ontlurkt, heb jij al eens contact gelegd met een (bekken)fysio?
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Toevallig gisteren, kan er volgende week heen..
Nahjah, ik heb nog niet heel veel klachten; mijn stuitje doet zeer na lang zitten. En nu schoot er dus iets verkeerd (maar nu ik even lig is dat eigenlijk ook wel over). Maarja, beter voorkomen dan genezen toch?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]hoop dat je snel vd klachten af bent
Vooral omdat je na je zwangerschap er juist ook veel last van kan gaan krijgen als je het niet behandeld.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik heb nog niet heel veel klachten; mijn stuitje doet zeer na lang zitten. En nu schoot er dus iets verkeerd (maar nu ik even lig is dat eigenlijk ook wel over). Maarja, beter voorkomen dan genezen toch?
Dat. Je moet nog een week of 20, en stuitjes zijn een bitch als dat echt niet goed zit dus daar zou ik wel wat aan laten doen ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik heb nog niet heel veel klachten; mijn stuitje doet zeer na lang zitten. En nu schoot er dus iets verkeerd (maar nu ik even lig is dat eigenlijk ook wel over). Maarja, beter voorkomen dan genezen toch?
Checkquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:12 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Vooral omdat je na je zwangerschap er juist ook veel last van kan gaan krijgen als je het niet behandeld.
+1... kind is bijna 1 en ik loop nog te kloten met pijn en fysio...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
CheckIk loop weer bij de fysio voor mijn bekken. Ben tijdens de zwangerschap wel geweest en het ging 2,5 maand goed, maar deed mijn oefeningen veel te weinig.
Tip van Flip: doe er tijdens je zwangerschap genoeg aan! Anders krijg je spijt.
Het KAN idd vanuit je bekken komen, ik ging naar de huisarts omdat ik onwijze stuitpijn had, die dacht dat ie scheef stond, maar t blijkt dus wederom mn bekken te zijn wat geblokkeerd is...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Een pijnlijk stuitje na je zwangerschap kan dus met je bekken te maken hebben? Ik heb last als ik fiets of lang (in de auto) zit (in relaxstand zeg maar). Dat hoort dus niet...?
Niet zwanger verder, maar heb stuitjespijn
Je stuitje is onderdeel van je bekkenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het KAN idd vanuit je bekken komen, ik ging naar de huisarts omdat ik onwijze stuitpijn had, die dacht dat ie scheef stond, maar t blijkt dus wederom mn bekken te zijn wat geblokkeerd is...
Nu overigens geen pijn in mn stuit meer, wel in mn bil en mn been met gevoelloosheid..![]()
Moraal vh verhaal: better safe than sorry..
Ja henkie henkie henkie!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:47 schreef Lijnloos het volgende:
Net mijn striptease gehad en de vlos had er wel vertrouwen in... Eerste 2cm zijn er al en wat bloedverlies wat volgens haar een positief iets wasHet rommelt en krampt ook wel wat, ben benieuwd of het doorzet!
yaaaaay!!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:47 schreef Lijnloos het volgende:
Net mijn striptease gehad en de vlos had er wel vertrouwen in... Eerste 2cm zijn er al en wat bloedverlies wat volgens haar een positief iets wasHet rommelt en krampt ook wel wat, ben benieuwd of het doorzet!
Jeeeej! Mijn baby moet een voorbeeld nemen aan die van jou. Hup, naar buiten!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:47 schreef Lijnloos het volgende:
Gewoon samen Mina! Die beide mannekes moeten nu gewoon naar buiten gaan komen, knuffeltijd!!!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:53 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Jeeeej! Mijn baby moet een voorbeeld nemen aan die van jou. Hup, naar buiten!
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hup Henk!! En hup Lijn!!!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:47 schreef Lijnloos het volgende:
Nog niet echt, lief dat je het vraagtquote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:22 schreef Minarosa het volgende:
Ooh spannend dat wachten op de echo's door Fuchsia en Svane. Ik vond de weken tot aan de eerste echo en de laatste weken (en vanaf nu als het goed is dagen) tot aan de bevalling het langst duren.
Frummel hoe is het met jou? Al een beetje gewend aan het idee?
Fijn stoel! En anders bellen hč....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ooh bah Frummel. Misselijkheid!
En zoon komt bij me zitten. Ik leg zijn hand op mijn buik.. En ja hoor! Ik voelde iets!
Heeeeeel minimaal dat wel. Misschien ligt de baby nu Anders. Er is in ieder geval wel leven in mijn buik!
Ik had met man afgesproken dat ik vanavond echt wat wil voelen, anders bel ik morgen vroeg.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:16 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn stoel! En anders bellen hč....
Niet echt... Zelfs toen ie er was dacht de vlos aan 3600/3700... De kraam had het wel goed geschat.quote:Op zondag 21 juni 2015 07:38 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd lijnloos!!Fijn dat het goed is gegaan, ook je onverwachte thuisbevalling!
Was een groterd ook al voorspeld?
oooh dat valt mee. Ik dacht dat ze iets van 3100 wasquote:Op zondag 21 juni 2015 08:07 schreef Lijnloos het volgende:
Man moest ff schakelen maar pakte het heel goed en kalm op. Uiteindelijk was de vlos er om 19.30, keek ze mijn mooie praatjes aan en is gaan controleren en bleken we al op 7cm te zitten... En ze was bang dat als de vliezen braken hij er ook snel zou zijn (bleek achteraf idd zo). dus de turbo erop voor man en nog geen uur later was ie er.maar hij is zo lief en rustig...
Oh en minke was een pondje lichter (en 4 cm korter)...
Aww te liefquote:Op zondag 21 juni 2015 10:23 schreef Lijnloos het volgende:
Oh man, ik smelt hier weg! Ff mina's jochie eruit rammelen:
[ afbeelding ]
Houd vol! Bij mijn eerste begon ik met 41 weken toch wel zenuwachtig te worden of het nog vanzelf zou gebeuren, vooral toen strippen compleet onmogelijk was en er een controle in ziekenhuis was afgesproken. Zonder ook maar ooit enige voorwee gebeurde het toch nog gewoon.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:25 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Aww te liefwat een schatje!
Die van mij zit nog stevig in de baarmoeder... hallo 41 weken vandaag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 juni 2015 12:32 schreef Myrr het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 juni 2015 13:45 schreef Malteser het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 21 juni 2015 07:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ik was al klaar Estrys maar we hebben nog ff gewacht met delen van het nieuws...
Het strippen deed zijn werk en uiteindelijk in sneltreinvaart om 20.25 uur is Fedde geboren! Het ziekenhuis hebben we niet meer gehaald dus alsnog een thuisbevalling geworden maar heel goedgegaan. Hij doet het super al was hij ook ff beduusd van de snelheid. Nu aan het genieten!
Ik had op een gegeven moment wel veel last van vnl mijn tepels, maar trekkend/gespannen gevoel in heel mijn borsten. Vnl erge jeuk. Er werdt toen vooral doorgevraagd of het een gevoel was alsof 'er tocht op kwam/stond' wat niet het geval was bij mij, maar dan moest ik iig even aan de bel trekken. Weet niet of je dat bedoelt met 'koud'? Anders misschien toch maar even bellen...quote:Op zondag 21 juni 2015 18:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Herkent iemand dit..
Ik heb met momenten last van een koud wat gespannen gevoel aan mijn borsten. Het doet absoluut geen pijn, het is meer irritant/gevoelig.
Ik weet dat ik bij twijfel moet bellen, maar ik dacht ik vraag het ook even hier.
Ik las toevallig in het boek Veilig Bevallen iets over een sluitlaken, wat ze vroeger veel gebruikten. En die druk schijnt ook wel prettig te zijn, omdat het dan inderdaad weer op z'n plek komt. Maar ik heb ook geen ervaring, dus geen idee ;-)quote:Op zondag 21 juni 2015 21:20 schreef Minarosa het volgende:
Ik zit een beetje in mijn zwangerschapsboek te bladeren en lees over de belly bandit. Band voor om je buik, na de bevalling, zou steun geven aan je buikspieren en alles weer op zijn plek helpen te komen. Ik voel wat scepsis, maar ben ook wel benieuwd, heeft iemand van de reeds mama's hier ervaring mee? Ik vind het vooral nogal duur en het lijkt me juist niet zo prettig, die druk die zo'n band uitoefent na de bevalling, maar misschien is het een magisch iets...
Na buikoperaties gebruikte wij ze ook wel in het ziekenhuis. Geeft wel wat stevigheid, maar risico dat je buikspieren lui worden als je ze teveel draagt.quote:Op zondag 21 juni 2015 21:20 schreef Minarosa het volgende:
Ik zit een beetje in mijn zwangerschapsboek te bladeren en lees over de belly bandit. Band voor om je buik, na de bevalling, zou steun geven aan je buikspieren en alles weer op zijn plek helpen te komen. Ik voel wat scepsis, maar ben ook wel benieuwd, heeft iemand van de reeds mama's hier ervaring mee? Ik vind het vooral nogal duur en het lijkt me juist niet zo prettig, die druk die zo'n band uitoefent na de bevalling, maar misschien is het een magisch iets...
en dat laatste is nu juist wel de bedoeling van die belly bandit. Die moet 6 tot 8 weken gedragen worden en dan alleen af om te douchen.quote:Op maandag 22 juni 2015 01:52 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Na buikoperaties gebruikte wij ze ook wel in het ziekenhuis. Geeft wel wat stevigheid, maar risico dat je buikspieren lui worden als je ze teveel draagt.
Op de cursus samen bevallen vertelde ze ook dat het je wel kan ondersteunen maar dat je ze niet te lang moet dragen (en niet dag en nacht).
Voorweeën, nepweeën, Braxton Hickscontractions: check. Actie: geen.quote:Op maandag 22 juni 2015 08:00 schreef Minarosa het volgende:
Hoe is het met de begin juli-moeders to be? Rommelt daar al wel iets?
Kent iemand dat niet dan?quote:Op maandag 22 juni 2015 08:43 schreef Kuukske het volgende:
Pfff.. kent iemand dat Garfield-gevoel op maandagochtend? Bwuh.
Gisterenavond wel heel duidelijk Smurf kunnen voelen toen ik in bed lag.
Oh meis..quote:Op maandag 22 juni 2015 08:00 schreef Minarosa het volgende:
Thanks! Ik heb geen corrigerend ondergoed maar ga het zeker onthouden, klinkt als een betere oplossing! Gevoel van rollende organen kan ik me nog niets bij voorstellen maar komt hopelijk snel![]()
Tevens meld... ik ga 's avonds al niet eens meer slapen met het gevoel van 'misschien komt hij vannacht wel'![]()
Hoe is het met de begin juli-moeders to be? Rommelt daar al wel iets?
quote:Op maandag 22 juni 2015 09:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Kent iemand dat niet dan?![]()
Ik was net binnen op kantoor, toen de receptioniste iets vroeg en tegelijkertijd een collega goedemorgen zei. Terwijl ik nadacht over wat de receptioniste vroeg zei die collega nog 3 keer heel theatraal GOEDEMORGEN en de laatste recht in mijn gezicht. JA zeg, ik ben net wakker ja
Ik had ook niet verwacht dat ze het al echt zou kunnen voelenquote:Op maandag 22 juni 2015 11:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier mocht niemand aan mijn buik voelen naar schopjes voordat mijn vriend het voor het eerst zelf had gevoeld, dat vond ik wel echt aan hem
Is ook lastig! Je hebt een tijdje dat je het zelf voelt als je je hand op je buik legt, maar niet zo goed weet of je het nou op je hand of van binnen voelt.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat ze het al echt zou kunnen voelen.
Spannend! Dan kruipt de tijd echt hč. Hopelijk is alles goed en kun je lekker lang naar jullie twee kleintjes kijkenquote:
Supertraag. Ik hoop ook dat alles goed isquote:Op maandag 22 juni 2015 12:31 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Spannend! Dan kruipt de tijd echt hč. Hopelijk is alles goed en kun je lekker lang naar jullie twee kleintjes kijken
Nee joh, die van jou gaat eerst hoorquote:Op maandag 22 juni 2015 11:15 schreef Minarosa het volgende:
Dat klinkt alsof kazy's en Laura's baby's in aantocht zijn!
Mijn schoonzus heeft alles doorverteld wat ze wist bij de oudste. Inclusief de (privé!) reden voor de keizersnede. Nu weet ze dus amper wat.quote:Op maandag 22 juni 2015 13:53 schreef Skoap het volgende:
Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen het nieuws doorvertellen!
Ik zag het van te voren aankomen, dus ik heb het de familie pas verteld toen iedereen het mocht weten.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:04 schreef Skoap het volgende:
Ja ik vind het ongelooflijk deze verhalen van jullie te lezen. Zo stom dat mensen dat doenik zou ze idd ook niks meer vertellen een tweede keer.
En als je ze er op aanspreekt is het antwoord:"Oh, ik dacht dat het niet gold voor Jantje, Pietje, Keesje, Klaasje en heel Schubbekutteveer en omstreken."quote:Op maandag 22 juni 2015 14:04 schreef Skoap het volgende:
Ja ik vind het ongelooflijk deze verhalen van jullie te lezen. Zo stom dat mensen dat doenik zou ze idd ook niks meer vertellen een tweede keer.
Volgende week wordt het weer tropisch. Zeggen ze.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
Pfff, ik had het weer tijdens m'n verlof van te voren wel anders voorgesteld, zeg. Het komt hier met bakken uit de lucht en het is 15 graden.Leuk man, verlof in de zomer.
Weeronline zegt dat ook!quote:Op maandag 22 juni 2015 14:20 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Volgende week wordt het weer tropisch. Zeggen ze.
Mag ik bedanken? Dit weer of tropisch, ik hoopte eigenlijk op een middenweg....quote:Op maandag 22 juni 2015 14:20 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Iedere keer als ik op weeronline kijk, wordt het 'volgende week' zonnig en 20+ graden. Tot nu toe heb ik er nog weinig van gemerktquote:Op maandag 22 juni 2015 14:20 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja hé het is het een of het ander hč in Nederlandquote:Op maandag 22 juni 2015 14:48 schreef Skoap het volgende:
"Ze" kunnen de laatste tijd nog geen 2 dagen vooruit correct voorspellenBen dit weer ook goed zat, maar tropisch warm is dan wel gelijk weer het andere uiterste.
Mijn schoonzusje begon ook een zin tegen mij die ik maar afgekapt heb: Schoonzusje: Ik heb het zo druk de komende weken, dus ik weet niet of ik er op je babyshower..... Ik: IK WEET NIKS VAN EEN BABYSHOWER...quote:Op maandag 22 juni 2015 14:04 schreef Skoap het volgende:
Ik begreep vanaf donderdag/vrijdag ongeveer 20-25 graden en dat voor een weekje.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:19 schreef Mariposas het volgende:
Pfff, ik had het weer tijdens m'n verlof van te voren wel anders voorgesteld, zeg. Het komt hier met bakken uit de lucht en het is 15 graden.Leuk man, verlof in de zomer.
Maar dan kan je het ze wel elke keer opnieuw vertellen en dan kunnen ze elke keer opnieuw blij zijn voor jou. Dat is wel weer een voordeel.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:42 schreef silliegirl het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft met moeite haar mond gehouden. Mijn eigen vader kreeg dat niet voor elkaar, die had het voor ik het wist al naar mijn tantes en opa en oma doorverteld. Die laatste zijn dement, dus dat heb ik inmiddels al 20000 keer opnieuw gedaan, maar toch zijn ze het elke keer vergeten. En dan elke keer als ik ze nu zie "zo! Jij geniet wel van het leven he! Misschien moet je wat minder gebakjes eten".
![]()
Klopt. Maar de reactie wisselt nogal van emotioneel huilen "want zo leuk", tot een heel belerend vingertje met "ja maar jij bent helemaal niet getrouwd! Nu kom je in de hel hoor!"quote:Op maandag 22 juni 2015 15:43 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Maar dan kan je het ze wel elke keer opnieuw vertellen en dan kunnen ze elke keer opnieuw blij zijn voor jou. Dat is wel weer een voordeel.
Nee dat geloof ik inderdaad. Was wel leuk geweest als je ze elke week opnieuw kunt verrassen. En ze dan ook blij zijn. Maar elke 10 minuten en ook nog een belerend vingertje is niet leuk.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt. Maar de reactie wisselt nogal van emotioneel huilen "want zo leuk", tot een heel belerend vingertje met "ja maar jij bent helemaal niet getrouwd! Nu kom je in de hel hoor!".
Plus dat elke 10 minuten je opnieuw moet vertellen dat je zwanger bent, want dan zijn ze het weer vergeten. Geloof me; 't is op den duur niet leuk meer.
Ach gos.. Kan me voorstellen dat iedere keer opnieuw vertellen dan niet meer zo leuk is.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:42 schreef silliegirl het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft met moeite haar mond gehouden. Mijn eigen vader kreeg dat niet voor elkaar, die had het voor ik het wist al naar mijn tantes en opa en oma doorverteld. Die laatste zijn dement, dus dat heb ik inmiddels al 20000 keer opnieuw gedaan, maar toch zijn ze het elke keer vergeten. En dan elke keer als ik ze nu zie "zo! Jij geniet wel van het leven he! Misschien moet je wat minder gebakjes eten".
![]()
Ongelofelijk, die fascinatie in jouw (schoon)familie voor gewicht en omvang. En het gebrek aan fatsoen om uitspraken erover voor zich te houden. Het lijkt bijna wel een verzinsel.....quote:Op maandag 22 juni 2015 15:42 schreef silliegirl het volgende:
![]()
Oh nee. haha. Bij mijn opa en oma is die "fascinatie" er wel minder dan in mijn schoonfamilie hoor; daar is iedereen geobsedeerd met slank zijn. Mijn oma heeft echter altijd overal commentaar op en om gehad (maar uitte dat dan achter je rug om) maar nu ze dement is heeft ze geen idee meer wat ze zegt. Ik laat 'r maar doenquote:Op maandag 22 juni 2015 16:28 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ongelofelijk, die fascinatie in jouw (schoon)familie voor gewicht en omvang. En het gebrek aan fatsoen om uitspraken erover voor zich te houden. Het lijkt bijna wel een verzinsel.....
Somsquote:Op maandag 22 juni 2015 16:32 schreef Mineola het volgende:
Ja dat, of het vermogen van Sillie om elke opmerking in die trant hier te vermeldenIk heb het idee dat het voor jou zelf ook best een issue is eigenlijk.
Ach, 't mag inderdaad 9 van de 10 keer al een wonder zijn dat ze mij herkent. Dat is meestal ook al een drama.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:35 schreef Skittles het volgende:
Daar is ze dan ook dement voor. Die mensen vergeten wel eens wat.![]()
Dat merk ik ook wel, ik zie elke week wel zoiets voorbij komen. Al vanaf het rammeltopic gaat het er over. Ik ben geen psycholoog, maar ik heb wel sterk het gevoel dat het idd voor jou een issue is en dat je hier ook bevestiging zoekt.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:32 schreef Mineola het volgende:
Ja dat, of het vermogen van Sillie om elke opmerking in die trant hier te vermeldenIk heb het idee dat het voor jou zelf ook best een issue is eigenlijk.
Fijn om te horen dat het vaker voorkomt. Dankjewel.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:56 schreef Gevalletje het volgende:
Moest zelf ook terugkomen voor een 2e SEO omdat Q's maagje niet gevuld was en ze dat dus niet goed konden bekijken. Bij de 2e had ie gelukkig wel net gedronken en was het meteen goed. Uiteraard was bij 3D echo en groeiecho's erna steeds als eerst de maag goed te zien, alleen nét die ene keer niet
Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig begrip hebt voor dementie. Jouw grootouders weten niet beter, ze kunnen niet meer anders. Hoe jij je daarover uit vind ik erg jammer. Sorry als ik lichtgeraakt reageer, ik werk zelf op een pg-afdeling en het is voor mensen met dementie zelf gewoon heel erg triest wanneer je niet meer weet hoe alles in elkaar zit.quote:Op maandag 22 juni 2015 16:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ach, 't mag inderdaad 9 van de 10 keer al een wonder zijn dat ze mij herkent. Dat is meestal ook al een drama.
Vorige keer was ze in de tuin van het tehuis druk aan het ijsberen. De verzorgster gaf al aan dat ze uit haar doen was, want ze was iemand kwijt, maar ze kwamen er maar niet achter wat er nu precies was. Bleek oma druk op zoek te zijn naar L., want die was niet thuisgekomen uit school en het was nu toch allang etenstijd!
L. is mijn vader![]()
Ben ik helemaal met je eens. Helemaal als psycholoog moet je toch begrip hebben voor een verandering van de psyche?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:08 schreef Fuente het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig begrip hebt voor dementie. Jouw grootouders weten niet beter, ze kunnen niet meer anders. Hoe jij je daarover uit vind ik erg jammer. Sorry als ik lichtgeraakt reageer, ik werk zelf op een pg-afdeling en het is voor mensen met dementie zelf gewoon heel erg triest wanneer je niet meer weet hoe alles in elkaar zit.
Volgens mij zeg ik nergens dat ik er geen begrip voor heb? Lekker kort door de bocht om dat te opperen. Maar als je liever hoort dat ik toch, omdat ik het wel snap, braaf minimaal eens per maand langsga, met ze ga wandelen omdat ze anders niet buiten komen en 3 uur lang elke keer rustig herhaal wat ze willen weten, wil niet zeggen dat dat als familielid soms ook zwaar is. Maar dat zou ik jou dan weer niet hoeven vertellen.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:08 schreef Fuente het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig begrip hebt voor dementie. Jouw grootouders weten niet beter, ze kunnen niet meer anders. Hoe jij je daarover uit vind ik erg jammer. Sorry als ik lichtgeraakt reageer, ik werk zelf op een pg-afdeling en het is voor mensen met dementie zelf gewoon heel erg triest wanneer je niet meer weet hoe alles in elkaar zit.
even totaal off topic, maar wat is nou de beste reactie? Mijn (demente) oma begon laatst te klagen dat mijn neef nooit op bezoek komt. Hij is helaas nu meer dan 10 jaar geleden overledenquote:Op maandag 22 juni 2015 18:08 schreef Fuente het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |